En op die lijst staat de O2 niet...quote:Ticketmaster's policy is that the cardholder must be present when collecting tickets left for collection at the venue. This is necessary for reasons of fraud prevention. In some cases it may be possible for the cardholder to give the person collecting the tickets a Letter of Authorisation to pass to the venue allowing them to collect the tickets on their behalf. Please view the attached list.
Is geen probleem hoor,gewoon je bevestiging uitprinten,CC mee en klaar!quote:Op woensdag 29 augustus 2007 22:09 schreef hmmmz het volgende:
^ Creditcard krijg ik wel mee. Ik ga namelijk met m'n moeder. Kon niemand meekrijgen en mocht niet alleen gaan dus heeft m'n moeder zich opgeofferd. Maar ik hoop niet dat ze dan moeilijk gaan doen over de naam die op de creditcard staat en de naam in m'n paspoort
Aha, erg mooi: bedankt voor de info.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:17 schreef AnnaStesia het volgende:
Ja dat geldt ook voor de reguliere shows,bij de ingang van de O2 zijn aan de linkerkant gelijk bij binnenkomst de box offices,daar kun je je kaartjes ophalen.
Kleine tip...waarom worden jullie geen lid van het nederlandse Princeforum?
Daar kun je deze info en nog veeeeeeel meer vinden
De link staat in mijn onderschrift![]()
Dan moet je je wel ff registreren hoor,dan heb je toegang tot het leden gedeelte,meer info dus!quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:26 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Aha, erg mooi: bedankt voor de info.
En ik ga gelijk 's ff kijken op die site![]()
Zo te zien is het een kleinere versie van de Heineken Music Hall maar dan wat netter aangekleed.quote:indigO2 is a 2,350-person capacity venue which has been designed with a flexible public space at ground floor level; a comfortable, premium seating area on the first floor with a lounge and dining area immediately adjacent, and comfortable fixed seating on the second floor. indigO2 will provide excellent sightlines and top quality acoustics.
Toen ik in de rij stond om m'n kaartjes bij de Indigo2 op te halen. Kwam er al 1 of ander vaag figuur naar me toe dat ie al kaartjes had en die door wilde verkopen. Dus als je geen kaartjes kan krijgen en een beetje aan mensen gaat rondvragen daar kan je er misschien toch nog aankomenquote:Op woensdag 5 september 2007 16:52 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Wat is Indigo2 pls? Een site of iets..? Ik ben nu echt om en wil erg graag tickets hebben voor de aftershow!!
Ik weet niet of het dezelfde is maar de mijne is erg mat en dof. Alsof er een jas voor de microfoon zat ofzo.quote:Op donderdag 6 september 2007 16:24 schreef hmmmz het volgende:
Vind de kwaliteit van de 1 september aftershow eigenlijk nog best goed. Alleen jammer dat er hier en daar een stukje van de muziek is weggevallen, is dat bij jouw ook?
bootlegs van 11.8/12.8 ben helaas nog nergens tegengekomen
Mwah..jaartje ouder dan ikquote:Op donderdag 6 september 2007 15:27 schreef wdn het volgende:
hmmmz: mooi verhaal!!
Zo'n verhaal had ik ook in 86 toen ik als 16-jarige in mijn eentje van huis ging zonder mams te informeren om naar Prince te gaan(ja ik ben oud
)
Deze shows waren stukken beter dan toen en de meeste andere die ik heb gezienHet podium was ook zeer mooi. Mooier dan het Lovesexy podium
![]()
Aftershow van 1 sep heb ik ook maar de kwaliteit viel me wat tegen.
Ik hou me aanbevolen voor een PM met een link naar de shows van het weekend van 11.8/12.8![]()
quote:
3 uur met de bus heen, 15 min concert, 3 uur terug met allemaal figuren metquote:Op vrijdag 7 september 2007 15:10 schreef AnnaStesia het volgende:
Vanaf 1987 heb ik elk concert van hem gezien in Nederland,ook dat waterballet hahaha
Grappig, alles wat je hier schrijft, daar ben ik ook bij geweest. Dat dat al weer 20 jaar geleden is zeg......quote:Op vrijdag 7 september 2007 13:39 schreef wdn het volgende:
[..]
Galgenwaard 87 ben ik ook bij geweest![]()
Zowat alle dagen zelfs want de kaarten waren niet duur op de zwarte markt vanwege slechte weer, teleurstellende verkoop en de vele concerten
![]()
88 ook in Duistland (dat concert dan de KRO live uitzond).
1990 waren zaterdag 15 min en zondag 20 minuten (tentdak verzamelde water, water, water en water totdat Prince achter zijn piano ging zitten en het tentdak het begaf. Hups einde show.
En 1 van die dagen rende hij van rechts naar links en wilde op een verhoging springen maar er lag water dus meneer ging op zijn bek. Hups einde show)
Hoe je het ook wend of keert. Uitbrengen van Around the world in a day heeft het mes gezet in zijn publiek. Daarvoor was het in om fan te zijn want Purple Rain was in dus Prince was in. Daarna was je FAN. En een dusdanige fan dat je zo ongeveer alles accepteerde qua muziek. In 85 werd je -gedwongen- om na te denken over zijn muziek. ATWIAD en Parade vond ik echt geweldig. SOTT al helemaal. Op elk van zijn albums staan juweeltjes. Ik heb sott 3 keer opnieuw op LP moeten kopen want de platen waren gewoon opquote:Op zondag 9 september 2007 18:49 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Grappig, alles wat je hier schrijft, daar ben ik ook bij geweest. Dat dat al weer 20 jaar geleden is zeg......
Waar te halen/downloaden...?quote:Op zaterdag 15 september 2007 10:29 schreef Funksoldier het volgende:
aftershow 9th, was echt schitterend!!! 2:40u volop genieten!
Joy in repetition, 1999, noem maar op, hij had er zin in!
(zit het nu weer te luisteren)
belandt binnenkort vanzelf op het net... maatje is hem nog aan het schoonpoetsen voor me.quote:Op zaterdag 15 september 2007 12:20 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Waar te halen/downloaden...?![]()
Ik hoor het graag van jequote:Op zaterdag 15 september 2007 17:41 schreef Funksoldier het volgende:
[..]
belandt binnenkort vanzelf op het net... maatje is hem nog aan het schoonpoetsen voor me.![]()
![]()
quote:Besprekingen van warez (beeld- en/of geluidsbestanden die zijn vervaardigd of vermenigvuldigd zonder toestemming van de rechtmatige eigenaar) of links ernaar zien wij liever niet in ons forum.
Dat is een goede opname van 3 september!quote:Op vrijdag 21 september 2007 22:14 schreef hmmmz het volgende:
ook op 3121 staat leuk nieuws
http://news.sky.com/skynews/video/fullscr?videoRef=http://skynews-clips.videoloungetv.com/public/skynews/latest/flash/prince_live_2030.flvquote:Op vrijdag 21 september 2007 22:02 schreef hmmmz het volgende:
I Feel 4 U - Controversy - Housequake![]()
jammer dat de geluidskwaliteit steeds veranderde, maarja dat risico heb je met live streams
Mooi stukje optreden, ik hoop dat het op dvd wordt uitgebracht
Je overdrijft wel behoorlijk zeg. Zaterdag ca. 75 min. Zondag ca. 85 min. Tis te hopen dat jij nooit geschiedenisboeken gaat schrijven... De rest van de twijfelachtige "feitjes" die je opsomt zal ik gemakshalve maar laten schieten...quote:Op vrijdag 7 september 2007 13:39 schreef wdn het volgende:1990 waren zaterdag 15 min en zondag 20 minuten (tentdak verzamelde water, water, water en water totdat Prince achter zijn piano ging zitten en het tentdak het begaf. Hups einde show.
En 1 van die dagen rende hij van rechts naar links en wilde op een verhoging springen maar er lag water dus meneer ging op zijn bek. Hups einde show)
Ja hahaha hij viel ECHT niet!quote:Op dinsdag 25 september 2007 10:25 schreef Simpleton het volgende:
[..]
Je overdrijft wel behoorlijk zeg. Zaterdag ca. 75 min. Zondag ca. 85 min. Tis te hopen dat jij nooit geschiedenisboeken gaat schrijven... De rest van de twijfelachtige "feitjes" die je opsomt zal ik gemakshalve maar laten schieten...![]()
Had jij in 1992 ff gelukquote:Op donderdag 27 september 2007 14:03 schreef oh-oh het volgende:
Ik was er ook en kan me idd niet herinneren dat t ZO kort was hoor, en die regen maakte de sfeer op het veld erg speciaal.
Heerenveen mochten we niet heen, dat was echt te ver van Maastricht ook.
www.binaries4all.nl voor uitlegquote:Op vrijdag 28 september 2007 21:35 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Mooi. Nu nog weten hoe in de binaries kom...![]()
Ik heb i.i.g. de concerten die ik bezocht heb![]()
Volgens thelondonnews: (voor het laatste concert op 21/9)quote:Op vrijdag 28 september 2007 21:40 schreef nipeng het volgende:
Hoe goed bezocht waren die concerten eigenlijk? Allemaal uitverkocht?
Ik heb alle 21 shows incl. aftershowsquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 14:47 schreef Funksoldier het volgende:
In de nieuwsgroepen staat er nu (bijna) 6. Incl. aftershows in lossless format (flac).
Ik denk dat ze daar allemaal om de beurt tevoorschijn komen...![]()
ik ook, anders zouden ze niet op de binairies staan....quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 15:06 schreef AnnaStesia het volgende:
[..]
Ik heb alle 21 shows incl. aftershows![]()
![]()
duh!quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 16:01 schreef Funksoldier het volgende:
[..]
ik ook, anders zouden ze niet op de binairies staan....
en heb de 3 dvd's.
quote:PRESS RELEASE - FOR IMMEDIATE RELEASE
PRINCE FANS FIGHT BACK AGAINST ATTACKS
In an extraordinary, but not unfamiliar move, the rock legend Prince is using an army of lawyers to launch attacks on his own fans. Several of the largest web communities dedicated to the artist have received notices to cease and desist all use of photographs, images, lyrics, album covers and anything linked to Prince's likeness. It is our belief that these threats are not made in an attempt to enforce valid copyright as Prince alleges in his threats, rather we believe they are attempts to stifle all critical commentary about Prince. We strongly believe that such actions are in violation of the freedom of speech and should not be allowed. Prince claims that fansites are not allowed to present any artwork with Prince's likeness, to the extreme that he has demanded removal of fan's own photographs of their Prince inspired tattoos and their vehicles displaying Prince inspired license plates. Prince's representatives have requested that the fansites provide them with "substantive details of the means by which you [the fansites] propose to compensate our clients [Paisley Park Enterprises, NPG Records and Anschutz Entertainment Group (AEG)] for damages..."
The owners of the three largest fansites supporting Prince: www.housequake.com, www.princefams.com and www.prince.org supporting Prince have come together to fight back to what amounts to an injustice to the fansites and the very fans who have supported Prince's career, many since the very beginning nearly thirty years ago.
It is their hope that Prince will reconsider his position and allow these fansites to continue their existence without constant threats from Prince and his attorneys. Should this not be possible, the fansites are fully prepared to defend their position in the proper court of law, as well as fully prosecute any claims to which they are justly entitled.
The owners of housequake.com, princefams.com and prince.org acknowledge that, while Prince is entitled to control of his copyrights, it should be within the law. The law clearly provides for displaying of images of a celebrity's likeness for newsworthy events or matters which are considered to be public interest. All three websites feel that the photographs and/or likeness displayed on their websites clearly fall within the public interest category. Additionally, the use of photographs is legal based on the fair use doctrine, i.e. the displaying of album cover art, or the collage headers created by website members using a variety of different photographs.
Zo....voor de prijs van 1 standplaats zat ik drie keer bij het concert in London. Desalniettemin ga ik toch nog wel een keertje, vrees ikquote:PRIJS:
¤ 125,00 zitplaats 2e ring.
¤ 150,00 zitplaats 1e ring zijkant podium
¤ 150,00 staanplaats midenplein.
Ook niet onder "prince" met aanhalingstekens?quote:Op donderdag 14 februari 2008 10:31 schreef Walter_Sobchak het volgende:
F.ck....is mijn DVD van 25 augustus jl. beschadigd![]()
Heeft iemand nog een kopie of een linkje svp? Op Dime-A-Dozen vind ik hem niet meer.
Nope; enkel wat Funkadelic en George Clinton.quote:Op donderdag 14 februari 2008 11:46 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Ook niet onder "prince" met aanhalingstekens?
we verwachten hier dan wel een uitgebreid verslagquote:Op zaterdag 8 maart 2008 18:21 schreef warpozio het volgende:
Ik wel!
Weekendje Dublin met Prince als toetje
Dit is reeds besproken in het centrale prince topic.quote:Op woensdag 19 maart 2008 21:46 schreef hmmmz het volgende:
dit is toch wel een op z'n minst opmerkelijke uitspraak van Prince in 1998 (optreden Tivoli)
http://www.youtube.com/watch?v=MbsaQpkz9hg
beetje spooky is het wel
ahaa thnxquote:Op vrijdag 21 maart 2008 09:54 schreef Devlinsect het volgende:
Deze:
Prince 1998: Osama Bin Laden get ready or..
en deze is dicht dus maak een nieuwe aan!![]()
Prince #3
Zoekfunctie in Fok, erg handig.
Dit topic hier is het centrale Prince topic.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 19:02 schreef hmmmz het volgende:
[..]
ahaa thnx![]()
maar het zijn eigenlijk geen centrale prince topics te noemen. die eerste is uit 2001 en reeds gesloten en de 2de is uit augustus 2007 en vol. Er is dus geen centraal prince topique![]()
in de vs staat ie op dezelfde relesedatumquote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:38 schreef Walter_Sobchak het volgende:
(Nog niet verschenen - U kunt deze titel reserveren) Beschikbaar op 10.09.2008
- Oei. Ik ga even snuffelen in Amerika; dan bestel ik hem daar wel.
Waar heb je hem vandaan...? Wil hem ook wel hebben nlquote:Op zaterdag 27 september 2008 19:30 schreef Funksoldier het volgende:
ja, heb hem ondertussen al op pc staan....samen met de cd van het boek![]()
ik ook, torrents doen wonderenquote:Op zaterdag 27 september 2008 19:30 schreef Funksoldier het volgende:
ja, heb hem ondertussen al op pc staan....samen met de cd van het boek![]()
ik heb geen VH1quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 17:11 schreef Funksoldier het volgende:
Prince weekend op tv zender VH1 !
Oh heb je het toch maar uit het plastick gehaald dan?quote:Op zondag 12 oktober 2008 13:21 schreef HuubTuub het volgende:
het boek is stom. Ik had een sfeerreportage verwacht van zijn 21 nights en niet een grote Vogue ad voor kleding met die dwerg. De cd moet ik nog luisteren. Maar daar had ik nog geen behoefte aan.
Klonk toch heel aardig, vooral colonized mind (met een N toch?). Veel gitaar en solo's. Nou maar afwachten of dit op een album komt. Zo goed heeft het toch jaren niet meer geklonken.quote:Op donderdag 18 december 2008 20:20 schreef hmmmz het volgende:
vanavond 3 nieuwe Prince nummers, ter gehore gebracht van 21.00 uur tot 23.00 uur NL tijd.
hier te luisteren
http://www.indie1031.com/listen_live.php
nummers van een nieuw album (nog geen titel)
nummers voor zover het bekend is:
crimson and clover (cover)
colorized mind
berlin wall
Veelbelovend, maar veel is ook nog onduidelijk. Het schijnt dat ome Symbol geen platenmaatschappij meer heeft en een alternatieve manier van distribueren zoekt. Dit kon ik tenminste opmaken uit het verhaal van de dj.quote:Op vrijdag 19 december 2008 04:08 schreef hmmmz het volgende:
Er stond al een paar dagen een instrumentaal nummer op mplsound.com (firefox) waarover in Prince-fan-wereld de meningen verdeeld waren of het een fake was of niet. Sinds vanacht is de volledige versie er te horen, Prince dus.
titel: (There'll Never B) Another Like Me
5 nieuwe nummers op 1 dag![]()
laat die nieuwe cd maar komen
Hij zal wel op zoek zijn naar een platenmaatschappij voor de promotie en distributie en het in onderbeheer via z'n eigen label uitbrengen, net als 3121, dat was ook een eenmalige record-deal met universal.quote:Op vrijdag 19 december 2008 10:36 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Veelbelovend, maar veel is ook nog onduidelijk. Het schijnt dat ome Symbol geen platenmaatschappij meer heeft en een alternatieve manier van distribueren zoekt. Dit kon ik tenminste opmaken uit het verhaal van de dj.
Laatste nummer kon mij trouwens niet echt overtuigen en het is toch apart dat hij weer eens een cover opneemt. 1e nummer schijnt een cover te zijn en klinkt ook erg bekend in de oren. Stukje Jimi Hendrix of zoiets (maar cover schijnt weer van iemand anders te zijn). Op prince.org staat op het forum in ieder geval veel info en speculatie.
Het is gewoon een goed nummer. Ik kende het alleen helemaal niet. Maar er zit ook nog iets van "Wild Thing" in ("baby I think I love you, but i want to know for sure").quote:Op vrijdag 19 december 2008 14:23 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Hij zal wel op zoek zijn naar een platenmaatschappij voor de promotie en distributie en het in onderbeheer via z'n eigen label uitbrengen, net als 3121, dat was ook een eenmalige record-deal met universal.
1e nummer is idd een cover:
Ik dacht dat het orkest ook al onderdeel was van het nieuwe Prince nummer, ik vond het erg goed, hahaha... helaas is het niet zo, dat was het radio programma.quote:Op vrijdag 19 december 2008 11:39 schreef thedeedster het volgende:
Voor iedereen die geinteresseerd is;
http://www.indie1031.com/manage/mng_assets/view_asset.php?media_id=4379&skin=1
Als het maar uit komt. Ik kan me herinnneren dat op een gegeven moment tracks uitlgelekt waren die op het Come-album zouden komen. Die uiteindelijke versie van de titeltrack was totaal anders (en minder imho) dan de uitgelekte versie.quote:Op zaterdag 20 december 2008 12:14 schreef HuubTuub het volgende:
[..]
Ik dacht dat het orkest ook al onderdeel was van het nieuwe Prince nummer, ik vond het erg goed, hahaha... helaas is het niet zo, dat was het radio programma.
hopelijk maakt hij weer een deal met Universal en niet dat het weer een download gaat worden zoals met de Chocolate Invasion en Slaughterhouse Album.
Dit dus.quote:Op vrijdag 19 december 2008 22:27 schreef AnnaStesia het volgende:
Ik heb eindelijk tijd gehad om de 5 nummers te beluisteren en ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben!
Weer wat lekkere gitaren en daar hou ik wel van!
Van mij mag de cd snel uitkomen!
ik geloof het pas als ik de cd's in m'n hand hebquote:Op donderdag 1 januari 2009 15:31 schreef warpozio het volgende:
http://latimesblogs.latim(...)visiting-with-p.html
"Prince will release not one, but three albums in the new year. He's in final negotiations with "a major retailer" to distribute the music in physical form, and a highly interactive website will also provide an opportunity to buy. He's not working with a record label."
Als je nieuw bent met Prince, mijn tips;quote:Op donderdag 1 januari 2009 17:21 schreef Norrage het volgende:
Jeetje, wat een mooie verhalen in dit topic
Ik ben niet echt een onwijze Prince fan ofzo, maar heb wel waanzinnig veel respect voor die gast!! Ik ga me er de komende tijd weer eens wat meer in verdiepen, zijn muziek...
Toch is OY-) ook wel een favoriet van mij, hoor. En Diamonds & Pearls is ook niet heel slecht.quote:Op donderdag 1 januari 2009 20:02 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Als je nieuw bent met Prince, mijn tips;
Sign o' the times, Parade, Around the World in a Day, Purple Rain en 1999 (niet toevallig in negatieve chronologie gezet.)
Jaren '80 is gewoon veruit het interessantst; IMHO zijn zelfs de meeste B-kantjes en nooit officieel uitgebrachte nummers beter dan bijna alles van de jaren '90 en 2000.
The Gold Experience en The Rainbow Children vind ik minstens zo goed als het werk uit de jaren '80quote:Op donderdag 1 januari 2009 20:02 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Sign o' the times, Parade, Around the World in a Day, Purple Rain en 1999 (niet toevallig in negatieve chronologie gezet.)
Jaren '80 is gewoon veruit het interessantst; IMHO zijn zelfs de meeste B-kantjes en nooit officieel uitgebrachte nummers beter dan bijna alles van de jaren '90 en 2000.
de beste periode van prince vind ik dit persoonlijk. De hele rel om de plaathoes met de stengel van de bloem op een bepaalde plek, de tour, de aftershows, en het live concert vanuit Dortmund met in de stilte tussen Bob George en Anna Stesia het holland holland gejoel!! Luister nog minimaal 1 x per maand naar een live show van deze periode.quote:Op donderdag 1 januari 2009 21:00 schreef belsen het volgende:
Persoonlijk doet Lovesexy mij eigenlijk weinig, terwijl anderen dat inderdaad zien als zijn beste album.
Je bedoelt het symbol album? Heb ik dubbele gevoelens over. Ik vind de helft erg goed- nummers als morning papers, sexy MF of love to the 9s- maar die die mislukte house experimenten en zijn bohemian rhapsody imitatie vind ik echt verschrikkelijk.quote:Op donderdag 1 januari 2009 20:47 schreef belsen het volgende:
[..]
Toch is OY-) ook wel een favoriet van mij, hoor. En Diamonds & Pearls is ook niet heel slecht.
Hier kan ik me helemaal in vinden. Ik was er zelfs bij in Dortmund! Ga meteen even kijken of ik die videoband nog ergens kan vinden.quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:41 schreef Fredgroes het volgende:
[..]
de beste periode van prince vind ik dit persoonlijk. De hele rel om de plaathoes met de stengel van de bloem op een bepaalde plek, de tour, de aftershows, en het live concert vanuit Dortmund met in de stilte tussen Bob George en Anna Stesia het holland holland gejoel!! Luister nog minimaal 1 x per maand naar een live show van deze periode.
Jahaaaaaaa!!!quote:Op woensdag 7 januari 2009 19:06 schreef HuubTuub het volgende:
Buy concert tickets... da´s nog het leukste om naar uit te kijken.
Wel meer nummers waarvan je het niet zou denken zijn van Prince, zoals Manic Monday waarmee The Bangles een hit hadden.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:20 schreef mrSPLIFFY het volgende:
vette site! nu al!!!
ik hoorde vd week voor t eerst pas in mn leven dat nothing compares to u van Prince was/ is
damnn wat mooi zeg!
Thank you!quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:26 schreef AnnaStesia het volgende:
Kennen jullie deze al?http://theorangeradio.com/
Heeeerlijke muziek van Prince en related via je de pc,heb hem dagelijks aanstaan
Is dat nummer geschreven door Prince?quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:30 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Wel meer nummers waarvan je het niet zou denken zijn van Prince, zoals Manic Monday waarmee The Bangles een hit hadden.
zeker!quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:38 schreef Rnnz het volgende:
[..]
Is dat nummer geschreven door Prince?
Ik vind Sign O' the times een topalbum, Purple Rain bijvoorbeeld vind ik daarentegen niet echt..Ben ook nooit een fan van het nummer geweest...Is me wat te vaag experimenteel ogend...Sign O' the times komt wat songwriteriger op mij over (en dat kan helpenquote:Op donderdag 1 januari 2009 20:02 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dirty Mind, zeker weten.quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:40 schreef Norrage het volgende:
Op basis hiervan, welke albums zijn dan nog meer goede aanraders? Het moet iets toegankelijker zijn maar ik wel een beetje de funk en het originele van Prince blijven houden...
Zeker. Vooral Let's Work is een superstrak nummer. Maar het is dan ook een opname uit de Dirty Mind-periode, dacht ik.quote:
Complexe vraag. Mijn 2 meest favoriete albums zijn Parade en SOT. Als je SOT erg goed vind, zal je Parade ook zeker kunnen waarderen, maar ik denk dat je wel aan deze plaat zal moeten wennen. Laten we zeggen dat het zeker een groeiplaat is.quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:40 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik vind Sign O' the times een topalbum, Purple Rain bijvoorbeeld vind ik daarentegen niet echt..Ben ook nooit een fan van het nummer geweest...Is me wat te vaag experimenteel ogend...Sign O' the times komt wat songwriteriger op mij over (en dat kan helpen)...
Op basis hiervan, welke albums zijn dan nog meer goede aanraders? Het moet iets toegankelijker zijn maar ik wel een beetje de funk en het originele van Prince blijven houden...
quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:06 schreef Frollo het volgende:
Eigenlijk kunnen we best zeggen dat alles tussen 1980 (Dirty Mind) en 1989 (Batman) de moeite waard is, toch?
Neen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:01 schreef bloodymary het volgende:
[..]
En one of us van Joan Osbourne, ook van Prince.
Ik dacht hetzelfde als jij.quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:44 schreef bloodymary het volgende:
Verrek, je hebt gelijk! Dat dacht ik altijd omdat hij het live speelt, maar hij heeft het van haar gejat...
Bambi iddquote:Op donderdag 8 januari 2009 18:55 schreef Frollo het volgende:
Trouwens, vóór 1980 zijn er ook zeker wel wat pareltjes te vinden.
Just As Long As We're Together, I Wanna Be Your Lover, Bambi...
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:10 schreef Norrage het volgende:
Hmm goede adviezen hoor! Vind Dirty Mind maar een raar album (qua teksten ook)...Beetje te veel synthesizer gedoe, moet nog een beetje wennen aan Prince...Ik kende eigenlijk alleen zijn heel toegankelijke werk (nieuwere werk?)...
Purple Rain vind ik toch stiekem wel goed, ik begon net met de 2 minste nummers luisteren geloof ik. Parade vind ik een mooi album, vooral Sometimes it Snows in April, en verder moet ik de nummers nog een beetje doorgronden geloof ik
Hij heeft in ieder geval wel heel erg veel werk, dus ik ben nog wel even bezig
Bootleg cd's heb ik niet of nauwelijks, maar ik heb toch veel niet uitgebrachte nummers en 12"-es op de pc. Ik kan alleen nergens "turn me loose" en "F.U.N.K" vinden.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:54 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Misschien is het ook een ideetje om hier 's wat bootlegs uit te wisselen? Ik heb nog een doos vol bootleg-cds uit de jaren 80 tot ongeveer 1996-7.
F.U.N.K. heb ik gewoon in de iTunes-store gescoord: klikquote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:22 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Bootleg cd's heb ik niet of nauwelijks, maar ik heb toch veel niet uitgebrachte nummers en 12"-es op de pc. Ik kan alleen nergens "turn me loose" en "F.U.N.K" vinden.
Even wat favorieten;
In all my dreams
In a dark room with no light
Come #5 (oudere, andere versie dan op album)
Rebirth of the flesh (Camille heerst!)
(There 'Il Never Be) Another Like Me bedoel jequote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:16 schreef Yuin het volgende:
De nieuwe site van prince, die voor zijn nieuwe album wat in januari uit gaat komen (dus mogen ze op mee schieten) is trouwens:
http://www.lotusflow3r.com/
Ben voornamelijk fan van het tweede nummer (another one like me) van zijn gloedje nieuwe album
Good Love? Ik hoor het niet echt, misschien een beetje in de coupletten.quote:Op woensdag 14 januari 2009 05:12 schreef hmmmz het volgende:
[..]
(There 'Il Never Be) Another Like Me bedoel je![]()
erg lekker nummer idd, vind het een beetje op good love lijken
persoonlijk kijk ik meer uit naar het crimson and clover / colonized mind album
quote:They call it Sexolocation.
An Italian man once sung “the moon, she is so beautiful…” In response, Prince fucked it. Nobody knows how this happened, nobody even has a theory.
Wat een ontzettend zeikwijf is dat mannetje toch af en toe!quote:Op vrijdag 30 januari 2009 18:58 schreef Funksoldier het volgende:
housequake.com gesloten na wederom gezeik met Prince...![]()
EENS!!quote:Op vrijdag 30 januari 2009 19:24 schreef Felixa het volgende:
[..]
Wat een ontzettend zeikwijf is dat mannetje toch af en toe!
heel m'n dag verpestquote:Op vrijdag 30 januari 2009 18:58 schreef Funksoldier het volgende:
housequake.com gesloten na wederom gezeik met Prince...![]()
Ja mooi is dat he!quote:Op zaterdag 31 januari 2009 11:02 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik vond op Demonoid nog een paar oude concerten, o.a. Heerenveen 1990 (been there) en Gent 1995 (been there too). Mooi dat Prince nog niet op BT-sites en usenet kan komen
Die ligt er ook al 4 dagen.....quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:36 schreef hmmmz het volgende:
waarschijnlijk bedoelt warpozio dat er een krantenknipsel ligt waar je op kan klikken
Da's keihard jouw mening, maar die van mij ook.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 19:50 schreef 1972 het volgende:
Verder moet ik ook eerlijk bekennen dat sinds ie 'vrij' was van Warner Bros niet meer echt iets vernieuwends/spannends heeft afgeleverd....
(maar ja, da's natuurlijk mijn mening)
ben benieuwd hoe de cd in NL (en Europa) gedistribueerd gaat worden, en of het ook voor die belachelijke goedkope prijs te koop is.quote:Op woensdag 4 maart 2009 18:44 schreef Longmen het volgende:
Prince is "targeting" fans with a new CD set. The singer is selling it exclusively through Target stores.
The set features two new Prince albums and a third by his new artist, Bria Valente. All that music for the princely sum of $11.98.
The CD set hits Target's shelves and Web site March 29.
Hij zal wel moeten, een torrentje is zo gevonden.quote:Op woensdag 4 maart 2009 20:12 schreef hmmmz het volgende:
[..]
ben benieuwd hoe de cd in NL (en Europa) gedistribueerd gaat worden, en of het ook voor die belachelijke goedkope prijs te koop is.
bij prince wil ik toch liever het echte schijfje in m'n hand hebbenquote:Op woensdag 4 maart 2009 20:21 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Hij zal wel moeten, een torrentje is zo gevonden.
Pussy Control - Billy Jack Bitchquote:Op woensdag 4 maart 2009 20:06 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Da's keihard jouw mening, maar die van mij ook.![]()
Na de jaren '80 heb ik nog wat aardige nummers gehoord, maar hij geeft er altijd zo'n irritante R&B saus aan. Waar zijn die echt "vuile" Camille nummers gebleven? Neem zo'n plaat als "fury" live klinkt ' ie wel lekker, maar met zo'n "gold experience productie" hoor je alleen nog maar die warme synthesizers.
Absoluut.quote:
quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:12 schreef 1972 het volgende:
Pussy Control / Get Wild, de live video versie waar Mayte haar topje uittrok...![]()
[edit, deze bedoel ik. Wel een slechte kwaliteit, maar goed: : http://www.imeem.com/kobe(...)ntrol-live-tv-video/ ]
ik heb 'm gelukkig in betere kwaliquote:Op donderdag 5 maart 2009 21:12 schreef 1972 het volgende:
Pussy Control / Get Wild, de live video versie waar Mayte haar topje uittrok...![]()
[edit, deze bedoel ik. Wel een slechte kwaliteit, maar goed: : http://www.imeem.com/kobe(...)ntrol-live-tv-video/ ]
Met een spartaanse SOTT-productie was 'ie nog beter geweest.quote:
quote:Op zaterdag 7 maart 2009 01:30 schreef hmmmz het volgende:
Ben net een concert aan het kijken van 25 aug. 1993 in vienna. Eerste nummer is my name is prince. Op het einde van het nummer trekt ie opeens dat pak uit, blijkt dat mayte het was en dat prince nog niet op het podium is
ik heb hier een stuk of 35 concerten op dvd liggen en moet er nog een stuk of 10 branden die op de computer staanquote:
quote:Op maandag 9 maart 2009 20:53 schreef hmmmz het volgende:
[..]
ik heb hier een stuk of 35 concerten op dvd liggen en moet er nog een stuk of 10 branden die op de computer staan
singeltjes bewaren natuurlijkquote:Op maandag 9 maart 2009 20:55 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Patser!
Hoe is de kwaliteit?
Ik heb in de kelder nog een hele bak singeltjes en zo staan.
Ik ben echt aan het dubben wat ik dr mee ga doen.
W00t, echte fan. Distributeer je ze ook?quote:Op maandag 9 maart 2009 21:14 schreef hmmmz het volgende:
[..]
singeltjes bewaren natuurlijk![]()
kwaliteit van de concerten op dvd verschilt. Van pro opnames tot handcamera's. Maar ze zijn allemaal goed te bekijken hoor
Nee, veels te veel werk. Maar als je een beetje de grote torrent pagina's en de nieuwsgroepen in de gaten houdt kom je er heel veel tegen.quote:Op maandag 9 maart 2009 21:29 schreef Zapato het volgende:
[..]
W00t, echte fan. Distributeer je ze ook?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |