abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 juli 2007 @ 18:27:33 #151
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_51174877
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 17:19 schreef Pikkebaas het volgende:

En dat milieu, dat kan me roesten, zal mijn tijd wel duren !
Inderdaad, de mensen na mij zoeken het maar uit.
Het leven is kort, ik wil ervan genieten en niet aan de volgende generaties denken.
Egoistisch? Vast wel.
Kan het mij boeien?
pi_51176621
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 17:19 schreef Pikkebaas het volgende:
Ik heb laatst nog heerlijk een auto ZONDER roetfilter gekocht. Is toch zo'n 1000.- goedkoper.
En dat milieu, dat kan me roesten, zal mijn tijd wel duren !
hmm denk dat ik dat ook maar ga doen als ik een auto koop.
best wel een goede bezuinigingstip eigenlijk om geld te besparen.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 12:29:57 #153
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_51196537
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 19:31 schreef Gold_Leader het volgende:

[..]

hmm denk dat ik dat ook maar ga doen als ik een auto koop.
best wel een goede bezuinigingstip eigenlijk om geld te besparen.
'tuurlijk ! Een weet je wat de fracking bonus is ? Een auto MET roetfilter (affabriek) zal periodiek extra brandstf inspuiten om zo het filter schoon te branden. Mijn auto niet, hierdoor kan ik op een volle tank 10% verder rijden dan met een filter Kijk, ik heb een tankpas van de baas, maar ik sta dus minder vak bij die tochtige pomp
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_51198821
Laten we eerst eens beginnen om de fileproblematiek eens NIET alleen aan auto's te wijten. Ze zijn namelijk ook het gevolg van stompzinnig spreidingsbeleid en gebrekkige infrastructuur. Iedereen moet zonodig hutje-mutje wonen en werken in de randstad. Da's vragen om moeilijkheden. In andere delen van het land is er veel minder fileleed. Ik kom doorgaans prima vooruit in m'n auto; die paar files neem ik graag voor lief. Ik kan beroepsmatig niet zonder auto. Er is geen vervoersmiddel waarmee ik sneller en doelgerichter naar mijn plaats van bestemming kan komen.

Ik besteed de tijd en energie liever aan het ontwikkelen en bevorderen van schonere brandstoffen.
pi_51289466
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 18:26 schreef Little_Meanie het volgende:
dat mensen hier de moeite nemen om serieus op dit topic te reageren
  vrijdag 13 juli 2007 @ 05:35:19 #156
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_51418962
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 14:57 schreef SlimShady het volgende:
terug naar de middeleeuwen .
Idd, er was al eerder zo'n anti-kapitalistische linkse romanticus, met een verlangen om terug te gaan naar de natuur en lokale landbouw. Hij was anti-auto en maar pro voor de paard en wagen. Dit was hij:

"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_52450793
* In een snel rijdend voertuig gaat de tijd langzamer
* SMILE...... it confuses people
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:19:56 #158
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_52651230
Fietsen FTW !
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_52653079
Groot gelijk geen auto's op zondag.
Woon werk beperken, het is toch ook van de gekke dat de één van Amsterdam in Groningen werkt en dat de Groninger in Amsterdam werkt en ze kunnen elke dag naar elkaar zwaaien(gewoon verbieden).
ZWARE belasing leggen op grote auto's, en dan natuurlijk gGEEN belasting voor lichte auto's.
De steden en dorpen autovrij, fiest volstaat ruimschoots.
Woon werkverkeer alleen met een pas.
Verder als je ergens heen moet met de auto, vergunning aanvragen.
Zou mooi zijn, maarja onze overheid geil op het geld wat binnenstroomt van onze ototjes
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 01:25:10 #160
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_52667925
Ik houd het op de volgende standpunten:

• Voor elke auto die de binnenstad inrijdt tol vragen. (Naar voorbeeld van Londen en Stockholm.
  • Meer P+R-terreinen.
  • Beter openbaar vervoer.
  • Woon-werkverkeer tussen plaatsen die prima bereikbaar zijn per OV flink belasten.
  • Spoorlijnen upgraden tot 160 km/h of snellere trajecten aanleggen.
  • Voor oude/grote auto's moet meer parkeergeld betaald worden.

En de vier grootste steden verplichten hun OV-bedrijf te verkopen of zich alleen te richten op de planningstaken.
  •   zaterdag 25 augustus 2007 @ 10:18:12 #161
    109065 sungaMsunitraM
    Fancybox is not a function
    pi_52670589
    quote:
    Op vrijdag 13 juli 2007 05:35 schreef Demophon het volgende:
    Idd, er was al eerder zo'n anti-kapitalistische linkse romanticus, met een verlangen om terug te gaan naar de natuur en lokale landbouw. Hij was anti-auto en maar pro voor de paard en wagen. Dit was hij:

[Pol Pot]
    Hij had ook een zeer effectief anti-overbevolkingsbeleid!
    Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
    :9~
      zaterdag 25 augustus 2007 @ 10:29:13 #162
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_52670718
    Wat betreft woon-werkverkeer zou het systeem van reiskostenvergoeding omgedraaid moeten worden: mensen die dicht bij hun werk wonen worden beloond en hoe mensen die ver weg wonen ontvangen geen vergoeding meer. Behalve dan voor het OV.
    Giallo e nero è il tuo colore,
    giallo e nero Roda nel cuore.
    pi_52671733
    Pauper... Jij hebt blijkbaar geen vrienden door het hele land, jij werkt blijkbaar naast je werk, of je hebt geen werk.
    Jij denkt dat een bedrijf nooit naar zijn of haar klanten toe zal moeten bla bla bla..
    Jij vindt het leuk onzin te posten, maar doet dat in het verkeerde sub-forum
    pi_52672020
    Loopt dit topic nou nog steeds?
      zaterdag 25 augustus 2007 @ 12:26:47 #165
    109065 sungaMsunitraM
    Fancybox is not a function
    pi_52672639
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 11:42 schreef draaijer het volgende:
    Jij denkt dat een bedrijf nooit naar zijn of haar klanten toe zal moeten bla bla bla..
    Op de fiets ja
    Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
    :9~
      zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:14:16 #166
    58683 NewOrder
    markt anarchist
    pi_52673457
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 10:29 schreef Plato1980 het volgende:
    Wat betreft woon-werkverkeer zou het systeem van reiskostenvergoeding omgedraaid moeten worden: mensen die dicht bij hun werk wonen worden beloond en hoe mensen die ver weg wonen ontvangen geen vergoeding meer.
    Leuk voor al die werkgevers die toch al nauwelijks aan goed personeel kunnen komen. Het is puur een aangelegenheid tussen werkgever en werknemer hoeveel reiskostenvergoeding er wordt gegeven, daar hoort de overheid zich helemaal niet mee te bemoeien.
    quote:
    Behalve dan voor het OV.
    Men is nu al niet in staat om mensen in de spits op een fatsoenlijke manier van A naar B te brengen. Nog meer gebruikers zal daar geen verbetering in brengen. Bovendien wordt het hoog tijd dat de kosten van het OV worden verhaald op de gebruiker in plaats van op de belastingbetaler.
      zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:25:22 #167
    39952 Hukkie
    Wanna bang heads with me
    pi_52673673
    Je zal maar een intelligente boerenjongen uit een gronings dorpje zijn. Dan ben je min of meer verplicht om boer te worden. Lijkt wel 'nature/nurture'.
    There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
    DeviantArt
      zaterdag 25 augustus 2007 @ 14:09:58 #168
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_52674474
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 13:14 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Leuk voor al die werkgevers die toch al nauwelijks aan goed personeel kunnen komen. Het is puur een aangelegenheid tussen werkgever en werknemer hoeveel reiskostenvergoeding er wordt gegeven, daar hoort de overheid zich helemaal niet mee te bemoeien.
    De overheid kan het niet verbieden, maar hoeft het ook niet te stimuleren en te faciliteren. Afgezien daarvan is het voor een werkgever ook prettiger als zijn personeel dicht bij kantoor woont, dus waarom zou je dat niet belonen?
    Giallo e nero è il tuo colore,
    giallo e nero Roda nel cuore.
      zaterdag 25 augustus 2007 @ 16:36:52 #169
    58683 NewOrder
    markt anarchist
    pi_52677198
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 14:09 schreef Plato1980 het volgende:
    De overheid kan het niet verbieden, maar hoeft het ook niet te stimuleren en te faciliteren.
    Maar door de reiskostenvergoeding bij gebruik van een auto boven een bepaalde afstand te belasten bemoeit de overheid zich weldegelijk met zaken die haar niets aangaan.
    quote:
    Afgezien daarvan is het voor een werkgever ook prettiger als zijn personeel dicht bij kantoor woont, dus waarom zou je dat niet belonen?
    Omdat iedere werkgever prima zelf kan bepalen of hij het prettig vindt dat zijn personeel dichtbij woont. Als een werkgever er voor kiest om de reiskostenvergoeding aan te passen zodat personeel wordt gestimuleerd om dichterbij te komen wonen, dan heb ik daar geen enkel probleem mee. Maar de overheid moet zich daar niet mee bemoeien.
    pi_52677658
    kut hippie's
    pi_52766833
    Gelukkig hoeven we niet auto vrij

http://sync.nl/auto-op-lucht-een-feit/

Gewoon schoon, is dit niet een beetje meer te stimuleren.
    Of zijn we van mening dat we maar meer moeten betalen aan onze overheid voor energie veslindende auto's?
    Verplichten zou ik zo zeggen.
    Diesel benzine eruit en rijden op lucht
      zaterdag 1 september 2007 @ 11:50:58 #172
    137122 RobDrop
    It's the Gasman!
    pi_52864044
    Save the world and kill yourself!!!
    -Here we are now entertain us, put on your red shoes and dance the blues-
    -Als je Kashmir (LedZep) draait, en hij begint erover dat het een slechte cover van Puff Daddy is, mag je hem een doodschop verkopen...-
    pi_52864126
    quote:
    Op dinsdag 28 augustus 2007 22:50 schreef koolstofje het volgende:
    Gelukkig hoeven we niet auto vrij

[afbeelding]

http://sync.nl/auto-op-lucht-een-feit/

Gewoon schoon, is dit niet een beetje meer te stimuleren.
    Of zijn we van mening dat we maar meer moeten betalen aan onze overheid voor energie veslindende auto's?
    Verplichten zou ik zo zeggen.
    Diesel benzine eruit en rijden op lucht
    achteruitgang eerste klas is zo'n ding. Géén airco, 400km autonomie als je continu dezelfde trage snelheid aanhoudt, een top van 110 per uur, en je energie moet ook wel ergens vandaan komen, dus "op lucht" is weer zo'n leuke uitspraak; eigenlijk zuipt dat ding gewoon stroom om daarmee dat ding vol te tanken met perslucht.
    eerst Vlaming, dan pas belg
    Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
    En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
      vrijdag 21 september 2007 @ 19:45:04 #174
    178198 Cheva
    http://www.cheva.nl
    pi_53364242
    Ja Transsport Nederland stopt met rijden, echt slim om de hele Nederlandse Economie te slopen .
      vrijdag 21 september 2007 @ 19:45:52 #175
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_53364266
    quote:
    Op vrijdag 21 september 2007 19:45 schreef Cheva het volgende:
    Ja Transsport Nederland stopt met rijden, echt slim om de hele Nederlandse Economie te slopen .
    Moet je dit topic nou echt weer kicken? Verder heb je gelijk
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')