Het is idd wel een beetje een jankertje geworden in het veld, veel vallen, beetje zeuren...quote:Op woensdag 11 juli 2007 12:57 schreef SCH het volgende:
[..]
Op het veld natuurlijk al met veel te vaak die ongepaste en onnodige misbaar en ik vind het jammer dat hij wat mopperig overkomt en niet altijd veel spelvreugde uitstraalt terwijl het zo'n begenadigd voetballer is. Ik heb Chelsea als keuze ook nooit zo begrepen.
Wat een onzin. Waar haal je het vandaan dat hij ongelukkig is bij Chelsea? Alles wat ik van hem zie of hoor wijst op het tegenovergestelde. Hij wil zelfs z'n contract verlengen.quote:Op woensdag 11 juli 2007 12:20 schreef Devano het volgende:
Robben is daar duidelijk ongelukkig. En inderdaad, met de komst van Malouda zal hij er niet ineens meer zin in hebben gekregen om in Londen te blijven.
quote:Op woensdag 11 juli 2007 13:20 schreef AminBen het volgende:
gaat alle verdedigers in de Primera Division voorbij razen![]()
ALS hij al naar Madrid gaat, Mourinho heeft aangegeven hem niet aan Madrid te willen verkopen.quote:Op woensdag 11 juli 2007 13:20 schreef AminBen het volgende:
gaat alle verdedigers in de Primera Division voorbij razen![]()
Daar doet ie dan wel verdomd lang over.quote:Op woensdag 11 juli 2007 13:22 schreef mcyodogg het volgende:
. Hij wil zelfs z'n contract verlengen.
Hoeveel procent krijgt PSV(en Groningen(?)) ?quote:Op woensdag 11 juli 2007 13:28 schreef rubbereend het volgende:
voor veel geld naar Real graag!
denk dat hij zelf maar al te graag een nieuwe uitdaging bij de grootste club van de wereld aangaat hoorquote:Op woensdag 11 juli 2007 13:24 schreef venomsnake het volgende:
[..]
ALS hij al naar Madrid gaat, Mourinho heeft aangegeven hem niet aan Madrid te willen verkopen.
Dat is gewoon standaard bij Chelseaquote:Op woensdag 11 juli 2007 13:31 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Daar doet ie dan wel verdomd lang over.
We zullen zien. Als je Chelsea moet geloven gaan ze hem niet verkopen.quote:Op woensdag 11 juli 2007 13:43 schreef AminBen het volgende:
[..]
denk dat hij zelf maar al te graag een nieuwe uitdaging bij de grootste club van de wereld aangaat hoor![]()
Heb het gevoel dat het een beetje wegsluipt voor Robben bij Chelsea..
Groningen krijgt 2,5% van de transfersom.quote:Op woensdag 11 juli 2007 13:35 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
Hoeveel procent krijgt PSV(en Groningen(?)) ?
Deze opmerking gaat ook werkelijk nergens over.quote:Op woensdag 11 juli 2007 13:22 schreef mcyodogg het volgende:
Want Chelsea switched geregeld tussen 4-4-2 en 4-3-3, en Robben past beter in 4-3-3 dan Malouda.
In het 4-3-3 systeem komt Robben zowel voor links als rechts heeft hij zijn actie, kan hij zijn snelheid gebruiken en is hij levensgevaarlijk. Tegenstander kan zich dan moeilijk op hem instellen, zo herinner ik mij Wigan (thuis en uit), Porto (uit en thuis), Arsenal en Manchester United, waar Chelsea van 4-4-2 naar 4-3-3 ging, Mourinho Robben inbracht (als hij er al niet instond) en Chelsea meteen een stuk gevaarlijker werd.quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:18 schreef Flashwin het volgende:
[..]
De opmerking gaat ook werkelijk nergens over.
Het enige wat Robben voor heeft op Malouda is zijn snelheid. Voor de rest is Malouda een completere speler. Vooral op het gebied van power en teamplay overtreft hij Robben duidelijk. Malouda past gewoon beter bij het elftal Chelsea en de trainer Mourinho dan Robben.
en PSV 1%quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:14 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Groningen krijgt 2,5% van de transfersom.
quote:Arjen Robben staat op het punt om zijn carrière voort te zetten in het maagdelijk wit van Real Madrid. Het verschil tussen de vraagprijs van Chelsea en het geboden bedrag van de Madrilenen zou volgens Marca een overbrugbare vijf miljoen euro zijn.
Hoewel trainer José Mourinho vorige week nog liet weten Robben niet te willen laten gaan, is de Londense club bereid om voor 23 miljoen euro de speler alsnog van de hand te willen doen. Reals laatste bod was rond de 18 miljoen euro en de verwachting is dat er aan het einde van deze week een akkoord wordt bereikt over een transferbedrag tussen de 20 en 21 miljoen euro.
Met de komst van Florent Malouda bij Chelsea zag Arjen Robben zijn kansen op speelminuten fors slinken. Een avontuur bij Real Madrid ziet hij dan ook wel zitten. "Wie wil er niet spelen voor Real Madrid? Mijn zoon wil spelen voor een club die kans heeft op het winnen van de Champions League en Real is één van hen", aldus zaakwaarnemer en vader Hans Robben.
Anders spant hij gewoon een arbitrage zaak aanquote:Op maandag 16 juli 2007 18:13 schreef Grulez het volgende:
Die gaat wel naar Madrid.
De Nis? gast...quote:Op maandag 16 juli 2007 17:19 schreef FootballPlayer het volgende:
Ik hoop dat hij naar Real gaat. Samen met De Nis![]()
Nistelrooy + Robben vs Eto'o + Messi![]()
heheh idd. Madrid en Chelsea is als Milan en Veendam.quote:Op maandag 16 juli 2007 18:17 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Anders spant hij gewoon een arbitrage zaak aan.
minimaal evenveel volgens mijquote:Op maandag 16 juli 2007 21:40 schreef venomsnake het volgende:
Groningen vangt 2,5%
Wat PSV vangt weet ik eigenlijk niet.
leuk voor zequote:Op maandag 16 juli 2007 21:40 schreef venomsnake het volgende:
Groningen vangt 2,5%
Wat PSV vangt weet ik eigenlijk niet.
http://www.fcgroningen.nl/index.php?page=nieuws.php?ID=5946
Goede kans dat dit klopt verder, maar dan vind ik het een blunder van Chelsea om hem te verkopen. Goede buitenspelers zijn moeilijk te vinden, en Chelsea zit niet echt om het geld verlegen.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 18:26 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dit bericht heb ik van NOS-teletekst. Zou wel een blunder zijn als het niet klopt.
1.5%quote:Op dinsdag 17 juli 2007 12:31 schreef Solstice het volgende:
[..]
1 % dus maar, heeft ook maar 2 seizoenen bij PSV gespeeld, dus dat is ook logisch.
Volgens Daily Mail althans..quote:Robben set to snub Madrid and sign new Chelsea deal
Arjen Robben is expected to end nearly six months of speculation about his future by signing a new five-year contract at Chelsea worth £80,000 a week.
Sportsmail can reveal the Holland winger is on the verge of committing himself to the club after agreeing the figures with Chelsea chief executive Peter Kenyon. Robben, 23, has been the subject of intense interest from Real Madrid for the past six months and despite posturing from the Spanish champions, Chelsea have yet to receive an offer.
de laatste jaren tellen toch zwaarder?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 12:31 schreef Solstice het volgende:
[..]
1 % dus maar, heeft ook maar 2 seizoenen bij PSV gespeeld, dus dat is ook logisch.
quote:'Chelsea blokkeert transfer Robben naar Real'
Hoewel Chelsea al in onderhandeling was met Real Madrid over de transfersom, is de Engelse club tot het inzicht gekomen dat het Arjen Robben toch niet wil laten gaan. Volgens De Telegraaf is de Oranje-international veroordeeld tot nog een seizoen op Stamford Bridge.
Coach José Mourinho verklaarde de afgelopen week al een aantal malen dat hij Robben liever niet zag vertrekken. Volgens de Portugees is de 23-jarige linkspoot de enige speler in zijn selectie die met een individuele actie een wedstrijd kan beslissen.
Ook de Londense clubleiding is er nu van overtuigd dat het beter is Robben voor Chelsea te behouden, ondanks het feit dat hij zijn tot medio 2009 doorlopende contract niet wil verlengen.
Tijdens het trainingskamp dat de Engelse club momenteel in de Verenigde Staten belegt, hebben het bestuur en Mourinho volgens De Telegraaf geprobeerd Robben weer aan de onderhandelingstafel te krijgen. De 29-voudig international zou echter ontstemd zijn dat zijn felbegeerde transfer naar Real Madrid geen doorgang vindt.
bron: VI
De Nisquote:Op maandag 16 juli 2007 17:19 schreef FootballPlayer het volgende:
Ik hoop dat hij naar Real gaat. Samen met De Nis![]()
Nistelrooy + Robben vs Eto'o + Messi![]()
Ja die 5 en een kwart wedstrijd die hij speelt per seizoen is hij echt extreem gevaarlijkquote:Op zondag 22 juli 2007 11:10 schreef Dos37 het volgende:![]()
hrt gaat dus allemaal niet door, jammer had Robben wel kunnen missen in de PL
Drenthe moet 13 miljoen kosten, volgens Rijmond zijn de clubs al akkoord.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 10:54 schreef Dylan Dog het volgende:
Marca meldt dat Robben én Drenthe woensdag worden gepresenteerd.
Ze hebben in Marca al eerder gezegd dat Drenthe gekocht was. Zolang de NOS niks meldt geloof ik het nog niet. Zie het ook nog wel gebeuren dat geen van drieën of alleen Reyes komt. Ze roepen daar geloof ik ook al 2 jaar dat Kaka komt, gaat ook nooit gebeuren.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 15:27 schreef venomsnake het volgende:
Ik snap er ook geen zak van.
Als je al die artikelen op AS moet geloven dan zien ze in Drenthe de toekomstig opvolger van Roberto Carlos.![]()
Robben voor op de linker vleugel..
-----------------Ruud------------------
Robben-----------------------Robinho
Ik weet ook verder niet wat ze nu precies willen.
Ik snap die aankoop van Drenthe niet zo goed.
Ze willen trouwens ook Ballack nog kopen
http://www.vi.nl/vi/show/id=59381/contentid=95763/sc=95f206quote:'De laatste linksbuiten is een softie'
13/8/2007 9 :00
Als je er toevallig niet moet zijn, kom je er nooit. In Lutjewolde, Onderdendam of Sint Annerhuisjes. De eindbestemming was Bedum, een dorp in de schaduw van Groningen. In de danszaal van de dorpskroeg aan het Boterdiep stond een forum gepland. De kroegbaas was idolaat van Willy DeVille en zijn zaal liep vol voor de in Groningen wereldberoemde gespreksleider Piet van Dijken, FC Groningen-directeur Hans Nijland, Hans Robben, zaakwaarnemer en vader van Arjen, en ondergetekende. Het was een gezellige middag in de provincie, maar de schijnheilige uitspraken van Hans Robben zijn me altijd bijgebleven. Ik begrijp heel goed dat de vader van de beste Nederlandse linksbuiten niet lang hoeft na te denken als het kapitaalkrachtige Chelsea zijn zoon een vijfjarig contract aanbiedt, waardoor Arjen in één klap multimiljonair is. Zo’n kans pak je, daar hoeft niemand zich voor te schamen. Die middag in Bedum probeerde vader Robben zijn dorpsgenoten echter wijs te maken dat hij en zijn zoon louter sportieve argumenten hadden gehanteerd om uiteindelijk voor Chelsea te kiezen. Geld had geen enkele rol gespeeld.
Piet van der Kuil, Willy Schmidt, Bart Carlier, Cor Luiten, Joop Janssen, Jan Hoekema, Dick Bosschieter, Gerard Gruisen, Gerrie Clement; als kwajongen adoreerde ik linksbuitens. Iedere club beschikte wel over een grillige nummer 11. Een begenadigde linkspoot die met een individuele actie buitenom passeerde, de achterlijn haalde en een goede voorzet in huis had. Coen Moulijn en Piet Keizer staken met kop en schouders boven die anderen uit. Rob Rensenbrink was ook een klasse apart. Voor de linksbuiten ging ik naar het voetballen. Een volgende generatie leverde Bert van Marwijk, Henk Vleeming, Ad Vermolen, Hans Bassant, Bob van Rijssel, Theo van Doorneveld, Kees Aarts en Dries Boszhard op. Ik was helaas een gemankeerde linksbuiten. Goed bij de amateurs, maar te licht voor de top. In 1966 kwam ik mezelf tegen bij Go Ahead, destijds nog een topclub. Ik kan er trouwens heel goed mee leven, van frustraties is geen sprake, want Cor Adelaar was gewoon veel beter. Op basis van een goede instelling dien je dan je tijd uit op een wat lager niveau, maar de linksbuiten van wie ik droomde ben ik nooit geworden. Intussen is de klassieke nummer 11, met krijt aan de schoenen, bijna uitgestorven. Door de tactische grillen en ingewikkelde spelsystemen hebben de trainers in hun gevecht om te overleven de linksbuiten bijna uitgeroeid.
Arjen Robben, geboren 23 januari 1984 in Bedum, is de laatste echte linksbuiten. Hij viel bij VV Bedum zo op, dat hij gekozen werd voor Oranje Onder-14, -15 en -16. Hij was een modelkind, want zijn resultaten op school leden niet onder zijn hobby. Hij ergerde zich wel aan de houding van medespelers uit de Randstad. ‘Je had te maken met groepjes jongens die elkaar kenden van hun clubs uit het westen. Ze hadden een grote mond en het liefst wilden ze dat je naar hen luisterde. Ik had daar een hekel aan. Dat die jongens wat gebekter waren dan spelers uit de rest van Nederland was niet erg, maar je moest je bij mij toch echt op het veld bewijzen als je de leider wilde zijn.’
Arjen snoerde ze allemaal de mond. Hij ging naar FC Groningen, waar zijn vader jeugdtrainer was. Als jongen van zestien viel hij in tegen RKC Waalwijk en na een invalbeurt tegen De Graafschap debuteerde hij in de basis tegen Feyenoord. Een paar maanden later contracteerde PSV hem al. Een jury bestaande uit Johan Cruijff, Marco van Basten, Frank Rijkaard, Johan Neeskens, Guus Hiddink, Martin Jol en Wim Jonk koos hem als Talent van het Jaar. En bondscoach Dick Advocaat liet hem in Oranje debuteren. Het leek wel een sprookje. Hans Robben: ‘Als kind wilde Arjen overal de beste in zijn. Hij werd op school schaak-, dam- en volleybalkampioen en was een goed tennisser en turner. Als hij voor een proefwerk een 6 haalde, ging hij zo hard studeren, dat hij de volgende keer een 8 of een 9 haalde. Bij het voetballen, hetzelfde verhaal. Hij wilde zichzelf continu verbeteren.’ Ook Ajax wilde de talentvolle linksbuiten contracteren, maar in het kielzog van zijn zoon profileerde vader Hans zich ook steeds nadrukkelijker als zaakwaarnemer. Het bekende Popie Jopie-taalgebruik van Leo Beenhakker viel helemaal verkeerd in Bedum. Hij noemde moeder Marjo ‘meissie’ en op zijn documentatiemap stond Arjan in plaats van Arjen. Omdat de aanbieding van PSV ook beter was, vertrok Arjen met vriendin Bernadien naar Eindhoven.
Bij PSV kreeg Arjen voor het eerst met tegenslag te maken. Er werd een tumor uit een testikel verwijderd. In Eindhoven ontstonden bovendien de eerste irritaties. Guus Hiddink had moeite met het kinderachtige gedrag van zijn linksbuiten die zich voortdurend theatraal liet vallen en bij scheidsrechters om gele kaarten voor tegenstanders vroeg. Voorzitter Harry van Raaij ergerde zich vooral aan het gedrag van vader Hans die gefixeerd bleek op geld. In zijn biografie haalt de doorgaans vriendelijke voorzitter hard uit naar vader en zoon, omdat ze na de miljoenentransfer naar Chelsea nog zeurden over een onbeduidende premie, omdat Arjen een bepaald aantal wedstrijden in de basis had gestaan. Intussen bleef senior in de media hypocriete teksten uitkramen. ‘Geld is belangrijk, maar ik kan me niet voorstellen dat het in de toekomst bepalend zal zijn voor Arjen.’ Nu Real Madrid geïnteresseerd is, zullen ze in Spanje smullen van eerdere quotes van de zaakwaarnemer. ‘Neem Real Madrid. Wat moet een jonge voetballer daar gaan doen? Ieder jaar komen er een paar sterren bij. Lijkt me niet prettig. Vroeger gingen we altijd op vakantie in Spanje. Vanaf de eerste keer dat we in Barcelona Camp Nou bezochten is Arjen helemaal gek van die club.’
Manchester United was ook een favoriete club van de familie Robben. Manager Sir Alex Ferguson reageerde woedend toen de gehate tabloids groot openden met de komst van de nieuwe aankoop, omdat vader Robben het aankondigde. Maar de ontvangst in Manchester was zakelijk en gereserveerd, waardoor de familie gepikeerd terugkeerde naar Nederland. De trip naar Chelsea werd dan ook angstvallig verzwegen. Daar werd een miljoenendeal afgerond door Hans Robben en zijn adviseur en fiscalist Ton Smit. De clubleiding in Londen was verbijsterd toen Hans na het afsluiten van een droomcontract begon te drammen over gratis seizoenkaarten. Intussen hebben vader en zoon zichzelf helemaal afgebrand bij Chelsea. Hans wordt gezien als een notoire zeurpiet, terwijl zijn medespelers Arjen als een softie typeren. De publieke opinie heeft zich tegen hem gekeerd vanwege zijn schwalbes die in Engeland niet gewaardeerd worden. De spelers ergeren zich vooral aan de voortdurende pijntjes waarmee hij heeft te kampen. Arjen is de helft van het jaar geblesseerd, maar de medische staf vermoedt dat die blessures vooral tussen zijn oren zitten. Andere spelers laten zich voor belangrijke wedstrijden injecteren om te kunnen spelen, maar Arjen haakt bij het minste of geringste af. Hij wordt niet langer gerespecteerd als een volwassen prof en het is ook geen toeval dat hij opvallend vaak niet in de basis staat.
Arjen Robben is de laatste echte Nederlandse linksbuiten. Aan talent ontbreekt het hem niet, maar zijn wedstrijdinstelling staat in geen enkele verhouding tot zijn salaris. Het publiek ergert zich, zijn medespelers nemen hem niet serieus en zijn trainer heeft geen vertrouwen meer in hem. Voor een speler met zoveel mogelijkheden is dat een afgang. Ik hoop dat hij in een nieuwe omgeving eindelijk een grote jongen en een groot voetballer wordt.
Johan Derksen
quote:After presenting/displaying to Sneijder and Drenthe, the next objective of Real Madrid is to tie to Arjen Robben. According to the daily MARK in the edition informs into this Tuesday, the white club hopes yes of the Chelsea shortly to finish thus with one of ' culebrones' of the summer. Real Madrid began offering to summer principle numbers around twenty million euros, while the Chelsea requested almost forty. The madridista supply already is over thirty million and seems that Abramovich could accept it.
The player already has said to him to the Chelsea that is wanted to march and to thus Mourinho knows it, that in the last started off it does not have counted with the Dutch. The end would be the fourth Dutch in the group of the Real Madrid and third that files east summer. In addition, it would suppose the sour cherry to the project and Calderón would fulfill one of its electoral promises.
Zal inderdaad niet zo zijn. Maar zoals de Snor ook al zegt, is hij wel elke keer geblesseerd? Hij is in potentie een van de beste Nederlandse voetballers, maar het komt er niet vaak genoeg uit. Ik weet natuurlijk niet wat Robben voelt, maar is hij misschien niet 'hard' genoeg voor de absolute top?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 15:16 schreef mcyodogg het volgende:
En bij Realzal hij ineens minder geblesseerd zijn? Wat een onzin.
Het Spaanse spel past veel meer in zijn speelstijl. Robben hoeft in Engeland maar een man voorbij te zijn en hij wordt al weer neergeschoffeldquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 15:16 schreef mcyodogg het volgende:
En bij Realzal hij ineens minder geblesseerd zijn? Wat een onzin.
Snor heeft dit keer gewoon gelijkquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 15:26 schreef mcyodogg het volgende:
Hoezo niet dan? Bij PSV had hij blessures, bij Chelsea heeft hij blessures en dan ineens niet meer?
En Derksen lult maar wat. Afgelopen CL-halve finale was Robben ook niet 100%, maar zei Robben tegen Mourinho dat hij zoveel wilde spelen als hij kon, en hij beschikbaar was, als hij hem nodig had. Vervolgens speelde hij een goede verlenging met zn blessure, alleen miste hij helaas een penal.
Hij loopt lang niet alle blessures op door een tackle, hoor. Hij heeft een redelijk laag belastingsniveau. Die blessures ontstaan ook door verkeerd te landen bij een kopduel of tijdens een training. In Spanje lopen ook genoeg harde verdedigers rond, dus daarvoor hoef je er niet heen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 15:28 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Het Spaanse spel past veel meer in zijn speelstijl. Robben hoeft in Engeland maar een man voorbij te zijn en hij wordt al weer neergeschoffeld. Hij kan beter in een land gaan voetballen met passie in plaats van in een competitie waar het voornamelijk om fysieke werk draait. Zo simpel is dat.
Als Chelsea trouwens Alves nog wil mogen ze wel opschieten, Real Madrid is ook al zeer geïnteresseerd naar zijn diensten. Dan moet je Robben maar laten gaan Mourinho
Toch past hij beter in Spanje. In Engeland is het na een flitsend begin alleen maar bergafwaarts gegaan.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 15:37 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Hij loopt lang niet alle blessures op door een tackle, hoor. Hij heeft een redelijk laag belastingsniveau. Die blessures ontstaan ook door verkeerd te landen bij een kopduel of tijdens een training. In Spanje lopen ook genoeg harde verdedigers rond, dus daarvoor hoef je er niet heen.
En als Mourinho vindt dat Robben niet nodig is, had Robben nu allang in Madrid gezeten.
Tja, ik kan niet zeggen of het beter zal gaan in Spanje, dat zal hij simpelweg moeten laten zien. Het eerste jaar was tussen de blessures door, zeer indrukwekkend inderdaad. Maar ik vind wel dat hij een completere voetballer is geworden de laatste jaren. En ik ben erg benieuwd hoe hij zou functioneren in de nieuwe stijl die Chelsea in sommigewedstrijden gaat hanteren.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 15:41 schreef Nywuob het volgende:
[..]
Toch past hij beter in Spanje. In Engeland is het na een flitsend begin alleen maar bergafwaarts gegaan.
Dat zeg ik toch ook helemaal niet? Ik betwijfel alleen of hij in Spanje ineens wel een heel seizoen fit blijft.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 15:42 schreef Cyberia18 het volgende:
Geloof je nou écht dat hij in Spanje meer blessureleed zal kennen dan in Engeland? Serieus je moet wel heel erg betweterig zijn wil je dat denken![]()
Allemaal leuk en aardig dat Mourinho meerdere malen heeft aangegeven Robben gewoon erbij te willen hebben, maar hij speelt echter nooit 3 wedstrijden achter elkaar in de basis. Hij moet ritme opdoen en als Mourinho constant blijft rouleren met zijn buitenspelers kan hij never nooit constant gaan blijven spelen. Zeker niet wanneer je bedenkt dat hij vaak geblesseerd raakt. Dat is simpelweg not done.
Weet jij iets van Beletti naar Chelsea, zoiets zei iemand en wiki meldt het ook http://en.wikipedia.org/wiki/Juliano_Bellettiquote:Op woensdag 22 augustus 2007 23:38 schreef venomsnake het volgende:
zeker weten.. 36 miljoen euro![]()
Daar vangt Grunn 2.5% van..
36??? Serieus? Over een miskoop (qua prijs sowieso) gesproken...quote:Op woensdag 22 augustus 2007 23:38 schreef venomsnake het volgende:
zeker weten.. 36 miljoen euro![]()
Daar vangt Grunn 2.5% van..
Tevreden Amin?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 23:36 schreef AminBen het volgende:
naar Real Madrid.
Champagne ook in Groningen neem ik aan.
quote:
quote:Robben van Chelsea naar Real
Real Madrid heeft een akkoord bereikt
met Chelsea over de overname van Arjen
Robben.
Robben moet zelf nog met de Madrilenen
tot een akkoord komen en een medische
keuring ondergaan.Volgens de BBC-radio
betaalt de Koninklijke 36 miljoen euro
voor de vleugelspits die in Londen nog
tot medio 2009 onder contract stond.
Real kleurt door de komst van Robben
verder 'oranje'.In de afgelopen weken
trok de Spaanse kampioen eerst Royston
Drenthe en vervolgens Wesley Sneijder
aan.Spits Ruud van Nistelrooij was er
al langer actief.
teletekst
Verrek ja, voor 5.5 miljoen euroquote:Op woensdag 22 augustus 2007 23:40 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Weet jij iets van Beletti naar Chelsea, zoiets zei iemand en wiki meldt het ook http://en.wikipedia.org/wiki/Juliano_Belletti
4-3-3 Met Heinze-Drenthe-Robben aan de linkerkant?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 23:43 schreef Edenoniphobic het volgende:
Wat een bruut team wordt Real nu met die quatro hollandeses. Robben met Drenthe achter hem wordt erg aantrekkelijk qua spektakel.
Goed ook voor Drenthe dat Heinze komt, nu kan ie exeleren op linkshalf en wordt ie niet afgebrand op zijn defensieve tekortkomingen op linksback omdat die Argentijn daar staat.
Sport 1 abbo maar weer activeren.
9 ton voor Grunn las ik net ergens.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 23:45 schreef Edenoniphobic het volgende:
Flink cashen voor PSV en Grunn als ex clubs, ofnie?
Denk het wel nu door deze aankoop. Robben kan ook nog als rechtsbuiten gebruikt worden door Schuster, heeft ie zo vaak bij Chelski gedaan.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 23:50 schreef Grulez het volgende:
[..]
4-3-3 Met Heinze-Drenthe-Robben aan de linkerkant?
DAM ?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:54 schreef Waaghals het volgende:
Robben en Sneijder. Hebben ze mooi twee spelers gekocht die er alleen maar tegen kleine tegenstanders staan.
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:54 schreef Waaghals het volgende:
Robben en Sneijder. Hebben ze mooi twee spelers gekocht die er alleen maar tegen kleine tegenstanders staan.
Dat zei men 6 jaar geleden vast ook nog over Van Nistelrooy.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:54 schreef Waaghals het volgende:
Neequote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:59 schreef Fides het volgende:
[..]
Dat zei men 6 jaar geleden vast ook nog over Van Nistelrooy.
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 01:07 schreef Waaghals het volgende:
Hij heeft het ook niet makkelijk. Hij is nog altijd niet uit de kast
Lees het zoals je het wil lezenquote:"We are very disappointed to lose him," said the Chelsea captain. "He's very young and a world class player.
"He's been a great friend to not only me but all the other Chelsea players. We are sorry to see him go but on behalf of myself and everyone else at Chelsea we wish him well."
bron
quote:Real Madrid's latest signings, Arjen Robben and Gabriel Heinze, will be presented at 17:00 CET this evening in the Presidential Balcony of the Santiago Bernabéu Stadium. Fans wishing to attend the act may do so from the stands of the stadium. The media will access the Bernabéu from Gate 19.
Hij is fit, aldus Robben in Studio Sport.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:00 schreef koningdavid het volgende:
Wanneer is hij weer fit?
VV Bedum.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 00:10 schreef kluut het volgende:
Hoorde net dat naast grunn en psv ook cvvb nog een half procentje krijgt.
die vangen voor de 2e keer veel geld via Robbenquote:
990.000 euro zelfsquote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:08 schreef Fides het volgende:
[..]
9 ton voor Grunn las ik net ergens.
En nu gaan ze gezellig saampjes boodschappen doen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:12 schreef De_Postbode het volgende:
Tering. Die tribune op de achtergrond is net blauwe lucht met een vrolijk regenboogje.
Wat een enig stelletje...![]()
die eerste fotoquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:38 schreef Dj_Day-V het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Die Sneijder lijkt op de eerste foto helemaal een ukkie. Hoe groot is hij eigenlijk?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 15:27 schreef Flashwin het volgende:
[..]
die eerste fotogay vrijgezellenavond ofzo
1,70 volgens mij. Hij staat er ook echt als een onzeker lulletje bij.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 17:42 schreef Grulez het volgende:
[..]
Die Sneijder lijkt op de eerste foto helemaal een ukkie. Hoe groot is hij eigenlijk?
Lezen is moeilijk he.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 17:48 schreef BonJovi het volgende:
mensen die er nu achter komen dat Sneijder klein is![]()
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 17:53 schreef Flashwin het volgende:
[..]
1,70 volgens mij. Hij staat er ook echt als een onzeker lulletje bij.
Goeie vraag jaquote:Op woensdag 17 oktober 2007 23:22 schreef Radegast het volgende:
Wat is er aan de hand met Robben? Hij kan er geen klote meer van, lijkt het.
joh vind hem ook niks meer, hij durft geen acties te doen en als hij een actie maakt dan loopt het helemaal verkeerd uit.. echt jammer, misschien moet hij nog in topvorm komen?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 23:22 schreef Radegast het volgende:
Wat is er aan de hand met Robben? Hij kan er geen klote meer van, lijkt het.
Eitherway was een wissel terecht.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 10:11 schreef RayMania het volgende:
Best jammer, ik dacht echt even dat hij werd gewisseld omdat hij slecht speelde. Was hij dus geblesseerd.
Een echte voorzet heeft hij ook niet (meer) in huis. Alles gaat maar laag en hard over de grond. De kans dat iemand daarbij kan zonder dat een verdediger ertussen zit is uiterst klein. Gewoon hoge voorzetten, Huntelaar en Van Nistelrooij kunnen prima koppen.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 10:13 schreef Suijk het volgende:
Brekebeentje. Maar zijn spel is ook niet het soort spel dat met de jaren beter wordt.
En meneer zit tot de kerst weer in de ziekenboeg zo'n beetjequote:Real Madrid anderhalve maand zonder Arjen Robben
Datum: 18-okt-2007 21:04
De Oranje-internationals keren gehavend terug bij hun werkgevers. Na Rafael van der Vaart en Robin van Persie blijkt ook Arjen Robben een blessure te hebben opgelopen tijdens de interland tegen Slovenië. Volgens de medische staf van Real Madrid ligt de miljoenenaankoop anderhalve maand in de ziekenboeg wegens een spierscheuring in zijn linkerdij. De voormalig PSV'er werd woensdag na 63 minuten gewisseld nadat hij in de eerste helft de geblesseerd uitgevallen Van der Vaart afloste.
Robben mist de competitietoppers tegen Sevilla en Valencia alsmede de Champions League-dubbel tegen Olympiakos Piraeus en de laatste EK-kwalificatieduels van Nederland. Robbens start bij Real Madrid werd al vergald door de nasleep van een knieblessure. Hij speelde pas 301 minuten in het maagdelijke wit. (MA)
quote:Robben niet inzetbaar door nieuwe tegenslag
09/01/2008 15:25
Arjen Robben is niet geselecteerd voor het uitduel met Real Mallorca van donderdag in het Spaanse bekertoernooi. Volgens de Madrileense sportkrant Marca heeft de buitenspeler van Real Madrid opnieuw een spierblessure opgelopen.
Coach Bernd Schuster repte van een kleine verrekking, die Robben het spelen niet zou beletten op Mallorca. Niet veel later had de medische staf van de Madrilenen een andere lezing. Robben is out met een hamstringblessure.
Robben worstelt al vrijwel het gehele seizoen met zijn spiergestel. Coach Bernd Schuster geeft hem de laatste tijd vooral speeltijd in de strijd om de Copa del Rey en hoopt dat de Nederlandse linkspoot op die manier aansterkt en langer fit blijft.
Sinds zijn komst afgelopen zomer naar Real Madrid kwam Robben veertien keer in actie. Slechts drie keer maakte hij de negentig minuten vol. Twee van die drie duels waren bekerwedstrijden, waaronder die van 2 januari tegen Alicante. Robben maakte toen ook zijn enige doelpunt tot nog toe voor de Madrilenen.
ik vond hem altijd al een raar loopje hebbenquote:"Robben moet opnieuw leren lopen"
Real Madrid heeft het probleem van Arjen Robben gevonden. De aanvaller, die constant kampt met spierblessures, moet opnieuw gaan leren lopen. "Hij heeft een mechanisch probleem", zegt een lid van de medische staf.
Robben is zodoende al bezig om zijn looppas te veranderen. "Hij moet van een aangeleerde reflex een automatisme maken. Robben dient te leren lopen alsof hij op een lopende band rent. Hij moet naar achter afzetten", zegt de medewerker in het Spaanse El País.
Het huidige loopje van de international is de oorzaak voor zijn vele blessures. "De manier waarop hij nu loopt, zorgt voor te veel spanning op de buigspieren. Hij duwt de punt van zijn voet niet goed in de grond en zijn heup blijft te ver naar achteren hangen. De spieren achterin zijn bovenbeen lijden daar onder", aldus de arts van [i]De Koninklijke.
behoorlijke understatement.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 15:50 schreef DANILXL het volgende:
[..]
ik vond hem altijd al een raar loopje hebben
quote:'Blessures hebben met rug te maken'
Door MAARTEN WIJFFELS
Arjen Robben moet opnieuw leren lopen in een poging af te rekenen met zijn blessureleed. Die opvallende berichtgeving sijpelde de afgelopen dagen door vanuit Spanje.
,,Het is onzin,’’ reageert de aanvaller, die zondag zijn eerste competitiedoelpunt maakte voor Real Madrid.
Hoe is het om opnieuw te moeten leren lopen?
Robben: ,,Tja, ik heb het allemaal met verbazing gelezen. Een anoniem lid van de medische staf van Real Madrid werd geciteerd dat ik al maanden bezig ben om mijn loop te veranderen. Ik zou de afwikkeling van mijn voet nu anders doen, omdat daarin de verklaring ligt voor mijn blessures. Daar klopt niets van. Ik loop al mijn hele leven op een bepaalde manier en dat kan ik blijven doen.’’
Het verhaal klonk best aannemelijk.
,,Niet als je weet waar we ons wel op richten. Ik weet sinds enige tijd dat blessures met mijn rug te maken hebben, niet met mijn voeten. Dáár zijn de medische staf van Real en ik intensief mee bezig sinds ik hier speel. De clubdoktoren zullen er echter nooit iets over naar buiten brengen, dus weet je dat er fake-quotes zijn gebruikt. We denken het nu aardig op de rails te hebben, maar ik heb inmiddels geleerd dat ik niet te veel meer moet zeggen over mezelf en blessures. Garanties heb je nooit.’’
Zondag keerde je terug in de basis in het met 7-0 gewonnen thuisduel met Valladolid. In hoeverre heb je met één goal en twee assists een mentale barrière doorbroken?
,,Iedereen zal begrijpen dat mijn eerste jaar Real Madrid tot nu toe geen pretje was. Zondag was er eindelijk het gevoel: ik kan van waarde zijn voor het team. Nu moet ik proberen een opwaartse lijn te volgen. De druk van het hoge verwachtingspatroon waaraan je nog niet hebt kunnen voldoen, die voel je natuurlijk. Maar als je niet oppast, jaag je jezelf over de kop omdat je je geforceerd wilt bewijzen. Al met al vind ik dat ik nog vrij rustig ben gebleven onder mijn moeilijke start hier.’’
Het Nederlands elftal vorige week gezien?
,,Ja. Ik vond Oranje er tegen Kroatië goed uitzien in de nieuwe speelwijze. Er zijn duidelijke parallellen met hoe we bij Real spelen. Ook wij hebben een tijdje gespeeld met een open rechterflank en met twee spelers, Van Nistelrooy en Raul, die centraal voorin dicht bij elkaar spelen. In Oranje waren dat nu Huntelaar en Van der Vaart. Ik kan in de nieuwe speelwijze zelf nog steeds vanaf de linkerkant spelen, maar het is afwachten hoe de selectie zich vormt in de aanloop naar het EK.’’
John van ’t Schip en Rob Witschge zijn kortgeleden bij je langs geweest. Marco van Basten was er niet bij vanwege een vakantie. Wat komt er uit zo’n gesprek?
,,Ze zijn in januari bij een wedstrijd geweest en toen hebben we kort gesproken. Maar niet meer dan dat, hoor. Ik wacht het allemaal af. Eerst bij Real maar eens een reeks van wedstrijden spelen, zodat je in een ritme komt. Sowieso krijg ik momenteel lang niet alles mee van wat er rond Oranje speelt. Zo gaat het altijd als je een periode druk genoeg bent met jezelf.’’
quote:Robben heeft blessure na harde charge
Arjen Robben laat zich steeds beter kennen als de man van glas. De vleugelaanvaller van Real Madrid raakte afgelopen zaterdag opnieuw geblesseerd en is hierdoor enkele wedstrijden uitgeschakeld.
De aanvaller raakte in het gewonnen duel met Recreativo Huelva (2-3) in de tweede helft geblesseerd aan zijn enkel. Tegenstander Quique Alvarez haalde de Nederlander keihard onderuit, waarbij Robben zijn enkel lelijk bezeerde. De boosdoener kreeg direct rood van de scheidsrechter, terwijl de oud-PSV'er zich tien minuten later liet wisselen.
Naar alle waarschijnlijkheid heeft Robben te kampen met een kneuzing aan de enkel. Hierdoor zou hij sowieso de aankomende Champions League-wedstrijd tegen AS Roma moeten missen. De Madrilenen in eigen huis de 2-1 nederlaag van de heenwedstrijd weg zien te poetsen.
quote:Onderzoek wijst op gescheurde enkelband Robben
De MRI-scan die Arjen Robben heeft ondergaan, toont aan dat de linksbuiten van Real Madrid een scheur heeft in de buitenband van zijn linkerenkel. Robben moet er dan ook op rekenen ten minste vier weken uitgeschakeld te zijn.
Gisteren repte de medische staf nog van een herstelperiode van enige weken en van een zware kneuzing. Met de scan is de schade van de doodschop die de Nederlandse international kreeg tegen Recreativo nu beter in kaart gebracht.
Robben mist door zijn nieuwe tegenslag de return in de achtste finale van de Champions League tegen AS Roma en de Spaanse competitieduels met Espanyol, Deportivo La Coruña, Valencia en Sevilla.
VI
Hij had gewoon op moeten springen.quote:Op zondag 2 maart 2008 12:46 schreef dndiek het volgende:
Daar gaan we weer... weer enkele weken er niet bij
Gaat moeilijk in een aanname.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 17:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hij had gewoon op moeten springen.
Fuck de man van kristal
Wat is daar leuk aan?quote:Op dinsdag 4 maart 2008 17:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Was dan ook sarcastisch.
Maar leuk dat het aan Robben ligt dat hij geblesseerd raakt bij een Martin Taylor aanslag
quote:Tuchtcommissie mild voor Robben-beul
Waar Arjen Robben minimaal vier weken aan de kant staat met een enkelblessure, hoeft Quique Álvarez slechts één week vanaf de zijlijn toe te kijken. De verdediger van Recreativo de Huelva werd dinsdag door de tuchtcommissie van de Spaanse voetbalbond (RFEF) voor één ontmoeting geschorst.
De Nederlander was het slachtoffer van een tackle van de Spaanse verdediger, die daarvoor de rode kaart kreeg. Tien minuten later bleek dat Robben niet verder kon spelen. Nader onderzoek wees maandag uit dat hij een scheur heeft in de buitenband van zijn linkerenkel.
Robben mist door zijn nieuwe tegenslag de return in de achtste finale van de Champions League tegen AS Roma en sowieso de competitieduels met Espanyol, Deportivo La Coruña, Valencia en Sevilla. Álvarez hoeft op zijn beurt niet af te reizen naar Mallorca.
Maar die knul kan veel beter worden als hij gewoon veel speelt lijkt mij.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 17:49 schreef DANILXL het volgende:
van mij mag robben 3/4 van het seizoen geblesseerd zijn, als hij tijdens het ek en de CL finale maar fit is
Een echte teamspelerquote:Royston Drenthe heeft in het duel van
Real Madrid met Murcia een blessure aan
zijn rechterenkel opgelopen.
In de laatste minuut van de wedstrijd
werd de jeugdinternational door Arjen
Robben omver gelopen.Na een fraaie solo
langs drie man liep de aanvaller in het
strafschopgebied tegen zijn medespeler
op.Het is nog niet duidelijk hoe lang
Drenthe uit de roulatie is.
Wordt er ook 1 wakkerquote:
quote:Arjen Robben trotse vader van een zoon
Arjen Robben is vader geworden. Zijn echtgenote Bernadien is in een Madrileens ziekenhuis bevallen van een zoon. Hij heeft Luka als naam gekregen. Moeder en kind maken het goed, laat de voetballer van Real Madrid weten.
"Ik ben heel erg trots dat ik nu vader ben", zegt de Bedumer. "En ik ben ook heel erg trots op m'n vrouw. Dit is heel uniek en bijzonder allemaal. Of ik ook op een jongetje had gehoopt? Ik vind het heel mooi dat het een jongetje is geworden, maar als het een meisje was geworden had ik het even mooi gevonden. Het maakte mij niet uit. Als het kindje maar gezond was. Bernadien en ik gaan nu een nieuwe fase in van ons leven. Ik ben dolgelukkig."
dvhn
hoeveel jongens ken jij die luka heten?quote:
Inmiddels zijn die kosten er nu wel zo ongeveer uit.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 01:58 schreef Cyberia18 het volgende:
Real heeft 36 miljoen neer moeten leggen voor hem, maar dat zal wel rap oplopen naar de 50 miljoen met de kerst. De blessurebehandelingen zullen hun ook wel een vermogen kosten
De kans dat Robben in de tussentijd niet geblesseerd raakt is ongeveer nog kleiner dan dat het gaat sneeuwen vandaag.quote:Op donderdag 8 mei 2008 11:41 schreef PyTh het volgende:
Robben lijkt na de geboorte van zijn zoon weer helemaal los te komen.
Laten we hopen dat hij in Oostenrijk en Zwitserland deze lijn doortrekt.
Hij is zeer blessuregevoelig inderdaad maar het zou mooi zijn als hij een keer fit zou kunnen blijven.quote:Op donderdag 8 mei 2008 11:44 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
De kans dat Robben in de tussentijd niet geblesseerd raakt is ongeveer nog kleiner dan dat het gaat sneeuwen vandaag.
heeft ie al gedaanquote:Op donderdag 8 mei 2008 13:37 schreef Fides het volgende:
Ben benieuwd of van Basten hem oproept.
Nee hoor, dit is slechts de voorselectie.quote:
En dan vergeet je voor het gemak nog even de topscorer van nederland.quote:Op donderdag 8 mei 2008 11:53 schreef PyTh het volgende:
[..]
Hij is zeer blessuregevoelig inderdaad maar het zou mooi zijn als hij een keer fit zou kunnen blijven.
Het is echt jammer dat we zo'n zwakke verdediging hebben, anders zouden we echt wel kans maken op de titel met spelers als; Sneijder, vd Vaart, van Persie, Robben en van Nistelrooij
Zal ten koste gaan van Babel of Afellay vermoed ik.quote:
Buitenspelers? Zo gaat Bassie niet spelen vrees ik voor Robben. Correctie, hoop ik voor Robbenquote:Op donderdag 8 mei 2008 14:27 schreef AminBen het volgende:
kom op zeg, zou een behoorlijke schande zijn als hij niet meegaat, elke vergelijking met een andere Nederlandse buitenspeler pakt in zijn voordeel uit..
vandaar dat hij samen met Babel en Kuyt bij de 30 zit?quote:Op donderdag 8 mei 2008 14:29 schreef navigator het volgende:
[..]
Buitenspelers? Zo gaat Bassie niet spelen vrees ik voor Robben. Correctie, hoop ik voor Robben
Er gaan er nog een paar afvallen hoor en Kuyt gaat of niet mee of zal nauwelijks minuten maken.quote:Op donderdag 8 mei 2008 14:36 schreef AminBen het volgende:
[..]
vandaar dat hij samen met Babel en Kuyt bij de 30 zit?
Maak er nou geen drama van.. hij pakt gewoon z'n rust. Real is al kampioen man. Who gives a fuck.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 19:35 schreef BliksemSchigt het volgende:
Meneer heeft weer een gekneusde voet... Op deze manier zou ie nog best wel eens kunnen gaan afvallen bij Oranje.
Er zit wel een verschil tussen iemand rust geven en iemand die geblesseerd is. Hij is gewoon weer geblesseerd.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:53 schreef djnospinzone het volgende:
[..]
Maak er nou geen drama van.. hij pakt gewoon z'n rust. Real is al kampioen man. Who gives a fuck.
hehehe, je haalt me de woorden uit de mond. Latente kuthomo is hetquote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:56 schreef Dr.Daggla het volgende:
Weer geblesseerd.
Tering, wat een wijf is het toch.
Zo'n schijnhuwelijk en kind doet wonderen.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:57 schreef DANILXL het volgende:
echt een jankerdje. hij is gewoon hetero geworden om zn reputatie een beetje op te krikken
quote:Robben: Baat bij andere behandeling
KATWIJK - Arjen Robben hoopt in de toekomst verlost te zijn van zijn blessuregevoeligheid. De aanvaller van Real Madrid zei vrijdag bij binnenkomst in het trainingskamp van Oranje baat te hebben bij een nieuwe wijze van behandelen.
,,Samen met de club zijn we op zoek gegaan naar de oorzaak van al die kwetsuren,’’ zei de oud-PSV’er op het veld van Quick Boys in Katwijk. ,,Alles is onderzocht en we hebben oorzaken gevonden. Het probleem blijkt in de rug te zitten. Die is stijf. De rest van de problemen vloeit daaruit voort.’’
Met een osteopaat, een behandelaar die werkt volgens een manuele geneeswijze, werkt hij aan de oplossing. Het werkt. ,,Ik ben nu al een hele tijd fit. De laatste fase bij Real Madrid heb ik voluit kunnen spelen. Met het binnenhalen van de titel heb ik een mooie afsluiting van het seizoen meegemaakt. Alles is onder controle.’’
Dat de vragen op zijn eerste dag bij Oranje vooral over zijn fysieke gesteldheid gingen vond hij logisch. ,,Ik praat liever over het voetbal, maar ik begrijp dat iedereen zich bij wijze van spreken zorgen maakt. Ik heb een verleden. Gelukkig heb ik nu reden om aan te nemen dat die periode is afgesloten.’’
Dat hij bij Oranje enige tijd uit beeld was vindt Robben ook niet meer dan begrijpelijk. ,,Ik was de eerste die begreep dat de bondscoach wilde dat ik eerst fit zou worden en daarna ritme zou opdoen. Het is nu aan mij om te laten zien dat ik in het elftal hoor. Ik ga er de komende weken alles aan doen dat duidelijk te maken.’’
quote:Gouden tip van Rutten voor Robben
Door MAARTEN WIJFFELS
ROTTERDAM - De comeback van Arjen Robben als topvoetballer begon vorig najaar in een skybox in het stadion van FC Groningen. Vader Hans Robben kreeg daar de – achteraf bezien – gouden tip in het blessuremysterie rond zijn zoon. De tip kwam van Fred Rutten.
De trainer van FC Twente riep in herinnering hoe hij midden jaren 90 was afgekeurd voor betaald voetbal door heupslijtage. Een kunstheup heette onvermijdelijk, maar zoveel jaren later was Rutten nog altijd niet onder het mes geweest. Met dank aan een osteopaat uit Limburg. Misschien kon het ook iets voor Arjen zijn.
,,Ik heb die man opgebeld en we hebben een afspraak gemaakt in Madrid,’’ vertelt Arjen Robben.
In de auto op de terugweg van Nederland-Wales (2-0) klinkt nog steeds verbazing in zijn stem als hij het eerste consult in herinnering roept. ,,Het was in januari van dit jaar, ik was aan het terugkomen van mijn zoveelste hamstringblessure. We hebben zeker een uur of drie, vier gezeten.’’
Omdat Robben thuis zijn eigen behandeltafel heeft, kon hij ook meteen worden doorgelicht.
,,Die osteopaat trok meteen de conclusie dat mijn rug en wervelkolom op zeker acht tot tien plaatsen vast zaten. Hij heeft de boel losgemaakt en heeft me oefeningen geleerd. Op die basis zijn we in de tweede helft van dit seizoen aan de slag gegaan. Hij is nog vier keer langsgekomen en telkens was er zichtbaar resultaat.
,,Bij het tweede consult zaten nog vijf tot zes wervels vast, daarna drie tot vier en een paar weken terug, bij de laatste check voor de EK-voorbereiding, waren het er nog maar één of twee. In de tussentijd heeft hij ook mijn enkel die vastzat losgemaakt.’’
Robben spreekt bewust van ‘hij’. De naam van de man door wie hij de angst voor zijn eigen lichaam heeft overwonnen hoeft niet in de krant.
,,Daar komen alleen maar verhalen van waar wij allebei niet op zitten te wachten. Maar iedereen mag wèl weten dat ik hem ontzettend dankbaar ben. En datzelfde geldt voor de medische staf bij Real Madrid. Ook bij de club hebben ze volop meegedacht en meegewerkt bij het vinden naar een oplossing voor al mijn blessureleed.’’
Prangende vraag is natuurlijk of Robben niet eerder voor deze weg had kunnen kiezen.
,,Dat had ik uiteraard ook gewild, maar ik heb inmiddels genoeg deskundige mensen gesproken om te weten dat het niet te voorspellen is welke behandelwijze juist bij jóu aanslaat. Ik heb de afgelopen jaren tig dingen uitgeprobeerd. Ik heb zelfs mijn verstandkiezen laten trekken. Kijken of het iets met zenuwbanen te maken had.’’
Hij kan best nog wel eens geblesseerd raken. ,,Die kans is er altijd. Maar waar het om gaat is dat we de kiem van alle ellende hebben ontdekt. En ik weet eindelijk écht wat ik kan doen om blessures voor te zijn. Ik heb bijvoorbeeld geleerd hoe je voelt dat je bekken niet helemaal recht staat en er stijfheid in de rug ontstaat. Er komen geen pillen of zalfjes aan te pas. De enige crème die ik gebruik, is voor mijn gezicht.’’ Robben verhult niet dat hij het moeilijk heeft gehad. Na de periode Chelsea, waar men op den duur vermoedde dat zijn problemen niet alleen lichamelijk waren, kon hij het ook bij Real lange tijd niet laten zien.
,,Het was nog net niet zover dat ik dacht: ik kap met voetballen. Maar het was zwaar om het geloof te behouden toen ik het ook bij Real mis ging. De liefde voor het voetbal heeft me vooral op de been gehouden. Bij Chelsea had ik het al; dat ik na een periode van revalideren zielsgelukkig kon worden van een training met het tweede. Bij Oranje heb ik deze hele week met een glimlach op mijn gezicht rondgelopen. Ik voel me sterk en fit.’’
Bij zijn heroptreden tegen Denemarken vorige week donderdag voelde hij druk. ,,Ik was benieuwd naar de reacties,’’ zegt Robben.
,,Van medespelers, van de trainer en van het publiek. Mijn situatie is anders dan twee jaar geleden. Toen wist ik zeker dat ik op het WK ging spelen. Nu kan ik bij het EK ook weer in de basis staan, maar daarvoor moet ik veel meer scepsis overwinnen. De beeldvorming die er is, buig je niet zomaar om. En dat is logisch. Want ik bén ook gewoon ontzettend vaak geblesseerd geweest.
,,In mijn carrière heb ik daardoor niet de ontwikkeling kunnen maken die ik voor ogen had. Ik had heel lang een hoog niveau willen vasthouden. Mijn status van 2006 had ik willen uitbouwen. Dat moet dan vanaf nu maar gaan gebeuren. Ik kijk uit naar het EK, maar ook al naar volgend seizoen. Dan wil ik vijftien goals maken voor Real.’’
Idd. Knap als je er een gebroken been mee kan voorkomen.quote:Op maandag 2 juni 2008 11:42 schreef RayMania het volgende:
Mooi verhaal, maar het is natuurlijk afwachten of hij niet weer belandt in een golf van blessures. Te hopen van niet natuurlijk.
idd dat had ik ookquote:Op zaterdag 7 juni 2008 18:31 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Tering.De enige reden waarom ik weer positief was, was door de flitsende vorm van Robben. Te typisch dit.
Volgens mij waren het er iets van 20 binnen 4 jaar...quote:Op maandag 9 juni 2008 09:26 schreef BliksemSchigt het volgende:
Dat rijtje van zijn blessures bij Studio Sportzomer. 5 spierblessures nu in anderhalfjaar tijd oid?
eens, wat een superheerlijke goal was dat, met een perfecte timingquote:Op zaterdag 14 juni 2008 09:35 schreef BliksemSchigt het volgende:
Lekkere invalbeurt gisteren. Die goal... Wat een pegel!
Nooit gedacht ik dat ik zo over Robben zou praten.
quote:'Mourinho wil Robben naar Internazionale halen'
Arjen Robben (foto, links) is een van de ‘targets’ van de nieuwe Internazionale-trainer José Mourinho (foto, rechts). Dat bericht de Spaanse krant Sport. De Portugees zoekt spelers die de linker- en rechterkant van het veld kunnen bestrijken. Naast Robben is Mourinho geïnteresseerd in Ricardo Quaresma (FC Porto) en Alessandro Mancini (AS Roma).
Mourinho en Robben werkten tussen 2004 en 2007 samen bij Chelsea. Vorig jaar zou Mourinho met zijn portefeuille hebben gezwaaid toen de Londenaren een bod van Real Madrid van 36 miljoen euro op de Groninger accepteerden. Het vertrek van Robben zou de verhouding tussen het Chelsea-bestuur en Mourinho definitief hebben bedorven, culminerend in het ontslag van de Portugees in september.
Robbens contract bij de Koninklijke loopt door tot 2012. (MA)
quote:Op zaterdag 28 juni 2008 18:01 schreef Solstice het volgende:
In die landen trainen ze op een hele andere manier als hier, dus best wel ja.
Talent is heel leuk als je heel blijft.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 13:49 schreef AminBen het volgende:
Robben heeft in één teen meer talent dan die hele vd Meyde..
Materazzi heeft dit hele EK zelf ook als een huilie aan de kant gezeten.quote:Op zondag 29 juni 2008 20:26 schreef navigator het volgende:
[..]
![]()
![]()
Als Materazzi naar hem kijkt scheurt ie al wat af, die kluns
quote:KATWIJK - Arjen Robben heeft de ochtendtraining van het Nederlands elftal vroegtijdig verlaten. De aanvaller van Real Madrid voelde zijn hamstring opspelen en besloot uit voorzorg te stoppen. Het is nog de vraag of hij 's avonds weer meetraint.
Vlammen op de loopband in de revalidatiekliniek?quote:Op vrijdag 11 juli 2008 20:08 schreef kevinoz het volgende:
in potentie de beste voetballer....maarja...de komende 3 jaar gaat hij vlammen! let maar op!
zijn er mensen trouwens die up to date wallpapers van arjen hebben?
Van glas of van papierquote:Op woensdag 3 september 2008 18:08 schreef EnGCatjuh het volgende:
Waar is die Robben van gebouwd zeg
Is hij niet, lezen.quote:Op woensdag 3 september 2008 18:07 schreef VoreG het volgende:
Ongelooflijk dat hij weer geblesseerd is..
quote:
Ik vind het wel sneu. Volgens mij kan Robben beter de eer aan zichzelf houden en ermee stoppen.quote:
Dat ook. Gecombineerd met zijn irritante gebaartjes en bij het minste of geringste een janksmoel trekken maken ´m een hele irritante kutvoetballer. En het is een nicht.quote:Op donderdag 4 september 2008 08:14 schreef Waaghals het volgende:
heeft ie nou zo'n lage pijngrens of wat
Zo mag je niet over je vader pratenquote:Op donderdag 4 september 2008 09:19 schreef navigator het volgende:
[..]
Dat ook. Gecombineerd met zijn irritante gebaartjes en bij het minste of geringste een janksmoel trekken maken ´m een hele irritante kutvoetballer. En het is een nicht.
quote:Op donderdag 4 september 2008 09:26 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Zo mag je niet over je vader praten
Hij had kunnen spelen, alleen nemen ze geen risico.quote:Op zaterdag 6 september 2008 20:08 schreef VoreG het volgende:
En hij zit vanavond weer geblesseerd op de tribune.
Die jongen moet gewoon lekker gaan dammen..
Dat hadden z'n ouders beter kunnen doen...quote:Op zaterdag 6 september 2008 20:15 schreef Blawh het volgende:
[..]
Hij had kunnen spelen, alleen nemen ze geen risico.
"Het gaat goed". Dat zegt hij altijd. Ik geef hem één niet volledige wedstrijd en hij is er weer uitquote:Robben: 'Het gaat goed, ik heb nergens last meer van'
Arjen Robben is weer hersteld van zijn kuitblessure. De aanvaller trainde maandag zonder problemen mee en kan woensdag spelen in de WK-kwalificatiewedstrijd tegen Macedonië.
'Het gaat goed, ik heb nergens last meer van', meldde Robben na de training. 'Ik had zaterdag denk ik ook wel kunnen spelen. Maar het was verstandig om dat niet te doen. Zeker ik moet naar mijn lichaam luisteren. Het was geen makkelijke beslissing.'
'Ik heb dit seizoen voor het eerst in drie jaar een goede voorbereiding gehad. Ik heb ook nog geen training bij Real Madrid overgeslagen. Helaas kreeg ik vorige week tijdens de uitwedstrijd tegen Deportivo La Coruña een schop op mijn kuit. Dat kan iedereen gebeuren.'
Bert van Marwijk kan woensdag in Skopje beschikken over een geheel fitte selectie. Ook kan de bondscoach een beroep doen op doelman Maarten Stekelenburg, die zaterdag van het veld werd gestuurd.
Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens.quote:Op dinsdag 9 september 2008 01:42 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Ondanks dat hij verreweg onze gevaarlijkste speler is, vind ik dat het tijd is om hem niet meer op te roepen. Je kan gewoon niet op hem bouwen. Pas oproepen als hij 5x 90 minuten op rij speelt bij Real Madrid. Niet eerder.
quote:rjen Robben staat mogelijk enkele weken aan de kant. De speler van Real Madrid moest zondag in de thuiswedstrijd tegen Espanyol (2-2) geblesseerd afhaken. De Nederlander kampt met een blessure in zijn linker dijbeen en wordt maandag medisch onderzocht, zo meldt de Spaanse club zondagavond laat op het digitale thuis. Robben verving Rafael van der Vaart na rust, maar moest twintig minuten voor het einde geblesseerd naar de kant. De Groninger gaf aan last te hebben van zijn bovenbeen en werd vervangen door Royston Drenthe. Nader onderzoek moet maandag de ernst van het nieuwe blessureleed aan het licht brengen.
Door de kwetsuur is het onzeker of Robben maandag naar Nederland zal afreizen ter voorbereiding op de aanstaande WK-kwalificatieduels tegen IJsland (11 oktober) en Noorwegen (15 oktober). Vorige maand miste Robben door een kuitblessure de oefeninterland tegen Australië, maar tegen Macedonië was hij weer wel van de partij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |