Wat te denken van Gijs van Lennip en Carel Godin de Beaufort.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:53 schreef rubbereend het volgende:
[..]
qua Nederlanders in de F1 mag Lammers toch wel als hoogste worden aageslagen, wist meerdere malen met beperkte middelen ver te komen. Jammer genoeg ging de deal met een topteam niet door
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 20:08 schreef TJDoornbos het volgende:
Albers heeft geen F1 punten.............Amerika moet gewoon geschrapt worden!!!
tuurlijk klopt de vergelijking wel. In de gegeven omstandigheden is 10 punten te mager. Vergeet niet dat Schumacher met dezelfde auto 92 punten haalde, maar dat ook hij voor twee (of drie?) races was geschorst en voor 1 race werd gediskwalificeerd. Bovendien werd Verstappen niet twee races voor het einde van het seizoen door Herbert vervangen omdat hij het zo fantastisch deed.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:30 schreef SimtekF1 het volgende:
Pssst Argento, Verstappen heeft dan maar 10 punten behaald in zijn eerste jaar maar hij reed ook maar 10 races in 1994 he.
Brazilie en Duitsland kon hij natuurlijk niks aan doen, een mooie salto door Irvine en in Duitsland die fik.
Maarja, ik wil niet zeggen dat hij het super heeft gedaan hoor maar je vergelijking klopt niet helemaal.
Raikkonen haalde in de eerste 10 races voor McLaren, zijn 2e seizoen F1, maar 11 puntjes.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:10 schreef Argento het volgende:
[..]
tuurlijk klopt de vergelijking wel. In de gegeven omstandigheden is 10 punten te mager. Vergeet niet dat Schumacher met dezelfde auto 92 punten haalde, maar dat ook hij voor twee (of drie?) races was geschorst en voor 1 race werd gediskwalificeerd. Bovendien werd Verstappen niet twee races voor het einde van het seizoen door Herbert vervangen omdat hij het zo fantastisch deed.
Dat klopt. En hoe vaak heeft Albers het halve veld ingehaald en 2e gelegen met zo'n wagen.quote:Na Benetton heeft Jos zich moeten behelpen met teams in de marge. Zon beetje wat Chris tot nu toe gedaan heeft.
Samen het fantastische aantal van 1, in 8 races...quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:46 schreef SimtekF1 het volgende:
Ik weet zo niet meer hoeveel punten Herbert en Letho hebben gescoord in 94 maar volgens mij waren dat er niet veel meer.
Idem, wat een droplulquote:Op woensdag 11 juli 2007 01:29 schreef tong80 het volgende:
Ik heb geen medelijden met hem. Ben een leek, maar vind het een onsympathiek persoon
Het wordt nu wel heel erg joor Sangerquote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:02 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat heeft ook te maken met de mogelijkheden in de hedendaagse F1 denk ik. Iedereen haalt een stuk minder in dan vroeger.
Welnee, het is al fietsen. Al heb je jaren niet meer gefietst, je springt op de fiest alsof er niets aan de hand is.quote:Op woensdag 11 juli 2007 04:21 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Het wordt nu wel heel erg joor Sanger
Verstappen reed niet in de prehistorie hoor, zo lang is het echt niet geleden. De inhaalmogelijkheden waren toen net zo beperkt als nu.
Ik denk dat iedere objectieve F1-kenner zal zeggen dat Verstappen meer gepresteerd heeft dan Albers...
Maargoed, ik zou Verstappen graag zien rijden bij Spyker, hij zal vast die auto verder kunnen helpen. Alleen staat hij volgens mij al te lang naast de kant denk ik...
Volgens mij spinde hij toenquote:Op woensdag 11 juli 2007 05:10 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Welnee, het is al fietsen. Al heb je jaren niet meer gefietst, je springt op de fiest alsof er niets aan de hand is.
Dat bewees Niki Lauda, toen ie voor Jaguar een onofficiële test ronde maakte in een nieuwe bolide.
Niet zo beperkt denk ik. Maar das een persoonlijke mening.quote:Op woensdag 11 juli 2007 04:21 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Het wordt nu wel heel erg joor Sanger
Verstappen reed niet in de prehistorie hoor, zo lang is het echt niet geleden. De inhaalmogelijkheden waren toen net zo beperkt als nu.
Hij heeft ook meer gepresteerd, maar ook wel de beschikking gehad over vele malen beter materiaal. Zelfs de Arrows schat ik hoger in de dan de Spyker....quote:Ik denk dat iedere objectieve F1-kenner zal zeggen dat Verstappen meer gepresteerd heeft dan Albers...
Gaat ook nog wel gebeuren hoor. Alleen niet op Spa (jammer genoeg).quote:Maargoed, ik zou Verstappen graag zien rijden bij Spyker, hij zal vast die auto verder kunnen helpen. Alleen staat hij volgens mij al te lang naast de kant denk ik...
Dat zelfde las ik vanmorgen in De Pers:quote:Op woensdag 11 juli 2007 08:38 schreef sanger het volgende:
Hierin zegt hij trouwens dat het een sponsor betreft die direct met het team een overeenkomst heeft, waar de CA BV dus niet tussenzit...
http://www.formule1.nl/index.php?pid=10&nid=6082
quote:[...]
Reden voor het ontslag van Albers is dat een van zijn belangrijkste sponsoren een te grote betalingsachterstand heeft bij Spyker. Het betreft een sponsor waarvan de overeenkomst rechtstreeks met het team gesloten is
[...]
Lijkt mij ook. Albers zal dan ook wel snel een rechtszaak aanspannen.quote:Op woensdag 11 juli 2007 09:44 schreef sanger het volgende:
Als CA geen schuld heeft kan er maar 1 overblijven: Varrossieu........
Nu is Van den Nieuwenhuijzen niet de meest geloofwaardige persoon, maar mocht er inderdaad slechts een contract voor vorig seizoen zijn geweest... De chaos uit het Midland-tijdperk gaat gewoon doorquote:Zakenman ontkent rol in drama Albers
AMSTERDAM/NANCHANG - Zakenman Joep van den Nieuwenhuyzen ontkent enige schuld te hebben aan het einde van de raceloopbaan van Christijan Albers bij de Nederlandse renstal Spyker.
Zijn bedrijf Mingya Nanchang European Resorts wordt ervan beticht de afgesproken betaling van vijf miljoen euro aan Spyker F1 niet te hebben voldaan. Op grond hiervan zou Albers deze week uit de auto zijn gezet, zo hebben bronnen rondom Albers en Spyker aangegeven.
Vanuit China, waar Van den Nieuwenhuyzen het golfresort Mingya exploiteert, spreekt de zakenman telefonisch in alle toonaarden tegen dat hij mede de oorzaak is van het ontslag van de coureur. ,,Ik ben Albers, zijn vennootschap noch Spyker ook maar een euro, een dollar of een gulden schuldig.’’
Volgens de zakenman heeft hij vorig jaar tijdens de Grand Prix in Turkije een contract bij Midland gesloten, waarbij de naam van Mingya groot op de auto kwam te staan voor de resterende races van afgelopen seizoen, waaronder de Grand Prix van China. ,,En daarmee is mijn bemoeienis met het team opgehouden. Ik ben niemand iets verschuldigd, al vind ik het vreselijk voor Christijan. Dit gun ik hem niet.’’
Albers zei gisteren op een persconferentie dat de problemen rond Mingya hem rond de jaarwisseling waren gebleken. Hij kreeg zowel schriftelijk als mondeling van de teamleiding de verzekering dat hij desondanks het hele seizoen zou mogen rijden. Over Mingya zei hij: ,,Het was een contract rechtstreeks tussen Spyker en Mingya, dat werd gesloten onder verantwoordelijkheid van mijn ex-manager Lodewijk Varossieau.’’Albers liet verder weten de zaak eerst met Spyker te willen bespreken. Pas daarna kijkt hij naar eventuele juridische stappen.
Niet 2007???quote:Op woensdag 11 juli 2007 12:50 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Toch lijkt mij dat het best waar kan zijn, zoiets moet dan toch ook op papier staan?? Ik ben dan ook benieuwd wat de reactie van SpykerF1/CA BV op dit bericht is...
Op de Mingya-website staat een bericht wat het verhaal van JvdN bevestigd, sponsoring voor de rest van seizoen2006
En ik heb Mingya dit seizoen ook niet op de Spyker zien staan.. Zoek maar eens via SpykerF1-imagebank, het wordt alleen maar vager...![]()
Ik kan het op hun eigen site niet vinden, en zoals gezegd dus ook nergens op de SpykerF1-wagen/teamkleding (of ik kijk niet goed..). Maar als het echt om miljoenen zou gaan, dan zou je wel een prominente plek op wagen/kleding mogen verwachten.. Aan de andere kant staan ze op de SpykerF1-website wel weer onder de sponsors. Heel bizar..quote:
Nee dus.quote:
http://www.nu.nl/news/1149413/47/Klien_test_donderdag_Spyker.htmlquote:Op woensdag 11 juli 2007 15:22 schreef SimtekF1 het volgende:
En Spyker heeft zojuist bekend gemaakt dat Klien gaat testen.
Ook niet echt een verbetering.quote:Op woensdag 11 juli 2007 15:22 schreef SimtekF1 het volgende:
En Spyker heeft zojuist bekend gemaakt dat Klien gaat testen.
Vertel mij dan eens waarom ze iemand laten testen die a) al als testcoureur onder contract staat bij een hoger aangeslagen team en b) nauwelijks geld in te brengen heeft...quote:Op woensdag 11 juli 2007 18:30 schreef sanger het volgende:
Klien is alleen voor de test bevestigd.....
Klien neemt geen geld mee, en dat is al aangestippeld als voorwaarde.
Nou ja, als er 1 team is dat heeft aangetoond van de ontwikkeling van een auto weinig kaas te hebben gegeten is het Honda wel, zeker dit jaar met Klien, dus wat dat betreft hoef je er niks van te verwachten. Hij wordt gewoon in die auto gezet, geloof me. Daarmee heeft Spyker voor mij ook afgedaan als Nederlands team en mogen ze wat mij betreft na 1 ronde al met lege handen staan de rest van het seizoen. Werken er überhaupt nog Nederlanders daar?quote:Op woensdag 11 juli 2007 18:45 schreef sanger het volgende:
Ik snap de motivatie ook niet helemaal...
Wat in de media bekend is, om hem te evalueren en om technische feedback van een andere coureur te krijgen. Juist omdat hij bij een hoger aangeslagen team werkzaam is denk ik dan.
Verder weet ik ook niet hoe noodzakelijk dat geld meenemen is, maar als ze een niet betalende coureur nemen is dat wel erg huichelachtig tegenover Albers (en daarmee het wereldwijde publiek).
Hoezo huichelachtig? Is het nou tegenwoordig iets positiefs als een coureur ergens rijdt omdat hij geld meeneemt? Vroeger noemde men dat gewoon een pay driver en vond vrijwel iedere F1 liefhebber dat dat soort coureurs niet in de F1 thuis hoorden.quote:Op woensdag 11 juli 2007 18:45 schreef sanger het volgende:
Ik snap de motivatie ook niet helemaal...
Verder weet ik ook niet hoe noodzakelijk dat geld meenemen is, maar als ze een niet betalende coureur nemen is dat wel erg huichelachtig tegenover Albers (en daarmee het wereldwijde publiek).
Het gaat meer om de motivatie.... CA staat op straat omdat een sponsor van het team (direct, dus niet via CA) niet betaald. En vervolgens nemen ze een coureur aan die ook niets betaald.....quote:Op woensdag 11 juli 2007 19:41 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Hoezo huichelachtig? Is het nou tegenwoordig iets positiefs als een coureur ergens rijdt omdat hij geld meeneemt? Vroeger noemde men dat gewoon een pay driver en vond vrijwel iedere F1 liefhebber dat dat soort coureurs niet in de F1 thuis hoorden.
Vroeger ja, de laatste 15 jaar kom je er gewoon niet meer onderuit tenzij je tot de buitencategorie behoort en al jong steun hebt gekregen van een merk.quote:Op woensdag 11 juli 2007 19:41 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Hoezo huichelachtig? Is het nou tegenwoordig iets positiefs als een coureur ergens rijdt omdat hij geld meeneemt? Vroeger noemde men dat gewoon een pay driver en vond vrijwel iedere F1 liefhebber dat dat soort coureurs niet in de F1 thuis hoorden.
Ach, ze liegen over de redenen om een coureur aan de kant te zetten. Niet echt onverwacht in de Formule 1. Bovendien is het een leugentje dat ten goede komt van Albers. Als ze keihard hadden beweerd dat hij een grote prutser is, dan was het helemaal over geweest met zijn kansen in de F1.quote:Op woensdag 11 juli 2007 20:13 schreef sanger het volgende:
[..]
Het gaat meer om de motivatie.... CA staat op straat omdat een sponsor van het team (direct, dus niet via CA) niet betaald. En vervolgens nemen ze een coureur aan die ook niets betaald.....
Dan zegt dat tenminste iets over Albers zijn kwaliteiten als coureur.quote:Op woensdag 11 juli 2007 20:13 schreef sanger het volgende:
[..]
Het gaat meer om de motivatie.... CA staat op straat omdat een sponsor van het team (direct, dus niet via CA) niet betaald. En vervolgens nemen ze een coureur aan die ook niets betaald.....
Ik denk dat je bij Honda ondertussen wel veilig kunt stellen dat er iets fundamenteel fout ziet in die auto.quote:Op woensdag 11 juli 2007 19:17 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Nou ja, als er 1 team is dat heeft aangetoond van de ontwikkeling van een auto weinig kaas te hebben gegeten is het Honda wel, zeker dit jaar met Klien, dus wat dat betreft hoef je er niks van te verwachten.
Als je op mij doelt: ik vind dat er een wezenlijk verschil is met Ferrari. Ferrari bestaat namelijk voor het overgrote deel uit Italiaans personeel, terwijl de coureur bij Spyker zo'n beetje de laatste Nederlander was. Spyker is alleen qua naam en licentie een Nederlands team, dat is toch bij een Ferrari of Renault wel anders!quote:Op woensdag 11 juli 2007 21:38 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En de mensen die kritiek op Spyker hebben omdat er nu geen Nederlander meer rijdt snap ik ook niet. Je wilt toch het beste voor het team? Als een Nederlander daar niet voor kan zorgen, dan maar een buitenlander. Hebben ze in Italië ook zo'n kritiek op Ferrari omdat er al heel lang geen Italiaan meer voor ze heeft gereden?
Er werd geopperd dat Klien van een beter team kwam en dus wel even die Spyker sneller zou maken en ik gaf even aan dat hem dat bij zijn huidige team (met meer middelen) niet lukt. Dat die Honda een brik is lijkt me duidelijkquote:Op woensdag 11 juli 2007 23:26 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik denk dat je bij Honda ondertussen wel veilig kunt stellen dat er iets fundamenteel fout ziet in die auto.
Daar kan je Klien, Barrichello of Button niet de schuld voor geven.
quote:Narain stays cautious on Spyker offer (POP-UPS)
Thursday July 12 2007 10:16 IST
PUNE: Being No 1 on any Formula One team's list of possible options would be tempting for any driver who yearns for a comeback.
So when Narain Karthikeyan reacted, “I'll be delighted to get back to racing, but I am definitely enjoying my time at Williams,” after Spyker F1 made him their top-line replacement for the rest of the season, Narain was being cautious.
At Jordan, in 2005, Sypker boss Colin Kolles seemed unhappy with Narain's performances.
In fact, the subsequent year Kolles who was incharge of Midland (Jordan rechristened) reasoned that Narain lost out because “he was not focused enough and was badly managed.” Collin added, “He was a quick driver for sure when his head was free, but needs a good set of people around him.”
While life for a driver in F1 particularly lower rung teams - is more on-the edge, Kolles' sudden change of heart would only need to be treaded with caution.
Consider this: The car remains the same, and Kolles' major grouse at Jordan was the Indian's underperformance. Narain, on the other hand, had an under-prepared car to blame.
Spyker's reported inclination of having Narain would only mean the amalgamation of all these factors again, unless things since 2005 have changed drastically.
Back in 2005 Narain fell out of the Midland F1 deal because of the huge 10-12 million Euros demand that Kolles categorically denied.
Many feel Kolles is looking at the lucrative Asian market. It's simple, if Asia in the next four years - beginning next year with Singapore hope to add Abu Dhabi and Korea on F1 list, money is available.
For Narain, who says he “is enjoying” what he's “doing at Williams as a tester,” the Spyker offer may seem more of a headache rather than his dream of being amidst the best in F1.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |