Idd, dat probleem heb ik vaak ook. Die curry die ik meestal gebruik heeft zo'n grote dop, dus dan kan je het altijd nog even uitstrijken voor je de mayo er op doet.quote:Op donderdag 12 juli 2007 11:07 schreef D-Devil het volgende:
Eerst curry dan mayo, dat doe ik ook altijd maar volgens mij maakt het niet zoveel verschil heb er wel al vaker op gelet maar niet echt een voorkeur, ik doe de curry gewoon als eerst omdat die er beter tussen loopt.
Ik gebruik Hela curry over het algemeen, nu heb ik een frituur in de buurt die hebben curry die is nog donkerder en smaakt wat zoeter dan die van de Hela smaakt. Soms gaat mijn voorkeur uit naar hun curry, gewoonweg omdat ik er zin in heb. Ook zorg ik ervoor dat mijn curry lauw/warm is in plaats van ijskoud uit de koelkast.quote:Op donderdag 12 juli 2007 11:09 schreef Guncta het volgende:
[..]
Idd, dat probleem heb ik vaak ook. Die curry die ik meestal gebruik heeft zo'n grote dop, dus dan kan je het altijd nog even uitstrijken voor je de mayo er op doet.
Bij de Lidl (volgens mij) hebben ze curry die naar pepernoten smaakt. Die vond ik ook altijd appart+ een beetje vies. Alleen heb ik soms hetzelfde probleem, soms heb je gewoon zin in afwisseling en heb je meer trek in die pepernoten-curry. Dus meestal 2 verschillende curryflessen in huis. Al is die curry niet lekker bij een frikandel. Dan heb ik liever iets pittiger curry.quote:Op donderdag 12 juli 2007 11:20 schreef D-Devil het volgende:
[..]
Ik gebruik Hela curry over het algemeen, nu heb ik een frituur in de buurt die hebben curry die is nog donkerder en smaakt wat zoeter dan die van de Hela smaakt. Soms gaat mijn voorkeur uit naar hun curry, gewoonweg omdat ik er zin in heb. Ook zorg ik ervoor dat mijn curry lauw/warm is in plaats van ijskoud uit de koelkast.
Oh dus ik ben niet de enige die de curry van de Lidl naar pepernoten vind smakenquote:Op donderdag 12 juli 2007 11:23 schreef Guncta het volgende:
[..]
Bij de Lidl (volgens mij) hebben ze curry die naar pepernoten smaakt. Die vond ik ook altijd appart+ een beetje vies. Alleen heb ik soms hetzelfde probleem, soms heb je gewoon zin in afwisseling en heb je meer trek in die pepernoten-curry. Dus meestal 2 verschillende curryflessen in huis. Al is die curry niet lekker bij een frikandel. Dan heb ik liever iets pittiger curry.
Bij mij in de vriendengroep snappen ze ook niet hoe ik er bij kom. Dacht altijd dat ik de enige was die dat proefde, maar gelukkig, of er zijn nog meer rare mensen zoals ik, of het is echt een pepernotensmaak die er aan zit.quote:Op donderdag 12 juli 2007 11:30 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Oh dus ik ben niet de enige die de curry van de Lidl naar pepernoten vind smaken![]()
De curry van de AH vind ik nog het lekkerste btw.
ik ookquote:
Die van de Aldi is gewoon gewenning, heette dat niet Golden Wonder altijd? Serieus, mijn ma nam die altijd mee maar sinds ik op mezelf zit komt dat er dus niet meer in, vroeger at ik het nog wel als curry maar of smaak verandert of het valt gewoon niet onder die noemerquote:Op donderdag 12 juli 2007 11:43 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
ik ook
en de curry van de aldi op nr 2.
de curry van gouda's glorie vind ik net ketchup.
Curry wordt niet gemaakt, curry is geschapenquote:Op donderdag 12 juli 2007 11:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
is het niet mogelijk om zelf curry te maken?
goed dan stel ik de vraag anders...!quote:Op donderdag 12 juli 2007 12:01 schreef D-Devil het volgende:
[..]
Curry wordt niet gemaakt, curry is geschapen.
is dit curry voor bij de frikandel speciaal..quote:Op donderdag 12 juli 2007 12:16 schreef D-Devil het volgende:
2 eetlp. Bloem
1 blokje kippen bouillon
2 eetlp. Zoete sherry
1 sjalot
1 teentje look
Blik kokosmelk (125g)
50 cc melk
3 eetlp. Curiepoeder (of 2 + 1 tumerinc voor zachte curry)
1 eetlp. Koriander
50 g fijngesnipperde gemberwortel (of poeder)
Sjalot en look fijn snipperen.
De wok met 2 X olie verhitten. Olijfolie toevoegen, verhitten en fijngesnipperde sjalot en look 1/2 min aanbakken. Blokje kippenbouillon pletten, mengen met gember, koriander, bloem en in de wok brengen. Blussen met sherry. Vuur verzachten, kokosmelk langzaam in roeren. Saus laten indikken en verdunnen met melk (of water). Saus even aan de kook brengen, en verder verdunnen naar smaak. Peper en zout toevoegen.
Dat is de allerlekkerste combi voor je frikandel speciaal!!!quote:Op donderdag 12 juli 2007 08:47 schreef D-Devil het volgende:
[..]
[afbeelding] + [afbeelding] + [afbeelding] + [afbeelding].
Ik had hetzelfde trouwens die periode met een paar andere producten, weet alleen niet meer welke. Dacht eerst dat ik zwanger was ofzo dat ik alles naar pepernoten vond smakenquote:Op donderdag 12 juli 2007 11:38 schreef Guncta het volgende:
[..]
Bij mij in de vriendengroep snappen ze ook niet hoe ik er bij kom. Dacht altijd dat ik de enige was die dat proefde, maar gelukkig, of er zijn nog meer rare mensen zoals ik, of het is echt een pepernotensmaak die er aan zit.
Ik vind daardoor die curry ook naar alles behalve curry smaken. Zelfs ketchup zou dan nog dichter in de buurt zitten, omdat dat wat zoeter is, ook al proef je ook niet echt tomaat.
Ik zou pepernoten ook nooit koppelen aan peper of spicy, maar door die curry nu wel een klein beetje.
golden table heet de curry van de aldiquote:Op donderdag 12 juli 2007 11:46 schreef D-Devil het volgende:
[..]
Die van de Aldi is gewoon gewenning, heette dat niet Golden Wonder altijd? Serieus, mijn ma nam die altijd mee maar sinds ik op mezelf zit komt dat er dus niet meer in, vroeger at ik het nog wel als curry maar of smaak verandert of het valt gewoon niet onder die noemer.
Ui moet er als eerste op man. Barbaar.quote:Op donderdag 12 juli 2007 11:01 schreef Guncta het volgende:
ik zal even andere puntjes toevoegen, aangezien smaak voor een heel groot gedeelte ook nog wordt bepaald door geur, geluid en tast:
- Gebruik na het frituren directeen stuk keukenrol papieren om de frikandellen 'af te drogen'. Zo zijn ze minder vet en voelen ze steviger aan.
- Doe de ui er als laatste op, aangezien dit een versproduct is en je graag ui wil ruiken en zien.
- Frituur niet in dezelfde ruimte of gebruik een goede afzuigkap. Bij voorkeur door iemand anders laten maken die frikandellen. Serieus, scheelt een hele hoop. Mijn pa maakt ze precies hetzelfde als mij, zelfde tijd en manier van handelen. Alleen zijn de frikandellen die hij maakt een stuk lekkerder.
Ik zelf heb ook het idee dat curry, mayo en dan uitjes beter smaken dan mayo curry en dan uitjes. Maar dat weet ik niet zeker.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |