Wat ik het grootste nadeel van fondue vind, is dat op een gegeven moment alle stukjes vlees hetzelfde smaken! En ook de groentes gaan naar vlees smaken........quote:Op zondag 15 juli 2007 13:34 schreef minilotje het volgende:
Vanavond vleesfondue bij mijn ouders. Toen ik klein was vond ik dat altijd reusachtig lekker, maar het gaat me toch steeds meer tegenstaan om prima stukjes biefstuk te frituren.![]()
Schopje LIFquote:Op zondag 15 juli 2007 18:21 schreef SiGNe het volgende:
Colofort laxeermiddel![]()
morgen weer een darmonderzoek![]()
Hoe gepast in dit topicquote:Op zondag 15 juli 2007 18:21 schreef SiGNe het volgende:
Colofort laxeermiddel![]()
morgen weer een darmonderzoek![]()
Ehmm..ja..er wordt gevraagd wat je vandaag eet/drinkt..quote:
Hetzelfde hier.quote:Op zondag 15 juli 2007 19:42 schreef marcb1974 het volgende:
Chinees
Wij fonduen altijd in bouillon... en dan de dag erna een kopje van die overheerlijke bouillon waar heel de avond vlees in heeft gegaardquote:Op zondag 15 juli 2007 13:34 schreef minilotje het volgende:
Vanavond vleesfondue bij mijn ouders. Toen ik klein was vond ik dat altijd reusachtig lekker, maar het gaat me toch steeds meer tegenstaan om prima stukjes biefstuk te frituren.![]()
die groene is wel lekkerquote:Op maandag 16 juli 2007 12:57 schreef MissyMirjaM het volgende:
dubbel friss wild berry, wat een zoete meuk is dat zeg
Ik wil er ook een! Maar de wodka is op hiero. Denk dat ik dus zometeen maar eens een sambuca met ijs ga nemen. Lekker.quote:
Dag Sanni/Editor2/I-spyquote:Op zondag 15 juli 2007 22:37 schreef Underdoggy het volgende:
Vrijdag heerlijk geBBQt, gewoon zoals het hoort, lekker vlees, goede salade en stokbrood.
Zaterdag overheerlijk gedineerd in de Brigantijn, een goed visrestaurant voor een goede prijs. De Tarbot filet werd ons aangeraden en heb ik dan ook genomen, was echt supervers en echt heerlijk. Vooraf een zalmbonbon met hollandse garnalen en het dessert du chef. Alles begeleid door prima wijn. Topavond in de zon op het terras!
Vandaag in een wat simpel restaurant een lekkere sate van de haas gehad, prima met een lekker pilsje.
volgende keer gooi ik geen mais meer in de lasagnequote:Op dinsdag 17 juli 2007 16:28 schreef MissyMirjaM het volgende:
ga voor vanavond een grote schotel lasagne maken, ook voor morgen op werk, aangezien het eten daar gisteren weer eens niet te vreten was
Weet je wat super lekker is door de lasagne?? Geraspte wortel! Krijg je een heerlijke vaste lasagne mee die ook nog eens vaag zoetjes smaakt!quote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:33 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
volgende keer gooi ik geen mais meer in de lasagne
verder was hij best okay.
Het Grote Stoofpotten Topicquote:Op woensdag 18 juli 2007 13:21 schreef minilotje het volgende:
Inspiratie vanaf de overkant van de Noordzee vandaag. Vast omdat er gisteren zo'n kitschy "Yourrrrr verrry own Irrrrreland'-brochure op de deurmat lag.![]()
Irish stew-achtige stoofpot met sukadelappen, wortels, uien, aardappels, knolselderij en een ruime scheut donker bier. Het pruttelt al. Als toetje voor de tweede keer in een paar weken zo'n fluweelzachte, romige, zoete lemon posset uit Engeland. Ik ga alvast suiker en slagroom op het vuur zetten..![]()
Dat klinkt toch een stuk chiquer dan 'Turkse pizza' he!quote:Op woensdag 18 juli 2007 16:28 schreef MaLo het volgende:
Wij gaan vanavond voor meloen en ham vooraf en daarna lahmachuns.
Lekker makkelijk
Hmmm, kippenseperatorvleesquote:kipkrokant schnitzel
Drie!? Lekkere cholesterolbom... Zoveel eieren eet een normaal mens in een hele week niet eens.quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:13 schreef MissyMirjaM het volgende:
3 donkere bammen met beleg, en 3 perfect zachtgekookte eitjes, k had ontzettende zin in een zacht eitje
Ik eet soms het drievoudige daarvan. Per week dan.quote:Op woensdag 18 juli 2007 17:16 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Drie!? Lekkere cholesterolbom... Zoveel eieren eet een normaal mens in een hele week niet eens.
Ach op z'n tijd, inderdaad best te hebben! En handig om in de diepvries te hebben! En aangezien ik al de hele week aan het proberen ben om mijn voorraad een beetje op te maken, moesten ze er aan geloven!quote:Op woensdag 18 juli 2007 17:09 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Hmmm, kippenseperatorvlees(niets mis mee af en toe, net zoals een frikandelletje)
Ik ga zo naar de AH, kijken wat er in de bonus is.
Pistoletjes zijn in de aanbiedingquote:Op woensdag 18 juli 2007 17:09 schreef Stereotomy het volgende:
Ik ga zo naar de AH, kijken wat er in de bonus is.
Van onze Turk mogen we ze geen Turkse pizza's noemenquote:Op woensdag 18 juli 2007 16:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat klinkt toch een stuk chiquer dan 'Turkse pizza' he!
quote:Op woensdag 18 juli 2007 16:30 schreef borisz het volgende:
Pasta, en zegmaar mijn versie van die pastasaus die in CUL loopt
ach, ik eet normaal nóóit ei, dus moet kunnen tochquote:Op woensdag 18 juli 2007 17:16 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Drie!? Lekkere cholesterolbom... Zoveel eieren eet een normaal mens in een hele week niet eens.
Ontopic: vanavond uit eten waarschijnlijk, want we hebben niks in huis.
Dat kan ik me niet voorstellen.quote:Op woensdag 18 juli 2007 23:48 schreef ColdFeet het volgende:
De naam van het toetje was zo onweerstaanbaar dat ik 'm toch maar nam: parfait van trekdrop met ananaschutney. En guess what: het was nog lekker ook
Daar ontkom je in veel attractieparken vaak niet aan, nee.quote:Op donderdag 19 juli 2007 08:17 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Gisteren een onwijs slechte dag gehad![]()
Patat, kroket, ijs en pizzaMaja, dat krijg je van dagje Walibi
Jammer van die bedieningquote:Op woensdag 18 juli 2007 23:48 schreef ColdFeet het volgende:
We gingen uit eten. Wel een leuk restaurant, kloterige service, ongeinteresseerd personeel.... Lemongrass in Scheveningen was het, trouwens. Wel zaaalige wijn.
Als aperitief een lekker glaasje champagnoise, gevolgd door een salade van wilde spinazie, olijven, halfgedroogde tomaatjes, pancetta en tete de moines. Beetje vage dressing, wel heel lekker.
Hoofdgerecht was, hoe kan het ook anders, de vangst van de dag: griet. Dit geserveerd met zeekraal, linzenpuree en een onduidelijke, maar niet onaangename bessensaus. Beetje een ziltig visje, niet erg uitgesproken van smaak (of de smaak werd wat overstemd door de boter waarin het was gebakken).
De naam van het toetje was zo onweerstaanbaar dat ik 'm toch maar nam: parfait van trekdrop met ananaschutney. En guess what: het was nog lekker ook
Oh, dan kan het wel idd.quote:Op woensdag 18 juli 2007 23:50 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
ach, ik eet normaal nóóit ei, dus moet kunnen toch
Dat is zeker het geval! Al kon je in Walibi ook wel broodjes gezond krijgen en aardbeien enzo.. maja, ik had zin om ongezond te doenquote:Op donderdag 19 juli 2007 08:37 schreef minilotje het volgende:
[..]
Daar ontkom je in veel attractieparken vaak niet aan, nee.![]()
Ik heb zelf een abonnement op de Efteling, maar hoewel ik ook vaak over het assortiment daar klaag, is het er ten opzichte van andere pretparken eigenlijk heel goed te doen. Zeker nu ze tegenwoordig een speciale 'Lekker en Gezond!'-lijn in het assortiment hebben zitten, waardoor je nu op veel plekken in het park fruit, allerlei salades en lekkere broodjes met tomaatjes en pesto kunt krijgen. Best prettig als je er wekelijks een dagje doorbrengt.
Zijn die hoeveelheden voor 1 of 2 eters? Want dan is het te hopen dat je op gas BBQ-t, want het is toch niet echt de moeite om daarvoor een lading kolen aan te steken...quote:Op donderdag 19 juli 2007 13:45 schreef KiwiTjuHh het volgende:
OT: We hebben net besloten vanavond de bbq nog maar eens in de fik te steken. Heb 2 hamburgers, 2 chipolata worstjes (vd AH) en 2 frikandellen uit de vriezer gepakt.
Dat is voor 2 etersquote:Op donderdag 19 juli 2007 14:54 schreef Gripper het volgende:
[..]
Zijn die hoeveelheden voor 1 of 2 eters? Want dan is het te hopen dat je op gas BBQ-t, want het is toch niet echt de moeite om daarvoor een lading kolen aan te steken...
En ontopic: nu een bammetje muesli, water.
vanavond een knorr wereldgerechtje, even iets makkelijks. Morgenavond komen mn ouders eten (tapas) en mag ik me alweer genoeg uitsloven.
Die kon ik hier in het durp nergens vinden helaas, anders had ik die ook gegeten vanavond!quote:Op donderdag 19 juli 2007 15:36 schreef Coolfool het volgende:
Vanavond gekookte mosselen voor de derde keer binnen een week
herstel: zalm in bladerdeeg van de appie (ook makkelijk) en een stokbroodje met wat tapenade voor erna om te knabbelen.quote:Op donderdag 19 juli 2007 12:49 schreef DarkElf het volgende:
vanavond maar een tonijnsalade maken (met tonijn dus, olijfjes, uitje, paprikaatje, wat kwark, ketchup, mosterd...) en dat dan op een stokbroodje denk ik
lekker makkelijk.
We've got a winner for today!quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:54 schreef ColdFeet het volgende:
Lekker gegeten vandaag: pompoen, geroosterd met knof en salie, door de risotto. Paar plakjes pancetta erbij....
En een salade van lollo bionda met gekookte Puy-linzen, rode uitjes en oete paprika gebakken met wat azijn, olijven en uitgebakken balsamicospekjes.
Daarbij een lekker glaasje chardonnay en verse muffins toe.
Jum.
De liefde gaat bij ons voor een deel inderdaad door de maag.quote:Op donderdag 19 juli 2007 19:23 schreef Greys het volgende:
Stoofpeertjes!Jij moet wel een hele lieve verkering hebben, Golfer!
![]()
Oi oi. Ik hoop niet dat jouw papa en mama met een bus of vliegtuig op vakantie gaan, want wat zullen ze stinkenquote:Op vrijdag 20 juli 2007 10:34 schreef Gripper het volgende:
Vanavond tapas met de mamas en de papas, omdat ze morgen op vakantie gaan en volgende week niet op mn verjaardag kunnen komen.
Terrasje? Waar woon jij dan?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:18 schreef ColdFeet het volgende:
Ik denk dat wij vanavond afhaal gaan eten. Chinees, Thais, whatever. Ik ga eerst even een terrasje pakken met m'n zus, en daarna heb ik vast geen zin meer om te koken.
Ze gaan gelukkig met de auto, ze kennen de spaanse keukenquote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:18 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Oi oi. Ik hoop niet dat jouw papa en mama met een bus of vliegtuig op vakantie gaan, want wat zullen ze stinken
Mag ik met mijn stokje gaatjes in jouw vliesje prikken?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:06 schreef SeaOfLove het volgende:
Stereotomy,wil je verkering met me![]()
Hier het bewijs dat we goed bij elkaar passen:
[afbeelding]
Ik ben nog wel een maagd op kant-en klaarmaaltijden, is vanavond voor het eerst dat ik het ga proberen![]()
Moet het in de ovenquote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:11 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Mag ik met mijn stokje gaatjes in jouw vliesje prikken?Dat moet, voordat de Moussaka de hete oven ingaat.
![]()
Kan ook in de oven las ik net, maarja dan moet je weer een ovenschaal gebruiken en dat is extra afwasquote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:13 schreef Stereotomy het volgende:
Ah shit, het moet natuurlijk de magnetron in.
Daar ben ik regelmatig geweest toen in nog in Roermond woonde, altijd erg lekker. Eet smakelijk!quote:Op vrijdag 20 juli 2007 09:13 schreef Koningin het volgende:
Ik ga nog maar eens wat koffie halen.
Vanavond uit eten
Hier: www.roerpotje.nl mag dat hier?
Mooi!!! De eerste en de laatste keer dat ik een kant-en klaarmaaltijd heb gegetenquote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:06 schreef SeaOfLove het volgende:
Stereotomy,wil je verkering met me![]()
Hier het bewijs dat we goed bij elkaar passen:
[afbeelding]
Ik ben nog wel een maagd op kant-en klaarmaaltijden, is vanavond voor het eerst dat ik het ga proberen![]()
Ik las 'rotboer'.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 17:40 schreef Vivi het volgende:
De rotiboer was dicht, dus nu was het een gegrild kippie en een stuk watermeloen.
Nou, dat was ie natuurlijk ook, aangezien ie dicht wasquote:
Zou ze dat wijntje er toch bij genomen hebben? [insert]spannend muziekje á laquote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:27 schreef Vivi het volgende:
[..]
Minilotje, doe es vertellen hoe je ontbijt beviel?
Kuch... Ja, tsja. Er zaten wel mensen buiten, maar wij dus niet. Lekker binnen olijfjes gegeten en wijn gedronken.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Terrasje? Waar woon jij dan?![]()
Ontopic: cracker met pindakaas![]()
quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:23 schreef Vivi het volgende:
Ik wil bij Bluezz en Golfer wonen.
quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:38 schreef Stereotomy het volgende:
Ah fuck, nou heb ik mijn keyboard ondergekwijld.
Uiteraard, ik ben hem nu al aan het wennen aan gepureerde kikkerbillen en kwartels.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:31 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Als je het kleine beebje dan maar meeneemt
Dat doe je goedquote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:50 schreef Vivi het volgende:
[..]
Uiteraard, ik ben hem nu al aan het wennen aan gepureerde kikkerbillen en kwartels.
en meteen die ENORRRRRMEEE foto's eruit halenquote:Op vrijdag 20 juli 2007 15:18 schreef Gripper het volgende:
Kan iemand de TT veranderen? met dit weer zit BBQ-en er vast niet in....
Jaaaah??quote:
Dan moet je dat wel delen hierquote:Op zondag 22 juli 2007 12:50 schreef phileine het volgende:
ik heb onlangs een asociaal lekker recept voor aardappelgratin ontdekt. Zó lekker dat er eigenlijk alleen nog maar een salade bij hoeft en dat het dan een heerlijke maaltijd is. Dus die staat nu in de oven
Bedankt,quote:Op zondag 22 juli 2007 13:13 schreef phileine het volgende:
Nou het is eigenlijk heel simpel, je moet er vooral de tijd voor nemen. Kilo aardappels schillen en in dunne schijfjes raspen. Even goed rondroeren in een grote kom met water (zodat dat wittige spul eraf gaat), uitlekken en drogen. Ovenschaal insmeren met boter en daarna inwrijven met een geplet teentje knoflook. In pan beetje boter, kwart liter room aan de kook brengen, knoflookteentje fijnsnijden en erbij gooien, aardappelschijfjes erbij (en eventueel wat dungesneden uiringen), zout peper en dan een minuutje of 8 zachtjes laten sudderen. Daarna de hele zooi in de overschaal, geraspte emmentaler erop, nog wat zout en peper eroverheen en dan 1,5 uur in de over (150 graden). Je kunt de laatste 5 minuten de oven even op de grill zetten om een lekker kaaskorstje te krijgen. Het kost dus tijd, maar het is echt enorm de moeite waard.
-edit- voor salade is het lekkerste een beetje donkergroene salade. Heb hier eikenbladsla met rucola, wat tomaatjes, een paar gebakken champignons, olijfolie en balsamico.
(denk trouwens niet dat het door de goedkeuring van weightwatchers heenkomt, maar lekker is het wel)
Zeg SHE ben jij trouwens betoeterd, voor je vent iets anders gaan koken dan voor jezelf? Waarom eet hij niet gewoon wat de pot schaft? Ga je straks zeker voor je kinderen óók nog iets anders koken. Niet aan beginnen hoor!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |