abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51737242
quote:
Op maandag 23 juli 2007 01:36 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Jazeker.. maar er schijnt een regel te zijn in de trend van, 3x doping ontlopen = dopingzonderaar....

Zie bijv. ook geval Rio Ferdinand, die is paar jaartjes terug 8 maanden geschorst geweest omdat hij een dopingcontrole gemist had..
Hij heeft hem ook maar 2x gemist.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
  maandag 23 juli 2007 @ 02:50:14 #102
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_51737940
quote:
Op maandag 23 juli 2007 02:00 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Ok... dan is het dus gewoon bull
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_51739973
quote:
Op maandag 23 juli 2007 02:00 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

hij heeft 2 waarschuwingen.

en hij heeft hem 4 keer gemist !!!!!

2 keer deense bond + waarschuwing
2 keer UCI + waarschuwing.
pi_51740427
quote:
Op maandag 23 juli 2007 09:29 schreef flyck het volgende:

[..]

hij heeft 2 waarschuwingen.

en hij heeft hem 4 keer gemist !!!!!

2 keer deense bond + waarschuwing
2 keer UCI + waarschuwing.
Lees het persbericht nog eens door, de UCI heeft een waarschuwing gegeven omdat hij verzuimd had tijdig zijn verblijfplaats door tegeven, nergens staat dat hij de controle daadwerkelijk heeft gemist!

En dan nog, het zijn 2 verschillende organisaties, die kan je niet bij elkaar optellen.
pi_51740813
quote:
Op maandag 23 juli 2007 09:58 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Lees het persbericht nog eens door, de UCI heeft een waarschuwing gegeven omdat hij verzuimd had tijdig zijn verblijfplaats door tegeven, nergens staat dat hij de controle daadwerkelijk heeft gemist!

En dan nog, het zijn 2 verschillende organisaties, die kan je niet bij elkaar optellen.
Hij heeft zijn verblijfplaats vergeten te vermelden (4 keer) en hij heeft de dopingcontrole daardoor gemist !!! Dat is juist het punt.

je kan ze wel optellen, maar niet strafrechtelijk.
pi_51741462
is er ergens een live stream te vinden op het net om de tour te volgen?
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
pi_51741766
quote:
Op maandag 23 juli 2007 10:22 schreef flyck het volgende:

[..]

Hij heeft zijn verblijfplaats vergeten te vermelden (4 keer) en hij heeft de dopingcontrole daardoor gemist !!! Dat is juist het punt.

je kan ze wel optellen, maar niet strafrechtelijk.
Heb je daar een bron van, ik heb het namelijk niet zo gelezen.

En nee je kan ze niet optellen omdat het om het zelfde vergrijp gaat.
  maandag 23 juli 2007 @ 16:22:15 #108
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_51751563
quote:
Op maandag 23 juli 2007 11:10 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Heb je daar een bron van, ik heb het namelijk niet zo gelezen.

En nee je kan ze niet optellen omdat het om het zelfde vergrijp gaat.
http://www.sportwereld.be(...)leID=DMF21072007_022

De Deense geletruidrager in de Ronde van Frankrijk had tot driemaal toe een verrassingscontrole van dopingcontroleurs gemist omdat hij zijn verblijfsplaats niet goed had doorgegeven.
De eerste keer was in maart 2006, toen meerdere renners van de Raboploeg de deadline net misten. 'Zij verweerden zich toen met het argument dat de UCI-website geen tijdige update had gekregen, waardoor ze pas laat beschikten over de betreffende formulieren', aldus De Rooij. De tweede keer dat Rasmussen een controle misliep was op 6 april van dit jaar, de derde en laatste keer op 28 juni.

Twee keer betrof het een controle van UCI/WADA (INternationale Wielerunie en het Wereldantidopingagentschap), het bezoek in april ging uit van de Deense wielerbond. 'Ik heb Michael op zijn verantwoordelijkheden gewezen en heb hem een zware boete opgelegd.'
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_51753836
Ook nog maar even de bus van de Rabo-ploeg doorzocht, hoor ik. Je moet wat als Tour-organisatie. Stel je voor dat er weer een iemand wint die geen Fransman is of voor een Franse ploeg rijdt.
pi_51753879
quote:
Op maandag 23 juli 2007 10:56 schreef Kletz het volgende:
is er ergens een live stream te vinden op het net om de tour te volgen?
Op NOS website
pi_51755586
quote:
Op maandag 23 juli 2007 16:22 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

http://www.sportwereld.be(...)leID=DMF21072007_022

De Deense geletruidrager in de Ronde van Frankrijk had tot driemaal toe een verrassingscontrole van dopingcontroleurs gemist omdat hij zijn verblijfsplaats niet goed had doorgegeven.
De eerste keer was in maart 2006, toen meerdere renners van de Raboploeg de deadline net misten. 'Zij verweerden zich toen met het argument dat de UCI-website geen tijdige update had gekregen, waardoor ze pas laat beschikten over de betreffende formulieren', aldus De Rooij. De tweede keer dat Rasmussen een controle misliep was op 6 april van dit jaar, de derde en laatste keer op 28 juni.

Twee keer betrof het een controle van UCI/WADA (INternationale Wielerunie en het Wereldantidopingagentschap), het bezoek in april ging uit van de Deense wielerbond. 'Ik heb Michael op zijn verantwoordelijkheden gewezen en heb hem een zware boete opgelegd.'
Thanks, de eerste keer was van 6 april vorig jaar, lijkt me niet erg relevant meer.
Die andere 2 is kwalijk, en doet hem geen goed, maar hij heeft daarvoor een waarschuwing gehad, het bleef dus wel binnen de regels van de UCI.
Dat de UCI nu zo hoog van de toren blaast begrijp ik niet erg, het zijn hun eigen regels om hem niet te schorsen.
pi_51755733
Kijk, dat Pat liever Contador als winnaar ziet dan Rasmussen, dat kan ik me voorstellen. Vooral ook omdat hij op dit moment op alle vlakken beter is dan de Deen. Maar dat je dat als voorzitter van de wereldwielerbond uitgebreid gaat verkondigen, daar kan ik absoluut niet bij.

Als iedereen netjes zijn waffel had gehouden in plaats van mugjes opblazen hadden we nu een geweldige tweestrijd gehad met potjes heroiek op zaterdag, zondag, maandag, woensdag en zaterdag.

Jammer hoor.
  maandag 23 juli 2007 @ 19:00:14 #113
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_51756385
Gaat L'Equipe morgen ook een groot artikel schrijven over Vino? Toch opvallend dat ie vandaag de etappe wint en gisteren nog als aangeschoten wild rondreed. Daar moet toch een leuk artikel van te maken zijn. Toch, L'Equipe....?

maandag 23 juli 2007 @ 19:01:44 #114
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_51756435
Wat denk je van dat keer op keer versnellen van Contador. Degene die dat konden zijn allemaal zo'n beetje.... juist.
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  maandag 23 juli 2007 @ 19:25:15 #115
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_51757270
Ik ga toch ook eens raad vragen aan Breukink over mijn houding, blijkbaar is die daar zo sterk in dat hij van de meest lachwekkende tijdrijder van zijn generatie plots iemand maakt die zelfs zijn tegenstanders inhaalt en voorbij vliegt.

Oh ja, vergeten, het geel geeft je vleugels, lijkt wel Red Bull.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_51757288
quote:
Op maandag 23 juli 2007 19:00 schreef Roel_Jewel het volgende:
Gaat L'Equipe morgen ook een groot artikel schrijven over Vino? Toch opvallend dat ie vandaag de etappe wint en gisteren nog als aangeschoten wild rondreed. Daar moet toch een leuk artikel van te maken zijn. Toch, L'Equipe....?

[afbeelding]
Ik denk het niet. Hij spreekt goed Frans en woont in Frankrijk
pi_51759309
UCI gaat vanavond vergaderen om te kijken of er ergens nog een paragraafje is waarmee Rasmussen uit de tour kan worden gezet. Kots.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  maandag 23 juli 2007 @ 20:26:03 #118
132605 kawotski
Il Dottore
pi_51759531
quote:
Op maandag 23 juli 2007 20:21 schreef vw_caddy het volgende:
UCI gaat vanavond vergaderen om te kijken of er ergens nog een paragraafje is waarmee Rasmussen uit de tour kan worden gezet. Kots.
ik kots ook op de UCI

ik hoop dat de ASO nu de UCI ook even goed dwars gaat zitten door Rasmussen perse in de Tour te houden
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  Moderator maandag 23 juli 2007 @ 20:26:38 #119
8781 crew  Frutsel
pi_51759557
quote:
Op maandag 23 juli 2007 20:21 schreef vw_caddy het volgende:
Goh toevallig na de uitlatingen van die randdebiel van de UCI...
pi_51760155
Ook een leuke poll op de site van L'Equipe.

LA QUESTION DU JOUR
Croyez-vous aux performances de Michael Rasmussen ?
(Gelooft u de prestaties van Ramussen?)

77%: Non
pi_51760337
quote:
Op maandag 23 juli 2007 20:38 schreef alpeko het volgende:

LA QUESTION DU JOUR

http://www.lequipe.fr/Cyclisme/index.html
Maar even Oui aangeklikt
pi_51760413
Helpt toch niet. Die poll is toch corrupt

Overigens zet ik ook wel wat vraagtekens bij de goede prestaties van Rasmussen. Maar die heb ik helaas bij iedereen die hard rijdt in de Tour. Jammer van de sport natuurlijk. Ik geloof Rasmussen net zoals ik Contador en Vino geloof, bijvoorbeeld.
  maandag 23 juli 2007 @ 20:48:49 #123
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_51760616
Als de UCI Rasmussen zou laten doen uitstappen verliezen ze hun laatste beetje geloofwaardigheid wat ze nog hebben. Zeggen dat iedereen zich aan de regels moet houden maar het dan zelf neit doen.

Zou een beetje het zelfde zijn om een voetballer na een eerste gele kaart van het veld te sturen
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_51760773
quote:
Op maandag 23 juli 2007 20:48 schreef -skippybal- het volgende:
Als de UCI Rasmussen zou laten doen uitstappen verliezen ze hun laatste beetje geloofwaardigheid wat ze nog hebben.
Misschien een ideetje voor L'Equipe voor de vraag van de dag morgen.

LA QUESTION DU JOUR
Croyez-vous a l'UCI?
  maandag 23 juli 2007 @ 20:53:36 #125
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_51760853
Eerder:

LA QUESTION DU JOUR
Croyez-vous aux performances de Christophe Moreau á Dauphine?

LastFM
pi_51761096
quote:
Op maandag 23 juli 2007 20:48 schreef -skippybal- het volgende:
Als de UCI Rasmussen zou laten doen uitstappen verliezen ze hun laatste beetje geloofwaardigheid wat ze nog hebben. Zeggen dat iedereen zich aan de regels moet houden maar het dan zelf neit doen.

Zou een beetje het zelfde zijn om een voetballer na een eerste gele kaart van het veld te sturen
  Moderator maandag 23 juli 2007 @ 21:05:26 #127
8781 crew  Frutsel
pi_51761408
'Contador van lijst Spaanse verdachten geschrapt'

LOUDENVIELLE-LE LOURDON (ANP) - Na Michael Rasmussen is nu ook Alberto Contador in opspraak geraakt. De Spanjaard, tweede in de rangschikking van de Tour, zou door zijn rol als kroongetuige in de Spaanse dopingzaak rond arts Eufemiano Fuentes van de lijst verdachte wielrenners zijn geschrapt.
Dit zou blijken uit informatie waarover de Süddeutschen Zeitung zegt te beschikken. Contador zou in de stukken, afkomstig van de Spaanse politie en de internationale wielrenunie UCI, voorkomen als geregelde klant van Fuentes. In één document komt de afkorting A.C. voor. Alles zou stammen uit de tijd dat Contador bij Liberty Seguros fietste.

Contador zou in 2006, toen de hele zaak in Spanje aan het licht kwam, de Spaanse wielerbond in het onderzoek te hulp zijn geschoten. (Trouw)

=====
opvallend dat ook dit NU naar buiten komt
pi_51761469
dadelijk wint Leipheimer de tour nog

Maja past wel in het beeld, bericht komt van duitse krant die wel wat betrouwbaarder is dat L'equipe over het algemeen
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  maandag 23 juli 2007 @ 21:07:57 #129
pi_51761510
UCI: "Hoop dat Rasmussen verliest"
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
UCI-baas McQuaid heeft in een interview
gezegd dat hij hoopt dat Michael Ras-
mussen de Tour niet wint. "Dat zou een
slechte zaak zijn voor het wielrennen."

Enkele dagen geleden raakte bekende dat
Rasmussen een officiële waarschuwing
van de UCI heeft gekregen omdat hij
enkele dopingcontroles had gemist. "Met
alle dopinggeruchten rond hem zou het
beter zijn dat iemand anders de Tour
zou winnen", meent Pat McQuaid.

"Het laatste wat deze sport nodig heeft
is nog meer gespeculeer over doping.
Voorlopig heeft Rasmussen geen regels
overtreden, dus hij krijgt het voordeel
van de twijfel", vindt de UCI-preses.
pi_51761532
quote:
Op maandag 23 juli 2007 21:05 schreef Frutsel het volgende:

LOUDENVIELLE-LE LOURDON (ANP) - Na Michael Rasmussen is nu ook Alberto Contador in opspraak geraakt. De Spanjaard, tweede in de rangschikking van de Tour, zou door zijn rol als kroongetuige in de Spaanse dopingzaak rond arts Eufemiano Fuentes van de lijst verdachte wielrenners zijn geschrapt.
Dit zou blijken uit informatie waarover de Süddeutschen Zeitung zegt te beschikken. Contador zou in de stukken, afkomstig van de Spaanse politie en de internationale wielrenunie UCI, voorkomen als geregelde klant van Fuentes. In één document komt de afkorting A.C. voor. Alles zou stammen uit de tijd dat Contador bij Liberty Seguros fietste.

Contador zou in 2006, toen de hele zaak in Spanje aan het licht kwam, de Spaanse wielerbond in het onderzoek te hulp zijn geschoten. (Trouw)

=====
Je kon er op wachten. (maar eigenlijk heel ).
pi_51761544
quote:
Op maandag 23 juli 2007 20:38 schreef alpeko het volgende:

LA QUESTION DU JOUR

Het is werkelijk niet te geloven.
Sorry hoor, maar dit is te gek voor woorden!
pi_51761637
quote:
Verbaasd me niets dat het juist NU naar buiten komt. Voor eenieder die een beetje Duits kan lezen het complete artikel: http://www.sueddeutsche.d(...)/artikel/939/124756/
pi_51761653
quote:
Op maandag 23 juli 2007 21:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
UCI: "Hoop dat Rasmussen verliest"
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
UCI-baas McQuaid heeft in een interview
gezegd dat hij hoopt dat Michael Ras-
mussen de Tour niet wint. "Dat zou een
slechte zaak zijn voor het wielrennen."

Enkele dagen geleden raakte bekende dat
Rasmussen een officiële waarschuwing
van de UCI heeft gekregen omdat hij
enkele dopingcontroles had gemist. "Met
alle dopinggeruchten rond hem zou het
beter zijn dat iemand anders de Tour
zou winnen", meent Pat McQuaid.

"Het laatste wat deze sport nodig heeft
is nog meer gespeculeer over doping.
Voorlopig heeft Rasmussen geen regels
overtreden, dus hij krijgt het voordeel
van de twijfel", vindt de UCI-preses.
Triest dat zo'n UCI voorman zoiets zegt. Hij kan dat wel vinden maar hou het dan gewoon voor je. Het wielrennen is niet gebaat bij al dit gedoe. Amateurisme dat is het.
pi_51763845
quote:
Op maandag 23 juli 2007 21:08 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

En dan schrik je hier van? Ik vind het ongelofelijk hoe de bobo's met die sport omgaan, maar ik kan niet zeggen echt verbaasd te staan als (stel dat dus) Rasmussen bijsnoept. En al helemaal niet dat 77% van de bezoekers van de Equipe site dat geloven.
  maandag 23 juli 2007 @ 22:03:28 #135
pi_51764027
quote:
Op maandag 23 juli 2007 21:08 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Volgens mij geloven buiten Nederland en Denemarken niet veel mensen nog in de onschuld van Rasmussen hoor.
pi_51766131
quote:
Op maandag 23 juli 2007 22:03 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Volgens mij geloven buiten Nederland en Denemarken niet veel mensen nog in de onschuld van Rasmussen hoor.
Hoe vind jij dan dat er met deze situatie omgegaan moet worden?
  maandag 23 juli 2007 @ 23:04:35 #137
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_51766916
quote:
Op maandag 23 juli 2007 22:03 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

goede campagne is dat dan geweest.

Is contador nu ook schuldig?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  maandag 23 juli 2007 @ 23:05:58 #138
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_51766983
quote:

=====
en weer zonder echt bewijs.
Jammer dat de nummer 1 en 2 zo kapot gemaakt worden door mensen die hun eigen carriere moeten halen over de ruggen van renners.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  maandag 23 juli 2007 @ 23:10:50 #139
pi_51767213
quote:
Op maandag 23 juli 2007 22:47 schreef thijsdetweede het volgende:

[..]

Hoe vind jij dan dat er met deze situatie omgegaan moet worden?
Om eerlijk te zijn, ik heb er ook geen antwoord op. Is het voor de Tour bekend dan zeg ik : niet starten. Speelt hij geen echte rol van betekenis meer zeg ik : vraag hem uit de Tour te stappen. Maar kun je nu de gele trui hiervoor uit de koers halen ?
pi_51768205
quote:
Op maandag 23 juli 2007 23:04 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

goede campagne is dat dan geweest.

Is contador nu ook schuldig?
nee want contador heeft niks meer met fuentes van doen. En de Belgen vinden de andere media ook in de hetze tegen Rasmussen
pi_51769067
quote:
Op maandag 23 juli 2007 23:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn, ik heb er ook geen antwoord op. Is het voor de Tour bekend dan zeg ik : niet starten. Speelt hij geen echte rol van betekenis meer zeg ik : vraag hem uit de Tour te stappen. Maar kun je nu de gele trui hiervoor uit de koers halen ?
Ik ben met je eens dat je in deze speciale Tour met zn alle roomscher zou willen zijn dan de Paus, en dus ook een renner die slechts een gele kaart heeft gehad niet had moeten opstellen. Gewoon, om alle schijn te vermijden. Maar is het reden genoeg om hem eruit te halen? In andere woorden, staat het voor jou gelijk aan een positieve test?
Het door de vingers zien om dat hij de gele trui aan heeft lijkt me klassenjustitie.
  maandag 23 juli 2007 @ 23:54:23 #142
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_51769125
quote:
Op maandag 23 juli 2007 23:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ze hadden hem voor het deens kampioenschap moeten schorsen, dan was het nog normaal uit te leggen. Maar ook dan wordt het lastig, maar dan ben je tenminste consequent. Nu zou je het niet meer zijn. In principe moet je iedereen die start laten uitrijden als er tijdens de ritten niks gevonden wordt.
Je hebt regels en daar moet iedereen zich aan houden. Om op te stappen omdat je dichterbij de regel komt zou raar zijn. Dan zou de regel niet kloppen. Dar kan, maar dan moet je die niet eenzijdig op rasmussen toepassen.
Contador zal ook wel weer door het slijk gehaald worden. Helaas.

Wat er eigenlijk moet gebeuren is dat er organisatie komt. Niks is duidelijk. Jij vind dit, ik vind dat en een ander vind weer wat anders. Maar wie heeft er gelijk? Dat lijkt de waan van de dag te zijn. ik lijk soms je aan te vallen inzake dit, maar dat is niet persoonlijk.
Ik kan er niet tegen als mensen hoog of laag de sport proberen kapot te maken. Pat deed het door uitspraken te doen. de duitse tv, de franse kranten en ploegleiders en enkele renners.
De UCI moet drastisch veranderen, maar alle media aandacht voor eventuele dopinggevallen zonder bewijs is ook erg slecht. Het had niet gelekt mogen worden, maar je bedrijft ook riooljournalistiek als een lequipe en nu n duitsland met het stuk over contador, zo maar alles plaatst wat waar zou kunnen zijn.
De grootste verandering in het wielrennen moet niet zozeer vanuit de renners komen maar vanuit de organsiaties, ploegen, artsen en media.
And that is the news.''
  maandag 23 juli 2007 @ 23:56:30 #143
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_51769199
quote:
Op maandag 23 juli 2007 23:52 schreef thijsdetweede het volgende:

[..]

Ik ben met je eens dat je in deze speciale Tour met zn alle roomscher zou willen zijn dan de Paus, en dus ook een renner die slechts een gele kaart heeft gehad niet had moeten opstellen. Gewoon, om alle schijn te vermijden. Maar is het reden genoeg om hem eruit te halen? In andere woorden, staat het voor jou gelijk aan een positieve test?
Het door de vingers zien om dat hij de gele trui aan heeft lijkt me klassenjustitie.
Volgens mij bedoeld hij dat het wel heel moeilijk is de gele trui uit koers te halen terwijl hij geen overtreding begaan heeft.
regels gelden voor iedereen en als de regel niet klopt akn je dat niet veranderen voor 1 renner. Dan heb je een rechtsysteem gelijk aan noord korea. Blij dat de uci dat niet doet en het schijnt dat Pat zelfs zijn uitspraken over dat hij rasmussen leiver niet ziet winnen terugneemt.
And that is the news.''
pi_51770293
quote:
Op maandag 23 juli 2007 18:39 schreef thijsdetweede het volgende:
Kijk, dat Pat liever Contador als winnaar ziet dan Rasmussen, dat kan ik me voorstellen. Vooral ook omdat hij op dit moment op alle vlakken beter is dan de Deen. Maar dat je dat als voorzitter van de wereldwielerbond uitgebreid gaat verkondigen, daar kan ik absoluut niet bij.

Als iedereen netjes zijn waffel had gehouden in plaats van mugjes opblazen hadden we nu een geweldige tweestrijd gehad met potjes heroiek op zaterdag, zondag, maandag, woensdag en zaterdag.

Jammer hoor.
Ik moest lachen
pi_51770793
McQuaid heeft vanavond live bij Smeets in de avond etappe laten weten dat er geen enkele rede is om Rasmussen uit de tour te halen.
Hij heefte een waarschuwing gehad maar dat is dan ook het enige.

McQuaid is terug gefloten of we worden allemaal genept door de pers, wie het weet mag het zeggen.
pi_51771843
Die Fransen hebben z'n woorden verdraaid, deed hij geloven.
That's all folks!
  dinsdag 24 juli 2007 @ 11:14:14 #147
67640 SaintOfKillers
pi_51777295
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 00:32 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Ik moest lachen
Het klopt nochtans.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 11:18:01 #148
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_51777386
Frenkie VeuDeuBeu heeft het ook weer eens over Das Dope!
quote:
Frank Vandenbroucke heeft het ook over zijn drugsverslaving.

"Die stamt uit mijn Cofidis-tijd (foto), toen ik in mei 1999 valselijk van doping werd beschuldigd."

"Ik was een van de braafsten van het peloton. Het beste bewijs: ik ben nooit positief bevonden. Als ik epo heb gebruikt, heeft het me niks opgeleverd."

"De dopingbiechten doen me lachen. Riis die alléén de Tour heeft gewonnen met epo, Zabel die maar één kuurtje heeft gevolgd en Museeuw die nog één keer wilde vlammen. Moeten we dat geloven?"
Altijd leuk.
Groot gelijk heeft 'ie wel op het eind, alleen spreekt 'ie wel zichzelf daar tegen
LastFM
pi_51778937
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 00:54 schreef Mr_Memory het volgende:
McQuaid heeft vanavond live bij Smeets in de avond etappe laten weten dat er geen enkele rede is om Rasmussen uit de tour te halen.
Hij heefte een waarschuwing gehad maar dat is dan ook het enige.

McQuaid is terug gefloten of we worden allemaal genept door de pers, wie het weet mag het zeggen.
Dan luisterde je net zo goed als smeets. McQ. zei dat er legally geen enkele rede was om hem uit de tour te halen. Volgens mij betekent dat dat hij eigenlijk Rasmussen wel uit de Tour wil hebben, en, naar ik aan neem, nog deze week de regels gaat aanscherpen.
pi_51779023
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 00:32 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Ik moest lachen
Dat Pat dat als reden om Contador te supporteren zou hebben, bedoelde ik ook sarcastisch hoor. Het is namelijk de enige goede reden die ik kan verzinnen.
pi_51779763
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 11:14 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Het klopt nochtans.
Daarom rijdt Rasmussen steeds naast hem

En het lijkt me dat Pat hem ook niet als winnaar wilt.
pi_51784059
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 12:10 schreef thijsdetweede het volgende:

[..]

Dan luisterde je net zo goed als smeets. McQ. zei dat er legally geen enkele rede was om hem uit de tour te halen. Volgens mij betekent dat dat hij eigenlijk Rasmussen wel uit de Tour wil hebben, en, naar ik aan neem, nog deze week de regels gaat aanscherpen.
Ook dat kan, maar het is geen feit, eerder jou invulling.
Tussen willen en kunnen zit gelukkig nog een groot verschil, McQ hoeft geen vriend te zijn van Rasmussen en visa versa, maar hij moet gewoon ze mond houden als hij geen zaak heeft.
pi_51786433
Gelukkig heerst af en toe nog het gezond verstand:
quote:
PETACCHI WORDT VRIJGESPROKEN
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
Alessandro Petacchi zal niet gestraft
worden. De disciplinaire commissie van
de Italiaanse Wielerfederatie heeft de
renner van Milram vrijgesproken.

Petacchi had in de Giro niet-negatief
getest op salbutamol, een middel tegen
astma. Petacchi, die vijf ritten won,
had een doktersattest, maar zijn waarde
was veel hoger dan toegelaten. Het CONI
vroeg een schorsing van een seizoen.

Petacchi (33) werd dinsdag nog eens
gehoord. "Ik heb 140 koersen gewonnen
in een carrière van 12 jaar. Waarom zou
ik dat op het spel zetten met enkele
extra pufjes Ventolin?", zei Petacchi.
pi_51786452
en Rasmussen wordt ook niet vervolgd (lees belgische TT)
pi_51787832
quote:
VANDENBROUCKE: "IK WILDE ECHT DOOD"
Frank Vandenbroucke heeft in Humo vrij-
uit gesproken over zijn zelfmoordpoging
een maand geleden. "Ik wilde écht dood.
Ik kon niet meer", zegt VDB terwijl hij
een litteken op zijn pols laat zien.

"Ik wéét niet meer hoe ik mijn aders
opengelegd heb. Te veel slaapmiddelen
wellicht, anders zou ik niet weten hoe
je zoiets kunt doen. Het leven deed te
veel pijn, ik stikte in mijn verdriet."

Vandenbroucke kon niet verwerken dat
zijn gezin hem verliet. "Het was niet
mijn eerste zelfmoordpoging. In 2004,
toen Sarah me verliet, had ik het ook
al een keer geprobeerd", vertelt hij.
quote:
"DRUGS ? IK GEBRUIKTE VAN ALLES"
Frank Vandenbroucke heeft het ook over
zijn drugsverslaving. "Die stamt uit
mijn Cofidis-tijd, toen ik in mei 1999
valselijk van doping werd beschuldigd."

"Ik wilde vergeten. Twee maanden lang
gebruikte ik van 's ochtends vroeg tot
's avonds laat drugs. Ik nam van alles:
barbituraten, slaapmiddelen, amfetami-
nes om weer wakker te worden. Voor je
het weet zit je in een vicieuze cirkel"

"Pas in 2005 ben ik definitief gestopt.
Ik was misschien de beste renner van de
wereld, had misschien de mooiste vrouw
en zou misschien het meeste gaan ver-
dienen, maar zat toch diep in de put."
quote:
"IK WIL DE TOUR NOG WINNEN"
Over doping zegt Frank Vandenbroucke
dit: "Ik was een van de braafsten van
het peloton. Het beste bewijs: ik ben
nooit positief bevonden. Als ik epo heb
gebruikt, heeft het me niks opgeleverd"

"De dopingbiechten doen me lachen. Riis
die alléén de Tour heeft gewonnen met
epo, Zabel die maar één kuurtje heeft
gevolgd en Museeuw die nog één keer
wilde vlammen. Moeten we dat geloven?"

Wat Vandenbroucke wel gelooft, is dat
hij nog een toekomst heeft als renner.
"Ik wil de Tour nog winnen, in theorie
kan dat. Met minder ben ik ook content,
maar je kunt er maar beter in geloven."
Hilarisch, vooral dat stukje dat ie valselijk beschuldigd werd van doping, en de rest eigelijk ook wel

Edit: aah, dit stond al in het VDB topic, daar had ik even overheen gekeken

[ Bericht 2% gewijzigd door RamonNL op 24-07-2007 17:19:46 ]
  dinsdag 24 juli 2007 @ 17:37:10 #156
132605 kawotski
Il Dottore
pi_51788826
Vino bloeddoping? net op Radio Tour
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_51788924
Vino betrapt ja!
  dinsdag 24 juli 2007 @ 17:44:06 #158
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_51789022
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_51789077
Bron: L'equipe.

Even wachten dus voor we conclusies gaan trekken.
pi_51789589
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 17:37 schreef kawotski het volgende:
Vino bloeddoping? net op Radio Tour

Sjongejonge... gaat lekker zo. De hele Astana ploeg is opgestapt... afgestapt van de fiets dus. En L'Equipe was gister nog zo vol lof over de prestaties van Vino en bijzonder sceptisch tegenover de prestaties van Rasmussen.

[ Bericht 5% gewijzigd door alpeko op 24-07-2007 18:12:14 ]
pi_51789754
pi_51789920
Voor meer updates: Vinokourov betrapt?!!!?
That's all folks!
pi_51790437
Vinokourov's blood sample was analysed at Châtenay-Malabry and reportedly showed two different types of red blood cells, showing the rider had received a transfusion shortly before the start of the stage.

Heel Astana is uit de tour gestapt.
Een nichterige moslim, is een Islamietje.[/b] H. Finkers
[b]Die met de hoogste percentages gaan het eerst.[/b] B. B.
|[b]DASOO
| LastFM|
  dinsdag 24 juli 2007 @ 18:27:38 #164
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_51790459
http://www.zdf.de/ZDFsport/inhalt/0/0,5676,5577184,00.html :
quote:
Winokurow mit Fremdblut gedopt
Team Astana steigt aus der Tour de France aus

Radprofi Alexander Winokurow ist bei einer Dopingprobe während der laufenden Tour de France am 21. Juli Doping durch eine Fremdbluttransfusion nachgewiesen worden. Dies bestätigte Astana-Sprecherin Corinne Druey. Als Konsequenz hat sich Astana mit sofortiger Wirkung von der Tour zurückgezogen. Damit ist auch für Andreas Klöden die Tour de France beendet.
pi_51790500
Zo, dat was Astana

Kan Barloworld (of ander team) de protour in..
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_51790718
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 18:28 schreef Gitanki het volgende:
Zo, dat was Astana

Kan Barloworld (of ander team) de protour in..
Astana zal de PT licentie iig kwijt zijn, nuja Astana zal de sponsoring wel stop zetten
pi_51790776
Kunnen ze die Godefroot ook niet voor het leven uit het wielrennen gooien?
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 19:18:43 #168
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_51792164
Wat een verotte sport is wielrennen dan ook als ik dit weer lees. Ik bedoel ik vind het knap van de echte renners die alles geven zonder doping. Maar wie weet hoeveel er nog meer zullen zijn die verboden middelen gebruiken.. Waarom snap ik dan niet, uiteindelijk lopen ze wel tegen de lamp.

bij deze vind ik wielrennen nu definitief
Love will tear us apart (Joy Division)
  dinsdag 24 juli 2007 @ 19:25:22 #169
66825 Reya
Fier Wallon
pi_51792379
Een ieder tegen wie een vervolging is ingesteld, wordt voor onschuldig
gehouden totdat zijn schuld in rechte is komen vast te staan.

Tevens tvp.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 19:28:12 #170
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_51792482
Wat een drama......
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_51792732
quote:
DEN HAAG (GPD) - De van dopinggebruik verdachte Duitse wielrenner Patrik
Sinkewitz wil zich mogelijk melden als kroongetuige. De 26-jarige coureur zegt
'volledig mee te werken aan een gezamenlijke oplossing' en 'binnenkort' met een
uitgebreide verklaring te komen. Daarmee zinspeelt hij op eenzelfde rol als zijn
landgenoot Jörg Jaksche, die in een interview met het tijdschrift 'Der Spiegel'
volledig open kaart speelde over zijn dopingverleden.
Bij Sinkewitz, die na een zware valpartij de Tour moest verlaten, werden tijdens
een trainingscontrole op 8 juni te hoge testosteronwaarden gemeten. Zijn
advocaat, die verwacht dat de B-staal deze week wordt gecontroleerd, heeft
Sinkewitz aangeraden 'een boekje open te doen - als hij iets te vertellen
heeft'.
De Duitse media verwachten een nieuwe golf dopingschandalen in het wielrennen,
na de betrapte Sinkewitz, Michael Rasmussen die twee keer een controle zou
hebben gemist en Alberto Contador die zijn naam in ruil voor een
getuigenverklaring uit het dopingdossier 'Operacion Puerto' zou hebben laten
schrappen.
Wielersponsor T-Mobile heeft vanwege alle commotie aangekondigd zich
onmiddellijk na de Ronde van Frankrijk te beraden op de toekomst. ,,We beslissen
na de Tour of we doorgaan of meteen uitstappen. We moeten vaststellen of onze
strijd tegen doping de goede kant opgaat of dat we gefaald hebben'', aldus een
woordvoerder van het Duitse telecombedrijf. Het contract van T-Mobile met de
wielerploeg loopt nog tot 2010.
Zou Patrickske (Lefevere) al op hete kolen zitten
pi_51792901
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 19:35 schreef wimderon het volgende:

[..]

Zou Patrickske (Lefevere) al op hete kolen zitten
die komt wel weer met een rechtzaak zoals tegen HLN
  dinsdag 24 juli 2007 @ 19:41:42 #173
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_51792985
Die advocaat krijgt nu toch al bij twee renners los wat anderen nooit gedaan hebben
LastFM
pi_51793463
quote:
Koen de Kort: Dit trek ik niet nog eens
PAU (ANP) - Vorig jaar maakte wielrenner Koen de Kort mee dat de ploeg Liberty Seguros ophield te bestaan door een dopingschandaal. Hij verhuisde mee naar Astana, waar hij een tweejarig contract kreeg. Nu dreigt daar door de positieve controle van Aleksandr Vinokoerov opnieuw zo'n scenario. ,,Dat trek ik niet nog eens. Op dit moment heb ik geen lol meer in het wielrennen.''
De Kort deed dit jaar nog niet mee aan de Ronde van Frankrijk, maar had zijn zinnen op volgend jaar gezet. ,,Dit nieuws is verschrikkelijk. Ik hoop maar dat het op de een of andere manier niet waar blijkt te zijn.''
De 24-jarige Brabander maakte vorig jaar deel uit van de Liberty-ploeg, die stopte nadat een aantal renners betrokken bleken te zijn bij Operacion Puerto, de zaak rondom de dopingarts Eufemiano Fuentes.
,,Ik ben bang dat het met Astana op deze manier ook zo gaat als met Liberty. Dat wil ik niet nog eens. Ik heb het er vorig jaar echt lastig mee gehad. Nu was ik het bijna weer een beetje vergeten. Als dit allemaal waar blijkt te zijn, heb ik geen zin meer in wielrennen. Misschien dat ik er over een week anders over denk, maar op dit moment is dit mijn gevoel.''
Koen
pi_51793648
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 19:39 schreef Bartoli het volgende:

[..]

die komt wel weer met een rechtzaak zoals tegen HLN
Dat vroeg ik me een paar dagen geleden af. Zijn die juridische stappen tegen HLN nog doorgezet?
pi_51793738
quote:
reactie van ASO:

Voor Tourbaas Christian Preudhomme is het stopzetten van de Tour de France wegens de positieve dopingcontrole van de Kazak Alexandre Vinokourov (Astana) geen optie, meldde hij op een persconferentie.

"Het was geen thema voor ons om de Tour stop te zetten, enkel en alleen omdat enkelen Russische roulette spelen", aldus Prudhomme. Wel vroegen de organisatoren aan het team Astana om uit de Tour te stappen, wat het team ook heeft gedaan.

"Dit is een absolute mislukking van het systeem", gaat Prudhomme verder. "Een systeem dat de grootste wielerwedstrijd ter wereld, met z'n fenomenale succes, niet verdedigt, is een systeem dat niet kan en niet mag voortbestaan".

"Het systeem heeft in niets z'n beloften gehouden", trad Patrice Clerc, de baas van Tour-organisator ASO, zijn collega bij. "Met het ethische aspect, dat een van de sterke punten van het nieuwe systeem had moeten zijn, werd nooit rekening gehouden, het was een rookgordijn".

De Tour-organisatoren zien vooral de ProTour als boosdoener, die hen verplicht om alle ProTour-ploegen in hun wedstrijd te aanvaarden, met inbegrip van die teams die ze om ethische redenen liever niet in de Tour zouden zien.

bron: de standaard
pi_51793774
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 19:59 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Dat vroeg ik me een paar dagen geleden af. Zijn die juridische stappen tegen HLN nog doorgezet?
die zijn doorgezet maar wat eruit is gekomen weet ik niet meer
  dinsdag 24 juli 2007 @ 20:03:40 #178
pi_51793819
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 20:02 schreef Bartoli het volgende:

[..]

die zijn doorgezet maar wat eruit is gekomen weet ik niet meer
Volgens mij zijn die niet doorgezet eigenlijk
  dinsdag 24 juli 2007 @ 20:18:56 #179
124363 Maybach
Date Caesari quae Caesaris
pi_51794425
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 18:37 schreef Gitanki het volgende:
Kunnen ze die Godefroot ook niet voor het leven uit het wielrennen gooien?
He doe nou niet zo flauw, je snapt toch wel dat die er niks van wist!
as happy as a penguin in a microwave.
pi_51794780
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 20:18 schreef Maybach het volgende:

[..]

He doe nou niet zo flauw, je snapt toch wel dat die er niks van wist!
Ja, dat was nogal een emotionele post van me, toen ik Walters reactie las was ik ineens helemaal om.
Wat een betrouwbare man is het, hij is gewoon weggegaan bij T-mobile omdat het daar zo slecht was en nu overkomt hem hetzelfde bij astana, arme kerel.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 20:54:32 #181
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_51795852
De gifbeker moet blijkbaar echt tot de bodem leeg.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_51796196
Die Rasmussen moet er ook uit hoor , hij kent de regels van het spel.
Als je die niet naleeft moet je eruit... hij kon dus lekker lang op doping trainen zonder gevat te worden , vuile valsspeler.
De sport moet zuiver worden.

een totaal ander maar toch vergelijkbaar voorbeeld : Als iemand voorwaardelijk veroordeeld wordt voor het nemen van hard drugs en die moet op probatie en hij lapt 4 controles aan z'n laars dan moet die de gevangenis in.
Wel Rasmussen kan dit ook niet ongestraft doen , pure vervalsing als ze hem op die mannier de tour laten winnen.
Nou geef dan Landis ook z'n tour maar terug hoor.

Opgelet, ik zweer het u ik was een fan van het eerste uur van de deense berggeit. Ik was zo blij dat eindelijk eens een pure klimmer terug de tour kon winnen... nou ja , zo kan zelfs McEwen de tour winnen hoor.

Astana eruit , wel Rabo ook dan.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 21:12:27 #183
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_51796576
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 21:03 schreef gravis het volgende:

Die Rasmussen moet er ook uit hoor , hij kent de regels van het spel.
Als je die niet naleeft moet je eruit... hij kon dus lekker lang op doping trainen zonder gevat te worden , vuile valsspeler.
De sport moet zuiver worden.
Rasmussen is noet op doping betrapt en er is op basis van de regels geen aanleiding om hem op dit moment uit de Tour te zetten.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 21:15:30 #184
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_51796702
Wel toepasselijk de site van letour.fr nu:

(overigens mogen ze de datum 'today, monday 23 july' nog WEL even aanpassen)

pi_51797247
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 21:12 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Rasmussen is noet op doping betrapt en er is op basis van de regels geen aanleiding om hem op dit moment uit de Tour te zetten.
Oh nee ? ... 3 keer is schorsing ! Hij flikte het 4 keer.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 21:33:03 #186
124363 Maybach
pi_51797480
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 21:28 schreef gravis het volgende:

[..]

Oh dus hij is al geschorst en ik kijk al twee weken naar de twilight zone, zeg dat dan.
pi_51797612
Even een vraagje van mij als doping-n00b: Vino is betrapt omdat hij twee verschillende soorten rode bloedlichaampjes in zijn bloed zou hebben. Betekent dat dat hij bloed van een ander had gekregen? Betekent dat dat er een fout gemaakt is en hij daardoor tegen de lamp gelopen is? Is bloeddoping dan eigenlijk wel detecteerbaar als het op de goede manier gebeurt en je je eigen bloed terugkrijgt?

Daarnaast: hoe sterk is die zaak eigenlijk? Ze kunnen misschien aantonen dat hij een bloedtransfusie heeft ondergaan, maar is dat verboden? Is dat genoeg bewijs voor een beschuldiging van dopinggebruik?
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
pi_51797756
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 21:36 schreef Cootz het volgende:
Even een vraagje van mij als doping-n00b: Vino is betrapt omdat hij twee verschillende soorten rode bloedlichaampjes in zijn bloed zou hebben. Betekent dat dat hij bloed van een ander had gekregen? Betekent dat dat er een fout gemaakt is en hij daardoor tegen de lamp gelopen is? Is bloeddoping dan eigenlijk wel detecteerbaar als het op de goede manier gebeurt en je je eigen bloed terugkrijgt?
Ben ook geen grote kenner, maar de verschillende soorten bloedlichaampjes tonen volgens de media inderdaad aan dat hij bloed van een ander toegediend heeft gekregen. Mogelijk de zak van Klöden gepakt Maar volgens mij kan het niet opgespoord worden als je eigen verrijkt bloed gebruikt, zolang het binnen de grenzen van hematocriet valt uiteraard.
pi_51797784
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 21:28 schreef gravis het volgende:

[..]

Lees deze post eens: Michael Rasmussen maakt vrienden #4
Daar staat van alles wat in de persconferentie vandaag gezegd is. Dat verhaaltje van 2 + 2 = 4 schijnt ook eigenlijk niet te kloppen. Niet alle 4 waren 'no-shows', dat wil zeggen dat hij daadwerkelijk voor dopingcontrole geselecteerd was en dat ze niet wisten waar hij was. En het zijn die 'no-shows' die je kan optellen tot er uiteindelijk een eventuele schorsing kan volgen. Een keer een dag te laat zijn met je formulier valt daar niet onder, zolang je niet geselecteerd wordt voor controle.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 21:47:09 #190
67640 SaintOfKillers
pi_51798032
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 21:40 schreef Cootz het volgende:

[..]

Lees deze post eens: Michael Rasmussen maakt vrienden #4
Daar staat van alles wat in de persconferentie vandaag gezegd is. Dat verhaaltje van 2 + 2 = 4 schijnt ook eigenlijk niet te kloppen. Niet alle 4 waren 'no-shows', dat wil zeggen dat hij daadwerkelijk voor dopingcontrole geselecteerd was en dat ze niet wisten waar hij was. En het zijn die 'no-shows' die je kan optellen tot er uiteindelijk een eventuele schorsing kan volgen. Een keer een dag te laat zijn met je formulier valt daar niet onder, zolang je niet geselecteerd wordt voor controle.
Zoals Joost al ergens zei, dit is enkel de versie van Rasmussen, niet dé waarheid (wat wel zou kunnen natuurlijk, maar dat geldt ook voor UCI/Deense bond/ASO/whatever). VDB had ook een eigen versie, iets met honden.

Vraag maar aan Contador wat het woord van Rasmussen waard is .
pi_51798246
Ach ja , hij rijd natuurlijk voor een nederlandse ploeg he . Het is hier een nedelands forum, ik hoop dat jullie oordeel objectief is.
Maar ik weet van de tijd van Armstrong , die kreeg weinig krediet hoor .
Ik las toen ook dat hij er van tussen moest.
Hij was ze te slim af de sluwe fox , Rasmussen doet dat volgens mij nu ook op zijn eigen mannier.

Vergis ik me , dat Rasmussen een freak is die op alle kleine details let ... wel de dopingcontroles , bwaaaahhh wie let daar nu op zelfs al ben je pietje precies.
Kom nou , zeg eerlijk zijn he.

100% zuiver ben je niet als je zo'n dingen nalaat.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 21:53:12 #192
124363 Maybach
pi_51798272
quote:

Daarnaast: hoe sterk is die zaak eigenlijk? Ze kunnen misschien aantonen dat hij een bloedtransfusie heeft ondergaan, maar is dat verboden? Is dat genoeg bewijs voor een beschuldiging van dopinggebruik?
Jawel, er is maar een reden waarom een wielrenner een bloedtransfusie krijgt (buiten operaties en ongelukken ed) en dat is om zn hematocriet te verhogen.
pi_51798527
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 21:47 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Zoals Joost al ergens zei, dit is enkel de versie van Rasmussen, niet dé waarheid
Ja oke, dat is waar. Maar het verhaal is kennelijk niet zo simpel dat je stellig kan zeggen dat hij 4 overtredingen heeft begaan en dus volgens de regelementen geschorst moet worden.
pi_51798548
quote:

Hij kreeg gewoon bloed van een ander met meer zuurstof in en een grotere hoeveelheid bloedcellen waardoor de spieren een boost krijgen. Dat gebeurde met Vinokourov nu.

Men kan dat ook nemen om efficienter te trainen en als je dan enkele dopincontroles kan ontwijken , dan kan je op een sliuwe mannier de tour winnen ... snap je 'm ?
  dinsdag 24 juli 2007 @ 22:03:24 #195
67640 SaintOfKillers
pi_51798702
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 21:59 schreef Cootz het volgende:

[..]

Ja oke, dat is waar. Maar het verhaal is kennelijk niet zo simpel dat je stellig kan zeggen dat hij 4 overtredingen heeft begaan en dus volgens de regelementen geschorst moet worden.
Uiteraard niet, maar ik krijg het gevoel (en blijkbaar Rabo ook) dat nummertje 3 gewoon een kwestie van tijd is.
pi_51799323
zou misschien gaan om bloed van z'n vader (papa vino) ! net op vrt verteld. wel maar een hypothese !

Maar zou wel gaan om bloed van famillielid.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 22:22:46 #197
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_51799660
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 22:16 schreef gravis het volgende:
zou misschien gaan om bloed van z'n vader (papa vino) ! net op vrt verteld. wel maar een hypothese !

Maar zou wel gaan om bloed van famillielid.
Mdt de hoop dat 't dan het minste zou opvallen (gok ik). Hoe naief .
  dinsdag 24 juli 2007 @ 22:27:51 #198
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_51799875
Onze Oosterburen nemen alvast een voorschot op wat volgens hen komen gaat,

HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_51799967
"Verhaften"
  dinsdag 24 juli 2007 @ 22:35:33 #200
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_51800258