abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 juli 2007 @ 16:27:18 #76
121890 M42
I Love Techno!
pi_51135352
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:50 schreef Chewie het volgende:

[..]

Uit het voorbeeld komt duidelijk naar voren dat in iedergeval iemand er geen bal van snapt. Onderbouw nu eerst maar eens dat er zo verschrikkelijk veel gereist wordt om naar je werk te komen (en nee file's is daar geen indicatie voor), dat dit de burger veel geld kost (welvaart is in vergelijking met het pre-auto tijdperk alleen maar toegenomen en mobiliteit is daar toch echt een belangrijke factor in).

En hoe denk je de welvaart te kunnen garanderen? Als de productiviteit omlaag gaat dalen de inkomsten, stijgen de kosten en blijft er dus minder over om je personeel te betalen.
sssst... dat snappen ze niet
De wijzen maken spreuken en de dwazen herhalen ze
pi_51135617
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 16:25 schreef Chewie het volgende:

[..]

Een peuter kan ook platgereden worden door een honde of paardekar (goederen moeten toch ergens mee vervoerd worden), verkeersslachtoffers kwamen ook al eerder voor dan dat de auto er is
Maar door snelverkeer is het aantal wel verhoogd natuurlijk. Met enkel langzaam verkeer is de kans op dodelijke afloop stukken kleiner natuurlijk.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_51135672
@M42:
Ik geloof dat hij dit bedoelt: Als je door het land verspreid meerdere fabrieken neerzet, dan heb je schaalverkleining, en daardoor vast een lagere productiviteit. Om toch even veel producten te maken heb je dan dus extra personeel nodig, wat dan uit de transportsector kan komen omdat die dan niet meer zo hard nodig is.
Je hebt dan dus een daling van de arbeidsproductiviteit maar nog steeds worden evenveel producten gemaakt en verkocht en nog steeds heeft iedereen een baan.

Maar in de praktijk werkt het vast niet zo?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2007 16:36:19 ]
  woensdag 4 juli 2007 @ 16:36:29 #79
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_51135699
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 16:16 schreef Chewie het volgende:

[..]

Als jij stelt dat auto's stinken is dat een persoonlijke mening die in deze discussie niet van belang is.
[..]

Doden vallen namelijk altijd, kan op het werk gebeuren, thuis in bed en is dus ook niet van belang in deze discussie. Het is namelijk geen argument om te stellen dat mensen geen vrije keuze meer moeten hebben in de manier waarop zij willen reizen.
[..]

Pardon een automobilist is altijd mede verantwoordelijk als deze met een zwakkere verkeersdeelnemer een ongeluk krijgt.
Ik wil je best een juridisch bijspijkercursusje geven hoor, maar de jurisprudentiële 50%-regel gaat over schadeverdeling en niet over voorrang of schuld. Een auto heeft voorrang op overstekende voetgangers. Maar..... en dat is misschien wel leuk in het licht van deze discussie..... De Hoge Raad heeft bepaald dat bij een ongeval een deel van de schade bij de automobilist moet blijven liggen, omdat auto's per definitie gevaarzettend zijn. Met andere woorden, ook de Hoge Raad vindt dat auto's sowieso al de vrijheid van anderen aantasten en daarom ook de schadelast bij autobestuurders hoort te liggen. En dat het gevaarlijke ondingen zijn.
quote:
Dit toont alleen maar aan dat jij verdomd weinig vertrouwen in de mens en waarschijnlijk ook in jezelf hebt.
Nee hoor. Het principe van 'jouw vrijheid stopt waar die van een ander begint' is vrij wijdverbreid. En het gaat juist uit van wederkerigheid. Mensen zijn geen eilandjes. Bij je individuele acties moet je altijd rekening houden met de ander. Dat heeft weinig met een gebrek aan vertrouwen te maken.

En natuurlijk maakt stankoverlast wel inbreuk op vrijheden. Waarom is het prikken met een mes in een autoband wel een inbreuk en het sturen van onaangename moleculen in iemands neusgat niet?
  woensdag 4 juli 2007 @ 17:03:35 #80
139330 TNA
For the stars that shine
pi_51136593
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:38 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nou echt hard gaande ontwikkelingen nog niet om niet te zeggen dat we er de komende 50 jaar enkel maar over kunnen dromen.
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ja, het gaat prima op dat gebied wil je zeggen .

* Grrrrrrrr benieuwd is wanneer de eerste post over het waterstof-sprookje langskomt
Ik heb niet gezegd dat het hard gaat, en al helemaal niet dat het prima gaat. Ik heb alleen gezegd dat ik er genoeg toekomst in zie zodat autorijden op termijn veel milieuvriendelijker kan dan nu.
pi_51136875
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 16:36 schreef Pool het volgende:

Nee hoor. Het principe van 'jouw vrijheid stopt waar die van een ander begint' is vrij wijdverbreid. En het gaat juist uit van wederkerigheid. Mensen zijn geen eilandjes. Bij je individuele acties moet je altijd rekening houden met de ander. Dat heeft weinig met een gebrek aan vertrouwen te maken.
En daarom heb je dus apparte gebieden voor voetgangers, automobilsten etc. Afspraken die er ook al waren in de tijd dat een rijbewijs en verkeersregels niet nodig waren.
quote:
En natuurlijk maakt stankoverlast wel inbreuk op vrijheden. Waarom is het prikken met een mes in een autoband wel een inbreuk en het sturen van onaangename moleculen in iemands neusgat niet?
Niet zoals jij het stelde, "auto's stinken" is geen feit maar een mennig.
pi_51136902
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 16:34 schreef du_ke het volgende:

[..]

Maar door snelverkeer is het aantal wel verhoogd natuurlijk. Met enkel langzaam verkeer is de kans op dodelijke afloop stukken kleiner natuurlijk.
Vreemd dat het aantal verkeersslachtoffers alleen maar afneemt dan.
pi_51136965
Het aandeel van wegverkeer in de luchtvervuiling is vrij klein. Waar ik wel erg treurig van wordt zijn bussen die 1:2/1:3 rijden en als het mee zit halfvol zitten. Maar wel ieder half uur rijden dankzij de gemeenteraad. Hummers zijn trouwens zo gek nog niet, daar zit een geinnoveerde motor in, een driewegkatalysator en een roetfilter. Mileuvriendelijker dan een 15-jaar oude Fiat Panda dus. Pak ook al die bestelwagens en busjes aan die op de bonnefooi rondrijden.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_51137022
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 17:15 schreef Zwaardvisch het volgende:
Het aandeel van wegverkeer in de luchtvervuiling is vrij klein. Waar ik wel erg treurig van wordt zijn bussen die 1:2/1:3 rijden en als het mee zit halfvol zitten. Maar wel ieder half uur rijden dankzij de gemeenteraad. Hummers zijn trouwens zo gek nog niet, daar zit een geinnoveerde motor in, een driewegkatalysator en een roetfilter. Mileuvriendelijker dan een 15-jaar oude Fiat Panda dus. Pak ook al die bestelwagens en busjes aan die op de bonnefooi rondrijden.
Bussen stinken!
pi_51137128
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 17:16 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Bussen stinken!
Mijn idee. Weleens bij een bushalte gestaan als die bus net wegrijdt en hem optrekt in zijn 2?
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_51137268
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 17:20 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Mijn idee. Weleens bij een bushalte gestaan als die bus net wegrijdt en hem optrekt in zijn 2?
Ja, vreselijk. Het kan nog veel erger. Toen ik vroegah studeerde, reisde ik ook vaak met de bus. Zo'n buschauffeur kwam dan wel eens op het briljante idee om een pauze te houden onderweg en zette te deuren open. ......Dat nog tot daar aan toe , maar het was kennelijk teveel moeite om ff het contactslot om te draaien

Bussen
pi_51138128
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 17:03 schreef TNA het volgende:
Ik heb niet gezegd dat het hard gaat, en al helemaal niet dat het prima gaat. Ik heb alleen gezegd dat ik er genoeg toekomst in zie zodat autorijden op termijn veel milieuvriendelijker kan dan nu.
"Op termijn" is nogal een ruim begrip...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 4 juli 2007 @ 18:32:35 #88
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_51139697
Wordt tijd van een kiesdrempel, al die gekken die een één issue partij oprichten.
* Pietverdriet denkt aan 5% van de stemmen voor de tweede kamer verkiezingen, krijg je minder dan 5% kom je de kamer niet in.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 4 juli 2007 @ 18:59:57 #89
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_51140639
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:24 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Juist wel. De impact zal enorm zijn, dat snap ik ook wel.
Alles zal anders worden!
Lokaler, kleinschaliger, duurzamer, gezonder en gezelliger
Neen, ik zou een hippie seriemoordenaar worden, alle antie auto hippie's DOOD!!!
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_51148001
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 17:13 schreef Chewie het volgende:

[..]

Vreemd dat het aantal verkeersslachtoffers alleen maar afneemt dan.
Door vele vrijheidsbeperkende maatregelen. En na eerst een grote stijging te hebben vertoond met de opkomst van het snelverkeer.
pi_51148110
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 18:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Wordt tijd van een kiesdrempel, al die gekken die een één issue partij oprichten.
* Pietverdriet denkt aan 5% van de stemmen voor de tweede kamer verkiezingen, krijg je minder dan 5% kom je de kamer niet in.
Wat is er mis met de huidige kiesdrempel van 1/150e van de stemmen? Heerlijk toch die pluriforme Nederlandse politiek .
pi_51148597
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 22:06 schreef du_ke het volgende:

[..]

Wat is er mis met de huidige kiesdrempel van 1/150e van de stemmen? Heerlijk toch die pluriforme Nederlandse politiek .
Ik zou ook niet weten waarom iedereen aan het kiesstelsel wil sleutelen, want overal waar ze een districtenstelsel hebben willen ze er vanaf. De kiesdeler is uiterst liberaal en democratisch en al ben ik geen democraat, ik zie geen betere oplossing.
pi_51148800
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 22:18 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Ik zou ook niet weten waarom iedereen aan het kiesstelsel wil sleutelen, want overal waar ze een districtenstelsel hebben willen ze er vanaf. De kiesdeler is uiterst liberaal en democratisch en al ben ik geen democraat, ik zie geen betere oplossing.
Inderdaad ik zie geen betere eerlijker alternatieven.
  woensdag 4 juli 2007 @ 22:47:54 #94
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_51149882
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 22:06 schreef du_ke het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Weimarrepubliek
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_51150224
quote:
Daarin zie ik geen bezwaar tegen de huidige praktijk.
  FOK!fotograaf woensdag 4 juli 2007 @ 23:28:18 #96
73911 ultra_ivo
pi_51151345
Ik leef al lang zonder rijbewijs. En om nou te zeggen dat ik weinig reis, nee helemaal niet. Er zijn treinen. Die worden in het voorstel van de TS helemala niet uitgebannen. Ooit telde Nederland een behoorlijk fijnmazig tramnet. Dat is afgestorven vanwege de gesubsideerde automobiliteit. Dat kan dus ook terugkomen.
  donderdag 5 juli 2007 @ 11:59:33 #97
121890 M42
I Love Techno!
pi_51162100
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 23:28 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik leef al lang zonder rijbewijs. En om nou te zeggen dat ik weinig reis, nee helemaal niet. Er zijn treinen. Die worden in het voorstel van de TS helemala niet uitgebannen. Ooit telde Nederland een behoorlijk fijnmazig tramnet. Dat is afgestorven vanwege de gesubsideerde automobiliteit. Dat kan dus ook terugkomen.
En hoe vervoer je goederen?
Hoe worden bouwwerken gemaakt?

(dit zijn maar 2 extreem simpele voorbeeldjes... dit gaat eindeloos door).

Produceer maar gewoon schone voertuigen ipv dingen uit te bannen en extreem veel wegenbelasting e.d. door te voeren want dat is gewoon diefstal en werkt niet!
  donderdag 5 juli 2007 @ 12:02:49 #98
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_51162207
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 11:59 schreef M42 het volgende:

[..]

En hoe vervoer je goederen?
Per spoor

En natuurlijk snap ik ook wel dat bouwmaterialen vervoerd moeten worden, maar mijn punt was natuurlijk dat er wel veeel minder vervoerd zou moeten worden dan nu.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  donderdag 5 juli 2007 @ 12:05:01 #99
121890 M42
I Love Techno!
pi_51162285
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 12:02 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Per spoor

En natuurlijk snap ik ook wel dat bouwmaterialen vervoerd moeten worden, maar mijn punt was natuurlijk dat er wel veeel minder vervoerd zou moeten worden dan nu.
Dat betekent dat iedereen naast zijn huis straks een spoor heeft... en hoe maak je overal dat spoor dan beetje vivieuze cirkel.

Zonder auto's/vrachtwagens/bussen e.d. is het onmogelijk om nog normaal te leven... misschien dat jullie in Groningen nog gewend zijn om zo prehistorisch te leven, maar in de randstad is het toch totaal anders.

Ook leuk als iemand naar het ziekenhuis moet of de politie en/of brandweer moet uitrukken PER FIETS
  donderdag 5 juli 2007 @ 12:06:59 #100
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_51162350
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 12:05 schreef M42 het volgende:
Dat betekent dat iedereen naast zijn huis straks een spoor heeft... en hoe maak je overal dat spoor dan beetje vivieuze cirkel.
Je volgt m nog steeds niet.
quote:
Zonder auto's/vrachtwagens/bussen e.d. is het onmogelijk om nog normaal te leven... misschien dat jullie in Groningen nog gewend zijn om zo prehistorisch te leven, maar in de randstad is het toch totaal anders.
Ik woon in de randstad. Ik denk trouwens dat het JUIST in Groningen lastiger is om zonder auto te leven, omdat er op het platteland geen werkgelegenheid is.
quote:
Ook leuk als iemand naar het ziekenhuis moet of de politie en/of brandweer moet uitrukken PER FIETS
Lees mijn OP nog eens.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')