abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 juli 2007 @ 22:53:27 #1
147277 tweaktubbie
Waar is dat knopje voor?
pi_51378479
Zie die dingen nieuw voor 145 in de winkel, op marktplaats voor 80-100 euro.
Had roze willen hebben, maar die worden al 3 jaar niet meer gemaakt/verkocht.

Heb een dochter van bijna 1 en een van bijna 3, dus die beugel lijkt me niet meer nodig.
Is die makkelijk (zonder schade/plekjes) te plaatsen en verwijderen als ik dochters wissel, of echt iets om langere tijd te laten zitten?

Zie op foto's vaak boven aan kras op de plek waar ze tegen een tafel worden aangeschoven, en bij voetenplank een rand die afslijt - is dat een bekend issue?

Tot slot de vraag of mensen nog goede adresjes/webshops weten; zie in google Skandic (importeur) en wat andere sites die echter richting reguliere winkelprijs gaan. Verzending vanuit het buitenland is goedkoop, maar heb geen idee op je op wat krasjes moet rekenen.

Kortom; 'tripp trappers', laat je horen.
Weer drie seconden verspild door het lezen van een nutteloze sig....
pi_51378886
Ik vind de beugel niet heel makkelijk te verwijderen, ik zou dat niet een paar keer per dag doen zeg maar. Het is wel te doen zonder schade te krijgen hoor, maar het vereist wel wat kracht.
Wij hebben op onze creche ook tripp trapp (en alvast 1 op zolder voor ons meissie) bevalt heel goed, zie niet echt duidelijke slijtplekken van aan tafel schuiven. Evt kunnen je ze ook schuren en lakken. Er bestaan ook nep tripp trapps. Maar mijn ervaring daarmee is dat die veel eerder omver gaan, een echte tripptrapp krijgt een kind niet zo snel ondersteboven als hij erin zit dan de nepversie. Wat ik het voordeel van de stoelen vind is dat je ze zo lang kunt gebruiken, eerst met stoelverkleiner en beugel, later zonder beugel, en dan kun je de zitting en de voetenplank nog verplaatsen. Je ziet vaak een tripp trapp meeverhuizen met het kind, als ze een bureau hebben dan kunnen ze nog steeds op de tripptrapp eraan zitten.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_51379097
ik zou voor de jongste nog wel even wachten met het verwijderen van de beugel. maar als ik je goed begrijp zou je ze afwisselend op dezelfde stoel willen laten zitten? dan moet je ook nog de hoogte van de plankjes voortdurend wisselen, lijkt me echt een heel gedoe. ik heb er één tweedehands, en vind de kwaliteit daarvan nog erg goed, ondanks dat deze al jaaaren gebruikt was. ik zie er geen van de slijtplekken op die jij noemt. de tweede halen we van de week op, bij 'tzelfde adres.
  woensdag 11 juli 2007 @ 23:08:34 #4
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_51379120
Wij hebben een tripptrapp voor Saskia en die is nu zo'n 3 jaar in gebruik. En volgens mij zijn er nog niet echt slijtageplekker zichtbaar. Er zitten wel wat krasjes her en der, maar dat lijkt me logisch na zo'n tijd.

De beugel meerdere keren per dag erin en eruit lijkt me niks.. dat is best ff kracht zetten en doe je niet 'ff'.

Tijn is nu 6 maanden en toe aan een kinderstoel en hij krijgt gewoon een nieuwe. Saskia heeft die van haar nog wel een paar jaar in gebruik (dat gedoe op een gewone stoel met eten is niks; moet ze op d'r knieeen zitten, of op d'r kont maar dan is de tafel veel te hoog... nee, gewoon lekker op d'r tripptrapp )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 11 juli 2007 @ 23:10:37 #5
3011 E.T.
pi_51379203
Ik bedenk me nu trouwens, de beukenvariant op het kdv toont wel wat slijtageplekken op de voetenplank. Maar die staan er al heel wat jaartjes en worden natuurlijk heel erg intensief gebruikt.. (en dan is het nog alleen maar de lak die slijt)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 11 juli 2007 @ 23:30:57 #6
147277 tweaktubbie
Waar is dat knopje voor?
pi_51379869
Okay... We hebben nog een gewone kinderstoel, dus die verkleiner leek me niet nodig maar is 2e hands vaak bijgeleverd. Dat plankjes switchen plus verkleinerissue doet me er aan denken om voor de oudste maar een tripp trapp te nemen; alleen een tuigje lijkt me niet praktisch/handig/prettig voor de jongste...

Dan nog 't kleurenissue: zie op KDV bij ons ook goeie stoelen met normale intensieve gebruikssporen, en bij Prenatal zie ik altijd de beuken/blanco uitvoeringen. Valt er nog wat te zeggen over de lak bij kleuren; leveren krassen gelijk een lichte kleur eronder op, of valt dat mee?

Komt een hoop bij kijken, op eBay zag ik 'stokke tripp trapp like' wat dus betekent 'soort van'. Maar in elk geval bedankt voor reacties zover, duidelijk dat ik er 1 of 2 moet hebben :8
Weer drie seconden verspild door het lezen van een nutteloze sig....
  woensdag 11 juli 2007 @ 23:38:36 #7
20697 klabbakus
Deng Deng Deng
pi_51380128
lol!
eigenlijk nooit beseft dat ik 'm ook zelf kan gebruiken

pi_51380551
Gebruik het ding al bijna 6 jaar voor mijn dochter.
Kost me geen moeite de beugel eraf te halen en echte slijtage plekken zitten er volgens mij ook niet op .(dit kan ik even niet één, twee, drie controleren aangezien ik niet thuis ben nu)
Oja hebben de koloniaalkkleur, donkerbruin dus.

Hebben trouwens ook de wip van Stokke
Aangezien mijn dochter een lage spierspanning heeft was dit ding ideaal om te trainen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2007 23:53:05 ]
  Jubileum moderator donderdag 12 juli 2007 @ 08:22:34 #9
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_51384884
Wij hebben ook 2 triptraps, de berkenvariant. De trip trap van mijn oudste, 6 jaar, vertoont enorme slijtplekken op de voetenplank maar dat komt omdat ze abnormaal veel met haar voetjes beweegt. De trip trap van mijn jongste, 3, ziet er nog uit als nieuw.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 12 juli 2007 @ 13:27:44 #10
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51392497
Wij hebben een groene.
Staat alleen nog bij mijn schoonouders.
Niet dat dit verder iets toevoegt, maar is ook een tvp.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_51392549
Ah hebben jullie tóch voor een Tripp Trapp gekozen Moonah! Goedzo
Voegt ook niets toe, maar allá.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  donderdag 12 juli 2007 @ 13:30:31 #12
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51392568
Wij hebben twee rode en er is nergens een afgesleten plekje nog. De oudste is bijna 3.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 12 juli 2007 @ 13:33:09 #13
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51392633
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 13:29 schreef lcicle het volgende:
Ah hebben jullie tóch voor een Tripp Trapp gekozen Moonah! Goedzo
Voegt ook niets toe, maar allá.
We hebben nu thuis gewoon dat Ikeading, en die is ook wel handig hoor. Met name omdat daar een blad op zit. Plus ik zet er Thies in onder de douche! (Tip van Chacama).
Maar als hij straks echt met ons mee gaat eten ben ik blij dat we een TrippTrapp hebben.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 12 juli 2007 @ 13:36:27 #14
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_51392724
Hier ook positieve ervaringen met de triptrap!!
Mijn oudste is wel al twee, maar ik gebruik nog steeds die beugel voor hem. Anders blijft hij gegarandeerd niet zitten tijdens zijn maaltijd
Dus als jouw dochter nog geen 1 is, lijkt die beugel mij toch nog wel een must!
pi_51393491
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 13:33 schreef Moonah het volgende:

[..]

We hebben nu thuis gewoon dat Ikeading, en die is ook wel handig hoor. Met name omdat daar een blad op zit. Plus ik zet er Thies in onder de douche! (Tip van Chacama).
Maar als hij straks echt met ons mee gaat eten ben ik blij dat we een TrippTrapp hebben.
Milou hebben we ook in zo'n IKEA-stoel de eerste tijd onder de douche gedaan, echt superhandig destijds

edit: dat was een heel simpel ding van poten met een plastice kuip erin. Ook handig ding om mee te nemen als we ergens heen gingen waar geen kinderstoel was.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2007 14:02:34 ]
  zaterdag 14 juli 2007 @ 17:00:19 #16
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_51464345
Hier ook een blije tripp trapp gebruikster! (nuja, mama van dan he!)

Wij hebben een blank houten versie met rode beugel.

Mijn vraag is, zijn er ook bladen voor te krijgen, al dan niet merkloos? Of moeten we opa lief aankijken?

En de Ikea-versie is super voor op vakantie inderdaad!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_54999580
Ik ga dit topic nog maar eens omhoog schoppen.

Vorige week kwam helemaal vol lof over de TrippTrapp thuis vanwege zijn collega die er helemaal lyrisch over was. Ja, leuk: ik had mijn zinnen al laten vallen op een ouderwetse Fonny stoel, maar vooruit, dan gaan we nog een keer op onderzoek uit.

Begrijp ik nou goed dat je dus 145 euro voor de stoel kwijt bent, dan nog 39 euro voor een babyset (wat houdt dat in?) en nog 35 euro voor een stoffen ding wat een stoelverkleiner blijkt te zijn?
Dat is natuurlijk wel een behoorlijk contrast met een Fonny van 115 waar je ook nog wel een stoelverkleiner voor zal kopen, maar wat natuurlijk nooit zo duur zal zijn als die van de Stokke.

Wat zijn nou precies de voor- en nadelen van de Stokke ten opzichte van de Fonny?

Wat ze vandaag in de winkel vertelden : als je de kleine aan de salontafel wilt laten eten is de Fonny handiger en je hebt dan ook meteen een eigen tafeltje en stoeltje voor de kleine. Maar het voordeel van de Stokke was dat je het kon verstellen zodat je er jaren mee kan, terwijl je je kind niet eeuwig in de Fonny kan laten zitten en je dan alsnog een zitverhoger op een gewone stoel nodig kan hebben.
Ik vond de Stokke er behoorlijk laag uit zien, maar dat zou best wel eens vertekend kunnen zijn.

Daarom: waarom zou ik voor de Stokke moeten gaan?
  zondag 2 december 2007 @ 21:18:47 #18
3011 E.T.
pi_54999925
omdat ik voor kind 3 gewoon nog een stokke erbij koop terwijl ik er al twee heb staan?
(ik weet trouwens niet wat een Fonny is, maar voor mijn ervaring maakt dat niet zo veel uit)

Het meegroeien vind ik echt geweldig aan die stoel
Peuters/kleuters en kids tot een jaar of 8 zitten zo steeds op de goede hoogte aan tafel. Als je met zitverhogers op een gewone stoel gaat klooien komt je nooit helemaal lekker uit, zitten ze vaak met de benen tegen de rand onder de tafel..

De babyset is trouwens de beugel die voor de buik loopt, het leren riempje wat van zitplankje naar beugel loopt (tussen de benen) en een rugleuning-verhoger.

Maar hier dus alleen maar goede ervaringen met de tripp-trapp en over een jaartje komt er idd een derde stoel bij aangezien Saskia op een gewone stoel dan nog niet zo handig is.
  zondag 2 december 2007 @ 21:20:49 #19
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_55000023
Ik heb nog nooit van de Fonny gehoord, maar ik ga voor de stokke omdat ik die over een paar jaar ook ng kan gebruiken. Sterker nog ik kan er zelf in gaan zitten, heb eens bij een collega een hele avond op een stokke gezeten.

Het is idd een dure grap als je én de stoelverkleiner koopt, en het stoffen gedeelte. Maar volgens mij haal je het er wel uit.
pi_55000046
Wij hebben al 3 jaar een kersenhouten Tripp trap en die ziet er ook nog nieuw uit. Nou ja, het kussentje niet
De beugel krijg ik er wel redelijk makkelijk zonder beschadigingen af maar ik zou dat niet een paar keer per dag willen doen.
Het voordeel van de Tripp trap vind ik dat ze echt aan tafel mee kunnen eten ipv aan zo'n eigen plateautje. En het neemt niet zoveel ruimte in beslag, je schuift hem zo onder tafel.
Een kind van 1 kan je echt niet zonder beugel laten zitten volgens mij.

zie nu pas dat het een hele oude vraag betreft over die beugel en beschadigingen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 2 december 2007 @ 21:25:33 #21
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_55000217
Hier ook terug een tripp trapp voor de derde!
Ik vind het prima stoelen.
Heb wel nooit die stoelverkleiner erbij gekocht en ga dat nu ook niet doen. Dat heb je echt niet lang nodig en vind ik zijn geld dus niet waard.
pi_55000228
De Fonny:

Deze hebben staat bij mijn schoonouders maar ik zou hem zelf niet willen hebben. Neemt best veel ruimte in. En ik vind hem persoonlijk ook gewoon niet mooi.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 2 december 2007 @ 21:27:33 #23
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_55000286
Ik had de fonny inmiddels ook gegoogled. Denk idd ook dat de fonny veel meer ruimte in beslag neemt. De triptrap kun je idd onder de tafel schuiven.
Vind de triptrap ook mooier dan de fonny, maar dat is mijn persoonlijke mening.
pi_55000755
Wij hebben zo'n fonny en ik vind het erg handig dat die een apart blad heeft. Nou vond ik de trip trap ook wel erg duur (we kregen een kinderstoel). Het tafeltje gebruiken we als Anna gaat schilderen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_55000957
wij hebben onze tripptrapps gewoon tweedehands aangeschaft. stukken goedkoper en toch het plezier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')