abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51599349
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 14:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je hebt zelf nog steeds niet door hoe smerig je bent ?
Wat is smerig aan het vaststellen van een feit dat allochtonen vaker de fout ingaan dan autochtonen?

Wat is er smerig aan om het probleem aan de kaak te stellen?

Wat is er smerig aan om te pleiten voor zwaardere straffen voor speciale risicogroepen in de samenleving?

Draaideurcriminelen worden ook harder gestraft. Is dat ook smerig dan?
quote:
Of je wilt het niet door hebben en je bent gewoon een discriminerende zeurpiet?
Ik vind dat alles gewoon bespreekbaar moet zijn. Trouwens ik ben niet diegene die mijn topics gruwelijk discrimineert, maar dat is een andere discussie.

Ik ben zuinig mee met het uitspreken van kwalificaties rond beslissingen van mod's. Maar voor deze keer zeg ik de beslissing infaam en abject te vinden.

Met een topic als deze werk ik duidelijk naar een doel toe. Middels socratische werkwijze het onderwerp in een goed daglicht te krijgen en feitelijkheden boven tafel te krijgen.

Jammer dat controversiėle onderwerpen als deze in de kiem worden gesmoord.

[ Bericht 6% gewijzigd door EchtGaaf op 18-07-2007 17:44:46 ]
pi_51599677
dubbel

woensdag 18 juli 2007 @ 18:15:09 #103
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_51600535
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 17:29 schreef EchtGaaf het volgende:
Draaideurcriminelen worden ook harder gestraft. Is dat ook smerig dan?
Die worden individueel beoordeeld op basis van wat bij die persoon is vastgesteld, niet op basis van iets waar ze niks aan kunnen doen.

Leuk retorisch truukje verder hoor. "Wat is er smerig aan ..." en dan iets irrelevants invullen. "Wat is er smerig aan als ik een lekker appeltje eet?"
pi_51600583
EchtGaaf, je realiseert je waarschijnlijk niet dat FOK! door je topic in de problemen kan komen omdat het simpelweg als een discriminerend topic gezien kan worden.
pi_51600730
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 18:17 schreef SCH het volgende:
EchtGaaf, je realiseert je waarschijnlijk niet dat FOK! door je topic in de problemen kan komen omdat het simpelweg als een discriminerend topic gezien kan worden.
Nou,dat gaat toch wel heel ver.

Waarom werd deel 1 dan niet direct gesloten als dat het argument tot sluiting van deel 2 was.
pi_51601173
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 17:29 schreef EchtGaaf het volgende:

Wat is smerig
Smerig is het straffen van mensen vanwege hun afkomst.
Smerig is het straffen van mensen voor dingen die ze niet gedaan hebben
Smerig is het straffen van mensen voor dingen die anderen gedaan hebben.
Je bent een bewonderaar van de jurist van Agt ?
Die zou jouw discriminerende ingrijpen in het rechtstelsel faliekant afwijzen.
Mogelijk voegt hij toe dat jij niet christelijk redeneert..

woensdag 18 juli 2007 @ 18:49:05 #107
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_51601450
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 18:39 schreef Bluesdude het volgende:
Gaan we weer.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_51603051
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 17:23 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Rassen hebben eigenschappen. Of je het leuk vind of niet. Of zeg ik weer iets politiek incorrect?
[..]
Dat is voro de menselijke rassen nog maar beperkt aangetoond.
quote:
Het karakter wordt deels genetisch bepaald. Voor de rest speelt ontwikkelingspsychologie een belangrijke rol Met invloeden van cultuur, normen- en waardenkaders etc. Daar is genoeg over bekend. Sterker nog het PBC maakt ook gebruik van die wetenschappen en trekt op basis daarvan conclusies als het gaat om toerekeningsvatbaarheid.
[..]
[q]
Wat is onderbuik aan statistiek? Keiharde feiten, Du_Ke. Ga je ontkennen dat allochtonen vaker in de fout gaan dan autochtonen?
Ik ontken inderdaad dat het aan het ras ligt. het lijkt me ook beter dat je eerst eens aantoont dat het wel aan het ras ligt voordat iemand het tegendeel moet gaan aantonen.

Maar nog niks polligs hoor.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_51603144
quote:

[..]

Zijn dat ook redenen om discussie tegen te houden?
pi_51603851
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 19:42 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Zijn dat ook redenen om discussie tegen te houden?
dat moet je aan de mod vragen...
het topic was een herhaling van zetten zonder nieuwe argumenten van de TS.. dat vond ik wel een sterk argument..
pi_51604015
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 20:03 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

dat moet je aan de mod vragen...
het topic was een herhaling van zetten zonder nieuwe argumenten van de TS.. dat vond ik wel een sterk argument..
Ja da's prima, maar daar heb jij het verder niet over. Jij valt TS en z'n originele topic aan.
pi_51604071
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 20:07 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Ja da's prima, maar daar heb jij het verder niet over. Jij valt TS en z'n originele topic aan.
Ja en dan ?
Dat heet discussie..
pi_51604149
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 20:08 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ja en dan ?
Dat heet discussie..
Ja, ik geloof dat dit FB heet In discussie met TS over zijn topic ga je meestal in zijn topic, maar dat kan niet

Maargoed, ja en dan, daarom vraag ik je de vraag die ik net gesteld heb, waarop jij over mods begint. Ik vraag het jou
pi_51604231
Wat vraag je nu eigenlijk ?
Wees eens duidelijk....
  † In Memoriam † woensdag 18 juli 2007 @ 20:17:14 #115
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_51604359
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 20:11 schreef Elseetje het volgende:
Ja, ik geloof dat dit FB heet In discussie met TS over zijn topic ga je meestal in zijn topic, maar dat kan niet
Dan lijkt mij de SC de aangewezen plek.
Carpe Libertatem
pi_51604482
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 20:13 schreef Bluesdude het volgende:
Wat vraag je nu eigenlijk ?
Wees eens duidelijk....
Eens met Boze_Appel. Daar verder?
pi_51604737
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 20:20 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Eens met Boze_Appel. Daar verder?
shoot..
pi_51605888
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 19:40 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat is voro de menselijke rassen nog maar beperkt aangetoond.
Ja, en daar kijk je van op?
quote:
Ik ontken inderdaad dat het aan het ras ligt. het lijkt me ook beter dat je eerst eens aantoont dat het wel aan het ras ligt voordat iemand het tegendeel moet gaan aantonen.

Maar nog niks polligs hoor.
Waarom hamer je zo op het ras en op het genetische? Genetische factoren die in een richting kunnen wijzen van een verhoogd temperament kunnen juist weer pleiten in de richting van een lagere toerekeningsvatbaarheid en dus op een lagere straf. Want je kan immers niets aan doen als je een ongunstig gen zou hebben dat agressie verhoogt en daardoor eerder de fout ingaat. (minder keuzevrijheid in handelen)

Waar het mij om gaat is de keuzevrijheid van het individu. Als die NIET zou zijn belast met factoren waar het individu niets aan zou kunnen doen, dan is er ook geen reden voor een hogere straf maar eerder voor ene lagere.

Als ze echter door hun afkomst en opvoeding eerder tot geweldig gedrag komen, en toch beschikken over een volledig keuzevrijheid en zich daarnaast niet laten corrigeren met een gangbare straf, dan wordt het wmb een heel ander verhaal. Daar heb ik het over.

Als het gaat om straftoemeting, wetgeving en beleid dan is dat niets anders dan POL.

Het is zo jammer dat je je zo laat vooroordelen door een onderwerp, dat middels een socratische zoektocht zelfs had kunnen leiden naar een totaal ander inzicht en conclusie. Dat was mijn doel ,niet meer of minder. (Misschien moeten ze wel lager worden gestraft als men kan aantonen dat bij allochtonen de keuzevrijheid van handelen vaker is aangetast. )

Ik kom dus niet van ene andere planeet. Binnen de huidige strafrecht is binnen de huidige bandbreedten genoeg ruimte om voor rechter meer maatwerk te kunnen leveren.
pi_51605997
Luister, het topic is gesloten, en wordt niet verhuisd naar POLFB.

Een topic erover was prima, je hebt je zegje gedaan, een tweede topic ging herhaling van zetten zijn.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_51606099
Een verbod op discussieren op een discussieforum

Briljant!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  † In Memoriam † woensdag 18 juli 2007 @ 22:33:12 #121
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_51609057
quote:

[..]

Smerig is het om een kloon te gebruiken.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_51609121
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 18:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Waarom werd deel 1 dan niet direct gesloten als dat het argument tot sluiting van deel 2 was.
Ben ik uw moderators hoeder?
pi_51614094
Ik ben het wel met EchtGaaf eens: ik was ook nog niet uitgedacht.
En "smerig" is een moreel argument, en dat is niet bruikbaar tussen tegenstanders op dit soort punten. Want die vinden elkaars standpunt altijd om te kotsen, dus dat schiet niet op.

Ik vind de onderwerpen die EchtGaaf aan de orde stelt wel gevaarlijk, omdat discussiėren erover alleen al ze bespreek- en bedenkbaar maakt. Maar anderzijds: als je geen goede argumenten kunt bedenken, dan moet je je tegenstander toch echt (knarsetandend) gelijk geven. Of erkennen dat je te dom bent.

Overigens, EchtGaaf, dank voor je respect, maar je had wel kans om me van repliek te dienen. Helaas was maartena me net voor met het sluiten van deel 1. Ik had al wat leuks klaarliggen.
En ik had wel graag je antwoord gelezen op die cijfers van de internationale gevangenispopulatie.

@ sigme: grotendeels een herhaling van zetten, maar deels ook niet. En wat is het probleem, als we daar nou lol in hebben? Het is toch niet zo dat we beperkte bandbreedte opslokken of zo?
Dat EchtGaaf het hele forum in gevaar brengt is gelul: hij brengt zijn boodschap opmerkelijk en tartend subtiel en ontkent met elan dat hij discrimineren wil. En wie is er verantwoordelijk voor ziijn ideeėn anders dan hijzelf? Hij draaide al bij, toen andere bevolkingsgroepen genoemd werden.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  donderdag 19 juli 2007 @ 19:51:26 #124
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_51636436
He Sigme dit Groen Links heeft mogelijk banden met terroristen ging over de politieke gevolgen voor GL

Dus hoort in POL thuis en niet gemerged met een NWS topic
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_51637344
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 01:17 schreef Kees22 het volgende:
Ik ben het wel met EchtGaaf eens: ik was ook nog niet uitgedacht.
En "smerig" is een moreel argument, en dat is niet bruikbaar tussen tegenstanders op dit soort punten. Want die vinden elkaars standpunt altijd om te kotsen, dus dat schiet niet op.

Ik vind de onderwerpen die EchtGaaf aan de orde stelt wel gevaarlijk, omdat discussiėren erover alleen al ze bespreek- en bedenkbaar maakt. Maar anderzijds: als je geen goede argumenten kunt bedenken, dan moet je je tegenstander toch echt (knarsetandend) gelijk geven. Of erkennen dat je te dom bent.

Overigens, EchtGaaf, dank voor je respect, maar je had wel kans om me van repliek te dienen. Helaas was maartena me net voor met het sluiten van deel 1. Ik had al wat leuks klaarliggen.
En ik had wel graag je antwoord gelezen op die cijfers van de internationale gevangenispopulatie.

@ sigme: grotendeels een herhaling van zetten, maar deels ook niet. En wat is het probleem, als we daar nou lol in hebben? Het is toch niet zo dat we beperkte bandbreedte opslokken of zo?
Dat EchtGaaf het hele forum in gevaar brengt is gelul: hij brengt zijn boodschap opmerkelijk en tartend subtiel en ontkent met elan dat hij discrimineren wil. En wie is er verantwoordelijk voor ziijn ideeėn anders dan hijzelf? Hij draaide al bij, toen andere bevolkingsgroepen genoemd werden.
Ik dank je ook voor jouw inbreng, Kees22. Je replieken vond ik zeer goed. Je droeg veel bij aan het socratische debat, wat ik hier zo graag over wilde. Ik ben altijd bereid om bij te draaien, als mensen mij kunnen overtuigen. Ik voel mij daar niet te goed voor. Ik probeer ook van anderen hier iets op te steken.

Als trouwe kijker van OpsporingVerzocht en als geļnteresseerde in forensische onderwerpen als deze, vroeg ik mij wekelijks af, hoe het komt dat allochtonen relatief vaker de fout ingaan dan autochtonen. Ik ben van mening dat ik die vraag gewoon moet kunnen stellen. Net zo goed wat het antwoord daarop kan zijn, om het probleem vruchtbaar aan te kunnen pakken.

Reken maar dat ik gaandeweg het topic graag het antwoord had gekregen op mijn vraag hoe eea komt en hoe het probleem kan worden verminderd c.q. kan worden opgelost.

Het is- ik kan het niet genoeg benadrukken-mij nooit de bedoeling geweest om wie dan ook te kwetsen. Maar ik vind dat we wel open een eerlijk tegen elkaar moeten kunnen zijn en elkaar toch in waarde moeten kunnen laten. Want dat is ook de kunst in een debat.

Voor alle duidelijkheid: ik heb niets tegen allochtonen, van welke afkomst of ras dan ook. Irl ga ik vriendelijk en respectvol met ze om en behandel ze als mij gelijke.

[ Bericht 1% gewijzigd door EchtGaaf op 19-07-2007 20:50:34 ]
pi_51637774
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 19:51 schreef Martijn_77 het volgende:
He Sigme dit Groen Links heeft mogelijk banden met terroristen ging over de politieke gevolgen voor GL

Dus hoort in POL thuis en niet gemerged met een NWS topic
Ook dat kan prima in het reeds lopende topic erover . Of het bij POL of NWS hoort is wat discutabel, na klein overleg blijft het nu even bij NWS. Ik vind het meer een NWS-topic, naar het zich laat aanzien is dit niet het soort gebeurtenis dat politieke gevolgen heeft.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_51638658
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 20:19 schreef EchtGaaf het volgende:

Het is- ik kan het niet genoeg benadrukken-mij nooit de bedoeling geweest om wie dan ook te kwetsen. Maar ik vind dat we wel open een eerlijk tegen elkaar moeten kunnen zijn en elkaar toch in waarde moeten kunnen laten. Want dat is ook de kunst in een debat.
Niet de bedoeling ?
Toch kwets je mensen met ook een buitenlandse afkomst ...sterker nog ..je bent een bedreiging voor hen.
Ik was dus open met het woord "smerig".
quote:
Voor alle duidelijkheid: ik heb niets tegen allochtonen, van welke afkomst of ras dan ook. Irl ga ik vriendelijk en respectvol met ze om en behandel ze als mij gelijke.
Oei... wat een vreselijke politiekcorrecte verklaring ...
Voeg de daad bij het woord en erken eerst dat mensen die niet-Nederlandsgenoeg zijn naar jouw beeld, gelijke mensen met gelijke rechten zijn en dat je fout zat met je plan cq pleidooi tot discriminatie.
pi_51639608
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 20:53 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Niet de bedoeling ?
Toch kwets je mensen met ook een buitenlandse afkomst ...sterker nog ..je bent een bedreiging voor hen.
Ik was dus open met het woord "smerig".
[..]

Oei... wat een vreselijke politiekcorrecte verklaring ...
Voeg de daad bij het woord en erken eerst dat mensen die niet-Nederlandsgenoeg zijn naar jouw beeld, gelijke mensen met gelijke rechten zijn en dat je fout zat met je plan cq pleidooi tot discriminatie.
pi_51642017
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 21:22 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Inderdaad. Zoveel woorden en dan zo weinig nieuws.
  † In Memoriam † donderdag 19 juli 2007 @ 22:30:17 #130
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_51642321
Ik dacht dat dit fb aan of over mods was, niet over de mening van de ene user over de andere, dan blijf je nl. bezig.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 10:56:06 #131
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_51653953
Graftak Rost van Duisenberg wil Ellian ausradieren

Ik denk dat het probleem van deze topictitel voor zichzelf spreekt...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_51654721
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 10:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Graftak Rost van Duisenberg wil Ellian ausradieren

Ik denk dat het probleem van deze topictitel voor zichzelf spreekt...
Dicht, bedankt voor het melden.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 11:22:03 #133
66444 Lord_Vetinari
pi_51654742
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 11:21 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dicht, bedankt voor het melden.
Er lijkt me wel een iets andere sluitreden te verzinnen dan
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 11:20 schreef Chewie het volgende:
TS krijgt weer eens een slotje op zijn topic omdat hij het blijkbaar vertikt om eerst eens te kijken of er al een topic over is.
pi_51654844
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 11:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

[..]
De polmod is alleen maar politiek correct.
De duivel draagt Prada.
pi_51654873
Wat is het socratische debat waar EG het over heeft. Dat wil ik ook. Ik vond socrates best een lekker ding.
pi_51654884
Nieuw politiek correct.
De duivel draagt Prada.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 11:28:27 #137
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_51654929
quote:

[..]

[..]
Is de NSB-sluit-en-slotjesroepsessie nou nog niet voorbij? Let jij nou maar op je sluitspier, dat hebben je naasten daar minder last van.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_51654964
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 11:26 schreef SCH het volgende:
Wat is het socratische debat waar EG het over heeft. Dat wil ik ook. Ik vond socrates best een lekker ding.
Doel: dat jij er via vraag en antwoordspel achter komt dat racisme best wel een okee idee is.
En veel zou kunnen oplossen.
De duivel draagt Prada.
pi_51654994
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 11:28 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Is de NSB-sluit-en-slotjesroepsessie nou nog niet voorbij? Let jij nou maar op je sluitspier, dat hebben je naasten daar minder last van.
NSB'ers hielden er ongeveer dezelfde ideeėn op na als jij.
Dit inzicht dankzij historisch revisionisme verkregen.
De duivel draagt Prada.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 11:32:04 #140
3647 B.R.Oekhoest
pi_51655026
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 11:30 schreef Burgemeesterinoorlogstijd het volgende:

[..]

NSB'ers hielden er ongeveer dezelfde ideeėn op na als jij.
Dit inzicht dankzij historisch revisionisme verkregen.
Oja, vertel?
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_51655143
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 11:32 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Oja, vertel?
Het waren geen landverraders.
Zij waren Nederlands-nationalisten. Ze stonden voor alles wat niet communistisch was, toen het gevaar van links.
Zij waren voor rechtsliberalisme en deugdelijke christelijke moraal, geen decadentie.
Kun jij je daarin vinden?
De duivel draagt Prada.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 11:37:20 #142
3647 B.R.Oekhoest
pi_51655194
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 11:35 schreef Burgemeesterinoorlogstijd het volgende:

[..]

Het waren geen landverraders.
Zij waren Nederlands-nationalisten. Ze stonden voor alles wat niet communistisch was, toen het gevaar van links.
Zij waren voor rechtsliberalisme en deugdelijke christelijke moraal, geen decadentie.
Kun jij je daarin vinden?
Absoluut niet, ben een trouwe Groen Links stemmer. Dus raaskal geen ad-hominem onzin aub.
pi_51655266
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 11:37 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Absoluut niet, ben een trouwe Groen Links stemmer. Dus raaskal geen ad-hominem onzin aub.
Ad hominem zoals in 'graftak Rost van Duisenberg' in je TT?
De duivel draagt Prada.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 11:41:29 #144
3647 B.R.Oekhoest
pi_51655322
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 11:39 schreef Burgemeesterinoorlogstijd het volgende:

[..]

Ad hominem zoals in 'graftak Rost van Duisenberg' in je TT?
Dat is een publiek figuur, dus dat mag.
pi_51655369
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 11:41 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Dat is een publiek figuur, dus dat mag.
Maar waar is mijn daarmee vergelijkbare ad hominem dan?
De duivel draagt Prada.
pi_51655383
quote:

[..]

[..]
Om over het IQ van TS te beginnen gaat me net iets te ver

Het topic had ik ook dichtgegooid omdat ik zag dat het dubbel was en voordat ik jouw reactie hier in FB had gezien.
pi_51655421
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 11:43 schreef Chewie het volgende:

[..]

Het topic had ik ook dichtgegooid omdat ik zag dat het dubbel was en voordat ik jouw reactie hier in FB had gezien.
Wat betekent dat er voortschrijdend inzicht verwervend ook een andere reden bij kwam om hem dicht te gooien?
De duivel draagt Prada.
pi_51655456
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 11:44 schreef Burgemeesterinoorlogstijd het volgende:

[..]

Wat betekent dat er voortschrijdend inzicht verwervend ook een andere reden bij kwam om hem dicht te gooien?
Nee, L_V mag dan wel meerdere redenen hebben waarom dat topic dicht kon, voor mij was het aanwezige topic in NWS voldoende om er een slot op te gooien.
pi_51655503
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 11:45 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nee, L_V mag dan wel meerdere redenen hebben waarom dat topic dicht kon, voor mij was het aanwezige topic in NWS voldoende om er een slot op te gooien.
Dus 'graftak Rost van Duisenberg' als TT om een discussie te starten, kan?
De duivel draagt Prada.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 11:48:10 #150
3647 B.R.Oekhoest
pi_51655541
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 11:43 schreef Chewie het volgende:

[..]

Zou ik ook maar niet doen......dan kom je van een koude kermis thuis.
pi_51655592
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 11:48 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Zou ik ook maar niet doen......dan kom je van een koude kermis thuis.
Hij wijst je methode van TT beginnen niet af, lijkt mij. (Dik hout, zagen, planken)
Alleen je IQ.
De duivel draagt Prada.
pi_51655677
Je antwoord aan mij Oekhoest: 'publiek figuur etc.', wijst uit dat het met je IQ waarschijnlijk wel goed zit.
De duivel draagt Prada.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 11:53:43 #153
3647 B.R.Oekhoest
pi_51655731
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 11:52 schreef Burgemeesterinoorlogstijd het volgende:
Je antwoord aan mij Oekhoest: 'publiek figuur etc.', wijst uit dat het met je IQ waarschijnlijk wel goed zit.
140
pi_51655735
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 11:47 schreef Burgemeesterinoorlogstijd het volgende:

[..]

Dus 'graftak Rost van Duisenberg' als TT om een discussie te starten, kan?
Wat mij betreft wel, mits je dit goed uit kunt werken in de OP (daar ontbrak het ook aan). Zie graag wat meer felle discussie's in POL en dan eens een keer niet over users, modjes of de bron maar over het onderwerp.
pi_51655868
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 11:53 schreef Chewie het volgende:

[..]

Wat mij betreft wel, mits je dit goed uit kunt werken in de OP (daar ontbrak het ook aan). Zie graag wat meer felle discussie's in POL en dan eens een keer niet over users, modjes of de bron maar over het onderwerp.
Felheid bereiken door een ad hominem in de TT?
Dat is toch eenvoudig?
Al te eenvoudig?
De duivel draagt Prada.
pi_51655893
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 11:53 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

140
Onder of boven n.a.p.?
De duivel draagt Prada.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 11:59:37 #157
66444 Lord_Vetinari
pi_51655939
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 11:53 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ik vind het vervelend om je luchtbelletje door te prikken, maar als deze TT door Mw. Duisenberg gelezen wordt, heeft ze een tamelijk sterke zaak wegens smaad en/of laster, hoor. Kan Danny best een hoop geld kosten.
pi_51656011
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 11:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik vind het vervelend om je luchtbelletje door te prikken, maar als deze TT door Mw. Duisenberg gelezen wordt, heeft ze een tamelijk sterke zaak wegens smaad en/of laster, hoor. Kan Danny best een hoop geld kosten.
Ze leest dat niet Lord_Vetenari.
Misschien haar nazaten over enkele eeuwen.
Het gaat over wat anders, vind ik, maar ik heb je punt duidelijk niet goed opgepikt waarschijnlijk.
De duivel draagt Prada.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 12:05:46 #159
3647 B.R.Oekhoest
pi_51656144
quote:

[..]

Wat een kul. Ben je haar schaamteloze antwoord van 6 miljoen vergeten (met een vals lachje)? Heb jij familieleden die zijn omgekomen in Auswitsch? Wie kaatst kan de bal verwachten. Bovendien mag je juridisch gezien een publiek figuur in de zeik nemen in een land als Nederland.

En dan ook maar wachten tot Marijnissen Geenstijl aanklaagt vanwege hun afbeelding van Jan als Mao, zeker?
  vrijdag 20 juli 2007 @ 12:06:43 #160
66444 Lord_Vetinari
pi_51656172
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 12:01 schreef Burgemeesterinoorlogstijd het volgende:

[..]

Ze leest dat niet Lord_Vetenari.
Misschien haar nazaten over enkele eeuwen.
Het gaat over wat anders, vind ik, maar ik heb je punt duidelijk niet goed opgepikt waarschijnlijk.
Het is een kleine moeite de link even te mailen, hoor...

Ik vind het een beetje raar dat een mod blijkbaar zo wanhopig is om topics geopend te krijgen, dat hij dit topic afkeurt op de OP, maar impliciet dergelijke TTs goedkeurt.
pi_51656204
quote:

[..]

Ja vast, laat maar zien die jurisprudentie. Hoeveel zaken heeft Mevr Duisenberg al gewonnen tegen columnisten die heel wat grover in hun bewoordingen waren dan deze TT?
  vrijdag 20 juli 2007 @ 12:07:57 #162
3647 B.R.Oekhoest
pi_51656213
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 12:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Voor een geniepige klikspaan als jij zal dat geen probleem zijn, nee

[ Bericht 3% gewijzigd door B.R.Oekhoest op 20-07-2007 13:07:55 ]
pi_51656252
quote:

[..]

Ik vind het een beetje raar dat een mod blijkbaar zo wanhopig is om topics geopend te krijgen, dat hij dit topic afkeurt op de OP, maar impliciet dergelijke TTs goedkeurt.
Ik vind het raar dat een user zich hier nogal roomser dan de paus opstelt. Get a life!
pi_51656287
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 12:07 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ja vast, laat maar zien die jurisprudentie. Hoeveel zaken heeft Mevr Duisenberg al gewonnen tegen columnisten die heel wat grover in hun bewoordingen waren dan deze TT?
Punt van Lord_Vetenari is niet valide, lijkt het.
Maar punt om onnodig de discussie te derailleren en polarisatie op de spits te drijven wel, door gebruikmaken van dergelijke terminologie.
Daarom vond ik het abject.
Iedereen kan in een mum van tijd een topic met zo'n ad hominem verzinnen.
Doel: geen discussie, maar polarisatie.
De duivel draagt Prada.
pi_51656413
quote:

[..]

Ja, maar mijn punt was niet Duisenberg zelf, maar de manier van polarisatie en eigenlijk non-discussie die dit oproept.
Het is eigenlijk een belijdenistopic.
De duivel draagt Prada.
pi_51656465
Belijdenis, men wil belijden/getuigen dat men een bepaalde politiek correcte mening aanhangt.
De duivel draagt Prada.
pi_51656508
Oekhoest en Chewie zijn politiek correct.
De duivel draagt Prada.
pi_51656525
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 12:10 schreef Burgemeesterinoorlogstijd het volgende:

[..]

Punt van Lord_Vetenari is niet valide, lijkt het.
Maar punt om onnodig de discussie te derailleren en polarisatie op de spits te drijven wel, door gebruikmaken van dergelijke terminologie.
Daarom vond ik het abject.
Iedereen kan in een mum van tijd een topic met zo'n ad hominem verzinnen.
Doel: geen discussie, maar polarisatie.
Ja daarom zei ik ook al dat er niks mis is met zo'n topic titel als TS dan ook in staat is om er een goed verhaal bij te plaatsen, dan valt er namelijk over te discusieren.
pi_51656617
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 12:16 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ja daarom zei ik ook al dat er niks mis is met zo'n topic titel als TS dan ook in staat is om er een goed verhaal bij te plaatsen, dan valt er namelijk over te discusieren.
Wat mij betreft is het te politiek correct dus.
Het roept geen discussie op.
Alleen getuigenis voor het nieuwe politiek correctionisme of het tegendeel.
En dat is geen discussie.
De duivel draagt Prada.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 12:23:00 #170
3647 B.R.Oekhoest
pi_51656764
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 12:16 schreef Burgemeesterinoorlogstijd het volgende:
I beg u pardon?
  vrijdag 20 juli 2007 @ 12:26:20 #171
3647 B.R.Oekhoest
pi_51656883
Lord_V laat zich angstvallig niet meer zien. Die is nu in allerijl allerlei mailtjes met Fok!linkjes aan commissie "Stop de bezetting" aan het sturen?
pi_51656911
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 12:23 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

I beg u pardon?
Ben je verbaasd dat je politiek correct mag worden genoemd?
Jouw mening is politiek correct ja.
Lord_Vetinari is waarschijnlijk de nieuwe politiek incorrecteling. Maar waarschijnlijk heeft hij nog een neiging tot oud poltiek correctionisme. Wat jou t.o.v. hem (maar niet t.o.v. mij) ook een oud politiek incorrecteling maakt.
Maar dat is theorie.
De duivel draagt Prada.
pi_51657927
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 12:16 schreef Burgemeesterinoorlogstijd het volgende:
Als dat inhoudt dat je alles bespreekbaar vind inclusief racisme dan mag je me best politiek correct noemen.

Oerigens vind ik het net zo'n nietszeggende term als neo-liberalisme.
  † In Memoriam † vrijdag 20 juli 2007 @ 13:03:04 #174
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_51658050
Hallo slowchat feedback.
Carpe Libertatem
pi_51658362
Ik neem aan dat een TT met Rost van Duisenberg niet zoveel toevoegt toch? En termen als graftak.

Denk jij dat zo'n TT de discussie bij voorbaat beter maakt Chewie??? Het lijkt me dat je dan vooral een woordenstrijd krijgt over zo'n TT. Ik vind het nogal politiek correct omdat soort dingen maar toe te staan.
pi_51658468
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 13:11 schreef SCH het volgende:
Ik neem aan dat een TT met Rost van Duisenberg niet zoveel toevoegt toch? En termen als graftak.

Denk jij dat zo'n TT de discussie bij voorbaat beter maakt Chewie??? Het lijkt me dat je dan vooral een woordenstrijd krijgt over zo'n TT. Ik vind het nogal politiek correct omdat soort dingen maar toe te staan.
Zoals al eerder gezegd hangt dat van de rest van het verhaal af, die was in dit geval bagger.
pi_51659317
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 13:14 schreef Chewie het volgende:

[..]

Zoals al eerder gezegd hangt dat van de rest van het verhaal af, die was in dit geval bagger.
Snap ik maar is het niet beter om dat soort TT's gewoon niet toe te staan - als je een goede discussie wilt dan werkt zo'n TT dat alleen maar tegen. Ikzou in ieder geval meer triggeren op de TT in het topic dan op de inhoud, dat leert ook de ervaring. Dat kan je mij dan verwijten maar je voorkomt het in ieder geval door geen al te beledigende TT's toe te staan.
pi_51669609
Met zo'n TT lok je alleen maar flamewars uit, helemaal geen inhoudelijke discussie, hoe goed de OP ook is
  vrijdag 20 juli 2007 @ 18:38:47 #179
66444 Lord_Vetinari
pi_51669745
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 13:14 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ik ben erg benieuwd naar een OP die een dergelijke walgelijke TT kan rechtvaardigen. Ik kan me niet eens voorstellen, wat je daarin zou moeten zetten. 'Graftak', 'Rost van...', 'ausradieren'... Heb je eigenlijk wel enig besef waar die termen op slaan en welke lading ze hebben?
  † In Memoriam † vrijdag 20 juli 2007 @ 18:46:06 #180
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_51669969
Die graftak had anders niet zo'n moeite met het getal 6 miljoen.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 18:46:25 #181
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_51669986
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 18:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik ben erg benieuwd naar een OP die een dergelijke walgelijke TT kan rechtvaardigen. Ik kan me niet eens voorstellen, wat je daarin zou moeten zetten. 'Graftak', 'Rost van...', 'ausradieren'... Heb je eigenlijk wel enig besef waar die termen op slaan en welke lading ze hebben?
Nou, op het gedachtegoed van Gretta, die ook spot over "zes miljoen"?
pi_51670010
Vonden jullie dat dan goed dat ze dat zei, over die 6 miljoen???
  † In Memoriam † vrijdag 20 juli 2007 @ 18:48:24 #183
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_51670055
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 18:47 schreef SCH het volgende:
Vonden jullie dat dan goed dat ze dat zei, over die 6 miljoen???
Het geeft aan hoe gehersenspoeld die graftak is.
pi_51670125
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 18:48 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Het geeft aan hoe gehersenspoeld die graftak is.
Grappige vind ik dat je stelt dat ze dat soort dingen niet moet zeggen, wat ik met je eens ben maar tegelijkertijd vind je dat anderen dergelijke dingen wel moeten kunnen zeggen als ze maar van jouw kant zijn. Niet zo consequent.
  † In Memoriam † vrijdag 20 juli 2007 @ 18:51:09 #185
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_51670175
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 18:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Grappige vind ik dat je stelt dat ze dat soort dingen niet moet zeggen, wat ik met je eens ben maar tegelijkertijd vind je dat anderen dergelijke dingen wel moeten kunnen zeggen als ze maar van jouw kant zijn. Niet zo consequent.
Aktie zorgt voor reaktie. Graftak begon. Verder oninteressant mens. Gewoon laten zeveren en geen aandacht aan besteden.
pi_51670284
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 18:51 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Aktie zorgt voor reaktie. Graftak begon. Verder oninteressant mens. Gewoon laten zeveren en geen aandacht aan besteden.
Zij begon
pi_51670786
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 18:54 schreef SCH het volgende:

[..]

Zij begon
SCH, je weet toch dat het hier gewoon het schoolplein is?
  vrijdag 20 juli 2007 @ 19:10:43 #188
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_51670838
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 19:09 schreef Elseetje het volgende:

[..]

SCH, je weet toch dat het hier gewoon het schoolplein is?
meisjes aan hun haren trekken
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  † In Memoriam † vrijdag 20 juli 2007 @ 19:11:33 #189
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_51670875
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 19:10 schreef Aoristus het volgende:

[..]

meisjes aan hun haren trekken
Wat doet die breezer hier toch? Ze (side)kickt er op.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 19:12:40 #190
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_51670916
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 19:11 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Wat doet die breezer hier toch? Ze (side)kickt er op.
Pjo animeren volgens mij, en napalm natuurlijk, maar die mag niet meedoen met knikkeren
  vrijdag 20 juli 2007 @ 19:15:36 #191
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_51671020
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 19:12 schreef Aoristus het volgende:
Pjo animeren volgens mij
Ik doe niet meer aan vegawijven.
pi_51671567
Slowchat in de slowchat.

Ik vind een graftak-kwalificatie in de TT ook gewoonlijk geen uitnodiging voor goeie discussie, al hoeft niet elke belediging vermeden te worden.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 19:35:40 #193
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_51671648
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 19:33 schreef sigme het volgende:
Slowchat in de slowchat.

Ik vind een graftak-kwalificatie in de TT ook gewoonlijk geen uitnodiging voor goeie discussie, al hoeft niet elke belediging vermeden te worden.
Welke wel en welke niet
pi_51671666
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 19:33 schreef sigme het volgende:
Slowchat in de slowchat.

In deze TT was graftak nog de minste belediging.
  Admin vrijdag 20 juli 2007 @ 19:37:54 #195
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_51671728
Ik dacht dat het over mij ging
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_51671773
Jij bent geen tak maar een boom - grafeik!
  † In Memoriam † vrijdag 20 juli 2007 @ 19:41:23 #197
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_51671827
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 19:37 schreef yvonne het volgende:
Hoe kun je zo denken na al die fijne pm's tusen ons?
  vrijdag 20 juli 2007 @ 19:44:02 #198
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_51671912
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 19:37 schreef yvonne het volgende:
Als je komt om Sigme in het gareel te houden wel natuurlijk. Ik ben blij dat je onze vaste monitor bent
pi_51671946
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 19:35 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Welke wel en welke niet
Dat is, zoals alles, afhankelijk van context etcetera.
  † In Memoriam † vrijdag 20 juli 2007 @ 19:45:06 #200
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_51671948
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 19:44 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Als je komt om Sigme in het gareel te houden wel natuurlijk. Ik ben blij dat je onze vaste monitor bent
I second that!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')