Status wel, salaris wel, marketingwaarde wel, maar begroting van de club waar hij voor speelt? Wat een onzin.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 09:26 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Net zoals zijn salaris, status van de speler, premies en 'marketingwaarde' hangt het totaal niet af voor welke club (met bijbehorende begroting) een speler speelt nee.
de gefrustreerde uitspraken vanuit de arena rechtvaardigen alleen al de vraagprijs van 9,5 miljoen. Er wordt her en der smakelijk gelachen.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 08:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En zo is het maar net. Vooral die laatste zin. Maar ja, succes iig Suarez, hopelijk laat je zien dat je die 9.5 wel waard bent.
Natuurlijkquote:Op dinsdag 31 juli 2007 11:40 schreef Prosac het volgende:
[..]
de gefrustreerde uitspraken vanuit de arena rechtvaardigen alleen al de vraagprijs van 9,5 miljoen. Er wordt her en der smakelijk gelachen.![]()
misschien worden we dan wel kampioen ja.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 11:42 schreef Scorpie het volgende:
Maar ach, laat ze in Groningen maar denken eindelijk weer een echte topper in de gelederen te hebben, misschien gaan ze dan beter voetballen.
Daar heb je zeker een punt, alleen denk ik niet dat Suarez al een echte topper is, denk dat hij een aanstormend talent is die over 2 jaar zijn naam wel gevestigd heeft, in binnen en buitenland.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 11:46 schreef Garudo het volgende:
Heerlijke reacties van Van Geel. Die man heeft geloof ik nog koppijn![]()
![]()
Dit is alleen maar goed voor het Nederlandse Voetbal. Sub-Toppers als Twente, Heerenveen en Groningen weten hun beste spelers te behouden en kunnen alleen maar groeien. Zo wordt de eredivisie sterker en dus europees beter. Zo kunnen we stijgen op de lijst en kunnen we weer met 3 clubs CL spelen. Dat is alleen maar voordelig![]()
Zolang hij bij Groningen zit zal hij nooit zijn naam vestigen in het buitenland. En hij heeft nog een lange weg te gaan. Wat dat betreft heeft Fontein gewoon gelijk. Jammer dat ze het naar buiten brengen, maar er wordt eigenlijk niets gezegd wat niet waar is.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 11:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Daar heb je zeker een punt, alleen denk ik niet dat Suarez al een echte topper is, denk dat hij een aanstormend talent is die over 2 jaar zijn naam wel gevestigd heeft, in binnen en buitenland.
Dat is wel zo, maar wanneer Ajax Valencia van achterbakse zaken beschuldigd en trots aan het publiek zou tonen dat Valencia "slechts" 15 miljoen bood voor Sneijder, dan denk ik dat Valencia ook zo had gereageerd.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 11:57 schreef HeatWave het volgende:
Ajax moet niet zo janken. Ze doen hetzelfde met Sneijder. Als je hem wil hebben dok je maar gewoon en als je het teveel vindt moet je niet gaan lopen zeiken op Groningen.
Jawel, maar Ajax moet dan gewoon geen dingen naar buiten brengen dat ze het belachelijk vinden, dat Groningen niet moet doen alsof ze Ajax zijn qua successen etc. Das gewoon onnodig en niet netjes. En dat is een van de redenen waarom Ajax zo gehaat is bij de rest van Nederland.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 12:03 schreef Chivu het volgende:
[..]
Dat is wel zo, maar wanneer Ajax Valencia van achterbakse zaken beschuldigd en trots aan het publiek zou tonen dat Valencia "slechts" 15 miljoen bood voor Sneijder, dan denk ik dat Valencia ook zo had gereageerd.
Men is in Groningen op de pik getrapt omdat hun eigen speler een arbitragezaak heeft gestart, ondanks dat Ajax eigenlijk alles volgens de regels heeft gespeeld.
de man die de arbitragezaak introk toen hij terugkwam van vakantie en door had wat er nou daadwerkelijk speelde ipv de mooie praatjes van zijn zaakwaarnemer.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 12:07 schreef Scorpie het volgende:
Alle Groningers zijn trots op hun Suarez, de man die binnen no time een arbitrage zaak opstartte omdat hij weg wilde
Conclusie: Ajax heeft het geld niet.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 12:08 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Maar als ze het geld hebben, haal hem dan gewoon en jank niet om die paar stuivers.
Lekker goedgelovigquote:Op dinsdag 31 juli 2007 12:12 schreef Prosac het volgende:
[..]
de man die de arbitragezaak introk toen hij terugkwam van vakantie en door had wat er nou daadwerkelijk speelde ipv de mooie praatjes van zijn zaakwaarnemer.
quote:Op dinsdag 31 juli 2007 12:12 schreef Prosac het volgende:
[..]
de man die de arbitragezaak introk toen hij terugkwam van vakantie en door had wat er nou daadwerkelijk speelde ipv de mooie praatjes van zijn zaakwaarnemer.
Zou je denken idd dan. Dan is het helemaal kut, want dat komt er gewoon niemand dus.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 12:13 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Conclusie: Ajax heeft het geld niet.
Ze moesten sowieso dat gat van volgend jaar nog indekken. En wellicht dat ze zich nu al veilig stellen mocht CL wederom worden misgelopenquote:Op dinsdag 31 juli 2007 12:13 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Conclusie: Ajax heeft het geld niet.
quote:Luis Suárez zwaar teleurgesteld na mislukte transfer
GRONINGEN - Luis Suárez is zwaar teleurgesteld nu z'n transfer naar Ajax is afgeketst. Dinsdagochtend trainde de selectie van FC Groningen in Haren. Suárez maakte daarbij een zwaar aangeslagen indruk. Hij deed dan ook niet mee met de groepstraining.
Of Suárez nog een spoed-arbitragezaak zal aanspannen is onduidelijk. De aanvaller vertelde dat hij nog niet met zijn zaakwaarnemer had gesproken. De transfermarkt is open tot 31 augustus.
Maandag zaten FC Groningen en Ajax om tafel om over de eventuele overgang te praten, maar de partijen kwamen er niet uit. FC Groningen wilde het goudhaantje niet voor minder dan 9 miljoen euro laten gaan, maar Ajax wilde niet meer dan 6,5 miljoen neertellen voor de aanvaller.
Door een speler van 20 jaar binnen te halen die alleen bij Groningen gepresteerd heeft brengt een risico met zich mee. Blijkbaar wil Ajax voor 6,5 miljoen euro dat risico wel lopen, maar voor 9,5 miljoen niet. Dat wil niet zeggen dat ze dat geld niet hebbenquote:Op dinsdag 31 juli 2007 12:13 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Conclusie: Ajax heeft het geld er niet voor over.
Hoezo zou hij teleurgesteld moeten zijn? Hij blijft toch bij een gelijkwaardige club?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 13:50 schreef venomsnake het volgende:
Suarez is teleurgesteldIs het dan toch een mens?
van Geel en Fontein denken daar anders overquote:Op dinsdag 31 juli 2007 13:54 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Hoezo zou hij teleurgesteld moeten zijn? Hij blijft toch bij een gelijkwaardige club?
Ja, vastquote:Op dinsdag 31 juli 2007 13:54 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Hoezo zou hij teleurgesteld moeten zijn? Hij blijft toch bij een gelijkwaardige club?
Wel een dure prutser.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 13:59 schreef Pizzakoppo het volgende:
suarez is toch een prutser
Juist.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 13:48 schreef Zjakkie het volgende:
[..]
Door een speler van 20 jaar binnen te halen die alleen bij Groningen gepresteerd heeft brengt een risico met zich mee. Blijkbaar wil Ajax voor 6,5 miljoen euro dat risico wel lopen, maar voor 9,5 miljoen niet. Dat wil niet zeggen dat ze dat geld niet hebben
Het is Van Geel, met een hoofdletter V.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 13:57 schreef Prosac het volgende:
[..]
van Geel en Fontein denken daar anders over
quote:Op dinsdag 31 juli 2007 14:28 schreef TC03 het volgende:
[..]
Het is Van Geel, met een hoofdletter V. [afbeelding]
Pinas is nog transfervrijquote:Op dinsdag 31 juli 2007 14:54 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Dan blijft ie toch lekker bij die scheitboeren, kopen we wel een ander...
Hebben al eens bij ajax gezeten, zullen dus wel naar psv gaanquote:Op dinsdag 31 juli 2007 15:03 schreef ShinyStar het volgende:
Pinas is zeker weten jullie nummer 2 op het lijstje? Of misschien Anastasiou?
Nee sorry, wij hebben wel de ambitie om kampioen te wordenquote:Op dinsdag 31 juli 2007 15:12 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Hebben al eens bij ajax gezeten, zullen dus wel naar psv gaan
Reken er maar niet opquote:Op dinsdag 31 juli 2007 15:26 schreef El-Salvador het volgende:
Die is binnen 2 weken alsnog in Amsterdam door een spoedarbitrage.![]()
Ik zat meer in de richting Oost te denkenquote:Op dinsdag 31 juli 2007 16:56 schreef Prosac het volgende:
is Soetaers niet wat?
Die is voor hun betaalbaar wilde je zeggen?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 18:35 schreef Magno het volgende:
[..]
Ik zat meer in de richting Oost te denken
quote:Suarez spant toch arbitragezaak aan tegen FC
GRONINGEN - FC Groningen-speler Luis Suárez heeft bij de KNVB alsnog een arbitragezaak aangespannen tegen zijn club. De spits wil per sé vertrekken naar Ajax.
Eerder had Suárez een arbitragezaak ingetrokken in de hoop dat beide clubs overeenstemming zouden bereiken over een afkoopsom van z'n contract.
Dat gebeurde niet.
Ajax bood 6,5 miljoen euro, FC Groningen vroeg 9,5 miljoen.
De datum van de arbitragezaak in Zeist staat nog niet vast.
Het is mischien moeilijk voor te stellen, maar veel voetballers zouden graag naar Ajax gaan. En Suarez is er blijkbaar een van, dat heeft geen klote met zijn zaakwaarnemer te maken.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 19:56 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Omg!
Die jongen word echt helemaal gek gemaakt door de zaakwaarnemer en de Ajaxkant.
Wie is zijn zaakwaarnemer?
Nait te vertrouwen.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 19:56 schreef Magno het volgende:
[..]
nu mag die van mij dus wel weg... heb het hele tijd voor hem opgenomen.. gvd
Dat hoopt ie natuurlijk uit te lokkenquote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:00 schreef Garudo het volgende:
Laat hem nu maar gaan voor 6.5 of 7 Miljoen euro. Ondankbare Hond![]()
![]()
Volgens mij heeft Ajax zijn handen van Suarez afgehaald dus hoe kan hij door Ajax gek gemaakt worden?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 19:56 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Omg!
Die jongen word echt helemaal gek gemaakt door de zaakwaarnemer en de Ajaxkant.
Wie is zijn zaakwaarnemer?
yep, dit pikt geen supporter natuurlijk.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:26 schreef zjroentje het volgende:
Een langer verblijf in Groningen lijkt me nu zowieso uitgesloten ....
Dat heeft ie vast wel gevraagd, lijkt me. En het lijkt me stug dat Ajax( of een andere grote club) niet gaat toehappen. Hoeveel zal die gaan kosten? 3, 4 miljoen?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:36 schreef venomsnake het volgende:
[..]
yep, dit pikt geen supporter natuurlijk.![]()
Beetje vreemde actie van Suarez want het is nog maar de vraag of Ajax hier aan mee gaat werken.
Wie weet is die zaak pas over twee weken.
Bij bijvoorbeeld Defour hield Ajax zich ook afzijde en contracteerde hem niet. Zou best kunnen dat in dit geval hetzelfde wordt gedaan.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:41 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Misschien dat Ajax weigert na dit soort praktijken, maar dan komt er zeker wel een buitenlandse club die toehapt.
Geen idee, ik zou hem voor 4 miljoen aan feyenoord verpatsen als ik Nijland was.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:41 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Dat heeft ie vast wel gevraagd, lijkt me. En het lijkt me stug dat Ajax( of een andere grote club) niet gaat toehappen. Hoeveel zal die gaan kosten? 3, 4 miljoen?
Ik denk niet dat hij naar heerenveen gaat.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:42 schreef Grunner het volgende:
Wat een smeerlap, bahOprotten klootzak!
Overigens heb ik het nooit erg gevonden dat ie zou vertrekken naar een buitenlandse club. Maar we moeten niet de concurentie sterker maken en onszelf zwakker.
Maar zie jij zo'n speler, afgezien van zijn voetballende kwaliteiten, nog graag bij Ajax? Dit geintje gaat hij natuurlijk weer uithalen als een (echte) Europese topclub zich meldt en Ajax stelt zich op zoals ze met Sneijder gedaan hebben. Ook zouden spelers als Huntelaar en Sneijder hetzelfde kunnen uithalen als Suarez dit zou winnen (zeer kleine kans overigens)quote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:49 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij naar heerenveen gaat.
quote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:44 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Geen idee, ik zou hem voor 4 miljoen aan feyenoord verpatsen als ik Nijland was.![]()
Als groningen en Ajax er alsnog uit kunnen komen deze week heb ik er geen problemen mee dat hij komt.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:03 schreef Chewie het volgende:
[..]
Maar zie jij zo'n speler, afgezien van zijn voetballende kwaliteiten, nog graag bij Ajax? Dit geintje gaat hij natuurlijk weer uithalen als een (echte) Europese topclub zich meldt en Ajax stelt zich op zoals ze met Sneijder gedaan hebben. Ook zouden spelers als Huntelaar en Sneijder hetzelfde kunnen uithalen als Suarez dit zou winnen (zeer kleine kans overigens)
Ik ben natuurlijk niet zo naďef om te denken dat spelers naar FC Groningen komen om de mooie clubkleuren. Ze willen gewoon carriere maken voor zichzelf en daar is opzich ook niets tegen. Voor een speler uit Uruguay is Ajax natuurlijk veel meer naam dan Groningen. Sentimenten die met de Nederlandse profclubs samenhangen, bestaan daar uiteraard niet.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:00 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Het is mischien moeilijk voor te stellen, maar veel voetballers zouden graag naar Ajax gaan. En Suarez is er blijkbaar een van, dat heeft geen klote met zijn zaakwaarnemer te maken.
Dan nog heb je het probleem dat Suarez als hij zijn zin niet krijgt met een arbitragezaak dreigt.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:06 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Als groningen en Ajax er alsnog uit kunnen komen deze week heb ik er geen problemen mee dat hij komt.
Dat hoeft geen feit te zijn natuurlijk.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:42 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dan nog heb je het probleem dat Suarez als hij zijn zin niet krijgt met een arbitragezaak dreigt.
Dat is waar, maar Suarez toont nu wel aan dat een contract niet zo heel erg veel zegt voor hem.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:45 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Dat hoeft geen feit te zijn natuurlijk.
Ehh, niet?quote:
Loopt dat een beetje gemakkelijk met een dildo van Van Geel in je reet?quote:
Denk ik niet.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 22:22 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ehh, niet?![]()
Anyway, Ajax heeft nu een bod gedaan en Groningen een bedrag genoemd,
Dus als Suarez gelijk krijgt in die arbitragezaak (waar ik niet vanuit ga) vangen we sowieso 6.5 miljoen lijkt me.
Of hij blijft met een ongemotiveerde speler zitten die uiteindelijk weggaat voor 4 miljoenquote:Op dinsdag 31 juli 2007 22:24 schreef Sjimmie het volgende:
Nijland lacht zich een vuissie en ziet alleen maar eurotekens in zn ogen!
Nee hoor, liever kopen ze Suarez niet want hij hoefde sowieso niet te komen voor mij. Maar Nijland zit zich een beetje populair te maken bij de supporters en denkt totaal niet aan de speler.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 22:23 schreef csar het volgende:
[..]
Loopt dat een beetje gemakkelijk met een dildo van Van Geel in je reet?![]()
Omdat?quote:
Als het waar is dat ze afgaan op geboden bedragen dan zou het kunnen voor 6,5m.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 22:28 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Omdat?
Hun mening was dat de rechter af gaat op geboden bedragen.
Ach ja, ik hoor het wel..
quote:Een dag nadat de gesprekken tussen FC Groningen en Ajax op niets zijn uitgelopen, heeft het management van Luis Suárez besloten alsnog een arbitragezaak aan te spannen om het doorlopende contract van de speler in Euroborg te laten ontbinden.
De 20-jarige spits en zijn vertegenwoordigers willen op die manier alsnog een overgang naar Amsterdam forceren. Algemeen directeur Hans Nijland toonde zich niet verrast. “Je moet in de voetballerij overal rekening mee houden. Het is wel teleurstellend dat het kennelijk toch op deze manier moet. Wij hebben geprobeerd er op een goede manier uit te komen, maar Ajax heeft de gesprekken gestaakt. Blijkbaar heeft het management van Suárez hierin een aanleiding gevonden om alsnog een arbitragezaak te starten.”
Hoe de zaak zich nu verder zal ontwikkelen, is volgens Nijland niet aan te geven. “We zullen het zien. Onze insteek was en blijft om Suárez te behouden voor FC Groningen. Daarbij moeten wij de belangen van FC Groningen zo goed mogelijk verdedigen. We krijgen waarschijnlijk morgen (woensdag – red.) te horen wanneer de arbitragezaak dient. Dat moet dan maar zo snel mogelijk, dan heeft iedereen duidelijkheid. Het is bijzonder vervelend dat het een langdurige en slepende zaak aan het worden is.”
Nijland zat gisteren (maandag – red.) samen met financieel directeur Erik Mulder van FC Groningen aan tafel met de directieleden Maarten Fontein en Martin van Geel van Ajax om te praten over een mogelijke overgang van Suárez naar Amsterdam. Het eindresultaat was dat Ajax een finaal bod uitbracht van 6,5 miljoen euro en FC Groningen een ondergrens stelde van 9,5 miljoen euro voor een eventuele transfer. Dit was voor Ajax reden de onderhandelingen te staken.
Als het tot een arbitragezaak komt, dient de arbitragecommissie zich te buigen over de vraag óf Suárez FC Groningen mag verlaten, ondanks zijn tot medio 2011 doorlopende verbintenis. En zo ja, welke vergoeding hier dan tegenover moet staan. De uitspraak van de arbitragecommissie is voor alle partijen bindend. Hoger beroep is niet mogelijk. Het is evenwel goed denkbaar dat de arbitragecommissie beslist dat het contract van Suárez bij FC Groningen gerespecteerd moet worden.
Bron: FC Groningen
Welke partijen? Groningen en het kamp Suarez, maar Ajax toch zeker niet?quote:Als het tot een arbitragezaak komt, dient de arbitragecommissie zich te buigen over de vraag óf Suárez FC Groningen mag verlaten, ondanks zijn tot medio 2011 doorlopende verbintenis. En zo ja, welke vergoeding hier dan tegenover moet staan. De uitspraak van de arbitragecommissie is voor alle partijen bindend.
Lijkt mij wel. Ze bepalen een bod, en dat wordt het of hij blijft daar.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 22:48 schreef Radegast het volgende:
[..]
Welke partijen? Groningen en het kamp Suarez, maar Ajax toch zeker niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |