Wat eenn onzin zeg... Aangezien elke film opd ezelfde schaal beoordeeld wordt, moet je ook elke film op ongeveer dezelfde manier beoordelen. Een film als Once Upon A Time In America (8.3) lijkt me heel wat beter dan Transformers (8.0). Waar eerstgenoemde over 40 jaar nog steeds een klassieker is, zal Transformers dan al lang vergeten zijn. DIt kom niet echt tot uiting in het cijfer helaas.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:47 schreef outcast_within het volgende:
een film een punt geven doe ik ook op basis van welk doel/genre is het
En ik weet ook zeker dat er mensen zijn die Jannes beter vinden dan The Beatles.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:07 schreef outcast_within het volgende:
ik hou wel van een gevarieerde lijst
en ik denk dat er heel wat mensen zijn die liever transformers kijken dan once upno a time in america
Nee. Dat de meute over het algemeen dom is, was mij al lang bekend. Dit topic gaat erover dat de meute IMDB overneemt, waardoor IMDB verpaupert.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:10 schreef outcast_within het volgende:
dus in feite is dit niet een specifiek imdb devaluatie topic maar meer een soort van kijk mij nou eens een gerafineerde smaak hebben en de meute heeft een kut smaak topic
Ik durf echter te wedden dat over 40 jaar Transformers ook niet meer in de Top250 staat, terwijl Once Upon A Time in America er dan waarschijnlijk wél nog in te vinden is. Die film zullen mensen nog blijven kijken, maar Transformers zal wegzakken in de vergetelheid na de hype. Dus misschien is IMDb gewoon niet accuraat voor huidige films, maar wel voor de wat oudere.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:53 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wat eenn onzin zeg... Aangezien elke film opd ezelfde schaal beoordeeld wordt, moet je ook elke film op ongeveer dezelfde manier beoordelen. Een film als Once Upon A Time In America (8.3) lijkt me heel wat beter dan Transformers (8.0). Waar eerstgenoemde over 40 jaar nog steeds een klassieker is, zal Transformers dan al lang vergeten zijn. DIt kom niet echt tot uiting in het cijfer helaas.
Dat denk ik ook inderdaad, daarom is het onzin om Transformers een 8 te geven, omdat het voor een slechte film toch wel aardig is, ofzo. Transformers verdient gewoon maximaal een 7.quote:Op donderdag 26 juli 2007 11:05 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Ik durf echter te wedden dat over 40 jaar Transformers ook niet meer in de Top250 staat, terwijl Once Upon A Time in America er dan waarschijnlijk wél nog in te vinden is. Die film zullen mensen nog blijven kijken, maar Transformers zal wegzakken in de vergetelheid na de hype. Dus misschien is IMDb gewoon niet accuraat voor huidige films, maar wel voor de wat oudere.
Ik ben het niet met je eens.quote:Op donderdag 26 juli 2007 13:56 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat denk ik ook inderdaad, daarom is het onzin om Transformers een 8 te geven, omdat het voor een slechte film toch wel aardig is, ofzo. Transformers verdient gewoon maximaal een 7.
Ligt eraan wat dan precies wel je mening is. Maar als jij Transformers een klassieker vindt, dan heb je een slechte smaak ja.quote:Op donderdag 26 juli 2007 14:13 schreef Just_Shut_Up het volgende:
[..]
Ik ben het niet met je eens.
Heb ik nu een slechte smaak?
Geen klassieker.quote:Op donderdag 26 juli 2007 14:19 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ligt eraan wat dan precies wel je mening is. Maar als jij Transformers een klassieker vindt, dan heb je een slechte smaak ja.
Vroeger wel.quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:43 schreef Just_Shut_Up het volgende:
[..]
Geen klassieker.
Een 8 != een klassieker..
dus IMDB moet een snobsite zijn? Bang dat je op feestjes en partijen niet meer kan pochen dat je zoveel films uit de Imdb top 250 hebt gezien, omdat degene die je pobeert te imponeren er zelf films als Transformers en Ratatouille instemt en daardoor net zoveel films uit die top 250 heeft gezien?quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:15 schreef TC03 het volgende:
Nee. Dat de meute over het algemeen dom is, was mij al lang bekend. Dit topic gaat erover dat de meute IMDB overneemt, waardoor IMDB verpaupert.
Het was gewoon een erg goede graadmeter voor films. Handig om te zien welke je echt gezien moet hebben en een top 250 vol klassiekers, maak er al jaren gebruik van. Je kon er eigenlijk blind vanuit gaan dat elke film met een 7,5+ een goede film zou zijn. Nu krijgt elke film met een beetje special effects een 8, terwijl die voorheen enkel aan echt goede films uitgedeeld werden. Kijk inderdaad maar naar Die Hard 4 of Transformers, dat zijn leuke films om te zien vanwege de SFX, maar verder stellen ze totaal niets voor. En dat wordt dan naast echte klassiekers geplaatst, dat is gewoon jammer.quote:Op donderdag 26 juli 2007 16:25 schreef Herald het volgende:
[..]
dus IMDB moet een snobsite zijn? Bang dat je op feestjes en partijen niet meer kan pochen dat je zoveel films uit de Imdb top 250 hebt gezien, omdat degene die je pobeert te imponeren er zelf films als Transformers en Ratatouille instemt en daardoor net zoveel films uit die top 250 heeft gezien?
Persoonlijk kijk ik nooit naar de top 250 omdat ik geen website nodig heb om te bepalen welke film ik goed vind. Maar goed ik kijk films voor plezier en niet voor intellectuele verrijking en achteraf gepraat wat voor kunstwerk het wel niet was.
Dat zeg ik helemaal niet, dus deze quasi-scherpe en quasi-grappige post slaat helemaal nergens op.quote:Op donderdag 26 juli 2007 16:25 schreef Herald het volgende:
[..]
dus IMDB moet een snobsite zijn? Bang dat je op feestjes en partijen niet meer kan pochen dat je zoveel films uit de Imdb top 250 hebt gezien, omdat degene die je pobeert te imponeren er zelf films als Transformers en Ratatouille instemt en daardoor net zoveel films uit die top 250 heeft gezien?
Persoonlijk kijk ik nooit naar de top 250 omdat ik geen website nodig heb om te bepalen welke film ik goed vind. Maar goed ik kijk films voor plezier en niet voor intellectuele verrijking en achteraf gepraat wat voor kunstwerk het wel niet was.
Je doet alsof dat elkaar uitsluit.quote:Op donderdag 26 juli 2007 16:25 schreef Herald het volgende:
Maar goed ik kijk films voor plezier en niet voor intellectuele verrijking en achteraf gepraat wat voor kunstwerk het wel niet was.
Maar dan nog is dat geen issue. Het gaat er gewoon om dat Transformers en Die Hard een veel te hoog cijfer krijgen. Verdere filmsmaak is niet echt relevant.quote:Op donderdag 26 juli 2007 17:00 schreef Frollo het volgende:
[..]
Je doet alsof dat elkaar uitsluit.
Er zijn heel veel mensen die graag 'moeilijke' films kijken en 'moeilijke' boeken lezen juist vanwege de intellectuele verrijking en het napraten achteraf.
die zakken wel weer weg hoor. is altijd zo met nieuwe box office hits, ff een hoge score, na een paar maanden de realistische score.quote:Op donderdag 26 juli 2007 16:52 schreef Myers het volgende:
[..]
Het was gewoon een erg goede graadmeter voor films. Handig om te zien welke je echt gezien moet hebben en een top 250 vol klassiekers, maak er al jaren gebruik van. Je kon er eigenlijk blind vanuit gaan dat elke film met een 7,5+ een goede film zou zijn. Nu krijgt elke film met een beetje special effects een 8, terwijl die voorheen enkel aan echt goede films uitgedeeld werden. Kijk inderdaad maar naar Die Hard 4 of Transformers, dat zijn leuke films om te zien vanwege de SFX, maar verder stellen ze totaal niets voor. En dat wordt dan naast echte klassiekers geplaatst, dat is gewoon jammer.
Beide films hebben al rond de 50k stemmen, dus het huidige cijfer zal redelijk stand houden. Maar IMDB zal er wel vast wel een keer iets aan gaan doen, zoals een fanboy-filter toepassen, wat ze nu ook al een beetje doen volgens mij.quote:Op donderdag 26 juli 2007 19:12 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
die zakken wel weer weg hoor. is altijd zo met nieuwe box office hits, ff een hoge score, na een paar maanden de realistische score.
Wat ben jij dom. Ik reageer er niet eens op.quote:Op donderdag 26 juli 2007 20:09 schreef Herald het volgende:
de truuk is dus dat jullie de Top 250 als graadmeter zien, en dan kiest het gewone volk -dus niet de filmsnobs- hun films en dan zeuren jullie dat de lijst niet klopt. Want jullie films staan er niet in, waar heb je dan die gare lijst voor nodig? Blijkbaar hebben jullie al zelf een aantal film geselecteerd waarvan jullie vinden dat iedereen die moet waarderen. Willen jullie bevestiging van jullie exquisitie filmsmaak?
vraag aan de luitjes bij Imdb of ze meer op de enquete manier ratings willen geven
10: Are you sure? This only applies to Godfather
9: No still too high if this movie isn't the Godfather
8: A classic every one should see this movie, unless it's animated (excluding animé), fastpaced action, sci-fi or comedy, didn't win any oscar in the important categories or all your friends saw it and liked it
7: A good movie and it can even be an actionflick!
6: Average, worth the time seeing
5: Bad movie, but is has T&A
4: Stupid movie and saggy T&A
3: DTV crap
2: Boring
1: I'm 12 years old and like to downgrade movies
En dan ook nog de fanboys de schuld geven, alsof fans automatisch een tien geven. Of de jonge mensen want die hebben geen smaak immers. Behalve de FOK!filmsnobs want die wisten wel wat goeie films zijn toen ze jong waren. Vol trots met de boekentas naar school omdat je zogenaamd 2001 A Space Oddessey helemaal snapte terwijl klasgenootjes nog The Lion King een leuke film vonden.
Daarbij is het appels met peren vergelijken. Shrek won een Oscar en Shindler's List won een oscar zijn ze dan van hetzelfde niveau?
Transformers verdient die score dubbel en dwars, die andere 2 heb ik nog niet gezien.quote:Op woensdag 4 juli 2007 23:46 schreef TC03 het volgende:
Transformers
Ratatouille
Die Hard 4
Begrijp me niet verkeerd, het zullen vast geen slechte films zijn, maar ZO hoog? Gewoon dikke achten voor een verfilming van een tekenfilm, een aardige actiefilm (maar meer ook niet) en een animatiefilm (dan moet ie wel héél goed zijn wil het een 8,9 waard zijn).
Ik krijg het idee dat films steeds hogere cijfers krijgen, en dat vind ik een kwalijke zaak.
Klacht: Transformers
Ratatouille
Die Hard 4
Begrijp me niet verkeerd, het zullen vast geen slechte films zijn, maar ZO hoog? Gewoon dikke achten voor een verfilming van een tekenfilm, een aardige actiefilm (maar meer ook niet) en een animatiefilm (dan moet ie wel héél goed zijn wil het een 8,9 waard zijn).
Ik krijg het idee dat films steeds hogere cijfers krijgen, en dat vind ik een kwalijke zaak.
quote:Op maandag 30 juli 2007 14:31 schreef McKillem het volgende:
[..]
Transformers verdient die score dubbel en dwars
Dat blijkt ja.quote:Op maandag 30 juli 2007 14:31 schreef McKillem het volgende:
[..]
Maargoed, ik let zowiezo niet op ratings op IMDB omdat ze 9 vd 10 keer nergens op slaan en totaal niet corresponderen met mijn filmsmaak.
Die Hard 4 is een zeer vermakelijke film in een goede serie, waar bij niemand dit had verwacht en dat verklaart de score. Ratatoulle is een kinderfilm en je kunt dus veel votes van kinderen verwachten en die stemmen of extreem hoog of extreem laag, maar vrijwel altijd erg hoog.quote:Op maandag 30 juli 2007 14:31 schreef McKillem het volgende:
[..]
Transformers verdient die score dubbel en dwars, die andere 2 heb ik nog niet gezien.
Maargoed, ik let zowiezo niet op ratings op IMDB omdat ze 9 vd 10 keer nergens op slaan en totaal niet corresponderen met mijn filmsmaak.
Maak ff een lijstje voor me wil je.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 01:08 schreef Bananenman het volgende:
Ja, nu de rest nog die in de loop van dit topic gepost is.![]()
Waarom haal je nu een film naar voren die ik net aan het kijken ben?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:44 schreef Merkie het volgende:
Disturbia
Wat er zo bijzonder is aan deze film waardoor hij een cijfer hoger dan een 7 verdient snap ik niet. Die film is zo standaard als het maar kan. Zesje lijkt me een beter cijfer.
Ik plaatste dit vóór jij die film ging kijken.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 02:11 schreef -Mo- het volgende:
[..]
Waarom haal je nu een film naar voren die ik net aan het kijken ben?![]()
Heeft niks met 'elitair' te maken.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 04:25 schreef outcast_within het volgende:
tijden veranderen. zoek een nieuwe elitaire film site
Ik vind die film zeker waard wat-ie op IMDB krijgt.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:44 schreef Merkie het volgende:
Disturbia
Wat er zo bijzonder is aan deze film waardoor hij een cijfer hoger dan een 7 verdient snap ik niet. Die film is zo standaard als het maar kan. Zesje lijkt me een beter cijfer.
Als Mike het zegt zal het wel waar zijnquote:Op dinsdag 31 juli 2007 14:54 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik vind die film zeker waard wat-ie op IMDB krijgt.
Het heeft ook weinig zin om naar individuele films te kijken...verschillen in smaak blijf je toch houden. De trend is veel belangrijker en die is gewoon niet al te best: voordat films uitkomen staan er soms al 2000 10-en en tig 1-en bij een film. Zulke lui die dat doen, zouden ze meteen moeten bannen bij IMDB.
'vroegah'...quote:Op donderdag 5 juli 2007 16:02 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel zo, maar toen ik IMDB vier jaar geleden net kende, kreeg een nieuwe goede film echt zelden hoger dan een 8, en nu is het standaard zo.
Als elitaire snob, wat maakt het jou nou nog uit wat voor cijfer een film krijgt? Je hebt ze toch natuurlijk allemaal gezien en een oordeel overquote:Op donderdag 26 juli 2007 02:15 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nee. Dat de meute over het algemeen dom is, was mij al lang bekend. Dit topic gaat erover dat de meute IMDB overneemt, waardoor IMDB verpaupert.
Inmiddels resp. een 7,9, een 8,5 en een 7,9.quote:Op woensdag 4 juli 2007 23:46 schreef TC03 het volgende:
Transformers
Ratatouille
Die Hard 4
een 8,5 voor een animatiefilmpje vind ik anders nog steeds veel te hoogquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 17:53 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inmiddels resp. een 7,9, een 8,5 en een 7,9.
Nieuwe films beginnen vaak erg hoog, maar zakken ook meestal wel weer weg. Zie bijvoorbeeld ook The Simpsons Movie, die ook op weg naar de uitgang van de IMDb Top 250 is.
en de zoveelste amerikaanse verkrachting remake van een niet-amerikaanse film krijgt meestal ook een voldoendequote:Op dinsdag 14 augustus 2007 18:36 schreef --Christiaan-- het volgende:
En dit pareltje krijgt maar een 7,4.
Je hebt iets tegen animatiefilms?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 18:28 schreef thedude0 het volgende:
een 8,5 voor een animatiefilmpje vind ik anders nog steeds veel te hoog
Nee, ze zijn te moeilijk voor hem.quote:
Op gevoel. Inmiddels heb ik ze allemaal gezien, en sta ik nog steeds bij mijn standpunt.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:44 schreef Opperkwal het volgende:
TS: wat zit je dan dom te zwetsen stomme lul, je hebt er 1 gezien hoe kun je dan in vredesnaam oordelen?
Ten eerste, ik ben geen 'elitaire snob'. Films in zwart-wit vind ik op Sin City na, niet aantrekkelijk. Vage buitenlandse films kunnen mij niet bekoren. De cijfers zijn inderdaad bedoeld voor wat jij zegt, en zo gebruikte ik IMDB ook altijd. Vroeger vond ik een 7+ film altijd leuk, tegenwoordig vind ik ze gewoon vaak matig. Dat is mijn punt.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 16:47 schreef Tobz het volgende:
Als elitaire snob, wat maakt het jou nou nog uit wat voor cijfer een film krijgt? Je hebt ze toch natuurlijk allemaal gezien en een oordeel over![]()
Als het 'plebs' IMDB overneemt, tuurlijk dat ze dan popcorn films hoger schatten dan het eeuwige gekwijl over Godfather films, jaren 60 films en vage buitenlandse meuk. Die cijfers lijken me in de eerste plaats bedoeld voor mensen die gewoon op zoek zijn naar leuke films en dat lijken me voornamelijk de mensen die een popcorn film op z'n tijd goed kunnen waarderen.
Er zijn slechts drie hogere cijfers mogelijk, en zes lagere. Een zeven is normaal gesproken een prima cijfer.quote:Op maandag 20 augustus 2007 13:39 schreef outcast_within het volgende:
7 is ook een matig cijfer
quote:Op maandag 20 augustus 2007 13:20 schreef thedude0 het volgende:
[..]
ja, ze zijn voor kinderen gemaakt, 6,5 maximaal meer zijn ze niet waard
Je bent in de war met kinderfilms.quote:Op maandag 20 augustus 2007 13:20 schreef thedude0 het volgende:
ja, ze zijn voor kinderen gemaakt, 6,5 maximaal meer zijn ze niet waard
Nope, nog niet gezien. Ik wacht op de DVD, dat vind ik voor een Pixar-film toch 't fijnst kijken.quote:Op maandag 20 augustus 2007 23:51 schreef Lamon het volgende:
Hee, Arcee. Heb jij eigenlijk Ratatouille al gezien?
En zo ja, wat vond je ervan?
Geestelijk gehandicapt?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 00:35 schreef Xenwolfie het volgende:
Transformers
Ratatouille
Die Hard 4
Klacht: Transformers
Ratatouille
Die Hard 4
Mijn god, ben je nou echt zo dom?quote:Op maandag 20 augustus 2007 14:03 schreef Asmodean het volgende:
Alhoewel ik de klacht een beetje nep vind, ratatouille schijnt een echt goede film te zijn
pff, dat was al lang zo, dat je nog kijkt naar de top250, die prutlijstquote:Op woensdag 22 augustus 2007 03:36 schreef PainDivine het volgende:
hoezo devaluatie?
die site is altijd al bagger geweest![]()
Als je het over Ratatouille hebt, vergeet het dan maar.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:48 schreef Dromer het volgende:
Het is logisch dat als bv. een animatiefilm uitkomt alle animatiefreaks naar de bioscoop rennen en vervolgens gillend enthousiast reageren op imdb. Later komen de mensen pas die het wat beter kunnen relativeren.
Dat ligt naast Bollywood?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 19:01 schreef paradoXical het volgende:
"Holleywoodtitels"
Waarom dan? Ik ben blijkbaar echt de enige, maar Finding Nemo was vermakelijk, maar niet meer dan dat. Incredibles vond ik zelfs ronduit flauw. Waar zit dan die geweldige originaliteit (Ze poepen onderhand 10 van dat soort films per jaar uit) of iets anders wat zo'n cijfer rechtvaardigt? (serieuze vraag en geen flame!)quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 00:18 schreef Lamon het volgende:
[..]
Hij staat zelfs hoger dan The Incredibles en Finding Nemo, die er ook nog netjes instaan, zoals het hoort.
The Incredibles waardeer je stukken meer als je bekend bent met jaren 60 series.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 01:30 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik vond The Incredibles ook gewoon zwak vergeleken met andere animatiefilms van Pixar. Allemaal ook een bekend verhaal, niks vernieuwends. Ik vond Hoodwinked als animatiefilm veel leuker. De animaties waren minder professioneel maar het verhaal en de grappen tien keer beter dan in The Incredibles.
Helemaal eens.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 01:30 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik vond The Incredibles ook gewoon zwak vergeleken met andere animatiefilms van Pixar. Allemaal ook een bekend verhaal, niks vernieuwends.
Zeker veel origineler idd.quote:Ik vond Hoodwinked als animatiefilm veel leuker. De animaties waren minder professioneel maar het verhaal en de grappen tien keer beter dan in The Incredibles.
Wel 13 plekken gedaald in de top 250.quote:
Dankzij types als TS devalueert IMDb dus.quote:TC03 zegt (19:32):
User Rating: 6.7/10 (42,585 votes)
TC03 zegt (19:32):
@ Snakes on a Plane![]()
TC03zegt (19:33):
Your Rating: 10/10 ;')
TC03 zegt (19:33):
niet eens gezien![]()
ik verpest IMDB
was wel leuk![]()
Dus kom hier dan als je problemen hebtquote:Op zondag 2 september 2007 19:37 schreef -Mo- het volgende:
[..]
Dankzij types als TS devalueert IMDb dus.
Yup, die is inmiddels verdwenen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 17:53 schreef Arcee het volgende:
Nieuwe films beginnen vaak erg hoog, maar zakken ook meestal wel weer weg. Zie bijvoorbeeld ook The Simpsons Movie, die ook op weg naar de uitgang van de IMDb Top 250 is.
In tegenstelling tot Ratatouille, die zelfs nog verder gestegen is.quote:Op zondag 2 september 2007 19:43 schreef Arcee het volgende:
Yup, die is inmiddels verdwenen.
Dat is dat ook wel een Disney/Pixar film... Die hebben een wat langere "top 250" waarde dan de meeste andere films en verdwijnen er dus wat langzamer (of niet) uit.quote:Op zondag 2 september 2007 23:04 schreef Lamon het volgende:
[..]
In tegenstelling tot Ratatouille, die zelfs nog verder gestegen is.
Omdat ze beter zijn dan de meeste andere films, dus volkomen terecht.quote:Op zondag 2 september 2007 23:22 schreef existenz het volgende:
[..]
Dat is dat ook wel een Disney/Pixar film... Die hebben een wat langere "top 250" waarde dan de meeste andere films.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |