Dat moet ik toch nog eens meemakenquote:Op zondag 15 juli 2007 12:15 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Een shelfcloud / rolwolk kunnen ook windvelden producerenhier gaat het om windstoten die kunnen oplopen tot boven de 100km/h. Als je een downburst hebt, kunnen de windsnelheden tot boven de 150km/h uit komen. Het verschil tussen deze verschijnselen zijn alleen: De hoeveelheid regen die naar beneden komt, zo kan een rolwolk/shelfcloud wolkbreuk met zich mee brengen, zicht kan hierdoor terug lopen naar 50/100 meter, bij een downburst krijg je te maken met zicht van minder dan 20 meter, in sommige gevallen zelfs tot 10 meter, al is dit maar een hele korte tijd. Rainrate van meer dan 250mm/h is dan ook niet uitgesloten.
Dat wil ik ook wel eens mee makenquote:Op zondag 15 juli 2007 12:22 schreef highway101 het volgende:
[..]
Dat moet ik toch nog eens meemaken![]()
Dat is een windstoot van 60km/u. Dat is zeker geen downburts. Gewoon flinke windstoten, waarschijnlijk voor het systeem uit, icm een shelf/rolwolk.quote:
Dit is niet op de plek van de braderie denk ik. Plaatselijk kan dit hoger zijn.quote:Op zondag 15 juli 2007 12:25 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Dat is een windstoot van 60km/u. Dat is zeker geen downburts. Gewoon flinke windstoten, waarschijnlijk voor het systeem uit, icm een shelf/rolwolk.
De donders worden hier steeds feller. Maar het zit allemaal boven het IJselmeer. Hier niet echt dreigend.
Vanmorgen scheen de zon wel evenquote:Op zondag 15 juli 2007 12:22 schreef henkde_j het volgende:
hmm hier in groningen zit ook alles nog dicht. Dan maar hopen op noodweer.
Je doet of ik de wereld heb zien vergaanquote:Op zondag 15 juli 2007 12:31 schreef tweakdsl het volgende:
[..]
Dit is niet op de plek van de braderie denk ik. Plaatselijk kan dit hoger zijn.
En ik heb zelf wel eens een downburst meegemaakt. Jawel, op 17-7-2004 in Maastricht.
Heb het alleen ovmer de braderie. Ik weet er zelf niks van, neem aleen over dat de kramen omliggen.quote:Op zondag 15 juli 2007 12:35 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Je doet of ik de wereld heb zien vergaanAls ik Speeds definitie zie van een downburst, dan was dit niet eens het vermelden waard
HvH heeft niet eens een rolwolk gezien vandaag, ik zie niet in waarom iets ergens dan wel zomaar kan voorkomen, zonder dat ik het 20 meter verderop niets heb gemerkt?!
quote:Op zondag 15 juli 2007 12:40 schreef tweakdsl het volgende:
[..]
Ben niet zelf begonen over een burst.
Zeker weten?quote:Op zondag 15 juli 2007 12:06 schreef tweakdsl het volgende:
HvH heeft net dus een downburst gehad! Is geregistreerd door meetstations./
nope, ik zie nog steeds het laatste beeld.quote:
f5 drukkenquote:Op zondag 15 juli 2007 13:18 schreef WEST het volgende:
[..]
nope, ik zie nog steeds het laatste beeld.
maar hier vlak bij zwolle begint het ook te betrekken
ja nu doet die het weer.., moest ff een keer of 10 op F5 rammenquote:
In drachten was het ook noodweer heb ik gehoord maargoed ik zit nu in arnhem waar het droog isquote:DE KOOG - Een persoon is zondag op het strand van Texel om het leven gekomen na een blikseminslag. Twee andere personen werden eveneens getroffen, maar overleefden de inslag.
Zij werden met brandwonden en in shocktoestand naar een ziekenhuis gebracht. Dat heeft een woordvoerder van de Koninklijke Nederlandse Reddingsmaatschappij gemeld.
De bliksem sloeg rond 12.15 uur in op het strand bij De Koog. Ambulancepersoneel heeft nog geprobeerd de overleden persoon te reanimeren, maardat mislukte.
De identiteit van de slachtoffers is nog onduidelijk. Volgens de woordvoerder omdat de twee overlevenden zo in shock zijn dat ze niet in staat zijn iets te zeggen.
(c) ANP
quote:Op zondag 15 juli 2007 14:26 schreef DemonRage het volgende:
Volgende week zondag onweer in Death Valley... wel de hele week zo'n 50°C
ja, is erg extreem idd.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |