quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:59 schreef Lithion het volgende:
Dat moet niet. Jij wil minder koopkracht? Prima, ga minder werken, koop alleen van lokale boeren en producenten. Niks mis mee. Veel plezier en stuur een kaartje!
En als we door ons kortzichtige denken nou met zn allen ten onder gaan?quote:Maar ga dat niet aan anderen opleggen.
Ik vind het wel raar.quote:Dat is helemaal niet raar.
Wat heeft dat er nou mee te maken?quote:Dan geef je het toch aan een groepje bijstandsmoeders of verzend je het naar Roemenië o.i.d.?
quote:Maar hey, ik verwacht dat uiteraard niet, want jouw solidariteit beperkt zich (net als bij zovele anderen) slechts tot de bezittingen van ánderen. Je bent geen knip voor je neus waard.
Hoezo gaan we ten onder?quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:04 schreef sungaMsunitraM het volgende:
En als we door ons kortzichtige denken nou met zn allen ten onder gaan?
Jammer voor je. Het ís namelijk niet raar.quote:Ik vind het wel raar.
Jij vond weggooien onzinnig. Prima, is inderdaad verspilling van materiaal en energie. Maar als anderen er nog gebruik van kunnen maken, waar zou je het dan zelf nog houden? Je bent toch zo tegen zaken die van over de hele wereld komen? Of het dan gaat om dingen die je al hebt of die je nog aan wil schaffen, daartussen is dan geen wezenlijk verschil.quote:Wat heeft dat er nou mee te maken?
Maar WAAROM wil je dat iedereen opleggen? Doe wat je zelf wil, maar laat mijn portemonnee met rust.quote:Stel dat mijn plannen doorgaan, dan neemt ook MIJN koopkracht flink af hoor.
Klimaatverandering, vervuiling, de spanningen in de wereld die door onze behoefte aan spullen en grondstoffen teweeg worden gebrachtquote:Op donderdag 5 juli 2007 14:07 schreef Lithion het volgende:
Hoezo gaan we ten onder?
Dat is dan een punt waar we niet uit gaan komen.quote:Jammer voor je. Het ís namelijk niet raar.
Het is echt niet zo dat ik op dit moment een ongelooflijke afkeer van mijn toetsenbord zit te voelen omdat het in China is gemaakt, maar ik vind het hele systeem gewoon raar eigenlijk.quote:Jij vond weggooien onzinnig. Prima, is inderdaad verspilling van materiaal en energie. Maar als anderen er nog gebruik van kunnen maken, waar zou je het dan zelf nog houden? Je bent toch zo tegen zaken die van over de hele wereld komen?
Als alleen ik het doe helpt dat zo weinigquote:Maar WAAROM wil je dat iedereen opleggen? Doe wat je zelf wil, maar laat mijn portemonnee met rust.
Automobilisten leggen ons ook platgereden kleuters en dichtgeslibte longen op.quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:07 schreef Lithion het volgende:
Maar WAAROM wil je dat iedereen opleggen? Doe wat je zelf wil, maar laat mijn portemonnee met rust.
Door de globalisering zijn er juist minder spanningen in de wereld dan ooit tevoren. Partijen die van elkaar afhankelijk zijn voor hun welvaart en welzijn hebben er geen baat bij om conflicten te hoog op te laten lopen. Het is juist in primitieve samenlevingen dat geweld gebruikt wordt om grondstoffen en grondgebied te bemachtigen. Bekijk het Europa van de 18e en 19e eeuw eens en hoeveel spanningen er toen alleen al in Europa waren. Globalisering is juist een zegening voor eenieder die een vreedzame wereld voorstaat.quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:11 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Klimaatverandering, vervuiling, de spanningen in de wereld die door onze behoefte aan spullen en grondstoffen teweeg worden gebracht
Mensen die iets niet begrijpen vinden zaken al snel raar, ja.quote:Het is echt niet zo dat ik op dit moment een ongelooflijke afkeer van mijn toetsenbord zit te voelen omdat het in China is gemaakt, maar ik vind het hele systeem gewoon raar eigenlijk.
Daar is wat voor te zeggen ja. Maar aan de andere kant: een beetje nationale rivalteit en een beetje xenofobie zijn wel goed voor de onderlinge solidariteit. Want al zijn we nu allemaal Europeanen en wereldburgers, en chatten we zonder moeite met mensen uit Australie, onze eigen buren kennen we niet eensquote:Op donderdag 5 juli 2007 14:17 schreef Lithion het volgende:
Door de globalisering zijn er juist minder spanningen in de wereld dan ooit tevoren. Partijen die van elkaar afhankelijk zijn voor hun welvaart en welzijn hebben er geen baat bij om conflicten te hoog op te laten lopen. Het is juist in primitieve samenlevingen dat geweld gebruikt wordt om grondstoffen en grondgebied te bemachtigen. Bekijk het Europa van de 18e en 19e eeuw eens en hoeveel spanningen er toen alleen al in Europa waren. Globalisering is juist een zegening voor eenieder die een vreedzame wereld voorstaat.
In welk opzicht vind jij dat het niet raar is dan? Ik snap ook wel dat het logisch is hoe de huidige situatie ontstaan is, maar daarom mag ik het nog wel raar vinden.quote:Mensen die iets niet begrijpen vinden zaken al snel raar, ja.
Ook jij stoot CO2 uit... trek even de vergelijking door graag.quote:
Alle beetjes helpen...quote:Als alleen ik het doe helpt dat zo weinig
Sorry hoor, maar die schone auto's zijn er al. Volg eens het nieuws! volgend jaar bv al in belgie te krijgen. En wat is er mis met MIJN utopie? het is makkelijker realiseerbaar dan jouw utopie waar de complete wereld eraan moet geloven met vele miljoenen tot miljarden slachtoffersquote:Op donderdag 5 juli 2007 12:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Voorlopig zijn echt schone auto´s natuurlijk ook nog een utopie.
Kom dan eens met een paar voorbeelden. Echt schone auto´s die binnenkort op grote schaal toepasbaar zijn heb ik nog neit gezien. Ben gewoon oprecht benieuwdquote:Op donderdag 5 juli 2007 14:49 schreef M42 het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar die schone auto's zijn er al. Volg eens het nieuws! volgend jaar bv al in belgie te krijgen. En wat is er mis met MIJN utopie? het is makkelijker realiseerbaar dan jouw utopie waar de complete wereld eraan moet geloven met vele miljoenen tot miljarden slachtoffers![]()
Als alles nou eens hybride wordt dan scheelt dat al een heel eind.quote:Op donderdag 5 juli 2007 15:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
Kom dan eens met een paar voorbeelden. Echt schone auto´s die binnenkort op grote schaal toepasbaar zijn heb ik nog neit gezien. Ben gewoon oprecht benieuwd![]()
Dat scheelt een stuk en is zeker stukken schoner. Maar echt schoon is het gewoon nog niet. Net als electrische auto´s.quote:Op donderdag 5 juli 2007 16:02 schreef Gold_Leader het volgende:
[..]
Als alles nou een hybride wordt dan scheelt dat al een heel eind.
Waarom zou ik mijn buren goed wíllen kennen, juist daarvoor kies ik toch mijn eigen vrienden?quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:28 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Want al zijn we nu allemaal Europeanen en wereldburgers, en chatten we zonder moeite met mensen uit Australie, onze eigen buren kennen we niet eens
Hč ja, laten we allemaal in een Prius gaan rijden.quote:Op donderdag 5 juli 2007 16:02 schreef Gold_Leader het volgende:
Als alles nou een hybride wordt dan scheelt dat al een heel eind.
Beter een goede buur dan een verre vriendquote:Op donderdag 5 juli 2007 16:13 schreef FrituurVetPet het volgende:
Waarom zou ik mijn buren goed wíllen kennen, juist daarvoor kies ik toch mijn eigen vrienden?
Niet als je de mogelijkheid tot reizen hebtquote:Op donderdag 5 juli 2007 16:24 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Beter een goede buur dan een verre vriend![]()
Onzin. De uitstoot met rijden is lager, maar alles tezamen is een hybride voor het milieu geen aanwinst. Neem dan gewoon een zuinige kleine auto.quote:Op donderdag 5 juli 2007 16:05 schreef du_ke het volgende:
Dat scheelt een stuk en is zeker stukken schoner. Maar echt schoon is het gewoon nog niet. Net als electrische auto´s.
Eigenlijk is ook dit onwaar. Auto's zijn allemaal verplicht al bijzonder schoon in vergelijking met 20 jaar terug.quote:Op donderdag 5 juli 2007 15:55 schreef du_ke het volgende:
Echt schone auto´s die binnenkort op grote schaal toepasbaar zijn heb ik nog neit gezien. Ben gewoon oprecht benieuwd![]()
Ze zijn zeker schoner maar echt schoon (dus geen milieubelasting bij bouw, gebruik en sloop) zijn ze natuurlijk nog niet. Is ook niet realistisch voorlopig.quote:Op donderdag 5 juli 2007 16:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Eigenlijk is ook dit onwaar. Auto's zijn allemaal verplicht al bijzonder schoon in vergelijking met 20 jaar terug.
De auto doet vwb milieuschade niet meer onder voor het OV.
De tram en metro van Amsterdam rijden toch op groene stroom? Milieuvriendelijker kan het toch niet?quote:Op donderdag 5 juli 2007 16:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Eigenlijk is ook dit onwaar. Auto's zijn allemaal verplicht al bijzonder schoon in vergelijking met 20 jaar terug.
De auto doet vwb milieuschade niet meer onder voor het OV.
Er stond een tijd geleden een artikel in de krant dat de trein vrijwel net zo vervuilend is als de auto, rekening houdend met het feit dat er in een trein veel meer mensen passen.quote:Op donderdag 5 juli 2007 17:14 schreef sungaMsunitraM het volgende:
De treinen rijden op vieze Duitse kolenstroom
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |