abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51383337
Oke, even een simpele vraag. Frikandellen speciaal van een frietzaak/snackbar zijn veeel lekkerder dan als je ze zelf maakt. Natuurlijk hebben ze andere frikandellen, mayonaise en curry, maar hoe maak je hem nu zelf zo lekker?

Wat zijn de beste frikandellen en lekkerste mayo en curry om hem zelf zo lekker te maken en hem op de gemiddelde snackbar frikandel speciaal te laten lijken!?

pi_51383426
Niet die teringranzige uit zo'n kartonnen kutpak van de plaatselijke super. Of je moet die handgemaakte hebben. Van Staveren of zoiets, met zo'n rood logo.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_51383437
Dat vroeg ik me ook altijd af als frikandel speciaal liefhebber.Dus een tvp.
pi_51383447
T.V.P.
I drink a lot of coffee before I go to sleep. It makes me dream faster.
pi_51383458
En bedankt voor dit opgewekte honger gevoel. Val deaud.
pi_51383474
quote:
Ingrediënten

Er werd wel eens gesuggereerd dat er van alles en nog wat in een frikandel zou zitten: slachtafval, uiers, koeienogen en vet. Industriële producenten moeten daar echter niets van weten. In de moderne frikandel vind je kippenvlees dat achterbleef op het karkas na het fileren (40 %), ook wel separatorvlees genoemd, een kwart is varkensvlees; sommige producenten voegen voor de smaak nog circa 5% paardenvlees toe. De rest is water, paneermeel, bindmiddel, kruiden, uien en smaakversterkers. Ook bestaan speciale kipfrikandellen die tot wel 80% kippenvlees en geen varkensvlees bevatten.
Ik lust in eene weer frikandellen geloof ik! (zonder paardenvlees dan)
pi_51383487
Paardenvlees is duur, maar volgens mij best lekker. Struisvogel schijnt ook goed te doen te zijn.
pi_51383584
geen idee, maaruh een paard is een edel dier -> hou sowieso niet zo van vlees eten....
en dat eet ik dus gewoon liever helemaal niet (principe kwestie) maar ik dacht echt dat er allemaal slachtafval in zat..
pi_51383616
Potverdimme dat ziet er lekker uit!

Haal een doos frikadellen bij de groothandel (misschien de Macro?) en niet bij de C1000.
  donderdag 12 juli 2007 @ 02:26:01 #10
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_51383622
Beckers Frikadellen met Remia Curry en Mayo en een gesnipperde rode ui
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_51383648
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 02:22 schreef mike4141 het volgende:
geen idee, maaruh een paard is een edel dier -> hou sowieso niet zo van vlees eten....
en dat eet ik dus gewoon liever helemaal niet (principe kwestie) maar ik dacht echt dat er allemaal slachtafval in zat..
Ja, schrok je toch even he!
pi_51383653
Beckers is echt een gaar kut merk, laatste 3 x dat ik produkten van hun heb gegeten ben ik daar ziek van geworden (verspreid over een jaar tijd fzo)

die bami schijven,frikandellen, en magnetron loempia's .. weet niet wat ze er in stoppen..
maar ik ga liever ''gewoon'' dood
pi_51383668
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 02:28 schreef Boe-man het volgende:

[..]

Geboortedatum: 1987

ga's slapen kut kind
pi_51383709
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 02:30 schreef mike4141 het volgende:

[..]

Geboortedatum: 1987

ga's slapen kut kind
bakkes nerdmans

Wel een principe kwestie maken van paardenvlees eten, maar een frikandelletje speciaal gaat er wel in
Ja, schrok je toch even he!
pi_51384039
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 02:34 schreef Boe-man het volgende:

[..]

bakkes nerdmans

Wel een principe kwestie maken van paardenvlees eten, maar een frikandelletje speciaal gaat er wel in
Er is niks mis met een staafje seperatorvlees. (van rund/kip)
  donderdag 12 juli 2007 @ 03:53:41 #16
84524 Morwen
I got life
pi_51384194
Beckers frikandellen En met ketchup natuurlijk, Curry-idioten Ow, en ECHTE mayo, niet die zoete gefrabriceerde Fritessaus
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  donderdag 12 juli 2007 @ 07:36:14 #18
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_51384643
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 03:53 schreef Morwen het volgende:
Beckers frikandellen En met ketchup natuurlijk, Curry-idioten Ow, en ECHTE mayo, niet die zoete gefrabriceerde Fritessaus
ketchup op een frikandel speciaal

gatver! Barbaar
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  donderdag 12 juli 2007 @ 07:38:51 #19
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_51384654
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 02:14 schreef W00fer het volgende:
Paardenvlees is duur, maar volgens mij best lekker. Struisvogel schijnt ook goed te doen te zijn.
Volgens mij is paard niet meer zo duur omdat het toch bijna niet meer wordt gegeten en die paarden er nog wel zijn.
[KNE]-Mod
pi_51384979
Ik vind ze juist zelfgemaakt vaak lekkerder
de truc

opensnijden vóór je ze frituurt
lekkere mayo erin
HELA curry gewurz erover
en dan pas de uien

perfecte frikandel speciaal
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 12 juli 2007 @ 08:37:23 #21
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_51385001
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 07:36 schreef teamlead het volgende:

[..]

ketchup op een frikandel speciaal

gatver! Barbaar

Heinz Ketchup FTW
Where law ends, tyrrany begins.
pi_51385104
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 08:34 schreef Vanyel het volgende:
Ik vind ze juist zelfgemaakt vaak lekkerder
de truc

opensnijden vóór je ze frituurt
lekkere mayo erin
HELA curry gewurz erover
en dan pas de uien

perfecte frikandel speciaal
+ + +

.
https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
  donderdag 12 juli 2007 @ 10:45:50 #23
61279 Coolfool
Belanda goreng
pi_51387589
Ja lekker, lees ik dit topic om 10.45 uur heb ik gelijk trek in patat met frikandellen! Bedankt zeg!
pi_51387665
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 10:45 schreef Coolfool het volgende:
Ja lekker, lees ik dit topic om 10.45 uur heb ik gelijk trek in patat met frikandellen! Bedankt zeg!
Ik had hetzelfde maar dan om kwart voor 9 .
pi_51387693
quote:
En ze blijven het stug hebben over frikadellen, terwijl het toch echt frikaNdellen zijn. Frikadellen zijn een soort platte gahaktballen...
pi_51387784
stelletje klootzakken... ik woon in Berlijn, en hier doen ze niet aan frikandellen! als ik nu weer op vakantie ben in Nederland eet ik alleen maar frikandel speciaal... weet het nu wel weer...!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
  donderdag 12 juli 2007 @ 10:57:30 #27
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_51387896
De echte frikandellen zijn van Van Oers
  donderdag 12 juli 2007 @ 10:57:37 #28
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_51387903
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 94% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 18:31:54 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  donderdag 12 juli 2007 @ 11:01:33 #29
185631 Guncta
En un momento dado
pi_51388008
ik zal even andere puntjes toevoegen, aangezien smaak voor een heel groot gedeelte ook nog wordt bepaald door geur, geluid en tast:

- Gebruik na het frituren directeen stuk keukenrol papieren om de frikandellen 'af te drogen'. Zo zijn ze minder vet en voelen ze steviger aan.
- Doe de ui er als laatste op, aangezien dit een versproduct is en je graag ui wil ruiken en zien.
- Frituur niet in dezelfde ruimte of gebruik een goede afzuigkap. Bij voorkeur door iemand anders laten maken die frikandellen. Serieus, scheelt een hele hoop. Mijn pa maakt ze precies hetzelfde als mij, zelfde tijd en manier van handelen. Alleen zijn de frikandellen die hij maakt een stuk lekkerder.

Ik zelf heb ook het idee dat curry, mayo en dan uitjes beter smaken dan mayo curry en dan uitjes. Maar dat weet ik niet zeker.
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.
pi_51388188
Eerst curry dan mayo, dat doe ik ook altijd maar volgens mij maakt het niet zoveel verschil heb er wel al vaker op gelet maar niet echt een voorkeur, ik doe de curry gewoon als eerst omdat die er beter tussen loopt.
  donderdag 12 juli 2007 @ 11:09:00 #31
185631 Guncta
En un momento dado
pi_51388242
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 11:07 schreef D-Devil het volgende:
Eerst curry dan mayo, dat doe ik ook altijd maar volgens mij maakt het niet zoveel verschil heb er wel al vaker op gelet maar niet echt een voorkeur, ik doe de curry gewoon als eerst omdat die er beter tussen loopt.
Idd, dat probleem heb ik vaak ook. Die curry die ik meestal gebruik heeft zo'n grote dop, dus dan kan je het altijd nog even uitstrijken voor je de mayo er op doet.
pi_51388597
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 11:09 schreef Guncta het volgende:

[..]

Idd, dat probleem heb ik vaak ook. Die curry die ik meestal gebruik heeft zo'n grote dop, dus dan kan je het altijd nog even uitstrijken voor je de mayo er op doet.
Ik gebruik Hela curry over het algemeen, nu heb ik een frituur in de buurt die hebben curry die is nog donkerder en smaakt wat zoeter dan die van de Hela smaakt. Soms gaat mijn voorkeur uit naar hun curry, gewoonweg omdat ik er zin in heb. Ook zorg ik ervoor dat mijn curry lauw/warm is in plaats van ijskoud uit de koelkast.
  donderdag 12 juli 2007 @ 11:23:46 #33
185631 Guncta
En un momento dado
pi_51388687
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 11:20 schreef D-Devil het volgende:

[..]

Ik gebruik Hela curry over het algemeen, nu heb ik een frituur in de buurt die hebben curry die is nog donkerder en smaakt wat zoeter dan die van de Hela smaakt. Soms gaat mijn voorkeur uit naar hun curry, gewoonweg omdat ik er zin in heb. Ook zorg ik ervoor dat mijn curry lauw/warm is in plaats van ijskoud uit de koelkast.
Bij de Lidl (volgens mij) hebben ze curry die naar pepernoten smaakt. Die vond ik ook altijd appart+ een beetje vies. Alleen heb ik soms hetzelfde probleem, soms heb je gewoon zin in afwisseling en heb je meer trek in die pepernoten-curry. Dus meestal 2 verschillende curryflessen in huis. Al is die curry niet lekker bij een frikandel. Dan heb ik liever iets pittiger curry.
pi_51388912
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 11:23 schreef Guncta het volgende:

[..]

Bij de Lidl (volgens mij) hebben ze curry die naar pepernoten smaakt. Die vond ik ook altijd appart+ een beetje vies. Alleen heb ik soms hetzelfde probleem, soms heb je gewoon zin in afwisseling en heb je meer trek in die pepernoten-curry. Dus meestal 2 verschillende curryflessen in huis. Al is die curry niet lekker bij een frikandel. Dan heb ik liever iets pittiger curry.
Oh dus ik ben niet de enige die de curry van de Lidl naar pepernoten vind smaken

De curry van de AH vind ik nog het lekkerste btw.
pi_51389098
Ik blijf Hela het lekkerst vinden .
  donderdag 12 juli 2007 @ 11:38:53 #36
185631 Guncta
En un momento dado
pi_51389176
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 11:30 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

Oh dus ik ben niet de enige die de curry van de Lidl naar pepernoten vind smaken

De curry van de AH vind ik nog het lekkerste btw.
Bij mij in de vriendengroep snappen ze ook niet hoe ik er bij kom. Dacht altijd dat ik de enige was die dat proefde, maar gelukkig, of er zijn nog meer rare mensen zoals ik, of het is echt een pepernotensmaak die er aan zit.

Ik vind daardoor die curry ook naar alles behalve curry smaken. Zelfs ketchup zou dan nog dichter in de buurt zitten, omdat dat wat zoeter is, ook al proef je ook niet echt tomaat.

Ik zou pepernoten ook nooit koppelen aan peper of spicy, maar door die curry nu wel een klein beetje.
  donderdag 12 juli 2007 @ 11:43:08 #37
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_51389332
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 11:36 schreef D-Devil het volgende:
Ik blijf Hela het lekkerst vinden .
ik ook

en de curry van de aldi op nr 2.

de curry van gouda's glorie vind ik net ketchup.
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
  donderdag 12 juli 2007 @ 11:45:37 #38
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_51389406
1 van de lekkerste snacks die er bestaan
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_51389457
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 11:43 schreef rulerofdeath het volgende:

[..]

ik ook

en de curry van de aldi op nr 2.

de curry van gouda's glorie vind ik net ketchup.
Die van de Aldi is gewoon gewenning, heette dat niet Golden Wonder altijd? Serieus, mijn ma nam die altijd mee maar sinds ik op mezelf zit komt dat er dus niet meer in, vroeger at ik het nog wel als curry maar of smaak verandert of het valt gewoon niet onder die noemer .
pi_51389531
is het niet mogelijk om zelf curry te maken?
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Het is mijn zus, gast.
pi_51389839
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 11:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
is het niet mogelijk om zelf curry te maken?
Curry wordt niet gemaakt, curry is geschapen .
pi_51389899
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 12:01 schreef D-Devil het volgende:

[..]

Curry wordt niet gemaakt, curry is geschapen .
goed dan stel ik de vraag anders...!

Kunnen we zelf niet curry schapen?

(heb al even gezocht maar vind alleen maar indische curry voor bij rijst enzo..:!
Het is mijn zus, gast.
pi_51390283
2 eetlp. Bloem
1 blokje kippen bouillon
2 eetlp. Zoete sherry
1 sjalot
1 teentje look
Blik kokosmelk (125g)
50 cc melk
3 eetlp. Curiepoeder (of 2 + 1 tumerinc voor zachte curry)
1 eetlp. Koriander
50 g fijngesnipperde gemberwortel (of poeder)

Sjalot en look fijn snipperen.
De wok met 2 X olie verhitten. Olijfolie toevoegen, verhitten en fijngesnipperde sjalot en look 1/2 min aanbakken. Blokje kippenbouillon pletten, mengen met gember, koriander, bloem en in de wok brengen. Blussen met sherry. Vuur verzachten, kokosmelk langzaam in roeren. Saus laten indikken en verdunnen met melk (of water). Saus even aan de kook brengen, en verder verdunnen naar smaak. Peper en zout toevoegen.
pi_51390376
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 12:16 schreef D-Devil het volgende:
2 eetlp. Bloem
1 blokje kippen bouillon
2 eetlp. Zoete sherry
1 sjalot
1 teentje look
Blik kokosmelk (125g)
50 cc melk
3 eetlp. Curiepoeder (of 2 + 1 tumerinc voor zachte curry)
1 eetlp. Koriander
50 g fijngesnipperde gemberwortel (of poeder)

Sjalot en look fijn snipperen.
De wok met 2 X olie verhitten. Olijfolie toevoegen, verhitten en fijngesnipperde sjalot en look 1/2 min aanbakken. Blokje kippenbouillon pletten, mengen met gember, koriander, bloem en in de wok brengen. Blussen met sherry. Vuur verzachten, kokosmelk langzaam in roeren. Saus laten indikken en verdunnen met melk (of water). Saus even aan de kook brengen, en verder verdunnen naar smaak. Peper en zout toevoegen.
is dit curry voor bij de frikandel speciaal..
Het is mijn zus, gast.
pi_51390561
Je kan het proberen . Ik denk serieus niet dat er zoiets is als Curry maken, net zoals je mayo zelf maakt.
pi_51392739
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 08:47 schreef D-Devil het volgende:

[..]

[afbeelding] + [afbeelding] + [afbeelding] + [afbeelding]

.
Dat is de allerlekkerste combi voor je frikandel speciaal!!!
Heb nu ook zin erin. Vanavond denk ik even frikandellen kopen enz
pi_51393632
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 11:38 schreef Guncta het volgende:

[..]

Bij mij in de vriendengroep snappen ze ook niet hoe ik er bij kom. Dacht altijd dat ik de enige was die dat proefde, maar gelukkig, of er zijn nog meer rare mensen zoals ik, of het is echt een pepernotensmaak die er aan zit.

Ik vind daardoor die curry ook naar alles behalve curry smaken. Zelfs ketchup zou dan nog dichter in de buurt zitten, omdat dat wat zoeter is, ook al proef je ook niet echt tomaat.

Ik zou pepernoten ook nooit koppelen aan peper of spicy, maar door die curry nu wel een klein beetje.
Ik had hetzelfde trouwens die periode met een paar andere producten, weet alleen niet meer welke. Dacht eerst dat ik zwanger was ofzo dat ik alles naar pepernoten vond smaken
  donderdag 12 juli 2007 @ 15:16:36 #48
148588 rulerofdeath
pi_51396001
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 11:46 schreef D-Devil het volgende:

[..]

Die van de Aldi is gewoon gewenning, heette dat niet Golden Wonder altijd? Serieus, mijn ma nam die altijd mee maar sinds ik op mezelf zit komt dat er dus niet meer in, vroeger at ik het nog wel als curry maar of smaak verandert of het valt gewoon niet onder die noemer .
golden table heet de curry van de aldi
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
pi_51397837
En welke mayonaise is nu het beste (of de meest op een snackbar lijkende)? Ik heb thuis een pot Calve mayonaise en een emmer Remia fritessaus, maar die smaken toch een stuk anders...
pi_51398014
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 11:01 schreef Guncta het volgende:
ik zal even andere puntjes toevoegen, aangezien smaak voor een heel groot gedeelte ook nog wordt bepaald door geur, geluid en tast:

- Gebruik na het frituren directeen stuk keukenrol papieren om de frikandellen 'af te drogen'. Zo zijn ze minder vet en voelen ze steviger aan.
- Doe de ui er als laatste op, aangezien dit een versproduct is en je graag ui wil ruiken en zien.
- Frituur niet in dezelfde ruimte of gebruik een goede afzuigkap. Bij voorkeur door iemand anders laten maken die frikandellen. Serieus, scheelt een hele hoop. Mijn pa maakt ze precies hetzelfde als mij, zelfde tijd en manier van handelen. Alleen zijn de frikandellen die hij maakt een stuk lekkerder.

Ik zelf heb ook het idee dat curry, mayo en dan uitjes beter smaken dan mayo curry en dan uitjes. Maar dat weet ik niet zeker.
Ui moet er als eerste op man. Barbaar.
History became legend, legend became myth.
pi_51398082
De ui moet er eerst op, dan de mayonaise, lekkere vette natuurlijk en dan de Gewurz curry, weet niet hoe je het precies schrijft. En dan de frikandel zelf natuurlijk, maar welke het lekkerste is weet ik niet.
  donderdag 12 juli 2007 @ 17:40:23 #52
128159 smurfzilla
-------------------
pi_51400694
en nu heb ik zin in een vette hap
>>>Fast forward>>>
pi_51400826
Frikandel speciaal
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_51405174
Straks kan ik happen in een frikandel speciaal
Van de snackbar maar die van hun is onwijs lekker!
pi_51406771
goudfrikandellen jongens.
GOUDFRIKANDELLEN.

(te verkrijgen bij de betere diepvriesspeciaalzaak, zoals Van Reizingen enzo).
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_51409121
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 08:47 schreef D-Devil het volgende:

[..]

afbeelding
Deze net bij de Albert Heijn gezien, ziet er erg goed uit! Zo'n pot is maar 39 cent, ben benieuwd!

@Tezz: Wij hebben altijd frikandellen van van Rijsingen, vind ik niet super... maar goudfrikandellen? Welke zijn dat nu weer

[ Bericht 18% gewijzigd door Simsfan88 op 13-07-2007 00:43:29 ]
pi_51410835
Godsamme, nou heb ik honger.
We want happy paintings. Happy paintings. If you want sad things, watch the news
  donderdag 12 juli 2007 @ 22:31:13 #58
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_51410906

[ Bericht 80% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 18:31:55 ]
Zerg schreef:
pi_51419829
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 21:46 schreef Simsfan88 het volgende:

[..]
@Tezz: Wij hebben altijd frikandellen van van Rijsingen, vind ik niet super... maar goudfrikandellen? Welke zijn dat nu weer
shit man, ik heb gezocht naar een afbeelding maar kan ze niet vinden! Misschien is het dan geen bepaald merk of zo maar een 'bijnaam' ofzo?? Vraag het eens bij Van Rijsingen. Het zijn echt, met afstand, de lekkerste frikandellen OOIT !!!
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_51420587
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 21:46 schreef Simsfan88 het volgende:

[..]

Deze net bij de Albert Heijn gezien, ziet er erg goed uit! Zo'n pot is maar 39 cent, ben benieuwd!

Tja er heeft in de consumentengids een keer een mayo test gestaan en daarin kwam deze heeeeeel goed uit de bus.
pi_51420621
Godverdomme kunnen we geen openingstijden voor topics aanvragen, nu zit ik weer met honger .
  vrijdag 13 juli 2007 @ 09:26:16 #62
130803 Gripper
Get a grip
pi_51420731
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 16:20 schreef valek het volgende:
De ui moet er eerst op, dan de mayonaise, lekkere vette natuurlijk en dan de Gewurz curry, weet niet hoe je het precies schrijft. En dan de frikandel zelf natuurlijk, maar welke het lekkerste is weet ik niet.
heb jij ooit een snackbar-uitbater de uitjes eerst in het open ruggetje zien strooien, om m daarna af te kitten met mayo en curry?
Het moet precies andersom dus!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_51421472
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 09:26 schreef Gripper het volgende:

[..]

heb jij ooit een snackbar-uitbater de uitjes eerst in het open ruggetje zien strooien, om m daarna af te kitten met mayo en curry?
Het moet precies andersom dus!
Ja, doen ze allemaal bij ons. Is veel lekkerder.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 19:57:49 #64
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_51440619
Moet wel Hela curry bij dat is echt lekker
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 13 juli 2007 @ 20:14:47 #65
132726 Sjengdanny
Ik kom er wel...
pi_51441125
Heb der laatst 3 gemaakt

Heerlijk!
Op ut Vriethof, op un baank.
Gruuts op de Mestreechter Geis!
Hendig sjiek!
Vuilak!
pi_51441734
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_51444258
zelf curry maken:

ketchup, kerriepoeder, vloeibare zoetstof. (je kan ook poedersuiker gebruiken, maar geen gewone want dat knarst.) Doorroeren

Das alles. Misschien niet zo lekker als de Hela, maar het komt in de buurt.

Ik heb vroeger in een tent gewerkt waar ze ook frikandellen verkochten. De werkwijze: eerst opensnijden, dan frituren. Dan de Gouda's glorie fritessaus op KAMERTEMPERATUUR er in, dan de uien, die moeten heel fijn zijn gesneden, dat is de trick. En dan als laatste de curry, vanzelfsprekend ook op kamertemperatuur.
pi_51445563
Oke ik heb nu de Zaanse mayonaise en Hela Curry die eerder in dit topic vermeld zijn, nu enkel nog de frikandellen zelf. Welke zijn het beste? De één zegt van Mora, de andere Beckers... maar welke moet ik nu nemen?

Btw, vet nummer van Sjef Hoelenpapers
pi_51456236
Als je ze maar van te voren opensnijdt, maakt het volgens mij niet zo heel veel uit welke je koopt.

En idd, de uien heeel klein snijden.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_51458096
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 19:57 schreef Martijn_77 het volgende:
Moet wel Hela curry bij dat is echt lekker
Die curry bedoel ik ook.
pi_51484042
Hela curry is idd de lekkerste curry, die hebben wij ook sinds kort
pi_51484213
Het is ook voor het eerst dat ik zit te kwijlen bij het lezen van een topic op Fok!
TS... Wat doe je ons aan...
pi_51486699
bleh tis net middag en heb er nu al zin in

is gewoon een delicatesse!
pi_51486754
quote:
Op zondag 15 juli 2007 11:46 schreef MaGNeT het volgende:
Het is ook voor het eerst dat ik zit te kwijlen bij het lezen van een topic op Fok!
TS... Wat doe je ons aan...
Yay, een record! En nogmaals sorry
pi_51498254
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 10:57 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Same here
ja jij wel hè, vetzak.
ik mis die tijd wel met karin en marian whahahahaha
  maandag 16 juli 2007 @ 12:53:58 #76
112879 MarkDeMagiër
Magic is only a Mark away
pi_51518588
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 21:54 schreef conleche het volgende:
zelf curry maken:

ketchup, kerriepoeder, vloeibare zoetstof. (je kan ook poedersuiker gebruiken, maar geen gewone want dat knarst.) Doorroeren

Das alles. Misschien niet zo lekker als de Hela, maar het komt in de buurt.

Ik heb vroeger in een tent gewerkt waar ze ook frikandellen verkochten. De werkwijze: eerst opensnijden, dan frituren. Dan de Gouda's glorie fritessaus op KAMERTEMPERATUUR er in, dan de uien, die moeten heel fijn zijn gesneden, dat is de trick. En dan als laatste de curry, vanzelfsprekend ook op kamertemperatuur.
Fritessaus is zielloze zoete patatdecoratie. Hulde aan de echte mayo!
Moppies rule the world...
pi_51519132
quote:
Op maandag 16 juli 2007 12:53 schreef MarkDeMagiër het volgende:

[..]

Fritessaus is zielloze zoete patatdecoratie. Hulde aan de echte mayo!
TS vroeg hoe je een echte snackbar-frikandel kon maken, ik denk dat de meesten fritessaus gebruiken. Mijn of jouw persoonlijke voorkeur heeft daar niet zoveel mee te maken.
pi_51519397
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 20:42 schreef Tezz het volgende:
goudfrikandellen jongens.
GOUDFRIKANDELLEN.

(te verkrijgen bij de betere diepvriesspeciaalzaak, zoals Van Reizingen enzo).
Bedoel je de Goldfrik van Van Lieshout?
Het enige dat rijmt op Niels is (spoor)biels...
  maandag 16 juli 2007 @ 13:29:31 #79
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_51519747
quote:
en wie ben jij om uit te maken welk dier "edel" is en welk dier niet? wat een arrogantie.
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
  maandag 16 juli 2007 @ 15:44:45 #80
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_51524388
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 16:12 schreef Simsfan88 het volgende:
En welke mayonaise is nu het beste (of de meest op een snackbar lijkende)? Ik heb thuis een pot Calve mayonaise en een emmer Remia fritessaus, maar die smaken toch een stuk anders...
Where law ends, tyrrany begins.
pi_51537461
tering ik krijg echt zin in een frikandel speciaal.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 16:57:19 #82
160419 Zij-en-Hij
Je Doet Het Verkeerd Sukkel!!!
pi_51563822
Ik heb alle ingrediënten in huis dus dat wordt vanaaf een lekkere dikke vette frikandel speciaal!
"..Hij Spreekt Alien-taal! Kicken!!!.."
Verneukte Koffiepads..
pi_51571276
Vergeten te zeggen, maar foto's van zelfgemaakte frikandellen speciaal zijn welkom
  woensdag 18 juli 2007 @ 17:00:28 #84
160419 Zij-en-Hij
Je Doet Het Verkeerd Sukkel!!!
pi_51598456
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 16:57 schreef Zij-en-Hij het volgende:
Ik heb alle ingrediënten in huis dus dat wordt vanaaf een lekkere dikke vette frikandel speciaal!
Tis een dagje later geworden maar als lunchhapje smaakte hij meer dan lekker!!!
Mét heinz ketchup!
Geen curry..
"..Hij Spreekt Alien-taal! Kicken!!!.."
Verneukte Koffiepads..
pi_51598489
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 17:00 schreef Zij-en-Hij het volgende:

[..]

Tis een dagje later geworden maar als lunchhapje smaakte hij meer dan lekker!!!
Mét heinz ketchup!
Geen curry..
Zie je ondertitel......
pi_51629055
quote:
Sinds wanneer is dan het overgebleven vlees ineens afval? Wat voor de 1 afval is, is voor de ander lekker? En frikandel is altijd wel lekkah...
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
pi_51629179
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 10:53 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
stelletje klootzakken... ik woon in Berlijn, en hier doen ze niet aan frikandellen! als ik nu weer op vakantie ben in Nederland eet ik alleen maar frikandel speciaal... weet het nu wel weer...!
ja maar daar hebben ze weer die zalige currywurst. Heerlijk vind ik dat !!
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
pi_51629323
Ja van te voren opensnijden is echt een wereld van verschil qua smaak!!!
Dan proeven ze net als bij de snackbar, jummie
pi_51730578
quote:
Ja gek he? Mayoniase of fritessaus zijkn ook twee heel verschillende dingen. Een mayonaise is over het algemeen veel vetter omdat er (meer) olie is in verwerkt....
Take on the situation, but not the torment ...
pi_51731951
Sowieso de Curry van de Aldi . Ik vind op de één of andere manier die veel lekkerder dan de andere soorten.
pi_60277730
Tering!!! Heb nu ineens zin in een hamburger van Elite.... 3 dagen later ruik je nog dat je hem gegeten hebt, maar oh zo hemels lekker!!!! *rent naar de frituurpan*
pi_60278097
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 02:12 schreef Fillipe het volgende:
En bedankt voor dit opgewekte honger gevoel. Val deaud.
Wou ik ook zegge! Frikandel speciaal
pi_60278121
Wat ik me zat te bedenken..

Als je bij de frietboer zo'n lekker staaf haalt, neem ik m altijd nog ergens mee naartoe. Misschien trekken de sausen er wat beter in dan, zodat de hele frikandel anders gaat smaken (en iets sappiger wordt).
  dinsdag 22 juli 2008 @ 21:04:04 #94
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_60278158

[ Bericht 77% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 18:31:55 ]
Zerg schreef:
  dinsdag 22 juli 2008 @ 21:07:16 #95
148588 rulerofdeath
pi_60278219
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 21:04 schreef Mikkie het volgende:
Bedankt voor het kicken van dit topic. Ik stond immers op het punt om nog te gaan koken, maar ben nu 10.000 redenen aan het verzinnen om dat niet meer te doen en friet te halen.
succes

ik wil nu ook iets uit de frituur
pi_60281255
Gebruik Oliehoorn mayonaise en Oliehoorn curry, bij diverse snackbars in fles te koop (ook bij sommige supermarkten). Frikandellen bij de groothandel halen.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 22:40:59 #97
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_60281933
quote:
Zaanse. (en dat is een merk, geen type). Zo ongeveer de goedkoopste uit de winkel, onverantwoord gemaakt van legbattereieren. Maar lekker.... lekkah....
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 22:44:48 #98
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_60282109
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 21:07 schreef rulerofdeath het volgende:

[..]

succes

ik wil nu ook iets uit de frituur
Ik heb vandaag net een nieuwe frituurpan gekocht (de oude was onherstelbaar dood). Helaas nog geen vet er in (morgen bij de super halen)....
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  woensdag 23 juli 2008 @ 14:20:22 #99
168739 Red_85
'echt wel'
pi_60295258
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 22:40 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

Zaanse. (en dat is een merk, geen type). Zo ongeveer de goedkoopste uit de winkel, onverantwoord gemaakt van legbattereieren. Maar lekker.... lekkah....
Lekker boeiend, we staan toch aan de top van de voedselketen. We fokken alles voor ons plezier:P
En idd, lekkerder dan welke fles dan ook.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 23 juli 2008 @ 14:28:00 #100
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_60295448
ik vind met curry ranzig. Mijn snackbar heeft eigengemaakte saus. En als ik het zelf maak, doe ik een lekker uitje, frikandelle saus van Oliehoorn en Mayo van oliehoorn
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_60298871
Oh mén... Slecht idee om dit topic te gaan lezen, hónger ineens!
Ben alleen nog niemand tegengekomen die gebakken uitjes (van conimex, uit een potje) in plaats van verse ui gebruikt, is echt zooooo lekker!!
  woensdag 23 juli 2008 @ 17:27:02 #102
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_60299513
Ik moet tot december wachten om er weer eens 1tje te kunnen verorberen
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
pi_60300558
quote:
Dat is het dus ook. Alleen bruikbaar slachtafval, dus vlees wat op botten achterblijft een geen ogen of andere onzin.
pi_60300580
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 17:27 schreef Plastic_Power het volgende:
Ik moet tot december wachten om er weer eens 1tje te kunnen verorberen
Overal ter wereld verkopen ze frinandellen...
  woensdag 23 juli 2008 @ 18:13:27 #105
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_60300655
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 18:10 schreef arj1o1 het volgende:

[..]

Overal ter wereld verkopen ze frinandellen...
Ja, maar ik wil een frikandel
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
  woensdag 23 juli 2008 @ 21:58:32 #106
61279 Coolfool
Belanda goreng
pi_60306538
Shit! En nou trek in frikandellen. Domme doos, ik ga nog kijken ook...
pi_60352342
quote:
De curry en de fritesaus van "De Oliehoorn" Dat is de allerbeste.
]http://www.oliehoorn.nl/
  vrijdag 25 juli 2008 @ 23:48:51 #108
174940 W00fer
Maar echt
pi_60353051
Over smaak valt niet te twisten ofzoiets.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 07:06:42 #109
35189 Troel
scherp en bot
pi_60411720
Wij hebben hier altijd de frikadellen van de Plus. Die zijn echt gewoon lekkerder dan die van de Mora of de Beckers.
Remia Curry en Fritessaus en een versgehakt uitje
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60411725
De echt goed gekruide zijn verdwenen helaas.
*****Kraak........
  dinsdag 29 juli 2008 @ 07:16:13 #111
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_60411764
ik vergeet altijd om ketchup te vragen in plaats van curry
nouja, altijd, wanneer ik het bestel, 2 keer per jaar ofzo.
maar toch is dat
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 29 juli 2008 @ 07:38:26 #112
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_60411872
Hoelaat eten we?
  dinsdag 29 juli 2008 @ 09:35:13 #113
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60413103

Even ene plaatje om het topic op te vrolijken
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 29 juli 2008 @ 15:52:52 #114
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_60421276
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 07:16 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik vergeet altijd om ketchup te vragen in plaats van curry
nouja, altijd, wanneer ik het bestel, 2 keer per jaar ofzo.
maar toch is dat
Na aanleiding van deze post ben ik zaterdag naar de snackbar gegaan en heb ik 1 met curry en 1 met ketchup besteld.

Conclusie ; beide niet te vreten, maar de curry stukken beter dan de ketchup.

Doe mij voortaan maar weer eigengemaakte saus van mn eigen snackbar
pi_60421338
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 15:52 schreef Qwea het volgende:

Doe mij voortaan maar weer eigengemaakte saus van mn eigen snackbar
Wat maakt die dan voor saus?
*****Kraak........
pi_60422234
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 09:35 schreef Martijn_77 het volgende:
[ afbeelding ]

\

Honger!
  dinsdag 29 juli 2008 @ 16:34:34 #117
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_60422316
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 15:55 schreef kraakvandaal het volgende:

[..]

Wat maakt die dan voor saus?
Ja dat weet ik dus niet. iig met mayo erdoor. Het is ook licht zalm roze van kleur. Het is ook stukken romiger
pi_60422835
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 16:34 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ja dat weet ik dus niet. iig met mayo erdoor. Het is ook licht zalm roze van kleur. Het is ook stukken romiger
Wiskeysaus
  dinsdag 29 juli 2008 @ 17:04:17 #119
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_60422993
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 16:57 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Wiskeysaus
Nee, volgens mij niet.

Ik ga zodra ik daar weer wat haal, het wel eventjes vragen
  dinsdag 29 juli 2008 @ 19:15:25 #120
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_60425646
Ik ken ook een tent die zelf een mix van curry en mayo maakt voor over de frikandel.

Hoelaat serveert iemand hier eens wat
pi_60484906
Hier in Zwolle is een snackbar met eigengemaakte frikandellen. Die is gepaneerd en drijft in een soort mix van mayo, curry en uitjes. Echt heerlijk, maar smaakt eigenlijk heel anders dan een gewone frikandel speciaal.
pi_60485495
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 17:04 schreef Qwea het volgende:

[..]

Nee, volgens mij niet.

Ik ga zodra ik daar weer wat haal, het wel eventjes vragen
Frikansaus? (zie oliehoorn)
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 11:58:27 #123
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_60485767
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 11:44 schreef arj1o1 het volgende:

[..]

Frikansaus? (zie oliehoorn)
Nou, ik denk wel dat er frikansaus doorzit. Maar het is niet enkel frikandellensaus. Want dat smaakt anders dan die eigen gemaakte saus

Ze hebben het ook in een kom zitten, afgedekt met folie.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 11:59:32 #124
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_60485796
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 11:16 schreef pleeborstel het volgende:
Hier in Zwolle is een snackbar met eigengemaakte frikandellen. Die is gepaneerd en drijft in een soort mix van mayo, curry en uitjes. Echt heerlijk, maar smaakt eigenlijk heel anders dan een gewone frikandel speciaal.
welke snackbar. Ik elke week wel een paar keer in zwolle (school he ) en die wil ik wel es proberen
pi_60485848
Frikandellen speciaal zijn de heilige graal van de voedselketen.
pi_60505428
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 11:59 schreef Qwea het volgende:

[..]

welke snackbar. Ik elke week wel een paar keer in zwolle (school he ) en die wil ik wel es proberen
Bij vd Kolk, zit niet in het centrum maar aan de Assendorperstraat
pi_60585362
ok, zit ik al uren te bedenken wat ik morgen ga eten, Fou Yong Hai, en zie ik in ene dit topic.. dat wordt dus patat, frikandel speciaal met Heinz Currysaus.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_60587495
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 09:35 schreef Martijn_77 het volgende:
[ afbeelding ]

hongergevoel
pi_60587509
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 21:38 schreef kawotski het volgende:
ok, zit ik al uren te bedenken wat ik morgen ga eten, Fou Yong Hai, en zie ik in ene dit topic.. dat wordt dus patat, frikandel speciaal met Heinz Currysaus.
Ik zou de patat achterwege laten, en vier special frikandel's nemen
pi_60587867
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 21:38 schreef kawotski het volgende:
Heinz Currysaus.

Er is maar één curry die je over je frikandel speciaal moet gooien:

HELA

pi_88663590
het recept van mijn frikandellen die ik zelf maak hier in Florida USA, de smaak is heel erg dicht bij de fabrieks frikandellen die we in Nederland hebben,

Het maken is echt niet zo moeilijk hoor:-))

Recept;

500 gram runder gehakt
250 gram kippen gehakt
2 eieren
5 eetlepels ketjap manis
2 eetlepels zout
5 of 6 eetlepels paneermeel
2 grote uien

HET kruidenmengsel !!

3 theelepels zwarte peper
2 theelepels komijnpoeder
1 theelepel korianderpoeder
1/2 theelepel kruidnagelpoeder
2 theelepels geel mosterdpoeder
1/4 theelepel nootmuskaatpoeder
1/2 theelepel cayennepeper

theelepel niet een te kleine nemen !!

Voor het makel en mengen van alle ingredienten gebruik ik een keukenmachine die alles tot een "prut", "patee" ONHERKENBARE massa draait!

Doe de runder gehakt en kippen gehakt, eieren, paneermeel, uien (fijn gemaakt), ketjap, zout en HET kruidenmengsel, ALLES dus, !! in de keukenmachine en laat het op hoge snelheid tot een "onherkenbare" massa draaien (dit duurt even) .

Dan het "moeilijkste" he, lannge ronde frikandellen maken/draaien. :-))

Ik doe het zo;

ik heb PVC buisjes op lengte afgezaagt (20 cm) met een buis binnen diameter van +/- 25 milimeter ( 1 inch.), de buisjes vul ik met het ONHERKENBARE massa, ( meestal neem ik het buisje in mijn hand en druk het buisje steeds naar beneden in de massa en daarmee vul ik het buisje zonder luchtbellen), als alle buisjes gevuld zijn gaan ze ongeveer 8 min. in kokend water,

na die 8 min. uit het water halen even wat aflaten koelen , dan duw je heel eenvoudig de frikandellen uit het buisje, (kaars recht !!), en klaar zijn ze!!

nu kan je ze invriezen of direkt frituren.

veel plezier :-))
  vrijdag 19 november 2010 @ 01:43:52 #132
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_88889389
Nou ik heb weer honger nu, gvd!!

For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
pi_88889430
Toch moet er allereerst een algemeen verbreid misverstand uit de wereld worden geholpen. Net zoals een patat speciaal, kan ook een frikandel speciaal zowel curry als ketchup bevatten.
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
pi_88926957
quote:
Op vrijdag 19 november 2010 01:48 schreef Lo-Fi het volgende:
Toch moet er allereerst een algemeen verbreid misverstand uit de wereld worden geholpen. Net zoals een patat speciaal, kan ook een frikandel speciaal zowel curry als ketchup bevatten.

Dat klopt, toen die snackbarmedewerker per ongeluk ketchup op m'n frik speciaal deed en ik dat uiteraard niet accepteerde.. Ik ben er daarna ook nooit meer geweest, prutsers..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_88938966
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2008 10:30 schreef pleeborstel het volgende:

[..]

Bij vd Kolk, zit niet in het centrum maar aan de Assendorperstraat :9
:Y :Y)
  maandag 22 november 2010 @ 16:42:06 #136
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_89017411
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2007 16:12 schreef Simsfan88 het volgende:
En welke mayonaise is nu het beste (of de meest op een snackbar lijkende)? Ik heb thuis een pot Calve mayonaise en een emmer Remia fritessaus, maar die smaken toch een stuk anders... :)
frietsaus is geen mayonaise allereerst
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_89018457
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2007 10:53 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
stelletje klootzakken... ik woon in Berlijn, en hier doen ze niet aan frikandellen! :( als ik nu weer op vakantie ben in Nederland eet ik alleen maar frikandel speciaal... weet het nu wel weer...! ;(
In friedrichshain zit een nederlandse snackbar (ja echt!) waar ze ook frikandellen verkopen!
pi_89024833
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 17:06 schreef Vleyczejtur het volgende:

[..]

In friedrichshain zit een nederlandse snackbar (ja echt!) waar ze ook frikandellen verkopen!
Adressen moeten we hebben!
Het is mijn zus, gast.
pi_89026066
quote:
99s.gif Op maandag 22 november 2010 19:35 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

Adressen moeten we hebben!
http://www.demolen.de/
pi_89031793
Heb alleen de eerste pagina gelezen maar mijn tips zijn;

- bij de snackbar vragen welke saus ze hebben en die kopen
- oud(er) frituurvet gebruiken (tsja, daar komt die smaak ook een beetje vandaan)
- idd verschillende frikandellen uitproberen, kijken welke lijkt op die van jouw snackbar.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_89032120
Ik zou juist niet proberen de snackbar zoveel mogelijk te imiteren. Aan een gemiddelde frikandel speciaal die je in een snackbar koopt, valt nog wel het 1 en ander te verbeteren.
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
pi_89032441
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 22:06 schreef Lo-Fi het volgende:
Ik zou juist niet proberen de snackbar zoveel mogelijk te imiteren. Aan een gemiddelde frikandel speciaal die je in een snackbar koopt, valt nog wel het 1 en ander te verbeteren.

Dat kan wel zijn, ik beantwoord gewoon de vraag van TS:
Oke, even een simpele vraag. Frikandellen speciaal van een frietzaak/snackbar zijn veeel lekkerder dan als je ze zelf maakt. Natuurlijk hebben ze andere frikandellen, mayonaise en curry, maar hoe maak je hem nu zelf zo lekker?
pi_89032567
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 22:12 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Dat kan wel zijn, ik beantwoord gewoon de vraag van TS:
Dat kan wel zijn, maar ik reageerde ook niet op jou.

Ik zie iig weinig reden om de buurtsnackbar te willen imiteren.
pi_89032728
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 22:14 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Dat kan wel zijn, maar ik reageerde ook niet op jou.

Ik zie iig weinig reden om de buurtsnackbar te willen imiteren.
Oh sorry. Hij leek logisch op mijn post maar idd ook op het hele topic/ts :P

Ik vind zelf de gemiddelde frikandel speciaal bij de snackboer niet echt bijzonder, meestal ook veel te hard gebakken. Maar blijkbaar vindt ts ze lekker :P
pi_89032852
Maar wat kwalijker is, is het feit dat TS er vanuit gaat dat er per se curry hoort op een frikandel speciaal.
  maandag 22 november 2010 @ 22:22:50 #146
15600 BB-King
Long live the King!
pi_89033013
Mexicano pinda is ook prima te doen.

Al moet ik zeggen dat ik elke zaterdag ook een frikandel speciaal erbij nuttig.
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
pi_89033181
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 22:22 schreef BB-King het volgende:
Mexicano pinda is ook prima te doen.
Dat zeker. Een vriend van mij heeft een tijdje terug iets vreselijks meegemaakt: ergens in Alkmaar haalde een medewerker van een snackbar het in z'n hoofd om over een mexicano standaard curry te doen. :')
  maandag 22 november 2010 @ 22:27:40 #148
148588 rulerofdeath
pi_89033255
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 22:19 schreef Lo-Fi het volgende:
Maar wat kwalijker is, is het feit dat TS er vanuit gaat dat er per se curry hoort op een frikandel speciaal.
jij smeert er ketchup op? :r
pi_89033291
quote:
15s.gif Op maandag 22 november 2010 22:27 schreef rulerofdeath het volgende:

[..]

jij smeert er ketchup op? :r
Nee en nooit gedaan ook. Ik eet sowieso geen frikandellen speciaal (meer).
  maandag 22 november 2010 @ 22:31:20 #150
148588 rulerofdeath
pi_89033471
maar wat hoort volgens jou op een frikandel speciaal dan?
pi_89033590
quote:
5s.gif Op maandag 22 november 2010 22:31 schreef rulerofdeath het volgende:
maar wat hoort volgens jou op een frikandel speciaal dan?
Het kan zowel met curry als met ketchup. Zelfde geldt voor een patatje speciaal.
  maandag 22 november 2010 @ 22:34:40 #152
257229 opastokvis
Oud maar nog geen tachtig. :(
pi_89033681
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2007 02:29 schreef mike4141 het volgende:
Beckers is echt een gaar kut merk, laatste 3 x dat ik produkten van hun heb gegeten ben ik daar ziek van geworden (verspreid over een jaar tijd fzo)

die bami schijven,frikandellen, en magnetron loempia's .. weet niet wat ze er in stoppen..
maar ik ga liever ''gewoon'' dood
herkenbaar, kots me ook de tering van beckers.

die van de aldi zijn goed te beren trouwens. ^O^ :9~
Lafheid berust vaak op goede informatie, moed op gebrek aan inzicht.
  maandag 22 november 2010 @ 22:47:42 #153
15600 BB-King
Long live the King!
pi_89034517
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 22:33 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Het kan zowel met curry als met ketchup. Zelfde geldt voor een patatje speciaal.
Maar is een patatje speciaal nu hetzelfde als een patatje oorlog?
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
pi_89034694
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 22:47 schreef BB-King het volgende:

[..]

Maar is een patatje speciaal nu hetzelfde als een patatje oorlog?
Nee. Voor zover ik gewend ben is een patatje oorlog met mayonaise en satésaus.
pi_89035043
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2008 10:30 schreef pleeborstel het volgende:

[..]

Bij vd Kolk, zit niet in het centrum maar aan de Assendorperstraat :9
Ik heb hier nooit bij stil gestaan.
Wat een geweldige concept. Een snackbar die zijn eigen ballen en frikandellen draait!
Helaas zijn de reviews de laatste tijd niet best, is het nog steeds te kanen?

En kan iemand zo iets dergelijks aanbevelen in Amsterdam?
En dan bedoel ik niet Van Dobben of yuppententen als de Burger Bar.
pi_89035583
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 22:50 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Nee. Voor zover ik gewend ben is een patatje oorlog met mayonaise en satésaus.
En uitjes, bij onze snackboer tenminste.
pi_89035586
Mijn topic, it's alive! Honger :P
pi_89035815
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 23:06 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

En uitjes, bij onze snackboer tenminste.
Ja, dat zou kunnen. Over het algemeen worden maar weinig mensen het eens of er nu wel of geen uitjes op 'horen'. Persoonlijk hoef ik er geen uitjes op iig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')