abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51158524
quote:
Politie luisterde naar doodmartelen R'dammer

Gepost door Rob (R@b) - Bron: De Telegraaf (restricted) / AD
Gepubliceerd: donderdag 5 juli 2007 @ 09:19

De 28-jarige Rotterdammer Björn Jue is vorige maand in een woning in Pernis doodgemarteld terwijl de politie buiten stond te luisteren naar zijn doodstrijd. Dat schrijft De Telegraaf vandaag. In de nacht van vrijdag 15 op zaterdag 16 juni werd het slachtoffer door Wouter A. (25) en diens vriend Jeffrey van S. vastgebonden. Ze begonnen hem in koelen bloede te martelen, waarop Jue uit alle macht om hulp bleef roepen.

Buren, gealarmeerd door het gegil, waarschuwden de politie. Twee agenten die ter plekke kwamen besloten echter niet de deur te forceren maar versterling op te roepen. Dat duurde een klein half uur. Al die tijd schreeuwde het slachtoffer het uit, terwijl de agenten buiten samen met bezoekers van een nabijgelegen café, voor de woning stonden te luisteren. Als er wel direct actie was ondernomen door de twee agenten, had Björn waarschijnlijk nog geleefd, zo schrijft De Telegraaf.

De gang van zaken is bevestigd door het Rotterdamse Openbaar Ministerie. Het OM zegt vooralsnog echter geen reden te zien om de Rijksrecherche onderzoek naar de bizarre gebeurtenissen te laten doen.

Gisteren werd in deze zaak overigens een derde verdachte opgepakt op verdenking van betrokkenheid. Dat betreft een 24-jarige vrouw uit de havenstad. Ze zou een kennis van het slachtoffer Björn zijn. Door het vertellen van kwaad over hem zijn de twee eerder opgepakte verdachten mogelijk aangezet tot hun daad.

De ex-vriendin Magda van verdachte Wouter A. deed de afgelopen week in de media haar relaas over het gebeurde. Wouter zou zijn geïnspireerd door de horrorfilm Hostel 2. Daarin wordt iemand doodgemarteld.

Björn Jue
wtf lijkt mij de enige passende reactie

Hoe krijgen ze het in hun hoofd om niet naar binnen gegaan. Zelfs als de politie het niet zou doen, zou ik nog die deur in proberen te trappen om te kijken wat er mis is. Als er iemand gvd een half uur loopt te schreeuwen, dan ga je toch niet staan wachten, met je knuppel, pepperspray en pistool aan je riem?

Veel schandaliger kan het nieuws vandaag niet. Hopelijk is er voor die agenten ook nog plaats in de cel.

Hebben de agenten goed gehandeld of niet? om maar even een vraag te stellen
pi_51158602
De agenten hebben zeker niet goed gehandeld alleen moeten wij niet vergeten dat het ook gewoon mensen net zoals ons zijn, het is geen doom en zij zijn niet onsterfelik. Ik neem aan dat ze hier zeker niet de bak voor ingaan, mij lijkt zelfs dat ze volgens ''t boekje' hebben gehandeld maar dit bericht is schandalig
  donderdag 5 juli 2007 @ 09:59:23 #3
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_51158655
De politie mag zelf geen geweld gebruiken, zelfs als het gepast is (Althans, die indruk krijg ik)

Dus als ze naar binnen gegaan zouden zijn, dan zouden er consequenties aan vast zitten
1) Mogelijkerwijs zelf neergeschoten/gemarteld/o.i.d. worden. De situatie binnen is geheel onbekend en er mag niet geschoten o.i.d. worden
2) Naar binnen gaan en niet schromen om te schieten. Jaren langen vervolging en gezeik zal het gevolg zijn.

Dus het lijkt me dat de agenten eieren voor hun geld kozen en zich er niet mee direct mee bemoeiden om geen gedoe te krijgen.
pi_51158677
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 09:55 schreef opgebaarde het volgende:
De agenten hebben zeker niet goed gehandeld alleen moeten wij niet vergeten dat het ook gewoon mensen net zoals ons zijn, het is geen doom en zij zijn niet onsterfelik. Ik neem aan dat ze hier zeker niet de bak voor ingaan, mij lijkt zelfs dat ze volgens ''t boekje' hebben gehandeld maar dit bericht is schandalig
Volgens het boekje of niet, het blijven gewoon mensen. Dus, wat zou een normaal mens doen? Juist, kijken wat er aan de hand is.
pi_51158680
Tja, de politie is nog altijd je beste vriend.
Dat zal zo te lezen nog wel even zo blijven.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_51158683
Misschien stonden er wat auto's in de straat foutgeparkeerd die ze eerst een bon moesten geven.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_51158693
Deze agenten zijn dus duidelijk niet geschikt voor hun vak. In deze situatie was dus overduidelijk een persoon in nood, en zij besloten NIET te handelen, iets laffers kan ik niet bedenken, Waarom hebben ze in hemelsnaam een vuurwapen bij zich? In zo'n geval schiet je toch gewoon het slot uit de deur, stormt naar binnen, en maakt een eind aan hetgeen zich binnen afspeelt, of ben ik nou achterlijk?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_51158714
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 09:59 schreef Keiichi het volgende:
De politie mag zelf geen geweld gebruiken, zelfs als het gepast is (Althans, die indruk krijg ik)

Dus als ze naar binnen gegaan zouden zijn, dan zouden er consequenties aan vast zitten
1) Mogelijkerwijs zelf neergeschoten/gemarteld/o.i.d. worden. De situatie binnen is geheel onbekend en er mag niet geschoten o.i.d. worden
2) Naar binnen gaan en niet schromen om te schieten. Jaren langen vervolging en gezeik zal het gevolg zijn.

Dus het lijkt me dat de agenten eieren voor hun geld kozen en zich er niet mee direct mee bemoeiden om geen gedoe te krijgen.
Tja als dat de houding van de huidige oom agent is, dan kunnen we de politie beter meteen afschaffen.
Gewoon naar binnen en afschieten.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 5 juli 2007 @ 10:03:18 #9
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_51158731
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:01 schreef Hathor het volgende:
Deze agenten zijn dus duidelijk niet geschikt voor hun vak. In deze situatie was dus overduidelijk een persoon in nood, en zij besloten NIET te handelen, iets laffers kan ik niet bedenken, Waarom hebben ze in hemelsnaam een vuurwapen bij zich? In zo'n geval schiet je toch gewoon het slot uit de deur, stormt naar binnen, en maakt een eind aan hetgeen zich binnen afspeelt, of ben ik nou achterlijk?
in politie termen ja

Al had ik een kogelvrijvest, volautomatisch machinegeweer, dan zou ik nog niet zomaar even naar binnen gaan.

Je weet niet wat er is daar binnen, je hoort enkel hard geschreeuw.
pi_51158755
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:01 schreef Hathor het volgende:
nee.
ongelofelijk dit.

hier achter was er eens een echtelijke ruzie (denk ik dan) aan de gang, onwijs gekrijs van een vrouw, glasgerinkel etc.. 112 gebeld en die gasten gingen gewoon naar binnen, en nee, de man des huizes deed niet zelf open, de vrouw ook niet , want ws knock out
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  donderdag 5 juli 2007 @ 10:04:47 #11
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_51158763
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:02 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Tja als dat de houding van de huidige oom agent is, dan kunnen we de politie beter meteen afschaffen.
Gewoon naar binnen en afschieten.
Maar in nederland word er gigantisch ophef om gemaakt als oom agent schiet. Dat kan toch niet, dat is ongepast, e.d. En er zitten hoe dan ook juridische gevolgen aan vast, want het had ALTIJD met minder geweld gekunnen.
pi_51158775
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:03 schreef Keiichi het volgende:

[..]

in politie termen ja

Al had ik een kogelvrijvest, volautomatisch machinegeweer, dan zou ik nog niet zomaar even naar binnen gaan.

En daarom heb jij niet zo een baan. Als je een politieagent bent en een vuurwapen draagt, ga dan ook in dít geval naar binnen!
- God's only excuse is the fact that He doesn't exist -
pi_51158801
De fout ligt imo bij de versterking die een half uur op zich liet wachten. Die moet gewoon binnen 5 minuten aanwezig zijn, inclusief ambulance e.d. Met 2 agenten begin je nl. ook niet zoveel als je niet weet hoeveel mensen er binnen zitten. Als je dan toch binnenvalt met zn tweeen loop je alleen de kans dat de boel nog meer escaleert. En wellicht wisten/verwachtten ze ook niet wat er zich binnen precies afspeelde.
  donderdag 5 juli 2007 @ 10:06:39 #14
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_51158803
OMFG, geinspireerd door Hostel 2 Wat hebben ze bij die jongen gedaan dan?
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  donderdag 5 juli 2007 @ 10:07:27 #15
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_51158821
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:05 schreef ee-04 het volgende:

[..]

En daarom heb jij niet zo een baan. Als je een politieagent bent en een vuurwapen draagt, ga dan ook in dít geval naar binnen!
Maar als ik weet dat wanneer ik het wapen gebruik, dat ik naar mijn toekomst kan fluiten, doe ik het niet dus ik heb geen rede om te geloven dat agenten anders hierover zouden denken.
pi_51158835
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:00 schreef boyv het volgende:

[..]

Volgens het boekje of niet, het blijven gewoon mensen. Dus, wat zou een normaal mens doen? Juist, kijken wat er aan de hand is.
En een groot risico nemen voor je eigen leven/gesteldheid?

Volgens mij mochten die twee agenten niet zo even naar binnen en moesten ze wachten op versterking, dat dit een half uur duurt is echt belachelijk maar ze hebben dus niet fout gehandeld. Heldje spelen wordt redelijk hard afgestraft en ze (de plisie) wordt aan achterlijk strenge leidraden gebonden
pi_51158877
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:05 schreef ee-04 het volgende:

[..]

Makkelijk oordelen zonder feiten.
quote:
De gang van zaken is bevestigd door het Rotterdamse Openbaar Ministerie. Het OM zegt vooralsnog echter geen reden te zien om de Rijksrecherche onderzoek naar de bizarre gebeurtenissen te laten doen.
Dit zegt genoeg. Het OM heeft de feiten en oordeelt dat er geen reden tot onderzoek nodig is. De Telegraaf dikt het lekker aan met woorden als bizarre gebeurtenissen etc.

Echt, ik snap niet dat zoveel mensen hier zo dom reageren. Je leest een paar regels en gelijk een oordeel klaar. Was het leven maar zo makkelijk zeg. Denk toch eens na voordat je een mening vormt op basis van 1 artikel.
  donderdag 5 juli 2007 @ 10:10:31 #18
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_51158894
* Keiichi is het trouwens eens dat 30 minuten belachelijk lang voor versterking is
pi_51158913
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:08 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Volgens mij mochten die twee agenten niet zo even naar binnen en moesten ze wachten op versterking, dat dit een half uur duurt is echt belachelijk maar ze hebben dus niet fout gehandeld. Heldje spelen wordt redelijk hard afgestraft en ze (de plisie) wordt aan achterlijk strenge leidraden gebonden
Hallo, zeg, als er iemand om en voor zijn leven schreeuwt, dan valt een politie gewoon het pand binnen, hoor.

Dan is er gewoon sprake van duidelijk gevaar en mogen ze naar binnen.

Als je in huis wordt overvallen door een indringer en je weet nog 112 te bellen, en ze komen eraan, terwijl jij al half verkracht in de kamer ligt, roept de politie dan door de deur heen "hou vol, mevrouw, we bellen versterking, u gilt wel hard, maar niet hard genoeg om het voor ons toe te staan de deur te forceren, even nog, geduld!!!!"
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_51158976
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:08 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ze hebben dus WEL fout gehandeld. Niet in eerste instantie, wachten op versterking is begrijpelijik, maar als die versterking lang op zich laat wachten, moet je zelf initiatief nemen, zeker als je al die tijd dat je op versterking staat te wachten iemands geschreeuw moet aanhoren. Ik hoop dat ze dat geschreeuw nog vaak in nachtmerries terug zullen horen, dat verdienen ze.
pi_51159003
quote:

[..]

in politie termen ja

mietje

jij zou iemand die op straat in elkaar geschopt wordt ook niet helpen zeker? Je doet zeker liever die reclame na

"He ophouden, ik bel de politie"

en de kenmerken van de dader onthouden he!!
pi_51159006
quote:

[..]

in politie termen ja

En juist dat geschreeuw zou reden genoeg moeten zijn om wel naar binnen te gaan, op wat voor manier dan ook.
pi_51159008
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:11 schreef milagro het volgende:

[..]

Hallo, zeg, als er iemand om en voor zijn leven schreeuwt, dan valt een politie gewoon het pand binnen, hoor.

Dan is er gewoon sprake van duidelijk gevaar en mogen ze naar binnen.

Als je in huis wordt overvallen door een indringer en je weet nog 112 te bellen, en ze komen eraan, terwijl jij al half verkracht in de kamer ligt, roept de politie dan door de deur heen "hou vol, mevrouw, we bellen versterking, u gilt wel hard, maar niet hard genoeg om het voor ons toe te staan de deur te forceren, even nog, geduld!!!!"
Ze mogen niet zo maar evn met zijn tweeen met gevaar voor eigen leven ergens naar binnen vallen hier in Ollande. Kan je wel belachelijk vinden maar er zitten wel een redelijk goed argument daarachter.

Maar beeld je in dat jij één van die twee plisie-agentjes was, jij had de deur ingebeukt met je schouder en het risico genomen dat je het leven zou laten....? Je veroordeelt namelijk het tegenovergestelde
  donderdag 5 juli 2007 @ 10:15:21 #24
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_51159019
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:14 schreef boyv het volgende:

[..]

mietje

jij zou iemand die op straat in elkaar geschopt wordt ook niet helpen zeker? Je doet zeker liever die reclame na

"He ophouden, ik bel de politie"

en de kenmerken van de dader onthouden he!!
Om eerlijk te zijn, ik maak mezelf zo snel mogelijk uit de voeten. Een mes tussen je ribben heb je zo
pi_51159022
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:13 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ze hebben dus WEL fout gehandeld. Niet in eerste instantie, wachten op versterking is begrijpelijik, maar als die versterking lang op zich laat wachten, moet je zelf initiatief nemen, zeker als je al die tijd dat je op versterking staat te wachten iemands geschreeuw moet aanhoren. Ik hoop dat ze dat geschreeuw nog vaak in nachtmerries terug zullen horen, dat verdienen ze.
Je hebt te veel actiefilms en SBS6 gekeken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')