Om daar de hele dag niets te laten doen?quote:Op woensdag 4 juli 2007 11:19 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik kan me een topic herinneren waarin werd voorgesteld om werklozen verplicht naar het gemeentehuis te laten komen en ze daar de hele dag in een lokaaltje neer te zetten![]()

Gewoon hetzelfde als de rest van de mensen in een gemeentehuis. Dus jaquote:Op woensdag 4 juli 2007 11:24 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Om daar de hele dag niets te laten doen?![]()

Precies...zo'n stempel doet dus niks. De volgorde moet zijn: eerst lasten verlagen, en dan zoekt de overheid het maar uit hoe ze het gaan bolwerken.quote:Op woensdag 4 juli 2007 11:13 schreef Napalm het volgende:
[..]
Heeft de overhied ooit prijzen lager gemaakt? Ik wacht nog steeds op mn tijdelijke kwartje van ome Wimpie Kok..

Ja de overheid heeft wel eens prijzen lager gemaakt. o.a. van werkloosheidspremies.quote:Op woensdag 4 juli 2007 11:13 schreef Napalm het volgende:
[..]
Heeft de overhied ooit prijzen lager gemaakt? Ik wacht nog steeds op mn tijdelijke kwartje van ome Wimpie Kok..
[..]

Het ultieme voorbeeld waarmee de politiek zichzelf compleet belachelijk heeft gemaakt.quote:Op woensdag 4 juli 2007 11:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
En volgens mij valt het met die beloofde tijdelijkheid van dat kwartje wel mee. Maar zelfs met boosrechts in de regering kwam dat niet terug.

kregen we wel een minder grote staatsschuld voor terugquote:Op woensdag 4 juli 2007 12:29 schreef sjun het volgende:
Alsof het kwartje van Kok er nu zoveel toe doet na de wel erg eenvoudige wijze waarop Nederland door een slechte inwisselingskoers, waarvoor Gerrit Zalm op zijn vestje te spugen valt, veel te veel betaalde aan de inwisseling van de Gulden voor de Euro.

quote:4 juli 1976
Israëlische commando's bevrijden 100 gijzelaars op het vliegveld van de Oegandese hoofdstad Entebbe. De gijzelaars werden vastgehouden door militante Palestijnen en twee leden van de Duitse Baader-Meinhof groep. De gijzelnemers kregen hulp van de Oegandese dictator Idi Amin. De Israëli's zijn nog altijd bijzonder trots op deze Operation Yonatan (genoemd naar Yonathan Netanyahu, de broer van Benjamin Netanyahu die bij de actie omkwam).

In zee gaan met de LPF?quote:Op woensdag 4 juli 2007 11:55 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het ultieme voorbeeld waarmee de politiek zichzelf compleet belachelijk heeft gemaakt.

Als ze dat niet gedaan hadden, dan zou het ook belachelijk geweest zijn.quote:

http://www.nos.nl/nos/art(...)1C7BE24EC09BE62.htmlquote:Voortplantingstechniek werkt averechts 4-07-07
Een wereldwijd toegepaste techniek om na IVF de kans op een succesvolle zwangerschap te vergroten, werkt averechts. Dat blijkt uit Nederlands onderzoek naar de effectiviteit van PGS, een genetische screening van embryo's voordat die teruggeplaatst worden in de baarmoeder. Redacteur gezondheidszorg Rinke van den Brink doet verslag.
Vrouwen van 35 jaar en ouder bij wie een embryo na PGS wordt teruggeplaatst, worden minder vaak zwanger en voldragen hun zwangerschap minder vaak dan vrouwen bij wie de embryo's teruggeplaatst worden zonder dat eerst genetisch onderzoek is gedaan.
Onderzoekers van het AMC en het OLVG uit Amsterdam, het UMC in Groningen en het Medisch Centrum in Leeuwarden publiceren vandaag hun bevindingen in de interneteditie van het gezaghebbende wetenschappelijke blad The New England Journal of Medicine.
Tegelijk presenteren ze de resultaten van hun studie op een mondiaal congres over voortplantingstechniek in het Franse Lyon.
Embryo
Aan het onderzoek in de Nederlandse ziekenhuizen hebben 408 vrouwen van 35 jaar en ouder meegedaan. Bij 206 vrouwen werd een embryo teruggeplaatst nadat het genetisch was onderzocht op chromosomale afwijkingen.
Van die groep werden 52 vrouwen zwanger, 49 kregen een kind. Bij 202 vrouwen werd een embryo teruggeplaatst zonder dat PGS plaatsvond. Van die controle groep werden 74 vrouwen zwanger en kregen 71 een kind. Dat betekent dat de kans op een zwangerschap en op de geboorte van een kind na PGS met een derde afneemt.
"Ik moet eerlijk zeggen dat we zelf ook verrast zijn door deze uitkomst", zegt Sjoerd Repping. Hij is een van de leiders van het onderzoek en hoofd van het fertiliteitslaboratorium van het AMC. "Ook wij dachten dat PGS een goede techniek was, dat het de toekomst had. Maar dat is dus niet zo. Het werkt averechts."
Effectiviteit
De onderzoeksresultaten gaan vooral buiten Nederland een grote impact krijgen. In Nederland wordt PGS niet toegepast, behalve in dit onderzoek, dat in 2003 is begonnen. De Gezondheidsraad heeft de methode niet toegelaten omdat er nooit onderzoek was gedaan naar de effectiviteit ervan. Maar in veel andere landen is PGS een gangbare techniek.
In de Verenigde Staten bieden 2 op de 3 klinieken waar vruchtbaarheidsbehandelingen worden gedaan PGS aan. Ook in bijvoorbeeld België en Engeland wordt het relatief vaak toegepast.
PGS is een dure techniek. In de Verenigde Staten, waar fertiliteitsbehandelingen in privé-klinieken gedaan worden, wordt er heel veel geld mee verdiend. Repping schat het aantal PGS-behandelingen wereldwijd op ettelijke duizenden per jaar.
Respect
Er is mondiaal grote belangstelling van de media voor het Nederlandse onderzoek. De internationale wetenschappelijke wereld reageert met veel respect op de studie van de Nederlandse voortplantingswetenschappers. De publicatie in de interneteditie van The New England Journal of Medicine is daar een illustratie van.

Klopt was een dwaze periode in onze parlementaire geschiedenis.quote:Op woensdag 4 juli 2007 13:08 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Als ze dat niet gedaan hadden, dan zou het ook belachelijk geweest zijn.

De fiets heeft geen werkende remmen meer, dus wanneer ik m niet echt nodig heb, ga ik of lopen of met de auto... De kroegen in het centrum zijn nog geen 10 minuten lopen en ik heb drie relaxte kroegen op 25 meter loopafstand.quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:21 schreef Autodidact het volgende:
Luilak!
Nou ja, het enige verschil met mij is dat ik hem nodig heb voor naar de kroeg te gaan, anders was het ook begroeid.

quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:16 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Mijn fiets... Ik heb m slecht 1,5 maand niet gebruikt...
[afbeelding]

quote:Op woensdag 4 juli 2007 00:05 schreef Shadowcat het volgende:
[..]
Goed dat je zelf al het woordje simpel gebruikt, want dat moet je inderdaad zijn om vlees te eten: simpel. Alleen een simpele ziel die nog in de oertijd leeft en niet is meegegroeid met de beschaving die we als mensheid en intelligentste wezen op deze planeet hebben bereikt, doet nog mee aan zoiets onnodigs en achterhaalds als vlees eten. Wij zijn inmiddels zo ver doorgeevolueerd en hebben in de westerse maatschappij ZO veel alternatieven, dat het eten van vlees heden ten dage niets anders meer is dan gemakzucht, zwakte ("ik vind het zo lekker en kan er niet van afblijven boehoehoe") en een teken van pure achterlijkheid.

FOK! Tshirt - Hij is cool!quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:59 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik snap de grap niet zo geloof ik.

Ah.quote:Op woensdag 4 juli 2007 16:02 schreef kLowJow het volgende:
FOK! Tshirt - Hij is cool!
FOK! t-shirt
FOK-shirt # 3: Heb jij m al besteld?

quote:Op woensdag 4 juli 2007 16:26 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[afbeelding]
Ik wil em ik wil em ik wil em

Net buiten je deur zetten, dan kan je straks papiermacheeen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 16:14 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:Kutregen. Ik moet 4 grote dozen oud papier weggooien, maar dat ga ik mooi niet doen in de stromende regen.
![]()

quote:Op woensdag 4 juli 2007 16:28 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:Dit zal SCH een interessante wending vinden.

quote:

quote:Hamas haalt wit voetje bij EU
Met de vrijlating van Alan Johnston, die in Gaza werd vastgehouden door een Al-Qaeda-achtige groep, hoopt Hamas de relatie met het Westen te verbeteren.
Rotterdam, 4 juli. Direct na de gewelddadige machtsovername door Hamas in de Gazastrook op 15 juni onderstreepten Hamas-woordvoerders al dat ze nu orde en rust gingen brengen in dit Palestijnse gebied en dat de bevrijding van de ontvoerde BBC-correspondent Alan Johnston daarbij een van de prioriteiten was. Vannacht werd Johnston vrijgelaten na een gevangenschap van bijna vier maanden in handen van het Leger van de Islam, een Al-Qaeda-achtige groep. Daarmee heeft Hamas een wit voetje gehaald bij de Britse regering, en in het verlengde daarvan bij de Europese Unie.
Maar het is de vraag of Israël en zijn Amerikaanse bondgenoten onder de indruk zijn. Erkenning van Israël en de bestaande vredesakkoorden, en het geweld afzweren – dat zijn de hoofdvoorwaarden voor beëindiging van de boycot van de moslimfundamentalistische organisatie die in het Westen als terreurgroep te boek staat. Israël eist op microniveau ook nog stopzetting van de dagelijkse beschietingen met Qassamraketten en de vrijlating van korporaal Gilad Shalit, die al meer dan een jaar in de Gazastrook vastzit. Zolang dat niet gebeurt, worden alleen met de noodregering van president Mahmoud Abbas en met diens Fatah-organisatie zaken gedaan – als er al zaken worden gedaan.
De vrijlating van Johnston „toont het verschil tussen de tijd toen een groep anarchie en chaos placht aan te moedigen en de huidige situatie, waarin Hamas ernaar streeft de veiligheidssituatie te stabiliseren”, benadrukte Hamasleider-in-ballingschap Khaled Meshaal in Damascus. Met ‘een groep’ doelde hij op Al-Fatah dat nu de macht heeft op de bezette Westelijke Jordaanoever.
Fatah, dat de westerse steun warm heeft begroet, reageerde laatdunkend. „We kijken naar een film waarin de dieven in Gaza onderling ruzie krijgen en een van hen eerlijk en dapper claimt te zijn terwijl de ander de schurk is”, zei Yasser Abed Rabbo, een medewerker van president Abbas. „Dit spelletje van Hamas overtuigt niemand. Dat Meshaal zichzelf presenteert als iemand die veiligheid brengt, is bedrog [...] Hij probeert sympathie te winnen voor het creëren van een Talibaanstaat in Gaza.”
Een invloedrijke Hamasleider in de Gazastrook, Mahmoud Zahar, ontkende vanochtend dat Hamas het Leger van de Islam – waarachter zich de zwaar gewapende Dogmushclan verschuilt – tot de vrijlating van Johnston had gedwongen om zijn relaties met het Westen te verbeteren. „Het ging niet om gunsten van de Britse regering. We deden het uit humanitaire overwegingen en om ons regeringsdoel te verwezenlijken van veiligheid voor iedereen.”
Hamas heeft inderdaad van het begin af aan zijn best gedaan voor Johnstons vrijlating. De totale machtsovername in de Gazastrook – de verwijdering van de concurrerende strijdgroepen van Fatah – heeft het makkelijker gemaakt om dit doel ook te verwezenlijken.
Toch moet de bevrijding van Johnston wel degelijk worden gezien tegen de achtergrond van zijn pogingen uit zijn internationale isolement te komen. Niet voor niets zei Hamaspremier Ismail Haniyeh (die wel door president Abbas is ontslagen maar gewoon is aangebleven als leider van een Gazaregering) vanochtend op een persconferentie in Gaza-Stad te hopen dat de vrijlating van de BBC-correspondent een precedent zal creëren voor een akkoord met Israël over korporaal Shalit.
Bij de gevangenneming van Shalit in juni vorig jaar bij een Israëlische grenspost was aanvankelijk ook het Leger van de Islam betrokken, maar de mededaders, waaronder de gewapende vleugel van Hamas, zetten deze groep na enige tijd buiten de deur. In ruil voor Shalit wordt de vrijlating geëist van 1.400 Palestijnen in Israëlische gevangenissen. Israël heeft zich bereid verklaard gevangenen vrij te laten, maar niet zoveel als Hamas eist. Interessant is ook dat sinds zaterdag geen Qassamraketten meer op Israël zijn afgeschoten.
Na de machtsovername in de Gazastrook verklaarden Israëlische regeringsfunctionarissen dat de humanitaire hulp aan de bevolking van het gebied onverminderd zou doorgaan, maar de economische boycot van alles wat met Hamas te maken heeft, zou worden aangescherpt. In dat verband werd zondag 120 miljoen dollar van het al anderhalf jaar – sinds de verkiezingsoverwinning van Hamas in januari 2006 – achtergehouden Palestijnse belastinggeld aan de regering van president Abbas in de Westelijke Jordaanoever overgemaakt. Maar daarbij werd de eis gesteld – en door Fatah geaccepteerd – dat het geld niet terecht zou komen bij Hamas. Dat wil concreet zeggen dat wel ambtenaren van de regering van president Abbas zouden worden betaald, maar niet degenen die voor het Hamasbewind in de Gazastrook werken.
De Europese Unie heeft de Israëlische en Amerikaanse boycot van de Hamasregering die vorig jaar na de verkiezingen tot stand kwam onverkort overgenomen. Toen onder zware Saoedische druk eerder dit jaar een Palestijnse regering van nationale eenheid van Hamas en Fatah werd gesmeed, besloot ze, evenals de VS, wel met onafhankelijke en Fatah-ministers, maar niet met die van Hamas zaken te doen. Ook de EU sprak na Hamas’ machtsovername in de Gazastrook steun uit voor de regering van Abbas. Er waren echter berichten dat sommige EU-landen twijfelen aan de effectiviteit van de boycotkoers. Ze vrezen dat verscherping van de boycot van Hamas onder andere een eind zouden maken aan Europese ontwikkelingsprojecten in de Gazastrook. De vrijlating van Johnston zou die beginnende verdeeldheid kunnen versterken.
Zelfs toen ik al in de auto zat dacht ik dat ik alleen weer verplaatst zou worden.
Afgelopen nacht was ongelooflijk spannend. Ik werd door mijn bewaker in een auto geduwd en in een enorm geladen sfeer naar het centrum van Gaza gereden. Daar moesten we langs wegversperringen die bemand werden door mannen van Hamas. Die lieten ons weliswaar door, maar er hing een enorme spanning.
Mijn bewaker was razend en heeft me een paar klappen verkocht en in mijn gezicht geslagen. [...] Die bewaker was een duister figuur die ik nooit echt heb leren kennen.

quote:De zoon van Al Gore is woensdag in Californië gearresteerd wegens marihuanabezit. Dat heeft de politie bekendgemaakt. De 24-jarige Al Gore III reed met 160 kilometer per uur op de San Diego Freeway toen de politie hem aanhield. De agenten roken marihuana en vonden 28 gram van de softdrug. Ook troffen ze Xanax, Valium, Vicodin en Adderall aan, medicijnen die worden gebruikt om ADHD te bestrijden. Volgens de politie had Al Gore III de medicijnen niet voorgeschreven gekregen. Hij zit vast in de gevangenis van Santa Ana. De borgtocht bedraagt twintigduizend dollar.

quote:

Scheuren nog welquote:Op woensdag 4 juli 2007 20:26 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]Met 160km/h rondscheuren
Dat is bijzonder slecht voor het milieu.

De doodsteek gaat de hele mediahype worden. Elk uur hoor je wel iets over het klimaatquote:Op woensdag 4 juli 2007 20:35 schreef kLowJow het volgende:
Doodsteek voor de klimaatveranderinghoax.

Over drie dagen worden we de hele dag met lullige liedjes lastig gevallen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 20:38 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
De doodsteek gaat de hele mediahype worden. Elk uur hoor je wel iets over het klimaat![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |