Klopt.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:30 schreef Chewie het volgende:
U heeft het niet zo op persoonlijke vrijheden merk ik wel.
Hier blijkt dus dat je het nog niet helemaal snapt.quote:En hoe wou je de middenstand, lokale overheden e.d. bevoorraden?
[...]
En als daar geen werk is?
[..]
Hoe gaan we het transport dan regelen?
Nou echt hard gaande ontwikkelingen nog niet om niet te zeggen dat we er de komende 50 jaar enkel maar over kunnen dromen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:32 schreef TNA het volgende:
[..]
Jij denkt dat er geen milieuvriendelijke brandstoffen worden ontwikkeld? Dat lijkt me al helemaal wereldvreemd![]()
Omdat het in de huidige wereld verdomd makkelijk is, en ik het niet waarschijnlijk dat ik in mijn eentje mijn ideale wereld kan realiseren.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:32 schreef TeChNo2 het volgende:
Het was ook maar een vraag, maar vanwaar heb je dan je rijbewijs gehaald,
De totale productie hoeft toch niet toe te nemen? Sterker nog: als je in die lokale fabriekjes dan ook meteen producten maakt met een fatsoenlijke levensduur hoef je zelfs minder te produceren.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:38 schreef TeChNo2 het volgende:
oh je wilt het asfalt vervangen door fabriekjes, voor het milieu he ?![]()
Eentje met een visie die verder reikt dan de eerstvolgende presentatie van de jaarcijfers op de aandeelhoudersvergadering.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:42 schreef TeChNo2 het volgende:
Welke fabrieksdirecteur wil er nou minder gaan produceren ?
Daar zijn het idealen voorquote:Ik vind je idealen op zich wel mooi hoor, maar geloof niet dat ze erg practisch/uitvoerbaar zijn...
Sssst doe niet zo gemeen dat snappen die jongens nietquote:Op woensdag 4 juli 2007 15:44 schreef Pool het volgende:
Even serieus van mijn kant: natuurlijk hebben auto's ook veel nut en dragen ze bij aan de economische welvaart. Het mogen rijden van een auto een individuele vrijheid noemen, dat vind ik echt een lachertje.
-Je rijdt met je auto zelden op je eigen terrein.
-Per jaar vallen vele doden en gewonden door het gebruik van auto's, auto's tasten dus op grote schaal andermans vrijheden aan.
-Autoverkeer ontneemt mensen de individuele vrijheid om rustig buiten te lopen, autosnelwegen zijn verboden gebied voor voetgangers, juist vanwege de onveiligheid die auto's veroorzaken. Auto's hebben vrijwel altijd voorrang op voetgangers.
-Auto's maken lawaai
-Auto's stinken
-Auto's verpesten het landschap
-Auto's stoten schadelijke stoffen uit
En dat is allemaal prima hoor, gezien de grotere voordelen die er aan zitten. Maar er is dus weinig individueels aan. Een auto is juist typisch een apparaat waarmee continu de individuele vrijheden van anderen worden beperkt, dus zeik als automobilist niet over je eigen individuele vrijheid. Die vrijheid is je door de maatschappij gegeven en kan op ieder moment weer worden afgepakt.
Uit het voorbeeld komt duidelijk naar voren dat in iedergeval iemand er geen bal van snapt. Onderbouw nu eerst maar eens dat er zo verschrikkelijk veel gereist wordt om naar je werk te komen (en nee file's is daar geen indicatie voor), dat dit de burger veel geld kost (welvaart is in vergelijking met het pre-auto tijdperk alleen maar toegenomen en mobiliteit is daar toch echt een belangrijke factor in).quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:37 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Klopt.
[..]
Hier blijkt dus dat je het nog niet helemaal snapt.
Ff een voorbeeldje:
-Huidige situatie. In NL is er één fabriek die product X maakt. Bij die fabriek werken 500 mensen die er soms van ver heen rijden elke dag. Bovendien zijn er nog 1000 mensen werkzaam in de logistiek om product X door heel nederland te verspreiden.
-Kleinschalig: er zijn veel meer fabriekjes die X maken. De werknemer hoeven dus minder ver te reizen naar hun werk. De fabriekjes zijn kleiner, dus de productiviteit per persoon is lager. Daar tegenover staat dat er minder logistiek nodig is. Ofwel: minder mensen werkzaam in logistiek, en meer in de productie.
95% van alle topics hier tonen wereldvreemde meningen en standpunten en iedereen hier is óf overdreven links óf overdreven rechts. Dat maakt het zo'n geweldig vermaak om te lezen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:49 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Dit topic is zelf ONZ onwaardig. Mijn god wat een wereldvreemheid hier zeg. Pool blijkt ook zo'n overdreven linkse baggervent.![]()
Ja, het gaat prima op dat gebied wil je zeggenquote:Op woensdag 4 juli 2007 15:32 schreef TNA het volgende:
[..]
Jij denkt dat er geen milieuvriendelijke brandstoffen worden ontwikkeld? Dat lijkt me al helemaal wereldvreemd![]()
Die cijfers zijn altijd wat vertekend omdat in Nederland een relatief groot deel van de mensen met de fiets naar het werk gaat. En files tussen forensensteden en werksteden zijn natuurlijk wel een indicatie.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:50 schreef Chewie het volgende:
Onderbouw nu eerst maar eens dat er zo verschrikkelijk veel gereist wordt om naar je werk te komen (en nee file's is daar geen indicatie voor),
Autovrijpartijen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:52 schreef TeChNo2 het volgende:
Ik ga zaterdag misschien trouwens gewoon, ondanks alles (deze plotseling autovrij-partij / auto- vrijpartij) , misschien een nieuwe kopen!
onderstaande argumenten zijn in iedergeval een lachertjequote:Op woensdag 4 juli 2007 15:44 schreef Pool het volgende:
Even serieus van mijn kant: natuurlijk hebben auto's ook veel nut en dragen ze bij aan de economische welvaart. Het mogen rijden van een auto een individuele vrijheid noemen, dat vind ik echt een lachertje.
En wat is je punt? Overigens betaal je voor het gebruik van die wegen en dat geeft je nu eenmaal bepaalde rechtenquote:-Je rijdt met je auto zelden op je eigen terrein.
Wel een heel erg kromme redenatiequote:-Per jaar vallen vele doden en gewonden door het gebruik van auto's, auto's tasten dus op grote schaal andermans vrijheden aan.
Vraagje heb je een rijbewijs of op zijn minst het theorieexamen gedaan? Voetgangers en fietser hebben juist bijna altijd voorrang op automobilisten.quote:-Autoverkeer ontneemt mensen de individuele vrijheid om rustig buiten te lopen, autosnelwegen zijn verboden gebied voor voetgangers, juist vanwege de onveiligheid die auto's veroorzaken. Auto's hebben vrijwel altijd voorrang op voetgangers.
Persoonlijke mening die er niet toe doet en die niks zegt over eventuele vrijheden.quote:-Auto's maken lawaai
-Auto's stinken
wederom een mening en geen feit die niks zegt over eventuele vrijheden. Er zijn ook mensen die vinden dat windmolens landsschapvervuilend zijn.quote:-Auto's verpesten het landschap
Zegt ook niks over vrijheden.quote:-Auto's stoten schadelijke stoffen uit
Een maatschappij hoort dus ook niet te beslissen over vrijheden en bovendien mis ik een valide onderbouwing waarom juist auto's vrijheden inperken, bovenstaande argumenten zijn namelijk allemaal drogredenen.quote:En dat is allemaal prima hoor, gezien de grotere voordelen die er aan zitten. Maar er is dus weinig individueels aan. Een auto is juist typisch een apparaat waarmee continu de individuele vrijheden van anderen worden beperkt, dus zeik als automobilist niet over je eigen individuele vrijheid. Die vrijheid is je door de maatschappij gegeven en kan op ieder moment weer worden afgepakt.
Dit topic is gewoon een gedachtenexperiment. Denk mee over de positieve en negatieve gevolgen van de plannen van TS. Misschien brengt het je op andere gedachten, misschien niet. Maar het is in elk geval een andere insteek (buiten de platgetreden loopgraven) voor een discussie tussen petrolheads en boomknuffelaars.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:20 schreef M42 het volgende:
Het schiet niet op om te discussieren. Je hebt totaal geen idee van het groter geheel en de totaal impact op dit hele land.
Nee dat is het niet, geeft alleen aan dat er te weinig capaciteit is, zegt helemaal niks over de afstand.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die cijfers zijn altijd wat vertekend omdat in Nederland een relatief groot deel van de mensen met de fiets naar het werk gaat. En files tussen forensensteden en werksteden zijn natuurlijk wel een indicatie.
De "afstand" tot het werk gaat dan ook meer om tijd dan om aantal kilometers.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:58 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nee dat is het niet, geeft alleen aan dat er te weinig capaciteit is, zegt helemaal niks over de afstand.
Dus stank is altijd persoonlijk en geluidsoverlast ook? Als ik naast jouw huis het riool opengooi en met drie open wagens met bedorven kattenvoer voor je deur de motor laat draaien en ondertussen de lokale piratenzender op 100 decibel aanzet, dan word jij niet in je persoonlijk vrijheid aangetast? Nou, prima hoor.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:57 schreef Chewie het volgende:
[..]
onderstaande argumenten zijn in iedergeval een lachertje![]()
[..]
En wat is je punt? Overigens betaal je voor het gebruik van die wegen en dat geeft je nu eenmaal bepaalde rechten
[..]
Wel een heel erg kromme redenatie
[..]
Vraagje heb je een rijbewijs of op zijn minst het theorieexamen gedaan? Voetgangers en fietser hebben juist bijna altijd voorrang op automobilisten.
[..]
Persoonlijke mening die er niet toe doet en die niks zegt over eventuele vrijheden.
[..]
wederom een mening en geen feit die niks zegt over eventuele vrijheden. Er zijn ook mensen die vinden dat windmolens landsschapvervuilend zijn.
[..]
Zegt ook niks over vrijheden.
[..]
Een maatschappij hoort dus ook niet te beslissen over vrijheden en bovendien mis ik een valide onderbouwing waarom juist auto's vrijheden inperken, bovenstaande argumenten zijn namelijk allemaal drogredenen.
Je tegenwerpingen zijn in elk geval niet beterquote:Op woensdag 4 juli 2007 15:57 schreef Chewie het volgende:
[..]
onderstaande argumenten zijn in iedergeval een lachertje![]()
[..]
waarom? autoverkeer zorgt voor extra doden. En iemand aanrijden is een aantasting van de lichamelijke integriteit van een ander of je er nou aan dood gaat of niet.quote:En wat is je punt? Overigens betaal je voor het gebruik van die wegen en dat geeft je nu eenmaal bepaalde rechten
[..]
Wel een heel erg kromme redenatie
[..]
Zijn er daarom zoveel wegen exclusief voor auto's bestemd? En moeten auto's op ieder moment remmen als iemand de weg over wil steken?quote:Vraagje heb je een rijbewijs of op zijn minst het theorieexamen gedaan? Voetgangers en fietser hebben juist bijna altijd voorrang op automobilisten.
[..]
Wel over aantasting van de leefsfeer van anderen en daar gaat het om.quote:Persoonlijke mening die er niet toe doet en die niks zegt over eventuele vrijheden.
[..]
Dat auto's veel ruimte innemen die bijvoorbeeld tenkoste gaat van de leefruimte voor de mens is een feit natuurlijk.quote:wederom een mening en geen feit die niks zegt over eventuele vrijheden. Er zijn ook mensen die vinden dat windmolens landsschapvervuilend zijn.
[..]
Maar wel over de aantasting van andermans vrijheid.quote:Zegt ook niks over vrijheden.
[..]
Als jij stelt dat auto's stinken is dat een persoonlijke mening die in deze discussie niet van belang is.quote:Op woensdag 4 juli 2007 16:08 schreef Pool het volgende:
[..]
Dus stank is altijd persoonlijk en geluidsoverlast ook? Als ik naast jouw huis het riool opengooi en met drie open wagens met bedorven kattenvoer voor je deur de motor laat draaien en ondertussen de lokale piratenzender op 100 decibel aanzet, dan word jij niet in je persoonlijk vrijheid aangetast? Nou, prima hoor.Er zijn ook mensen die van harde muziek houden en kattenvoer met rioollucht lekker vinden ruiken.
Doden vallen namelijk altijd, kan op het werk gebeuren, thuis in bed en is dus ook niet van belang in deze discussie. Het is namelijk geen argument om te stellen dat mensen geen vrije keuze meer moeten hebben in de manier waarop zij willen reizen.quote:En het feit dat er in het verkeer doden vallen en daarbij die mensen hun vrijheid verliezen is een kromme redenering? Whatever.![]()
Pardon een automobilist is altijd mede verantwoordelijk als deze met een zwakkere verkeersdeelnemer een ongeluk krijgt.quote:En voetgangers hebben alleen maar voorrang als de stoep doorloopt, ze rechtdoorgaand verkeer zijn of bij een stoplicht of zebrapad. Op je theorie-examen krijg je natuurlijk vooral de situaties waarin je voetgangers voorrang moet verlenen, dûh. De hoofdregel is dat je als voetganger voorrang moet verlenen.
Dit toont alleen maar aan dat jij verdomd weinig vertrouwen in de mens en waarschijnlijk ook in jezelf hebt.quote:Als je stelt dat een maatschappij niet hoort te beslissen over vrijheden, dan heb je ook elke realiteitszin verloren. Vrijheden botsen continu en overal. Als de maatschappij daar niet over beslist, dan beslissen burgers zelf wel en geldt het recht van de sterkste, wordt het dus knokken. Dan zijn er helemaal geen vrijheden meer.
Een platgereden peuter wiens dood te voorkomen was geweest mag dus geen enkele belemmering vormen voor jouw persoonlijke vrijheid?quote:Op woensdag 4 juli 2007 16:16 schreef Chewie het volgende:
Doden vallen namelijk altijd, kan op het werk gebeuren, thuis in bed en is dus ook niet van belang in deze discussie. Het is namelijk geen argument om te stellen dat mensen geen vrije keuze meer moeten hebben in de manier waarop zij willen reizen.
[..]
Een peuter kan ook platgereden worden door een honde of paardekar (goederen moeten toch ergens mee vervoerd worden), verkeersslachtoffers kwamen ook al eerder voor dan dat de auto er isquote:Op woensdag 4 juli 2007 16:19 schreef du_ke het volgende:
[..]
Een platgereden peuter wiens dood te voorkomen was geweest mag dus geen enkele belemmering vormen voor jouw persoonlijke vrijheid?
sssst... dat snappen ze nietquote:Op woensdag 4 juli 2007 15:50 schreef Chewie het volgende:
[..]
Uit het voorbeeld komt duidelijk naar voren dat in iedergeval iemand er geen bal van snapt. Onderbouw nu eerst maar eens dat er zo verschrikkelijk veel gereist wordt om naar je werk te komen (en nee file's is daar geen indicatie voor), dat dit de burger veel geld kost (welvaart is in vergelijking met het pre-auto tijdperk alleen maar toegenomen en mobiliteit is daar toch echt een belangrijke factor in).
En hoe denk je de welvaart te kunnen garanderen? Als de productiviteit omlaag gaat dalen de inkomsten, stijgen de kosten en blijft er dus minder over om je personeel te betalen.
Maar door snelverkeer is het aantal wel verhoogd natuurlijk. Met enkel langzaam verkeer is de kans op dodelijke afloop stukken kleiner natuurlijk.quote:Op woensdag 4 juli 2007 16:25 schreef Chewie het volgende:
[..]
Een peuter kan ook platgereden worden door een honde of paardekar (goederen moeten toch ergens mee vervoerd worden), verkeersslachtoffers kwamen ook al eerder voor dan dat de auto er is![]()
Ik wil je best een juridisch bijspijkercursusje geven hoor, maar de jurisprudentiële 50%-regel gaat over schadeverdeling en niet over voorrang of schuld. Een auto heeft voorrang op overstekende voetgangers. Maar..... en dat is misschien wel leuk in het licht van deze discussie..... De Hoge Raad heeft bepaald dat bij een ongeval een deel van de schade bij de automobilist moet blijven liggen, omdat auto's per definitie gevaarzettend zijn. Met andere woorden, ook de Hoge Raad vindt dat auto's sowieso al de vrijheid van anderen aantasten en daarom ook de schadelast bij autobestuurders hoort te liggen. En dat het gevaarlijke ondingen zijn.quote:Op woensdag 4 juli 2007 16:16 schreef Chewie het volgende:
[..]
Als jij stelt dat auto's stinken is dat een persoonlijke mening die in deze discussie niet van belang is.
[..]
Doden vallen namelijk altijd, kan op het werk gebeuren, thuis in bed en is dus ook niet van belang in deze discussie. Het is namelijk geen argument om te stellen dat mensen geen vrije keuze meer moeten hebben in de manier waarop zij willen reizen.
[..]
Pardon een automobilist is altijd mede verantwoordelijk als deze met een zwakkere verkeersdeelnemer een ongeluk krijgt.
Nee hoor. Het principe van 'jouw vrijheid stopt waar die van een ander begint' is vrij wijdverbreid. En het gaat juist uit van wederkerigheid. Mensen zijn geen eilandjes. Bij je individuele acties moet je altijd rekening houden met de ander. Dat heeft weinig met een gebrek aan vertrouwen te maken.quote:Dit toont alleen maar aan dat jij verdomd weinig vertrouwen in de mens en waarschijnlijk ook in jezelf hebt.
quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:38 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nou echt hard gaande ontwikkelingen nog niet om niet te zeggen dat we er de komende 50 jaar enkel maar over kunnen dromen.
Ik heb niet gezegd dat het hard gaat, en al helemaal niet dat het prima gaat. Ik heb alleen gezegd dat ik er genoeg toekomst in zie zodat autorijden op termijn veel milieuvriendelijker kan dan nu.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ja, het gaat prima op dat gebied wil je zeggen![]()
![]()
.
* Grrrrrrrr benieuwd is wanneer de eerste post over het waterstof-sprookje langskomt![]()
En daarom heb je dus apparte gebieden voor voetgangers, automobilsten etc. Afspraken die er ook al waren in de tijd dat een rijbewijs en verkeersregels niet nodig waren.quote:Op woensdag 4 juli 2007 16:36 schreef Pool het volgende:
Nee hoor. Het principe van 'jouw vrijheid stopt waar die van een ander begint' is vrij wijdverbreid. En het gaat juist uit van wederkerigheid. Mensen zijn geen eilandjes. Bij je individuele acties moet je altijd rekening houden met de ander. Dat heeft weinig met een gebrek aan vertrouwen te maken.
Niet zoals jij het stelde, "auto's stinken" is geen feit maar een mennig.quote:En natuurlijk maakt stankoverlast wel inbreuk op vrijheden. Waarom is het prikken met een mes in een autoband wel een inbreuk en het sturen van onaangename moleculen in iemands neusgat niet?
Vreemd dat het aantal verkeersslachtoffers alleen maar afneemt dan.quote:Op woensdag 4 juli 2007 16:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maar door snelverkeer is het aantal wel verhoogd natuurlijk. Met enkel langzaam verkeer is de kans op dodelijke afloop stukken kleiner natuurlijk.
Bussen stinken!quote:Op woensdag 4 juli 2007 17:15 schreef Zwaardvisch het volgende:
Het aandeel van wegverkeer in de luchtvervuiling is vrij klein. Waar ik wel erg treurig van wordt zijn bussen die 1:2/1:3 rijden en als het mee zit halfvol zitten. Maar wel ieder half uur rijden dankzij de gemeenteraad. Hummers zijn trouwens zo gek nog niet, daar zit een geinnoveerde motor in, een driewegkatalysator en een roetfilter. Mileuvriendelijker dan een 15-jaar oude Fiat Panda dus. Pak ook al die bestelwagens en busjes aan die op de bonnefooi rondrijden.
quote:
Ja, vreselijk. Het kan nog veel erger. Toen ik vroegah studeerde, reisde ik ook vaak met de bus. Zo'n buschauffeur kwam dan wel eens op het briljante idee om een pauze te houden onderweg en zette te deuren open.quote:Op woensdag 4 juli 2007 17:20 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Mijn idee. Weleens bij een bushalte gestaan als die bus net wegrijdt en hem optrekt in zijn 2?
"Op termijn" is nogal een ruim begrip...quote:Op woensdag 4 juli 2007 17:03 schreef TNA het volgende:
Ik heb niet gezegd dat het hard gaat, en al helemaal niet dat het prima gaat. Ik heb alleen gezegd dat ik er genoeg toekomst in zie zodat autorijden op termijn veel milieuvriendelijker kan dan nu.
Neen, ik zou een hippie seriemoordenaar worden, alle antie auto hippie's DOOD!!!quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:24 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Juist wel. De impact zal enorm zijn, dat snap ik ook wel.
Alles zal anders worden!
Lokaler, kleinschaliger, duurzamer, gezonder en gezelliger
Door vele vrijheidsbeperkende maatregelen. En na eerst een grote stijging te hebben vertoond met de opkomst van het snelverkeer.quote:Op woensdag 4 juli 2007 17:13 schreef Chewie het volgende:
[..]
Vreemd dat het aantal verkeersslachtoffers alleen maar afneemt dan.
Wat is er mis met de huidige kiesdrempel van 1/150e van de stemmen? Heerlijk toch die pluriforme Nederlandse politiekquote:Op woensdag 4 juli 2007 18:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Wordt tijd van een kiesdrempel, al die gekken die een één issue partij oprichten.
* Pietverdriet denkt aan 5% van de stemmen voor de tweede kamer verkiezingen, krijg je minder dan 5% kom je de kamer niet in.
Ik zou ook niet weten waarom iedereen aan het kiesstelsel wil sleutelen, want overal waar ze een districtenstelsel hebben willen ze er vanaf. De kiesdeler is uiterst liberaal en democratisch en al ben ik geen democraat, ik zie geen betere oplossing.quote:Op woensdag 4 juli 2007 22:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wat is er mis met de huidige kiesdrempel van 1/150e van de stemmen? Heerlijk toch die pluriforme Nederlandse politiek.
Inderdaad ik zie geen betere eerlijker alternatieven.quote:Op woensdag 4 juli 2007 22:18 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Ik zou ook niet weten waarom iedereen aan het kiesstelsel wil sleutelen, want overal waar ze een districtenstelsel hebben willen ze er vanaf. De kiesdeler is uiterst liberaal en democratisch en al ben ik geen democraat, ik zie geen betere oplossing.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Weimarrepubliekquote:Op woensdag 4 juli 2007 22:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wat is er mis met de huidige kiesdrempel van 1/150e van de stemmen? Heerlijk toch die pluriforme Nederlandse politiek.
Daarin zie ik geen bezwaar tegen de huidige praktijk.quote:Op woensdag 4 juli 2007 22:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Weimarrepubliek
En hoe vervoer je goederen?quote:Op woensdag 4 juli 2007 23:28 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik leef al lang zonder rijbewijs. En om nou te zeggen dat ik weinig reis, nee helemaal niet. Er zijn treinen. Die worden in het voorstel van de TS helemala niet uitgebannen. Ooit telde Nederland een behoorlijk fijnmazig tramnet. Dat is afgestorven vanwege de gesubsideerde automobiliteit. Dat kan dus ook terugkomen.
Per spoorquote:
Dat betekent dat iedereen naast zijn huis straks een spoor heeft... en hoe maak je overal dat spoor danquote:Op donderdag 5 juli 2007 12:02 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Per spoor
En natuurlijk snap ik ook wel dat bouwmaterialen vervoerd moeten worden, maar mijn punt was natuurlijk dat er wel veeel minder vervoerd zou moeten worden dan nu.
Je volgt m nog steeds niet.quote:Op donderdag 5 juli 2007 12:05 schreef M42 het volgende:
Dat betekent dat iedereen naast zijn huis straks een spoor heeft... en hoe maak je overal dat spoor danbeetje vivieuze cirkel.
Ik woon in de randstad. Ik denk trouwens dat het JUIST in Groningen lastiger is om zonder auto te leven, omdat er op het platteland geen werkgelegenheid is.quote:Zonder auto's/vrachtwagens/bussen e.d. is het onmogelijk om nog normaal te leven... misschien dat jullie in Groningen nog gewend zijn om zo prehistorisch te leven, maar in de randstad is het toch totaal anders.
Lees mijn OP nog eens.quote:Ook leuk als iemand naar het ziekenhuis moet of de politie en/of brandweer moet uitrukken PER FIETS![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |