Als hoge belastingen betalen en weinig ontvangen een criteria is om sociaal te zijn, dan zijn er veel asociale mensen in Nederland.quote:Op donderdag 5 juli 2007 15:00 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat is sociaal! Jij bent zeker zo'n eng mensje wat alleen maar aan zichzelf denkt en niets over heeft voor iemand anders!![]()
en ook in Belgie ben je niet veilig voor de BTW-verhoging:quote:Op donderdag 5 juli 2007 15:07 schreef Gabry het volgende:
[..]
Als hoge belastingen betalen en weinig ontvangen een criteria is om sociaal te zijn, dan zijn er veel asociale mensen in Nederland.
quote:'Het terugschroeven van de werkgeversbijdrage tot het gemiddelde niveau van de Scandinavische landen brengt een inspanning van 2,5% van het bbp met zich mee. Dat kunnen we voor minder dan de helft opvangen door de invoering van een nieuwe, algemene overheidsheffing, die niet alleen op de productiefactor arbeid slaat, bij voorkeur een heffing op de toegevoegde waarde. De andere helft wordt onder meer opgevangen door terugverdieneffecten.'
http://www.nd.nl/document.aspx?document=nd_artikel&vorigDocument=&id=95727quote:Jemen op kop met gebruik spaarlampen
door onze correspondent Harald Doornbos
Slechts de helft van de bevolking in Jemen kan lezen of schrijven. Tachtig euro in de maand is het gemiddelde loon en bijna niemand heeft er ooit gehoord van het broeikaseffect. Maar als het gaat om het gebruik van de spaarlamp, dan loopt het traditionele Jemen ver voor de troepen uit. SANAA - Meer dan negentig procent van alle lampen in Jemen, een van 's werelds armste en minst ontwikkelde landen, zijn spaarlampen. Ter vergelijking: In Nederland is slechts één van elke tien lampen een spaarlamp.
De 25-jarige Ibrahim Salah runt een naamloos telefoonwinkeltje in de hoofdstad Sanaa. Aan het plafond van de zaak hangen twaalf lampen, allemaal spaarlampen. ,,Deze lampen gebruiken veel minder stroom dan die ik eerder had, en ze geven prima licht'', vertelt Ibrahim. In plaats van ongeveer 1200 watt, verbruikt zijn telefoonwinkel nu 200 watt. ,,Per maand besparen we zo'n tien dollar (ongeveer acht euro) op onze elektriciteitsrekening'', beweert hij. ,,Dat is mooi meegenomen natuurlijk.''
Licht is licht
Ibrahim zegt 'verbaasd' te zijn over de interesse van een Nederlander in spaarlampen. ,,Die dingen hebben we in Jemen al een jaar of vier; het hele land gebruikt ze'', aldus Ibrahim.
In Nederland zal de gewone gloeilamp uiterlijk per 2011 verboden worden; vrijwillig gaan Nederlanders niet over op spaarlampen. De belangrijkste klachten: spaarlampen zijn duur in aanschaf, geven lelijk licht en het duurt een tijdje voor ze op volle sterkte branden.
In Jemen kijken ze gek op van die klachten. ,,Waar heb je het over'', aldus meneer Munir, een schoenverkoper. ,,Licht is licht.''
Het is waar: ook in Jemen zijn de spaarlampen stukken duurder dan gewone gloeilampen. ,,Maar dat maakt niet uit'', zegt lampenverkoper Shaher al-Shibani. ,,Je hebt dat prijsverschil er binnen een half jaar uit.''
Volgens hem ,,zou je wel gek zijn om nog van die ouderwetse lampen te gebruiken''. Daarom verkoopt Shibani eigenlijk alleen nog maar spaarlampen. ,,Kijk om je heen'' legt hij uit, wijzend op zijn inboedel. ,,Allemaal van die spaarlampen. Ik raak gewone gloeilampen aan de straatstenen niet meer kwijt.''
Volgens de verkoper speelt de Jemenitische overheid geen enkele rol bij het promoten van de spaarlamp. ,,Gewoon gezond verstand'', lacht Shibani.
Overleven
Geen van onze gesprekspartners zegt ooit gehoord te hebben van ' global warming ', het opwarmen van de aarde door het broeikaseffect. Dat is opmerkelijk, want als het ergens op aarde heet is, dan is het wel in Jemen. Vijftig graden is er geen uitzondering. Maar de arme bevolking is bezig met overleven, niet met het milieu.
De spaarlamp komt goed uit in Jemen omdat het scheelt op de elektriciteitsrekening. Dat minder energie wellicht ' global warming ' vertraagt, is een mooi bijeffect. Jemen mag dan in de meeste gevallen jaren, zo niet eeuwen, achterlopen op het Westen. Maar als het gaat om spaarlampen, loopt Jemen voorop.
Op een gunstige plek, en waarom zou je ze op ongunstige plaatsen bouwen, 8 jaar terugverdientijd dus. Dat is ongeveer een derde van de tijd die je voor een kerncentrale nodig hebt. En heel wat anders dan standaard 20 jaar neerplempen als feit voor het aantal jaar dat het duurt. En ook 12 jaar voor een offshore molen is niet gek lang.quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:24 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
http://www.delftintegraal.tudelft.nl/info/indexd450-2.html?hoofdstuk=Artikel&ArtID=2360
http://www.energieportal.nl/nieuws/windenergie/pagina_26.html
Op een optimale plek (de kust) 8 tot 10 jaar, op een niet zo gunstige plek heb je je investering na 20 jaar nog niet terug.
Veel leesplezier.![]()
De modkloon van meki.quote:Op donderdag 5 juli 2007 15:04 schreef Autodidact het volgende:
Hoog Tijd van de Partij voor de Flat tax
Is zijn DNA al gebruikt om te kijken of hij Meki is?
Dacht het niet. De hoeveelheid afval die nu geproduceerd wordt is verwaarloosbaar, zeker als je dat met 25 jaar geleden vergelijkt. De vooroordelen dat kerncentrales vrachtwagens vol afval produceren is allang en breed achterhaald. Bovendien scheelt het hecatures op hectaures aan natuur vernietigen omdat er molens neergezet moeten worden.quote:Op donderdag 5 juli 2007 15:45 schreef du_ke het volgende:
Zoals dat bij kernenergie eignelijk al wel zeker 25 jaar het geval is.
De hoeveelheid is zeker niet verwaarloosbaar. Bij de mogelijke nieuwe, 4e, generatie zal het een stuk minder worden maar die zijn er gewoon nog niet. Ze bouwen nu gewoon nog iets doorontwikkelde varianten van ontwerpen uit de jaren 70 en 80. Wat ook helemaal niet raar is omdat kernenergie gewoon lange tijd niet uitkon door de lage olie en nog lagere kolenprijzen.quote:Op donderdag 5 juli 2007 15:57 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dacht het niet. De hoeveelheid afval die nu geproduceerd wordt is verwaarloosbaar, zeker als je dat met 25 jaar geleden vergelijkt. De vooroordelen dat kerncentrales vrachtwagens vol afval produceren is allang en breed achterhaald. Bovendien scheelt het hecatures op hectaures aan natuur vernietigen omdat er molens neergezet moeten worden.
En als je een productieplatform wilt laten afzinken gaat dat laatste argument ineens weer niet opquote:Op donderdag 5 juli 2007 16:04 schreef du_ke het volgende:
En opzich vernietigt een windmolen bijna geen natuur. Ze vormen zelfs kunstmatige riffen in de zee waardoor de biodiversiteit en biomassa (en dus weer opname van CO2) aldaar toeneemt.
Ging het daarbij om argumenten dan?quote:Op donderdag 5 juli 2007 16:07 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
En als je een productieplatform wilt laten afzinken gaat dat laatste argument ineens weer niet op![]()
Ze staan er binnenkort en dat is juist een reden om mee te gaan met zo'n goede ontwikkeling.quote:Op donderdag 5 juli 2007 16:04 schreef du_ke het volgende:
De hoeveelheid is zeker niet verwaarloosbaar. Bij de mogelijke nieuwe, 4e, generatie zal het een stuk minder worden maar die zijn er gewoon nog niet. Ze bouwen nu gewoon nog iets doorontwikkelde varianten van ontwerpen uit de jaren 70 en 80. Wat ook helemaal niet raar is omdat kernenergie gewoon lange tijd niet uitkon door de lage olie en nog lagere kolenprijzen.
Ik zit met smart te wachten op al die tropische vissen langs de N11.quote:En opzich vernietigt een windmolen bijna geen natuur. Ze vormen zelfs kunstmatige riffen in de zee waardoor de biodiversiteit en biomassa (en dus weer opname van CO2) aldaar toeneemt.
Bij windmolens toch ook niet?quote:Op donderdag 5 juli 2007 16:10 schreef ijsbrekertje het volgende:
Ging het daarbij om argumenten dan?![]()
Hm...quote:Op donderdag 5 juli 2007 16:04 schreef du_ke het volgende:
[..]
De hoeveelheid is zeker niet verwaarloosbaar. Bij de mogelijke nieuwe, 4e, generatie zal het een stuk minder worden maar die zijn er gewoon nog niet.
quote:[quote]Op donderdag 5 juli 2007 13:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja ik ben niet zo van de utopie dus voorlopig ook niet zo van de kernfusie
Daar boeide de inhoud geen ruk meerquote:Op donderdag 5 juli 2007 16:07 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
En als je een productieplatform wilt laten afzinken gaat dat laatste argument ineens weer niet op![]()
Waar dan? Want de vierde generatie is voorlopig nog gewoon in de ontwikkelingsfase volgens mij. Vind het veelbelovend maar voordat het bij Siemens te koop is geloof ik het niet zo.quote:Op donderdag 5 juli 2007 16:11 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ze staan er binnenkort en dat is juist een reden om mee te gaan met zo'n goede ontwikkeling.![]()
[..]
Hoe bedoel je?quote:
LOLquote:Op donderdag 5 juli 2007 16:51 schreef Fastmatti het volgende:
Er zijn maar zelden leuke KLB-topics maar deze ik ben een blinde idioot![]()
Halverwege het filmpje dacht ik nog: het is goed dat ze Hilbrand Nawijn niet hebben gevonden. Mijn hoop was tevergeefsquote:Op donderdag 5 juli 2007 17:10 schreef DrWolffenstein het volgende:
Rusland ontdekt jumpstyle http://www.dumpert.nl/mediabase/19731/a7c18eb9/index.html
Het einde![]()
![]()
In de eerste twee seconden dacht ik dat we een echte jumper haddenquote:Op donderdag 5 juli 2007 17:19 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Halverwege het filmpje dacht ik nog: het is goed dat ze Hilbrand Nawijn niet hebben gevonden. Mijn hoop was tevergeefs![]()
Vroeger had je een grote boze blanke man als veldwachter. Nu heb je uit multicul-overwegingen aangestelde kaboutervrouwtjes in een rolstoel.. Dan storm ik ook niet naarbinnen.quote:Op donderdag 5 juli 2007 17:09 schreef Fastmatti het volgende:
Politie luisterde naar doodmartelen R'dammer![]()
En maar schrijven als 5km/u te hard op de snelweg rijdt![]()
Whehehe in mijn duistere fascistische fantasieen is 1 vd 1ste dingen die ik doe als ik de macht heb overgenomen het in het leven roepen van een nieuwe, landelijke politiemacht vergelijkbaar met de Guardia Civil dus met automatische wapens en SS-laarzen en die noem ik dan: de Veldwacht.quote:Op donderdag 5 juli 2007 18:18 schreef Napalm het volgende:
[..]
Vroeger had je een grote boze blanke man als veldwachter. Nu heb je uit multicul-overwegingen aangestelde kaboutervrouwtjes in een rolstoel.. Dan storm ik ook niet naarbinnen.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/south_asia/6273910.stmquote:An underground prison containing hundreds of bodies has been discovered in Afghanistan.
The prison, a former military barracks on the outskirts of the capital, Kabul, dates from the Soviet occupation of the 1980s, officials say.
A senior police officer in Kabul says that many of the bodies were found blindfolded with arms tied.
The find was revealed by a 70-year-old Afghan who worked for the Russians and only recently returned to the country.
There has been no immediate response from Russia to the news of the find.
Bronquote:Britse peuter ontvoerd in Nigeria
PORT HARCOURT - Een 3-jarig Brits meisje is donderdag ontvoerd in Port Harcourt, in het zuidoosten van Nigeria. Een woordvoerder van de politie in de deelstaat Rivers deelde dit mee. De regio wordt geteisterd door bendes die het om verschillende redenen op de oliesector en buitenlanders hebben gemunt, onder meer met talrijke ontvoeringen.
Het kind werd uit de auto gesleurd toen deze vaststond in het verkeer. Margaret Hill was op weg naar school toen onbekenden de deuren van het voertuig opengooiden en haar eruit sleurden. De ontvoerders namen later op de dag contact op met de ouders en verzekerden hen dat het kind ‘gezond en wel’ is, maakte de politie bekend.
In anderhalf jaar tijd zijn circa tweehonderd mensen ontvoerd door rebellen en criminelen die een deel van de olieopbrengsten uit de regio opeisen of losgeld willen. Onder de ontvoerden waren verscheidene Nederlanders. Momenteel worden nog vijftien mensen vastgehouden. Ontvoering van kinderen is evenwel zeldzaam.
Ze mogen dan ook kraakpanden schoonvegenquote:Op donderdag 5 juli 2007 18:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Whehehe in mijn duistere fascistische fantasieen is 1 vd 1ste dingen die ik doe als ik de macht heb overgenomen het in het leven roepen van een nieuwe, landelijke politiemacht vergelijkbaar met de Guardia Civil dus met automatische wapens en SS-laarzen en die noem ik dan: de Veldwacht.
Die gaan dan Murken en zo afranselen als ze op een scooter op de stoep rijden en zo.
Nee dan ga je naar het strafkamp TerscHELLing. Alwaar ik alle waterkeringen heb gesaboteerd dus het stroomt zo nu en dan ook gezellig half over.quote:Op donderdag 5 juli 2007 18:39 schreef sigme het volgende:
![]()
Dan richt ik een knuffelverzetsgroep op, en kom ik bloemen in de loop van de automatische geweren zetten. En als je dan razend wordt blijf ik lief en vergevingsgezind.
Weet ik toch laiverdquote:Op donderdag 5 juli 2007 19:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee dan ga je naar het strafkamp TerscHELLing. Alwaar ik alle waterkeringen heb gesaboteerd dus het stroomt zo nu en dan ook gezellig half over.
Broeikaseffectquote:Op donderdag 5 juli 2007 19:48 schreef sigme het volgende:
En als het af is wandel ik over het wad weer naar het vaste land.
Hoho, je doet nu wel stoer en zo maar die agenten hebben ook recht op bescherming! Het is geen TV-serie met een blanke en een negeragent hoor!!!!!quote:Op donderdag 5 juli 2007 18:44 schreef Monidique het volgende:
De politie had z'n taak ook weer gedaan ergens in Rotterdam laatst, las ik. Toppertje. Ja, zo zei zo'n vrouw op het journaal, er was mogelijk sprake van een gijzeling en zomaar binnen stormen kon gevaar op leveren voor de gijzelaar. Je weet wel, die gillende gijzelaar.
Echt wel.quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:57 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Hoho, je doet nu wel stoer en zo maar die agenten hebben ook recht op bescherming! Het is geen TV-serie met een blanke en een negeragent hoor!!!!!
Zeehonden te over. Zijn er toch te veel.quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:57 schreef sigme het volgende:
Ik kan ook zwemmen. Maar eigenlijk denk ik dat ik gewoon een aantal zeehonden voor een zelfgeknutseld drijvend karretje span.
Die lafbekken hebben niet eens duidelijk gemaakt dat er politie voor de deur stond. Burgertje treiteren is het enige wat ze kunnenquote:Op donderdag 5 juli 2007 19:57 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Hoho, je doet nu wel stoer en zo maar die agenten hebben ook recht op bescherming!
Dus je geeft eindelijk toe dat het broeikaseffect niet bestaatquote:Op donderdag 5 juli 2007 19:55 schreef Monidique het volgende:
Met een gemiddelde zeespiegelstijging van hoogstens drie millimeter per jaar de afgelopen paar jaren heeft sigme nog wel een aantal jaartjes.
Oh, dan ga ik ook dat recept van gefermenteerde papegaaiduikers in zeerobbenhuid proberen. Met wat kleine receptaanpassingen.quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:59 schreef Monidique het volgende:
[..]
Zeehonden te over. Zijn er toch te veel.
Het is allemaal een leugen van Al Gore.quote:Op donderdag 5 juli 2007 20:00 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dus je geeft eindelijk toe dat het broeikaseffect niet bestaat![]()
quote:Op donderdag 5 juli 2007 20:01 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het is allemaal een leugen van Al Gore.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |