Fritessaus is zielloze zoete patatdecoratie. Hulde aan de echte mayo!quote:Op vrijdag 13 juli 2007 21:54 schreef conleche het volgende:
zelf curry maken:
ketchup, kerriepoeder, vloeibare zoetstof. (je kan ook poedersuiker gebruiken, maar geen gewone want dat knarst.) Doorroeren
Das alles. Misschien niet zo lekker als de Hela, maar het komt in de buurt.
Ik heb vroeger in een tent gewerkt waar ze ook frikandellen verkochten. De werkwijze: eerst opensnijden, dan frituren. Dan de Gouda's glorie fritessaus op KAMERTEMPERATUUR er in, dan de uien, die moeten heel fijn zijn gesneden, dat is de trick. En dan als laatste de curry, vanzelfsprekend ook op kamertemperatuur.
TS vroeg hoe je een echte snackbar-frikandel kon maken, ik denk dat de meesten fritessaus gebruiken. Mijn of jouw persoonlijke voorkeur heeft daar niet zoveel mee te maken.quote:Op maandag 16 juli 2007 12:53 schreef MarkDeMagiėr het volgende:
[..]
Fritessaus is zielloze zoete patatdecoratie. Hulde aan de echte mayo!
Bedoel je de Goldfrik van Van Lieshout?quote:Op donderdag 12 juli 2007 20:42 schreef Tezz het volgende:
goudfrikandellen jongens.
GOUDFRIKANDELLEN.
(te verkrijgen bij de betere diepvriesspeciaalzaak, zoals Van Reizingen enzo).
en wie ben jij om uit te maken welk dier "edel" is en welk dier niet? wat een arrogantie.quote:Op donderdag 12 juli 2007 02:22 schreef mike4141 het volgende:
geen idee, maaruh een paard is een edel dier -> hou sowieso niet zo van vlees eten....
en dat eet ik dus gewoon liever helemaal niet (principe kwestie) maar ik dacht echt dat er allemaal slachtafval in zat..
quote:Op donderdag 12 juli 2007 16:12 schreef Simsfan88 het volgende:
En welke mayonaise is nu het beste (of de meest op een snackbar lijkende)? Ik heb thuis een pot Calve mayonaise en een emmer Remia fritessaus, maar die smaken toch een stuk anders...
Tis een dagje later geworden maar als lunchhapje smaakte hij meer dan lekker!!!quote:Op dinsdag 17 juli 2007 16:57 schreef Zij-en-Hij het volgende:
Ik heb alle ingrediėnten in huis dus dat wordt vanaaf een lekkere dikke vette frikandel speciaal!![]()
Zie je ondertitel......quote:Op woensdag 18 juli 2007 17:00 schreef Zij-en-Hij het volgende:
[..]
Tis een dagje later geworden maar als lunchhapje smaakte hij meer dan lekker!!!![]()
Mét heinz ketchup!![]()
Geen curry..![]()
Sinds wanneer is dan het overgebleven vlees ineens afval? Wat voor de 1 afval is, is voor de ander lekker? En frikandel is altijd wel lekkah...quote:Op donderdag 12 juli 2007 02:22 schreef mike4141 het volgende:
geen idee, maaruh een paard is een edel dier -> hou sowieso niet zo van vlees eten....
en dat eet ik dus gewoon liever helemaal niet (principe kwestie) maar ik dacht echt dat er allemaal slachtafval in zat..
ja maar daar hebben ze weer die zalige currywurst. Heerlijk vind ik dat !!quote:Op donderdag 12 juli 2007 10:53 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
stelletje klootzakken... ik woon in Berlijn, en hier doen ze niet aan frikandellen!als ik nu weer op vakantie ben in Nederland eet ik alleen maar frikandel speciaal... weet het nu wel weer...!
Ja gek he? Mayoniase of fritessaus zijkn ook twee heel verschillende dingen. Een mayonaise is over het algemeen veel vetter omdat er (meer) olie is in verwerkt....quote:Op donderdag 12 juli 2007 16:12 schreef Simsfan88 het volgende:
En welke mayonaise is nu het beste (of de meest op een snackbar lijkende)? Ik heb thuis een pot Calve mayonaise en een emmer Remia fritessaus, maar die smaken toch een stuk anders...
Wou ik ook zegge! Frikandel speciaalquote:Op donderdag 12 juli 2007 02:12 schreef Fillipe het volgende:
En bedankt voor dit opgewekte honger gevoel. Val deaud.
succesquote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:04 schreef Mikkie het volgende:
Bedankt voor het kicken van dit topic. Ik stond immers op het punt om nog te gaan koken, maar ben nu 10.000 redenen aan het verzinnen om dat niet meer te doen en friet te halen.
Zaanse. (en dat is een merk, geen type). Zo ongeveer de goedkoopste uit de winkel, onverantwoord gemaakt van legbattereieren. Maar lekker.... lekkah....quote:Op donderdag 12 juli 2007 16:12 schreef Simsfan88 het volgende:
Ik heb vandaag net een nieuwe frituurpan gekocht (de oude was onherstelbaar dood). Helaas nog geen vet er in (morgen bij de super halen)....quote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:07 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
succes
ik wil nu ook iets uit de frituur
Lekker boeiend, we staan toch aan de top van de voedselketen. We fokken alles voor ons plezier:Pquote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:40 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Zaanse. (en dat is een merk, geen type). Zo ongeveer de goedkoopste uit de winkel, onverantwoord gemaakt van legbattereieren. Maar lekker.... lekkah....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |