abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51734912
quote:
Op zondag 22 juli 2007 23:40 schreef Blawh het volgende:
Wat een ophemeling van die nieuwe berg, qua stijgingspercentage is het niet vergeleken met bijvoorbeeld de Zoncolan. Aan de andere kant, de Giro is qua deelnemersveld helaas van andere categorie als de Tour en de renners bepalen hoe zwaar de berg daardwerkelijk is. Ik hoop weer op vuurwerk.
Volgens mij is de Zoncolan zo'n beetje de de stijlste berg die wielrenners beklimmen.

De Port de Bales met een lengte van 19 KM en zo'n 10 % in de laaste 5 kilometer is volgens mij ook geen kattepis
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 22 juli 2007 @ 23:47:57 #152
862 Arcee
Look closer
pi_51734937
Weet iemand wat voor muziek er bij dat item over Port de Bales zat met Steven Rooks?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 22 juli 2007 @ 23:49:55 #153
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_51734990
quote:
Op zondag 22 juli 2007 23:47 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Volgens mij is de Zoncolan zo'n beetje de de stijlste berg die wielrenners beklimmen.
Was dat niet de Mortirolo? Of de Angliru?

De Mortirolo was iig. de enige waar Simoni schrik van had.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 22 juli 2007 @ 23:53:27 #154
175900 Lann555
Spider Jerusalem
pi_51735072
quote:
Op zondag 22 juli 2007 23:49 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Was dat niet de Mortirolo? Of de Angliru?

De Mortirolo was iig. de enige waar Simoni schrik van had.
Zoncolan heeft 5km a 14%. Dat is nergens anders te vinden in het huidige wielrennen. De Mortirolo is geloof ik minder steil 10-12% maar over langere stukken. Pantani was daar niet te stoppen
I hate it here
pi_51735087
quote:
Op zondag 22 juli 2007 23:42 schreef Cootz het volgende:

[..]

Naast de Marie-Blanque van woensdag is het eigenlijk de topper qua behoorlijk lange absurd steile stukken van dit jaar, al kan het natuurlijk altijd erger.
Het zal best een gigantisch zware klim zijn, maar ik dacht even dat ze het over de stijlste beklimming ter wereld hadden. Ik vond het wel een beetje een overdreven stukje om die nieuwe berg even te hypen.
pi_51735092

Beslis zelf maar... ik zou niet bovenkomen
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
pi_51735118
quote:
Op zondag 22 juli 2007 23:47 schreef Arcee het volgende:
Weet iemand wat voor muziek er bij dat item over Port de Bales zat met Steven Rooks?
Dat klonk inderdaad wel leuk ja. Ik hou me ook aanbevolen als iemand het weet..
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
  zondag 22 juli 2007 @ 23:55:54 #158
175900 Lann555
Spider Jerusalem
pi_51735139
Ik zou toch zeker wel 200 meter naar boven komen. En dan terugrollen

Misschien toch maar eens op dieet
I hate it here
pi_51735178
quote:
Op zondag 22 juli 2007 23:54 schreef Cootz het volgende:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Nou ik ook niet wat een geweld, sommige stukken a 16%, dan breek je af bij je knieen
  maandag 23 juli 2007 @ 00:00:54 #160
175900 Lann555
Spider Jerusalem
pi_51735249
Mortirolo is toch wel de lastigste als je kijkt naar de lengte van het steile stuk. De Zoncolan en de Angliru hebben echter wel een moordzone, waar je echt niet vrolijk van word. Echt voor de pocket-klimmertjes
I hate it here
pi_51735293
quote:
Op zondag 22 juli 2007 23:47 schreef Arcee het volgende:
Wil ik ook wel weten ja. Door dat filmpje leek het echt iets magisch. Misschien werd ik wel teveel door de muziek gepakt waardoor de ophemeling erger leek dan het daadwerkelijk was.
pi_51735350
quote:
Op zondag 22 juli 2007 23:54 schreef Cootz het volgende:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Als ik dit zo zie, Giro . Was die maar eens in Juli met hetzelfde veld als bij de tour.
pi_51735417
quote:
Op zondag 22 juli 2007 23:40 schreef Blawh het volgende:
Wat een ophemeling van die nieuwe berg, qua stijgingspercentage is het niet vergeleken met bijvoorbeeld de Zoncolan. Aan de andere kant, de Giro is qua deelnemersveld helaas van andere categorie als de Tour en de renners bepalen hoe zwaar de berg daardwerkelijk is. Ik hoop weer op vuurwerk.
Waarover hadden ze het? Heb dat stuk gemist.
  maandag 23 juli 2007 @ 00:10:23 #164
127004 maril
Smeetsfan
pi_51735447
studiosport@nos.nl
Misschien kunnen zij jullie helpen met de muziek van dat filpje met Rooks.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
  maandag 23 juli 2007 @ 00:11:51 #165
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_51735472
Voor de Angliru beklimmen ze ook altijd zo'n benenbreker berg van meer dan 10% die al zwaar zat is, dat is ook het mooie aan etappes over de Angliru.

Inderdaad wel een mooi filmpje hoor, en dat is ook precies hoe het moet zijn: de bergen die mythisch worden. Dat je er dan zelf ook best aardig overheen stuitert en de commentatoren vreselijk overdrijven, da's een andere zaak.

De Tour heeft wel de neiging om zijn zwaarste beklimmingen compleet te vergeten. De Col de La Bonette zat er alleen in 1993 en de Col du Granon (2400) alleen in 1986. Te afgelegen, heet het dan.
  maandag 23 juli 2007 @ 00:13:10 #166
175900 Lann555
Spider Jerusalem
pi_51735497
quote:
Op maandag 23 juli 2007 00:05 schreef Blawh het volgende:

[..]

Als ik dit zo zie, Giro . Was die maar eens in Juli met hetzelfde veld als bij de tour.
Mwaah, ik vind het wel best zo. De Giro is nu bijna altijd een leuke koers, waar de klimmers een goede kans hebben. Het was dit jaar iedere bergetappe puur spectakel. Tis meestal leuker dan de Tour.
I hate it here
  maandag 23 juli 2007 @ 00:23:36 #167
175900 Lann555
Spider Jerusalem
pi_51735717
quote:
Op maandag 23 juli 2007 00:11 schreef Perico het volgende:
Voor de Angliru beklimmen ze ook altijd zo'n benenbreker berg van meer dan 10% die al zwaar zat is, dat is ook het mooie aan etappes over de Angliru.

Inderdaad wel een mooi filmpje hoor, en dat is ook precies hoe het moet zijn: de bergen die mythisch worden. Dat je er dan zelf ook best aardig overheen stuitert en de commentatoren vreselijk overdrijven, da's een andere zaak.

De Tour heeft wel de neiging om zijn zwaarste beklimmingen compleet te vergeten. De Col de La Bonette zat er alleen in 1993 en de Col du Granon (2400) alleen in 1986. Te afgelegen, heet het dan.
Ik heb soms het idee dat men niet wil dat de Tour een echte klimmersronde word. Je hebt nu wel Plateau-de-beille en de Aubisque, maar die aankomst bergop in de alpen was duidelijk een loper. Opzich niets mis mee, tis gewoon een beetje het karakter van de ronde. De Giro is voor de kleine klimmertjes. De Tour eist iets meer macht.
I hate it here
  maandag 23 juli 2007 @ 00:26:27 #168
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_51735773
De Tour is alleen maar groot door de gunstige planning in de zomer.
Was van oudsher de Giro dan georganiseerd, had die het predikaat 'zwaarste ronde'.

Wat me tegenstaat aan de Tour is de geijkte mal, van vlak, bergketen, warme overgang, bergketen, waar ze maar aan blijven vasthouden.

De geografie van Italie en Spanje en hun respectievelijke finishplaatsen, leent zich veel meer voor een grillig schema, waar al vroeg de vlam in de pan kan slaan. Die rondes hebben ook veel meer etappes met 1, 2 bergen op het eind. Veel moeilijker te controleren dan de vaste afspraken in de Tour.
  maandag 23 juli 2007 @ 00:34:23 #169
175900 Lann555
Spider Jerusalem
pi_51735910
quote:
Op maandag 23 juli 2007 00:26 schreef Perico het volgende:
De Tour is alleen maar groot door de gunstige planning in de zomer.
Was van oudsher de Giro dan georganiseerd, had die het predikaat 'zwaarste ronde'.

Wat me tegenstaat aan de Tour is de geijkte mal, van vlak, bergketen, warme overgang, bergketen, waar ze maar aan blijven vasthouden.

De geografie van Italie en Spanje en hun respectievelijke finishplaatsen, leent zich veel meer voor een grillig schema, waar al vroeg de vlam in de pan kan slaan. Die rondes hebben ook veel meer etappes met 1, 2 bergen op het eind. Veel moeilijker te controleren dan de vaste afspraken in de Tour.
Je hebt zeker wel een punt. Tis natuurlijk ook omdat de vorm van Frankrijk toch maar 1 echte vorm van parcours toestaat als je echt door het hele land wilt. Italie kun je wat meer mee spelen. Ik vind de Giro dan ook de leukste ronde van het jaar qua wielerspektakel. De organisatie is vaak origineel en de klimmers hebben een goede kans.
Spanje is vaak wel strijd, maar het landschap heeft toch iets minder aantrekkingskracht. Iets teveel woestenij daar
I hate it here
pi_51736002
quote:
Op maandag 23 juli 2007 00:23 schreef Lann555 het volgende:

[..]

Ik heb soms het idee dat men niet wil dat de Tour een echte klimmersronde word. Je hebt nu wel Plateau-de-beille en de Aubisque, maar die aankomst bergop in de alpen was duidelijk een loper. Opzich niets mis mee, tis gewoon een beetje het karakter van de ronde. De Giro is voor de kleine klimmertjes. De Tour eist iets meer macht.
Ik heb het volgende wel eens horen zeggen over die 2 rondes, de Giro is voor klimmers die aardig goed kunnen tijdrijden, en de Tour is voor tijdrijders die aardig goed kunnen klimmen.

Er zit best wel een kern van waarheid in.
  maandag 23 juli 2007 @ 00:41:30 #171
175900 Lann555
Spider Jerusalem
pi_51736059
quote:
Op maandag 23 juli 2007 00:38 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Ik heb het volgende wel eens horen zeggen over die 2 rondes, de Giro is voor klimmers die aardig goed kunnen tijdrijden, en de Tour is voor tijdrijders die aardig goed kunnen klimmen.

Er zit best wel een kern van waarheid in.
Haha, die heb ik ook wel eens gehoord. Maar wat is de Vuelta dan precies? Ik heb hem eerlijkheidshalve maar 1 keer een beetje gevolgd (was het uberhaupt op tv voor vorig jaar?)
I hate it here
pi_51736338
quote:
Op maandag 23 juli 2007 00:41 schreef Lann555 het volgende:

[..]

Haha, die heb ik ook wel eens gehoord. Maar wat is de Vuelta dan precies? Ik heb hem eerlijkheidshalve maar 1 keer een beetje gevolgd (was het uberhaupt op tv voor vorig jaar?)
Ja daar zeg je wat, ik volg de Vuelta eigenlijk nooit, maar hij is wel te volgen op Eurosport.
Wat ik er van weet dat het meestal hele lange etappes zijn op kaarsrechte brede snelwegen, met als aankomst een massasprint.

Eigenlijk gek ik volg al jaren de Tour en ook wel de Giro, maar de Vuelta zegt me helemaal niets, wie was de laatste winnaar
  maandag 23 juli 2007 @ 01:07:44 #173
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_51736482
Nou nou nou, de Vuelta is een hele mooie ronde hoor, zeker in het verleden. Met geweldige ontknopingen ook

Welke andere ronde bijvoorbeeld kende decennia op de dag voor de finish nog die mooie bergrit met 4 cols van 1ste categorie door het hooggebergte rond Madrid?

Toegegeven, de vlakke etappes kunnen over rechte wegen door western landschap gaan (alsof de wegen rond Bordeaux niet saai zijn om naar te kijken). Maar als je hem wilt winnen, moet je altijd afrekenen met een horde aanvalslustige Spanjaarden, die veel meer gemotiveerd nog dan in de Tour, erin willen vliegen.

Er zitten vooral ook veel bergaankomsten in -- als je wil winnen, moet je zeker goed hard tegen een finishberg op kunnen rijden, want daar zijn er meestal veel van.

De gemiddelde hoogte van Spanje is 600 mtr. en dat is te merken, ze kunnen kiezen uit wel zeven bergketens, van de Pyreneen, tot de Sierra Nevada en de woeste bergen in Asturias.

De etappe naar Lagos de Covadonga was (is) zeker even berucht als die naar Alpe d'Huez.
  maandag 23 juli 2007 @ 01:14:40 #174
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_51736579
quote:
Op maandag 23 juli 2007 00:58 schreef Mr_Memory het volgende:

Eigenlijk gek ik volg al jaren de Tour en ook wel de Giro, maar de Vuelta zegt me helemaal niets, wie was de laatste winnaar
Vinokourov
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_51736594
quote:
Op maandag 23 juli 2007 01:07 schreef Perico het volgende:
Nou nou nou, de Vuelta is een hele mooie ronde hoor, zeker in het verleden. Met geweldige ontknopingen ook

Welke andere ronde bijvoorbeeld kende decennia op de dag voor de finish nog die mooie bergrit met 4 cols van 1ste categorie door het hooggebergte rond Madrid?

Toegegeven, de vlakke etappes kunnen over rechte wegen door western landschap gaan (alsof de wegen rond Bordeaux niet saai zijn om naar te kijken). Maar als je hem wilt winnen, moet je altijd afrekenen met een horde aanvalslustige Spanjaarden, die veel meer gemotiveerd nog dan in de Tour, erin willen vliegen.

Er zitten vooral ook veel bergaankomsten in -- als je wil winnen, moet je zeker goed hard tegen een finishberg op kunnen rijden, want daar zijn er meestal veel van.

De gemiddelde hoogte van Spanje is 600 mtr. en dat is te merken, ze kunnen kiezen uit wel zeven bergketens, van de Pyreneen, tot de Sierra Nevada en de woeste bergen in Asturias.

De etappe naar Lagos de Covadonga was (is) zeker even berucht als die naar Alpe d'Huez.
Ik geloof je graag
Maar ik volg die ronde eigenlijk nooit, waarom weet ik eigenlijk niet
Was de laaste winnaar niet Menchov, omdat nr.1 met doping was gepakt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')