Voorlopig zijn echt schone auto´s natuurlijk ook nog een utopie.quote:Op donderdag 5 juli 2007 12:36 schreef M42 het volgende:
Ja dat gaat dus gewoon allemaal nergens over...
Gewoon auto's SCHOON maken en geen onmogelijke utopie (voor jou dan)
quote:Op donderdag 5 juli 2007 12:36 schreef M42 het volgende:
Ja dat gaat dus gewoon allemaal nergens over...
Gewoon auto's SCHOON maken en geen onmogelijke utopie (voor jou dan)
quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:57 schreef ijsbrekertje het volgende:
Dit topic is gewoon een gedachtenexperiment. Denk mee over de positieve en negatieve gevolgen van de plannen van TS. Misschien brengt het je op andere gedachten, misschien niet. Maar het is in elk geval een andere insteek (buiten de platgetreden loopgraven) voor een discussie tussen petrolheads en boomknuffelaars.
En hoe ga ik met mijn 6 gereedschapkoffers, kabelrollen en reserve onderdelen bij mijn klanten langs? Op de fiets?quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:37 schreef sungaMsunitraM het volgende:
-Per 2047 zijn auto's alleen nog toegestaan voor politie, brandweer en medische hulpdiensten.
nee, TS wil gewoon dat je je werk dichter bij huis zoektquote:Op donderdag 5 juli 2007 12:51 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
En hoe ga ik met mijn 6 gereedschapkoffers, kabelrollen en reserve onderdelen bij mijn klanten langs? Op de fiets?
tegen die tijd kan je op afstand de diagnose stellen en gerichtte werk gaanquote:Op donderdag 5 juli 2007 12:51 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
En hoe ga ik met mijn 6 gereedschapkoffers, kabelrollen en reserve onderdelen bij mijn klanten langs? Op de fiets?
Je snapt toch hopelijk wel dat dit topic een reactie was op een topic van een andere josti in POL?quote:Op donderdag 5 juli 2007 12:55 schreef Lithion het volgende:
Aha, TS wil dus ook overal lokale fietsfabrieken, met een lokale staalfabrieken om het materiaal aan te leveren die weer afhankelijk zijn van lokale ijzermijnen.
Goh, wat schept het toch een levensvreugde dat elke josti zomaar in POL kan posten zeg. Wat een verrijking, dit soort topics.
Ja. En?quote:Op donderdag 5 juli 2007 12:57 schreef du_ke het volgende:
Je snapt toch hopelijk wel dat dit topic een reactie was op een topic van een andere josti in POL?
Je kan natuurlijk niet alle grondstoffen uit je achtertuin halen, maar je kan wel proberen het gebruik van grondstoffen die van ver weg moeten komen te beperken. En een fiets hoeft niet per se uit China te komen.quote:Op donderdag 5 juli 2007 12:55 schreef Lithion het volgende:
Aha, TS wil dus ook overal lokale fietsfabrieken, met een lokale staalfabrieken om het materiaal aan te leveren die weer afhankelijk zijn van lokale ijzermijnen.
Scheldenquote:Goh, wat schept het toch een levensvreugde dat elke josti zomaar in POL kan posten zeg. Wat een verrijking, dit soort topics.
quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:02 schreef hierissiedan het volgende:
En dan nog autovrij... Dan moet er eerst heeeeel wat gebeuren met het OV
Hou nou op met je propaganda! denk nou eens 1 keer echt na. Gewoon SCHOON vervoer maken en dit komt er al HEEL SNEL AAN! en is beter te realiseren dan de hele wereldeconomie in elkaar te laten storten met miljoenen tot miljarden slachtoffers op jouw geweten.quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:04 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]Je begrijpt t nog niet.
We moeten niet op andere manieren even ver reizen, we moeten gewoon MINDER reizen!
jij bent echt niet goed wijsquote:Op woensdag 4 juli 2007 14:37 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Landgenoten, laten we nou eerlijk zijn. Hebben de hoge heren in Den Haag 100 jaar geleden niet gewoon een kapitale fout gemaakt door jan en alleman zomaar toe te staan een auto te kopen en te besturen? Eigenlijk net zoiets als de vuurwapens in Amerika; je staat het toe zonder dat je voorziet wat de gevolgen zullen zijn, het loopt vreselijk uit de klauw, en omdat iedereen het inmiddels als een verworven recht beschouwt is het verdomd moeilijk om er nog wat aan te doen.
Daarom is het hoog tijd dat er een sterke leider met lef opstaat die de autogekte drastisch aan banden legt! Want wat heeft de auto ons nou gebracht in die 100 jaar? Een totaal verkeersinfarct, bewegingsarmoede, vervuiling, broeikaseffect, en een enorme afhankelijkheid van een ranzig clubje als de OPEC.
Nu zal je misschien kunnen zeggen dat de auto toch ook welvaart en vrijheid heeft gebracht, maar welbeschouwd valt dat vies tegen.
Want hoe vrij ben je als je in de file staat in het land met de hoogste autodichtheid ter wereld? En bovendien, de wet van de gelijkblijvende reistijd leert ons dat we met snellere vervoersmiddelen alleen maar verder gaan reizen, zodat we nog steeds net zo lang onderweg zijn! En waarom willen we dan zo ver weg? Om naar ons werk te gaan? En wat doen we met het geld dat we daar verdienen? Dat geven we uit aan een auto om naar dat werk toe te rijden. Eigenlijk zijn we gewoon slaaf van onze eigen mobiliteit!
Daarom stel ik de volgende maatregelen voor om in 40 jaar een nagenoeg autovrij Nederland te bereiken:
-Per direct de brandstofaccijns met 200% verhogen
-Per direct iedere zondag autovrij
-Per direct alle binnensteden autovrij
-Geen nieuwe rijbewijzen meer uitgeven
-Alle starters op de arbeidsmarkt en andere werkzoekenden verplichten binnen een fietsbare afstand van hun huis werk te zoeken
-Per 2047 zijn auto's alleen nog toegestaan voor politie, brandweer en medische hulpdiensten.Dus kies voor duurzaamheid, gezondheid en gezelligheid, stem Partij Nederland Autovrij!
[afbeelding]
[afbeelding]
Kan je dat idee van schoon vervoer even toelichten? dus het iets concreter maken, op welke methoden en technieken doel je en in hoeverre kunnen ze de traditionele systemen vervangen?quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:06 schreef M42 het volgende:
[..]
Hou nou op met je propaganda! denk nou eens 1 keer echt na. Gewoon SCHOON vervoer maken en dit komt er al HEEL SNEL AAN! en is beter te realiseren dan de hele wereldeconomie in elkaar te laten storten met miljoenen tot miljarden slachtoffers op jouw geweten.
Daarnaast moeten we gewoon flink recyclen, dan heb je altijd ijzer in de buurt.quote:Op donderdag 5 juli 2007 12:59 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk niet alle grondstoffen uit je achtertuin halen, maar je kan wel proberen het gebruik van grondstoffen die van ver weg moeten komen te beperken. En een fiets hoeft niet per se uit China te komen.
Als je de 7,3 miljoen auto's die er op dit moment in NL rondrijden omsmelt heb je genoeg ijzer om voor iedere Nederlanders meer dan 20 fietsen te makenquote:Op donderdag 5 juli 2007 13:10 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Daarnaast moeten we gewoon flink recyclen, dan heb je altijd ijzer in de buurt.
Blijkbaar is het goedkoper om ze helemaal uit China over te laten komen. Niets mis mee, toch? Dat heeft namelijk tot gevolg dat jij een procentueel lager bedrag uit hoeft te geven aan vervoer. Net zoals het feit dat paprika's en tomaten uit Spanje worden gehaald ervoor zorgt dat jij relatief minder van jou inkomen aan eten uit hoeft te geven. Sim-pel.quote:Op donderdag 5 juli 2007 12:59 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Je kan natuurlijk niet alle grondstoffen uit je achtertuin halen, maar je kan wel proberen het gebruik van grondstoffen die van ver weg moeten komen te beperken. En een fiets hoeft niet per se uit China te komen.
Je bént nu eenmaal een domme josti.quote:Schelden
Alle Drs. P albums omsmelten voor het aluminium.quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:10 schreef I.R.Baboon het volgende:
Daarnaast moeten we gewoon flink recyclen, dan heb je altijd ijzer in de buurt.
Zeg Lithion, ook in de nieuwe situatie is er nog wel sprake van enige ethiek hoor. Sommige dingen doe je gewoon niet.quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:36 schreef Lithion het volgende:
[..]
Alle Drs. P albums omsmelten voor het aluminium.
Waarom moet onze koopkracht per se zo hoog zijn ten koste van alles?quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:34 schreef Lithion het volgende:
Blijkbaar is het goedkoper om ze helemaal uit China over te laten komen. Niets mis mee, toch? Dat heeft namelijk tot gevolg dat jij een procentueel lager bedrag uit hoeft te geven aan vervoer. Net zoals het feit dat paprika's en tomaten uit Spanje worden gehaald ervoor zorgt dat jij relatief minder van jou inkomen aan eten uit hoeft te geven. Sim-pel.
In zekere zin wel jaquote:Maar jij wil terug naar de Middeleeuwen, waar mensen, vanwege hun beperkte mobiliteit, afhankelijk zijn van dure lokale alternatieven.
Om wat ik nu heb weg te flikkeren lijkt me wat onzinnig, maar om bij toekomstige aankopen eens wat meer na te denken over de herkomst en wijze van produceren van producten: zeer goed idee, ga ik zeker proberen. Zouden meer mensen moeten doenquote:Ik zou zeggen, begin bij jezelf en flikker 99% van wat je in huis hebt naar buiten want 99% komt van 'absurd verre' bestemmingen.
Eenrichtingsdenkenquote:Je bént nu eenmaal een domme josti.
Dat moet niet. Jij wil minder koopkracht? Prima, ga minder werken, koop alleen van lokale boeren en producenten. Niks mis mee. Veel plezier en stuur een kaartje!quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:46 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Waarom moet onze koopkracht per se zo hoog zijn ten koste van alles?
Dat is helemaal niet raar.quote:Want eigenlijk is het toch ontzettend raar dat onze koopkracht alleen maar kan bestaan doordat onze producten gemaakt worden door mensen die een fractie verdienen van wat wij verdienen!
Dan geef je het toch aan een groepje bijstandsmoeders of verzend je het naar Roemenië o.i.d.? Maar hey, ik verwacht dat uiteraard niet, want jouw solidariteit beperkt zich (net als bij zovele anderen) slechts tot de bezittingen van ánderen. Je bent geen knip voor je neus waard.quote:Om wat ik nu heb weg te flikkeren lijkt me wat onzinnig
Juiste determinatie.quote:Eenrichtingsdenken
quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:59 schreef Lithion het volgende:
Dat moet niet. Jij wil minder koopkracht? Prima, ga minder werken, koop alleen van lokale boeren en producenten. Niks mis mee. Veel plezier en stuur een kaartje!
En als we door ons kortzichtige denken nou met zn allen ten onder gaan?quote:Maar ga dat niet aan anderen opleggen.
Ik vind het wel raar.quote:Dat is helemaal niet raar.
Wat heeft dat er nou mee te maken?quote:Dan geef je het toch aan een groepje bijstandsmoeders of verzend je het naar Roemenië o.i.d.?
quote:Maar hey, ik verwacht dat uiteraard niet, want jouw solidariteit beperkt zich (net als bij zovele anderen) slechts tot de bezittingen van ánderen. Je bent geen knip voor je neus waard.
Hoezo gaan we ten onder?quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:04 schreef sungaMsunitraM het volgende:
En als we door ons kortzichtige denken nou met zn allen ten onder gaan?
Jammer voor je. Het ís namelijk niet raar.quote:Ik vind het wel raar.
Jij vond weggooien onzinnig. Prima, is inderdaad verspilling van materiaal en energie. Maar als anderen er nog gebruik van kunnen maken, waar zou je het dan zelf nog houden? Je bent toch zo tegen zaken die van over de hele wereld komen? Of het dan gaat om dingen die je al hebt of die je nog aan wil schaffen, daartussen is dan geen wezenlijk verschil.quote:Wat heeft dat er nou mee te maken?
Maar WAAROM wil je dat iedereen opleggen? Doe wat je zelf wil, maar laat mijn portemonnee met rust.quote:Stel dat mijn plannen doorgaan, dan neemt ook MIJN koopkracht flink af hoor.
Klimaatverandering, vervuiling, de spanningen in de wereld die door onze behoefte aan spullen en grondstoffen teweeg worden gebrachtquote:Op donderdag 5 juli 2007 14:07 schreef Lithion het volgende:
Hoezo gaan we ten onder?
Dat is dan een punt waar we niet uit gaan komen.quote:Jammer voor je. Het ís namelijk niet raar.
Het is echt niet zo dat ik op dit moment een ongelooflijke afkeer van mijn toetsenbord zit te voelen omdat het in China is gemaakt, maar ik vind het hele systeem gewoon raar eigenlijk.quote:Jij vond weggooien onzinnig. Prima, is inderdaad verspilling van materiaal en energie. Maar als anderen er nog gebruik van kunnen maken, waar zou je het dan zelf nog houden? Je bent toch zo tegen zaken die van over de hele wereld komen?
Als alleen ik het doe helpt dat zo weinigquote:Maar WAAROM wil je dat iedereen opleggen? Doe wat je zelf wil, maar laat mijn portemonnee met rust.
Automobilisten leggen ons ook platgereden kleuters en dichtgeslibte longen op.quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:07 schreef Lithion het volgende:
Maar WAAROM wil je dat iedereen opleggen? Doe wat je zelf wil, maar laat mijn portemonnee met rust.
Door de globalisering zijn er juist minder spanningen in de wereld dan ooit tevoren. Partijen die van elkaar afhankelijk zijn voor hun welvaart en welzijn hebben er geen baat bij om conflicten te hoog op te laten lopen. Het is juist in primitieve samenlevingen dat geweld gebruikt wordt om grondstoffen en grondgebied te bemachtigen. Bekijk het Europa van de 18e en 19e eeuw eens en hoeveel spanningen er toen alleen al in Europa waren. Globalisering is juist een zegening voor eenieder die een vreedzame wereld voorstaat.quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:11 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Klimaatverandering, vervuiling, de spanningen in de wereld die door onze behoefte aan spullen en grondstoffen teweeg worden gebracht
Mensen die iets niet begrijpen vinden zaken al snel raar, ja.quote:Het is echt niet zo dat ik op dit moment een ongelooflijke afkeer van mijn toetsenbord zit te voelen omdat het in China is gemaakt, maar ik vind het hele systeem gewoon raar eigenlijk.
Daar is wat voor te zeggen ja. Maar aan de andere kant: een beetje nationale rivalteit en een beetje xenofobie zijn wel goed voor de onderlinge solidariteit. Want al zijn we nu allemaal Europeanen en wereldburgers, en chatten we zonder moeite met mensen uit Australie, onze eigen buren kennen we niet eensquote:Op donderdag 5 juli 2007 14:17 schreef Lithion het volgende:
Door de globalisering zijn er juist minder spanningen in de wereld dan ooit tevoren. Partijen die van elkaar afhankelijk zijn voor hun welvaart en welzijn hebben er geen baat bij om conflicten te hoog op te laten lopen. Het is juist in primitieve samenlevingen dat geweld gebruikt wordt om grondstoffen en grondgebied te bemachtigen. Bekijk het Europa van de 18e en 19e eeuw eens en hoeveel spanningen er toen alleen al in Europa waren. Globalisering is juist een zegening voor eenieder die een vreedzame wereld voorstaat.
In welk opzicht vind jij dat het niet raar is dan? Ik snap ook wel dat het logisch is hoe de huidige situatie ontstaan is, maar daarom mag ik het nog wel raar vinden.quote:Mensen die iets niet begrijpen vinden zaken al snel raar, ja.
Ook jij stoot CO2 uit... trek even de vergelijking door graag.quote:
Alle beetjes helpen...quote:Als alleen ik het doe helpt dat zo weinig
Sorry hoor, maar die schone auto's zijn er al. Volg eens het nieuws! volgend jaar bv al in belgie te krijgen. En wat is er mis met MIJN utopie? het is makkelijker realiseerbaar dan jouw utopie waar de complete wereld eraan moet geloven met vele miljoenen tot miljarden slachtoffersquote:Op donderdag 5 juli 2007 12:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Voorlopig zijn echt schone auto´s natuurlijk ook nog een utopie.
Kom dan eens met een paar voorbeelden. Echt schone auto´s die binnenkort op grote schaal toepasbaar zijn heb ik nog neit gezien. Ben gewoon oprecht benieuwdquote:Op donderdag 5 juli 2007 14:49 schreef M42 het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar die schone auto's zijn er al. Volg eens het nieuws! volgend jaar bv al in belgie te krijgen. En wat is er mis met MIJN utopie? het is makkelijker realiseerbaar dan jouw utopie waar de complete wereld eraan moet geloven met vele miljoenen tot miljarden slachtoffers![]()
Als alles nou eens hybride wordt dan scheelt dat al een heel eind.quote:Op donderdag 5 juli 2007 15:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
Kom dan eens met een paar voorbeelden. Echt schone auto´s die binnenkort op grote schaal toepasbaar zijn heb ik nog neit gezien. Ben gewoon oprecht benieuwd![]()
Dat scheelt een stuk en is zeker stukken schoner. Maar echt schoon is het gewoon nog niet. Net als electrische auto´s.quote:Op donderdag 5 juli 2007 16:02 schreef Gold_Leader het volgende:
[..]
Als alles nou een hybride wordt dan scheelt dat al een heel eind.
Waarom zou ik mijn buren goed wíllen kennen, juist daarvoor kies ik toch mijn eigen vrienden?quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:28 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Want al zijn we nu allemaal Europeanen en wereldburgers, en chatten we zonder moeite met mensen uit Australie, onze eigen buren kennen we niet eens
Hè ja, laten we allemaal in een Prius gaan rijden.quote:Op donderdag 5 juli 2007 16:02 schreef Gold_Leader het volgende:
Als alles nou een hybride wordt dan scheelt dat al een heel eind.
Beter een goede buur dan een verre vriendquote:Op donderdag 5 juli 2007 16:13 schreef FrituurVetPet het volgende:
Waarom zou ik mijn buren goed wíllen kennen, juist daarvoor kies ik toch mijn eigen vrienden?
Niet als je de mogelijkheid tot reizen hebtquote:Op donderdag 5 juli 2007 16:24 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Beter een goede buur dan een verre vriend![]()
Onzin. De uitstoot met rijden is lager, maar alles tezamen is een hybride voor het milieu geen aanwinst. Neem dan gewoon een zuinige kleine auto.quote:Op donderdag 5 juli 2007 16:05 schreef du_ke het volgende:
Dat scheelt een stuk en is zeker stukken schoner. Maar echt schoon is het gewoon nog niet. Net als electrische auto´s.
Eigenlijk is ook dit onwaar. Auto's zijn allemaal verplicht al bijzonder schoon in vergelijking met 20 jaar terug.quote:Op donderdag 5 juli 2007 15:55 schreef du_ke het volgende:
Echt schone auto´s die binnenkort op grote schaal toepasbaar zijn heb ik nog neit gezien. Ben gewoon oprecht benieuwd![]()
Ze zijn zeker schoner maar echt schoon (dus geen milieubelasting bij bouw, gebruik en sloop) zijn ze natuurlijk nog niet. Is ook niet realistisch voorlopig.quote:Op donderdag 5 juli 2007 16:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Eigenlijk is ook dit onwaar. Auto's zijn allemaal verplicht al bijzonder schoon in vergelijking met 20 jaar terug.
De auto doet vwb milieuschade niet meer onder voor het OV.
De tram en metro van Amsterdam rijden toch op groene stroom? Milieuvriendelijker kan het toch niet?quote:Op donderdag 5 juli 2007 16:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Eigenlijk is ook dit onwaar. Auto's zijn allemaal verplicht al bijzonder schoon in vergelijking met 20 jaar terug.
De auto doet vwb milieuschade niet meer onder voor het OV.
Er stond een tijd geleden een artikel in de krant dat de trein vrijwel net zo vervuilend is als de auto, rekening houdend met het feit dat er in een trein veel meer mensen passen.quote:Op donderdag 5 juli 2007 17:14 schreef sungaMsunitraM het volgende:
De treinen rijden op vieze Duitse kolenstroom
Inderdaad, de mensen na mij zoeken het maar uit.quote:Op donderdag 5 juli 2007 17:19 schreef Pikkebaas het volgende:
En dat milieu, dat kan me roesten, zal mijn tijd wel duren !
hmm denk dat ik dat ook maar ga doen als ik een auto koop.quote:Op donderdag 5 juli 2007 17:19 schreef Pikkebaas het volgende:
Ik heb laatst nog heerlijk een auto ZONDER roetfilter gekocht. Is toch zo'n 1000.- goedkoper.
En dat milieu, dat kan me roesten, zal mijn tijd wel duren !
'tuurlijk ! Een weet je wat de fracking bonus is ? Een auto MET roetfilter (affabriek) zal periodiek extra brandstf inspuiten om zo het filter schoon te branden. Mijn auto niet, hierdoor kan ik op een volle tank 10% verder rijden dan met een filterquote:Op donderdag 5 juli 2007 19:31 schreef Gold_Leader het volgende:
[..]
hmm denk dat ik dat ook maar ga doen als ik een auto koop.
best wel een goede bezuinigingstip eigenlijk om geld te besparen.![]()
![]()
quote:Op donderdag 5 juli 2007 18:26 schreef Little_Meanie het volgende:
dat mensen hier de moeite nemen om serieus op dit topic te reageren
Idd, er was al eerder zo'n anti-kapitalistische linkse romanticus, met een verlangen om terug te gaan naar de natuur en lokale landbouw. Hij was anti-auto en maar pro voor de paard en wagen. Dit was hij:quote:
Hij had ook een zeer effectief anti-overbevolkingsbeleid!quote:Op vrijdag 13 juli 2007 05:35 schreef Demophon het volgende:
Idd, er was al eerder zo'n anti-kapitalistische linkse romanticus, met een verlangen om terug te gaan naar de natuur en lokale landbouw. Hij was anti-auto en maar pro voor de paard en wagen. Dit was hij:
[Pol Pot]
Op de fiets jaquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 11:42 schreef draaijer het volgende:
Jij denkt dat een bedrijf nooit naar zijn of haar klanten toe zal moeten bla bla bla..
Leuk voor al die werkgevers die toch al nauwelijks aan goed personeel kunnen komen. Het is puur een aangelegenheid tussen werkgever en werknemer hoeveel reiskostenvergoeding er wordt gegeven, daar hoort de overheid zich helemaal niet mee te bemoeien.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 10:29 schreef Plato1980 het volgende:
Wat betreft woon-werkverkeer zou het systeem van reiskostenvergoeding omgedraaid moeten worden: mensen die dicht bij hun werk wonen worden beloond en hoe mensen die ver weg wonen ontvangen geen vergoeding meer.
Men is nu al niet in staat om mensen in de spits op een fatsoenlijke manier van A naar B te brengen. Nog meer gebruikers zal daar geen verbetering in brengen. Bovendien wordt het hoog tijd dat de kosten van het OV worden verhaald op de gebruiker in plaats van op de belastingbetaler.quote:Behalve dan voor het OV.
De overheid kan het niet verbieden, maar hoeft het ook niet te stimuleren en te faciliteren. Afgezien daarvan is het voor een werkgever ook prettiger als zijn personeel dicht bij kantoor woont, dus waarom zou je dat niet belonen?quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 13:14 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Leuk voor al die werkgevers die toch al nauwelijks aan goed personeel kunnen komen. Het is puur een aangelegenheid tussen werkgever en werknemer hoeveel reiskostenvergoeding er wordt gegeven, daar hoort de overheid zich helemaal niet mee te bemoeien.
Maar door de reiskostenvergoeding bij gebruik van een auto boven een bepaalde afstand te belasten bemoeit de overheid zich weldegelijk met zaken die haar niets aangaan.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 14:09 schreef Plato1980 het volgende:
De overheid kan het niet verbieden, maar hoeft het ook niet te stimuleren en te faciliteren.
Omdat iedere werkgever prima zelf kan bepalen of hij het prettig vindt dat zijn personeel dichtbij woont. Als een werkgever er voor kiest om de reiskostenvergoeding aan te passen zodat personeel wordt gestimuleerd om dichterbij te komen wonen, dan heb ik daar geen enkel probleem mee. Maar de overheid moet zich daar niet mee bemoeien.quote:Afgezien daarvan is het voor een werkgever ook prettiger als zijn personeel dicht bij kantoor woont, dus waarom zou je dat niet belonen?
achteruitgang eerste klas is zo'n ding. Géén airco, 400km autonomie als je continu dezelfde trage snelheid aanhoudt, een top van 110 per uur, en je energie moet ook wel ergens vandaan komen, dus "op lucht" is weer zo'n leuke uitspraak; eigenlijk zuipt dat ding gewoon stroom om daarmee dat ding vol te tanken met perslucht.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:50 schreef koolstofje het volgende:
Gelukkig hoeven we niet auto vrij![]()
[afbeelding]
http://sync.nl/auto-op-lucht-een-feit/
Gewoon schoon, is dit niet een beetje meer te stimuleren.
Of zijn we van mening dat we maar meer moeten betalen aan onze overheid voor energie veslindende auto's?
Verplichten zou ik zo zeggen.
Diesel benzine eruit en rijden op lucht![]()
Moet je dit topic nou echt weer kicken?quote:Op vrijdag 21 september 2007 19:45 schreef Cheva het volgende:
Ja Transsport Nederland stopt met rijden, echt slim om de hele Nederlandse Economie te slopen .
* naar AIVD zwaaitquote:Op maandag 15 oktober 2007 21:06 schreef Kritski het volgende:
AIVD, lees je mee?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |