sssst... dat snappen ze nietquote:Op woensdag 4 juli 2007 15:50 schreef Chewie het volgende:
[..]
Uit het voorbeeld komt duidelijk naar voren dat in iedergeval iemand er geen bal van snapt. Onderbouw nu eerst maar eens dat er zo verschrikkelijk veel gereist wordt om naar je werk te komen (en nee file's is daar geen indicatie voor), dat dit de burger veel geld kost (welvaart is in vergelijking met het pre-auto tijdperk alleen maar toegenomen en mobiliteit is daar toch echt een belangrijke factor in).
En hoe denk je de welvaart te kunnen garanderen? Als de productiviteit omlaag gaat dalen de inkomsten, stijgen de kosten en blijft er dus minder over om je personeel te betalen.
Maar door snelverkeer is het aantal wel verhoogd natuurlijk. Met enkel langzaam verkeer is de kans op dodelijke afloop stukken kleiner natuurlijk.quote:Op woensdag 4 juli 2007 16:25 schreef Chewie het volgende:
[..]
Een peuter kan ook platgereden worden door een honde of paardekar (goederen moeten toch ergens mee vervoerd worden), verkeersslachtoffers kwamen ook al eerder voor dan dat de auto er is![]()
Ik wil je best een juridisch bijspijkercursusje geven hoor, maar de jurisprudentiële 50%-regel gaat over schadeverdeling en niet over voorrang of schuld. Een auto heeft voorrang op overstekende voetgangers. Maar..... en dat is misschien wel leuk in het licht van deze discussie..... De Hoge Raad heeft bepaald dat bij een ongeval een deel van de schade bij de automobilist moet blijven liggen, omdat auto's per definitie gevaarzettend zijn. Met andere woorden, ook de Hoge Raad vindt dat auto's sowieso al de vrijheid van anderen aantasten en daarom ook de schadelast bij autobestuurders hoort te liggen. En dat het gevaarlijke ondingen zijn.quote:Op woensdag 4 juli 2007 16:16 schreef Chewie het volgende:
[..]
Als jij stelt dat auto's stinken is dat een persoonlijke mening die in deze discussie niet van belang is.
[..]
Doden vallen namelijk altijd, kan op het werk gebeuren, thuis in bed en is dus ook niet van belang in deze discussie. Het is namelijk geen argument om te stellen dat mensen geen vrije keuze meer moeten hebben in de manier waarop zij willen reizen.
[..]
Pardon een automobilist is altijd mede verantwoordelijk als deze met een zwakkere verkeersdeelnemer een ongeluk krijgt.
Nee hoor. Het principe van 'jouw vrijheid stopt waar die van een ander begint' is vrij wijdverbreid. En het gaat juist uit van wederkerigheid. Mensen zijn geen eilandjes. Bij je individuele acties moet je altijd rekening houden met de ander. Dat heeft weinig met een gebrek aan vertrouwen te maken.quote:Dit toont alleen maar aan dat jij verdomd weinig vertrouwen in de mens en waarschijnlijk ook in jezelf hebt.
quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:38 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nou echt hard gaande ontwikkelingen nog niet om niet te zeggen dat we er de komende 50 jaar enkel maar over kunnen dromen.
Ik heb niet gezegd dat het hard gaat, en al helemaal niet dat het prima gaat. Ik heb alleen gezegd dat ik er genoeg toekomst in zie zodat autorijden op termijn veel milieuvriendelijker kan dan nu.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ja, het gaat prima op dat gebied wil je zeggen![]()
![]()
.
* Grrrrrrrr benieuwd is wanneer de eerste post over het waterstof-sprookje langskomt![]()
En daarom heb je dus apparte gebieden voor voetgangers, automobilsten etc. Afspraken die er ook al waren in de tijd dat een rijbewijs en verkeersregels niet nodig waren.quote:Op woensdag 4 juli 2007 16:36 schreef Pool het volgende:
Nee hoor. Het principe van 'jouw vrijheid stopt waar die van een ander begint' is vrij wijdverbreid. En het gaat juist uit van wederkerigheid. Mensen zijn geen eilandjes. Bij je individuele acties moet je altijd rekening houden met de ander. Dat heeft weinig met een gebrek aan vertrouwen te maken.
Niet zoals jij het stelde, "auto's stinken" is geen feit maar een mennig.quote:En natuurlijk maakt stankoverlast wel inbreuk op vrijheden. Waarom is het prikken met een mes in een autoband wel een inbreuk en het sturen van onaangename moleculen in iemands neusgat niet?
Vreemd dat het aantal verkeersslachtoffers alleen maar afneemt dan.quote:Op woensdag 4 juli 2007 16:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maar door snelverkeer is het aantal wel verhoogd natuurlijk. Met enkel langzaam verkeer is de kans op dodelijke afloop stukken kleiner natuurlijk.
Bussen stinken!quote:Op woensdag 4 juli 2007 17:15 schreef Zwaardvisch het volgende:
Het aandeel van wegverkeer in de luchtvervuiling is vrij klein. Waar ik wel erg treurig van wordt zijn bussen die 1:2/1:3 rijden en als het mee zit halfvol zitten. Maar wel ieder half uur rijden dankzij de gemeenteraad. Hummers zijn trouwens zo gek nog niet, daar zit een geinnoveerde motor in, een driewegkatalysator en een roetfilter. Mileuvriendelijker dan een 15-jaar oude Fiat Panda dus. Pak ook al die bestelwagens en busjes aan die op de bonnefooi rondrijden.
quote:
Ja, vreselijk. Het kan nog veel erger. Toen ik vroegah studeerde, reisde ik ook vaak met de bus. Zo'n buschauffeur kwam dan wel eens op het briljante idee om een pauze te houden onderweg en zette te deuren open.quote:Op woensdag 4 juli 2007 17:20 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Mijn idee. Weleens bij een bushalte gestaan als die bus net wegrijdt en hem optrekt in zijn 2?
"Op termijn" is nogal een ruim begrip...quote:Op woensdag 4 juli 2007 17:03 schreef TNA het volgende:
Ik heb niet gezegd dat het hard gaat, en al helemaal niet dat het prima gaat. Ik heb alleen gezegd dat ik er genoeg toekomst in zie zodat autorijden op termijn veel milieuvriendelijker kan dan nu.
Neen, ik zou een hippie seriemoordenaar worden, alle antie auto hippie's DOOD!!!quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:24 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Juist wel. De impact zal enorm zijn, dat snap ik ook wel.
Alles zal anders worden!
Lokaler, kleinschaliger, duurzamer, gezonder en gezelliger
Door vele vrijheidsbeperkende maatregelen. En na eerst een grote stijging te hebben vertoond met de opkomst van het snelverkeer.quote:Op woensdag 4 juli 2007 17:13 schreef Chewie het volgende:
[..]
Vreemd dat het aantal verkeersslachtoffers alleen maar afneemt dan.
Wat is er mis met de huidige kiesdrempel van 1/150e van de stemmen? Heerlijk toch die pluriforme Nederlandse politiekquote:Op woensdag 4 juli 2007 18:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Wordt tijd van een kiesdrempel, al die gekken die een één issue partij oprichten.
* Pietverdriet denkt aan 5% van de stemmen voor de tweede kamer verkiezingen, krijg je minder dan 5% kom je de kamer niet in.
Ik zou ook niet weten waarom iedereen aan het kiesstelsel wil sleutelen, want overal waar ze een districtenstelsel hebben willen ze er vanaf. De kiesdeler is uiterst liberaal en democratisch en al ben ik geen democraat, ik zie geen betere oplossing.quote:Op woensdag 4 juli 2007 22:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wat is er mis met de huidige kiesdrempel van 1/150e van de stemmen? Heerlijk toch die pluriforme Nederlandse politiek.
Inderdaad ik zie geen betere eerlijker alternatieven.quote:Op woensdag 4 juli 2007 22:18 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Ik zou ook niet weten waarom iedereen aan het kiesstelsel wil sleutelen, want overal waar ze een districtenstelsel hebben willen ze er vanaf. De kiesdeler is uiterst liberaal en democratisch en al ben ik geen democraat, ik zie geen betere oplossing.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Weimarrepubliekquote:Op woensdag 4 juli 2007 22:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wat is er mis met de huidige kiesdrempel van 1/150e van de stemmen? Heerlijk toch die pluriforme Nederlandse politiek.
Daarin zie ik geen bezwaar tegen de huidige praktijk.quote:Op woensdag 4 juli 2007 22:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Weimarrepubliek
En hoe vervoer je goederen?quote:Op woensdag 4 juli 2007 23:28 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik leef al lang zonder rijbewijs. En om nou te zeggen dat ik weinig reis, nee helemaal niet. Er zijn treinen. Die worden in het voorstel van de TS helemala niet uitgebannen. Ooit telde Nederland een behoorlijk fijnmazig tramnet. Dat is afgestorven vanwege de gesubsideerde automobiliteit. Dat kan dus ook terugkomen.
Per spoorquote:
Dat betekent dat iedereen naast zijn huis straks een spoor heeft... en hoe maak je overal dat spoor danquote:Op donderdag 5 juli 2007 12:02 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Per spoor
En natuurlijk snap ik ook wel dat bouwmaterialen vervoerd moeten worden, maar mijn punt was natuurlijk dat er wel veeel minder vervoerd zou moeten worden dan nu.
Je volgt m nog steeds niet.quote:Op donderdag 5 juli 2007 12:05 schreef M42 het volgende:
Dat betekent dat iedereen naast zijn huis straks een spoor heeft... en hoe maak je overal dat spoor danbeetje vivieuze cirkel.
Ik woon in de randstad. Ik denk trouwens dat het JUIST in Groningen lastiger is om zonder auto te leven, omdat er op het platteland geen werkgelegenheid is.quote:Zonder auto's/vrachtwagens/bussen e.d. is het onmogelijk om nog normaal te leven... misschien dat jullie in Groningen nog gewend zijn om zo prehistorisch te leven, maar in de randstad is het toch totaal anders.
Lees mijn OP nog eens.quote:Ook leuk als iemand naar het ziekenhuis moet of de politie en/of brandweer moet uitrukken PER FIETS![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |