abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 juli 2007 @ 10:39:25 #1
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_51653420
http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/161286/index.html

'Ontsla pro-Israëlische columnist Ellian'
donderdag 19 juli 2007 08:45

De Stichting Stop de Bezetting heeft bij de hoofdredactie van NRC Handelsblad het ontslag geëist van Afshin Ellian, vanwege zijn columns over Israël in die krant.

Voorzitter van Stichting Stop de Bezetting Gretta Duisenberg
Dit blijkt uit een brief van oud-ambassadeur drs. Jan J. Wijenberg, bestuurslid van de Stichting, aan Birgit Donker, hoofdredacteur van NRC Handelsblad. Prof.dr.Ellian schrijft elke twee weken een column in de zaterdageditie van de krant.

Wijenberg verwijt Ellian (41) dat hij hem en andere 'vredesactivisten' beschuldigt van antisemitisme. 'Het is onaanvaardbaar dat de NRC aan iemand met een dergelijke mentaliteit ruimte in haar kolommen biedt,' schrijft Wijenberg in zijn brief van 15 juli.

'Persoonlijk'
Voorzitter van Stichting Stop de Bezetting is Gretta Duisenberg (65), weduwe van PvdA-politicus en bankier Wim Duisenberg.

De brief van Wijenberg is 'persoonlijk', maar desondanks ook aan de hoofdredactie van Elsevier gestuurd, aangezien Ellian samen met de schrijver Leon de Winter om de dag een duoblog schrijft op de website van Elsevier.

Volgens Wijenberg (69) heeft zijn brief aan de hoofdredactie van NRC een 'wijdere strekking'. 'Naar het inzicht van de Stichting Stop de Bezetting wordt in de Nederlandse media niet of nauwelijks aandacht besteed aan het karakter van het Israëlische regime.'

'Oneigenlijke rol'
'Er vindt dan ook nauwelijks een publiek debat over plaats. Steeds wordt de aandacht - vaak met succes - afgeleid naar andere aspecten,' schrijft Wijenberg. Volgens de Stichting spelen Ellian en De Winter hierin 'een oneigenlijke rol'.

Hoofdredacteur Arendo Joustra van Elsevier denkt er niet over om De Winter en Ellian hun duoblog te ontnemen: 'Het is niet erg sterk om iemands ontslag te eisen als je het oneens bent met zijn mening.'

NRC Handelsblad bevestigt de ontvangst van de brief. Hoofdredacteur Birgit Donker is niet bereikbaar voor commentaar.

Door Robbert de Witt
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wie heeft deze neonazi-troela wederom uitgegraven?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  † In Memoriam † vrijdag 20 juli 2007 @ 10:44:47 #2
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_51653601
Wat heeft dit met Politiek te maken?
Carpe Libertatem
  vrijdag 20 juli 2007 @ 10:46:06 #3
3647 B.R.Oekhoest
pi_51653648
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 10:44 schreef Boze_Appel het volgende:
Wat heeft dit met Politiek te maken?
Weduwe van politicus enzo......
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_51653673
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 10:46 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Weduwe van politicus enzo......
Dus als zij ruzie krijgt met het bestuur van de bridge club mag je hier ook een topic over plaatsen omdat ze weduwe is van een politicus ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 20 juli 2007 @ 10:55:26 #5
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_51653927
Afgezien van het feit dat het een dubbel topic is, is het weer van een niveau lik-me-vestje.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 20 juli 2007 @ 11:07:40 #6
3647 B.R.Oekhoest
pi_51654308
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 10:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Afgezien van het feit dat het een dubbel topic is, is het weer van een niveau lik-me-vestje.
quote:
Door Robbert de Witt
Ja, idd. Je snapt niet dat Elsevier hem niet ontslaat hè. Die kerel kan echt geen artikelen schrijven.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 11:08:57 #7
38972 Pasl2001
Yoghurtlul!
pi_51654355
arabieren zijn ook semieten... alleen dat vergeet iedereen steeds. als je pro palestijns bent ben je geen antisemiet, maar ene pro semiet. geldt ook voor als je voor israel bent. arabisch is bijv. ook een semitische taal, net als het hebreeuws.

leuk heh dat spelletje verdeel en heersch!
  vrijdag 20 juli 2007 @ 11:10:23 #8
3647 B.R.Oekhoest
pi_51654394
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 11:08 schreef Pasl2001 het volgende:
arabieren zijn ook semieten... alleen dat vergeet iedereen steeds. als je pro palestijns bent ben je geen antisemiet, maar ene pro semiet. geldt ook voor als je voor israel bent. arabisch is bijv. ook een semitische taal, net als het hebreeuws.

leuk heh dat spelletje verdeel en heersch!
anti-joods is een betere definitie idd.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 11:11:36 #9
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_51654433
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 11:07 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

[..]

Ja, idd. Je snapt niet dat Elsevier hem niet ontslaat hè. Die kerel kan echt geen artikelen schrijven.
Ik had het over je topictitel, graftak.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_51654553
Prof. dr mr drs A. Ellian
Bron: http://www.law.leidenuniv(...)clopedie/elliana.jsp
Toegegeven: iemand met zoveel titels zou ik ook wel eens willen leren kennen via zijn wetenschappelijke kant, i.p.v. via zijn vrij populistische columns in het NRC.
De duivel draagt Prada.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 11:17:00 #11
3647 B.R.Oekhoest
pi_51654595
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 11:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik had het over je topictitel, graftak.
Gotcha, Lord_Veter-in-de-reet.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 11:18:24 #12
38972 Pasl2001
Yoghurtlul!
pi_51654639
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 11:10 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

anti-joods is een betere definitie idd.
/zeikmodus

klopt ook niet. er wonen ook immers christenen in israel met een israelisch paspoort ...
pi_51654641
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 11:17 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Gotcha, Lord_Veter-in-de-reet.
Waar staat die R voor?
De duivel draagt Prada.
pi_51654688
TS krijgt weer eens een slotje op zijn topic omdat hij het blijkbaar vertikt om eerst eens te kijken of er al een topic over is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')