Als het maar uit komt. Ik kan me herinnneren dat op een gegeven moment tracks uitlgelekt waren die op het Come-album zouden komen. Die uiteindelijke versie van de titeltrack was totaal anders (en minder imho) dan de uitgelekte versie.quote:Op zaterdag 20 december 2008 12:14 schreef HuubTuub het volgende:
[..]
Ik dacht dat het orkest ook al onderdeel was van het nieuwe Prince nummer, ik vond het erg goed, hahaha... helaas is het niet zo, dat was het radio programma.
hopelijk maakt hij weer een deal met Universal en niet dat het weer een download gaat worden zoals met de Chocolate Invasion en Slaughterhouse Album.
Dit dus.quote:Op vrijdag 19 december 2008 22:27 schreef AnnaStesia het volgende:
Ik heb eindelijk tijd gehad om de 5 nummers te beluisteren en ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben!
Weer wat lekkere gitaren en daar hou ik wel van!
Van mij mag de cd snel uitkomen!
ik geloof het pas als ik de cd's in m'n hand hebquote:Op donderdag 1 januari 2009 15:31 schreef warpozio het volgende:
http://latimesblogs.latim(...)visiting-with-p.html
"Prince will release not one, but three albums in the new year. He's in final negotiations with "a major retailer" to distribute the music in physical form, and a highly interactive website will also provide an opportunity to buy. He's not working with a record label."
Als je nieuw bent met Prince, mijn tips;quote:Op donderdag 1 januari 2009 17:21 schreef Norrage het volgende:
Jeetje, wat een mooie verhalen in dit topic
Ik ben niet echt een onwijze Prince fan ofzo, maar heb wel waanzinnig veel respect voor die gast!! Ik ga me er de komende tijd weer eens wat meer in verdiepen, zijn muziek...
Toch is OY-) ook wel een favoriet van mij, hoor. En Diamonds & Pearls is ook niet heel slecht.quote:Op donderdag 1 januari 2009 20:02 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Als je nieuw bent met Prince, mijn tips;
Sign o' the times, Parade, Around the World in a Day, Purple Rain en 1999 (niet toevallig in negatieve chronologie gezet.)
Jaren '80 is gewoon veruit het interessantst; IMHO zijn zelfs de meeste B-kantjes en nooit officieel uitgebrachte nummers beter dan bijna alles van de jaren '90 en 2000.
The Gold Experience en The Rainbow Children vind ik minstens zo goed als het werk uit de jaren '80quote:Op donderdag 1 januari 2009 20:02 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Sign o' the times, Parade, Around the World in a Day, Purple Rain en 1999 (niet toevallig in negatieve chronologie gezet.)
Jaren '80 is gewoon veruit het interessantst; IMHO zijn zelfs de meeste B-kantjes en nooit officieel uitgebrachte nummers beter dan bijna alles van de jaren '90 en 2000.
de beste periode van prince vind ik dit persoonlijk. De hele rel om de plaathoes met de stengel van de bloem op een bepaalde plek, de tour, de aftershows, en het live concert vanuit Dortmund met in de stilte tussen Bob George en Anna Stesia het holland holland gejoel!! Luister nog minimaal 1 x per maand naar een live show van deze periode.quote:Op donderdag 1 januari 2009 21:00 schreef belsen het volgende:
Persoonlijk doet Lovesexy mij eigenlijk weinig, terwijl anderen dat inderdaad zien als zijn beste album.
Je bedoelt het symbol album? Heb ik dubbele gevoelens over. Ik vind de helft erg goed- nummers als morning papers, sexy MF of love to the 9s- maar die die mislukte house experimenten en zijn bohemian rhapsody imitatie vind ik echt verschrikkelijk.quote:Op donderdag 1 januari 2009 20:47 schreef belsen het volgende:
[..]
Toch is OY-) ook wel een favoriet van mij, hoor. En Diamonds & Pearls is ook niet heel slecht.
Hier kan ik me helemaal in vinden. Ik was er zelfs bij in Dortmund! Ga meteen even kijken of ik die videoband nog ergens kan vinden.quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:41 schreef Fredgroes het volgende:
[..]
de beste periode van prince vind ik dit persoonlijk. De hele rel om de plaathoes met de stengel van de bloem op een bepaalde plek, de tour, de aftershows, en het live concert vanuit Dortmund met in de stilte tussen Bob George en Anna Stesia het holland holland gejoel!! Luister nog minimaal 1 x per maand naar een live show van deze periode.
Jahaaaaaaa!!!quote:Op woensdag 7 januari 2009 19:06 schreef HuubTuub het volgende:
Buy concert tickets... da´s nog het leukste om naar uit te kijken.
Wel meer nummers waarvan je het niet zou denken zijn van Prince, zoals Manic Monday waarmee The Bangles een hit hadden.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:20 schreef mrSPLIFFY het volgende:
vette site! nu al!!!
ik hoorde vd week voor t eerst pas in mn leven dat nothing compares to u van Prince was/ is
damnn wat mooi zeg!
Thank you!quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:26 schreef AnnaStesia het volgende:
Kennen jullie deze al?http://theorangeradio.com/
Heeeerlijke muziek van Prince en related via je de pc,heb hem dagelijks aanstaan
Is dat nummer geschreven door Prince?quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:30 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Wel meer nummers waarvan je het niet zou denken zijn van Prince, zoals Manic Monday waarmee The Bangles een hit hadden.
zeker!quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:38 schreef Rnnz het volgende:
[..]
Is dat nummer geschreven door Prince?
Ik vind Sign O' the times een topalbum, Purple Rain bijvoorbeeld vind ik daarentegen niet echt..Ben ook nooit een fan van het nummer geweest...Is me wat te vaag experimenteel ogend...Sign O' the times komt wat songwriteriger op mij over (en dat kan helpenquote:Op donderdag 1 januari 2009 20:02 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dirty Mind, zeker weten.quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:40 schreef Norrage het volgende:
Op basis hiervan, welke albums zijn dan nog meer goede aanraders? Het moet iets toegankelijker zijn maar ik wel een beetje de funk en het originele van Prince blijven houden...
Zeker. Vooral Let's Work is een superstrak nummer. Maar het is dan ook een opname uit de Dirty Mind-periode, dacht ik.quote:
Complexe vraag. Mijn 2 meest favoriete albums zijn Parade en SOT. Als je SOT erg goed vind, zal je Parade ook zeker kunnen waarderen, maar ik denk dat je wel aan deze plaat zal moeten wennen. Laten we zeggen dat het zeker een groeiplaat is.quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:40 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik vind Sign O' the times een topalbum, Purple Rain bijvoorbeeld vind ik daarentegen niet echt..Ben ook nooit een fan van het nummer geweest...Is me wat te vaag experimenteel ogend...Sign O' the times komt wat songwriteriger op mij over (en dat kan helpen)...
Op basis hiervan, welke albums zijn dan nog meer goede aanraders? Het moet iets toegankelijker zijn maar ik wel een beetje de funk en het originele van Prince blijven houden...
quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:06 schreef Frollo het volgende:
Eigenlijk kunnen we best zeggen dat alles tussen 1980 (Dirty Mind) en 1989 (Batman) de moeite waard is, toch?
Neen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:01 schreef bloodymary het volgende:
[..]
En one of us van Joan Osbourne, ook van Prince.
Ik dacht hetzelfde als jij.quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:44 schreef bloodymary het volgende:
Verrek, je hebt gelijk! Dat dacht ik altijd omdat hij het live speelt, maar hij heeft het van haar gejat...
Bambi iddquote:Op donderdag 8 januari 2009 18:55 schreef Frollo het volgende:
Trouwens, vóór 1980 zijn er ook zeker wel wat pareltjes te vinden.
Just As Long As We're Together, I Wanna Be Your Lover, Bambi...
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:10 schreef Norrage het volgende:
Hmm goede adviezen hoor! Vind Dirty Mind maar een raar album (qua teksten ook)...Beetje te veel synthesizer gedoe, moet nog een beetje wennen aan Prince...Ik kende eigenlijk alleen zijn heel toegankelijke werk (nieuwere werk?)...
Purple Rain vind ik toch stiekem wel goed, ik begon net met de 2 minste nummers luisteren geloof ik. Parade vind ik een mooi album, vooral Sometimes it Snows in April, en verder moet ik de nummers nog een beetje doorgronden geloof ik
Hij heeft in ieder geval wel heel erg veel werk, dus ik ben nog wel even bezig
Bootleg cd's heb ik niet of nauwelijks, maar ik heb toch veel niet uitgebrachte nummers en 12"-es op de pc. Ik kan alleen nergens "turn me loose" en "F.U.N.K" vinden.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:54 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Misschien is het ook een ideetje om hier 's wat bootlegs uit te wisselen? Ik heb nog een doos vol bootleg-cds uit de jaren 80 tot ongeveer 1996-7.
F.U.N.K. heb ik gewoon in de iTunes-store gescoord: klikquote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:22 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Bootleg cd's heb ik niet of nauwelijks, maar ik heb toch veel niet uitgebrachte nummers en 12"-es op de pc. Ik kan alleen nergens "turn me loose" en "F.U.N.K" vinden.
Even wat favorieten;
In all my dreams
In a dark room with no light
Come #5 (oudere, andere versie dan op album)
Rebirth of the flesh (Camille heerst!)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |