Liefiequote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:27 schreef tong80 het volgende:
Maril ik heb niks tegen Belgen. Maar Joost komt altijd als eerste met hoe geweldig het is in Belgenland.
quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:33 schreef maril het volgende:
[..]
Liefieik weet wat je bedoeld ik vind dat gezeik ook niet fijn dus wat dat betrefd sta ik achter je.
I'll second Joost; het IS ook nl geweldig in Belgenlandquote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:27 schreef tong80 het volgende:
Maril ik heb niks tegen Belgen. Maar Joost komt altijd als eerste met hoe geweldig het is in Belgenland.
Ja hoor.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:47 schreef misteriks het volgende:
[..]
I'll second Joost; het IS ook nl geweldig in Belgenland; en zeker tgo een oranje
hupholland-geklooiniets meer , niets minder.
Mag de belg ook z'n 15minutes of fame , ja ?![]()
quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:50 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ja hoor.
Weet je wie de eerste Belg was die de EC-1 omhoog hield ?
Vooruit, we vergeven je Namen,quote:Op zaterdag 21 juli 2007 02:09 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Alsof ik iemand ben die alles in België prachtig vindt ...![]()
quote:Op zaterdag 21 juli 2007 04:55 schreef Bonobo11 het volgende:
Had dit topic niet iets met de avondetappe te maken?
Heerlijke uitzending idd!quote:Op zaterdag 21 juli 2007 12:12 schreef Veerboot het volgende:
Net even via Uitzending Gemist gekeken: ik vond het eigenlijk best een aardige uitzending
Hoogtepunt was natuurlijk Boogerd: "Nou echt, er krijgt er eentje een hoek dadelijk van mij. [draait om] God-verre-domme! (...) Go now, go please."![]()
Heeft Smeets ook niet zo'n boek geschreven met de 100 beste (Tour) renners?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 05:34 schreef maril het volgende:
Te gast is Steven Rooks, winnaar van
de bolletjestrui in 1988.
De 2e gast Gerard Sierksma, auteur
van het boek De Tour de France Top 100.
Wie is de beste Tour-renner van allemaal?
Was iemand anders. Paar jaar geleden.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 14:30 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Heeft Smeets ook niet zo'n boek geschreven met de 100 beste (Tour) renners?
Nog een geluk dat Michel Wuyts met zijn "Het jaar van Tom Boonen" en "De Generatie Boonen" voor minder verwarring met andere titels zorgtquote:Op zaterdag 21 juli 2007 14:51 schreef TargaFlorio het volgende:
Dan was ik met dat 2e boek van de Neel in de war.
Dat boek van Mart heet 100 mannenquote:Op zaterdag 21 juli 2007 14:30 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Heeft Smeets ook niet zo'n boek geschreven met de 100 beste (Tour) renners?
Wat een rampquote:Op zaterdag 21 juli 2007 20:14 schreef Toad het volgende:
Mart had het net over Rasmussen ipv. Rasmoessen.
Een geel jasje.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Wat voor jasje heeft Smeets daar nu weer aan
topic nr 5 of 6 over de jasjes van Martquote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:08 schreef tong80 het volgende:
Iemand caps van het jasje van Mart Smeets ?
hij heeft ze in alle soorten, in alle maten niet want dat is er maar eenquote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Wat voor jasje heeft Smeets daar nu weer aan
Op slotquote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:13 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
topic nr 5 of 6 over de jasjes van Mart
Oh, kon er zo snel maar 4 vindenquote:
Wou ik net zeggen. Ook een beetje sneu dat ze Riis zijn vergetenquote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:33 schreef Bruce117 het volgende:
Pfffft, de computer zegt dit, de computer zegt dat.
Als je het door de computer laat uitrekenen krijg je een objectief beeld.
De professor is wel vergeten dat hij de computer vertelt hoe die het moet uitrekenen.
Niet dat lijstjes daardoor minder leuk zijn![]()
Ach, je moet toch wat héquote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:33 schreef Bruce117 het volgende:
Als je het door de computer laat uitrekenen krijg je een objectief beeld.
De professor is wel vergeten dat hij de computer vertelt hoe die het moet uitrekenen.
Tja, Mart moet het ook nog kunnen snappen hequote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:33 schreef Bruce117 het volgende:
Beetje laat, maar buiten dat Piet den Boer geen Belg is was het de ECII die hij omhoog hield. De 1e Belg die een EC I omhoog hield was in datzelfde jaar Eric Gerets, bij PSV. Volgens mij ook de enige Belg die dat heeft geflikt als ik Goethald als trainer van L'OM niet meetel.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:53 schreef misteriks het volgende:
Piet den Boer dus; would be belg pur sang
Jeetjequote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:39 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Beetje laat, maar buiten dat Piet den Boer geen Belg is was het de ECII die hij omhoog hield. De 1e Belg die een EC I omhoog hield was in datzelfde jaar Eric Gerets, bij PSV. Volgens mij ook de enige Belg die dat heeft geflikt als ik Goethald als trainer van L'OM niet meetel.
Goethals is de enige trainer in de Europacupgeschiedenis die de beker van het team meteen in de lucht mocht steken ...quote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:39 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Beetje laat, maar buiten dat Piet den Boer geen Belg is was het de ECII die hij omhoog hield. De 1e Belg die een EC I omhoog hield was in datzelfde jaar Eric Gerets, bij PSV. Volgens mij ook de enige Belg die dat heeft geflikt als ik Goethald als trainer van L'OM niet meetel.
inscannen?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:37 schreef pekel het volgende:
Stond vandaag trouwens een paginavullend stuk over Jean in ht Dagblad van het Noorden. Ze hadden Jean geconfronteerd met uitspraken. Ook over de speculaties op i'net (dit topic) dat hij z'n dagen aan het aftellen is e.d.....
De top10 eindigde met een land dat 1 overwinning had. Logischer is dus dat nummer 11 Denemarken was, maar buiten de lijst viel.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:35 schreef Commensaal het volgende:
[..]
Wou ik net zeggen. Ook een beetje sneu dat ze Riis zijn vergeten![]()
Temper je streeklisme een beetje zeg.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Goethals is de enige trainer in de Europacupgeschiedenis die de beker van het team meteen in de lucht mocht steken ...![]()
Is dat hetzelfde als dit stukje ?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:37 schreef pekel het volgende:
Stond vandaag trouwens een paginavullend stuk over Jean in ht Dagblad van het Noorden. Ze hadden Jean geconfronteerd met uitspraken. Ook over de speculaties op i'net (dit topic) dat hij z'n dagen aan het aftellen is e.d.....
Om het met Goethals zelf te zeggen : "Bwah Belg, wat is dat? Ben k'ik nen Belg? Ik ben een bitje van overal hein !"quote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:49 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Temper je streeklisme een beetje zeg.
En allemaal geopend door......quote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:21 schreef Bruce117 het volgende:
Oh, kon er zo snel maar 4 vinden
Jammer dat de plaatjes het niet meer doen in de oude topics
Het jasje van Mart Smeets.
Het jasje van Mart Smeets # 2
Iemand een foto van het jasje van Mart Smeets ?
Iemand caps van het jasje van Mart Smeets ?
Allemaal even briljantquote:
Elke keer als ik Mart in een streepjesjasje zie, moet ik ook aan tong denkenquote:
Jammer dat je lesbisch bentquote:Op zondag 22 juli 2007 00:01 schreef maril het volgende:
[..]
Elke keer als ik Mart in een streepjesjasje zie, moet ik ook aan tong denken![]()
Wat dacht je van de WDR met 30 jahre Rockpalast tot 04:00 uur, nu met Rory Gallagher!quote:
Het valt wel mee ja. Maar Mart houdt er sowieso wel van om Engelse woorden te 'vernederlandsen'.quote:
Wie betaald die bepaaldquote:Op zondag 22 juli 2007 22:42 schreef Remzz het volgende:
Die staatssecretatis. Mart gaf al te kennen dat hij het wel over de doping 'moet' hebben
quote:Op zondag 22 juli 2007 22:47 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Vandaag de grijze versie van het jasje ...
Sowieso altijd wel mooie muziek bij de opening van de avondetappe, vind ik...quote:Op zondag 22 juli 2007 22:46 schreef Roel_Jewel het volgende:
Quelqu'un m'a Dit van Carla Bruni![]()
![]()
. Aanrader! Zie ook Carla Bruni - Fluisterpop en poëzie en Carla Bruni
.
ze gebruiken de verkeerde microfoonquote:Op zondag 22 juli 2007 22:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
Hebben ze extra grote microfoons gekozen om zoveel mogelijk wind te vangen?
http://www.youtube.com/watch?v=fMUedRUJ_HAquote:Op zondag 22 juli 2007 22:46 schreef Roel_Jewel het volgende:
Quelqu'un m'a Dit van Carla Bruni![]()
![]()
. Aanrader! Zie ook Carla Bruni - Fluisterpop en poëzie en Carla Bruni
.
Wat wil je dan? Soapies uit Onder Weg Naar Morgen?quote:Op zondag 22 juli 2007 22:55 schreef Cootz het volgende:
In het mooie-vrouwen-aan-tafel-bij-je-touravond-programma-klassement doet de NOS vandaag alwéér geen goeie zaken...
Mwah, ze heeft wel een mooie smile, hoor.quote:Op zondag 22 juli 2007 22:55 schreef Cootz het volgende:
In het mooie-vrouwen-aan-tafel-bij-je-touravond-programma-klassement doet de NOS vandaag alwéér geen goeie zaken...
Nerena Boogerd? mevrouw Tankink? dat soort gastenquote:Op zondag 22 juli 2007 22:56 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Wat wil je dan? Soapies uit Onder Weg Naar Morgen?
van alle vrouwen die zijn geweest de beste jaquote:Op zondag 22 juli 2007 22:57 schreef Arcee het volgende:
[..]
Mwah, ze heeft wel een mooie smile, hoor.
En al 46.
Categorie golfer, zeg maar.
Bwah, de VRT wist toch al een paar knappe, leuke madammen te vinden die ook nog wat zinnigs over de Tour te vertellen hadden. Dat moet in Nederland toch ook te vinden zijn ?quote:Op zondag 22 juli 2007 22:56 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Wat wil je dan? Soapies uit Onder Weg Naar Morgen?
quote:Op zondag 22 juli 2007 22:56 schreef Arcee het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/watch?v=fMUedRUJ_HA
Ja, dat klonk fijn.
Jet is leuk, maar mij iets te oud.quote:
We kunnen ff poolenquote:Op zondag 22 juli 2007 23:09 schreef narvik het volgende:
Hoe vaak gaat die Veldscholten nog "zeg maar" zeggen?
Is 't zo vaak als Steven De Jongh "hoe heet het" zegt?quote:Op zondag 22 juli 2007 23:09 schreef narvik het volgende:
Hoe vaak gaat die Veldscholten nog "zeg maar" zeggen?
Dat zegt niet zo heel veel met zo'n type...quote:Op zondag 22 juli 2007 23:26 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
up to date item dit , er hing een kalender van 2003 dacht ik ...
´quote:Op zondag 22 juli 2007 23:27 schreef Lann555 het volgende:
Spreek je het niet uit als Djiro?
Ach ja, de Vuelta wordt ook altijd met een Nederlandse V uitgesproken, en dat klopt natuurlijk ook voor geen meter.quote:Op zondag 22 juli 2007 23:28 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ja smeets sprak het uit alsof ie ff ging pinnen.
ik, ik, ik...quote:Op zondag 22 juli 2007 23:29 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
wie dacht dat er na Jean Nelissen zou volgen![]()
Hoe zeg je het dan?quote:Op zondag 22 juli 2007 23:30 schreef Cootz het volgende:
[..]
Ach ja, de Vuelta wordt ook altijd met een Nederlandse V uitgesproken, en dat klopt natuurlijk ook voor geen meter.
Ik dacht wel dat iemand die flauwe grap zou gaan postenquote:Op zondag 22 juli 2007 23:29 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ik niet, want daarvoor zei Mart dat ie 75 jaar wasquote:Op zondag 22 juli 2007 23:29 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ronde van Spanje.quote:
quote:
quote:Op zondag 22 juli 2007 23:35 schreef Lann555 het volgende:
p.s: I'd hit it
Jean had vandaag een plaatsvervanger: z'n boekje.quote:Op zondag 22 juli 2007 23:36 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Heb ik Jean gemist toen ik even ging pissen of zat hij er vandaag niet in ?
Hij zat er vandaag niet in.quote:Op zondag 22 juli 2007 23:36 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Naast de Marie-Blanque van woensdag is het eigenlijk de topper qua behoorlijk lange absurd steile stukken van dit jaar, al kan het natuurlijk altijd erger.quote:Op zondag 22 juli 2007 23:40 schreef Blawh het volgende:
Wat een ophemeling van die nieuwe berg, qua stijgingspercentage is het niet vergeleken met bijvoorbeeld de Zoncolan. Aan de andere kant, de Giro is qua deelnemersveld helaas van andere categorie als de Tour en de renners bepalen hoe zwaar de berg daardwerkelijk is. Ik hoop weer op vuurwerk.
Oe, Fatima.quote:Op zondag 22 juli 2007 23:38 schreef Lann555 het volgende:
Yuck, de Fatima reclame. Walgelijk
Blijkbaar deed Mart 't deze keer.quote:Op zondag 22 juli 2007 23:36 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Volgens mij is de Zoncolan zo'n beetje de de stijlste berg die wielrenners beklimmen.quote:Op zondag 22 juli 2007 23:40 schreef Blawh het volgende:
Wat een ophemeling van die nieuwe berg, qua stijgingspercentage is het niet vergeleken met bijvoorbeeld de Zoncolan. Aan de andere kant, de Giro is qua deelnemersveld helaas van andere categorie als de Tour en de renners bepalen hoe zwaar de berg daardwerkelijk is. Ik hoop weer op vuurwerk.
Was dat niet de Mortirolo? Of de Angliru?quote:Op zondag 22 juli 2007 23:47 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Volgens mij is de Zoncolan zo'n beetje de de stijlste berg die wielrenners beklimmen.![]()
Zoncolan heeft 5km a 14%. Dat is nergens anders te vinden in het huidige wielrennen. De Mortirolo is geloof ik minder steil 10-12% maar over langere stukken. Pantani was daar niet te stoppenquote:Op zondag 22 juli 2007 23:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Was dat niet de Mortirolo? Of de Angliru?
De Mortirolo was iig. de enige waar Simoni schrik van had.
Het zal best een gigantisch zware klim zijn, maar ik dacht even dat ze het over de stijlste beklimming ter wereld hadden. Ik vond het wel een beetje een overdreven stukje om die nieuwe berg even te hypen.quote:Op zondag 22 juli 2007 23:42 schreef Cootz het volgende:
[..]
Naast de Marie-Blanque van woensdag is het eigenlijk de topper qua behoorlijk lange absurd steile stukken van dit jaar, al kan het natuurlijk altijd erger.
Dat klonk inderdaad wel leuk ja. Ik hou me ook aanbevolen als iemand het weet..quote:Op zondag 22 juli 2007 23:47 schreef Arcee het volgende:
Weet iemand wat voor muziek er bij dat item over Port de Bales zat met Steven Rooks?
quote:Op zondag 22 juli 2007 23:54 schreef Cootz het volgende:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Beslis zelf maar... ik zou niet bovenkomen
quote:Op zondag 22 juli 2007 23:47 schreef Arcee het volgende:
Weet iemand wat voor muziek er bij dat item over Port de Bales zat met Steven Rooks?
Als ik dit zo zie, Giroquote:Op zondag 22 juli 2007 23:54 schreef Cootz het volgende:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Beslis zelf maar... ik zou niet bovenkomen
Waarover hadden ze het? Heb dat stuk gemist.quote:Op zondag 22 juli 2007 23:40 schreef Blawh het volgende:
Mwaah, ik vind het wel best zo. De Giro is nu bijna altijd een leuke koers, waar de klimmers een goede kans hebben. Het was dit jaar iedere bergetappe puur spectakel. Tis meestal leuker dan de Tour.quote:Op maandag 23 juli 2007 00:05 schreef Blawh het volgende:
[..]
Als ik dit zo zie, Giro. Was die maar eens in Juli met hetzelfde veld als bij de tour.
Ik heb soms het idee dat men niet wil dat de Tour een echte klimmersronde word. Je hebt nu wel Plateau-de-beille en de Aubisque, maar die aankomst bergop in de alpen was duidelijk een loper. Opzich niets mis mee, tis gewoon een beetje het karakter van de ronde. De Giro is voor de kleine klimmertjes. De Tour eist iets meer macht.quote:Op maandag 23 juli 2007 00:11 schreef Perico het volgende:
Voor de Angliru beklimmen ze ook altijd zo'n benenbreker berg van meer dan 10% die al zwaar zat is, dat is ook het mooie aan etappes over de Angliru.
Inderdaad wel een mooi filmpje hoor, en dat is ook precies hoe het moet zijn: de bergen die mythisch worden. Dat je er dan zelf ook best aardig overheen stuitert en de commentatoren vreselijk overdrijven, da's een andere zaak.
De Tour heeft wel de neiging om zijn zwaarste beklimmingen compleet te vergeten. De Col de La Bonette zat er alleen in 1993 en de Col du Granon (2400) alleen in 1986. Te afgelegen, heet het dan.
Je hebt zeker wel een punt. Tis natuurlijk ook omdat de vorm van Frankrijk toch maar 1 echte vorm van parcours toestaat als je echt door het hele land wilt. Italie kun je wat meer mee spelen. Ik vind de Giro dan ook de leukste ronde van het jaar qua wielerspektakel. De organisatie is vaak origineel en de klimmers hebben een goede kans.quote:Op maandag 23 juli 2007 00:26 schreef Perico het volgende:
De Tour is alleen maar groot door de gunstige planning in de zomer.
Was van oudsher de Giro dan georganiseerd, had die het predikaat 'zwaarste ronde'.
Wat me tegenstaat aan de Tour is de geijkte mal, van vlak, bergketen, warme overgang, bergketen, waar ze maar aan blijven vasthouden.
De geografie van Italie en Spanje en hun respectievelijke finishplaatsen, leent zich veel meer voor een grillig schema, waar al vroeg de vlam in de pan kan slaan. Die rondes hebben ook veel meer etappes met 1, 2 bergen op het eind. Veel moeilijker te controleren dan de vaste afspraken in de Tour.
Ik heb het volgende wel eens horen zeggen over die 2 rondes, de Giro is voor klimmers die aardig goed kunnen tijdrijden, en de Tour is voor tijdrijders die aardig goed kunnen klimmen.quote:Op maandag 23 juli 2007 00:23 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Ik heb soms het idee dat men niet wil dat de Tour een echte klimmersronde word. Je hebt nu wel Plateau-de-beille en de Aubisque, maar die aankomst bergop in de alpen was duidelijk een loper. Opzich niets mis mee, tis gewoon een beetje het karakter van de ronde. De Giro is voor de kleine klimmertjes. De Tour eist iets meer macht.
Haha, die heb ik ook wel eens gehoord. Maar wat is de Vuelta dan precies? Ik heb hem eerlijkheidshalve maar 1 keer een beetje gevolgd (was het uberhaupt op tv voor vorig jaar?)quote:Op maandag 23 juli 2007 00:38 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Ik heb het volgende wel eens horen zeggen over die 2 rondes, de Giro is voor klimmers die aardig goed kunnen tijdrijden, en de Tour is voor tijdrijders die aardig goed kunnen klimmen.
Er zit best wel een kern van waarheid in.![]()
Ja daar zeg je wat, ik volg de Vuelta eigenlijk nooit, maar hij is wel te volgen op Eurosport.quote:Op maandag 23 juli 2007 00:41 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Haha, die heb ik ook wel eens gehoord. Maar wat is de Vuelta dan precies? Ik heb hem eerlijkheidshalve maar 1 keer een beetje gevolgd (was het uberhaupt op tv voor vorig jaar?)
Vinokourovquote:Op maandag 23 juli 2007 00:58 schreef Mr_Memory het volgende:
Eigenlijk gek ik volg al jaren de Tour en ook wel de Giro, maar de Vuelta zegt me helemaal niets, wie was de laatste winnaar![]()
Ik geloof je graagquote:Op maandag 23 juli 2007 01:07 schreef Perico het volgende:
Nou nou nou, de Vuelta is een hele mooie ronde hoor, zeker in het verleden. Met geweldige ontknopingen ook
Welke andere ronde bijvoorbeeld kende decennia op de dag voor de finish nog die mooie bergrit met 4 cols van 1ste categorie door het hooggebergte rond Madrid?
Toegegeven, de vlakke etappes kunnen over rechte wegen door western landschap gaan (alsof de wegen rond Bordeaux niet saai zijn om naar te kijken). Maar als je hem wilt winnen, moet je altijd afrekenen met een horde aanvalslustige Spanjaarden, die veel meer gemotiveerd nog dan in de Tour, erin willen vliegen.
Er zitten vooral ook veel bergaankomsten in -- als je wil winnen, moet je zeker goed hard tegen een finishberg op kunnen rijden, want daar zijn er meestal veel van.
De gemiddelde hoogte van Spanje is 600 mtr. en dat is te merken, ze kunnen kiezen uit wel zeven bergketens, van de Pyreneen, tot de Sierra Nevada en de woeste bergen in Asturias.
De etappe naar Lagos de Covadonga was (is) zeker even berucht als die naar Alpe d'Huez.
Anders moet je eens vragen wie de winnaar DAARVOOR wasquote:Op maandag 23 juli 2007 00:58 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Ja daar zeg je wat, ik volg de Vuelta eigenlijk nooit, maar hij is wel te volgen op Eurosport.
Wat ik er van weet dat het meestal hele lange etappes zijn op kaarsrechte brede snelwegen, met als aankomst een massasprint.
Eigenlijk gek ik volg al jaren de Tour en ook wel de Giro, maar de Vuelta zegt me helemaal niets, wie was de laatste winnaar![]()
Zie vorige post van mijquote:Op maandag 23 juli 2007 01:15 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Ik geloof je graag![]()
Maar ik volg die ronde eigenlijk nooit, waarom weet ik eigenlijk niet![]()
Was de laaste winnaar niet Menchov, omdat nr.1 met doping was gepakt?
Hmmm..dat klinkt prima. Toch maar eens wat meer volgen dit jaar. Ik kreeg altijd wel het idee dat wat mindere spanjaarden daar wonnen, maar dat is natuurlijk ook DE koers van het jaar daar. Bedankt voor de omschrijvingquote:Op maandag 23 juli 2007 01:07 schreef Perico het volgende:
Nou nou nou, de Vuelta is een hele mooie ronde hoor, zeker in het verleden. Met geweldige ontknopingen ook
Welke andere ronde bijvoorbeeld kende decennia op de dag voor de finish nog die mooie bergrit met 4 cols van 1ste categorie door het hooggebergte rond Madrid?
Toegegeven, de vlakke etappes kunnen over rechte wegen door western landschap gaan (alsof de wegen rond Bordeaux niet saai zijn om naar te kijken). Maar als je hem wilt winnen, moet je altijd afrekenen met een horde aanvalslustige Spanjaarden, die veel meer gemotiveerd nog dan in de Tour, erin willen vliegen.
Er zitten vooral ook veel bergaankomsten in -- als je wil winnen, moet je zeker goed hard tegen een finishberg op kunnen rijden, want daar zijn er meestal veel van.
De gemiddelde hoogte van Spanje is 600 mtr. en dat is te merken, ze kunnen kiezen uit wel zeven bergketens, van de Pyreneen, tot de Sierra Nevada en de woeste bergen in Asturias.
De etappe naar Lagos de Covadonga was (is) zeker even berucht als die naar Alpe d'Huez.
Maar da's dus al sinds zolang als ik wielrennen volg zo. Alles wordt afgemeten aan de Tour, en dus werd er altijd gedacht: in de Vuelta (in mei verreden toen nog) waren die Spanjaarden goed, maar in de Tour waren ze toch wat minder, dus dan zal het wel makkelijk zijn in principe om de ronde te winnen.quote:Op maandag 23 juli 2007 01:46 schreef Lann555 het volgende:
Hmmm..dat klinkt prima. Toch maar eens wat meer volgen dit jaar. Ik kreeg altijd wel het idee dat wat mindere spanjaarden daar wonnen, maar dat is natuurlijk ook DE koers van het jaar daar. Bedankt voor de omschrijving
Je had het dus goed, alleen een jrtje eerder:quote:Op maandag 23 juli 2007 01:28 schreef Mr_Memory het volgende:
OK wie was het?
Klopt. Zie mijn vorige postquote:Op maandag 23 juli 2007 01:46 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Hmmm..dat klinkt prima. Toch maar eens wat meer volgen dit jaar. Ik kreeg altijd wel het idee dat wat mindere spanjaarden daar wonnen, maar dat is natuurlijk ook DE koers van het jaar daar. Bedankt voor de omschrijving
Eens, maar de NOS besteedt er geen aandacht aan. We moeten het altijd volgen via de belg en in de avonden is er geen nabeschouwing/ avondetappe bij, dat is jammer aangezien de koers vaak leuker is.quote:Op maandag 23 juli 2007 00:13 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Mwaah, ik vind het wel best zo. De Giro is nu bijna altijd een leuke koers, waar de klimmers een goede kans hebben. Het was dit jaar iedere bergetappe puur spectakel. Tis meestal leuker dan de Tour.
Je zou daar maar boven wonenquote:Op maandag 23 juli 2007 14:04 schreef TheArt het volgende:
En jullie hadden het over zware beklimmingen net. Ze moeten de Scanuppia eens beklimmen in de Giro![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Iemand die hem beklommen heeft:
It starts of at 8%, nice and easy. Then, afther 1,5 kilometer there is the famous seign: 45% and the fun starts.. The only way to make progress now is to bend over all the way over the steer trying to keep pressure on the frontwheel, hanging in the bar ends. I shifted to 22x28, and, hard to believe even now, the speeds drops to 4 to 5 kilometers an hour (2 to 3 miles..).
quote:Op maandag 23 juli 2007 14:04 schreef TheArt het volgende:
En jullie hadden het over zware beklimmingen net. Ze moeten de Scanuppia eens beklimmen in de Giro![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Iemand die hem beklommen heeft:
It starts of at 8%, nice and easy. Then, afther 1,5 kilometer there is the famous seign: 45% and the fun starts.. The only way to make progress now is to bend over all the way over the steer trying to keep pressure on the frontwheel, hanging in the bar ends. I shifted to 22x28, and, hard to believe even now, the speeds drops to 4 to 5 kilometers an hour (2 to 3 miles..).
Michael Boogerd zei gisteren: Morgen komt mijn broer dus dan zal ik me eens goed uitsloven.quote:Op maandag 23 juli 2007 10:15 schreef maril het volgende:
Vanavond te gast:Rini Boogerd,de
broer van Michael Boogerd.Rini was zelf
ooit verdienstelijk wielrenner terwijl
Michael met zijn laatste Tour bezig is.
Vorige week had ik al gemeld dat de broer zou komen,en Smeets zie, wedden dat we hem zullen meemaken. of iets in die trant. ben alleen wie die andere is ik hoop dat Michael mag aangezien het morgen rustdag is.quote:Op maandag 23 juli 2007 14:56 schreef Mark-AjaxFan het volgende:
[..]
Michael Boogerd zei gisteren: Morgen komt mijn broer dus dan zal ik me eens goed uitsloven.
Smeets zei toen iets in de trend van: eens kijken of we zijn broer hier kunnen krijgen (bij de Avondetappe)
Vandaag hoor ik Michael Boogerd zeggen dat zijn broer door de NOS is uitgenodigd.....
Dat geloof ik wel, alleen een beetje een wazige opmerking van Mart dan gisterenquote:Op maandag 23 juli 2007 15:00 schreef TargaFlorio het volgende:
Het was al een paar dagen bekend dat hij te gast zou zijn in de Avondetappe.
Tof!quote:Op maandag 23 juli 2007 20:18 schreef Cootz het volgende:
Michael Boogerd ook in de avondetappe vanavond!
Leuk.quote:Op maandag 23 juli 2007 20:18 schreef Cootz het volgende:
Michael Boogerd ook in de avondetappe vanavond!
En misschien komen de ouders ook nog even langs.quote:
het d-woord in een uitzending met Boogerd ?quote:Op maandag 23 juli 2007 22:40 schreef golfer het volgende:
Ben benieuwd of het geruchtengevalletje over Contador nog ter sprake gaat komen.
Ik snap niet waarom er niet over doping gepraat kan worden dan. Volgens mij is Boogerd wel iemand die harde uitspraken durft te doen.quote:Op maandag 23 juli 2007 22:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
het d-woord in een uitzending met Boogerd ?
Hij heeft in ieder geval wel wat te vertellen over die "vuile ku... ehh, rot fransen"quote:Op maandag 23 juli 2007 22:46 schreef Mike.Strutter het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom er niet over doping gepraat kan worden dan. Volgens mij is Boogerd wel iemand die harde uitspraken durft te doen.
echt wel hoor, en ik ben dan nog overwegend franstalig opgevoedquote:Op maandag 23 juli 2007 22:59 schreef kassenbouwer het volgende:
Dat programma op één was ook wel interessant net met die reportage over de bezemwagen. Alleen die man die op de motor zit was echt niet te verstaan. Ik vraag me af of die Belgen hem wel verstonden...
Wat zeg je?quote:Op maandag 23 juli 2007 23:00 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
echt wel hoor, en ik ben dan nog overwegend franstalig opgevoed![]()
Ja dat viel me ook al opquote:Op maandag 23 juli 2007 23:05 schreef Cootz het volgende:
Haha, Michael heeft zijn glas al leeg!
Nadorstquote:Op maandag 23 juli 2007 23:05 schreef Cootz het volgende:
Haha, Michael heeft zijn glas al leeg!
quote:Kunnen ze mooi niet proosten op Dalida
www.studiosport.nl en dan op de toursite klikkeen. Weet zo de site niet uit mijn hoofd maar op deze manier kom je er ook.quote:Op maandag 23 juli 2007 22:59 schreef 456 het volgende:
Heeft iemand een stream voor mij toevallig?
Haha, je begint op Mart te lijken: www.nos.nl/tour dusquote:Op maandag 23 juli 2007 23:10 schreef maril het volgende:
[..]
www.studiosport.nl en dan op de toursite klikkeen. Weet zo de site niet uit mijn hoofd maar op deze manier kom je er ook.
Ja, maar die werkte niet. Heel raar.quote:Op maandag 23 juli 2007 23:10 schreef maril het volgende:
[..]
www.studiosport.nl en dan op de toursite klikkeen. Weet zo de site niet uit mijn hoofd maar op deze manier kom je er ook.
En dan doorklikken?quote:Op maandag 23 juli 2007 23:11 schreef Cootz het volgende:
[..]
Haha, je begint op Mart te lijken: www.nos.nl/tour dus
Hij is afgevallen, ik vraag mij af heoveel zo,n renner tijdens de tour afvallen, want dat is met eten niet goed te maken.quote:Op maandag 23 juli 2007 23:07 schreef golfer het volgende:
Klok-leeg, deed Michael.
Je kan trouwens wel zien dat ie aardig heeft afgezien, wat een mager koppie heeft Michael vergeleken naast Rini.
Ik denk dat er niet veel af te vallen valt.quote:Op maandag 23 juli 2007 23:12 schreef maril het volgende:
[..]
Hij is afgevallen, ik vraag mij af heoveel zo,n renner tijdens de tour afvallen, want dat is met eten niet goed te maken.
de duitsers zijn nooit gestopt met berichtgeving over de tour, enkel met de live-verslaggevingquote:Op maandag 23 juli 2007 23:06 schreef DarkShine het volgende:
Kijken of ze het nog over de ARD gaan hebben. Geloofwaardig zijn die Duitsers echt niet meer.
Ze kappen na Sinckewitz, dan komt Rasmussen in opspraak en nu Contador ook in opspraak komt beginnen hun weer met berichtgeving
Ik kneep em toch elke keer. Gelukkig kon Rasmussen er wel bij komen. Al dacht ik dat door dat gehark dat Rasmussen echt stuk zat.quote:Op maandag 23 juli 2007 23:15 schreef 456 het volgende:
Dit is de derde keer dat ik het rasmussen-contador gevecht zie, en zie steeds meer dat rasmussen makkelijk bij komt. Contador is gewoon eerder weg, en heeft een rustigere stijl (waar rasmussen dan eccht gaat harken).
Hij mag ook, na al zijn werkquote:
Morgen test hij positief op Testosteron als we de Landis-theorie mogen geloven ...quote:Op maandag 23 juli 2007 23:17 schreef Cootz het volgende:
Hij heeft een nieuw glas wijn gekregen! Maar let maar op, deze gaat ook leeg vóór Dalida!
Heb je gelijk in..quote:Op maandag 23 juli 2007 23:18 schreef Cootz het volgende:
Beetje jammer dat Mart alleen aandacht heeft voor Michael, terwijl ze eigenlijk juist Rini hadden uitgenodigd voor vanavond.
Haha, ja, het eerste zwart-wit shot was inderdaad Garate, en die reed vóór Contador en Ramussenquote:Op maandag 23 juli 2007 23:22 schreef Bartoli het volgende:
krijg je eerst beelden van mannen die er voor zaten
Kohl, Landaluze enzo zaten er toen ook nog voorquote:Op maandag 23 juli 2007 23:23 schreef Cootz het volgende:
[..]
Haha, ja, het eerste zwart-wit shot was inderdaad Garate, en die reed vóór Contador en Ramussen
Volgens mij was het zelfs Isasi, maar goed.quote:
Tom Boonen kwam nog fris daar voorbij. Tom die heeft dit jaar best goed geklommenquote:
haha, ja inderdaad, die mag zich vanavond een beetje laten gaan.quote:Op maandag 23 juli 2007 23:32 schreef Cootz het volgende:
Michael heeft z'n tweede glas ongeveer al weer leeg
"I didn't understand a word you where saying but however ..."quote:Op maandag 23 juli 2007 23:35 schreef Bruce117 het volgende:
Oh jee Mart in het Engels. Brrrrr.
Die doet vast net of zijn neus bloedquote:Op maandag 23 juli 2007 23:36 schreef Fiama het volgende:
McQuaid live, interessant. Ik zal wel niets nieuws horen, maargoed
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |