quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:39 schreef TNA het volgende:
Zuinige brandstoffen ontwikkelen en weg is je milieuprobleem.
Verbied de auto, dan hoeven ze die vervelende keus helemaal niet meer te maken!quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:39 schreef TNA het volgende:
Files zijn toch niet op te lossen, maar daar kiezen mensen zelf voor.
Iedere ochtend een paar uur fietsen? Come on, de fiets is geen alternatief voor de auto. En in de file staan is helemaal geen "vervelende keus", je kan altijd met het OV gaan. Ik heb liever de optie om in de file te staan dan dat ik mezelf moet verplichten te kiezen voor het OV.quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:41 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
[afbeelding]
+
[afbeelding]
[..]
Verbied de auto, dan hoeven ze die vervelende keus helemaal niet meer te maken!
Alles lokaal produceren, en dan vervoeren per bakfiets, trekschuit of paard en wagen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:44 schreef wouter37 het volgende:
zomaar even een vraagje maar hoe wil je bv de winkels bevooraden ?
Als de mobiliteit afneemt, wordt de werkgelenheid vanzelf meer verspreidquote:en hou wil je voldoende huisen bouwen in de omgeving van het werk ?
-5 Ongeloofwaardig. Slotjequote:Op woensdag 4 juli 2007 14:47 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Alles lokaal produceren, en dan vervoeren per bakfiets, trekschuit of paard en wagen.
Wie heeft het over een paar uur?quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:46 schreef TNA het volgende:
Iedere ochtend een paar uur fietsen? Come on, de fiets is geen alternatief voor de auto.
Minder logistiek = meer lokale productie.quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:48 schreef duckes het volgende:
En de mensen die de auto nodig hebben voor hun werk? Denk aan regiomanagers, directeuren,koeriersbedrijven, post, bevoorrading van bv winkels,medicijnen enz
Jaja en een verjaardagskaart versturen van maastricht naar groningen word dus 3 maanden van tevoren opsturenquote:Op woensdag 4 juli 2007 14:49 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Minder logistiek = meer lokale productie.
Dus die mensen hebben dan helemaal geen auto meer nodig
Mensen die zo ver weg van je wonen stuur je toch geen kaartquote:Op woensdag 4 juli 2007 14:51 schreef duckes het volgende:
[..]
Jaja en een verjaardagskaart versturen van maastricht naar groningen word dus 3 maanden van tevoren opsturen![]()
1: emailquote:Op woensdag 4 juli 2007 14:51 schreef duckes het volgende:
[..]
Jaja en een verjaardagskaart versturen van maastricht naar groningen word dus 3 maanden van tevoren opsturen![]()
Dan fiets je gewoon naar klussen dichterbij huis.quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:53 schreef Brupje het volgende:
mijn werk is detachering, wordt wat lastig met fietsen :p
We moeten helemaal niet zoveel goederen meer vervoerenquote:Op woensdag 4 juli 2007 14:54 schreef M42 het volgende:
Hoe wil je goederen vervoeren?
En met de auto op vakantie, omdat het OV je of niet op de gewenste besteming kan afzetten of dat het met de auto goedkoper is?quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:52 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
1: email
2: als je geen auto hebt ken je ook helemaal geen mensen die 350km verderop wonen, dus hoef je ze ook geen kaartje te sturen
Met andere woorden, doodgaan van de hongerquote:Op woensdag 4 juli 2007 14:55 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
We moeten helemaal niet zoveel goederen meer vervoeren
Waarom met de auto op vakantie?quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:55 schreef duckes het volgende:
[..]
En met de auto op vakantie, omdat het OV je of niet op de gewenste besteming kan afzetten of dat het met de auto goedkoper is?
Hoezo? Ik weet niet waar jij woont, maar binnen een kilometer van waar ik nu ben liggen gewoon akkers. Waarom die aardappelen eerst helemaal naar 1 centraal punt slepen en vervolgens weer naar de supermarkt?quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:56 schreef duckes het volgende:
Met andere wooen, doodgaan van de honger
Met al je koffers en je campinggerei op je achterrekje gestapeld zodat je fiets begint te steigeren, en je kind van 4 noodgedwongen op zijn fietsje 40 kilometer moet fietsenquote:Op woensdag 4 juli 2007 14:56 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Waarom met de auto op vakantie?
Als je alleen een fiets hebt, is je dagelijkse actieradius een kilometertje of 40. Als je op vakantie wilt, hoef je dus maar 100 kilometer te fietsen en je bent in een omgeving waar je anders nóóit komt
Ok dus jij wilt het zo:quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:55 schreef sungaMsunitraM het volgende:
We moeten helemaal niet zoveel goederen meer vervoeren
1 Dat zeg ik dus absoluut niet, je moet beter lezenquote:Op woensdag 4 juli 2007 14:59 schreef M42 het volgende:
Ok dus jij wilt het zo:
- Iedereen moet nog centraler gaan wonen, nog meer mensen op 1 klein oppervlakte
2 Ook dat is dus absoluut niet nodigquote:- Hongersnood
3 Nee, want meer lokale werkgelegenheid, zie punt 6quote:- Vele miljoenen mensen die zonder baan komen te zitten
4 De economie zoals we die nu kennen wel jaquote:- Economie die in elkaar stort
5 Jawel hoorquote:- Geen mogelijkheden meer om op vakantie te gaan of dagjes uit
6 Jawel hoor, lokaal produceren dus, zie ook punt 3quote:- Geen mogelijkheid meer om spullen te kopen
Het aantalvoertuigkilometers stijgt een stuk harden dan de welvaart. Blijkbaar remt het de economische groei dus gewoonquote:- Economie die in elkaar stort
quote:
Goed partijprogramma en een consequent gedachtengoed!quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:55 schreef sungaMsunitraM het volgende:
We moeten helemaal niet zoveel goederen meer vervoeren
Dank je. Feitelijk is er ook geen speld tussen te krijgen. De mensen die tegensputteren doen dat alleen maar omdat ze mijn plannen niet volledig snappen, en ze dus proberen te projecteren op de economie zoals die nu in elkaar zit. Ja en dán werkt het natuurlijk niet.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:11 schreef ijsbrekertje het volgende:
Goed partijprogramma en een consequent gedachtengoed!
Partij Nederland Autovrij zou een verfrissend geluid laten horen in de Tweede Kamer.
Ik geloof het niet neequote:Is de Europese Unie nog nodig als we teruggaan naar een lokale economie?
Ik zou het graag in stand houden als dat zou betekenen dat heel die rotzooi van Brussel naar Strasburg zouden moeten verhuizen op de fiets. Dan beseffen ze misschien hoeveel onzin ze meezeulen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:11 schreef ijsbrekertje het volgende:
Is de Europese Unie nog nodig als we teruggaan naar een lokale economie?
Juist wel. De impact zal enorm zijn, dat snap ik ook wel.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:20 schreef M42 het volgende:
Je hebt totaal geen idee van het groter geheel en de totaal impact op dit hele land.
Sorry, maar je snapt het echt niet. Wat je zelf schrijft en bedoelt is niet moeilijk te begrijpen... dat kan een kind van 4 nog. Helaas heb je echt totaal geen notie van de gevolgen op korte en lange termijn.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:24 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Juist wel. De impact zal enorm zijn, dat snap ik ook wel.
Alles zal anders worden!
Lokaler, kleinschaliger, duurzamer, gezonder en gezelliger
En het asielbeleid en ander grensbeleid wordt ook makkelijker. Probeer maar eens 40 Chinezen of 100 lawinepijlen vanuit België te smokkelen, in je fietstas.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:24 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Juist wel. De impact zal enorm zijn, dat snap ik ook wel.
Alles zal anders worden!
Lokaler, kleinschaliger, duurzamer, gezonder en gezelliger
Het veranderen van het huidige systeem naar mijn utopie zal ff lastig zijn ja.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:26 schreef M42 het volgende:
Veranderingen zijn altijd mogelijk, maar dit zal wel gepaard gaan met vele miljoenen doden.... maar daar heb jij geen probleem mee.
Die Noordpool die over een paar jaar gesmolten is, dankzij die asocialen in hun Hummers. Nee bedankt. Ga jij maar lekker met je auto naar de Noordpool, ondervind je tenminste meteen de consequenties ervan.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:26 schreef M42 het volgende:
Als je het allemaal zo fijn en gezellig vindt, verhuis dan lekker naar de Noordpool... daar rijden ook geen auto's. Kan je vast wennen aan jouw utopie
Dit is al net zo wereldvreemd al de OPquote:Op woensdag 4 juli 2007 14:39 schreef TNA het volgende:
Zuinige brandstoffen ontwikkelen en weg is je milieuprobleem.
U heeft het niet zo op persoonlijke vrijheden merk ik wel.quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:37 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Landgenoten, laten we nou eerlijk zijn. Hebben de hoge heren in Den Haag 100 jaar geleden niet gewoon een kapitale fout gemaakt door jan en alleman zomaar toe te staan een auto te kopen en te besturen? Eigenlijk net zoiets als de vuurwapens in Amerika; je staat het toe zonder dat je voorziet wat de gevolgen zullen zijn, het loopt vreselijk uit de klauw, en omdat iedereen het inmiddels als een verworven recht beschouwt is het verdomd moeilijk om er nog wat aan te doen.
Welvaartsgroei en een kleinere wereldquote:Want wat heeft de auto ons nou gebracht in die 100 jaar?
Stellingen deponeren zonder onderbouwing (onderstaand stukje is namelijk geen onderbouwing) is wel makkelijk. Enig idee hoe de economie werkte voordat we echt mobiel werden?quote:Nu zal je misschien kunnen zeggen dat de auto toch ook welvaart en vrijheid heeft gebracht, maar welbeschouwd valt dat vies tegen.
Vrij genoeg dus om de keuze te kunnen maken om in de file te gaan staan of om een alternatief te gebruiken. Nederland staat overigens op de 15e plek wat betref autodichtheidquote:Want hoe vrij ben je als je in de file staat in het land met de hoogste autodichtheid ter wereld?
Waar is de onderbouwing van deze onzin? Enig idee wat de gemiddelde afstand is die afgelegd wordt om naar je werk te gaan? Ik rij gemiddeld 350/400 km per dag maar dat is natuurlijk niet representatief, overigens heb ik maar weinig last van files en leveren al die km mij ook nog eens extra inkomsten op.quote:En bovendien, de wet van de gelijkblijvende reistijd leert ons dat we met snellere vervoersmiddelen alleen maar verder gaan reizen, zodat we nog steeds net zo lang onderweg zijn! En waarom willen we dan zo ver weg? Om naar ons werk te gaan? En wat doen we met het geld dat we daar verdienen? Dat geven we uit aan een auto om naar dat werk toe te rijden. Eigenlijk zijn we gewoon slaaf van onze eigen mobiliteit!
Zeg maar dag tegen de welvaartquote:-Per direct de brandstofaccijns met 200% verhogen
Waar is dat voor nodig op zondag heb je per definitie geen last van een volgelopen verkeersnet.quote:-Per direct iedere zondag autovrij
En hoe wou je de middenstand, lokale overheden e.d. bevoorraden?quote:-Per direct alle binnensteden autovrij
Waarmee je dus nieuwkomers op de arbeidsmarkt op een gigantische achterstand zet (tot 2047 in iedergevalquote:-Geen nieuwe rijbewijzen meer uitgeven
En als daar geen werk is?quote:-Alle starters op de arbeidsmarkt en andere werkzoekenden verplichten binnen een fietsbare afstand van hun huis werk te zoeken
Hoe gaan we het transport dan regelen?quote:-Per 2047 zijn auto's alleen nog toegestaan voor politie, brandweer en medische hulpdiensten.
Je kunt ook op Schiermonikoog gaan wonen, dan hoef je de rest van Nederland niet lastig te vallen met deze onzin.quote:Dus kies voor duurzaamheid, gezondheid en gezelligheid, stem Partij Nederland Autovrij!
Jij denkt dat er geen milieuvriendelijke brandstoffen worden ontwikkeld? Dat lijkt me al helemaal wereldvreemdquote:Op woensdag 4 juli 2007 15:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dit is al net zo wereldvreemd al de OP![]()
![]()
Ach er zijn topics volgeluld over het deporteren van alle buitenlanders of over het libertarisme. Het is maar POL op Fok hoor dat moet je niet te serieus nemen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:20 schreef M42 het volgende:
Het schiet niet op om te discussieren. Je hebt totaal geen idee van het groter geheel en de totaal impact op dit hele land.
Klopt.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:30 schreef Chewie het volgende:
U heeft het niet zo op persoonlijke vrijheden merk ik wel.
Hier blijkt dus dat je het nog niet helemaal snapt.quote:En hoe wou je de middenstand, lokale overheden e.d. bevoorraden?
[...]
En als daar geen werk is?
[..]
Hoe gaan we het transport dan regelen?
Nou echt hard gaande ontwikkelingen nog niet om niet te zeggen dat we er de komende 50 jaar enkel maar over kunnen dromen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:32 schreef TNA het volgende:
[..]
Jij denkt dat er geen milieuvriendelijke brandstoffen worden ontwikkeld? Dat lijkt me al helemaal wereldvreemd![]()
Omdat het in de huidige wereld verdomd makkelijk is, en ik het niet waarschijnlijk dat ik in mijn eentje mijn ideale wereld kan realiseren.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:32 schreef TeChNo2 het volgende:
Het was ook maar een vraag, maar vanwaar heb je dan je rijbewijs gehaald,
De totale productie hoeft toch niet toe te nemen? Sterker nog: als je in die lokale fabriekjes dan ook meteen producten maakt met een fatsoenlijke levensduur hoef je zelfs minder te produceren.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:38 schreef TeChNo2 het volgende:
oh je wilt het asfalt vervangen door fabriekjes, voor het milieu he ?![]()
Eentje met een visie die verder reikt dan de eerstvolgende presentatie van de jaarcijfers op de aandeelhoudersvergadering.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:42 schreef TeChNo2 het volgende:
Welke fabrieksdirecteur wil er nou minder gaan produceren ?
Daar zijn het idealen voorquote:Ik vind je idealen op zich wel mooi hoor, maar geloof niet dat ze erg practisch/uitvoerbaar zijn...
Sssst doe niet zo gemeen dat snappen die jongens nietquote:Op woensdag 4 juli 2007 15:44 schreef Pool het volgende:
Even serieus van mijn kant: natuurlijk hebben auto's ook veel nut en dragen ze bij aan de economische welvaart. Het mogen rijden van een auto een individuele vrijheid noemen, dat vind ik echt een lachertje.
-Je rijdt met je auto zelden op je eigen terrein.
-Per jaar vallen vele doden en gewonden door het gebruik van auto's, auto's tasten dus op grote schaal andermans vrijheden aan.
-Autoverkeer ontneemt mensen de individuele vrijheid om rustig buiten te lopen, autosnelwegen zijn verboden gebied voor voetgangers, juist vanwege de onveiligheid die auto's veroorzaken. Auto's hebben vrijwel altijd voorrang op voetgangers.
-Auto's maken lawaai
-Auto's stinken
-Auto's verpesten het landschap
-Auto's stoten schadelijke stoffen uit
En dat is allemaal prima hoor, gezien de grotere voordelen die er aan zitten. Maar er is dus weinig individueels aan. Een auto is juist typisch een apparaat waarmee continu de individuele vrijheden van anderen worden beperkt, dus zeik als automobilist niet over je eigen individuele vrijheid. Die vrijheid is je door de maatschappij gegeven en kan op ieder moment weer worden afgepakt.
Uit het voorbeeld komt duidelijk naar voren dat in iedergeval iemand er geen bal van snapt. Onderbouw nu eerst maar eens dat er zo verschrikkelijk veel gereist wordt om naar je werk te komen (en nee file's is daar geen indicatie voor), dat dit de burger veel geld kost (welvaart is in vergelijking met het pre-auto tijdperk alleen maar toegenomen en mobiliteit is daar toch echt een belangrijke factor in).quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:37 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Klopt.
[..]
Hier blijkt dus dat je het nog niet helemaal snapt.
Ff een voorbeeldje:
-Huidige situatie. In NL is er één fabriek die product X maakt. Bij die fabriek werken 500 mensen die er soms van ver heen rijden elke dag. Bovendien zijn er nog 1000 mensen werkzaam in de logistiek om product X door heel nederland te verspreiden.
-Kleinschalig: er zijn veel meer fabriekjes die X maken. De werknemer hoeven dus minder ver te reizen naar hun werk. De fabriekjes zijn kleiner, dus de productiviteit per persoon is lager. Daar tegenover staat dat er minder logistiek nodig is. Ofwel: minder mensen werkzaam in logistiek, en meer in de productie.
95% van alle topics hier tonen wereldvreemde meningen en standpunten en iedereen hier is óf overdreven links óf overdreven rechts. Dat maakt het zo'n geweldig vermaak om te lezen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:49 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Dit topic is zelf ONZ onwaardig. Mijn god wat een wereldvreemheid hier zeg. Pool blijkt ook zo'n overdreven linkse baggervent.![]()
Ja, het gaat prima op dat gebied wil je zeggenquote:Op woensdag 4 juli 2007 15:32 schreef TNA het volgende:
[..]
Jij denkt dat er geen milieuvriendelijke brandstoffen worden ontwikkeld? Dat lijkt me al helemaal wereldvreemd![]()
Die cijfers zijn altijd wat vertekend omdat in Nederland een relatief groot deel van de mensen met de fiets naar het werk gaat. En files tussen forensensteden en werksteden zijn natuurlijk wel een indicatie.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:50 schreef Chewie het volgende:
Onderbouw nu eerst maar eens dat er zo verschrikkelijk veel gereist wordt om naar je werk te komen (en nee file's is daar geen indicatie voor),
Autovrijpartijen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:52 schreef TeChNo2 het volgende:
Ik ga zaterdag misschien trouwens gewoon, ondanks alles (deze plotseling autovrij-partij / auto- vrijpartij) , misschien een nieuwe kopen!
onderstaande argumenten zijn in iedergeval een lachertjequote:Op woensdag 4 juli 2007 15:44 schreef Pool het volgende:
Even serieus van mijn kant: natuurlijk hebben auto's ook veel nut en dragen ze bij aan de economische welvaart. Het mogen rijden van een auto een individuele vrijheid noemen, dat vind ik echt een lachertje.
En wat is je punt? Overigens betaal je voor het gebruik van die wegen en dat geeft je nu eenmaal bepaalde rechtenquote:-Je rijdt met je auto zelden op je eigen terrein.
Wel een heel erg kromme redenatiequote:-Per jaar vallen vele doden en gewonden door het gebruik van auto's, auto's tasten dus op grote schaal andermans vrijheden aan.
Vraagje heb je een rijbewijs of op zijn minst het theorieexamen gedaan? Voetgangers en fietser hebben juist bijna altijd voorrang op automobilisten.quote:-Autoverkeer ontneemt mensen de individuele vrijheid om rustig buiten te lopen, autosnelwegen zijn verboden gebied voor voetgangers, juist vanwege de onveiligheid die auto's veroorzaken. Auto's hebben vrijwel altijd voorrang op voetgangers.
Persoonlijke mening die er niet toe doet en die niks zegt over eventuele vrijheden.quote:-Auto's maken lawaai
-Auto's stinken
wederom een mening en geen feit die niks zegt over eventuele vrijheden. Er zijn ook mensen die vinden dat windmolens landsschapvervuilend zijn.quote:-Auto's verpesten het landschap
Zegt ook niks over vrijheden.quote:-Auto's stoten schadelijke stoffen uit
Een maatschappij hoort dus ook niet te beslissen over vrijheden en bovendien mis ik een valide onderbouwing waarom juist auto's vrijheden inperken, bovenstaande argumenten zijn namelijk allemaal drogredenen.quote:En dat is allemaal prima hoor, gezien de grotere voordelen die er aan zitten. Maar er is dus weinig individueels aan. Een auto is juist typisch een apparaat waarmee continu de individuele vrijheden van anderen worden beperkt, dus zeik als automobilist niet over je eigen individuele vrijheid. Die vrijheid is je door de maatschappij gegeven en kan op ieder moment weer worden afgepakt.
Dit topic is gewoon een gedachtenexperiment. Denk mee over de positieve en negatieve gevolgen van de plannen van TS. Misschien brengt het je op andere gedachten, misschien niet. Maar het is in elk geval een andere insteek (buiten de platgetreden loopgraven) voor een discussie tussen petrolheads en boomknuffelaars.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:20 schreef M42 het volgende:
Het schiet niet op om te discussieren. Je hebt totaal geen idee van het groter geheel en de totaal impact op dit hele land.
Nee dat is het niet, geeft alleen aan dat er te weinig capaciteit is, zegt helemaal niks over de afstand.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die cijfers zijn altijd wat vertekend omdat in Nederland een relatief groot deel van de mensen met de fiets naar het werk gaat. En files tussen forensensteden en werksteden zijn natuurlijk wel een indicatie.
De "afstand" tot het werk gaat dan ook meer om tijd dan om aantal kilometers.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:58 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nee dat is het niet, geeft alleen aan dat er te weinig capaciteit is, zegt helemaal niks over de afstand.
Dus stank is altijd persoonlijk en geluidsoverlast ook? Als ik naast jouw huis het riool opengooi en met drie open wagens met bedorven kattenvoer voor je deur de motor laat draaien en ondertussen de lokale piratenzender op 100 decibel aanzet, dan word jij niet in je persoonlijk vrijheid aangetast? Nou, prima hoor.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:57 schreef Chewie het volgende:
[..]
onderstaande argumenten zijn in iedergeval een lachertje![]()
[..]
En wat is je punt? Overigens betaal je voor het gebruik van die wegen en dat geeft je nu eenmaal bepaalde rechten
[..]
Wel een heel erg kromme redenatie
[..]
Vraagje heb je een rijbewijs of op zijn minst het theorieexamen gedaan? Voetgangers en fietser hebben juist bijna altijd voorrang op automobilisten.
[..]
Persoonlijke mening die er niet toe doet en die niks zegt over eventuele vrijheden.
[..]
wederom een mening en geen feit die niks zegt over eventuele vrijheden. Er zijn ook mensen die vinden dat windmolens landsschapvervuilend zijn.
[..]
Zegt ook niks over vrijheden.
[..]
Een maatschappij hoort dus ook niet te beslissen over vrijheden en bovendien mis ik een valide onderbouwing waarom juist auto's vrijheden inperken, bovenstaande argumenten zijn namelijk allemaal drogredenen.
Je tegenwerpingen zijn in elk geval niet beterquote:Op woensdag 4 juli 2007 15:57 schreef Chewie het volgende:
[..]
onderstaande argumenten zijn in iedergeval een lachertje![]()
[..]
waarom? autoverkeer zorgt voor extra doden. En iemand aanrijden is een aantasting van de lichamelijke integriteit van een ander of je er nou aan dood gaat of niet.quote:En wat is je punt? Overigens betaal je voor het gebruik van die wegen en dat geeft je nu eenmaal bepaalde rechten
[..]
Wel een heel erg kromme redenatie
[..]
Zijn er daarom zoveel wegen exclusief voor auto's bestemd? En moeten auto's op ieder moment remmen als iemand de weg over wil steken?quote:Vraagje heb je een rijbewijs of op zijn minst het theorieexamen gedaan? Voetgangers en fietser hebben juist bijna altijd voorrang op automobilisten.
[..]
Wel over aantasting van de leefsfeer van anderen en daar gaat het om.quote:Persoonlijke mening die er niet toe doet en die niks zegt over eventuele vrijheden.
[..]
Dat auto's veel ruimte innemen die bijvoorbeeld tenkoste gaat van de leefruimte voor de mens is een feit natuurlijk.quote:wederom een mening en geen feit die niks zegt over eventuele vrijheden. Er zijn ook mensen die vinden dat windmolens landsschapvervuilend zijn.
[..]
Maar wel over de aantasting van andermans vrijheid.quote:Zegt ook niks over vrijheden.
[..]
Als jij stelt dat auto's stinken is dat een persoonlijke mening die in deze discussie niet van belang is.quote:Op woensdag 4 juli 2007 16:08 schreef Pool het volgende:
[..]
Dus stank is altijd persoonlijk en geluidsoverlast ook? Als ik naast jouw huis het riool opengooi en met drie open wagens met bedorven kattenvoer voor je deur de motor laat draaien en ondertussen de lokale piratenzender op 100 decibel aanzet, dan word jij niet in je persoonlijk vrijheid aangetast? Nou, prima hoor.Er zijn ook mensen die van harde muziek houden en kattenvoer met rioollucht lekker vinden ruiken.
Doden vallen namelijk altijd, kan op het werk gebeuren, thuis in bed en is dus ook niet van belang in deze discussie. Het is namelijk geen argument om te stellen dat mensen geen vrije keuze meer moeten hebben in de manier waarop zij willen reizen.quote:En het feit dat er in het verkeer doden vallen en daarbij die mensen hun vrijheid verliezen is een kromme redenering? Whatever.![]()
Pardon een automobilist is altijd mede verantwoordelijk als deze met een zwakkere verkeersdeelnemer een ongeluk krijgt.quote:En voetgangers hebben alleen maar voorrang als de stoep doorloopt, ze rechtdoorgaand verkeer zijn of bij een stoplicht of zebrapad. Op je theorie-examen krijg je natuurlijk vooral de situaties waarin je voetgangers voorrang moet verlenen, dûh. De hoofdregel is dat je als voetganger voorrang moet verlenen.
Dit toont alleen maar aan dat jij verdomd weinig vertrouwen in de mens en waarschijnlijk ook in jezelf hebt.quote:Als je stelt dat een maatschappij niet hoort te beslissen over vrijheden, dan heb je ook elke realiteitszin verloren. Vrijheden botsen continu en overal. Als de maatschappij daar niet over beslist, dan beslissen burgers zelf wel en geldt het recht van de sterkste, wordt het dus knokken. Dan zijn er helemaal geen vrijheden meer.
Een platgereden peuter wiens dood te voorkomen was geweest mag dus geen enkele belemmering vormen voor jouw persoonlijke vrijheid?quote:Op woensdag 4 juli 2007 16:16 schreef Chewie het volgende:
Doden vallen namelijk altijd, kan op het werk gebeuren, thuis in bed en is dus ook niet van belang in deze discussie. Het is namelijk geen argument om te stellen dat mensen geen vrije keuze meer moeten hebben in de manier waarop zij willen reizen.
[..]
Een peuter kan ook platgereden worden door een honde of paardekar (goederen moeten toch ergens mee vervoerd worden), verkeersslachtoffers kwamen ook al eerder voor dan dat de auto er isquote:Op woensdag 4 juli 2007 16:19 schreef du_ke het volgende:
[..]
Een platgereden peuter wiens dood te voorkomen was geweest mag dus geen enkele belemmering vormen voor jouw persoonlijke vrijheid?
sssst... dat snappen ze nietquote:Op woensdag 4 juli 2007 15:50 schreef Chewie het volgende:
[..]
Uit het voorbeeld komt duidelijk naar voren dat in iedergeval iemand er geen bal van snapt. Onderbouw nu eerst maar eens dat er zo verschrikkelijk veel gereist wordt om naar je werk te komen (en nee file's is daar geen indicatie voor), dat dit de burger veel geld kost (welvaart is in vergelijking met het pre-auto tijdperk alleen maar toegenomen en mobiliteit is daar toch echt een belangrijke factor in).
En hoe denk je de welvaart te kunnen garanderen? Als de productiviteit omlaag gaat dalen de inkomsten, stijgen de kosten en blijft er dus minder over om je personeel te betalen.
Maar door snelverkeer is het aantal wel verhoogd natuurlijk. Met enkel langzaam verkeer is de kans op dodelijke afloop stukken kleiner natuurlijk.quote:Op woensdag 4 juli 2007 16:25 schreef Chewie het volgende:
[..]
Een peuter kan ook platgereden worden door een honde of paardekar (goederen moeten toch ergens mee vervoerd worden), verkeersslachtoffers kwamen ook al eerder voor dan dat de auto er is![]()
Ik wil je best een juridisch bijspijkercursusje geven hoor, maar de jurisprudentiële 50%-regel gaat over schadeverdeling en niet over voorrang of schuld. Een auto heeft voorrang op overstekende voetgangers. Maar..... en dat is misschien wel leuk in het licht van deze discussie..... De Hoge Raad heeft bepaald dat bij een ongeval een deel van de schade bij de automobilist moet blijven liggen, omdat auto's per definitie gevaarzettend zijn. Met andere woorden, ook de Hoge Raad vindt dat auto's sowieso al de vrijheid van anderen aantasten en daarom ook de schadelast bij autobestuurders hoort te liggen. En dat het gevaarlijke ondingen zijn.quote:Op woensdag 4 juli 2007 16:16 schreef Chewie het volgende:
[..]
Als jij stelt dat auto's stinken is dat een persoonlijke mening die in deze discussie niet van belang is.
[..]
Doden vallen namelijk altijd, kan op het werk gebeuren, thuis in bed en is dus ook niet van belang in deze discussie. Het is namelijk geen argument om te stellen dat mensen geen vrije keuze meer moeten hebben in de manier waarop zij willen reizen.
[..]
Pardon een automobilist is altijd mede verantwoordelijk als deze met een zwakkere verkeersdeelnemer een ongeluk krijgt.
Nee hoor. Het principe van 'jouw vrijheid stopt waar die van een ander begint' is vrij wijdverbreid. En het gaat juist uit van wederkerigheid. Mensen zijn geen eilandjes. Bij je individuele acties moet je altijd rekening houden met de ander. Dat heeft weinig met een gebrek aan vertrouwen te maken.quote:Dit toont alleen maar aan dat jij verdomd weinig vertrouwen in de mens en waarschijnlijk ook in jezelf hebt.
quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:38 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nou echt hard gaande ontwikkelingen nog niet om niet te zeggen dat we er de komende 50 jaar enkel maar over kunnen dromen.
Ik heb niet gezegd dat het hard gaat, en al helemaal niet dat het prima gaat. Ik heb alleen gezegd dat ik er genoeg toekomst in zie zodat autorijden op termijn veel milieuvriendelijker kan dan nu.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ja, het gaat prima op dat gebied wil je zeggen![]()
![]()
.
* Grrrrrrrr benieuwd is wanneer de eerste post over het waterstof-sprookje langskomt![]()
En daarom heb je dus apparte gebieden voor voetgangers, automobilsten etc. Afspraken die er ook al waren in de tijd dat een rijbewijs en verkeersregels niet nodig waren.quote:Op woensdag 4 juli 2007 16:36 schreef Pool het volgende:
Nee hoor. Het principe van 'jouw vrijheid stopt waar die van een ander begint' is vrij wijdverbreid. En het gaat juist uit van wederkerigheid. Mensen zijn geen eilandjes. Bij je individuele acties moet je altijd rekening houden met de ander. Dat heeft weinig met een gebrek aan vertrouwen te maken.
Niet zoals jij het stelde, "auto's stinken" is geen feit maar een mennig.quote:En natuurlijk maakt stankoverlast wel inbreuk op vrijheden. Waarom is het prikken met een mes in een autoband wel een inbreuk en het sturen van onaangename moleculen in iemands neusgat niet?
Vreemd dat het aantal verkeersslachtoffers alleen maar afneemt dan.quote:Op woensdag 4 juli 2007 16:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maar door snelverkeer is het aantal wel verhoogd natuurlijk. Met enkel langzaam verkeer is de kans op dodelijke afloop stukken kleiner natuurlijk.
Bussen stinken!quote:Op woensdag 4 juli 2007 17:15 schreef Zwaardvisch het volgende:
Het aandeel van wegverkeer in de luchtvervuiling is vrij klein. Waar ik wel erg treurig van wordt zijn bussen die 1:2/1:3 rijden en als het mee zit halfvol zitten. Maar wel ieder half uur rijden dankzij de gemeenteraad. Hummers zijn trouwens zo gek nog niet, daar zit een geinnoveerde motor in, een driewegkatalysator en een roetfilter. Mileuvriendelijker dan een 15-jaar oude Fiat Panda dus. Pak ook al die bestelwagens en busjes aan die op de bonnefooi rondrijden.
quote:
Ja, vreselijk. Het kan nog veel erger. Toen ik vroegah studeerde, reisde ik ook vaak met de bus. Zo'n buschauffeur kwam dan wel eens op het briljante idee om een pauze te houden onderweg en zette te deuren open.quote:Op woensdag 4 juli 2007 17:20 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Mijn idee. Weleens bij een bushalte gestaan als die bus net wegrijdt en hem optrekt in zijn 2?
"Op termijn" is nogal een ruim begrip...quote:Op woensdag 4 juli 2007 17:03 schreef TNA het volgende:
Ik heb niet gezegd dat het hard gaat, en al helemaal niet dat het prima gaat. Ik heb alleen gezegd dat ik er genoeg toekomst in zie zodat autorijden op termijn veel milieuvriendelijker kan dan nu.
Neen, ik zou een hippie seriemoordenaar worden, alle antie auto hippie's DOOD!!!quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:24 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Juist wel. De impact zal enorm zijn, dat snap ik ook wel.
Alles zal anders worden!
Lokaler, kleinschaliger, duurzamer, gezonder en gezelliger
Door vele vrijheidsbeperkende maatregelen. En na eerst een grote stijging te hebben vertoond met de opkomst van het snelverkeer.quote:Op woensdag 4 juli 2007 17:13 schreef Chewie het volgende:
[..]
Vreemd dat het aantal verkeersslachtoffers alleen maar afneemt dan.
Wat is er mis met de huidige kiesdrempel van 1/150e van de stemmen? Heerlijk toch die pluriforme Nederlandse politiekquote:Op woensdag 4 juli 2007 18:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Wordt tijd van een kiesdrempel, al die gekken die een één issue partij oprichten.
* Pietverdriet denkt aan 5% van de stemmen voor de tweede kamer verkiezingen, krijg je minder dan 5% kom je de kamer niet in.
Ik zou ook niet weten waarom iedereen aan het kiesstelsel wil sleutelen, want overal waar ze een districtenstelsel hebben willen ze er vanaf. De kiesdeler is uiterst liberaal en democratisch en al ben ik geen democraat, ik zie geen betere oplossing.quote:Op woensdag 4 juli 2007 22:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wat is er mis met de huidige kiesdrempel van 1/150e van de stemmen? Heerlijk toch die pluriforme Nederlandse politiek.
Inderdaad ik zie geen betere eerlijker alternatieven.quote:Op woensdag 4 juli 2007 22:18 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Ik zou ook niet weten waarom iedereen aan het kiesstelsel wil sleutelen, want overal waar ze een districtenstelsel hebben willen ze er vanaf. De kiesdeler is uiterst liberaal en democratisch en al ben ik geen democraat, ik zie geen betere oplossing.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Weimarrepubliekquote:Op woensdag 4 juli 2007 22:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wat is er mis met de huidige kiesdrempel van 1/150e van de stemmen? Heerlijk toch die pluriforme Nederlandse politiek.
Daarin zie ik geen bezwaar tegen de huidige praktijk.quote:Op woensdag 4 juli 2007 22:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Weimarrepubliek
En hoe vervoer je goederen?quote:Op woensdag 4 juli 2007 23:28 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik leef al lang zonder rijbewijs. En om nou te zeggen dat ik weinig reis, nee helemaal niet. Er zijn treinen. Die worden in het voorstel van de TS helemala niet uitgebannen. Ooit telde Nederland een behoorlijk fijnmazig tramnet. Dat is afgestorven vanwege de gesubsideerde automobiliteit. Dat kan dus ook terugkomen.
Per spoorquote:
Dat betekent dat iedereen naast zijn huis straks een spoor heeft... en hoe maak je overal dat spoor danquote:Op donderdag 5 juli 2007 12:02 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Per spoor
En natuurlijk snap ik ook wel dat bouwmaterialen vervoerd moeten worden, maar mijn punt was natuurlijk dat er wel veeel minder vervoerd zou moeten worden dan nu.
Je volgt m nog steeds niet.quote:Op donderdag 5 juli 2007 12:05 schreef M42 het volgende:
Dat betekent dat iedereen naast zijn huis straks een spoor heeft... en hoe maak je overal dat spoor danbeetje vivieuze cirkel.
Ik woon in de randstad. Ik denk trouwens dat het JUIST in Groningen lastiger is om zonder auto te leven, omdat er op het platteland geen werkgelegenheid is.quote:Zonder auto's/vrachtwagens/bussen e.d. is het onmogelijk om nog normaal te leven... misschien dat jullie in Groningen nog gewend zijn om zo prehistorisch te leven, maar in de randstad is het toch totaal anders.
Lees mijn OP nog eens.quote:Ook leuk als iemand naar het ziekenhuis moet of de politie en/of brandweer moet uitrukken PER FIETS![]()
Voorlopig zijn echt schone auto´s natuurlijk ook nog een utopie.quote:Op donderdag 5 juli 2007 12:36 schreef M42 het volgende:
Ja dat gaat dus gewoon allemaal nergens over...
Gewoon auto's SCHOON maken en geen onmogelijke utopie (voor jou dan)
quote:Op donderdag 5 juli 2007 12:36 schreef M42 het volgende:
Ja dat gaat dus gewoon allemaal nergens over...
Gewoon auto's SCHOON maken en geen onmogelijke utopie (voor jou dan)
quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:57 schreef ijsbrekertje het volgende:
Dit topic is gewoon een gedachtenexperiment. Denk mee over de positieve en negatieve gevolgen van de plannen van TS. Misschien brengt het je op andere gedachten, misschien niet. Maar het is in elk geval een andere insteek (buiten de platgetreden loopgraven) voor een discussie tussen petrolheads en boomknuffelaars.
En hoe ga ik met mijn 6 gereedschapkoffers, kabelrollen en reserve onderdelen bij mijn klanten langs? Op de fiets?quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:37 schreef sungaMsunitraM het volgende:
-Per 2047 zijn auto's alleen nog toegestaan voor politie, brandweer en medische hulpdiensten.
nee, TS wil gewoon dat je je werk dichter bij huis zoektquote:Op donderdag 5 juli 2007 12:51 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
En hoe ga ik met mijn 6 gereedschapkoffers, kabelrollen en reserve onderdelen bij mijn klanten langs? Op de fiets?
tegen die tijd kan je op afstand de diagnose stellen en gerichtte werk gaanquote:Op donderdag 5 juli 2007 12:51 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
En hoe ga ik met mijn 6 gereedschapkoffers, kabelrollen en reserve onderdelen bij mijn klanten langs? Op de fiets?
Je snapt toch hopelijk wel dat dit topic een reactie was op een topic van een andere josti in POL?quote:Op donderdag 5 juli 2007 12:55 schreef Lithion het volgende:
Aha, TS wil dus ook overal lokale fietsfabrieken, met een lokale staalfabrieken om het materiaal aan te leveren die weer afhankelijk zijn van lokale ijzermijnen.
Goh, wat schept het toch een levensvreugde dat elke josti zomaar in POL kan posten zeg. Wat een verrijking, dit soort topics.
Ja. En?quote:Op donderdag 5 juli 2007 12:57 schreef du_ke het volgende:
Je snapt toch hopelijk wel dat dit topic een reactie was op een topic van een andere josti in POL?
Je kan natuurlijk niet alle grondstoffen uit je achtertuin halen, maar je kan wel proberen het gebruik van grondstoffen die van ver weg moeten komen te beperken. En een fiets hoeft niet per se uit China te komen.quote:Op donderdag 5 juli 2007 12:55 schreef Lithion het volgende:
Aha, TS wil dus ook overal lokale fietsfabrieken, met een lokale staalfabrieken om het materiaal aan te leveren die weer afhankelijk zijn van lokale ijzermijnen.
Scheldenquote:Goh, wat schept het toch een levensvreugde dat elke josti zomaar in POL kan posten zeg. Wat een verrijking, dit soort topics.
quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:02 schreef hierissiedan het volgende:
En dan nog autovrij... Dan moet er eerst heeeeel wat gebeuren met het OV
Hou nou op met je propaganda! denk nou eens 1 keer echt na. Gewoon SCHOON vervoer maken en dit komt er al HEEL SNEL AAN! en is beter te realiseren dan de hele wereldeconomie in elkaar te laten storten met miljoenen tot miljarden slachtoffers op jouw geweten.quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:04 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]Je begrijpt t nog niet.
We moeten niet op andere manieren even ver reizen, we moeten gewoon MINDER reizen!
jij bent echt niet goed wijsquote:Op woensdag 4 juli 2007 14:37 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Landgenoten, laten we nou eerlijk zijn. Hebben de hoge heren in Den Haag 100 jaar geleden niet gewoon een kapitale fout gemaakt door jan en alleman zomaar toe te staan een auto te kopen en te besturen? Eigenlijk net zoiets als de vuurwapens in Amerika; je staat het toe zonder dat je voorziet wat de gevolgen zullen zijn, het loopt vreselijk uit de klauw, en omdat iedereen het inmiddels als een verworven recht beschouwt is het verdomd moeilijk om er nog wat aan te doen.
Daarom is het hoog tijd dat er een sterke leider met lef opstaat die de autogekte drastisch aan banden legt! Want wat heeft de auto ons nou gebracht in die 100 jaar? Een totaal verkeersinfarct, bewegingsarmoede, vervuiling, broeikaseffect, en een enorme afhankelijkheid van een ranzig clubje als de OPEC.
Nu zal je misschien kunnen zeggen dat de auto toch ook welvaart en vrijheid heeft gebracht, maar welbeschouwd valt dat vies tegen.
Want hoe vrij ben je als je in de file staat in het land met de hoogste autodichtheid ter wereld? En bovendien, de wet van de gelijkblijvende reistijd leert ons dat we met snellere vervoersmiddelen alleen maar verder gaan reizen, zodat we nog steeds net zo lang onderweg zijn! En waarom willen we dan zo ver weg? Om naar ons werk te gaan? En wat doen we met het geld dat we daar verdienen? Dat geven we uit aan een auto om naar dat werk toe te rijden. Eigenlijk zijn we gewoon slaaf van onze eigen mobiliteit!
Daarom stel ik de volgende maatregelen voor om in 40 jaar een nagenoeg autovrij Nederland te bereiken:
-Per direct de brandstofaccijns met 200% verhogen
-Per direct iedere zondag autovrij
-Per direct alle binnensteden autovrij
-Geen nieuwe rijbewijzen meer uitgeven
-Alle starters op de arbeidsmarkt en andere werkzoekenden verplichten binnen een fietsbare afstand van hun huis werk te zoeken
-Per 2047 zijn auto's alleen nog toegestaan voor politie, brandweer en medische hulpdiensten.Dus kies voor duurzaamheid, gezondheid en gezelligheid, stem Partij Nederland Autovrij!
[afbeelding]
[afbeelding]
Kan je dat idee van schoon vervoer even toelichten? dus het iets concreter maken, op welke methoden en technieken doel je en in hoeverre kunnen ze de traditionele systemen vervangen?quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:06 schreef M42 het volgende:
[..]
Hou nou op met je propaganda! denk nou eens 1 keer echt na. Gewoon SCHOON vervoer maken en dit komt er al HEEL SNEL AAN! en is beter te realiseren dan de hele wereldeconomie in elkaar te laten storten met miljoenen tot miljarden slachtoffers op jouw geweten.
Daarnaast moeten we gewoon flink recyclen, dan heb je altijd ijzer in de buurt.quote:Op donderdag 5 juli 2007 12:59 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk niet alle grondstoffen uit je achtertuin halen, maar je kan wel proberen het gebruik van grondstoffen die van ver weg moeten komen te beperken. En een fiets hoeft niet per se uit China te komen.
Als je de 7,3 miljoen auto's die er op dit moment in NL rondrijden omsmelt heb je genoeg ijzer om voor iedere Nederlanders meer dan 20 fietsen te makenquote:Op donderdag 5 juli 2007 13:10 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Daarnaast moeten we gewoon flink recyclen, dan heb je altijd ijzer in de buurt.
Blijkbaar is het goedkoper om ze helemaal uit China over te laten komen. Niets mis mee, toch? Dat heeft namelijk tot gevolg dat jij een procentueel lager bedrag uit hoeft te geven aan vervoer. Net zoals het feit dat paprika's en tomaten uit Spanje worden gehaald ervoor zorgt dat jij relatief minder van jou inkomen aan eten uit hoeft te geven. Sim-pel.quote:Op donderdag 5 juli 2007 12:59 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Je kan natuurlijk niet alle grondstoffen uit je achtertuin halen, maar je kan wel proberen het gebruik van grondstoffen die van ver weg moeten komen te beperken. En een fiets hoeft niet per se uit China te komen.
Je bént nu eenmaal een domme josti.quote:Schelden
Alle Drs. P albums omsmelten voor het aluminium.quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:10 schreef I.R.Baboon het volgende:
Daarnaast moeten we gewoon flink recyclen, dan heb je altijd ijzer in de buurt.
Zeg Lithion, ook in de nieuwe situatie is er nog wel sprake van enige ethiek hoor. Sommige dingen doe je gewoon niet.quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:36 schreef Lithion het volgende:
[..]
Alle Drs. P albums omsmelten voor het aluminium.
Waarom moet onze koopkracht per se zo hoog zijn ten koste van alles?quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:34 schreef Lithion het volgende:
Blijkbaar is het goedkoper om ze helemaal uit China over te laten komen. Niets mis mee, toch? Dat heeft namelijk tot gevolg dat jij een procentueel lager bedrag uit hoeft te geven aan vervoer. Net zoals het feit dat paprika's en tomaten uit Spanje worden gehaald ervoor zorgt dat jij relatief minder van jou inkomen aan eten uit hoeft te geven. Sim-pel.
In zekere zin wel jaquote:Maar jij wil terug naar de Middeleeuwen, waar mensen, vanwege hun beperkte mobiliteit, afhankelijk zijn van dure lokale alternatieven.
Om wat ik nu heb weg te flikkeren lijkt me wat onzinnig, maar om bij toekomstige aankopen eens wat meer na te denken over de herkomst en wijze van produceren van producten: zeer goed idee, ga ik zeker proberen. Zouden meer mensen moeten doenquote:Ik zou zeggen, begin bij jezelf en flikker 99% van wat je in huis hebt naar buiten want 99% komt van 'absurd verre' bestemmingen.
Eenrichtingsdenkenquote:Je bént nu eenmaal een domme josti.
Dat moet niet. Jij wil minder koopkracht? Prima, ga minder werken, koop alleen van lokale boeren en producenten. Niks mis mee. Veel plezier en stuur een kaartje!quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:46 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Waarom moet onze koopkracht per se zo hoog zijn ten koste van alles?
Dat is helemaal niet raar.quote:Want eigenlijk is het toch ontzettend raar dat onze koopkracht alleen maar kan bestaan doordat onze producten gemaakt worden door mensen die een fractie verdienen van wat wij verdienen!
Dan geef je het toch aan een groepje bijstandsmoeders of verzend je het naar Roemenië o.i.d.? Maar hey, ik verwacht dat uiteraard niet, want jouw solidariteit beperkt zich (net als bij zovele anderen) slechts tot de bezittingen van ánderen. Je bent geen knip voor je neus waard.quote:Om wat ik nu heb weg te flikkeren lijkt me wat onzinnig
Juiste determinatie.quote:Eenrichtingsdenken
quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:59 schreef Lithion het volgende:
Dat moet niet. Jij wil minder koopkracht? Prima, ga minder werken, koop alleen van lokale boeren en producenten. Niks mis mee. Veel plezier en stuur een kaartje!
En als we door ons kortzichtige denken nou met zn allen ten onder gaan?quote:Maar ga dat niet aan anderen opleggen.
Ik vind het wel raar.quote:Dat is helemaal niet raar.
Wat heeft dat er nou mee te maken?quote:Dan geef je het toch aan een groepje bijstandsmoeders of verzend je het naar Roemenië o.i.d.?
quote:Maar hey, ik verwacht dat uiteraard niet, want jouw solidariteit beperkt zich (net als bij zovele anderen) slechts tot de bezittingen van ánderen. Je bent geen knip voor je neus waard.
Hoezo gaan we ten onder?quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:04 schreef sungaMsunitraM het volgende:
En als we door ons kortzichtige denken nou met zn allen ten onder gaan?
Jammer voor je. Het ís namelijk niet raar.quote:Ik vind het wel raar.
Jij vond weggooien onzinnig. Prima, is inderdaad verspilling van materiaal en energie. Maar als anderen er nog gebruik van kunnen maken, waar zou je het dan zelf nog houden? Je bent toch zo tegen zaken die van over de hele wereld komen? Of het dan gaat om dingen die je al hebt of die je nog aan wil schaffen, daartussen is dan geen wezenlijk verschil.quote:Wat heeft dat er nou mee te maken?
Maar WAAROM wil je dat iedereen opleggen? Doe wat je zelf wil, maar laat mijn portemonnee met rust.quote:Stel dat mijn plannen doorgaan, dan neemt ook MIJN koopkracht flink af hoor.
Klimaatverandering, vervuiling, de spanningen in de wereld die door onze behoefte aan spullen en grondstoffen teweeg worden gebrachtquote:Op donderdag 5 juli 2007 14:07 schreef Lithion het volgende:
Hoezo gaan we ten onder?
Dat is dan een punt waar we niet uit gaan komen.quote:Jammer voor je. Het ís namelijk niet raar.
Het is echt niet zo dat ik op dit moment een ongelooflijke afkeer van mijn toetsenbord zit te voelen omdat het in China is gemaakt, maar ik vind het hele systeem gewoon raar eigenlijk.quote:Jij vond weggooien onzinnig. Prima, is inderdaad verspilling van materiaal en energie. Maar als anderen er nog gebruik van kunnen maken, waar zou je het dan zelf nog houden? Je bent toch zo tegen zaken die van over de hele wereld komen?
Als alleen ik het doe helpt dat zo weinigquote:Maar WAAROM wil je dat iedereen opleggen? Doe wat je zelf wil, maar laat mijn portemonnee met rust.
Automobilisten leggen ons ook platgereden kleuters en dichtgeslibte longen op.quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:07 schreef Lithion het volgende:
Maar WAAROM wil je dat iedereen opleggen? Doe wat je zelf wil, maar laat mijn portemonnee met rust.
Door de globalisering zijn er juist minder spanningen in de wereld dan ooit tevoren. Partijen die van elkaar afhankelijk zijn voor hun welvaart en welzijn hebben er geen baat bij om conflicten te hoog op te laten lopen. Het is juist in primitieve samenlevingen dat geweld gebruikt wordt om grondstoffen en grondgebied te bemachtigen. Bekijk het Europa van de 18e en 19e eeuw eens en hoeveel spanningen er toen alleen al in Europa waren. Globalisering is juist een zegening voor eenieder die een vreedzame wereld voorstaat.quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:11 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Klimaatverandering, vervuiling, de spanningen in de wereld die door onze behoefte aan spullen en grondstoffen teweeg worden gebracht
Mensen die iets niet begrijpen vinden zaken al snel raar, ja.quote:Het is echt niet zo dat ik op dit moment een ongelooflijke afkeer van mijn toetsenbord zit te voelen omdat het in China is gemaakt, maar ik vind het hele systeem gewoon raar eigenlijk.
Daar is wat voor te zeggen ja. Maar aan de andere kant: een beetje nationale rivalteit en een beetje xenofobie zijn wel goed voor de onderlinge solidariteit. Want al zijn we nu allemaal Europeanen en wereldburgers, en chatten we zonder moeite met mensen uit Australie, onze eigen buren kennen we niet eensquote:Op donderdag 5 juli 2007 14:17 schreef Lithion het volgende:
Door de globalisering zijn er juist minder spanningen in de wereld dan ooit tevoren. Partijen die van elkaar afhankelijk zijn voor hun welvaart en welzijn hebben er geen baat bij om conflicten te hoog op te laten lopen. Het is juist in primitieve samenlevingen dat geweld gebruikt wordt om grondstoffen en grondgebied te bemachtigen. Bekijk het Europa van de 18e en 19e eeuw eens en hoeveel spanningen er toen alleen al in Europa waren. Globalisering is juist een zegening voor eenieder die een vreedzame wereld voorstaat.
In welk opzicht vind jij dat het niet raar is dan? Ik snap ook wel dat het logisch is hoe de huidige situatie ontstaan is, maar daarom mag ik het nog wel raar vinden.quote:Mensen die iets niet begrijpen vinden zaken al snel raar, ja.
Ook jij stoot CO2 uit... trek even de vergelijking door graag.quote:
Alle beetjes helpen...quote:Als alleen ik het doe helpt dat zo weinig
Sorry hoor, maar die schone auto's zijn er al. Volg eens het nieuws! volgend jaar bv al in belgie te krijgen. En wat is er mis met MIJN utopie? het is makkelijker realiseerbaar dan jouw utopie waar de complete wereld eraan moet geloven met vele miljoenen tot miljarden slachtoffersquote:Op donderdag 5 juli 2007 12:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Voorlopig zijn echt schone auto´s natuurlijk ook nog een utopie.
Kom dan eens met een paar voorbeelden. Echt schone auto´s die binnenkort op grote schaal toepasbaar zijn heb ik nog neit gezien. Ben gewoon oprecht benieuwdquote:Op donderdag 5 juli 2007 14:49 schreef M42 het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar die schone auto's zijn er al. Volg eens het nieuws! volgend jaar bv al in belgie te krijgen. En wat is er mis met MIJN utopie? het is makkelijker realiseerbaar dan jouw utopie waar de complete wereld eraan moet geloven met vele miljoenen tot miljarden slachtoffers![]()
Als alles nou eens hybride wordt dan scheelt dat al een heel eind.quote:Op donderdag 5 juli 2007 15:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
Kom dan eens met een paar voorbeelden. Echt schone auto´s die binnenkort op grote schaal toepasbaar zijn heb ik nog neit gezien. Ben gewoon oprecht benieuwd![]()
Dat scheelt een stuk en is zeker stukken schoner. Maar echt schoon is het gewoon nog niet. Net als electrische auto´s.quote:Op donderdag 5 juli 2007 16:02 schreef Gold_Leader het volgende:
[..]
Als alles nou een hybride wordt dan scheelt dat al een heel eind.
Waarom zou ik mijn buren goed wíllen kennen, juist daarvoor kies ik toch mijn eigen vrienden?quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:28 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Want al zijn we nu allemaal Europeanen en wereldburgers, en chatten we zonder moeite met mensen uit Australie, onze eigen buren kennen we niet eens
Hè ja, laten we allemaal in een Prius gaan rijden.quote:Op donderdag 5 juli 2007 16:02 schreef Gold_Leader het volgende:
Als alles nou een hybride wordt dan scheelt dat al een heel eind.
Beter een goede buur dan een verre vriendquote:Op donderdag 5 juli 2007 16:13 schreef FrituurVetPet het volgende:
Waarom zou ik mijn buren goed wíllen kennen, juist daarvoor kies ik toch mijn eigen vrienden?
Niet als je de mogelijkheid tot reizen hebtquote:Op donderdag 5 juli 2007 16:24 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Beter een goede buur dan een verre vriend![]()
Onzin. De uitstoot met rijden is lager, maar alles tezamen is een hybride voor het milieu geen aanwinst. Neem dan gewoon een zuinige kleine auto.quote:Op donderdag 5 juli 2007 16:05 schreef du_ke het volgende:
Dat scheelt een stuk en is zeker stukken schoner. Maar echt schoon is het gewoon nog niet. Net als electrische auto´s.
Eigenlijk is ook dit onwaar. Auto's zijn allemaal verplicht al bijzonder schoon in vergelijking met 20 jaar terug.quote:Op donderdag 5 juli 2007 15:55 schreef du_ke het volgende:
Echt schone auto´s die binnenkort op grote schaal toepasbaar zijn heb ik nog neit gezien. Ben gewoon oprecht benieuwd![]()
Ze zijn zeker schoner maar echt schoon (dus geen milieubelasting bij bouw, gebruik en sloop) zijn ze natuurlijk nog niet. Is ook niet realistisch voorlopig.quote:Op donderdag 5 juli 2007 16:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Eigenlijk is ook dit onwaar. Auto's zijn allemaal verplicht al bijzonder schoon in vergelijking met 20 jaar terug.
De auto doet vwb milieuschade niet meer onder voor het OV.
De tram en metro van Amsterdam rijden toch op groene stroom? Milieuvriendelijker kan het toch niet?quote:Op donderdag 5 juli 2007 16:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Eigenlijk is ook dit onwaar. Auto's zijn allemaal verplicht al bijzonder schoon in vergelijking met 20 jaar terug.
De auto doet vwb milieuschade niet meer onder voor het OV.
Er stond een tijd geleden een artikel in de krant dat de trein vrijwel net zo vervuilend is als de auto, rekening houdend met het feit dat er in een trein veel meer mensen passen.quote:Op donderdag 5 juli 2007 17:14 schreef sungaMsunitraM het volgende:
De treinen rijden op vieze Duitse kolenstroom
Inderdaad, de mensen na mij zoeken het maar uit.quote:Op donderdag 5 juli 2007 17:19 schreef Pikkebaas het volgende:
En dat milieu, dat kan me roesten, zal mijn tijd wel duren !
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |