quote:Op zondag 22 juli 2007 13:13 schreef phileine het volgende:
Nou het is eigenlijk heel simpel, je moet er vooral de tijd voor nemen. Kilo aardappels schillen en in dunne schijfjes raspen. Even goed rondroeren in een grote kom met water (zodat dat wittige spul eraf gaat), uitlekken en drogen. Ovenschaal insmeren met boter en daarna inwrijven met een geplet teentje knoflook. In pan beetje boter, kwart liter room aan de kook brengen, knoflookteentje fijnsnijden en erbij gooien, aardappelschijfjes erbij (en eventueel wat dungesneden uiringen), zout peper en dan een minuutje of 8 zachtjes laten sudderen. Daarna de hele zooi in de overschaal, geraspte emmentaler erop, nog wat zout en peper eroverheen en dan 1,5 uur in de over (150 graden). Je kunt de laatste 5 minuten de oven even op de grill zetten om een lekker kaaskorstje te krijgen. Het kost dus tijd, maar het is echt enorm de moeite waard.
-edit- voor salade is het lekkerste een beetje donkergroene salade. Heb hier eikenbladsla met rucola, wat tomaatjes, een paar gebakken champignons, olijfolie en balsamico.
(denk trouwens niet dat het door de goedkeuring van weightwatchers heenkomt, maar lekker is het wel)
heb maar even paar plakjes leverworst bij m'n biertje genomenquote:Op zondag 22 juli 2007 15:38 schreef the-shit het volgende:
zit nu aa de cola maar ga zo over op heerlijk Alpha Bier!! en vanavond heerlijk krieltjes bakken en een varkenshaasje met bloemkool en worteltjes met een mosterd sausje, smikkel smikkel
quote:Op maandag 23 juli 2007 00:28 schreef ColdFeet het volgende:
Om vast wakker te blijven voor een hele nacht SC?
Minilotje, ik wil bij jou in huis wonen (afgezien van de lemon possets dan). Neem ik mijn ijsmachines mee, ik heb er tweequote:Op maandag 23 juli 2007 11:01 schreef minilotje het volgende:
Beetje aangekomen de laatste weken vanwege enthousiaste epxerimenteerdrang inzake toetjes en ijsjes. Even niet zoveel toetjes en ijsjes meer dus. Ik droomde vannacht zelfs over een ijsmachine.
Nu: grote kom met volle kwark en een heleboel verse bosbessen
Waarschijnlijk te druk om te lunchen en geen brood in huis, dus ik prop een blik ananasschijven op sap in mijn tas.
In de keuken liggen er al hamlappen te marineren in honing, tijm en peper, en die grill ik vanavond. Erbij een salade van veldsla, kerstomaatjes en gele paprika. Geen dressing! Geen toetje!![]()
Ik heb milk&fruit, close enough, vind je niet?quote:Op maandag 23 juli 2007 12:33 schreef Bluezz het volgende:
Over een ijsmachine dromen![]()
Coldfeet, doe je mee? We drinken fruit2day nu
Doe er dan wat olijfolie en kruiden over. Olijfolie = goede vetten en die heb je wel nodig.quote:Op maandag 23 juli 2007 11:01 schreef minilotje het volgende:
Beetje aangekomen de laatste weken vanwege enthousiaste epxerimenteerdrang inzake toetjes en ijsjes. Even niet zoveel toetjes en ijsjes meer dus. Ik droomde vannacht zelfs over een ijsmachine.
Nu: grote kom met volle kwark en een heleboel verse bosbessen
Waarschijnlijk te druk om te lunchen en geen brood in huis, dus ik prop een blik ananasschijven op sap in mijn tas.
In de keuken liggen er al hamlappen te marineren in honing, tijm en peper, en die grill ik vanavond. Erbij een salade van veldsla, kerstomaatjes en gele paprika. Geen dressing! Geen toetje!![]()
Pizza di mammaquote:Op maandag 23 juli 2007 17:06 schreef SeaOfLove het volgende:
Dochter mocht kiezen vanaaf wat we zouden eten, en het is pizza geworden tot mijn grote verbazing want ze mocht ook voor spinazie met ei kiezen, en ze is helemaal gek van ei.
Als je haar vraagt wat ze wil eten zegt ze 9 van de 10 keer ei![]()
Lijkt op wat mijn zus ons vandaag voorschotelde, kip kerrie gedoe met ananasquote:Op maandag 23 juli 2007 19:58 schreef Sala-adin het volgende:
Had een lekker dagje vrij dus ik dacht ik ga lekker voor mezelf koken
Zie hier het resultaat
hier klikken dus
En het was fokkin lekker!
Tis rijst met aardappels en kip.quote:Op maandag 23 juli 2007 20:05 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Lijkt op wat mijn zus ons vandaag voorschotelde, kip kerrie gedoe met ananas
Ik had gisteren Chinees, en vervolgens zat ik naar de smaakpolitie te kijken bij , juist ja, een Chinees restaurant.quote:Op maandag 23 juli 2007 20:57 schreef Riann het volgende:
chinees gehad en nu zit ik aan een koud biertje![]()
Jij komt er nu pas achter dat je nooit bij een Chinees in de keuken moet kijken?quote:Op maandag 23 juli 2007 21:37 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik had gisteren Chinees, en vervolgens zat ik naar de smaakpolitie te kijken bij , juist ja, een Chinees restaurant.
Nou, echt nooooooooit meer Chinees voor mij![]()
Moet je eens kijken naar Chinese restaurants in Hong Kong of Chinaquote:Op maandag 23 juli 2007 21:37 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik had gisteren Chinees, en vervolgens zat ik naar de smaakpolitie te kijken bij , juist ja, een Chinees restaurant.
Nou, echt nooooooooit meer Chinees voor mij![]()
quote:Op maandag 23 juli 2007 22:17 schreef MUUS het volgende:
Ik heb net een kom met deeg in de koelkast gezet. Deeg om speculaas van te maken.
Een kilo. Jawel, een kilo speculaas.
Waarom een kilo? I have no clue.
Ja, daarom ook nu. Het is alweer zo lang geleden.quote:
Ik had het verdrongenquote:Op maandag 23 juli 2007 21:42 schreef MUUS het volgende:
[..]
Jij komt er nu pas achter dat je nooit bij een Chinees in de keuken moet kijken?.
Je hebt toch wel van het deeg gesnoept?quote:Op maandag 23 juli 2007 22:17 schreef MUUS het volgende:
Ik heb net een kom met deeg in de koelkast gezet. Deeg om speculaas van te maken.
Een kilo. Jawel, een kilo speculaas.
Waarom een kilo? I have no clue.
Oh speculaasdeeg!quote:Op maandag 23 juli 2007 22:55 schreef Xennia het volgende:
[..]
Je hebt toch wel van het deeg gesnoept?
Altijd eeuwig zonde dat mensen dat in de oven stoppen!
OT: cherry coke
Nee, maar dat komt weer door je 35% overdedatumkorting tic honeyquote:Op maandag 23 juli 2007 23:26 schreef Stereotomy het volgende:
(2 halen 1 betalen Bonus bij de AH, en ik héb geeneens moeite met de stoelgang)
Morgen weer satésaus draaien op de pot.quote:Op maandag 23 juli 2007 23:35 schreef Bluezz het volgende:
Wij eten hete nootjes
Ja, die uit de glazen postjes lijken net vingerverf.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:31 schreef ColdFeet het volgende:
Ja! Het ziet eruit als versgeprakt!
En het smaakt naar KAAS! De gruwelquote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:37 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ja, die uit de glazen postjes lijken net vingerverf.
Ik kom bij jou etenquote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:13 schreef Vivi het volgende:
Vanaaf varkenshaasjes met een sausje van oesterzwammen, erbij gebakken aardappeltjes uit de oven met een paar takken rozemarijn, groene asperges, broccoli en cranberry's.
geen idee wat het is, maar ik heb er trek in (het ziet er nl hot & spicy uit)quote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:10 schreef Sala-adin het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er nog niet echt veelbelovend uit maar uiteindelijk wordt het smullen!!!!!!
Dat bovenste is deeg met een gehaktvulling het wordt in een stoompan gestoomd.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:17 schreef hummus het volgende:
Vanavond een maaltijdsalade (Caesar) van de Albert Heijn.
Sala-adin - wat is dat bovenste?
quote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:10 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb guacamole uit een potje nog nooit lekker gevondenGewoon zelf maken. Die van de AH is wel lekker, Stereotomy?
Hoe meer zielen..quote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kom bij jou etenZo, dat klinkt lekker zeg
quote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:10 schreef Sala-adin het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er nog niet echt veelbelovend uit maar uiteindelijk wordt het smullen!!!!!!
Ziet er lekker uit. Zit er feta bovenop? Recept?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 19:05 schreef Sala-adin het volgende:
[..]
[afbeelding]
Tadaaaa
Heb teveel van gegeten ben nu beetje misselijk![]()
![]()
Leuk Sala-adin dat je hier ook post en met foto's nog welquote:Op dinsdag 24 juli 2007 19:05 schreef Sala-adin het volgende:
[..]
[afbeelding]
Tadaaaa
Heb teveel van gegeten ben nu beetje misselijk![]()
![]()
Nee dat is gewoon yoghurt met knoflook en recept zet ik binnenkort wel neerquote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:14 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ziet er lekker uit. Zit er feta bovenop? Recept?
Ik heb af en toe Turkse kookles en de laatste keer hebben we dit gemaaktquote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:28 schreef Sala-adin het volgende:
[..]
Dat bovenste is deeg met een gehaktvulling het wordt in een stoompan gestoomd.
En eronder is gehaktsaus wat er boven op komt later.
Dit gerecht heet mantoe en turken kennen dit ook maar hun doen er dan alleen yoghurt over in plaats van een gehaktsaus.
Een totale beeld van dit heerlijke gerecht komt nog
staat het er al?quote:Op woensdag 25 juli 2007 01:01 schreef Sala-adin het volgende:
[..]
Nee dat is gewoon yoghurt met knoflook en recept zet ik binnenkort wel neer
Me tooquote:
Die laat ik zelfs staan, want ik vind de kaas nogal machtigquote:Op woensdag 25 juli 2007 17:55 schreef MissyMirjaM het volgende:
een geitenkaas maaltijdsalade, want die was in de 35%..
quote:Op woensdag 25 juli 2007 19:38 schreef marcb1974 het volgende:
IJs van de Italiaanse ijssalon. Vruchten smaken. Alleen het zijn 10 bolletjes![]()
Welke browser gebruik je op je Palm? Standaard Blazer kun je niet mee Fok!ken?quote:Op woensdag 25 juli 2007 17:59 schreef Underdoggy het volgende:
vanavond maar ff fastfood, zit beetje te vroeg op schiphol, vlieg om 9uur naar Engeland.
Misschien het inet cafe op schiphol?quote:Op woensdag 25 juli 2007 19:46 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Welke browser gebruik je op je Palm? Standaard Blazer kun je niet mee Fok!ken?
Ik zet eff neer wat ik zelf er nog van weet, en heb niet echt een exacte recept voor je.quote:
Ja, dat heb ik nou ookquote:Op donderdag 26 juli 2007 13:08 schreef Qwea het volgende:
bieten met een slavink.
Ik heb opeens ook best zin in lasagne. Maar ja, gisteren al pizza gehad
Da's mijn favo salade! Die biefstuk reepjes zijn net beef jerkies, en de teriyaki saus met sesamzaadjes en gebakken ui maken het echt helemaal af.quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:07 schreef Bluezz het volgende:
Net bij appie voor vanavond maaltijdsalades biefstuk teryaki gekocht, zag er erg lekker uit, hopelijk is het ook echt zo
Bewaar je wat voor mij?quote:Op donderdag 26 juli 2007 14:17 schreef ColdFeet het volgende:
Ik heb net bosbessen gekocht op de markt
En nu ben ik vrienden aan het maken op de afdeling.
Hèhè. Bang van niet.quote:
gebakken ui?, dat is toch kokos.quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:09 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Da's mijn favo salade! Die biefstuk reepjes zijn net beef jerkies, en de teriyaki saus met sesamzaadjes en gebakken ui maken het echt helemaal af.
OT: flesje water
sesamzaadjes, gebakken ui, en kokossnippers tochquote:
gebakken ui weet ik niet, maar what the heck, hij is wel verdomd lekker.quote:Op donderdag 26 juli 2007 17:05 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
sesamzaadjes, gebakken ui, en kokossnippers toch
Weet niet uit mijn hoofd.![]()
Ik vond het bijzonder smakelijk.quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:07 schreef Bluezz het volgende:
Net bij appie voor vanavond maaltijdsalades biefstuk teryaki gekocht, zag er erg lekker uit, hopelijk is het ook echt zo
Ja ik dacht nog, die Golfer vindt beef jerkies lekker, dus dan zal 'ie die AH Teriyaki salade ook wel lekker vinden.quote:Op donderdag 26 juli 2007 19:46 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik vond het bijzonder smakelijk.
Voor herhaling vatbaar.
Het zijn geb. uitjes, kokos en sesam, en die dressing, echt echt heerlijk!!!quote:Op donderdag 26 juli 2007 19:47 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ja ik dacht nog, die Golfer vindt beef jerkies lekker, dus dan zal 'ie die AH Teriyaki salade ook wel lekker vinden.
ik ookquote:Op donderdag 26 juli 2007 20:38 schreef phileine het volgende:
stt niet zeggen pop, ik dróóm van haring de laatste tijd...
Ik had, geinspireerd door jullie ook zo'n salade gehaald en ik vond het ook wel lekker, maar had toch de neiging om het op hoog vuur ff te wokkenquote:Op donderdag 26 juli 2007 19:52 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Het zijn geb. uitjes, kokos en sesam, en die dressing, echt echt heerlijk!!!
Een etentje maken, wat klinkt dat leukquote:Op donderdag 26 juli 2007 22:22 schreef Isabeau het volgende:
Vanavond etentje gemaakt met vooraf biersoep (viel bij meneer zeer in de smaak, ik vond het wel heel erg naar bier smaken haha), kalfsschnitzel (zelf gepaneerd natuurlijk) met paddestoelenroomsaus, frietjes en gevulde paprika en als dessert een bewerkelijk sinaasappelschuimtoetje. Alleen smaakte dat heel erg naar zo'n Mona toetje van de maand, dus dat was wel jammer voor de hoeveelheid werk![]()
Iets met eerst 2 dl melk opwarmen, dan 1 dl slagroom erin, een kaneelstokje en citroenschilletje en dat 10 minuten laten trekken. Dan 1 dl melk aangemaakt met bloem (30 gram?) toevoegen en 2 flesjes bier (ik heb trappistenbier gebruikt), op het laatst nog wat suiker (25 gram) en de zoete soep is klaar. Kaneelstokje en citroenschil verwijderenquote:Op donderdag 26 juli 2007 22:51 schreef golfer het volgende:
Wat is het recept van die biersoep, Isa?
Klinkt erg interessant.
Romantisch hoor.quote:Op donderdag 26 juli 2007 22:57 schreef Isabeau het volgende:
We hebben wel buiten op het balkon met kaarsjes aan gegeten. Gelukkig is het balkon overdekt, want het regende best hard![]()
Ah, Isa heeft ook een kwakje zure room in haar opengesperde aardappel gekregen?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 00:18 schreef golfer het volgende:
[..]
Romantisch hoor.![]()
We zien je binnenkort in OUD posten?![]()
Stereo!!!!quote:Op vrijdag 27 juli 2007 00:31 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ah, Isa heeft ook een kwakje zure room in haar opengesperde aardappel gekregen?![]()
OT: Bavaria Malt
Ik herleef mijn pubertijd, heb echt een deja vu weekquote:Op vrijdag 27 juli 2007 00:32 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Stereo!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
Wat heb jij met kwakjes eigenlijk?![]()
Neem voor mij ook gelijk even meequote:Op vrijdag 27 juli 2007 10:57 schreef Qwea het volgende:
ik denk dat ik zometeen met mn hond ff naar de bakker loop en ham kaas broodjes ga halen
Eindelijk een normaal ontbijt, paar maisbollen met gekookte worst en een turkse pizzaquote:Op vrijdag 27 juli 2007 10:10 schreef Klaagbak het volgende:
Net een stuk watermeloen gegeten, maar ben er misselijk van geworden en heb nog steeds honger. Denk dat ik straks maar even naar de C1000 ga...
Dan heb je geen goede pruimen gekochtquote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:19 schreef MissyMirjaM het volgende:
6 pruimen op, wat een smakeloze dingen
Je mag ook hier komen eten, pistoletje met chinese tomatensoepquote:Op vrijdag 27 juli 2007 18:08 schreef SeaOfLove het volgende:
Mooi, ga ik mijn dochter halen bij de buren om te komen eten, zit ze daar al aan tafel![]()
Denk dat ik maar een broodje dan maak voor mezelf zo![]()
Liefquote:Op vrijdag 27 juli 2007 18:10 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Je mag ook hier komen eten, pistoletje met chinese tomatensoep
Dat vind je een normaal ontbijt? Jezus hoe krijg je het allemaal wegquote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:42 schreef Klaagbak het volgende:
[..]
Eindelijk een normaal ontbijt, paar maisbollen met gekookte worst en een turkse pizza![]()
Had gister maar de helft opgegeten en nu, mijn neiging volgend, de andere helft gewokt. Dat vond ik echt lekkerder! Zelfs gewokte radijsschijfjes zijn lekker. (die zaten er namelijk ook in).quote:Op donderdag 26 juli 2007 22:23 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik had, geinspireerd door jullie ook zo'n salade gehaald en ik vond het ook wel lekker, maar had toch de neiging om het op hoog vuur ff te wokken![]()
Dat heb ik hier nu ookquote:
waarom drink je dat water niet dan?quote:Op zaterdag 28 juli 2007 01:13 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb overal flesjes water slingeren
Ramses? Shaffy?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 17:13 schreef Bluezz het volgende:
Nortonnetje
Weekend![]()
En vanavond naar Ramses
receptje plies, of doe je daar niet aan (geheim van de kok ofzo)quote:Op donderdag 26 juli 2007 12:41 schreef Isabeau het volgende:
Gisteren zelf Rendang gemaakt (Indonesische rundvleesstoofschotel) en die was echt perfect gelukt, met witte rijst en komkommersalade.
Vanavond nog geen idee, eens kijken of ik hier inspiratie op kan doen
Oeiii het was erg smakelijkquote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:11 schreef SeaOfLove het volgende:
Ben bezig met een aardappelsalade met spekjes![]()
Ziet er erg lekker uit popolonquote:Op zaterdag 28 juli 2007 22:12 schreef popolon het volgende:
Zalm op de bbq-gril.
Met paprika, ui, courgette, biefstuk en wat aardappetltjes.
Net gemaakt:
[afbeelding]
Zalmsticks.
We zullen zien, ik gooi ze er straks op. Eerst nog een wodka met een biertje erbij.quote:
Niet teveel drinken, dadelijk vergeet je je spiesjes en dan zijn ze zwartquote:Op zaterdag 28 juli 2007 23:00 schreef popolon het volgende:
[..]
We zullen zien, ik gooi ze er straks op. Eerst nog een wodka met een biertje erbij.
Een filmpje van Pastoralequote:Op zaterdag 28 juli 2007 22:49 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ja
Zie blogje
Nu water, en zometeen een lekker chileentje
Wederomquote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:00 schreef conleche het volgende:
wodkaatje met ijs en zakje snack a jacks barbeque-smaak
Dat had je laatst ook al en toen vroeg ik me ook al af wat dat was.quote:Op zondag 29 juli 2007 18:03 schreef Bluezz het volgende:
Vanavond maar eens wat bij elkaar rommelen in de keuken
Risottorijst, champ. mix, nasigroenten, uitje, knofje en kipreepjes
Nu een rood nortonnetje.
quote:Op zondag 29 juli 2007 18:04 schreef conleche het volgende:
Dat had je laatst ook al en toen vroeg ik me ook al af wat dat was.![]()
Makkelijk en lekker he die wokgroenten!quote:Op zondag 29 juli 2007 18:00 schreef conleche het volgende:
[..]
Wederom![]()
Vanavond doe ik makkelijk: van iglo heb ik diepvrieswokgroenten Tikka Masala en daarbij, ook uit de diepvries, reuzengarnalen. Met rijst of mie dat weet ik nog niet. Hoop dat het lekker is; heb die iglogroentes nog niet geprobeerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |