Ah, in dat genre ken ik alleen Reel Big Fish, Less Than Jake en die tjappies van Baggy Trousers. Die zijn iig niet aziatisch..quote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:05 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
ze maken SKA
+ Orchestra voor de volledigheid. Knars mag punt + vraag.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:11 schreef knars het volgende:
Tokyo Ska Paradise?
Knars +2quote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:11 schreef knars het volgende:
Tokyo Ska Paradise?
880quote:
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:35 schreef NJlo het volgende:
Al di Meola, heb nog een leuk dvd'tje van m liggen
Ghehe, mooie! Zou er bijna een puntje voor willen gevenquote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:48 schreef cafca het volgende:
Typisch dat iemand die door een Truck overreden wordt, vervangen wordt door iemand die Truck heet
quote:
ik denk inderdaad dat hij dat bedoeldquote:Op dinsdag 3 juli 2007 23:41 schreef ranja het volgende:
Ha, gevonden.
Ik snap de vraag trouwens niet. Een andere band?
Waarin heeft Trucks Allman vervangen, behalve in the Allman Bros. Zit hem in principe ook in een band, maar ik bedoel het iets specifieker. Bedenk iets belangrijks wat Duane heeft gespeeld ooit..quote:Op dinsdag 3 juli 2007 23:41 schreef ranja het volgende:
Ha, gevonden.
Ik snap de vraag trouwens niet. Een andere band?
Niet ergquote:Op woensdag 4 juli 2007 00:11 schreef ranja het volgende:
Ik ken helemaal niks van de Allman brothers
De tune van Top Gear; Jessica.quote:Op woensdag 4 juli 2007 00:11 schreef ranja het volgende:
Ik ken helemaal niks van de Allman brothers
Frankie Miller: daar ging het gisteren om. Excuses voor het niet afmaken van de vraag, maar mijn internet lag er plots uit....quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:30 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Deze weet ik niet, maar volgens mij is 't origineel van "Willem.." Darlin' van Frankie Miller.
Heeft het iets te maken met de gitaarpartijen in Layla?quote:Op woensdag 4 juli 2007 00:07 schreef NJlo het volgende:
[..]
Waarin heeft Trucks Allman vervangen, behalve in the Allman Bros. Zit hem in principe ook in een band, maar ik bedoel het iets specifieker. Bedenk iets belangrijks wat Duane heeft gespeeld ooit..
Het antwoord dat ik zocht was meer in de richting dat hij Duane's partijen uit Derek and the Dominos heeft overgenomen bij EC en dus ook Laylaquote:Op woensdag 4 juli 2007 10:16 schreef schaap001 het volgende:
[..]
Heeft het iets te maken met de gitaarpartijen in Layla?![]()
quote:Op woensdag 4 juli 2007 10:47 schreef NJlo het volgende:
Okay die middelste gast komt me TE bekend voor... Is dit beetje Southern Rock hoek? Gov't Mule ofzo?
Nee, het is een soort van raar loopje. 1-2-3-4...-2-3-4, en met een verspringing in halve tonen, die buiten het akkoord vallen.quote:
Tip: is het niet!quote:Op woensdag 4 juli 2007 11:18 schreef belsen het volgende:
Als je nu de gitaartab even post, want dit moet bijna wel een gitaarpatroon zijn.
De gitaartabs kom ik soms nog wel uit.quote:Op woensdag 4 juli 2007 12:07 schreef ranja het volgende:
Ja, het is wel eerder gevraagd.
Of het ooit geraden is weet ik niet zeker
Geen keyboard-deuntje, geen vogeltjesdansquote:Op woensdag 4 juli 2007 12:40 schreef ranja het volgende:
zal wel een keyboard deuntje zijn ofzo, vogeltjesdans ofzo
Lijkt er ook bij lange na niet op. Laat ik een tip geven: In het origineel is deze partij geharmoniseerd gespeeld door tenorsax en trompet..quote:
Ghehe, heeeel stuk sneller en funkyer. (Verkapte tip)quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:12 schreef schaap001 het volgende:
Nou... doe 's een wilde gok dan maar: Nina Simone - Feeling Good?![]()
Miles Davis ~ On the corner.quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:08 schreef NJlo het volgende:
[..]
Lijkt er ook bij lange na niet op. Laat ik een tip geven: In het origineel is deze partij geharmoniseerd gespeeld door tenorsax en trompet..
Nope. Als je fan bent van het genre zou ik hier vooral naar het ritme kijken, de noten zijn toch veelal out (of met een heel moeilijke insteek dan wel ergens in een toonladder te krijgen).quote:
Nopequote:Op woensdag 4 juli 2007 19:18 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
is het iets van Mahavisnu Orchestra?
quote:Op woensdag 4 juli 2007 19:57 schreef cafca het volgende:
Geen idee. Stukje muziek ziet er sowieso veeeeeel te moeilijk uit voor mij....
Litpho +2quote:
quote:Op woensdag 4 juli 2007 20:30 schreef NJlo het volgende:
weektaak voor iedereen: leer fusion luisteren
Ik luister fusion, alleen geen Steely Danquote:Op woensdag 4 juli 2007 20:30 schreef NJlo het volgende:
[..]
Litpho +2
weektaak voor iedereen: leer fusion luisteren
Anders was 'ie wel érrug makkelijk!quote:Op woensdag 4 juli 2007 20:31 schreef cafca het volgende:
Shit, strikvraag.
quote:
Als dat een nummer is van Chinese Democracy dan zal het wel Live 8 zijn ofzo?quote:Op woensdag 4 juli 2007 20:33 schreef Litpho het volgende:
Op welk benefietconcert werd Civil War (van Guns n' Roses) voor het eerst gespeeld?
Nee, eerder. Mercury leefde nog tijdens dit concert.quote:
de eerste hiaat in kennisquote:Op woensdag 4 juli 2007 20:35 schreef NJlo het volgende:
[..]
Als dat een nummer is van Chinese Democracy
Goede gok, maar tenzij je arme noodlijdende bandjes als een goed doel ziet is dat niet echt een benefietquote:Op woensdag 4 juli 2007 20:42 schreef belsen het volgende:
Stonden ze op Live Aid (ivm het Mercury leefde nog tijdens dit concert)?
Dan gok ik op Lolapolooza.
Farm Aid IV in 1990. Laatste track met originele drummer Steven Adler.quote:Op woensdag 4 juli 2007 20:48 schreef bukgeit het volgende:
Farm Aid wellicht?
nog NOOIT van gehoord, gefeli matequote:Op woensdag 4 juli 2007 20:48 schreef bukgeit het volgende:
Farm Aid wellicht?
was het enige amerikaanse jaarlijkse benefiet die ik kon bedenken.....naast die voor vrouwelijke artiesten (waar ik de naam even niet kan bedenken), maar daar zie ik GNR zo niet staanquote:
Juist, die ja. Thanxquote:Op woensdag 4 juli 2007 20:57 schreef bukgeit het volgende:
Lilith Fair is die voor de vrouwtjes.
peaceman +2quote:Op woensdag 4 juli 2007 21:03 schreef peaceman het volgende:
Sunday Morning - Velvet Underground
Sunny afternoon - Kinks
Tonight - New Kids on the block
Saturday Night - Herman Brood
Heel goedquote:Op woensdag 4 juli 2007 21:08 schreef bukgeit het volgende:
[..]
De snelste moet ook goed zijn: Some Velvet Morning.
Precies, daaromquote:Op woensdag 4 juli 2007 21:08 schreef Litpho het volgende:
[..]
Heel goed. Maar ja, als er drie man vlak achter je aankomen kan je ook moeilijk gaan wijzigen
.
1. ojaquote:Op woensdag 4 juli 2007 21:12 schreef bukgeit het volgende:
The Saboteurs > zeker
Er was al een Raconteurs? > twijfel
Bukgeit +2quote:Op woensdag 4 juli 2007 21:12 schreef bukgeit het volgende:
The Saboteurs > zeker
Er was al een Raconteurs? > geen twijfel
quote:
Vind ik ookquote:Op woensdag 4 juli 2007 21:38 schreef peaceman het volgende:
[..]
![]()
Voor straf mag je een vraag stellen.
te weinig van gezien op Metropolis, was echt de enige band die verkeerd geprogrammeerd wasquote:Op woensdag 4 juli 2007 21:45 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
The heights
quote:The namedid not refer to lead singer
.
's younger siblings, Ed and
, fought constantly when they were younger.
, who was stronger and heavier, would usually win. In one instance, Ed, as revenge, drew a picture with crayons of
shoving the entire world into his gaping mouth with the caption, "
."
quote:Op woensdag 4 juli 2007 22:43 schreef ranja het volgende:
Grey's Anatomy? zit volgens mij een hoop muziek in
Onlangs Alamo Racetrack.quote:Op woensdag 4 juli 2007 22:45 schreef ranja het volgende:
en ik kijk die serie niet eens
ik heb wel regelmatig gelezen dat ze songs van relatief onbekende bands laten horen in de serie, dus vandaar...
ja dat klopt, maar de titels zijn toch echt niet van onbekende bands... ik noem titels als:quote:Op woensdag 4 juli 2007 22:45 schreef ranja het volgende:
en ik kijk die serie niet eens
ik heb wel regelmatig gelezen dat ze songs van relatief onbekende bands laten horen in de serie, dus vandaar...
quote:Quasi-cult-like in its construction, surgical in its execution, eclectic to a fault,emerged from Nashville, TN, in 1992 as a trio of musical misfits with tremendous technical abilities lead by founder, guitarist, and vocalist Steve Austin. Not the simplest to define sonically,
combines the challenging time signatures and chameleon-esque musical proficiency of King Crimson with the raw-boned intensity, volume, and power of Slayer. Between those poles, Austin and the various incarnations of
have experimented brazenly, audaciously, and fearlessly with sound, tone, and style, utilizing everything from found samples to acoustic instruments to synthesizers to all-out death metal and grindcore beats.
Open ik het bal met Today Is The Day.quote:Op donderdag 5 juli 2007 09:12 schreef bartrid het volgende:
Die ken ik dan alleen weer van 1 singletje en het werk dat ze met Delerium gedaan heeft.
[..]
dat lijkt me een goede opener.quote:Op donderdag 5 juli 2007 10:04 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Open ik het bal met Today Is The Day.
Onverwacht!quote:Op donderdag 5 juli 2007 10:24 schreef bartrid het volgende:
[..]
dat lijkt me een goede opener.
bukgeit +2
Nee, die is er al een maand.quote:Op donderdag 5 juli 2007 10:54 schreef Captain_Redbeard het volgende:
de nieuwe cd van wir sind helden ?
Ik vrees ook dat het eigen import wordtquote:Op donderdag 5 juli 2007 11:40 schreef Z het volgende:
Ben benieuwd hoe lang het duurt voor die in A'dam te koop is.
Wie?quote:is a quartet comprised of drummer John Stanier of Helmet and Tomahawk, guitarist/keyboardist Ian Williams of Don Caballero and Storm & Stress, guitarist David Konopka of Lynx, and avant solo musician Tyondai Braxton.
Ja, dat heb ik dus ook met Battlesquote:Op donderdag 5 juli 2007 13:10 schreef Z het volgende:
Nooit gedacht dat ik Math Rock leuk zou vinden.
quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:34 schreef MadMaster het volgende:
Ronnie Tober?
Ik had mijn antwoord al ingeklopt voordat ik je hint zag, omdat ik ook in die hoek zat te denken.quote:
Dubbele punten voor MMquote:Op donderdag 5 juli 2007 13:37 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Die woonde in z'n jeugd in de VS.
MadMaster +1
Nee, wel dezelfde oorspronkelijke invalshoek en periode én... hetzelfde land.quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:20 schreef bukgeit het volgende:
Catapult?
In totaal hebben ze 3 bescheiden hitjes gehad, maar hun act was bekender...quote:In ons land is het genre enorm populair onder tieners, maar bands en artiesten (over het algemeen twintigers) wagen zich liever niet aan de glamrock. De Leidse groep Catapult is een uitzondering. Deze scoort vanaf 1974 diverse grote hits, waaronder Let Your Hair Hang Down en Teeny Bopper Band. In dezelfde periode scoort Limousine een toptien hit met Seventy Five en haalt de horror-actde hitparade met
. Daarna wordt Nederland overspoeld door disco en punk en waait de glitterrockrage over. Eind jaren negentig trekt de coverband The Block Busters veel bekijks met een set vol glitterhits.
Van de hitjes Lucifera, Father John en Queen Jacula én de voor die tijd excentrieke optredens met rook, vuur, doodskisten én naakte dames.quote:
Nee, eerder carnavalhits.quote:
newbiedoobiedoo +2quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:37 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Rubberen Robbie
quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:49 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Arie Boksbeugel (en Brenda Steunbeer?)
Dat kloptquote:Op donderdag 5 juli 2007 21:50 schreef bigshadow het volgende:
Ik moest aan David Sylvian denken, maar volgens mij is dat niet goed.
Dat klopt ookquote:Op donderdag 5 juli 2007 22:03 schreef bartrid het volgende:
robyn hitchcock
quote:Manners are just hunches
I’m not sure what they mean
You’re asking for commitment
When I’m somewhere in between
Nee. ik heb al ff gezocht. Ik ken 't nummert niet.quote:
Ook maar opgezocht. Ken 'm heel erg wel eigenlijk. Echt een snel nummer overigens.quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:48 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Nee. ik heb al ff gezocht. Ik ken 't nummert niet.
MadMaster +1quote:Op vrijdag 6 juli 2007 09:40 schreef MadMaster het volgende:
Bukgeit, mag ik er voor de Ronnie Tober-vraag nog een puntje bij?
Dubbele punten topic en zo...
Heep Heep Uriah!!quote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:18 schreef Captain_Redbeard het volgende:
uriah heep ?
Stuk noordelijker.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:34 schreef bukgeit het volgende:
Heidevolk?
quote:Named for a warrior god in Finnish mythology,are a heavy metal band whose music is an ambitious blend of symphonic metal, power metal, progressive rock, and Finnish folk music.
were formed in Hämeenlinna, a rural community in southern Finland, by vocalist Warlord Nygård and guitarist/bassist Jussi Wickström in 1997.
quote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:51 schreef MadMaster het volgende:
Thor?
heel close. ff het midden verbouwen en je bent er.quote:
quote:
quote:is een substroming van de house. Algemeen wordt
gezien als de voorloper van de commerciële dance, ook Eurodance genoemd. Tyree Cooper was degene die het in 1985 introduceerde, toen noemde hij het nog
. Toen het populair begon te worden in 1987 werd het al snel omgedoopt in
.
is vooral in eind jaren tachtig en begin jaren negentig populair. Bekende Artiesten zijn Tyree Cooper met onder andere 'Turn up the bass', Fast Eddie met onder andere 'Yo yo get funky', Jungle Brothers met onder andere 'I'll house you', The Wee Papa Girl Rappers met onder andere Heat it up en Wee Rule, White Knight, D-Mob, Tony Scott, Mr. Lee (Get Busy), Doug Lazy, Rob Base & DJ E-Z Rock, 2 in a Room, zelfs pioniers als Tommy Musto & Frankie Bones (Dangerous on the Dancefloor).
Bekendste label is het DJ International label (onder andere Tyree Cooper en Fast Eddy brachten hun platen uit op dit label) dat niet meer bestaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |