De kans dat Robben in de tussentijd niet geblesseerd raakt is ongeveer nog kleiner dan dat het gaat sneeuwen vandaag.quote:Op donderdag 8 mei 2008 11:41 schreef PyTh het volgende:
Robben lijkt na de geboorte van zijn zoon weer helemaal los te komen.
Laten we hopen dat hij in Oostenrijk en Zwitserland deze lijn doortrekt.
Hij is zeer blessuregevoelig inderdaad maar het zou mooi zijn als hij een keer fit zou kunnen blijven.quote:Op donderdag 8 mei 2008 11:44 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
De kans dat Robben in de tussentijd niet geblesseerd raakt is ongeveer nog kleiner dan dat het gaat sneeuwen vandaag.
heeft ie al gedaanquote:Op donderdag 8 mei 2008 13:37 schreef Fides het volgende:
Ben benieuwd of van Basten hem oproept.
Nee hoor, dit is slechts de voorselectie.quote:
En dan vergeet je voor het gemak nog even de topscorer van nederland.quote:Op donderdag 8 mei 2008 11:53 schreef PyTh het volgende:
[..]
Hij is zeer blessuregevoelig inderdaad maar het zou mooi zijn als hij een keer fit zou kunnen blijven.
Het is echt jammer dat we zo'n zwakke verdediging hebben, anders zouden we echt wel kans maken op de titel met spelers als; Sneijder, vd Vaart, van Persie, Robben en van Nistelrooij
Zal ten koste gaan van Babel of Afellay vermoed ik.quote:
Buitenspelers? Zo gaat Bassie niet spelen vrees ik voor Robben. Correctie, hoop ik voor Robbenquote:Op donderdag 8 mei 2008 14:27 schreef AminBen het volgende:
kom op zeg, zou een behoorlijke schande zijn als hij niet meegaat, elke vergelijking met een andere Nederlandse buitenspeler pakt in zijn voordeel uit..
vandaar dat hij samen met Babel en Kuyt bij de 30 zit?quote:Op donderdag 8 mei 2008 14:29 schreef navigator het volgende:
[..]
Buitenspelers? Zo gaat Bassie niet spelen vrees ik voor Robben. Correctie, hoop ik voor Robben
Er gaan er nog een paar afvallen hoor en Kuyt gaat of niet mee of zal nauwelijks minuten maken.quote:Op donderdag 8 mei 2008 14:36 schreef AminBen het volgende:
[..]
vandaar dat hij samen met Babel en Kuyt bij de 30 zit?
Maak er nou geen drama van.. hij pakt gewoon z'n rust. Real is al kampioen man. Who gives a fuck.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 19:35 schreef BliksemSchigt het volgende:
Meneer heeft weer een gekneusde voet... Op deze manier zou ie nog best wel eens kunnen gaan afvallen bij Oranje.
Er zit wel een verschil tussen iemand rust geven en iemand die geblesseerd is. Hij is gewoon weer geblesseerd.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:53 schreef djnospinzone het volgende:
[..]
Maak er nou geen drama van.. hij pakt gewoon z'n rust. Real is al kampioen man. Who gives a fuck.
hehehe, je haalt me de woorden uit de mond. Latente kuthomo is hetquote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:56 schreef Dr.Daggla het volgende:
Weer geblesseerd.
Tering, wat een wijf is het toch.
Zo'n schijnhuwelijk en kind doet wonderen.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:57 schreef DANILXL het volgende:
echt een jankerdje. hij is gewoon hetero geworden om zn reputatie een beetje op te krikken
quote:Robben: Baat bij andere behandeling
KATWIJK - Arjen Robben hoopt in de toekomst verlost te zijn van zijn blessuregevoeligheid. De aanvaller van Real Madrid zei vrijdag bij binnenkomst in het trainingskamp van Oranje baat te hebben bij een nieuwe wijze van behandelen.
,,Samen met de club zijn we op zoek gegaan naar de oorzaak van al die kwetsuren,’’ zei de oud-PSV’er op het veld van Quick Boys in Katwijk. ,,Alles is onderzocht en we hebben oorzaken gevonden. Het probleem blijkt in de rug te zitten. Die is stijf. De rest van de problemen vloeit daaruit voort.’’
Met een osteopaat, een behandelaar die werkt volgens een manuele geneeswijze, werkt hij aan de oplossing. Het werkt. ,,Ik ben nu al een hele tijd fit. De laatste fase bij Real Madrid heb ik voluit kunnen spelen. Met het binnenhalen van de titel heb ik een mooie afsluiting van het seizoen meegemaakt. Alles is onder controle.’’
Dat de vragen op zijn eerste dag bij Oranje vooral over zijn fysieke gesteldheid gingen vond hij logisch. ,,Ik praat liever over het voetbal, maar ik begrijp dat iedereen zich bij wijze van spreken zorgen maakt. Ik heb een verleden. Gelukkig heb ik nu reden om aan te nemen dat die periode is afgesloten.’’
Dat hij bij Oranje enige tijd uit beeld was vindt Robben ook niet meer dan begrijpelijk. ,,Ik was de eerste die begreep dat de bondscoach wilde dat ik eerst fit zou worden en daarna ritme zou opdoen. Het is nu aan mij om te laten zien dat ik in het elftal hoor. Ik ga er de komende weken alles aan doen dat duidelijk te maken.’’
quote:Gouden tip van Rutten voor Robben
Door MAARTEN WIJFFELS
ROTTERDAM - De comeback van Arjen Robben als topvoetballer begon vorig najaar in een skybox in het stadion van FC Groningen. Vader Hans Robben kreeg daar de – achteraf bezien – gouden tip in het blessuremysterie rond zijn zoon. De tip kwam van Fred Rutten.
De trainer van FC Twente riep in herinnering hoe hij midden jaren 90 was afgekeurd voor betaald voetbal door heupslijtage. Een kunstheup heette onvermijdelijk, maar zoveel jaren later was Rutten nog altijd niet onder het mes geweest. Met dank aan een osteopaat uit Limburg. Misschien kon het ook iets voor Arjen zijn.
,,Ik heb die man opgebeld en we hebben een afspraak gemaakt in Madrid,’’ vertelt Arjen Robben.
In de auto op de terugweg van Nederland-Wales (2-0) klinkt nog steeds verbazing in zijn stem als hij het eerste consult in herinnering roept. ,,Het was in januari van dit jaar, ik was aan het terugkomen van mijn zoveelste hamstringblessure. We hebben zeker een uur of drie, vier gezeten.’’
Omdat Robben thuis zijn eigen behandeltafel heeft, kon hij ook meteen worden doorgelicht.
,,Die osteopaat trok meteen de conclusie dat mijn rug en wervelkolom op zeker acht tot tien plaatsen vast zaten. Hij heeft de boel losgemaakt en heeft me oefeningen geleerd. Op die basis zijn we in de tweede helft van dit seizoen aan de slag gegaan. Hij is nog vier keer langsgekomen en telkens was er zichtbaar resultaat.
,,Bij het tweede consult zaten nog vijf tot zes wervels vast, daarna drie tot vier en een paar weken terug, bij de laatste check voor de EK-voorbereiding, waren het er nog maar één of twee. In de tussentijd heeft hij ook mijn enkel die vastzat losgemaakt.’’
Robben spreekt bewust van ‘hij’. De naam van de man door wie hij de angst voor zijn eigen lichaam heeft overwonnen hoeft niet in de krant.
,,Daar komen alleen maar verhalen van waar wij allebei niet op zitten te wachten. Maar iedereen mag wèl weten dat ik hem ontzettend dankbaar ben. En datzelfde geldt voor de medische staf bij Real Madrid. Ook bij de club hebben ze volop meegedacht en meegewerkt bij het vinden naar een oplossing voor al mijn blessureleed.’’
Prangende vraag is natuurlijk of Robben niet eerder voor deze weg had kunnen kiezen.
,,Dat had ik uiteraard ook gewild, maar ik heb inmiddels genoeg deskundige mensen gesproken om te weten dat het niet te voorspellen is welke behandelwijze juist bij jóu aanslaat. Ik heb de afgelopen jaren tig dingen uitgeprobeerd. Ik heb zelfs mijn verstandkiezen laten trekken. Kijken of het iets met zenuwbanen te maken had.’’
Hij kan best nog wel eens geblesseerd raken. ,,Die kans is er altijd. Maar waar het om gaat is dat we de kiem van alle ellende hebben ontdekt. En ik weet eindelijk écht wat ik kan doen om blessures voor te zijn. Ik heb bijvoorbeeld geleerd hoe je voelt dat je bekken niet helemaal recht staat en er stijfheid in de rug ontstaat. Er komen geen pillen of zalfjes aan te pas. De enige crème die ik gebruik, is voor mijn gezicht.’’ Robben verhult niet dat hij het moeilijk heeft gehad. Na de periode Chelsea, waar men op den duur vermoedde dat zijn problemen niet alleen lichamelijk waren, kon hij het ook bij Real lange tijd niet laten zien.
,,Het was nog net niet zover dat ik dacht: ik kap met voetballen. Maar het was zwaar om het geloof te behouden toen ik het ook bij Real mis ging. De liefde voor het voetbal heeft me vooral op de been gehouden. Bij Chelsea had ik het al; dat ik na een periode van revalideren zielsgelukkig kon worden van een training met het tweede. Bij Oranje heb ik deze hele week met een glimlach op mijn gezicht rondgelopen. Ik voel me sterk en fit.’’
Bij zijn heroptreden tegen Denemarken vorige week donderdag voelde hij druk. ,,Ik was benieuwd naar de reacties,’’ zegt Robben.
,,Van medespelers, van de trainer en van het publiek. Mijn situatie is anders dan twee jaar geleden. Toen wist ik zeker dat ik op het WK ging spelen. Nu kan ik bij het EK ook weer in de basis staan, maar daarvoor moet ik veel meer scepsis overwinnen. De beeldvorming die er is, buig je niet zomaar om. En dat is logisch. Want ik bén ook gewoon ontzettend vaak geblesseerd geweest.
,,In mijn carrière heb ik daardoor niet de ontwikkeling kunnen maken die ik voor ogen had. Ik had heel lang een hoog niveau willen vasthouden. Mijn status van 2006 had ik willen uitbouwen. Dat moet dan vanaf nu maar gaan gebeuren. Ik kijk uit naar het EK, maar ook al naar volgend seizoen. Dan wil ik vijftien goals maken voor Real.’’
Idd. Knap als je er een gebroken been mee kan voorkomen.quote:Op maandag 2 juni 2008 11:42 schreef RayMania het volgende:
Mooi verhaal, maar het is natuurlijk afwachten of hij niet weer belandt in een golf van blessures. Te hopen van niet natuurlijk.
idd dat had ik ookquote:Op zaterdag 7 juni 2008 18:31 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Tering.De enige reden waarom ik weer positief was, was door de flitsende vorm van Robben. Te typisch dit.
Volgens mij waren het er iets van 20 binnen 4 jaar...quote:Op maandag 9 juni 2008 09:26 schreef BliksemSchigt het volgende:
Dat rijtje van zijn blessures bij Studio Sportzomer. 5 spierblessures nu in anderhalfjaar tijd oid?
eens, wat een superheerlijke goal was dat, met een perfecte timingquote:Op zaterdag 14 juni 2008 09:35 schreef BliksemSchigt het volgende:
Lekkere invalbeurt gisteren. Die goal... Wat een pegel!
Nooit gedacht ik dat ik zo over Robben zou praten.
quote:'Mourinho wil Robben naar Internazionale halen'
Arjen Robben (foto, links) is een van de ‘targets’ van de nieuwe Internazionale-trainer José Mourinho (foto, rechts). Dat bericht de Spaanse krant Sport. De Portugees zoekt spelers die de linker- en rechterkant van het veld kunnen bestrijken. Naast Robben is Mourinho geïnteresseerd in Ricardo Quaresma (FC Porto) en Alessandro Mancini (AS Roma).
Mourinho en Robben werkten tussen 2004 en 2007 samen bij Chelsea. Vorig jaar zou Mourinho met zijn portefeuille hebben gezwaaid toen de Londenaren een bod van Real Madrid van 36 miljoen euro op de Groninger accepteerden. Het vertrek van Robben zou de verhouding tussen het Chelsea-bestuur en Mourinho definitief hebben bedorven, culminerend in het ontslag van de Portugees in september.
Robbens contract bij de Koninklijke loopt door tot 2012. (MA)
quote:Op zaterdag 28 juni 2008 18:01 schreef Solstice het volgende:
In die landen trainen ze op een hele andere manier als hier, dus best wel ja.
Talent is heel leuk als je heel blijft.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 13:49 schreef AminBen het volgende:
Robben heeft in één teen meer talent dan die hele vd Meyde..
Materazzi heeft dit hele EK zelf ook als een huilie aan de kant gezeten.quote:Op zondag 29 juni 2008 20:26 schreef navigator het volgende:
[..]
![]()
![]()
Als Materazzi naar hem kijkt scheurt ie al wat af, die kluns
quote:KATWIJK - Arjen Robben heeft de ochtendtraining van het Nederlands elftal vroegtijdig verlaten. De aanvaller van Real Madrid voelde zijn hamstring opspelen en besloot uit voorzorg te stoppen. Het is nog de vraag of hij 's avonds weer meetraint.
Vlammen op de loopband in de revalidatiekliniek?quote:Op vrijdag 11 juli 2008 20:08 schreef kevinoz het volgende:
in potentie de beste voetballer....maarja...de komende 3 jaar gaat hij vlammen! let maar op!
zijn er mensen trouwens die up to date wallpapers van arjen hebben?
Van glas of van papierquote:Op woensdag 3 september 2008 18:08 schreef EnGCatjuh het volgende:
Waar is die Robben van gebouwd zeg
Is hij niet, lezen.quote:Op woensdag 3 september 2008 18:07 schreef VoreG het volgende:
Ongelooflijk dat hij weer geblesseerd is..
quote:
Ik vind het wel sneu. Volgens mij kan Robben beter de eer aan zichzelf houden en ermee stoppen.quote:
Dat ook. Gecombineerd met zijn irritante gebaartjes en bij het minste of geringste een janksmoel trekken maken ´m een hele irritante kutvoetballer. En het is een nicht.quote:Op donderdag 4 september 2008 08:14 schreef Waaghals het volgende:
heeft ie nou zo'n lage pijngrens of wat
Zo mag je niet over je vader pratenquote:Op donderdag 4 september 2008 09:19 schreef navigator het volgende:
[..]
Dat ook. Gecombineerd met zijn irritante gebaartjes en bij het minste of geringste een janksmoel trekken maken ´m een hele irritante kutvoetballer. En het is een nicht.
quote:Op donderdag 4 september 2008 09:26 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Zo mag je niet over je vader praten
Hij had kunnen spelen, alleen nemen ze geen risico.quote:Op zaterdag 6 september 2008 20:08 schreef VoreG het volgende:
En hij zit vanavond weer geblesseerd op de tribune.
Die jongen moet gewoon lekker gaan dammen..
Dat hadden z'n ouders beter kunnen doen...quote:Op zaterdag 6 september 2008 20:15 schreef Blawh het volgende:
[..]
Hij had kunnen spelen, alleen nemen ze geen risico.
"Het gaat goed". Dat zegt hij altijd. Ik geef hem één niet volledige wedstrijd en hij is er weer uitquote:Robben: 'Het gaat goed, ik heb nergens last meer van'
Arjen Robben is weer hersteld van zijn kuitblessure. De aanvaller trainde maandag zonder problemen mee en kan woensdag spelen in de WK-kwalificatiewedstrijd tegen Macedonië.
'Het gaat goed, ik heb nergens last meer van', meldde Robben na de training. 'Ik had zaterdag denk ik ook wel kunnen spelen. Maar het was verstandig om dat niet te doen. Zeker ik moet naar mijn lichaam luisteren. Het was geen makkelijke beslissing.'
'Ik heb dit seizoen voor het eerst in drie jaar een goede voorbereiding gehad. Ik heb ook nog geen training bij Real Madrid overgeslagen. Helaas kreeg ik vorige week tijdens de uitwedstrijd tegen Deportivo La Coruña een schop op mijn kuit. Dat kan iedereen gebeuren.'
Bert van Marwijk kan woensdag in Skopje beschikken over een geheel fitte selectie. Ook kan de bondscoach een beroep doen op doelman Maarten Stekelenburg, die zaterdag van het veld werd gestuurd.
Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens.quote:Op dinsdag 9 september 2008 01:42 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Ondanks dat hij verreweg onze gevaarlijkste speler is, vind ik dat het tijd is om hem niet meer op te roepen. Je kan gewoon niet op hem bouwen. Pas oproepen als hij 5x 90 minuten op rij speelt bij Real Madrid. Niet eerder.
quote:rjen Robben staat mogelijk enkele weken aan de kant. De speler van Real Madrid moest zondag in de thuiswedstrijd tegen Espanyol (2-2) geblesseerd afhaken. De Nederlander kampt met een blessure in zijn linker dijbeen en wordt maandag medisch onderzocht, zo meldt de Spaanse club zondagavond laat op het digitale thuis. Robben verving Rafael van der Vaart na rust, maar moest twintig minuten voor het einde geblesseerd naar de kant. De Groninger gaf aan last te hebben van zijn bovenbeen en werd vervangen door Royston Drenthe. Nader onderzoek moet maandag de ernst van het nieuwe blessureleed aan het licht brengen.
Door de kwetsuur is het onzeker of Robben maandag naar Nederland zal afreizen ter voorbereiding op de aanstaande WK-kwalificatieduels tegen IJsland (11 oktober) en Noorwegen (15 oktober). Vorige maand miste Robben door een kuitblessure de oefeninterland tegen Australië, maar tegen Macedonië was hij weer wel van de partij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |