abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51590350
[off-topic]
Wat is de planning voor die circuit dag, kan iedereen zich inschrijven met een porsche?
[/off-topic]
pi_51590951
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 13:01 schreef FunnyName het volgende:
[off-topic]
Wat is de planning voor die circuit dag, kan iedereen zich inschrijven met een porsche?
[/off-topic]
Als het vanuit het Porscheforum wordt georganiseerd, dan is inschrijven op het PF voldoende. Porscheforum is niet meer dan een forum en dus geldt: als je betaalt mag je mee (alleen worden er vaak eisen aan het vervoermiddel gesteld, maar maandag gaat er een groep naar de Ring en niet iedereen neemt een Porsche mee).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 18 juli 2007 @ 13:45:22 #103
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_51592006
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 23:14 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Blijven dromen..
Ik heb in die auto meegereden (toen Wiljan hem had Giz)

die was echt HEEL snel, echt heel snel. een Carrera4s kon hij wel eens heel goed bijhouden.

Ik zeg niet dat hij het kon, maar hij was idioot snel
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_51592106
Inderdaad beetje erg jammer dat je dan 7 seconden erover doet om aan de 100 te komen En dat je automax-gangers uit gaat zitten lachen vanuit een auto die niet eens van jezelf is
  woensdag 18 juli 2007 @ 18:59:35 #105
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_51601702
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 13:45 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Ik heb in die auto meegereden (toen Wiljan hem had Giz)

die was echt HEEL snel, echt heel snel. een Carrera4s kon hij wel eens heel goed bijhouden.

Ik zeg niet dat hij het kon, maar hij was idioot snel
En Cath22 is geen kloon van me.


Zo'n 205je word zwaar onderschat.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_51602132
Wat is een 205 GTTI, ik ken alleen de 1.9 GTI. Als je die laatste bedoeld kan je het shaken, dan houd je deze Porsche nooit bij
  woensdag 18 juli 2007 @ 19:15:34 #107
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_51602174
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 12:51 schreef Tarabass het volgende:
Geluid van de camera is niet helemaal lekker, en wij waren iets wat enthousiast. Ik heb drie uur met een glimlach van oor tot oor gereden. Tijdens het optrekken van 0 tot 220 heb ik geloof ik zelfs zitten schreeuwen. Maarja, dit maak ik dan ook niet elke dag mee..
Had ik ook toen ik meeging met een vriend die zijn s3 in ging rijden, het moment dat je over de kruispunt bent en de rest nog hun gas pedaal moet indrukken tovert echt een smile.

het is zeker een geweldige ervaring om dat mee te maken, die s3 gaat in 4.8 seconden naar de 100.
Because they will last that long.
pi_51602407
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 19:15 schreef Pascal86 het volgende:

[..]

Had ik ook toen ik meeging met een vriend die zijn s3 in ging rijden, het moment dat je over de kruispunt bent en de rest nog hun gas pedaal moet indrukken tovert echt een smile.

[afbeelding] het is zeker een geweldige ervaring om dat mee te maken, die s3 gaat in 4.8 seconden naar de 100.
Wat een vette auto zeg! Lijkt me ook wel wat om daar even in te mogen trappen..
pi_51603598
Is zeker een getunede S3 dan, want de specs zeggen toch echt 5.7 sec.
  woensdag 18 juli 2007 @ 20:07:14 #110
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_51604006
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 19:56 schreef FunnyName het volgende:
Is zeker een getunede S3 dan, want de specs zeggen toch echt 5.7 sec.
ABT.
Het mooie is dat hij een duits kenteken heeft, omdat hij een huis in duitsland heeft en daar zijn auto ook op staat.
Volgens die specs gaat hij maar 250, deze kon harder..
Because they will last that long.
pi_51604197
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 20:07 schreef Pascal86 het volgende:
dat hij een duits kenteken heeft, omdat hij een huis in duitsland heeft en daar zijn auto ook op staat.
Volgens die specs gaat hij maar 250, deze kon harder..
Teller of GPS? Mijn teller is ook optimistisch, ik klok af op 215 km/u, terwijl de gps aangeeft dat ik 185 ga...
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_51604418
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 20:07 schreef Pascal86 het volgende:

[..]

ABT.
Het mooie is dat hij een duits kenteken heeft, omdat hij een huis in duitsland heeft en daar zijn auto ook op staat.
Volgens die specs gaat hij maar 250, deze kon harder..
260 pk is genoeg om harder dan 250 mee te lopen, dan moet alleen de begrenzer eraf. Zonder begrenzer gaat de auto alleen geen steek harder richting de honderd.

Abt kan de S3 tot 290 pk tunen, ik betwijfel of dat genoeg is voor de sprint naar honderd binnen 5 sec. maar het zal er verdacht dicht in de buurt komen
  woensdag 18 juli 2007 @ 20:20:57 #113
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_51604504
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 20:18 schreef FunnyName het volgende:

[..]

260 pk is genoeg om harder dan 250 mee te lopen, dan moet alleen de begrenzer eraf. Zonder begrenzer gaat de auto alleen geen steek harder richting de honderd.

Abt kan de S3 tot 290 pk tunen, ik betwijfel of dat genoeg is voor de sprint naar honderd binnen 5 sec. maar het zal er verdacht dicht in de buurt komen
Hij heeft 310 pk.

Een vriend die mee was heeft toen filmpje gemaakt, zal es vragen
Because they will last that long.
pi_51604743
Best veel 310 pk uit 2l turbo Heeft ie een dyno van de motor, zal wel lekker piekerig zijn
  woensdag 18 juli 2007 @ 20:50:19 #115
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_51605488
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 20:27 schreef FunnyName het volgende:
Best veel 310 pk uit 2l turbo Heeft ie een dyno van de motor, zal wel lekker piekerig zijn
quote:
Merk Audi
Model S3 2.0 TFSI 265 pk

Bijzonderheden

Standaard Chiptuning Verschil
Vermogen 195 kW 228 kW 33 kW

265 pk 310 pk 45 pk
Koppel 350 Nm 410 Nm 60 Nm
Topsnelheid 250 km/h 290 km/h 40 km/h
Because they will last that long.
  donderdag 19 juli 2007 @ 00:00:23 #116
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_51612265
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 19:14 schreef FunnyName het volgende:
Wat is een 205 GTTI, ik ken alleen de 1.9 GTI. Als je die laatste bedoeld kan je het shaken, dan houd je deze Porsche nooit bij
1.9 GTI +TD04 = GTTI
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  donderdag 19 juli 2007 @ 00:49:09 #117
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_51613583
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 18:59 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

En Cath22 is geen kloon van me.


Zo'n 205je word zwaar onderschat.
Een 205 GTi 1.9 is inderdaad vrij snel. Maar zelfs getuned hou je een 911 nog niet bij, geloof mij maar
Heb in een 205 1.9 gereden met standaard 130 pk, deze zat tegen de 160 (volgens de eigenaar). Deze auto was snel, maar geloof mij maar dat hij niet rond de 5 sec. aan de 100 zit..
  donderdag 19 juli 2007 @ 00:52:46 #118
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_51613663
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 00:00 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

1.9 GTI +TD04 = GTTI
Oh dat verklaart een en ander

Ik dacht een 1.9 GTI...wat een leuke auto is maar geen 911 killer

edit: Of die GTTI dat wel is, ik heb geen idee (geen ervaring mee)
pi_51619197
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 00:52 schreef leolinedance het volgende:

edit: Of die GTTI dat wel is, ik heb geen idee (geen ervaring mee)
Zo lang er maar geen bocht in de weg zit... En dan nog: met FWD is het lastig om het vermogen om te zetten in snelheid.

Ik heb zelf vroeger een 205 GTI gehad en die was nog getuned ook, maar echt: mijlenver van een 996 4S. Met meer vermogen maak je dat niet goed. In rechte lijn vanaf een snelheid waar tractie een kleine rol speelt kan je natuurlijk heel wat. Maar of je een auto dan sneller moet noemen omdat deze op een enkel onderdeel presteert?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_51620220
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 20:50 schreef Pascal86 het volgende:

[..]


[..]
Ja hoor 300 Km/h met 305PK

Een Corvette C6 heeft 400PK nodig voor 300km/h..
  donderdag 19 juli 2007 @ 10:56:53 #121
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_51620776
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 00:52 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Oh dat verklaart een en ander

Ik dacht een 1.9 GTI...wat een leuke auto is maar geen 911 killer

edit: Of die GTTI dat wel is, ik heb geen idee (geen ervaring mee)
1.9GTi met een Subaru turbo (custom)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 19 juli 2007 @ 13:01:00 #122
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_51624221
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 10:37 schreef 1299 het volgende:

[..]

Ja hoor 300 Km/h met 305PK

Een Corvette C6 heeft 400PK nodig voor 300km/h..
Ik ga hier niet eens inhoudelijk op in, je hebt niet eens goed gelezen dat kan ik aflijden van het feit dat jij 305 pk neerzet

En:
Amerikanen maken geen efficiente motors
De s3 weegt lichter
Because they will last that long.
  donderdag 19 juli 2007 @ 13:47:21 #123
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_51625610
Sinds wanneer bepalen de pk's je top snelheid?
diffs/overbrenging ratio doet er allemaal niet toe natuurlijk. stom van me.
pi_51626875
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 13:47 schreef Tjabbo het volgende:
Sinds wanneer bepalen de pk's je top snelheid?
diffs/overbrenging ratio doet er allemaal niet toe natuurlijk. stom van me.
Ik ben blij dat je het inziet, net als aero etc.
pi_51628548
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 13:01 schreef Pascal86 het volgende:

[..]

Ik ga hier niet eens inhoudelijk op in, je hebt niet eens goed gelezen dat kan ik aflijden van het feit dat jij 305 pk neerzet

En:
Amerikanen maken geen efficiente motors
De s3 weegt lichter
Er staat toch 305PK

Efficientie heeft niks met de topsnelheid te maken. Ze produceren 405PK hoeveel liter ze daarvoor nodig hebben heeft niets met de topsnelheid te maken.

De S3 weegt lichter Sinds wanneer heeft massa iets met de topsnelheid te maken

Bepalende factoren voor topsnelheid zijn: Vermogen / Cw waarde en daarna de bakverhoudingen etc.. hoe dan ook een S3 heeft heus geen betere cW waarde dan een sportwagen.
quote:
Sinds wanneer bepalen de pk's je top snelheid?
diffs/overbrenging ratio doet er allemaal niet toe natuurlijk. stom van me.
En jij denkt dat een sportauto geen specifieke gear-ratio's heeft om een efficiente top te halen? Neem maar van mij aan dat de eindversnelling precies op het maxium vermogen ligt bij de top van de auto.

S3 heeft een CW waarde van 0.33
C6 heeft een CW waarde van 0.28

I rest my case!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')