Snel verpatsen, want het moet een prototype zijn...quote:Op zaterdag 14 juli 2007 12:34 schreef Tarabass het volgende:
Via de zaak hadden we een Porsche Carrera S4 gewonnen
Ja, 4S haha. Mijn fout. Maakt het niet minder vet btwquote:Op zaterdag 14 juli 2007 12:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Snel verpatsen, want het moet een prototype zijn...
Of bedoel je een 4S?
Dat is mooi, dan leeft de koppeling nog...quote:Op zaterdag 14 juli 2007 12:51 schreef Metro2005 het volgende:
dus volgens dat filmpje duurt het 7 seconden voor je op de 100 zit.
Foei 220... Weet je wel dat je levensgevaarlijk bezig bent geweest.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 12:51 schreef Tarabass het volgende:
Tijdens het optrekken van 0 tot 220
Zou je denken? Of zou het hier gewoon een forum zijn waarbij reacties te verwachten zijn?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 12:55 schreef Het_Biertje het volgende:
haha die reacties, iedereen is stik jaloers
Het ging ook om de ervaring en niet om de snelheid. Het zou in 5.1 seconden moeten kunnen naar het schijnt. Met 320PK moet dat ook wel te doen zijn lijkt mij. Ja, inderdaad een erg traag hokquote:Op zaterdag 14 juli 2007 12:51 schreef Metro2005 het volgende:
dus volgens dat filmpje duurt het 7 seconden voor je op de 100 zit.
hier valt mijn mond van open, wat een snelheid......![]()
traag hok
Ja, jammer alleen dat TS niet kan rijdenquote:Op zaterdag 14 juli 2007 12:55 schreef Het_Biertje het volgende:
haha die reacties, iedereen is stik jaloers
of hoeveel manieren zal ik jouw zin kunnen opvattenquote:Op zaterdag 14 juli 2007 12:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zou je denken? Of zou het hier gewoon een forum zijn waarbij reacties te verwachten zijn?
De 996. Ik zit nog na te shaken man. Wat gaaf! Deze dus:quote:Op zaterdag 14 juli 2007 12:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Foei 220... Weet je wel dat je levensgevaarlijk bezig bent geweest.![]()
(Welke elver had je trouwens meer, de 997, 996, 993?)
Het moet wel heel raar lopen wil dat me gaan lukken. Ding is nu nog steeds een dikke ton waard. Heb jij zelf een Porsche?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 13:01 schreef Fugie het volgende:
Nu nog even doorsparen tot je er zelf 1 kan kopen
Ik weet het niet. Maar dat ik stikjaloers zou zijn op iemand die een dag een 911 mee krijgt terwijl het voor mij dagelijks vervoer is... lijkt niet logisch, wel?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 12:57 schreef Het_Biertje het volgende:
of hoeveel manieren zal ik jouw zin kunnen opvatten
Bij de dealers staan ze van een kleine 80K tot en met een kleine 100K (alleen de cabrio is duurder), dus een dikke ton is overdreven.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 13:04 schreef Tarabass het volgende:
Ding is nu nog steeds een dikke ton waard.
neuh nog niet. Je hoeft hem ook niet nieuw te kopenquote:Op zaterdag 14 juli 2007 13:04 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Het moet wel heel raar lopen wil dat me gaan lukken. Ding is nu nog steeds een dikke ton waard. Heb jij zelf een Porsche?
quote:Op zaterdag 14 juli 2007 13:06 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Maar dat ik stikjaloers zou zijn op iemand die een dag een 911 mee krijgt terwijl het voor mij dagelijks vervoer is... lijkt niet logisch, wel?
het is ook niet logisch om je tijd op fok te verspillen als je dagelijks een porsche rijdt en het is zulk weer.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 13:06 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Maar dat ik stikjaloers zou zijn op iemand die een dag een 911 mee krijgt terwijl het voor mij dagelijks vervoer is... lijkt niet logisch, wel?
Wat een vreemde conclusie... Als ik een cabrio zou hebben zou ik me er iets bij voor kunnen stellen, maar voor mij maakt het geen donder uit welk weer het is. Als er sneeuw ligt is het iets anders. Het enige weertype waar ik voor uit trek, want dat is lol hebben. Meer dan een zonnetje.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 13:13 schreef Fugie het volgende:
het is ook niet logisch om je tijd op fok te verspillen als je dagelijks een porsche rijdt en het is zulk weer.
Opgevoerd neem ik aan? Of bergafwaards?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 13:10 schreef menesis het volgende:
Een vriend van me heeft een clio williams die zit ook in 7 sec op de 100![]()
Die is trager dan de 996 4S, dus wat moeten we met deze snelle sedan in deze discussie?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 13:32 schreef Dentiwan het volgende:
jongen ooit wel eens is een BMW Alpina B10 Turbo gezeten?
Idd, TS heeft, lijkt me, een toffe dag gehad, ik had graag in z'n schoenen willen staan. Huilies in dit topicquote:Op zaterdag 14 juli 2007 13:43 schreef Mikkie het volgende:
Al die kanslozen die TS proberen af te zeiken omdat er snellere auto's zijn (waar ze zelf niet eens in gereden hebben)
TS is ook behoorlijk kansloos als ie Automaxx-gangers gaat uitlachen met z'n leenautoquote:Op zaterdag 14 juli 2007 13:43 schreef Mikkie het volgende:
Al die kanslozen die TS proberen af te zeiken omdat er snellere auto's zijn (waar ze zelf niet eens in gereden hebben)
Maar nog steeds snap ik niet wat de B10 alhier in de discussie doet... Leg eens uit?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 13:40 schreef Dentiwan het volgende:
geen idee hoe snel 996 4S is maar 4,9 sec naar de 100 zullen niet veel kunnen overtreffen
Ja, NU durven jullie wel...quote:Op zaterdag 14 juli 2007 13:48 schreef D.Rose het volgende:
Ik heb geen mooie Porsche ervaring, maar in oktober gaan we racen tegen de Porsche club, dat wordt vast een mooie ervaring
hoezo NU?quote:
van het Porscheforumquote:Welke club trouwens?
was vet he net! je liep inderdaad te schreeuwen (en ik ook) toen we 220 reden...quote:Op zaterdag 14 juli 2007 13:02 schreef Tarabass het volgende:
[..]
De 996. Ik zit nog na te shaken man. Wat gaaf! Deze dus:
[[url=http://i5.photobucket.com/albums/y152/Tarabass/th_PICT0197.jpg]afbeelding][/URL]
Dat weet je best...quote:
Aha. Dan is er een goede kans dat wij elkander gaan tegenkomen. Heb alleen op het Porscheforum er nog niets over gelezen...quote:van het Porscheforum
Het plan staat nog in de kinderschoenen, maar dat gaat goedkomen
eigenlijk niet, 'wij' zijn altijd al sneller geweestquote:
Het is besproken tijdens een Meguiar poetsmeeting begin juliquote:Aha. Dan is er een goede kans dat wij elkander gaan tegenkomen. Heb alleen op het Porscheforum er nog niets over gelezen...
Vooraleer je mensen komt uitlachen leer je het wel eerst juist schrijven ok...quote:Op zaterdag 14 juli 2007 13:32 schreef Dentiwan het volgende:
jongen ooit wel eens is een BMW Alpina B10 Turbo gezeten?
Mogelijk, maar dat weet je als je een topic op Fok opentquote:Op zaterdag 14 juli 2007 14:08 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat is waar, maar verder denk ik dat 99% van de users in dit topic gewoon jaloers zijn op TS en daarom zitten te zeiken. Hij heeft gewoon een paar toffe uurtjes gehad, en het is vrij schraal dat iedereen hem gaat afzeiken om iets dat ze zelf dolgraag hadden gewild.
Zoveel afzeiken lees ik niet hoor. Ik zie iets over 7 seconden en dat TS niet zou kunnen rijden...quote:Op zaterdag 14 juli 2007 14:08 schreef Mikkie het volgende:
Dat is waar, maar verder denk ik dat 99% van de users in dit topic gewoon jaloers zijn op TS en daarom zitten te zeiken.
Precies.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 14:14 schreef D.Rose het volgende:
maar dat weet je als je een topic op Fok opent
Hé Kootje, jij hier.. Was zeker vet en zou het zo weer over doen, maar jij zeker weten ook. Leuk filmpje trouwens hé? Foto's krijg je maandag van me, zijn leuk geworden En inderdaad, kolere wat een bak!quote:Op zaterdag 14 juli 2007 14:01 schreef kootje het volgende:
[..]
was vet he net! je liep inderdaad te schreeuwen (en ik ook) toen we 220 reden...
niet omdat we dat nog nooit hadden gedaan, maar omdat je zo ontzettend snel op die snelheid zit...
kolere wat een bak!
Snel in rechte lijn rijden verveelt snel. Als ik een paar uur in een auto mag rijden probeer ik juist zo min mogelijk op de snelweg te zitten. Doe maar een leuke weg met veel bochten, weinig verkeer... en een goed overzicht, ook handig.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 17:29 schreef Mikkie het volgende:
Maar als je een beetje bij de grens woont en je hebt zo'n auto een paar uur, dan ga je toch ff naar Duitsland
Ik ben daar in een kwartier, zou 't wel weten
Wij stapten ook in met het idee dat we voorzichtig moesten zijn etc. maar de auto voelde zo goed aan dat je dat snel vergat. Alleen de eerste tien minuten heb je beide handen aan het stuur, daarna is het net alsof je er al jaren in rijdt. Heel apart. Daarbij is het overzicht van de auto heel goed waardoor je al heel snel door hebt hoe breed je bent en wat dus wel en niet kan.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 16:44 schreef Cyaa het volgende:
oeh lijkt me ook wel gaaf...al zou ik veels te veel op eieren rijden in een porsche, laat staan een geleende porsche+ zul je net zien dat je met 220 de auto van wegmisbruikers voorbij blaast
zie je ik ben een watje![]()
quote:Op zaterdag 14 juli 2007 19:20 schreef Tarabass het volgende:
Alleen de eerste tien minuten heb je beide handen aan het stuur
Die Focus RS uit Utrecht haalt dat wel...quote:Op zaterdag 14 juli 2007 19:20 schreef Tarabass het volgende:
En wegmisbruikers moet eerst maar eens zien dat die 307 van hun de 220 haalt
er zit nogal wat tussen als een kneus in je auto zitten en met 2 handen gefixeerd aan het stuur...quote:Op zaterdag 14 juli 2007 21:35 schreef Jimmeh het volgende:
Na die 10 minuten ging je schuin boven de versnellingspook hangen in het midden van de auto?
Ik weet niet, maar ik zit in beginsel altijd met twee handen aan het stuur. Ok, niet voor het stoplicht ofzo, maar als ik rijd wel. En zeker als ik op tempo rijd.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 23:21 schreef LoggedIn het volgende:
er zit nogal wat tussen als een kneus in je auto zitten en met 2 handen gefixeerd aan het stuur...
"Maar" 220? Dat is in NL goed voor een pittig gesprek.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 23:40 schreef BazzieK het volgende:
Leuke auto maar om er dan 7 seconden over te doen om naar de 100 te komen en er maar 220 mee te gaan rijden![]()
rondlopen zonder stukje plastic in je broekzak ook..quote:Op zaterdag 14 juli 2007 23:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
"Maar" 220? Dat is in NL goed voor een pittig gesprek.
Tegen een boom aanpissen ook maar dat is ook niet spannendquote:Op zaterdag 14 juli 2007 23:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
"Maar" 220? Dat is in NL goed voor een pittig gesprek.
Met pittig gesprek bedoelde ik auto in beslag, rijbewijs in beslag, boete van een hoogte waarvoor je een week een Porsche kan huren (maar eerst even een half jaar wachten), enz.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 23:52 schreef LoggedIn het volgende:
maar dmv iets vergelijken met denederlandse wetgeving
maak je geen punt
Ja maar dat is ook met 300 of hoe hard dat kreng ook kan, enige is dat de boete dan wat hoger is. Als je toch in rijbewijs kwijt gebied gaat rijden doe het dan goed.quote:Op zondag 15 juli 2007 00:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
Met pittig gesprek bedoelde ik auto in beslag, rijbewijs in beslag, boete van een hoogte waarvoor je een week een Porsche kan huren (maar eerst even een half jaar wachten), enz.
Subtiel iets duidelijk maken op Fok! is kennelijk niet zo makkelijk.
280 officieel (zeg 285-290 in de praktijk).quote:Op zondag 15 juli 2007 00:31 schreef BazzieK het volgende:
Ja maar dat is ook met 300 of hoe hard dat kreng ook kan, enige is dat de boete dan wat hoger is. Als je toch in rijbewijs kwijt gebied gaat rijden doe het dan goed.
het blijft beter als een 25kw kawaquote:Op zaterdag 14 juli 2007 23:40 schreef BazzieK het volgende:
Leuke auto maar om er dan 7 seconden over te doen om naar de 100 te komen en er maar 220 mee te gaan rijden![]()
Iedereen moest inderdaad zelf tanken. Maar dat vonden we natuurlijk niet erg, want voor die paar tientjes kun je nog geen Porsche huren. Ik had ze er graag voor over zeg maarquote:Op zondag 15 juli 2007 02:09 schreef garnage-patrick het volgende:
naja zal ik eens iets serieuzers posten dan?
wie moest tanken met dat kreng? of moest iedereen dat als ie klaar was met trappen?
Vanaf 100 te hard(of twee keer de maximumsnelheid) kun je toch ook de auto kwijt raken? Dat lijkt me toch een goede reden om niet harder dan 220 te gaan..quote:Op zondag 15 juli 2007 00:31 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Ja maar dat is ook met 300 of hoe hard dat kreng ook kan, enige is dat de boete dan wat hoger is. Als je toch in rijbewijs kwijt gebied gaat rijden doe het dan goed.
Kansloos...quote:Op zaterdag 14 juli 2007 12:34 schreef Tarabass het volgende:
Natuurlijk flink op zijn staart getrapt (max. 220), automax gangers uitgelachen (woon vlakbij biddinghuizen)
Volgens mij al vanaf 70 km/u te hard... Maar het is altijd pas na overleg met OvJ, dus hoe harder je gaat, hoe groter de kans. Ies toch vervelend, te voet terugkomen...quote:Op zondag 15 juli 2007 11:25 schreef Aibmi het volgende:
Vanaf 100 te hard(of twee keer de maximumsnelheid) kun je toch ook de auto kwijt raken? Dat lijkt me toch een goede reden om niet harder dan 220 te gaan..
Plus dat er natuurlijk andere weggebruikers op de weg zijn, die je dan steeds meer in gevaar brengt. Hier in Nederland kunnen mensen maar heel slecht inschatten hoe hard jij rijdt en dan heb je ook nog van die debielen die hem dan expres voor je auto gooien als je eraan komt, om 'een statement' te maken. Mwa, vond het hard zat iig..quote:Op zondag 15 juli 2007 11:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Volgens mij al vanaf 70 km/u te hard... Maar het is altijd pas na overleg met OvJ, dus hoe harder je gaat, hoe groter de kans. Ies toch vervelend, te voet terugkomen...![]()
en dat is allemaal heel kut, maar zegt verder toch maar heel weinig? Afgezien van dat ie een probleem gehad had als dr een zooi van die struikrovers rondredenquote:Op zondag 15 juli 2007 00:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
Met pittig gesprek bedoelde ik auto in beslag, rijbewijs in beslag, boete van een hoogte waarvoor je een week een Porsche kan huren (maar eerst even een half jaar wachten), enz.
Subtiel iets duidelijk maken op Fok! is kennelijk niet zo makkelijk.
Nou, ik kan mij best voorstellen dat als iemand een Porsche van een ander meekrijgt hij het bij 220 km/u houdt of zelf nog lager. Ik kan me minder voorstellen dat iemand deze snelheid in NL een beetje traag vindt.quote:Op zondag 15 juli 2007 13:44 schreef LoggedIn het volgende:
en dat is allemaal heel kut, maar zegt verder toch maar heel weinig? Afgezien van dat ie een probleem gehad had als dr een zooi van die struikrovers rondreden
Inmiddels wel hequote:Op zaterdag 14 juli 2007 14:02 schreef DS4 het volgende:
Aha. Dan is er een goede kans dat wij elkander gaan tegenkomen. Heb alleen op het Porscheforum er nog niets over gelezen...
Klopt. Precies een dag later stak het gerucht de kop op op het PF.quote:
Ik las het jaquote:Op dinsdag 17 juli 2007 22:36 schreef DS4 het volgende:
[..]
Klopt. Precies een dag later stak het gerucht de kop op op het PF.
quote:Op zaterdag 14 juli 2007 13:43 schreef Mikkie het volgende:
Al die kanslozen die TS proberen af te zeiken omdat er snellere auto's zijn (waar ze zelf niet eens in gereden hebben)
Blijven dromen..quote:Op dinsdag 17 juli 2007 23:08 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
![]()
Mijn 205 GTTI reed zulke auto's het snot voor de ogen
![]()
964 C4 met wat aanpassingen aan onderstel, remmerij, enz. voor de Ringtripjes.quote:
een C4quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
964 C4 met wat aanpassingen aan onderstel, remmerij, enz. voor de Ringtripjes.
Als het vanuit het Porscheforum wordt georganiseerd, dan is inschrijven op het PF voldoende. Porscheforum is niet meer dan een forum en dus geldt: als je betaalt mag je mee (alleen worden er vaak eisen aan het vervoermiddel gesteld, maar maandag gaat er een groep naar de Ring en niet iedereen neemt een Porsche mee).quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:01 schreef FunnyName het volgende:
[off-topic]
Wat is de planning voor die circuit dag, kan iedereen zich inschrijven met een porsche?
[/off-topic]
Ik heb in die auto meegereden (toen Wiljan hem had Giz)quote:
En Cath22 is geen kloon van me.quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:45 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik heb in die auto meegereden (toen Wiljan hem had Giz)
die was echt HEEL snel, echt heel snel. een Carrera4s kon hij wel eens heel goed bijhouden.
Ik zeg niet dat hij het kon, maar hij was idioot snel
Had ik ook toen ik meeging met een vriend die zijn s3 in ging rijden, het moment dat je over de kruispunt bent en de rest nog hun gas pedaal moet indrukken tovert echt een smile.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 12:51 schreef Tarabass het volgende:
Geluid van de camera is niet helemaal lekker, en wij waren iets wat enthousiast. Ik heb drie uur met een glimlach van oor tot oor gereden. Tijdens het optrekken van 0 tot 220 heb ik geloof ik zelfs zitten schreeuwen. Maarja, dit maak ik dan ook niet elke dag mee..![]()
Wat een vette auto zeg! Lijkt me ook wel wat om daar even in te mogen trappen..quote:Op woensdag 18 juli 2007 19:15 schreef Pascal86 het volgende:
[..]
Had ik ook toen ik meeging met een vriend die zijn s3 in ging rijden, het moment dat je over de kruispunt bent en de rest nog hun gas pedaal moet indrukken tovert echt een smile.
[afbeelding] het is zeker een geweldige ervaring om dat mee te maken, die s3 gaat in 4.8 seconden naar de 100.
ABT.quote:Op woensdag 18 juli 2007 19:56 schreef FunnyName het volgende:
Is zeker een getunede S3 dan, want de specs zeggen toch echt 5.7 sec.
Teller of GPS? Mijn teller is ook optimistisch, ik klok af op 215 km/u, terwijl de gps aangeeft dat ik 185 ga...quote:Op woensdag 18 juli 2007 20:07 schreef Pascal86 het volgende:
dat hij een duits kenteken heeft, omdat hij een huis in duitsland heeft en daar zijn auto ook op staat.
Volgens die specs gaat hij maar 250, deze kon harder..
260 pk is genoeg om harder dan 250 mee te lopen, dan moet alleen de begrenzer eraf. Zonder begrenzer gaat de auto alleen geen steek harder richting de honderd.quote:Op woensdag 18 juli 2007 20:07 schreef Pascal86 het volgende:
[..]
ABT.
Het mooie is dat hij een duits kenteken heeft, omdat hij een huis in duitsland heeft en daar zijn auto ook op staat.
Volgens die specs gaat hij maar 250, deze kon harder..
Hij heeft 310 pk.quote:Op woensdag 18 juli 2007 20:18 schreef FunnyName het volgende:
[..]
260 pk is genoeg om harder dan 250 mee te lopen, dan moet alleen de begrenzer eraf. Zonder begrenzer gaat de auto alleen geen steek harder richting de honderd.
Abt kan de S3 tot 290 pk tunen, ik betwijfel of dat genoeg is voor de sprint naar honderd binnen 5 sec. maar het zal er verdacht dicht in de buurt komen
quote:Op woensdag 18 juli 2007 20:27 schreef FunnyName het volgende:
Best veel 310 pk uit 2l turboHeeft ie een dyno van de motor, zal wel lekker piekerig zijn
quote:Merk Audi
Model S3 2.0 TFSI 265 pk
Bijzonderheden
Standaard Chiptuning Verschil
Vermogen 195 kW 228 kW 33 kW
265 pk 310 pk 45 pk
Koppel 350 Nm 410 Nm 60 Nm
Topsnelheid 250 km/h 290 km/h 40 km/h
1.9 GTI +TD04 = GTTIquote:Op woensdag 18 juli 2007 19:14 schreef FunnyName het volgende:
Wat is een 205 GTTI, ik ken alleen de 1.9 GTI. Als je die laatste bedoeld kan je het shaken, dan houd je deze Porsche nooit bij
Een 205 GTi 1.9 is inderdaad vrij snel. Maar zelfs getuned hou je een 911 nog niet bij, geloof mij maarquote:Op woensdag 18 juli 2007 18:59 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
En Cath22 is geen kloon van me.
![]()
Zo'n 205je word zwaar onderschat.![]()
Oh dat verklaart een en anderquote:
Zo lang er maar geen bocht in de weg zit... En dan nog: met FWD is het lastig om het vermogen om te zetten in snelheid.quote:Op donderdag 19 juli 2007 00:52 schreef leolinedance het volgende:
edit: Of die GTTI dat wel is, ik heb geen idee (geen ervaring mee)
1.9GTi met een Subaru turbo (custom)quote:Op donderdag 19 juli 2007 00:52 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Oh dat verklaart een en ander![]()
Ik dacht een 1.9 GTI...wat een leuke auto is maar geen 911 killer
edit: Of die GTTI dat wel is, ik heb geen idee (geen ervaring mee)
Ik ga hier niet eens inhoudelijk op in, je hebt niet eens goed gelezen dat kan ik aflijden van het feit dat jij 305 pk neerzetquote:Op donderdag 19 juli 2007 10:37 schreef 1299 het volgende:
[..]
Ja hoor 300 Km/h met 305PK
Een Corvette C6 heeft 400PK nodig voor 300km/h..
Ik ben blij dat je het inziet, net als aero etc.quote:Op donderdag 19 juli 2007 13:47 schreef Tjabbo het volgende:
Sinds wanneer bepalen de pk's je top snelheid?
diffs/overbrenging ratio doet er allemaal niet toe natuurlijk. stom van me.
Er staat toch 305PKquote:Op donderdag 19 juli 2007 13:01 schreef Pascal86 het volgende:
[..]
Ik ga hier niet eens inhoudelijk op in, je hebt niet eens goed gelezen dat kan ik aflijden van het feit dat jij 305 pk neerzet
En:
Amerikanen maken geen efficiente motors
De s3 weegt lichter
En jij denkt dat een sportauto geen specifieke gear-ratio's heeft om een efficiente top te halen?quote:Sinds wanneer bepalen de pk's je top snelheid?
diffs/overbrenging ratio doet er allemaal niet toe natuurlijk. stom van me.
Het is technisch gewoon onmogelijk. Daar zou je ongeveer 460PK voor nodig hebben. Ga dus maar uit van een forse kilometertellerafwijking.quote:Op donderdag 19 juli 2007 15:59 schreef Pascal86 het volgende:
Ik heb er al geneens zin in, ik post binnenkort wel filmpje op youtube
Het ging mij ook niet om de TS maar om de volgende quote:quote:Op donderdag 19 juli 2007 16:01 schreef FunnyName het volgende:
1299, op zich heb je gelijk, alleen de TS heeft het nooit over 305pk gehad of 300 km/h ..
Volgens hem gaat het om een auto van 310 pk (wat wel erg veel is voor dit blok met standaard tuning, maar goed) en dat de auto meer dan 250 km/h loopt ..
Daar staat toch duidelijk 290Km/h en 310pk..quote:Merk Audi
Model S3 2.0 TFSI 265 pk
Bijzonderheden
Standaard Chiptuning Verschil
Vermogen 195 kW 228 kW 33 kW
265 pk 310 pk 45 pk
Koppel 350 Nm 410 Nm 60 Nm
Topsnelheid 250 km/h 290 km/h 40 km/h
Dat is dan toch wat anders dan meer dan 300 km/h en 305 pk, maar het zal wel aan mij liggen ..quote:Op donderdag 19 juli 2007 16:02 schreef 1299 het volgende:
[..]
Het ging mij ook niet om de TS maar om de volgende quote:
[..]
Daar staat toch duidelijk 290Km/h en 310pk..
Hoe dan ook 290 Km/h en 300PK is evengoed onmogelijk..quote:Op donderdag 19 juli 2007 17:21 schreef FunnyName het volgende:
[..]
Dat is dan toch wat anders dan meer dan 300 km/h en 305 pk, maar het zal wel aan mij liggen ..![]()
Moelijk he, de Nederlandse taalquote:Op donderdag 19 juli 2007 13:01 schreef Pascal86 het volgende:
[..]
Ik ga hier niet eens inhoudelijk op in, je hebt niet eens goed gelezen dat kan ik aflijden van het feit dat jij 305 pk neerzet
En:
Amerikanen maken geen efficiente motors
De s3 weegt lichter
Precies, rij-ervaringen en filmpjes willen we zien..quote:Op donderdag 19 juli 2007 17:32 schreef FunnyName het volgende:
"now where getting somewhere"
Lekker belangrijk die topsnelheid en eigenlijk ook niet spannend, tenzij je het over je rijbewijs hebt ..
Je hebt steeds meer en meer nodigquote:Op donderdag 19 juli 2007 19:01 schreef leolinedance het volgende:
offtopic:
Porsche Cayman S haalt de hoogste topsnelheid uit 300 (295) pk, namelijk 275 km/h
Een carrera met 30 pk meer (325 pk) heeft een top van 285 km/h
Klopt, dat gaat inderdaad exponentieel.quote:Op donderdag 19 juli 2007 19:04 schreef 1299 het volgende:
[..]
Je hebt steeds meer en meer nodigMoet je voor de grap eens auto's die 320 kunnen vergelijken qua vermogen met auto's die ongeveer 300 kunnen. Je hebt daar gewoon al snel weer 100PK extra voor nodig ofzo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |