Beide films hebben al rond de 50k stemmen, dus het huidige cijfer zal redelijk stand houden. Maar IMDB zal er wel vast wel een keer iets aan gaan doen, zoals een fanboy-filter toepassen, wat ze nu ook al een beetje doen volgens mij.quote:Op donderdag 26 juli 2007 19:12 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
die zakken wel weer weg hoor. is altijd zo met nieuwe box office hits, ff een hoge score, na een paar maanden de realistische score.
Wat ben jij dom. Ik reageer er niet eens op.quote:Op donderdag 26 juli 2007 20:09 schreef Herald het volgende:
de truuk is dus dat jullie de Top 250 als graadmeter zien, en dan kiest het gewone volk -dus niet de filmsnobs- hun films en dan zeuren jullie dat de lijst niet klopt. Want jullie films staan er niet in, waar heb je dan die gare lijst voor nodig? Blijkbaar hebben jullie al zelf een aantal film geselecteerd waarvan jullie vinden dat iedereen die moet waarderen. Willen jullie bevestiging van jullie exquisitie filmsmaak?
vraag aan de luitjes bij Imdb of ze meer op de enquete manier ratings willen geven
10: Are you sure? This only applies to Godfather
9: No still too high if this movie isn't the Godfather
8: A classic every one should see this movie, unless it's animated (excluding animé), fastpaced action, sci-fi or comedy, didn't win any oscar in the important categories or all your friends saw it and liked it
7: A good movie and it can even be an actionflick!
6: Average, worth the time seeing
5: Bad movie, but is has T&A
4: Stupid movie and saggy T&A
3: DTV crap
2: Boring
1: I'm 12 years old and like to downgrade movies
En dan ook nog de fanboys de schuld geven, alsof fans automatisch een tien geven. Of de jonge mensen want die hebben geen smaak immers. Behalve de FOK!filmsnobs want die wisten wel wat goeie films zijn toen ze jong waren. Vol trots met de boekentas naar school omdat je zogenaamd 2001 A Space Oddessey helemaal snapte terwijl klasgenootjes nog The Lion King een leuke film vonden.
Daarbij is het appels met peren vergelijken. Shrek won een Oscar en Shindler's List won een oscar zijn ze dan van hetzelfde niveau?
Transformers verdient die score dubbel en dwars, die andere 2 heb ik nog niet gezien.quote:Op woensdag 4 juli 2007 23:46 schreef TC03 het volgende:
Transformers
Ratatouille
Die Hard 4
Begrijp me niet verkeerd, het zullen vast geen slechte films zijn, maar ZO hoog? Gewoon dikke achten voor een verfilming van een tekenfilm, een aardige actiefilm (maar meer ook niet) en een animatiefilm (dan moet ie wel héél goed zijn wil het een 8,9 waard zijn).
Ik krijg het idee dat films steeds hogere cijfers krijgen, en dat vind ik een kwalijke zaak.
Klacht: Transformers
Ratatouille
Die Hard 4
Begrijp me niet verkeerd, het zullen vast geen slechte films zijn, maar ZO hoog? Gewoon dikke achten voor een verfilming van een tekenfilm, een aardige actiefilm (maar meer ook niet) en een animatiefilm (dan moet ie wel héél goed zijn wil het een 8,9 waard zijn).
Ik krijg het idee dat films steeds hogere cijfers krijgen, en dat vind ik een kwalijke zaak.
quote:Op maandag 30 juli 2007 14:31 schreef McKillem het volgende:
[..]
Transformers verdient die score dubbel en dwars
Dat blijkt ja.quote:Op maandag 30 juli 2007 14:31 schreef McKillem het volgende:
[..]
Maargoed, ik let zowiezo niet op ratings op IMDB omdat ze 9 vd 10 keer nergens op slaan en totaal niet corresponderen met mijn filmsmaak.
Die Hard 4 is een zeer vermakelijke film in een goede serie, waar bij niemand dit had verwacht en dat verklaart de score. Ratatoulle is een kinderfilm en je kunt dus veel votes van kinderen verwachten en die stemmen of extreem hoog of extreem laag, maar vrijwel altijd erg hoog.quote:Op maandag 30 juli 2007 14:31 schreef McKillem het volgende:
[..]
Transformers verdient die score dubbel en dwars, die andere 2 heb ik nog niet gezien.
Maargoed, ik let zowiezo niet op ratings op IMDB omdat ze 9 vd 10 keer nergens op slaan en totaal niet corresponderen met mijn filmsmaak.
Maak ff een lijstje voor me wil je.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 01:08 schreef Bananenman het volgende:
Ja, nu de rest nog die in de loop van dit topic gepost is.![]()
Waarom haal je nu een film naar voren die ik net aan het kijken ben?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:44 schreef Merkie het volgende:
Disturbia
Wat er zo bijzonder is aan deze film waardoor hij een cijfer hoger dan een 7 verdient snap ik niet. Die film is zo standaard als het maar kan. Zesje lijkt me een beter cijfer.
Ik plaatste dit vóór jij die film ging kijken.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 02:11 schreef -Mo- het volgende:
[..]
Waarom haal je nu een film naar voren die ik net aan het kijken ben?![]()
Heeft niks met 'elitair' te maken.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 04:25 schreef outcast_within het volgende:
tijden veranderen. zoek een nieuwe elitaire film site
Ik vind die film zeker waard wat-ie op IMDB krijgt.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:44 schreef Merkie het volgende:
Disturbia
Wat er zo bijzonder is aan deze film waardoor hij een cijfer hoger dan een 7 verdient snap ik niet. Die film is zo standaard als het maar kan. Zesje lijkt me een beter cijfer.
Als Mike het zegt zal het wel waar zijnquote:Op dinsdag 31 juli 2007 14:54 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik vind die film zeker waard wat-ie op IMDB krijgt.
Het heeft ook weinig zin om naar individuele films te kijken...verschillen in smaak blijf je toch houden. De trend is veel belangrijker en die is gewoon niet al te best: voordat films uitkomen staan er soms al 2000 10-en en tig 1-en bij een film. Zulke lui die dat doen, zouden ze meteen moeten bannen bij IMDB.
'vroegah'...quote:Op donderdag 5 juli 2007 16:02 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel zo, maar toen ik IMDB vier jaar geleden net kende, kreeg een nieuwe goede film echt zelden hoger dan een 8, en nu is het standaard zo.
Als elitaire snob, wat maakt het jou nou nog uit wat voor cijfer een film krijgt? Je hebt ze toch natuurlijk allemaal gezien en een oordeel overquote:Op donderdag 26 juli 2007 02:15 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nee. Dat de meute over het algemeen dom is, was mij al lang bekend. Dit topic gaat erover dat de meute IMDB overneemt, waardoor IMDB verpaupert.
Inmiddels resp. een 7,9, een 8,5 en een 7,9.quote:Op woensdag 4 juli 2007 23:46 schreef TC03 het volgende:
Transformers
Ratatouille
Die Hard 4
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |