abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 juli 2007 @ 22:53:27 #1
147277 tweaktubbie
Waar is dat knopje voor?
pi_51378479
Zie die dingen nieuw voor 145 in de winkel, op marktplaats voor 80-100 euro.
Had roze willen hebben, maar die worden al 3 jaar niet meer gemaakt/verkocht.

Heb een dochter van bijna 1 en een van bijna 3, dus die beugel lijkt me niet meer nodig.
Is die makkelijk (zonder schade/plekjes) te plaatsen en verwijderen als ik dochters wissel, of echt iets om langere tijd te laten zitten?

Zie op foto's vaak boven aan kras op de plek waar ze tegen een tafel worden aangeschoven, en bij voetenplank een rand die afslijt - is dat een bekend issue?

Tot slot de vraag of mensen nog goede adresjes/webshops weten; zie in google Skandic (importeur) en wat andere sites die echter richting reguliere winkelprijs gaan. Verzending vanuit het buitenland is goedkoop, maar heb geen idee op je op wat krasjes moet rekenen.

Kortom; 'tripp trappers', laat je horen.
Weer drie seconden verspild door het lezen van een nutteloze sig....
pi_51378886
Ik vind de beugel niet heel makkelijk te verwijderen, ik zou dat niet een paar keer per dag doen zeg maar. Het is wel te doen zonder schade te krijgen hoor, maar het vereist wel wat kracht.
Wij hebben op onze creche ook tripp trapp (en alvast 1 op zolder voor ons meissie) bevalt heel goed, zie niet echt duidelijke slijtplekken van aan tafel schuiven. Evt kunnen je ze ook schuren en lakken. Er bestaan ook nep tripp trapps. Maar mijn ervaring daarmee is dat die veel eerder omver gaan, een echte tripptrapp krijgt een kind niet zo snel ondersteboven als hij erin zit dan de nepversie. Wat ik het voordeel van de stoelen vind is dat je ze zo lang kunt gebruiken, eerst met stoelverkleiner en beugel, later zonder beugel, en dan kun je de zitting en de voetenplank nog verplaatsen. Je ziet vaak een tripp trapp meeverhuizen met het kind, als ze een bureau hebben dan kunnen ze nog steeds op de tripptrapp eraan zitten.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_51379097
ik zou voor de jongste nog wel even wachten met het verwijderen van de beugel. maar als ik je goed begrijp zou je ze afwisselend op dezelfde stoel willen laten zitten? dan moet je ook nog de hoogte van de plankjes voortdurend wisselen, lijkt me echt een heel gedoe. ik heb er één tweedehands, en vind de kwaliteit daarvan nog erg goed, ondanks dat deze al jaaaren gebruikt was. ik zie er geen van de slijtplekken op die jij noemt. de tweede halen we van de week op, bij 'tzelfde adres.
  woensdag 11 juli 2007 @ 23:08:34 #4
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_51379120
Wij hebben een tripptrapp voor Saskia en die is nu zo'n 3 jaar in gebruik. En volgens mij zijn er nog niet echt slijtageplekker zichtbaar. Er zitten wel wat krasjes her en der, maar dat lijkt me logisch na zo'n tijd.

De beugel meerdere keren per dag erin en eruit lijkt me niks.. dat is best ff kracht zetten en doe je niet 'ff'.

Tijn is nu 6 maanden en toe aan een kinderstoel en hij krijgt gewoon een nieuwe. Saskia heeft die van haar nog wel een paar jaar in gebruik (dat gedoe op een gewone stoel met eten is niks; moet ze op d'r knieeen zitten, of op d'r kont maar dan is de tafel veel te hoog... nee, gewoon lekker op d'r tripptrapp )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 11 juli 2007 @ 23:10:37 #5
3011 E.T.
pi_51379203
Ik bedenk me nu trouwens, de beukenvariant op het kdv toont wel wat slijtageplekken op de voetenplank. Maar die staan er al heel wat jaartjes en worden natuurlijk heel erg intensief gebruikt.. (en dan is het nog alleen maar de lak die slijt)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 11 juli 2007 @ 23:30:57 #6
147277 tweaktubbie
Waar is dat knopje voor?
pi_51379869
Okay... We hebben nog een gewone kinderstoel, dus die verkleiner leek me niet nodig maar is 2e hands vaak bijgeleverd. Dat plankjes switchen plus verkleinerissue doet me er aan denken om voor de oudste maar een tripp trapp te nemen; alleen een tuigje lijkt me niet praktisch/handig/prettig voor de jongste...

Dan nog 't kleurenissue: zie op KDV bij ons ook goeie stoelen met normale intensieve gebruikssporen, en bij Prenatal zie ik altijd de beuken/blanco uitvoeringen. Valt er nog wat te zeggen over de lak bij kleuren; leveren krassen gelijk een lichte kleur eronder op, of valt dat mee?

Komt een hoop bij kijken, op eBay zag ik 'stokke tripp trapp like' wat dus betekent 'soort van'. Maar in elk geval bedankt voor reacties zover, duidelijk dat ik er 1 of 2 moet hebben :8
Weer drie seconden verspild door het lezen van een nutteloze sig....
  woensdag 11 juli 2007 @ 23:38:36 #7
20697 klabbakus
Deng Deng Deng
pi_51380128
lol!
eigenlijk nooit beseft dat ik 'm ook zelf kan gebruiken

pi_51380551
Gebruik het ding al bijna 6 jaar voor mijn dochter.
Kost me geen moeite de beugel eraf te halen en echte slijtage plekken zitten er volgens mij ook niet op .(dit kan ik even niet één, twee, drie controleren aangezien ik niet thuis ben nu)
Oja hebben de koloniaalkkleur, donkerbruin dus.

Hebben trouwens ook de wip van Stokke
Aangezien mijn dochter een lage spierspanning heeft was dit ding ideaal om te trainen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2007 23:53:05 ]
  Jubileum moderator donderdag 12 juli 2007 @ 08:22:34 #9
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_51384884
Wij hebben ook 2 triptraps, de berkenvariant. De trip trap van mijn oudste, 6 jaar, vertoont enorme slijtplekken op de voetenplank maar dat komt omdat ze abnormaal veel met haar voetjes beweegt. De trip trap van mijn jongste, 3, ziet er nog uit als nieuw.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 12 juli 2007 @ 13:27:44 #10
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51392497
Wij hebben een groene.
Staat alleen nog bij mijn schoonouders.
Niet dat dit verder iets toevoegt, maar is ook een tvp.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_51392549
Ah hebben jullie tóch voor een Tripp Trapp gekozen Moonah! Goedzo
Voegt ook niets toe, maar allá.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  donderdag 12 juli 2007 @ 13:30:31 #12
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51392568
Wij hebben twee rode en er is nergens een afgesleten plekje nog. De oudste is bijna 3.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 12 juli 2007 @ 13:33:09 #13
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51392633
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 13:29 schreef lcicle het volgende:
Ah hebben jullie tóch voor een Tripp Trapp gekozen Moonah! Goedzo
Voegt ook niets toe, maar allá.
We hebben nu thuis gewoon dat Ikeading, en die is ook wel handig hoor. Met name omdat daar een blad op zit. Plus ik zet er Thies in onder de douche! (Tip van Chacama).
Maar als hij straks echt met ons mee gaat eten ben ik blij dat we een TrippTrapp hebben.
  donderdag 12 juli 2007 @ 13:36:27 #14
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_51392724
Hier ook positieve ervaringen met de triptrap!!
Mijn oudste is wel al twee, maar ik gebruik nog steeds die beugel voor hem. Anders blijft hij gegarandeerd niet zitten tijdens zijn maaltijd
Dus als jouw dochter nog geen 1 is, lijkt die beugel mij toch nog wel een must!
pi_51393491
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 13:33 schreef Moonah het volgende:

[..]

We hebben nu thuis gewoon dat Ikeading, en die is ook wel handig hoor. Met name omdat daar een blad op zit. Plus ik zet er Thies in onder de douche! (Tip van Chacama).
Maar als hij straks echt met ons mee gaat eten ben ik blij dat we een TrippTrapp hebben.
Milou hebben we ook in zo'n IKEA-stoel de eerste tijd onder de douche gedaan, echt superhandig destijds

edit: dat was een heel simpel ding van poten met een plastice kuip erin. Ook handig ding om mee te nemen als we ergens heen gingen waar geen kinderstoel was.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2007 14:02:34 ]
  zaterdag 14 juli 2007 @ 17:00:19 #16
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_51464345
Hier ook een blije tripp trapp gebruikster! (nuja, mama van dan he!)

Wij hebben een blank houten versie met rode beugel.

Mijn vraag is, zijn er ook bladen voor te krijgen, al dan niet merkloos? Of moeten we opa lief aankijken?

En de Ikea-versie is super voor op vakantie inderdaad!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_54999580
Ik ga dit topic nog maar eens omhoog schoppen.

Vorige week kwam helemaal vol lof over de TrippTrapp thuis vanwege zijn collega die er helemaal lyrisch over was. Ja, leuk: ik had mijn zinnen al laten vallen op een ouderwetse Fonny stoel, maar vooruit, dan gaan we nog een keer op onderzoek uit.

Begrijp ik nou goed dat je dus 145 euro voor de stoel kwijt bent, dan nog 39 euro voor een babyset (wat houdt dat in?) en nog 35 euro voor een stoffen ding wat een stoelverkleiner blijkt te zijn?
Dat is natuurlijk wel een behoorlijk contrast met een Fonny van 115 waar je ook nog wel een stoelverkleiner voor zal kopen, maar wat natuurlijk nooit zo duur zal zijn als die van de Stokke.

Wat zijn nou precies de voor- en nadelen van de Stokke ten opzichte van de Fonny?

Wat ze vandaag in de winkel vertelden : als je de kleine aan de salontafel wilt laten eten is de Fonny handiger en je hebt dan ook meteen een eigen tafeltje en stoeltje voor de kleine. Maar het voordeel van de Stokke was dat je het kon verstellen zodat je er jaren mee kan, terwijl je je kind niet eeuwig in de Fonny kan laten zitten en je dan alsnog een zitverhoger op een gewone stoel nodig kan hebben.
Ik vond de Stokke er behoorlijk laag uit zien, maar dat zou best wel eens vertekend kunnen zijn.

Daarom: waarom zou ik voor de Stokke moeten gaan?
  zondag 2 december 2007 @ 21:18:47 #18
3011 E.T.
pi_54999925
omdat ik voor kind 3 gewoon nog een stokke erbij koop terwijl ik er al twee heb staan?
(ik weet trouwens niet wat een Fonny is, maar voor mijn ervaring maakt dat niet zo veel uit)

Het meegroeien vind ik echt geweldig aan die stoel
Peuters/kleuters en kids tot een jaar of 8 zitten zo steeds op de goede hoogte aan tafel. Als je met zitverhogers op een gewone stoel gaat klooien komt je nooit helemaal lekker uit, zitten ze vaak met de benen tegen de rand onder de tafel..

De babyset is trouwens de beugel die voor de buik loopt, het leren riempje wat van zitplankje naar beugel loopt (tussen de benen) en een rugleuning-verhoger.

Maar hier dus alleen maar goede ervaringen met de tripp-trapp en over een jaartje komt er idd een derde stoel bij aangezien Saskia op een gewone stoel dan nog niet zo handig is.
  zondag 2 december 2007 @ 21:20:49 #19
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_55000023
Ik heb nog nooit van de Fonny gehoord, maar ik ga voor de stokke omdat ik die over een paar jaar ook ng kan gebruiken. Sterker nog ik kan er zelf in gaan zitten, heb eens bij een collega een hele avond op een stokke gezeten.

Het is idd een dure grap als je én de stoelverkleiner koopt, en het stoffen gedeelte. Maar volgens mij haal je het er wel uit.
pi_55000046
Wij hebben al 3 jaar een kersenhouten Tripp trap en die ziet er ook nog nieuw uit. Nou ja, het kussentje niet
De beugel krijg ik er wel redelijk makkelijk zonder beschadigingen af maar ik zou dat niet een paar keer per dag willen doen.
Het voordeel van de Tripp trap vind ik dat ze echt aan tafel mee kunnen eten ipv aan zo'n eigen plateautje. En het neemt niet zoveel ruimte in beslag, je schuift hem zo onder tafel.
Een kind van 1 kan je echt niet zonder beugel laten zitten volgens mij.

zie nu pas dat het een hele oude vraag betreft over die beugel en beschadigingen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 2 december 2007 @ 21:25:33 #21
133767 Libel
pi_55000217
Hier ook terug een tripp trapp voor de derde!
Ik vind het prima stoelen.
Heb wel nooit die stoelverkleiner erbij gekocht en ga dat nu ook niet doen. Dat heb je echt niet lang nodig en vind ik zijn geld dus niet waard.
pi_55000228
De Fonny:

Deze hebben staat bij mijn schoonouders maar ik zou hem zelf niet willen hebben. Neemt best veel ruimte in. En ik vind hem persoonlijk ook gewoon niet mooi.
  zondag 2 december 2007 @ 21:27:33 #23
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_55000286
Ik had de fonny inmiddels ook gegoogled. Denk idd ook dat de fonny veel meer ruimte in beslag neemt. De triptrap kun je idd onder de tafel schuiven.
Vind de triptrap ook mooier dan de fonny, maar dat is mijn persoonlijke mening.
pi_55000755
Wij hebben zo'n fonny en ik vind het erg handig dat die een apart blad heeft. Nou vond ik de trip trap ook wel erg duur (we kregen een kinderstoel). Het tafeltje gebruiken we als Anna gaat schilderen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_55000957
wij hebben onze tripptrapps gewoon tweedehands aangeschaft. stukken goedkoper en toch het plezier.
pi_55001090
Wij hebben bij de Prenatal de meegroeistoel hout (merk Tiamo) gekocht en die bevalt hier supergoed. Hij is, net als de tripp trapp, verstelbaar en kan gewoon onder de tafel worden geschoven als je het blad er af haalt. Maar de prijs is een stuk leuker: 55 euro voor de stoel compleet met blad en riempje
En ik geloof meteen dat de tripp trapp op een aantal vlakken beter scoort dan deze stoel, maar wij vonden dat niet in verhouding staan tot het prijsverschil.

Misschien een idee om eens langs te gaan bij zo'n winkel om al die stoelen in het echt te bekijken? Of is dat geen optie meer voor jou Pruk?
pi_55001269
www.skandic.de erg goedkope triptrapstoelen, bezorgen gratis.
Wij hebben er goede ervaringen mee.
Scheelt hoop geld met bijvoorbeeld de prenatal.

Wij hebben de triptrap gekocht omdat we redelijk klein behuisd zijn en we dus een kinderstoel wilden die weinig ruimte in neemt, lang meegaat en aan de gewone tafel past.

Pepijn kan met zijn 5 maanden nu al goed in de triptrap zitten met babyinzet en kussentje.
  zondag 2 december 2007 @ 22:08:04 #28
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_55001419
Hier ook een berkenvariant, wij zijn de 4e eigenaar en er zitten heel veel slijtplekken op. Maar verder is de stoel echt nog heel erg goed. Stevig en helemaal niet gammel.
Ik twijfel alleen of we er nog 1 voor Lena zullen kopen. Of gewoon een goedkope andere stoel.... (Ik vind ze mooi en superpraktisch, maar lief vind het eigenlijk te duur, nog 1 )
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_55001537
Wij hebben geen 2e gekocht. Morris zit nu op een gewone stoel. Ze schelen 2 jaar en 2 maanden.
  zondag 2 december 2007 @ 22:15:02 #30
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_55001672
Dat helpt natuurlijk niet Snoop...
Wij hebben er trouwens een gewone stoelverkeiner in. ietsjes frotten en het past ook. (En afneembaar. en rose met bloemen. Joepie!)
I
pi_55001806
quote:
Op zondag 2 december 2007 22:15 schreef Lishe het volgende:
Dat helpt natuurlijk niet Snoop...
wat niet?
  zondag 2 december 2007 @ 22:23:05 #32
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_55001988
Als iedereen nou post dat een tweede Tripp trapp onmisbaar is kan ik lief ermee om zijn oren slaan. Dat niet.
  zondag 2 december 2007 @ 22:25:10 #33
189138 Tuc
Baby on board!
pi_55002068
Grappig, in die Fonny zat ik als klein kind al!
Ik vind de TrippTrapps erg fijne stoelen, zitten goed (ook als volwassene, als kind weet ik het niet)
Nu nog niet van toepassing, maar ik denk dat wij over een tijd ook voor de TrippTrapp gaan
And when the night is cloudy
There is still a light that shines on me
Shine on until tomorrow
Let it be, let it be
pi_55002094
ooooooooooh

Eh ja echt, iedereen zou een 2e tripp trap moeten kopen. Echt waar
  zondag 2 december 2007 @ 22:28:46 #35
3011 E.T.
pi_55002198
moet ik NOG een keer zeggen dat ik een derde ga kopen voor ons derde kindje??????
  zondag 2 december 2007 @ 22:30:57 #36
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_55002270
Kijk! Dat wil ik dus horen!

(En 3!!! ET, straks kun je nog kwartetten met je stoelen joh!)
pi_55002316
voor de eerste tijd vond ik de simpelste kinderstoel van ikea eigenlijk handiger. daar zitten ze wat meer beschut/stevig in. dus jullie kunnen je beslissing ook nog even uitstellen pruk & lishe. zo'n ikea-ding is ook handig inklapbaar, makkelijk mee te nemen, dus toch al handig om aan te schaffen als reserve.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 december 2007 @ 22:35:55 #38
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55002422
Over die 3e is het laatste woord nog niet gezegd hoor
pi_55002481
quote:
Op zondag 2 december 2007 22:23 schreef Lishe het volgende:
Als iedereen nou post dat een tweede Tripp trapp onmisbaar is kan ik lief ermee om zijn oren slaan. Dat niet.
De eerste was al niet onmisbaar

Dames: echt even een vraagje: Waarom koop je 1, 2 of zelf 3 van die dure dingen eigenlijk? Wat is er mis met de ouderwetse kinderstoel, waarna je ze gewoon op een normale stoel parkeert?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_55002503
quote:
Op zondag 2 december 2007 22:35 schreef Swetsenegger het volgende:
Over die 3e is het laatste woord nog niet gezegd hoor
Ruilen tegen een X-Box 360/PS4
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 december 2007 @ 22:38:53 #41
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55002511
quote:
Op zondag 2 december 2007 22:37 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

De eerste was al niet onmisbaar

Dames: echt even een vraagje: Waarom koop je 1, 2 of zelf 3 van die dure dingen eigenlijk? Wat is er mis met de ouderwetse kinderstoel, waarna je ze gewoon op een normale stoel parkeert?
het is toch gewoon een kinderstoel...
pi_55002545
quote:
Op zondag 2 december 2007 22:38 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

het is toch gewoon een kinderstoel...
Maar wel eentje die letterlijk 10 keer zoveel kost als een "gewone" kinderstoel, waarbij je allerlei extra dingen voor 'moet' aanschaffen....
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 december 2007 @ 22:42:38 #43
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55002625
quote:
Op zondag 2 december 2007 22:40 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Maar wel eentje die letterlijk 10 keer zoveel kost als een "gewone" kinderstoel, waarbij je allerlei extra dingen voor 'moet' aanschaffen....
Op deze stoel zit Saskia al 4 jaar perfect aan tafel. Op een gewone stoel zou ze nu nog te laag zitten. Er is dus zeker wel wat voor te zeggen. Mij gaat het meer om de ruimte dan om de kosten eigenlijk
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 december 2007 @ 22:43:39 #44
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55002665
Ow en in voorthuizen hebben we een 'gewone' kinderstoel voor Tijn... wat een gammele galbak. En Saskia balanceert daar met een dik kussen op d'r stoel aan tafel (want ja... ZES triptraps, 3 per locatie, gaat mij ook te ver )
pi_55002779
quote:
Op zondag 2 december 2007 22:42 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Op deze stoel zit Saskia al 4 jaar perfect aan tafel. Op een gewone stoel zou ze nu nog te laag zitten. Er is dus zeker wel wat voor te zeggen. Mij gaat het meer om de ruimte dan om de kosten eigenlijk
Ja, ik vind het prima. Moet iedereen voor zichzelf weten.

Ik kende het ding wel, alleen ik begreep niet echt dat dit ding zoveel moest kosten. Wij hebben ze alledrie in een kek ( ) IKEA-ding gezet (eerst noodzakelijk, want student ), maar nooit weggedaan, want nog prima functionerend. Die staat hier nu stof te happen, want Kian zit gewoon op een stoel zoals wij.
pi_55002849
ik heb een stoel van geuther een duits merk. die vind ik persoonlijk fijner dan de tripp trapp.
op het kdv waar ik stage liep kieperden er wel eens kinderen met stoel en al achterover dit zou niet kunnen.
de stoel die ik heb kun je achter over kanelen zodat je kindje er in ligt en in elke hoogte verstelbaar. wat hij kost weet ik niet heb hem als kraamcadeau gehad.
mama van 3 kids!
  Licht Ontvlambaar zondag 2 december 2007 @ 22:52:22 #47
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_55002948
Mijn ouders hadden voor ons een Fonny, die hebben ze nog en staat bij heb voor Isa... Best een leuk ding, neemt alleen gruwelijk veel plaats in. We hebben zelf een TrippTrapp, die inderdaad netjes onder tafel past. Als ik zo'n Fonny had willen hebben, had ik de keuken moeten laten uitbreken Voor die witte Ikea stoel trouwens ook Ben erg blij dat mijn schoonpapa dat de mooiste stoel vond toendertijd
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 2 december 2007 @ 22:55:07 #48
3011 E.T.
pi_55003034
quote:
Op zondag 2 december 2007 22:46 schreef Five_Horizons het volgende:want Kian zit gewoon op een stoel zoals wij.
Maar dan komt ie OF net met z'n kruin boven de tafel uit (als ie op z'n billen zit), of hij moet op z'n knieen (ook niet geweldig), of op een kussen/stoelverhoger (en dan vaak problemen met de 'rand' die onder de meeste tafels zit..
pi_55003079
quote:
Op zondag 2 december 2007 22:55 schreef E.T. het volgende:

[..]

Maar dan komt ie OF net met z'n kruin boven de tafel uit (als ie op z'n billen zit), of hij moet op z'n knieen (ook niet geweldig), of op een kussen/stoelverhoger (en dan vaak problemen met de 'rand' die onder de meeste tafels zit..
Wat is er mis met op z'n knietjes zitten?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 december 2007 @ 22:57:00 #50
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55003103
quote:
Op zondag 2 december 2007 22:56 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Onze stoelen hebben een dichte rugleuning. Daar gaat dat al niet bv.
  zondag 2 december 2007 @ 22:58:24 #51
3011 E.T.
pi_55003144
quote:
Op zondag 2 december 2007 22:56 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Rotan/gevlochten touw en knietjes zijn geen geweldige combinatie
pi_55003270
quote:
Op zondag 2 december 2007 22:58 schreef E.T. het volgende:

[..]

Rotan/gevlochten touw en knietjes zijn geen geweldige combinatie
Dat is best een goede reden, idd
pi_55003329
Wij hebben twee Tiamo meegroeistoelen, die Piglet ook al noemde. Bevalt goed. De oudste van 3 zit er zonder blad in, stoel heeft de juiste hoogte voor haar en hij is erg stabiel, ze kan er goed zelf in klimmen. De jongste zit er nog met blad in maar zonder kan evt ook (dan wel een los tuigje erbij kopen).
Op Marktplaats zijn ze voor 30 euro te krijgen, nieuw regelmatig voor 55 euro in de aanbieding.
pi_55008161
quote:
Op zondag 2 december 2007 21:58 schreef piglet het volgende:
Misschien een idee om eens langs te gaan bij zo'n winkel om al die stoelen in het echt te bekijken? Of is dat geen optie meer voor jou Pruk?
We zijn gisteren wezen kijken. Ik heb al bij meerdere mensen in het "echte leven" de Tripp Trapp zien staan en ook bij Yppy weet ik hoe fijn de Fonny is. De houten meegroeistoel van de Prenatol zoals die in Utrecht stond vond ik er een stuk minder degelijk uitzien dat de Fonny/Stokke.
pi_55008582
Zoals poemojn al zegt, ze zijn erg stabiel Lucas klimt er ook zelf in En de stoel heeft ook nog geen beschadigingen ofzo.
Maar goed, zoals ik al zei de Tripp Trapp (en de Fonny misschien ook, die ken ik niet) zal ongetwijfeld op een aantal punten beter zijn. Alleen voor mij persoonlijk stond het verschil in kwaliteit niet in verhouding tot het verschil in prijs

Sterkte met beslissen, maar weet dat je kindje in beide prima zal zitten hoor
pi_55009697
Als het je niet om 't design gaat maar om de praktische bruikbaarheid is de moeilijkheidsgraad bij 't schoonmaken dan misschien handig als beslissende factor? Dus: zitten er niet te veel moeilijke hoekjes, kiertjes en gaatjes waar de etensresten in verdwijnen? Is de bekleding goed wasbaar of is evt een plastic stoelverkleiner mogelijk?

Succes met beslissen
pi_55009753
Nou, design zal me zorg wezen inderdaad. Tuurlijk, de Stokke ziet er mooi uit en zou ook prima in ons interieur passen. Hij is mooi klein en kan onder de tafel, bij een andere zal dat minder makkelijk gaan. Op zich wil ik dus best de Stokke, ik denk gewoon dat ik de prijs belachelijk vind
  maandag 3 december 2007 @ 11:37:40 #58
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_55009866
Valt me op dat het lijkt alsof niemand regelmatig loopt te vloeken bij de kl*te tripp trapp's omdat ze snoeihard tegen de uitstekende poot aan heeft getrapt zonder schoenen aan .
Voor mijn kleinere broertje hadden mijn ouders zoon ding (jaar of 15 geleden, ziet er nog steeds erg goed uit en wordt binnenkort weer in gebruik genomen zodra mijn nichtje er in past ) gekregen en regel matig trapten wij tegen die uitstekende balken aan bij het rondrennen. Pijn dat dat doet!
  Licht Ontvlambaar maandag 3 december 2007 @ 11:40:17 #59
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_55009911
quote:
Op maandag 3 december 2007 11:37 schreef bleiblei het volgende:
Valt me op dat het lijkt alsof niemand regelmatig loopt te vloeken bij de kl*te tripp trapp's omdat ze snoeihard tegen de uitstekende poot aan heeft getrapt zonder schoenen aan .
Voor mijn kleinere broertje hadden mijn ouders zoon ding (jaar of 15 geleden, ziet er nog steeds erg goed uit en wordt binnenkort weer in gebruik genomen zodra mijn nichtje er in past ) gekregen en regel matig trapten wij tegen die uitstekende balken aan bij het rondrennen. Pijn dat dat doet!
Dan zou ik op al mijn meubilair moeten schelden Ik loop werkelijk overal tegenaan, zelfs nog tegen deurposten... Te kort door de bocht
pi_55009953
quote:
Op maandag 3 december 2007 11:37 schreef bleiblei het volgende:
Als we een weekend bij mijn ouders geweest zijn, die hangende toiletten hebben, stoot ik ook altijd mijn voeten tegen het toilet hier. Maarja, het went
  maandag 3 december 2007 @ 11:45:31 #61
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_55010017
quote:
Op maandag 3 december 2007 11:40 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Dan zou ik op al mijn meubilair moeten schelden Ik loop werkelijk overal tegenaan, zelfs nog tegen deurposten... Te kort door de bocht
Ah, naja, ik heb het alleen bij die Tripp Trapp omdat die uitsteekt laag bij de grond wat je dus niet verwacht .
  maandag 3 december 2007 @ 12:16:04 #62
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_55010590
Voor de kinderstoelen heb ik me juist uitgeleefd bij de IKEA. Ik had echt moeite met die prijzen van die Tripp Trapps.
Voor Katja hebben we dus ooit deze gekocht

Toen Job eenmaal aan een kinderstoel toe was hebben we voor Katja een juniorstoel gekocht bij de Ikea, namelijk deze

En toen Job eenmaal ook aan een juniorstoel toe was hebben we de oude kinderstoel verbouwd tot juniorstoel. Werkt prima en eigenlijk gaat die eerste kinderstoel van Katja dus nu ook al 6 jaar mee.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_55013543
Er schreef iemand dat de tripp trapps achterover kieperen...
Volgens mij mag dat niet kunnen.
Bij mij op het kdv werken we ook met tripp trapp, die kieperen dus niet achterover.
Een andere groep heeft de neptripptrapp, maar die kunnen wel kieperen als ze heel hard heen en weer bewegen.

Meike heeft ook de tripptrapp, inmiddels de witte babyinzet eruit, nu nog de beugel en de stoelverkleiner erin, ze zit er perfect in.
pi_55016704
quote:
Op maandag 3 december 2007 14:54 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Er schreef iemand dat de tripp trapps achterover kieperen...
Volgens mij mag dat niet kunnen.
Bij mij op het kdv werken we ook met tripp trapp, die kieperen dus niet achterover.
Een andere groep heeft de neptripptrapp, maar die kunnen wel kieperen als ze heel hard heen en weer bewegen.

Meike heeft ook de tripptrapp, inmiddels de witte babyinzet eruit, nu nog de beugel en de stoelverkleiner erin, ze zit er perfect in.
karin dat was ik. ze kieperden ech achterover en het zou idd niet mogen toch is het al 3 keer op een half jaar gebeurt.
dat waren ook de echte stokke tripp trapp stoelen op een kdv.
mama van 3 kids!
  maandag 3 december 2007 @ 20:39:32 #65
133767 Libel
pi_55020181
Popples, zijn de zit- en voetvlakjes (of hoe noem je dat onderste plankje) dan wel goed geïnstalleerd?
Zitvlakje mag slechts enkele centimeters uitsteken en voetvlakje mag niet voorbij de poten komen.
Dan zijn ze toch echt wel niet stevig genoeg om niet om te kunnen kieperen.

Bleiblei, ik heb dat idd al meerdere malen meegemaakt dat ik op de tripp trapp loop te vloeken omdat ik er nu wéér tegen gelopen ben
Is echt enorm pijnlijk.
  Moderator woensdag 5 december 2007 @ 23:18:01 #66
45833 crew  Fogel
pi_55068803
Ik heb er twee en ga er nog een bij kopen zogauw mijn jongste dochter een beetje kan zitten (is ze nu nog te jong voor). Geen slijtage, maar de stoelen zijn dan ook nog vrij nieuw.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_55069140
als ze zich flink afzetten tegen de tafel is kiepen zeker niet onmogelijk. ongeacht hoe de voetenplankjes staan.
pi_55102169
quote:
Op zondag 2 december 2007 22:03 schreef p_iglet het volgende:
Helaas volgens mij is de periode van gratis verzenden voorbij Ik wilde net bestellen en zie bij het betalingsoverzicht dit staan: Toeslag voor verzending GLS EU :15,00 EURO. Hadden we dus toch iets eerder moeten bestellen... Nou ja hij blijft nog steeds goedkoper dan bij Prenatal.

Nog even op de site gezocht en inderdaad:

Versandkosten

Deutschland:
Ab ¤ 30,- versandkostenfrei, sonst ¤ 3,90 Versandkosten.

Rest der EU und Norwegen:
¤ 15,00 Versandkosten.

Für die Zahlungsart Nachnahme fällt zusätzlich eine Gebühr von 8,- EUR an. Nachnahme nur bei Lieferung nach Deutschland möglich.

[ Bericht 20% gewijzigd door Stiemie op 07-12-2007 16:17:45 ]
pi_55102771
Misschien kan je hem laten bezorgen bij het nieuwe huis van Phluphy
pi_55102946
O ja dat is een goed idee. Breng ik Linde wel gewoon steeds langs als ze moet eten
pi_55102997
quote:
Op maandag 3 december 2007 11:32 schreef Pruk het volgende:
Nou, design zal me zorg wezen inderdaad. Tuurlijk, de Stokke ziet er mooi uit en zou ook prima in ons interieur passen. Hij is mooi klein en kan onder de tafel, bij een andere zal dat minder makkelijk gaan. Op zich wil ik dus best de Stokke, ik denk gewoon dat ik de prijs belachelijk vind
Aan de hand van dit topic even op marktplaats gekeken en ik ga die van ons erop zetten maar. Milou wil toch alleen nog maar in de stoelen zitten waar wij op zitten.

Moet zeggen dat na 7 jaar er amper een beschadiging op zit, erg bijzonder want de tripp trapp is zeer intensief gebruikt.
pi_55103070
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 15:27 schreef Stiemie het volgende:
O ja dat is een goed idee. Breng ik Linde wel gewoon steeds langs als ze moet eten
pi_55103102
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 15:29 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

Aan de hand van dit topic even op marktplaats gekeken en ik ga die van ons erop zetten maar. Milou wil toch alleen nog maar in de stoelen zitten waar wij op zitten.

Moet zeggen dat na 7 jaar er amper een beschadiging op zit, erg bijzonder want de tripp trapp is zeer intensief gebruikt.
Ik zou hem ook hier in het V&A topic zetten, wellicht kun je hem hier in OUD al kwijt
pi_55107599
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 14:53 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Helaas volgens mij is de periode van gratis verzenden voorbij Ik wilde net bestellen en zie bij het betalingsoverzicht dit staan: Toeslag voor verzending GLS EU :15,00 EURO. Hadden we dus toch iets eerder moeten bestellen... Nou ja hij blijft nog steeds goedkoper dan bij Prenatal.

Nog even op de site gezocht en inderdaad:

Versandkosten

Deutschland:
Ab ¤ 30,- versandkostenfrei, sonst ¤ 3,90 Versandkosten.

Rest der EU und Norwegen:
¤ 15,00 Versandkosten.

Für die Zahlungsart Nachnahme fällt zusätzlich eine Gebühr von 8,- EUR an. Nachnahme nur bei Lieferung nach Deutschland möglich.
Maar ze hebben de triptrap wel nog 8 euro goedkoper gemaakt..
ik was 173,73 kwijt voor triptrap, babyinzet + kussen... dat is nu 165.95

maar wel flauw dat ze niet meer gratis verzenden
  † In Memoriam † vrijdag 7 december 2007 @ 18:58:01 #75
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_55107882
Wij hebben sinds een maand een oranje tripp trapp voor Lucie. Er zit al wel een kale plek op, maar die heeft Lucie zelf vakkundig afgeschraapt met haar tandjes.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_55121767
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 18:44 schreef p_iglet het volgende:

[..]

Maar ze hebben de triptrap wel nog 8 euro goedkoper gemaakt..
ik was 173,73 kwijt voor triptrap, babyinzet + kussen... dat is nu 165.95

maar wel flauw dat ze niet meer gratis verzenden
Ah dan scheelt het gelukkig toch nog iets. We hebben zojuist de Stokke naturel met babyinzet gekocht! Kussentje en tuigje (beiden rood-wit gestreept) had ik laatst al bij Prenatal gekocht omdat we daar nog cadeaubonnen voor hadden en we verder eigenlijk nooit bij Prenatal komen (Zit hier niet echt in de buurt). Ik zag wel dat het kussentje hier echter ook goedkoper was. En nu maar wachten tot alles binnenkomt!

In ieder geval bedankt voor de tip
pi_55156752
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 15:34 schreef Pruk het volgende:

[..]

Ik zou hem ook hier in het V&A topic zetten, wellicht kun je hem hier in OUD al kwijt
Heb hem vanaaf op marktplaats gezet en er is al 75 euro voor geboden
pi_55157829
Voor wie nog een trip trap achtige stoel zoekt: ik heb net een stoel in het vraag en aanbod topic gezet.
pi_55160106
quote:
Op zondag 9 december 2007 23:17 schreef Ladybos het volgende:
Voor wie nog een trip trap achtige stoel zoekt: ik heb net een stoel in het vraag en aanbod topic gezet.
Heb je 'm ook op marktplaats gezet?

FOK! blijft toch een jongerenforum waar volgens mij niet zoveel vraag is naar een kinderstoel.
pi_55161858
Vanaf hoeveel maanden ongeveer kan een kindje in zo'n Triptrap, met verkleiner en alles?
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 10 december 2007 @ 08:05:18 #81
3011 E.T.
pi_55162116
quote:
Op maandag 10 december 2007 07:10 schreef Webkim het volgende:
Vanaf hoeveel maanden ongeveer kan een kindje in zo'n Triptrap, met verkleiner en alles?
ligt er een beetje aan hoe stevig het kindje zit, maar maand of 6/7 (dat verschilt niet van andere stoelen dus )
  woensdag 12 maart 2008 @ 18:02:32 #82
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_57331497
Oke, klein schopje
Ik wilde alleen even zeggen dat wij van de week de tripptrapp bij skandic hebben besteld.
We hadden een complete stoel, incl verkleiner en kussen en verzendkosten voor 189 euro.
Vond ik een nette prijs.
Hij is inmiddels binnen enneh, over een paar maandjes gaat Eva er voor het eggie in.
pi_57335136
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 18:02 schreef amaranta het volgende:
Oke, klein schopje
Ik wilde alleen even zeggen dat wij van de week de tripptrapp bij skandic hebben besteld.
We hadden een complete stoel, incl verkleiner en kussen en verzendkosten voor 189 euro.
Vond ik een nette prijs.
Hij is inmiddels binnen enneh, over een paar maandjes gaat Eva er voor het eggie in.
[ afbeelding ]
ohhhh wat schattig!!!
  woensdag 12 maart 2008 @ 22:21:11 #84
35189 Troel
scherp en bot
pi_57337904
Hier hebben we al een tijdje een rode Stokke liggen, kraamkadootje van mijn ouders
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57347127
Hier bevalt de stoel nog steeds prima. Soms zit ze er ook gewoon in om lekker aan tafel te spelen.
Is er alleen ook een mogelijkheid om dat kussentje eruit te halen zonder de halve stoel uit elkaar te halen?
  donderdag 13 maart 2008 @ 12:38:02 #86
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_57349393
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 10:58 schreef Stiemie het volgende:
Hier bevalt de stoel nog steeds prima. Soms zit ze er ook gewoon in om lekker aan tafel te spelen.
Is er alleen ook een mogelijkheid om dat kussentje eruit te halen zonder de halve stoel uit elkaar te halen?
Ik vrees van niet. Het is echt een hele puzzel.

Rood is ook erg gaaf Troel.
pi_57354897
Mag ik hier ook opscheppen over een andere stoel dan de TrippTrapp? Wij hebben hier de Chicco Polly, 2x en hebben voor Noa eerst een Chicco mama gehad. Even een afbeelding:

Heerlijke stoel, erg handig te verstellen, kinderen zitten er heerlijk comfortabel in, ook de hele hele kleintjes (zelfs vanaf 2/3 maanden kunnen ze er al een tijdje in, hij kan bijna plat).

Zo'n kinderstoel vind ik zelf handiger dan de TrippTrapp, maar kan me wel voorstellen dat die ook voordelen heeft zoals het 'meegroeien'. Noa en Emma passen nog wel in de Chicco stoel, maar zien er zo baby-achtig in uit, ook vind ik het een nadeel dat ze zoveel ruimte innemen. Maar als dat geen bezwaar is, voor de eerste tijd tot een jaar of 2 is deze stoel echt ideaal.

Voordelen:
- in 1 handbeweging verstelbaar in hoogte
- zelfde met rugleuning, kan in 1 beweging naar beneden of omhoog gezet worden
- wieltjes onder de stoel, kunnen vastgezet worden
- HEEL erg stabiel, is nog nooit omgevallen
- los tafelblad kun je eraf halen zodat je de kinderstoel gewoon aan tafel kunt zetten, met handleuningen omhoog
- plastic zitting, kun je gewoon afspoelen
- vijfpuntsgordel, kind kan er gewoon NIET uit.

Nadeel:
- plastic zittingen gaan snel (nou ja, wat is snel, in ieder geval binnen 3 jaar) kapot, er komen scheuren in
- je zet kinderen er niet snel meer in als ze 2 jaar zijn geweest, niet omdat het niet past, maar vooral omdat ze al zo groot zijn en het ECHT een baby-kinderstoel is.
- hij neemt veel ruimte in, is echt breed (dat is tegelijk het voordeel, omdat hij dus heeeeel stabiel is!)
  donderdag 13 maart 2008 @ 17:24:18 #88
3011 E.T.
pi_57355325
Mijn stiefmoeder heeft zo'n chicco
Mij leek 't ook een erg handig ding, maar de keren dat ik 'm nu gebruikt heb, heb ik steeds het idee dat Tijn er in 'hangt' ipv zit. De zitting is erg diep, en omdat 't plastic is schuiven ze totaan het riempje dat tussen de benen zit waardoor ze meer 'liggen' dan zitten.

De verstelbare hoogte is wel ideaal, handig als je bijv. op de bank zit terwijl je de fruithap wilt geven
pi_57356256
Waarom is dat meer omdat het plastic is dan? Ik heb van wat jij zegt geen last gehad, niet het idee gehad dat ze erin hangen, maar misschien heb je wel gelijk. Ik ga eens opletten !
  donderdag 13 maart 2008 @ 18:30:11 #90
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57356596
Ik vind het echt een spuuglelijke stoel. En als zo'n ding jaren in de woonkamer staat, kan hij nog zo handig zijn, maar dan komt 'ie er bij mij echt niet in!
Ik ben nog steeds erg blij met onze grasgroene TrippTrapp.
  donderdag 13 maart 2008 @ 20:01:20 #91
3011 E.T.
pi_57358780
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 18:12 schreef Suzanna het volgende:
Waarom is dat meer omdat het plastic is dan? Ik heb van wat jij zegt geen last gehad, niet het idee gehad dat ze erin hangen, maar misschien heb je wel gelijk. Ik ga eens opletten !
plastic is een stuk gladder dan een stoffen kussentje en dus glijden ze makkelijker naar voren met het kruis als ze de rug bollen

In een tripptrapp moeten ze veel meer zelf zitten ipv dat ze zittend gehouden worden, juist doordat een tripptrapp zo weinig steun biedt.
pi_57359877
Ik heb eens opgelet en Julia hangt er niet in. Ze zit gewoon rechtop...ja, ze hangt weleens als ze moe is maar zit ook gewoon rechtop hoor, dus dat merk ik hier.

Over spuuglelijk, tja, dat is een kwestie van smaak, EN ik vond die plastic stoelen eerst ook heel lelijk, tot je op een gegeven moment het praktische belangrijker vindt. Nu vind ik ze niet meer lelijk
pi_57360007
Oh ja, ik kom op dezelfde website deze stoel tegen, die lijkt wel op de Tripp Trapp... wel een stuk minder duur volgens mij!
  vrijdag 14 maart 2008 @ 20:41:46 #94
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_57383277
Even een vraagje over de Tripp Trapp:
We hebben er 1 in white wash en uiteraard moet ik em elke dag schoonkrabben en poetsen. En met enige regelmaat doe ik dat met een soppig doekje. De hele zitting is al aan het bladderen, oftewel, er komt water onder de verf en het is al helemaal ruw. Maar daar moet zo'n stoel toch eigenlijk gewoon tegen kunnen? We hebben de stoel nu zo'n 6-7 maand in gebruik en zagen dit al na 3-4- maand.
I'm so glamourous I piss glitter!
  vrijdag 14 maart 2008 @ 20:49:30 #95
3011 E.T.
pi_57383472
Daar zou ik mee terug gaan Rocka
De stoel van Saskia is bijna vier jaar in gebruik en daar is nog geen krasje of wat dan ook op te zien, en ook op het kdv waar ze al jaren in gebruik zijn is er geen bladderende verf.

Je hebt niet voor niets 7 jaar garantie
pi_57387143
Wat E.T. zegt Rockabella

Wij hebben 'm bijna 7 jaar gehad en het ding was nagenoeg onbeschadigd.

Moet wel zeggen dat ik volgens mij zelden een schuursponsje heb gebuikt om 'm schoon te maken, gewoon na het eten een lapje eoverheen, blijft er ook niks plakken
Als ik al een schuursponsje gebruikte was het een oude, om de lak niet te beschadigen.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 00:00:33 #97
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57387874
Hij staat bij ons ook op het verlanglijstje.
We hebben een tegoedbon van mijn ouders voor een kinderstoel als kraamkado en dat gaat wrsch idd deze worden.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 20:13:51 #98
35189 Troel
scherp en bot
pi_57400533
Bert heeft hem vandaag in elkaar gezet en Ruben heeft er maar liefst 10 tellen ingezeten. Met een smile van hier tot Tokio, het zag er heel erg stoer uit, maar het duurt nog wel even voordat hij er in het echt in mag
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 15 maart 2008 @ 20:26:19 #99
190853 RockabeIIa
pi_57400827
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 23:26 schreef SeaOfLove het volgende:
Wat E.T. zegt Rockabella

Wij hebben 'm bijna 7 jaar gehad en het ding was nagenoeg onbeschadigd.

Moet wel zeggen dat ik volgens mij zelden een schuursponsje heb gebuikt om 'm schoon te maken, gewoon na het eten een lapje eoverheen, blijft er ook niks plakken
Als ik al een schuursponsje gebruikte was het een oude, om de lak niet te beschadigen.
schuursponsje? Dat heb ik nog nooit gebruikt.

BE, het is echt een goeie keus Brent gebruikt em tegenwoordig ook als hang-poepstoel (half en scheef over dat veiligheidssteuntje hangend al puffende en kreunende... heel charmant en het werkt ook nog! )
  zaterdag 15 maart 2008 @ 20:36:05 #100
133767 Libel
pi_57401046
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 20:26 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

BE, het is echt een goeie keus Brent gebruikt em tegenwoordig ook als hang-poepstoel (half en scheef over dat veiligheidssteuntje hangend al puffende en kreunende... heel charmant en het werkt ook nog! )
Jaaaaa, dat doet onze Iben ook! Super grappig.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 22:33:43 #101
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57403602
Lekker ontspannen poepen dus.
Een soort van baarkruk, maar dan anders.
  zondag 16 maart 2008 @ 09:04:27 #102
45621 Suzanna
Mama van...
pi_57408810
Heel vroeger hadden ze ook van die kinderstoelen met een gat erin voor het potje. Tja, na het eten poepen veel kinderen wel!
  zondag 16 maart 2008 @ 09:37:45 #103
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_57408942
Tripp Trapps zijn geweldig; wij hebben er 2.
Onze dochter(bijna 14) zit er nog steeds op, nauwelijks slijtage, zij heeft de rode (stoel is nu 11 jaar oud)
Ieder jaar gaan de plankjes weer iets omlaag; is ook leuk omdat je kunt zien hoeveel ze gegroeid zijn.
Onze zoon(8) heeft de beukenvariant; ook nauwelijks slijtage te zien terwijl hij er toch redelijk ruig mee om gaat.
Die van mijn dochter kregen we toen ze drie werd van oma; die van mijn zoon kregen we voor zijn geboorte(ook van oma); toen we ontdekt hadden hoe goed die stoelen zijn in vergelijk met een "gewone"kinderstoel; hij heeft er ook nog met een beugel ingezeten.
De stoelen staan stevig; ik gebruik die van mijn dochter ook regelmatig als trapje, vallen niet om, ik vind ze erg mooi en ze zijn heel makkelijk schoon te maken.
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
  zondag 16 maart 2008 @ 09:58:56 #104
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_57409033
Wij hebben de kinderstoelen er inmiddels uitgegooid. Kinderen zijn nu 4 en 6 jaar. We vonden het een mooi moment om nieuwe eetkamerstoelen te kopen. Dus nu zitten de kinderen ook op gewone stoelen.

Ons huis wordt zo langzamerhand vrijgemaakt van kinderstoelen, kinderbedjes en dergelijke. En dat vind ik zelf ook wel een prettige ontwikkeling. Kinderen van 13, 14 jaar zijn tegenwoordig al vaak groter dan dat ik zelf ben. En zelf zit ik toch eigenlijk ook het liefst op een gewone stoel. Ik heb wel eens bij vrienden een hele avond op een Tripp Trapp gezeten, maar vond dat toch niet zo geweldig zitten, eigenlijk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 16 maart 2008 @ 10:13:28 #105
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_57409119
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 20:13 schreef Troel het volgende:
Bert heeft hem vandaag in elkaar gezet en Ruben heeft er maar liefst 10 tellen ingezeten. Met een smile van hier tot Tokio, het zag er heel erg stoer uit, maar het duurt nog wel even voordat hij er in het echt in mag
Heb je geen foto genomen?
  zondag 16 maart 2008 @ 11:30:45 #106
56471 pinquit
oh my lama!
pi_57409905
ik had voor max in het begin ook een chicco. vond hem nou niet echt mooi, maar ik vind een groot blad, van plastic wel erg praktisch. op een gegeven moment was ik dat grote ding in de kamer zo zat, en max hoefde ook niet echt meer een blad, maar wilde steeds vaker gewoon zonder het blad aan tafel zitten. Toen heb ik de houten gulliver van ikea gekocht. ben nogsteeds verliefd op t ding

wat ik wel goed vind van de tripptrapp is de ondiepe zitting. vooral in het begin als de kinders nog niet zo goed rechtop kunnen zitten, heb ik dus idd gemerkt dat max naar voren schuift.(net als ET zegt dus)

[ Bericht 1% gewijzigd door pinquit op 16-03-2008 11:54:00 ]
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 16 maart 2008 @ 11:50:08 #107
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_57410239
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zondag 16 maart 2008 @ 11:53:36 #108
56471 pinquit
oh my lama!
pi_57410291
haha ja. best stom. ik schrok me rot toen ik dat vorige week las. maar dat gaat alleen over de stoelen die de afgelopen 2 maanden zijn gekocht.
  zondag 16 maart 2008 @ 11:54:47 #109
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_57410302
Ja, las ik, daarom niet voor jou van belang natuurlijk. Maar ik dacht: voor de anderen misschien.
  zondag 16 maart 2008 @ 12:45:39 #110
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_57411120
Wanneer hebben jullie het rugleuningkje eraf gehaald?
Wij krijgen Lotte er steeds moeilijker uit, haar voetjes blijven ook ergens achter haken hahaha

Maar de stoel daar zijn wij ook heel blij mee!
pi_57411300
Ik80: wij hebben de stoelverkleiner er zo rond zn 1e jaar al uitgehaald geloof ik. Als ze goed stabiel zitten kan ie er toch gewoon uit. Het is alleen maar nodig in het begin als de stoel nog te groot voor ze is.
  zondag 16 maart 2008 @ 13:04:19 #112
3011 E.T.
pi_57411365
die rugleuning ging er hier heel snel uit; ligt hier al maanden ongebruikt aan de kant. Net als het rugkussentje, was een prima ding voor meneer om z'n handen aan af te vegen.. en verder werd dat niet echt gebruikt (de hongerlap hangt liever over tafel heen om bij eten te kunnen komen )
  zondag 16 maart 2008 @ 14:18:53 #113
190853 RockabeIIa
pi_57412287
quote:
Op zondag 16 maart 2008 11:30 schreef pinquit het volgende:
ik had voor max in het begin ook een chicco. vond hem nou niet echt mooi, maar ik vind een groot blad, van plastic wel erg praktisch. op een gegeven moment was ik dat grote ding in de kamer zo zat, en max hoefde ook niet echt meer een blad, maar wilde steeds vaker gewoon zonder het blad aan tafel zitten. Toen heb ik de houten gulliver van ikea gekocht. ben nogsteeds verliefd op t ding
[ afbeelding ]
Ik vind het zulke ondingen, dit soort stoelen. Ik struikel altijd over die schuine poten. Zo'n stoel neemt veel meer plaats in beslag dan dat het op het eerste gezicht zo lijkt....
  zondag 16 maart 2008 @ 14:24:41 #114
3011 E.T.
pi_57412367
quote:
Op zondag 16 maart 2008 14:18 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Ik vind het zulke ondingen, dit soort stoelen. Ik struikel altijd over die schuine poten. Zo'n stoel neemt veel meer plaats in beslag dan dat het op het eerste gezicht zo lijkt....
Ik heb 'm ook in ons vakantiehuisje en hoe vaak ik idd niet gescholden heb op die uitstekende poten

Voordeel van deze stoel is weer wel dat de voorste beugel eraf kan en je dan een 'gewone' hoge stoel hebt, waar ze dus nog wel een paar jaar in kunnen zitten
  zondag 16 maart 2008 @ 14:27:16 #115
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_57412412
Dat dtoffen geval hebben wij er ook ook snel uitgehaald.
De rugleuning halen we er dan nu ook maar uit.

wij zagen net ook op het zitgedeeltje scheurtjes in het verf.
  zondag 16 maart 2008 @ 14:33:45 #116
190853 RockabeIIa
pi_57412506
quote:
Op zondag 16 maart 2008 14:24 schreef E.T. het volgende:

[..]

Ik heb 'm ook in ons vakantiehuisje en hoe vaak ik idd niet gescholden heb op die uitstekende poten

Voordeel van deze stoel is weer wel dat de voorste beugel eraf kan en je dan een 'gewone' hoge stoel hebt, waar ze dus nog wel een paar jaar in kunnen zitten je nog een paar jaar over kunt struikelen...
  zondag 16 maart 2008 @ 15:31:18 #117
56471 pinquit
oh my lama!
pi_57413557
Ja dat van die schuine poten is wel zo, maar de voorste staan onder tafel en de achterste steken een beetje uit, heb er nooit last van.
Maar kan je bij de tripptrapp of andere stoel die geen schuine poten heeftniet makkelijk omkiepen als je je eens lekker afzet tegen de tafel (dat gebeurt hier ongeveer elke tafelzit na 5 mins )

[edit] ohnee, ik lees net dat dat niet hoort te kunnen.
pi_57418305
quote:
Op zondag 16 maart 2008 15:31 schreef pinquit het volgende:
Ja dat van die schuine poten is wel zo, maar de voorste staan onder tafel en de achterste steken een beetje uit, heb er nooit last van.
Maar kan je bij de tripptrapp of andere stoel die geen schuine poten heeftniet makkelijk omkiepen als je je eens lekker afzet tegen de tafel (dat gebeurt hier ongeveer elke tafelzit na 5 mins )

[edit] ohnee, ik lees net dat dat niet hoort te kunnen.
op het kdv waar ik stage liep wel een aantal keer gebeurd.

trouwens hier heeft er ook een in het restaurant vrijdag ons goed te pakken gehad.
ze zat in een fonny geval dat hier op pagina 1 staat. nou ze zette zich af en ging toch achterover.
gelukkig niks gebeurd maar zo een ding komt er hier in ieder geval niet in.

wij hebben er een van Geuther en die vind ik hartstikke fijn.
mama van 3 kids!
pi_58221815
Hallo,
Wij hebben een tafel op werkbladhoogte. Onze Tripp Trapp is dus te laag.
Wie heeft hiervoor een oplossing gevonden ?
  dinsdag 22 april 2008 @ 12:42:18 #120
56471 pinquit
oh my lama!
pi_58224291
Moeke_els, zou dit kunnen onder de tripptrapp?

stoelverhoger "kaboost"
maar ik denk eigenlijk dat ie alleen onder echte 'poten' kan
  dinsdag 22 april 2008 @ 12:46:25 #121
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_58224363
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 12:42 schreef pinquit het volgende:
Moeke_els, zou dit kunnen onder de tripptrapp?

[ afbeelding ]

stoelverhoger "kaboost"
maar ik denk eigenlijk dat ie alleen onder echte 'poten' kan
Ik zou dat niet eens onder een gewone stoel zetten.
Laat staan onder de tripptrapp.
  dinsdag 22 april 2008 @ 13:30:28 #122
35189 Troel
scherp en bot
pi_58225364
Ik vind dat er ook maar eng uit zien. Ik zou onder de triptrap niets anders monteren, de balans verdwijnt dan uit de stoel. Ik gok dat je eerder een andere tafel of een andere kinderstoel moet nemen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 24 april 2008 @ 22:57:08 #123
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_58290296
Moeke, mijn tante had hetzelfde probleem, zij had een bar in de keuken. Ze hebben een vierkant blok gemaakt, omg. 10 cm breder en langer dan het onderstel van de stoel. Aan de bovenkant van het blok hebben ze latjes gemaakt. De stoel staat dus klem door de latjes, op een verhoging.
pi_58298263
quote:
Op zondag 2 december 2007 22:03 schreef p_iglet het volgende:
Wij hebben er goede ervaringen mee.
Scheelt hoop geld met bijvoorbeeld de prenatal.

Wij hebben de triptrap gekocht omdat we redelijk klein behuisd zijn en we dus een kinderstoel wilden die weinig ruimte in neemt, lang meegaat en aan de gewone tafel past.

Pepijn kan met zijn 5 maanden nu al goed in de triptrap zitten met babyinzet en kussentje.
p_iglet, bedankt voor de tip! Ik heb ook via deze site onze triptrapstoel besteld en het scheelde echt wel 50 euro met bijv. de Babyplanet!
Helaas bezorgen ze ondertussen niet meer gratos maar toch is het nog steeds een stuk goedkoper.
Eén deze dagen komen ze hem brengen en ik kan niet wachten.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_58361003
Nou, ik heb hem binnen hoor.
Snelle service vanuit Duitsland vind ik!
Ik ben er helemaal happy mee
  vrijdag 20 juni 2008 @ 09:08:43 #126
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_59541925
Even een schop.

Ik vroeg me af wanneer de zitverkleiner en het leren bandje van de stokke af ging. Het lijkt me een stukmakkelijker om eli in de stoel te krijgen zonder dat leren dingetje, maar mss is het nog niet veilig.
Hij kan wel heel erg goed zitten (maar draait dus ook enorm veel, vandaar de veiligheid)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 10:04:25 #127
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59543202
Davinia Linde draait en glijdt nog te veel om het leren tussendingetje eruit te halen, maar als Eli echt zo goed kan zitten, dan kan je het misschien eens proberen als je er standby naast zit om in te grijpen? Bij onze opvang hebben ze een paar stoelen zonder zitverkleiner, maar dan zie ik Linde nog wel erg "zwemmen" in de stoel (vooral als ze erg moe is glijdt ze onderuit) en dan stop ik vaak een plaid in haar rug.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 10:07:18 #128
3011 E.T.
pi_59543262
Tijn zit nog prima tussen de beugel.. En nog een haar op mijn hoofd die er aan denkt om die beugel weg te halen bij deze brokkenpiloot.. De meest veilige dingen weet hij nog tot gevaar om te toveren
  zaterdag 21 juni 2008 @ 11:55:40 #129
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_59574002
Heb je wel al het leren dngetje er tussen uit gehaald? Of de stoelverkleiner in de rug?
(Zo nee, wanneer was dat dan bij saskia?)

Op zich is het wel een idee om het te proberen, maar het is zo'n gesjor om die beugel eruit te krijgen, leertje eraf, en dan weer beugel erin proppen. of je moet die stoel echt helemaal demonteren, ipv een klein stukje uit elkaar...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zaterdag 21 juni 2008 @ 12:09:15 #130
3011 E.T.
pi_59574177
kussen in de rug was het eerste wat er uit ging... nu heeft ook geen zitkussentje meer, maar nog wel het leertje en de beugel (zo lang de beugel er op zit, blijft het leertje ook zitten; levensgevaarlijk om zonder leertje te doen )
  zaterdag 21 juni 2008 @ 14:59:28 #131
190853 RockabeIIa
pi_59577545
nou, dat kussen is ons zo vaak ondergekakkerd die ging er hier ook als eerste uit
pi_64649589
Hoi!
Kan de kunststof rugleuning ook op het oude model??
Groetje Linda
  † In Memoriam † zondag 4 januari 2009 @ 16:48:39 #133
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_64651250
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:12 schreef Linny1979 het volgende:
Hoi!
Kan de kunststof rugleuning ook op het oude model??
Groetje Linda
Iig past de rugleuning van het model 2006/2007/deel van 2008 niet op de modellen van voor 2006.
Met het model en de rugleuning die net uitgebracht zijn zou ik het niet weten.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_64652133
Ik krijg binnenkort ook een tripp trapp kinderstoel in bruikleen, past daar gewoon elke stoelverkleiner in?
pi_64664534
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:09 schreef mrien het volgende:
Ik krijg binnenkort ook een tripp trapp kinderstoel in bruikleen, past daar gewoon elke stoelverkleiner in?
je kunt er wel iedere stoelverkleiner in proppen, maar echt mooi vind ik het niet.
De echte tripp trapp stoffen stoelverkleiners staan veel mooier.
Maar het kan dus wel.
pi_65241712
Ik heb het toch even geprobeerd om er een normale stoelverkleiner in te stoppen (van de prenetal).
Het paste inderdaad wel, alleen paste Lotte er dan niet bij in
Zodra ik haar er in probeerde te zetten werd het echt krijsen
Niet echt aan te raden dus

Ik heb er nu even een fleece dekentje in gepropt zodat ze wat steviger zit, tot ik een verkleiner heb
pi_65672430
heeft iemand nog een oranje tripp trapp in de aanbieding? of weten jullie waar ik er nog 1 kan krijgen?
ik wil nl. voor mijn beide kids een oranje maar de oranje is uit de handel.
ik heb al bij skandic navraag gedaan en op marktplaats gezocht maar allemaal niets!
wie kan me helpen?
pi_65704522
bij scandic bleken ze er toch nog 1 in het magazijn te hebben!
hij komt dus mijn kant op!!! Hulde!
pi_65856814
Hoe kan ik zien of de verkeleiner met rugleuning in mijn stoel past? Ik heb mijn stoel nemelijk tweede hands gekocht en weet dus niet welk "bouwjaar" de stoel heeft.
pi_65906395
Ik wil een tripp trapp (inclusief babyset) gaan kopen, maar vraag me af wat handige assecoires zijn om erbij te nemen. Wat is jullie ervaring met de kussentjes en/of het harnasje, heb je dit nodig?
  dinsdag 10 februari 2009 @ 11:09:50 #141
35189 Troel
scherp en bot
pi_65906818
Wij hebben het harnasje echt nodig gehad omdat meneer eruit wilde klimmen. Het kussentje ook, maar dat was vooral omdat meneer erg slank is en anders echt veel te veel ruimte had. Meneer is nu minder slank, maar het kussentje wordt nog steeds gebruikt (tuigje ook )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 10 februari 2009 @ 11:16:28 #142
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65906988
Geen idee of het beter werkt of niet, of dat het heel veel in de prijs scheelt, maar ik wist niet eens dat er een stokke tuigje was en heb dus een eigen merk ding van prenatal genomen en dat werkt ook prima. Oh, en ik vind het een gevalletje better safe than sorry, dus ja... ik gebruik het en vind het nodig.
Kussentje niet. Dat moet je toch alleen maar schoonmaken.
pi_65909425
Dank!
Ik heb hem net besteld bij Skandic, best scherp geprijsd. Stoel + babyset voor 160 euro, direct dus ook maar kussentje en harnasje besteld, heb ik het maar in huis. Boven de 100 euro geen verzendkosten overigens!
pi_66112411
Ik zoek 3 babybeugels voor de tripp trapp kinderstoelen.
Er mag ook een rugleuning bij zitten en een leertje, maar dat is niet noodzakelijk
Wie o wie heeft ze en zou ze voor een leuk prijsje willen versturen?
  maandag 16 februari 2009 @ 18:06:50 #145
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_66127636
quote:
Op maandag 16 februari 2009 10:46 schreef blondiej_1989 het volgende:
Ik zoek 3 babybeugels voor de tripp trapp kinderstoelen.
Er mag ook een rugleuning bij zitten en een leertje, maar dat is niet noodzakelijk
Wie o wie heeft ze en zou ze voor een leuk prijsje willen versturen?

Marktplaats en Ebay staan er vol mee!
In ieder geval Ebay heel veel (vnl uit duitsland)
Mocht je er een kopen en het leertje niet willen dan hou ik me aanbevolen. Die zijn bijna niet los te vinden op bovenstaande sites. Gisteren nog 1 'verloren' op Ebay.
pi_66128454
quote:
Op maandag 16 februari 2009 18:06 schreef amaranta het volgende:

[..]

Marktplaats en Ebay staan er vol mee!
In ieder geval Ebay heel veel (vnl uit duitsland)
Mocht je er een kopen en het leertje niet willen dan hou ik me aanbevolen. Die zijn bijna niet los te vinden op bovenstaande sites. Gisteren nog 1 'verloren' op Ebay.
Klopt ik heb ook al gekeken op verschillende sites maar daar vind ik ze nog behoorlijk duur, misschien dat iemand hem hier voor wat minder weg doet
pi_66129854
De leertjes zijn apart te verkrijgen bij de Prenetal!
Onlangs nog gekocht voor 5 euro, ze moeten ze wel bestellen dus als je even belt kunnen ze hem zo voor je bestellen!
  maandag 16 februari 2009 @ 20:17:41 #148
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_66132898
5 euro maar?? Oh, dan hoef ik ze niet via Ebay te kopen, daar zijn ze veel duurder.
Bedankt Mrien!
pi_66134785
als het goed is het ik een deal kunnen maken via mp op 2 babysetjes, zoek er dus sowieso nog 1 setje en als de deal niet doorgaat zoek ik er nog 3 :p
pi_77296673
mooi verhaal maar het rikt een beetje naar spam...

[ Bericht 94% gewijzigd door RockabeIIa op 26-01-2010 16:54:24 ]
pi_77296919
quote:
[b]

[ Bericht 67% gewijzigd door RockabeIIa op 26-01-2010 16:54:59 ]
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_77513001
Is het nog gelukt met dat riempje Amaranta?

Hoe lang hebben jullie de beugel aan de tripp trapp laten zitten? Lotte hebben we een tijdje geleden eens zonder beugel laten zitten (wel in gordeltje) maar dat was toch niet zo'n succes. Voordeel was toen wel dat ze zelf op de stoel kon gaan zitten (wat ze erg leuk vind) en waar ze met de beugel toch elke keer ruzie mee heeft.
  maandag 1 februari 2010 @ 15:11:01 #153
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77513803
Ik heb het niet meer gedaan mrien. Was voor een nep triptrap van mijn ouders en die gebruikten een riem.

Ik geloof dat Eva anderhalf richting 2 was toen de hele mikmak eruit ging. Ze kan er nu zelf in en uit klimmen.
We zijn begonnen met afbouwen. Eerst kussentjes eruit. Toen plastic stoeltje. En uiteindelijk de beugel en het riempje.
pi_77514935
Meike zit nog steeds op het kussentje, lekker zacht ja!
  Licht Ontvlambaar maandag 1 februari 2010 @ 15:45:50 #155
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77515087
quote:
Op maandag 1 februari 2010 15:41 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Meike zit nog steeds op het kussentje, lekker zacht ja!
Isa ook
  maandag 1 februari 2010 @ 15:48:47 #156
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77515226
Wordt toch alleen maar smerig hier
pi_78424090
Is er trouwens voor op de Stokke ook een plankje om ervoor te doen, zodat je niet telkens bij een tafel hoeft te zitten. Ik mis dat toch wel, soms is het handig om hem gewoon eens te verplaatsen en op een andere plek te eten.
pi_78424175
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 08:57 schreef Koningin het volgende:
Is er trouwens voor op de Stokke ook een plankje om ervoor te doen, zodat je niet telkens bij een tafel hoeft te zitten. Ik mis dat toch wel, soms is het handig om hem gewoon eens te verplaatsen en op een andere plek te eten.
Ja, maar ik weet niet of ze echt van stokke zelf zijn. Op de Duitse Ebay heb ik er heel wat gezien. Ik zal zo even voro je zoeken maar er hangt nu een dreumes aan mijn arm te trekken.
pi_78424257
Het heet dus een click clack
  donderdag 25 februari 2010 @ 09:57:03 #161
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_78425485
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 08:57 schreef Koningin het volgende:
Ja er is ook een nieuw plankje, soort doorzichtig hard plastic, had een vriendin van mij op de beurs gekocht!
(Jonge gezinnen cq 9 mnd beurs) niet die laatst geweest is maar die daarvoor.
pi_78426587
Dank jullie wel voor het zoeken.
Ga eens even kijken of het wat is.
pi_78429704
Dit is de playtray:

donderdag 25 februari 2010 @ 13:08:27 #164
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_78432634
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 11:53 schreef Koningin het volgende:
Dit is de playtray:

[ afbeelding ]
die bedoel ik
  donderdag 25 februari 2010 @ 16:48:33 #165
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78442234
Hey, dat wist ik niet. Die klik je op de stokke-stoel?? Handig
pi_78648820
Zag dat ie nu weer bij babymax voor 119 in de aanbieding is.
pi_81936457
En bij babypark weer voor 129....
pi_82373638
Iemand nog een echte beugel met leertje en een rugleuning over?

Wij hebben een 8 jaar oude over gekocht, maar ik heb verder nooit naar recensies gekeken en het nieuwe kunststof inzetspul past dus echt niet
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_82483660
Hier ook een tripp trapp naar volle tevredenheid. Jamie zit er heel goed in. Alleen hebben wij het nieuwe model baby inzet die van kunstof en niet de beugel met t leertje. Ik heb op internet deze kussentjes gevonden. Zal dit handig zijn? Ik heb al een stoffen kussentje dus twijfel nog of ik deze ook zal bestellen. Iemand ervaring met deze? Ik ben bang dat het erg zweeterig word.
pi_82483734
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 19:39 schreef Vlindur het volgende:
Iemand nog een echte beugel met leertje en een rugleuning over?

Wij hebben een 8 jaar oude over gekocht, maar ik heb verder nooit naar recensies gekeken en het nieuwe kunststof inzetspul past dus echt niet

Bij de Prenatal in Bwijk hebben ze nog er nog een paar. Bij ons ging dat kunstof spul er heel makkelijk op hoor. En wij hebben geen nieuwe stoel maar gewoon een van MP.
pi_82486290
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 10:00 schreef martine1984 het volgende:
Hier ook een tripp trapp naar volle tevredenheid. Jamie zit er heel goed in. Alleen hebben wij het nieuwe model baby inzet die van kunstof en niet de beugel met t leertje. Ik heb op internet deze kussentjes gevonden. Zal dit handig zijn? Ik heb al een stoffen kussentje dus twijfel nog of ik deze ook zal bestellen. Iemand ervaring met deze? Ik ben bang dat het erg zweeterig word.
Volgens mij plakt dat heel erg

Martine, het paste hier echt niet. Ik kwam gewoon meerdere millimeters te kort aan alle kanten Maar de nieuwe beugel set verwacht ik vandaag!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_87414646
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 20:15 schreef het-is-mij het volgende:
En bij babypark weer voor 129....
Ook wij hebben een Stokke Kinderstoel, destijds met veel andere babyspullen tegelijk gekocht. Bij Babypark hebben ze regelmatig actieweken, gewoon ff die site in de gaten houden.. en op het juiste moment "toeslaan" ;)
pi_87446677
Wij hebben het harnasje van Stokke maar ik vind het niet echt stevig vastzitten. Ik doe die witte dingen met die ogen nu steeds vast op het bovenste plankje (aan de achterkant) maar het floept zo weer los.
Doe ik iets verkeerd? :?
pi_87447176
Dat harnasje moet zeg maar om het plankje bij de zijkanten van de stoel. Dus eerst de stoel uit elkaar. Heel gefrut, maar dan floept ie zeker niet los :Y
pi_87447279
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 08:33 schreef Stiemie het volgende:
Dat harnasje moet zeg maar om het plankje bij de zijkanten van de stoel. Dus eerst de stoel uit elkaar. Heel gefrut, maar dan floept ie zeker niet los :Y
^O^ Thanx, ik zal het eens even proberen.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 08:44:08 #176
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_87447308
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 08:33 schreef Stiemie het volgende:
Kun je daar eens een foto van maken van dichtbij?

De TT had ik met 10 minuutjes in elkaar gezet, inclusief baby-inzet enzo. Maar dat harnasje... :{w :@
A grand adventure has begun.
pi_87447557
Ik zie op de site dat het tuigje verandert is: http://www.stokke.com/nl-(...)/stokke-harness.aspx

Bedoelen jullie die of gewoon zo'n 'ouderwetse'? Die heb ik namelijk
pi_87447589
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 09:00 schreef Stiemie het volgende:
Ik zie op de site dat het tuigje verandert is: http://www.stokke.com/nl-(...)/stokke-harness.aspx

Bedoelen jullie die of gewoon zo'n 'ouderwetse'? Die heb ik namelijk
Ja, ik bedoel deze.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 09:04:24 #179
265732 Keshet
pi_87447615
Ik bedoel ook die. :D

Maar volgens mij is de babyinzet die we hebben smaller.
Wacht, ik zoek ff een foto!

EDIT:
Zo ziet het er bij ons uit, maar dan nog zonder het harnasje. Die had ik na 'wat' frustratie even aan de kant gegooid. :')
pi_87447656
Het ouderwetse harnasje heeft 2 van die witte smalle klemmen. Die gaan om het plankje waar het kussenje om zit. Ik ga een foto maken!

[ Bericht 31% gewijzigd door Stiemie op 12-10-2010 09:15:25 ]
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 09:17:21 #181
265732 Keshet
pi_87447821
Bedankt Stiemie!

Ik weet nog niet zeker of ik er wat aan heb maar dat ligt vooral niet aan jou. Ik ga vanavond weer even puzzelen. :D
Of ik zet D. aan het werk. Weg met die emancipatie! *O*
pi_87449792
:D Ik had hem na wat frustratie ook aan de kant gegooid!

Stiemie, volgens mij komt het op het zelfde neer. Zitten voor van die 'ogen' waar je het harnasje aan vast kan klikken?

Idd, weg met die women-power ik vraag vanavond mijn (8> !
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:42:36 #183
265732 Keshet
pi_87449817
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 10:41 schreef flowerbox het volgende:
:D Ik had hem na wat frustratie ook aan de kant gegooid!

Stiemie, volgens mij komt het op het zelfde neer. Zitten voor van die 'ogen' waar je het harnasje aan vast kan klikken?

Idd, weg met die women-power ik vraag vanavond mijn (8> !
Als die van jou het nou lukt he, maak dan even een stappenplan voor die van mij. :D
pi_87450099
Die ogen om het harnasje aan te klikken zitten aan de achterkant van de stoel :D
pi_87450643
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 10:52 schreef Stiemie het volgende:
Die ogen om het harnasje aan te klikken zitten aan de achterkant van de stoel :D
:@ Dat bedoel ik dus. Ik had idd de TT met babyinzet in 20 min. inelkaar maar dat harnasje :X
pi_87468682
En zitten de harnasjes erop? O-)
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:00:01 #187
265732 Keshet
pi_87471745
Ik heb er de moed nog niet voor gevonden. oO<
pi_87487237
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:55 schreef Stiemie het volgende:
En zitten de harnasjes erop? O-)
Jaaah, ik heb gisteren wel de moed ervoor gevonden en ZELF die hele @$%! stoel los gehaald en het harnasje erop gezet. Hij is ingewijd en goedgekeurd door miniflower2 *)

Who needs (8> ?
  Moderator woensdag 13 oktober 2010 @ 10:04:27 #189
5428 crew  miss_sly
pi_87487301
Het nieuwe harnasje heeft niet van die klemmen, volgens mij. Wij hebben het provisorisch vastgemaakt, maar het is verre van ideaal. Iemand met het nieuwe harnasje die me kan vertellen hoe het erop moet?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 14 oktober 2010 @ 08:17:29 #190
265732 Keshet
pi_87522593
Nou, Flowerbox dus!

Je hebt toch wel foto's gemaakt van elke stap he? Speciaal voor ons? :D
pi_87522842
Ow, ik dacht dat floverbox ook een oud harnasje had? Want de ogen waar hier over wordt gesproken, zeggen mij niet :D
pi_87541175
:@ stoel weer uitelkaar haalt om foto-stappenplan te maken

Mag ik ook een foto anders van het eindresultaat laten zien *)
  donderdag 14 oktober 2010 @ 18:41:19 #193
265732 Keshet
pi_87541990
Ja, graag! Met een paar detailfoto's als 't kan.

Jij hebt toch ook het nieuwe harnasje he?
pi_87546986
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 18:41 schreef Keshet het volgende:
Ja, graag! Met een paar detailfoto's als 't kan.

Jij hebt toch ook het nieuwe harnasje he?
:Y yep een paar weken geleden in de winkel gekocht dus dat moest haast wel een nieuw harnasjes zijn.

W.b. de pictures; even wat hectische avond hier dus dat wordt iets later (morgen of overmorgen ofzo) Solly!
pi_87616657
Mijn camera doet niet wat ik wil. Dus helaas vanavond nog geen foto's van het harnasje. Maar...zo blijft het wel spannend he? :P
Of hebben jullie het inmiddels voor elkaar :D ?
pi_87785098
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 10:01 schreef flowerbox het volgende:

[..]

Jaaah, ik heb gisteren wel de moed ervoor gevonden en ZELF die hele @$%! stoel los gehaald en het harnasje erop gezet. Hij is ingewijd en goedgekeurd door miniflower2 *)

Who needs (8> ?
pffff... toch jammer dat het bij die Stokke Kinderstoel zo onhandig is om het tuigje te bevestigen...
maar goed, áls 'ie eenmaal zit... ;) Tot zover de Scandinavische degelijkheid

[ Bericht 3% gewijzigd door R80 op 22-10-2010 01:10:27 ]
  donderdag 21 oktober 2010 @ 16:10:06 #197
265732 Keshet
pi_87796977
Ik heb het nog steeds niet geprobeerd. :D
pi_87797065
Ik vond het eigenlijk wel meevallen :@
pi_87972689
Beetje laat maar zoals beloofd:

Foto's van bevestiging harnasje:

Ik heb het het kussentje van het zitgedeelte er wel uitgehaald omdat het niet meer om de hoekjes van de zitplank heen wilde. :?

Hoe heb jij het dan gedaan mrien?
  Moderator dinsdag 26 oktober 2010 @ 15:34:52 #200
5428 crew  miss_sly
pi_87981548
Die witte dingen hebben wij niet, volgens mij.

*nog eens op zoek gaat :')
pi_87981690
Mijne zit net als bij jou zo te zien flowerbox
Werkt het zo niet bij jullie?
pi_88037566
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 15:38 schreef mrien het volgende:
Mijne zit net als bij jou zo te zien flowerbox
Werkt het zo niet bij jullie?
Ja op zich werkt het wel maar zonder 'zit'kussentje dus. :)
Heb jij hem wel met kussentje en harnasje?
pi_88037610
Ik had al geen kussentje erbij, dat scheelt misschien inderdaad
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')