zonnigquote:Op zondag 15 juli 2007 11:29 schreef pfaf het volgende:
Neej hè, die wolken trekken toch niet naar het Oosten?In Twente is het in ieder geval zonnig en warm. En dat wil ik vanmiddag ook zo houden.
Alles trekt naar het N/NOquote:Op zondag 15 juli 2007 11:28 schreef Unrealist- het volgende:
[afbeelding]
Dat ziet er (niet) goed uit !
quote:Op zondag 15 juli 2007 11:32 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Alles trekt naar het N/NOben benieuwd of het mij nog een beetje raakt.
Waarschijnlijk wel. Alleen is het te hopen dat het dan nog wat voorstelt.quote:Op zondag 15 juli 2007 11:32 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Graag!quote:Op zondag 15 juli 2007 11:33 schreef X-fi het volgende:
[..]
Moet ik even blazen in de lucht naar jou richting?
Zolang het maar een shelf is, en als die onweer langs mij trekt is het ook geen probleemquote:Op zondag 15 juli 2007 11:33 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel. Alleen is het te hopen dat het dan nog wat voorstelt.
Of misschien zit er dan al lang geen regen meer in, en verloopt de rest van je dag grijs.quote:Op zondag 15 juli 2007 11:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Graag!
[..]
Zolang het maar een shelf is, en als die onweer langs mij trekt is het ook geen probleemzolang ik dan maar mooie foto's en video's kan maken
Hmmz of het wordt niks en is het zonnig weerquote:Op zondag 15 juli 2007 11:36 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Of misschien zit er dan al lang geen regen meer in, en verloopt de rest van je dag grijs.
Dunnoquote:
NIet zeikenquote:Op zondag 15 juli 2007 11:49 schreef Xenwolfie het volgende:
GRRRRRRR, EN IK HEB HELEMAAL NIKS MEER GEHAD DAN WAT STOMME REGENSPETTERS! HIER GAAN JULLIE VOOR BOETEN!![]()
![]()
Klinkt toch aardig heftigquote:Op zondag 15 juli 2007 11:49 schreef Evil-Cherry het volgende:
Wel was de braderie langs de boulevard omgewaaidAlle kraampjes om, handelswaar overal, kraampjes op auto's
![]()
ZANDZAKKEN VOOR DE DEUR SPEEDY, NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE, HET WATERquote:Op zondag 15 juli 2007 11:32 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Nehquote:Op zondag 15 juli 2007 11:57 schreef Party_P het volgende:
[..]
ZANDZAKKEN VOOR DE DEUR SPEEDY, NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE, HET WATER![]()
![]()
![]()
Ja, pal aan de waterweg, 1 zuchtje wind en alles valt om. Niemand had er rekening meegehouden dat het zou gaan regenen laat staan dat de wind zou aantrekken, dus alles lag los. Shit happens, beter moeten nadenken..quote:
Ja, maar het komt niet recht over de stad. Het strekt langs de zuidkant. Das wel weer jammerquote:Op zondag 15 juli 2007 11:59 schreef firecow het volgende:
Heerlijk geroffel hier in amsterdam
Gaat echt bijna aan 1 stuk door
Lijkt me zeer sterk, gewoon een dikke onweersbui, voor een downburst is meer nodig.quote:Op zondag 15 juli 2007 12:06 schreef tweakdsl het volgende:
HvH heeft net dus een downburst gehad! Is geregistreerd door meetstations./
Als ik kijk naar de windtoename en de korte termijn, is dat het eerste waar ik aan denk.quote:Op zondag 15 juli 2007 12:09 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Lijkt me zeer sterk, gewoon een dikke onweersbui, voor een downburst is meer nodig.
Jammer dat: als zulke weertermen in het nieuws komen, dat iedereen gelijk aan een downburst gaat denken.
Was wel een windstoot van kracht 8...quote:Op zondag 15 juli 2007 12:09 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Lijkt me zeer sterk, gewoon een dikke onweersbui, voor een downburst is meer nodig.
Jammer dat: als zulke weertermen in het nieuws komen, dat iedereen gelijk aan een downburst gaat denken.
Bronnen?quote:Op zondag 15 juli 2007 12:12 schreef tweakdsl het volgende:
En plaatselijk misschien wel meer!
Wat veroorzaakt dit?
Kloon van...?quote:Op zondag 15 juli 2007 11:49 schreef Xenwolfie het volgende:
GRRRRRRR, EN IK HEB HELEMAAL NIKS MEER GEHAD DAN WAT STOMME REGENSPETTERS! HIER GAAN JULLIE VOOR BOETEN!![]()
![]()
Een shelfcloud / rolwolk kunnen ook windvelden producerenquote:Op zondag 15 juli 2007 12:11 schreef tweakdsl het volgende:
[..]
Als ik kijk naar de windtoename en de korte termijn, is dat het eerste waar ik aan denk.
Waarom denk je dat het dit niet is geweest?
Heb op weerwoord een windgrafiek gezien en hier een melding van de braderie.quote:
Zie bovenstaande bericht maarquote:Op zondag 15 juli 2007 12:12 schreef highway101 het volgende:
[..]
Was wel een windstoot van kracht 8...
Dat moet ik toch nog eens meemakenquote:Op zondag 15 juli 2007 12:15 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Een shelfcloud / rolwolk kunnen ook windvelden producerenhier gaat het om windstoten die kunnen oplopen tot boven de 100km/h. Als je een downburst hebt, kunnen de windsnelheden tot boven de 150km/h uit komen. Het verschil tussen deze verschijnselen zijn alleen: De hoeveelheid regen die naar beneden komt, zo kan een rolwolk/shelfcloud wolkbreuk met zich mee brengen, zicht kan hierdoor terug lopen naar 50/100 meter, bij een downburst krijg je te maken met zicht van minder dan 20 meter, in sommige gevallen zelfs tot 10 meter, al is dit maar een hele korte tijd. Rainrate van meer dan 250mm/h is dan ook niet uitgesloten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |