quote:Op vrijdag 13 juli 2007 11:01 schreef Drugshond het volgende:
Zondag is flink afgezwakt....
[afbeelding]
Dinsdag wordt het zwaarste weer verwacht hoorquote:Op vrijdag 13 juli 2007 11:01 schreef Drugshond het volgende:
Zondag is flink afgezwakt....
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
quote:Op vrijdag 13 juli 2007 11:06 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dinsdag wordt het zwaarste weer verwacht hoordaarom verlang ik ook naar volgende week
Dan moet ik weer werkenquote:Op vrijdag 13 juli 2007 11:06 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dinsdag wordt het zwaarste weer verwacht hoordaarom verlang ik ook naar volgende week
Welke indicatoren heb je dan voor volgende week dinsdag, ik kan ff niks vinden.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 11:06 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Zelfs voor maandag wordt er de nodige onweersbuien verwacht voor het noorden. Ik heb net alle cape kaarten even bekijken, maar dinsdag lijkt het momenteel weer mee te gaan vallen, toch komt er juist op die dag de kou binnen vallen en zal het stoten tegen de warme lucht. Aangezien de luchtvochtigheid omhoog schiet is de kans op zware onweersbuien dus aanwezig, maar GFS houd het nog beperkt, ik wacht nog even afquote:Op vrijdag 13 juli 2007 11:52 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Welke indicatoren heb je dan voor volgende week dinsdag, ik kan ff niks vinden.
quote:Op vrijdag 13 juli 2007 11:52 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Welke indicatoren heb je dan voor volgende week dinsdag, ik kan ff niks vinden.
Doordat het water in het weekend opgewarmd is en die koude lucht binnenstroomt is er dan dus kans op zwaar onweer.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 13:12 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Wat dacht je hier van:
[afbeelding]
Er staat iig zeer veel regen ingetekend voor dinsdag.
Kun je aan de piek herleiden hoeveel verwachte mm regen.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 13:15 schreef IkWilbert het volgende:
Dat is inderdaad een flinke piek qua neerslagsignaal... ik hoop niet dat dit nog gaat afzwakken. Ik heb nog totaal geen onweer gehad deze "zomer"
gevoelsmatig verwacht ik om die reden ook op dinsdag het zwaarste weer. Is het dinsdag overigens niet 17 juliquote:Op vrijdag 13 juli 2007 12:57 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Zelfs voor maandag wordt er de nodige onweersbuien verwacht voor het noorden. Ik heb net alle cape kaarten even bekijken, maar dinsdag lijkt het momenteel weer mee te gaan vallen, toch komt er juist op die dag de kou binnen vallen en zal het stoten tegen de warme lucht. Aangezien de luchtvochtigheid omhoog schiet is de kans op zware onweersbuien dus aanwezig, maar GFS houd het nog beperkt, ik wacht nog even af![]()
Iddquote:Op vrijdag 13 juli 2007 13:23 schreef Againzender het volgende:
[..]
gevoelsmatig verwacht ik om die reden ook op dinsdag het zwaarste weer. Is het dinsdag overigens niet 17 juli![]()
ik zit dinsdag op kantoor, met vrij uitzicht naar het westen en zuiden, potentieele skybox dusquote:Op vrijdag 13 juli 2007 13:31 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Iddwie weet
dit is ook de reden dat ik een week eerder vakantie heb genomen
Bovenste lijnen van 't ensemble geven door de leden verwachte tempratuur aan. Temperatuur is af te lezen op de linker verticale as. De onderste lijnen geven door de leden verwachte neerslag aan. Hoeveelheid is af te lezen op de rechteras.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 13:21 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Kun je aan de piek herleiden hoeveel verwachte mm regen.
Ik heb die kaart nooit begrepen.
En de cape voor dinsdag? Want dan worden de zwaarste buien verwacht..quote:Op vrijdag 13 juli 2007 13:45 schreef i2Them2 het volgende:
Die cape kaarten zien er iig niet zo slecht uit.
[afbeelding]
Zondag vooral goede kaarten voor het zuiden en midden. Maandag nog een flinke cape voor het noorden.
Een temperatuur van 5 graden voor 21 juli... of is dat de gem. temperatuurquote:Op vrijdag 13 juli 2007 13:42 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Bovenste lijnen van 't ensemble geven door de leden verwachte tempratuur aan. Temperatuur is af te lezen op de linker verticale as. De onderste lijnen geven door de leden verwachte neerslag aan. Hoeveelheid is af te lezen op de rechteras.
Dat is de temperatuur op 850 hPa.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 13:47 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Een temperatuur van 5 graden voor 21 juli... of is dat de gem. temperatuur
http://www.weerwoord.be/includes/forum_read.php?id=83489&tid=83483quote:Op de x-as (horizontale as) staan de dagen waarvoor het model gerekend heeft, tot 16 dagen vooruit. Op de linker y-as (verticale as) staat de temperatuur op 850 hPa (hoogte waarop de luchtdruk 850 hPa is kan varieren). Op de rechter y-as staat de neerslag in milimeters.
Nu de gekleurde lijntjes, elk lijntje is een lid vna het ensemble. De dikke groene lijn is de operationele run, waarvan je ook de kaarten kun zien op oa wetterzentrale. De andere (dunne) lijntjes zijn allemaal modelruns die vanuit een 'verstoorde' beginanalyse zijn gestart, dwz op sommige plekken wordt de beginsituatie iets veranderd, waardoor de modeluitkomsten een ander verloop kunnen krijgen. De witte lijn is het gemiddelde van de 12 ensembleleden. Er zijn 2 'lijnenbundels' in de grafiek, de bovenste is van de temperatuur de onderste is van de neerslag.
Niet alleen buienradar. Ook de radar van weathernews refreshed niet meer. Fout zou wel bij het knmi liggen.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 14:18 schreef Againzender het volgende:
Buienradar refreshed al een uur niet meer
dan zit het bij het KNMI idd.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 14:21 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Niet alleen buienradar. Ook de radar van weathernews refreshed niet meer. Fout zou wel bij het knmi liggen.
Of misschien is alles gewoon naar de klotequote:Op vrijdag 13 juli 2007 15:00 schreef SpeedyGJ het volgende:
Dan is er iets goed mis danof zouden ze iets verborgen houden?? Of zou het een nieuwe update zijn van de resolutie van de radarbeelden
en misschien ook wel van de weerkaarten
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 13 juli 2007 15:02 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Of misschien is alles gewoon naar de klote![]()
Idd. We krijgen nu de actuele kaarten en radarbeelden via de postquote:Op vrijdag 13 juli 2007 15:02 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]zouden ze eindelijk terug gaan in de tijd? Dat er geen modellen bestonden enzo?
![]()
Ahquote:Op vrijdag 13 juli 2007 15:05 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Idd. We krijgen nu de actuele kaarten en radarbeelden via de post![]()
![]()
Niet eens zo gek idee.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 15:06 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ahdus we een website met daarop een kaart voor NL en deze kunnen we dan inkleuren als het hier regent?
Gelukkig welquote:
quote:Op vrijdag 13 juli 2007 15:18 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Niet eens zo gek idee.
[afbeelding]
[afbeelding]
Hier droog, dus niets te tekenen.
Je kunt gewoon zelf dan even op buienradar.nl even kijken waar de regen uithangtquote:Op vrijdag 13 juli 2007 17:46 schreef r1_NL het volgende:
Beste weerkundigen ;-)
Ik wil vanavond (tussen 7 en 9) een stukje met mijn vriendin weg op de motor. Nou zou het fijn zijn als het weer een beetje meezit. Nu zie ik op weeronline dat er voor vanavond regen voorspelt is (regio wageningen/arnhem). Maar zodra ik naar buiten kijk en op buienradar, zie ik nóg geen regen aankomen. Durft iemand van jullie te voorspellen wanneer de eerste regendruppels ongeveer gaan vallen?
Bij voorbaat dank!
Whahaha laat mequote:
Op deze kaartjes is Nederland gewoon de hotspot.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 18:15 schreef i2Them2 het volgende:
Toch leuke kaartjes voor zondagmiddag. Kansjes op windhozen, maar ook supercell's en tornado's.
[afbeelding]
[afbeelding]
Idd. De specifieke plek en tijd is bijna niet te voorspellen. Toch is er nu wel te zien dat er potentieel is en op welke plek dat ongeveer is.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:39 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Op deze kaartjes is Nederland gewoon de hotspot.
Helaas is de timing van onweersbuien/-systemen zo moeilijk dat slechts 12 tot 24 uur van te voren een redelijke voorspelling gedaan kan worden. Eigenlijk pas als de eerste tekenen ervan zichtbaar zijn.
quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:50 schreef DemonRage het volgende:
Als reactie op Speedy's bericht op WW...
Ik voorspel een beetje wateroverlast in Friesland:
[afbeelding]
[afbeelding]
Nogal jaquote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:51 schreef Party_P het volgende:
Haha, sjezus dit gaat nergens overhahaahahha
[afbeelding]
Regenquote:Op vrijdag 13 juli 2007 20:20 schreef Roel_Jewel het volgende:
Na een beetje regen vanochtend werd 't dan toch nog een prettige dag.
quote:Op vrijdag 13 juli 2007 21:23 schreef DemonRage het volgende:
Het is iig goed weer voor het ballonvaartevenement hier in Eindhoven...
* DemonRage ziet al kikkers overvliegen:
[afbeelding]
Gaafquote:Op vrijdag 13 juli 2007 21:23 schreef DemonRage het volgende:
Het is iig goed weer voor het ballonvaartevenement hier in Eindhoven...
* DemonRage ziet al kikkers overvliegen:
[afbeelding]
en pauwen...
[afbeelding]
Gewoon pal boven ons huis langs... een show in de achtertuin dus.
Aha okequote:Op vrijdag 13 juli 2007 21:23 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Vanmorgen rond negenen wat regen en daarna rond twaalven nog een keer.
Het was ook zeker perfect weertjequote:Op vrijdag 13 juli 2007 22:18 schreef Xenwolfie het volgende:
Zo, dit was nou de perfecte dag om naar Walibi te gaan! Lekkere temperatuur, regelmatig maar niet altijd zon (ben toch nog wel verbrand) en het was niet druk!.
Ben benieuwdquote:Op vrijdag 13 juli 2007 22:28 schreef IedeK. het volgende:
Tot Zondag allemaal, maar eens kijken of ik vanuit de lucht nog wat mooie weerfoto's kan maken morgen en overmorgen.
Idd. Dat gebied blijft voor lange tijd hier recht boven hangenquote:Op zaterdag 14 juli 2007 00:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
Als ik de Cape waardes zie kan het idd in het noorden feest worden
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hier precies hetzelfde. Laat het dan maar gewoon regenen de hele dag in plaats van dat smerige vochtige weer zonder een straaltje zonquote:Op zaterdag 14 juli 2007 08:45 schreef Againzender het volgende:
Nou, hier alweer bewolking, en als het een beetje tegenzit wordt het morgen in het westen gewoon bewolkt miezerweer
hoezo hoge luchtvochtigheidquote:Op zaterdag 14 juli 2007 10:32 schreef pfaf het volgende:
In Twente regent het nu. Sputtertjes, maargoed het is regen..
Kut, dat zou ik ook nog doenquote:Op zaterdag 14 juli 2007 10:29 schreef highway101 het volgende:
* rijdt nu naar het WKC om een ventilator te kopen
* 26,6 graden binnen
Nu toch wel wat mindere kaarten. Maar voor het noordoosten zeker nog okquote:Op zaterdag 14 juli 2007 11:38 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier zonprachtig weer en goeie kaarten voor morgen, ze worden voor mij steeds beter
![]()
gisteren zagen de kaarten voor het zomerweer er ook een stuk beter uit dan het nu isquote:Op zaterdag 14 juli 2007 11:38 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier zonprachtig weer en goeie kaarten voor morgen, ze worden voor mij steeds beter
![]()
*ramen dichttimmerd met planken*quote:Op zaterdag 14 juli 2007 00:58 schreef i2Them2 het volgende:
'Geile' kaartjes![]()
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik snap het nietquote:Wolkenvelden, ook af en toe zon en vrijwel overal droog.
Wolkenvelden bepalen het weerbeeld, soms laat de zon zich af en toe zien, maar ook kan er af en toe een spat regen vallen. De middagtemperatuur loopt uiteen van 21 graden in het noordwesten tot 27 graden in het oosten en zuidoosten. De wind is matig en komt meest uit zuidwestelijke richtingen. Langs de kust en op het IJsselmeer is de wind (vrij) krachtig, 5 tot 6 Bft.
Later vanavond en een deel van de nacht hebben opklaringen de overhand. De wind valt weg. In de loop van de nacht neemt van het zuiden uit de bewolking toe en kan er al wat regen vallen. Het wordt ongeveer 15 graden.
Als je de actuele satelietbeelden bekijkt zie je dat er toch aardig wat bewolking isquote:Op zaterdag 14 juli 2007 16:52 schreef SpeedyGJ het volgende:
KNMI:
[..]
Ik snap het nietin het westen valt gewoon regen
dit niet alleen: Hier in het noorden is het zowaar bijna strak blauw
zon heeft nog maar amper last van de wolken die over komen
![]()
Een etmaal van 30 uurquote:Op zaterdag 14 juli 2007 16:50 schreef DemonRage het volgende:
De enige manier om westcirculaties de nek om te draaien is de rotatie van de Aardkloot afremmen
doet mij denken aan een bepaalde 25 novemberquote:Op zaterdag 14 juli 2007 16:56 schreef SpeedyGJ het volgende:
Wolkenvelden bepalen het weerbeeld, soms laar de zon zich af en toe zien.......
Nou ik wil best wel even filmen hooraf en toe zon? Volgens mij schijnt hier al aantal uren de zon
Huh?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 17:13 schreef plankie het volgende:
De zon verstopt zich hier toch met grote regelmaat achter de zon
Oef praat er niet overquote:Op zaterdag 14 juli 2007 17:56 schreef Againzender het volgende:
[..]
doet mij denken aan een bepaalde 25 novemberMis alleen nog de storm en de sneeuw
staat mij nog erg bij dat men in het noorden zoiets had van: waar hebben jullie het in godsnaam over, hier schijnt de zon en is het windstilquote:
Juist, volop zon en wind stil, dit kwam omdat wij noordelingen in de kern zaten, terwijl het ZW in een dikke storm met regen zat en het zuiden/oosten de nodige sneeuwvalquote:Op zaterdag 14 juli 2007 18:08 schreef Againzender het volgende:
[..]
staat mij nog erg bij dat men in het noorden zoiets had van: waar hebben jullie het in godsnaam over, hier schijnt de zon en is het windstil
Vanmiddag viel hier in Maastricht ook wat regen. Niet veel, maar het viel wel. Nu prima weer.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 16:52 schreef SpeedyGJ het volgende:
KNMI:
[..]
Ik snap het nietin het westen valt gewoon regen
dit niet alleen: Hier in het noorden is het zowaar bijna strak blauw
zon heeft nog maar amper last van de wolken die over komen
![]()
Vooral dat laatste stuk is interessant.quote:... France ... Benelux ... N Germany ... N Poland ...
Additional, pre-frontal storms will likely develop across France, the Benelux countries as well as N Germany in the afternoon hours. This activity is expected to develop at the E/S periphery of the upper jet, so that the deep-layer shear will vary accordingly over the region of interest, ranging from about 15 m/s to 30 m/s. LLS will increase over N France, Benelux, as well as over W and N Germany during the day. The main issue will be whether or not storms will initiate, due mainly to strong capping/insufficient mesoscale ascent. Thinking is that allover coverage will remain rather low. Also, this activity may fail to become well organized given a lack of strong mesoscale ascent. However, intense shear profiles should aid some of the storms in becoming severe, main threats being large hail and severe wind gusts. However, increasing LLS over N France, Benelux, as well as over W and N Germany and N Poland suggests that a few tornadoes are also possible.
... western France ... Benelux, late Sunday evening/night ...
More widespread activity may occur towards late Sunday evening/night along the cold front over western France. Upscale growth into an MCS may occur, which appears to develop into increasingly weaker sheared air as it moves northeastwards, so that its degree of organization should decrease after about midnight. Still, 10 m/s LLS will likely exist in its path, and isolated surface based cells will have some potential of producing a tornado. Otherwise, marginally severe hail and win gusts should still be possible.
1 oktober 2006; boven Zeelandquote:Op zaterdag 14 juli 2007 23:44 schreef DemonRage het volgende:
In Amerika kunnen die buien flink de hoogte in gaan... daar moet een flinke upwaartse stroming voor nodig zijn:
[afbeelding]
Ze hebben daar meestal ook een geweldig uitzicht om buien helemaal in beeld te brengen.
Die kans is zeer groot; ALS ER IETS ONTSTAAT. Dat is het hele punt. Als er niets onstaat en er dus geen goede trigger is, wordt het zeker niets. Maar als er buien onstaan, is er een relatief grote kans dat het een zware bui is of misschien een supercel.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 23:49 schreef Xenwolfie het volgende:
Bovenstaande situatie geeft dus aan dat de kans op noodwerg erg groot is boven Nederland?
[droommode]quote:Op zondag 15 juli 2007 00:05 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Die kans is zeer groot; ALS ER IETS ONTSTAAT. Dat is het hele punt. Als er niets onstaat en er dus geen goede trigger is, wordt het zeker niets. Maar als er buien onstaan, is er een relatief grote kans dat het een zware bui is of misschien een supercel.
[droommode om]
Zal wat zijn; Eerst een paar supercel's in de middag en dan een MCS 's nachts![]()
[/droommode off]
Laat het voor mij maar 24h door gaanquote:Op zondag 15 juli 2007 00:18 schreef DemonRage het volgende:
[..]
[droommode]
Zo'n MCS... van 23:00u tot 5:00u aan een stuk door onweer![]()
![]()
[/droommode]
pak de radar van weathernews, die doet het wel.quote:
het is al lekker actief in ieder gevalquote:Op zondag 15 juli 2007 10:22 schreef i2Them2 het volgende:
Onweer lijkt vooral voor de Noordzee en het westen van 't land te zijn.
[afbeelding]
Moet nog zien of hier wat krijgen... Maarals het blijft zoals het nu is, is ook niet verkeerd.
Het is 1 groot onweerscomplex hoor.quote:Op zondag 15 juli 2007 10:57 schreef X-fi het volgende:
Volgens mij zijn hier 2 onweersbuien en niet één.
Idd, het lijkt meer het westen te gaan aandoen. Ik heb mijn spul wel klaar staan.quote:Op zondag 15 juli 2007 10:50 schreef i2Them2 het volgende:
17 7 2004? 15 7 2007!![]()
[afbeelding]
Alleen jammer dat die waarschijnlijk de Noordzee op gaat.
quote:... France ... Benelux ... N Germany ... N Poland ...
Additional, pre-frontal storms will likely develop across France, the Benelux countries as well as N Germany in the afternoon hours. This activity is expected to develop at the E/S periphery of the upper jet, so that the deep-layer shear will vary accordingly over the region of interest, ranging from about 15 m/s to 30 m/s. LLS will increase over N France, Benelux, as well as over W and N Germany during the day. The main issue will be whether or not storms will initiate, due mainly to strong capping/insufficient mesoscale ascent. Thinking is that allover coverage will remain rather low. Also, this activity may fail to become well organized given a lack of strong mesoscale ascent. However, intense shear profiles should aid some of the storms in becoming severe, main threats being large hail and severe wind gusts. However, increasing LLS over N France, Benelux, as well as over W and N Germany and N Poland suggests that a few tornadoes are also possible.
... western France ... Benelux, late Sunday evening/night ...
More widespread activity may occur towards late Sunday evening/night along the cold front over western France. Upscale growth into an MCS may occur, which appears to develop into increasingly weaker sheared air as it moves northeastwards, so that its degree of organization should decrease after about midnight. Still, 10 m/s LLS will likely exist in its path, and isolated surface based cells will have some potential of producing a tornado. Otherwise, marginally severe hail and win gusts should still be possible.
Dit is gewoon weer wat op elk moment kan veranderen. Je hebt weer wat zich makkelijk laat toegeven, maar wij zitten nu in een weer die zich niet wijs laat maken, zo kan het vanavond in het hele land wel eens mee gaan vallen met onweerquote:Op zondag 15 juli 2007 11:00 schreef Roel_Jewel het volgende:
Wat een regengebied daar aan de westkant. Dát was niet voorspeld
.
Hoe komen jullie aan al die plaatjes?quote:Op zondag 15 juli 2007 10:59 schreef DemonRage het volgende:
hmm... het is dus losgekomen... maar vanavond/vannacht zal het nog interessanter worden als ik Estofex mag geloven.
[afbeelding]
LOL... ze zijn weer goed bezig: precies onder de "1".
Er hangt in dikke cell in de richting van Den Haag, met vrij veel ontladingen. Erg mooie kleur, niet de standaard donkere kleur imo.quote:Op zondag 15 juli 2007 11:00 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou... wat een heerlijk zomers tot tropisch weekend hier in Rotterdam.
Gisteren was het gewoon koud in de wind en nu is het al een uur zwaar bewolkt en hoor ik in de verte de donder al rollen.
Ik woon hier in het zuiden (Hellevoetsluis) en wens je straks veel gelukquote:Op zondag 15 juli 2007 11:00 schreef Swetsenegger het volgende:
Gisteren was het gewoon koud in de wind en nu is het al een uur zwaar bewolkt en hoor ik in de verte de donder al rollen.
En SGJ zei me nog dat ik geen onweer krijgquote:Op zondag 15 juli 2007 11:00 schreef Roel_Jewel het volgende:
Wat een regengebied daar aan de westkant. Dát was niet voorspeld
.
Het was vannacht wel lekker buiten.quote:Op zondag 15 juli 2007 11:00 schreef Swetsenegger het volgende:
Niet alleen ik zat ernaastquote:Op zondag 15 juli 2007 11:04 schreef X-fi het volgende:
[..]
En SGJ zei me nog dat ik geen onweer krijgHoe naast zat hij dan
![]()
quote:Op zondag 15 juli 2007 11:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Niet alleen ik zat ernaasten dat was een paar dagen terug, inmiddels was deze situatie alweer veranders
had je me gister maar opnieuw moeten vragen
True. Maar dit weer is toch 'iets' anders dan de gisteren voor Helga en constorten met enige stellige overtuiging voorspelde zomerse dag met 'mogelijk een lokale bui'quote:Op zondag 15 juli 2007 11:02 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dit is gewoon weer wat op elk moment kan veranderen. Je hebt weer wat zich makkelijk laat toegeven, maar wij zitten nu in een weer die zich niet wijs laat maken, zo kan het vanavond in het hele land wel eens mee gaan vallen met onweer
En alsof jij het beter kunt voorspellenquote:
Lokale bui? Ik heb het weer gister niet gezien, maar als dit gezegt werd, tja dan is het een behoorlijk misserquote:Op zondag 15 juli 2007 11:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
True. Maar dit weer is toch 'iets' anders dan de gisteren voor Helga en constorten met enige stellige overtuiging voorspelde zomerse dag met 'mogelijk een lokale bui'.
En dat zeg ik?quote:Op zondag 15 juli 2007 11:09 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
En alsof jij het beter kunt voorspellen![]()
lol
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hapquote:
quote:Op zondag 15 juli 2007 11:13 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hapgekkerd
![]()
Anyway22.7 graden / 61% / 1014.8hPa / 10km/h
Maken ze die kaarten met Paint?quote:Op zondag 15 juli 2007 11:14 schreef i2Them2 het volgende:
[afbeelding]
Waarschijnlike stroming van de 'buien'.
Daar houden rightmovers zich niet aan.quote:Op zondag 15 juli 2007 11:14 schreef i2Them2 het volgende:
[afbeelding]
Waarschijnlike stroming van de 'buien'.
Ik weet niet wie het weer doen bij radio 538. Maar daar werd iig al wel fikse onweersbuien voorspeld.quote:Op zondag 15 juli 2007 11:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
True. Maar dit weer is toch 'iets' anders dan de gisteren voor Helga en constorten met enige stellige overtuiging voorspelde zomerse dag met 'mogelijk een lokale bui'.
Boven Rotterdam is het nu ook zo verquote:Op zondag 15 juli 2007 11:16 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Ik weet niet wie het weer doen bij radio 538. Maar daar werd iig al wel fikse onweersbuien voorspeld.
quote:
Idd, die gaan hun gang welquote:Op zondag 15 juli 2007 11:15 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Daar houden rightmovers zich niet aan.
Wij willen foto'squote:Op zondag 15 juli 2007 11:18 schreef X-fi het volgende:
Ok. Hier onweerde het extreem en nu komt een strakke blauwe lucht
En gelijk dat ze hebben! (ik weet er alles van)quote:Op zondag 15 juli 2007 11:16 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Ik weet niet wie het weer doen bij radio 538. Maar daar werd iig al wel fikse onweersbuien voorspeld.
Zat ik idd ook al naar te kijkenquote:Op zondag 15 juli 2007 11:19 schreef highway101 het volgende:
[..]
Beter: hoe oud zijn die kaarten![]()
Oost Duitsland bestaat al jaaaaren niet meer![]()
zonnigquote:Op zondag 15 juli 2007 11:29 schreef pfaf het volgende:
Neej hè, die wolken trekken toch niet naar het Oosten?In Twente is het in ieder geval zonnig en warm. En dat wil ik vanmiddag ook zo houden.
Alles trekt naar het N/NOquote:Op zondag 15 juli 2007 11:28 schreef Unrealist- het volgende:
[afbeelding]
Dat ziet er (niet) goed uit !
quote:Op zondag 15 juli 2007 11:32 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Alles trekt naar het N/NOben benieuwd of het mij nog een beetje raakt.
Waarschijnlijk wel. Alleen is het te hopen dat het dan nog wat voorstelt.quote:Op zondag 15 juli 2007 11:32 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Graag!quote:Op zondag 15 juli 2007 11:33 schreef X-fi het volgende:
[..]
Moet ik even blazen in de lucht naar jou richting?
Zolang het maar een shelf is, en als die onweer langs mij trekt is het ook geen probleemquote:Op zondag 15 juli 2007 11:33 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel. Alleen is het te hopen dat het dan nog wat voorstelt.
Of misschien zit er dan al lang geen regen meer in, en verloopt de rest van je dag grijs.quote:Op zondag 15 juli 2007 11:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Graag!
[..]
Zolang het maar een shelf is, en als die onweer langs mij trekt is het ook geen probleemzolang ik dan maar mooie foto's en video's kan maken
Hmmz of het wordt niks en is het zonnig weerquote:Op zondag 15 juli 2007 11:36 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Of misschien zit er dan al lang geen regen meer in, en verloopt de rest van je dag grijs.
Dunnoquote:
NIet zeikenquote:Op zondag 15 juli 2007 11:49 schreef Xenwolfie het volgende:
GRRRRRRR, EN IK HEB HELEMAAL NIKS MEER GEHAD DAN WAT STOMME REGENSPETTERS! HIER GAAN JULLIE VOOR BOETEN!![]()
![]()
Klinkt toch aardig heftigquote:Op zondag 15 juli 2007 11:49 schreef Evil-Cherry het volgende:
Wel was de braderie langs de boulevard omgewaaidAlle kraampjes om, handelswaar overal, kraampjes op auto's
![]()
ZANDZAKKEN VOOR DE DEUR SPEEDY, NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE, HET WATERquote:Op zondag 15 juli 2007 11:32 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Nehquote:Op zondag 15 juli 2007 11:57 schreef Party_P het volgende:
[..]
ZANDZAKKEN VOOR DE DEUR SPEEDY, NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE, HET WATER![]()
![]()
![]()
Ja, pal aan de waterweg, 1 zuchtje wind en alles valt om. Niemand had er rekening meegehouden dat het zou gaan regenen laat staan dat de wind zou aantrekken, dus alles lag los. Shit happens, beter moeten nadenken..quote:
Ja, maar het komt niet recht over de stad. Het strekt langs de zuidkant. Das wel weer jammerquote:Op zondag 15 juli 2007 11:59 schreef firecow het volgende:
Heerlijk geroffel hier in amsterdam
Gaat echt bijna aan 1 stuk door
Lijkt me zeer sterk, gewoon een dikke onweersbui, voor een downburst is meer nodig.quote:Op zondag 15 juli 2007 12:06 schreef tweakdsl het volgende:
HvH heeft net dus een downburst gehad! Is geregistreerd door meetstations./
Als ik kijk naar de windtoename en de korte termijn, is dat het eerste waar ik aan denk.quote:Op zondag 15 juli 2007 12:09 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Lijkt me zeer sterk, gewoon een dikke onweersbui, voor een downburst is meer nodig.
Jammer dat: als zulke weertermen in het nieuws komen, dat iedereen gelijk aan een downburst gaat denken.
Was wel een windstoot van kracht 8...quote:Op zondag 15 juli 2007 12:09 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Lijkt me zeer sterk, gewoon een dikke onweersbui, voor een downburst is meer nodig.
Jammer dat: als zulke weertermen in het nieuws komen, dat iedereen gelijk aan een downburst gaat denken.
Bronnen?quote:Op zondag 15 juli 2007 12:12 schreef tweakdsl het volgende:
En plaatselijk misschien wel meer!
Wat veroorzaakt dit?
Kloon van...?quote:Op zondag 15 juli 2007 11:49 schreef Xenwolfie het volgende:
GRRRRRRR, EN IK HEB HELEMAAL NIKS MEER GEHAD DAN WAT STOMME REGENSPETTERS! HIER GAAN JULLIE VOOR BOETEN!![]()
![]()
Een shelfcloud / rolwolk kunnen ook windvelden producerenquote:Op zondag 15 juli 2007 12:11 schreef tweakdsl het volgende:
[..]
Als ik kijk naar de windtoename en de korte termijn, is dat het eerste waar ik aan denk.
Waarom denk je dat het dit niet is geweest?
Heb op weerwoord een windgrafiek gezien en hier een melding van de braderie.quote:
Zie bovenstaande bericht maarquote:Op zondag 15 juli 2007 12:12 schreef highway101 het volgende:
[..]
Was wel een windstoot van kracht 8...
Dat moet ik toch nog eens meemakenquote:Op zondag 15 juli 2007 12:15 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Een shelfcloud / rolwolk kunnen ook windvelden producerenhier gaat het om windstoten die kunnen oplopen tot boven de 100km/h. Als je een downburst hebt, kunnen de windsnelheden tot boven de 150km/h uit komen. Het verschil tussen deze verschijnselen zijn alleen: De hoeveelheid regen die naar beneden komt, zo kan een rolwolk/shelfcloud wolkbreuk met zich mee brengen, zicht kan hierdoor terug lopen naar 50/100 meter, bij een downburst krijg je te maken met zicht van minder dan 20 meter, in sommige gevallen zelfs tot 10 meter, al is dit maar een hele korte tijd. Rainrate van meer dan 250mm/h is dan ook niet uitgesloten.
Dat wil ik ook wel eens mee makenquote:Op zondag 15 juli 2007 12:22 schreef highway101 het volgende:
[..]
Dat moet ik toch nog eens meemaken![]()
Dat is een windstoot van 60km/u. Dat is zeker geen downburts. Gewoon flinke windstoten, waarschijnlijk voor het systeem uit, icm een shelf/rolwolk.quote:
Dit is niet op de plek van de braderie denk ik. Plaatselijk kan dit hoger zijn.quote:Op zondag 15 juli 2007 12:25 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Dat is een windstoot van 60km/u. Dat is zeker geen downburts. Gewoon flinke windstoten, waarschijnlijk voor het systeem uit, icm een shelf/rolwolk.
De donders worden hier steeds feller. Maar het zit allemaal boven het IJselmeer. Hier niet echt dreigend.
Vanmorgen scheen de zon wel evenquote:Op zondag 15 juli 2007 12:22 schreef henkde_j het volgende:
hmm hier in groningen zit ook alles nog dicht. Dan maar hopen op noodweer.
Je doet of ik de wereld heb zien vergaanquote:Op zondag 15 juli 2007 12:31 schreef tweakdsl het volgende:
[..]
Dit is niet op de plek van de braderie denk ik. Plaatselijk kan dit hoger zijn.
En ik heb zelf wel eens een downburst meegemaakt. Jawel, op 17-7-2004 in Maastricht.
Heb het alleen ovmer de braderie. Ik weet er zelf niks van, neem aleen over dat de kramen omliggen.quote:Op zondag 15 juli 2007 12:35 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Je doet of ik de wereld heb zien vergaanAls ik Speeds definitie zie van een downburst, dan was dit niet eens het vermelden waard
HvH heeft niet eens een rolwolk gezien vandaag, ik zie niet in waarom iets ergens dan wel zomaar kan voorkomen, zonder dat ik het 20 meter verderop niets heb gemerkt?!
quote:Op zondag 15 juli 2007 12:40 schreef tweakdsl het volgende:
[..]
Ben niet zelf begonen over een burst.
Zeker weten?quote:Op zondag 15 juli 2007 12:06 schreef tweakdsl het volgende:
HvH heeft net dus een downburst gehad! Is geregistreerd door meetstations./
nope, ik zie nog steeds het laatste beeld.quote:
f5 drukkenquote:Op zondag 15 juli 2007 13:18 schreef WEST het volgende:
[..]
nope, ik zie nog steeds het laatste beeld.
maar hier vlak bij zwolle begint het ook te betrekken
ja nu doet die het weer.., moest ff een keer of 10 op F5 rammenquote:
In drachten was het ook noodweer heb ik gehoord maargoed ik zit nu in arnhem waar het droog isquote:DE KOOG - Een persoon is zondag op het strand van Texel om het leven gekomen na een blikseminslag. Twee andere personen werden eveneens getroffen, maar overleefden de inslag.
Zij werden met brandwonden en in shocktoestand naar een ziekenhuis gebracht. Dat heeft een woordvoerder van de Koninklijke Nederlandse Reddingsmaatschappij gemeld.
De bliksem sloeg rond 12.15 uur in op het strand bij De Koog. Ambulancepersoneel heeft nog geprobeerd de overleden persoon te reanimeren, maardat mislukte.
De identiteit van de slachtoffers is nog onduidelijk. Volgens de woordvoerder omdat de twee overlevenden zo in shock zijn dat ze niet in staat zijn iets te zeggen.
(c) ANP
quote:Op zondag 15 juli 2007 14:26 schreef DemonRage het volgende:
Volgende week zondag onweer in Death Valley... wel de hele week zo'n 50°C
ja, is erg extreem idd.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |