quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:46 schreef bixister het volgende:
het lijkt mij ook wel ontopic genoeg hoor. maar ik ben evenmin mod, dus geen idee.
bright, moeilijk! sterkte ermee. en overwegen jullie niet toch IVF?
Nee, Bix, we hebben al lang geleden gezegd dat IUI genoeg is en dat we verder niet de MMM in gaan. Daar houden we ons aan vast. Doen we dat niet, dan blijven we hoop hebben op iets dat eigenlijk niet reeel is. Nu hebben we echt een streep waar we niet over gaan. Wel zo 'handig'. Misschien begint binnenkort het stadium van het echt realiseren dat er geen kleintje meer volgt. (Dat is geestelijk ook beter dan toch maar weer de IVF-tour op en dan weer wat anders en dan ...)quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:50 schreef bixister het volgende:
ik sloot 'm, hier weer verder over het wachten op tweede streepjes, plusjes 'zwanger!' en roze stippen.
mijn laatste post
[..]
heel zware periode ik ben al een jaar aan het afsluiten... maar bij elke nod dat dichterbij komt wil je graag toch hopen dat er een wonder gebeurd... nogmaals voor jullie dikke knuffel...quote:Op vrijdag 29 juni 2007 15:11 schreef Bright het volgende:
[..]
Nee, Bix, we hebben al lang geleden gezegd dat IUI genoeg is en dat we verder niet de MMM in gaan. Daar houden we ons aan vast. Doen we dat niet, dan blijven we hoop hebben op iets dat eigenlijk niet reeel is. Nu hebben we echt een streep waar we niet over gaan. Wel zo 'handig'. Misschien begint binnenkort het stadium van het echt realiseren dat er geen kleintje meer volgt. (Dat is geestelijk ook beter dan toch maar weer de IVF-tour op en dan weer wat anders en dan ...)
Overigens moeten we ook echt opletten dat we het geestelijk nog wel aan kunnen. Daarom nu eerst een afkoelperiode voordat we beslissen of we de laatate IUI willen. We moeten dat dan zien als een afsluiting van onze MMM-periode. (Zal nog lastig worden)
Nee, behalve dat er een soort wervelstorm in me woede waardoor ik uit moest vallen tegen mijn man, zonder redenquote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:06 schreef Fruppel het volgende:
[..]
Voelde jij verder ook niets anders dan anders?
dankquote:Op dinsdag 3 juli 2007 08:57 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb je onderaan het lijstje geplakt Bright.
Gelukkig was dit de enige opmerking. De opmerking van 'Maar je hebt er toch al 1?' krijgen we gelukkig nooit. De familie is wel begaan gelukkig. En we hebben enkele mensen om ons heen die ook altijd voor ons bidden. Ook dat geeft heel veel warmte en zorgt ervoor dat je je begrepen voelt. Dan kun je zo'n opmerking ook beter hebben (omdat je niet alleen staat!)quote:Op dinsdag 3 juli 2007 09:07 schreef Kleintje het volgende:
Bright, dan kom je gewoon weer op het stuk onbegrip voor mensen met die kinderwens.
Dat je het los moet laten etc.
Waarschijnlijk hoor je ook vaak genoeg dat jullie niet moeten klagen, je hebt er toch 1.
Vreselijke opmerkingen zoiets.
Dus eigenlijk een abortus? Dat lijkt me een ongelooflijk zware beslissing geweest. Is dat al lang geleden en hoe is ze er nu onder? (en haar man?)quote:Oude vriendin van mij heeft na de 20 weken echo haar zwangerschap afgebroken omdat het kind totaal geen levenskansen had. Daar is ook vreselijk opgereageerd. Alleen maar de melding dat miskramen voorkomen. Ik noem zoiets geen miskraam meer. Dat mannetje is via de natuurlijke weg geboren, heeft een begrafenis gehad... het is een soort van vroeggeboorte (oke, opgewekt in dit geval)...
Onbegrip... Komt vaak doordat de mensen zich niet in je situatie kunnen plaatsen en een groot bord voor hun kop hebben, alhoewel het ook nog weleens echt per ongeluk is, waarbij ze het niet zo bedoelen. (verkeerde opmerking op de verkeerde tijd)quote:Dat onbegrip krijg je volgens mij nooit weg.
(sorry, erg offtopic hier!)
Super! Ik heb zelf het idee dat het in het begin minder snel zichtbaar is juist. Twee weken is het dusquote:Op vrijdag 6 juli 2007 13:13 schreef Bright het volgende:
Freud, wij maakten een foto elke maand (zo'n beetje elke 1e zondag van de maand) en zo krijg je ongeveer 9 foto's. Eigenlijk is dit wat weinig, dus 2-wekelijks lijkt me heel goed om precies de veranderingen te zien...
Ligt er wel een beetje aan denk ik, ik groeide juist in het begin heel hard, stond toen een maand of twee stil, toen weer een spurt, en toen weer een hele poos nauwelijks verschil.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 15:05 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zou in het begin, dus 1-4 a 5 maanden om de maand doen en dan later overstappen naar evt. 2 weken, in het begin is dat echt zonde van de moeite in mijn ogen.
Inderdaad, ik zou de tijd tussen elke foto wel gelijk houden, zodat je goed kunt zien dat de snelheid van het groeien niet evenredig is.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 15:11 schreef lcicle het volgende:
Voor het 'overzicht' denk ik dat de eerste weken-maanden er zeker bij horen! Dan zie je namelijk duidelijk dat het in het begin niet zo snel gaatBij moeders die al een kindje hebben gaat het trouwens veel sneller freud, wellicht dat je daar ook op moet letten.
Veel succes in elk geval! Ik ben benieuwdEn dames, aanmelden, hop! Niets mooier dan een goede serie buikfoto's
Wil inderdaad wel een gelijke periode aanhouden ja. Dan krijg je echt een duidelijk verloopquote:Op maandag 9 juli 2007 11:13 schreef Bright het volgende:
[..]
Inderdaad, ik zou de tijd tussen elke foto wel gelijk houden, zodat je goed kunt zien dat de snelheid van het groeien niet evenredig is.
Jeps, Delftquote:Op maandag 9 juli 2007 19:58 schreef Marie79 het volgende:
Het lijkt me ook geweldig hoor Freud! (net als LMS, mocht het ooit lukken) Alleen de afstand houd me tegen... Delft woon je toch?
quote:Op maandag 9 juli 2007 11:40 schreef freud het volgende:
[..]
Wil inderdaad wel een gelijke periode aanhouden ja. Dan krijg je echt een duidelijk verloop. Wil eigenlijk twee basisfoto's maken: eentje wat verderaf zoals ze hier vaker voorbij komen, en eentje wat dichterbij met een centimetermeetlint
.
Ook daar heb ik ervaring meequote:Op donderdag 12 juli 2007 07:36 schreef Bright het volgende:
![]()
trouwens, met blootfoto's (van een afstandje) zijn ook erg mooi om te zien hoe een vrouwenlichaam verandert. Het is een wonder der natuur dat alles zich zo aanpast om de situatie alvast voor te bereiden etc. Maar dat zal vast wat meer in de privesfeer blijven he
Gefeli!!quote:Op donderdag 12 juli 2007 17:57 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Ik kan het niet geloven, ik heb net getest............. en er staat ZWANGER!!!!!! help hehe
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 12 juli 2007 17:57 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Ik kan het niet geloven, ik heb net getest............. en er staat ZWANGER!!!!!! help hehe
Zelfs bloedingen later noemt men nog innestelbloedingen (Toen ik bij 8 weken een bloeding had, werd het ook nog zo genoemd)quote:Op zondag 15 juli 2007 11:44 schreef LittleMissSunshine het volgende:
Die paar druppels tussendoor had ik ook toen ik net gestopt was met de pil. Ik dacht toen ook nog hoopvol aan een innestelbloeding, maar ik heb nergens duidelijk kunnen vinden na hoeveel dagen innesteling precies plaatsvindt; je leest alles van 4 dagen tot 2 weken na de eisprong
yep en door ziekte dachten we het al (heb 2 antbioticakuren gehad deze maand)quote:Op vrijdag 20 juli 2007 15:27 schreef lunastar het volgende:
ben je ongi geworden Anitra
dikke knuffel alvast
Ik heb het eigenwijs met de oorthermometer gedaanquote:Op zondag 22 juli 2007 00:36 schreef bixister het volgende:
eigenlijk beter van niet LMS. 't komt echt heel precies, de relevante verschillen betreffen meestal slechts tienden van graden, en die meet je nou eenmaal het meest nauwkeurig op precies die plek...
quote:Op zondag 22 juli 2007 11:32 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb het eigenwijs met de oorthermometer gedaan. Het verschil bij mij was voor 36.6 en na de ovulatie 37.2. Dus het kan wel
.
En ovulatietesten dan? Is dat geen goede manier?quote:Als temperaturen je echt tegenstaat, kun je overwegen om je afscheiding goed in de gaten te houden. Er was ooit een goed linkje voor, iemand?
Toeval niet, want ik heb het wel netjes bijgehouden en dit was een maandelijks terugkomend fenomeen. Maar bij mij is het verschil in temperatuur zo groot dat een tiende meer of minder dus niet zoveel uitmaakt. Of ik heb gewoon een goede thermometer, ik weet het nietquote:Op zondag 22 juli 2007 13:00 schreef phileine het volgende:
k_i_m het kan natuurlijk soms wel goed uitpakken, maar het is gewoon niet zo nauwkeurig dus je kunt er niet van op aan dat het altijd een goede meting geeft. Misschien was die meting van jou zelfs wel toeval. Ga maar eens voor de grap 10 keer achter elkaar met zo'n oorthermometer je temperatuur meten. Veel mensen krijgen er dan hele verschillende metingen uit, soms wel met een graad verschil. Bij bepaling van je eisprong gaat het om een verschil van een paar tienden en die vallen in de foutmarge van een oorthermometer. De meeste gyns zegt daarom dat je het net zo goed niet kunt temperaturen als je het niet rectaal/vaginaal doet. Zonde van je tijd.
Dank. Dan zal ik voor de vorm mijn test ook maar even posten, want ik zie nog helemaal geen zelfgemaakte testfoto's in dit topicquote:Op zondag 22 juli 2007 14:19 schreef piglet het volgende:![]()
gefeliciteerd k_i_m!
Onze oorthermometer zou ik trouwens ook niet vertrouwen, die geeft inderdaad verschillende temperaturen als je meerdere keren achter elkaar meet.
Bedankt voor de info!quote:flowerbox, met ovulatietesten kun je natuurlijk prima je eisprong voorspellen, echter er is één maar: de ovulatietest meet het LH-gehalte in je urine, het hormoon dat ervoor zorgt dat het eitje springt. Maar als er geen eitje (of eigenlijk eiblaasje) klaarstaat om te springen, dan krijg je wél een positieve ovulatietest, maar geen ovulatie. Dat komt bijvoorbeeld voor bij het PCO-syndroom, dat er geen eitjes groot genoeg zijn om te springen. Je weet dus nooit 100% zeker of je ook echt een eisprong hebt als je test positief is. Het is een heel handig middel om een beetje je cyclus te leren kennen, maar niet om te bepalen of je ook écht een eisprong hebt.
Ergens in maart, ik kom mezelf wel aanmelden in het andere topic als ik op controle ben geweestquote:Op zondag 22 juli 2007 19:08 schreef Brighteyes het volgende:
k_i_m! Wat goed! Gefeliciteerd!
Van wanneer is de test? Oftewel, weet je al wanneer je ongeveer...
Ah, vandaar. Ik heb alleen de zwagerschapstest (nee, geen typfout, zo stond het in de computer) van de Kruidvat en 2 stuks Clear Blue digitaal ondergepiest.quote:
Ik wilde alle merken proberenquote:Op zondag 22 juli 2007 20:56 schreef Pruk het volgende:
[..]
Ah, vandaar. Ik heb alleen de zwagerschapstest (nee, geen typfout, zo stond het in de computer) van de Kruidvat en 2 stuks Clear Blue digitaal ondergepiest.
Vóór?!quote:Op zondag 22 juli 2007 20:59 schreef SHE het volgende:
KIM!!!!
Je bent me voor!! Trut!!!
Ik ben zo blij voor je!
Ik wil je mijn laatste wel opsturenquote:Op zondag 22 juli 2007 20:58 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik wilde alle merken proberen. Alleen de digitale heb ik niet gehad omdat die per 3 gingen. Dat vond ik toch een beetje teveel van het goede
.
Hormonenquote:Op zondag 22 juli 2007 23:24 schreef k_i_m het volgende:
Nou, jeetje man! Bijna een hele pagina felicitaties! Niet doen, ik moet huilen.
.
.
En daar komen er nog meer bij! Kim, gefeliciteerd!! Wat een prachtige stipjes op die testquote:Op zondag 22 juli 2007 23:24 schreef k_i_m het volgende:
Nou, jeetje man! Bijna een hele pagina felicitaties! Niet doen, ik moet huilen.
.
.
Nou zeg...quote:Op donderdag 26 juli 2007 16:48 schreef _evenstar_ het volgende:
je kan er ook op door blijven zaniken
dannerbij heet het topic Wachten op een tweede streepje, niet patsen met je tweede streepje
quote:Op donderdag 26 juli 2007 17:38 schreef Again het volgende:
Fruppel en ik worden over 2 weken zwanger
Sommige mensen hoeven zelfs na inseminatie in het ziekenhuis niet of mss 10 minuutjes te blijven liggen, dus een half uur hoeft het zeker niet te duren.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:46 schreef Just_Curious het volgende:
Hoi,
Na lang alleen maar lezen heb ik besloten toch maar een account aan te maken.
Mijn vriend en ik zijn nu een maandje of 3-4 geleden begonnen met proberen zwanger te raken. Aangezien ik hiervoor een jaar of 6 aan de pil ben geweest weet ik dat het wel een jaar kan duren eer we resultaat hebben.
Ik heb echter wel een vraag en aangezien ik niemand in de omgeving wil laten weten dat we aan het proberen zijn hoop ik dat jullie me aan een antwoord kunnen helpen.
Het zit zo dat ik heb gelezen dat ik na de sex nog enige tijd plat moet blijven liggen en dat het beter is om niet te douchen kort na de sex. Dit om de kans op zwangerschap te vergroten.
Nu douche ik eigenlijk altijd vrij kort nadien omdat ik anders de ene op de andere blaasonsteking heb, zelfs als ik meteen naderhand ga plassen. Eigenlijk kan ik dus daar niet vanaf stappen omdat ik dan weer blaasonsteking heb en dat is ook niet echt bevordelijk.
Maar om een lang verhaal kort te maken: Is het erg kans verkleinend om binnen een half uur na de sex te gaan douchen?
Alvast bedankt.
p.s. ik zie nu dat ie misschien beter in het wachten op het tweede streepje topic had kunnen komen. Excuus daarvoor.
Er is momenteel een onderzoek bezig (of net afgelopen) of dit nu echt invloed heeft. Een deel van de groep moet 15 minuten blijven liggen, een ander deel mag direct weg. Dit wordt gedurende 3x IUI gedaan en dan wordt gekeken of het echt baat heeft. De gedachte is eigenlijk dat het niets uitmaakt.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:58 schreef Brighteyes het volgende:
Sommige mensen hoeven zelfs na inseminatie in het ziekenhuis niet of mss 10 minuutjes te blijven liggen, dus een half uur hoeft het zeker niet te duren.
Helaas, dit is slechts een bakerpraatje... (En trouwens, als ik klaar ben, wil ik eerst wel ff uitrusten hoor... Als dan m'n vrouw nog moet komen, wordt het wel erg vermoeiend; andersom is toch gemakkelijker)quote:Wat men wel zegt is dat het slimmer is om ervoor te zorgen dat de vrouw na de man klaar komt, op die manier trekt je baarmoeder door een soort van zuigende krampende beweging van de baarmoedermond het sperma nog verder omhoog in de juiste richting.
klopt, hoewel ik het dan wel weer erg zonde vind van alles wat verloren gaat.quote:Bij het plassen of douchen erna verlies je dan weliswaar weer een flink deel van het sperma, maar als het goed is zit er genoeg sperma hoog genoeg om zijn werk te kunnen doen.
yup, 'vreemd' genoeg (maar gelukkig) is dat inderdaad zo.quote:Overigens hoeft het feit dat je 6 jaar aan de pil bent geweest er niet voor te zorgen dat het mss een jaar duurt.
Mensen die niet aan de pil zijn kunnen er ook net zo lang over doen, en mensen die wel aan de pil waren kunnen ook met 1 maand zwanger zijn. Het hangt er maar net vanaf wanneer je cyclus weer op gang gekomen is.
Als jij nu al weer netjes elke maand (+/-28 dagen) ongesteld wordt heb je gewoon net zoveel kans zwanger te raken als iemand die nooit aan de pil geweest is.
Interessant!quote:Op vrijdag 27 juli 2007 16:17 schreef Bright het volgende:
[..]
Er is momenteel een onderzoek bezig (of net afgelopen) of dit nu echt invloed heeft. Een deel van de groep moet 15 minuten blijven liggen, een ander deel mag direct weg. Dit wordt gedurende 3x IUI gedaan en dan wordt gekeken of het echt baat heeft. De gedachte is eigenlijk dat het niets uitmaakt.
Waarschijnlijk heeft het voor de 'normale' bevruchting weinig meerwaarde.
Dat weet ik nog zo net niet. Ik vind het iig heel plausibel klinken, de baarmoedermond zou je op die manier in het sperma dopen oid.quote:Helaas, dit is slechts een bakerpraatje... (En trouwens, als ik klaar ben, wil ik eerst wel ff uitrusten hoor... Als dan m'n vrouw nog moet komen, wordt het wel erg vermoeiend; andersom is toch gemakkelijker)
Probeer dan ook niet al te veel te lezen en na te denken over blijven liggen met de billen omhoog.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 17:30 schreef Just_Curious het volgende:
Iedereen bedankt voor de reacties. Ik ben in ieder geval weer wat gerust gesteld.
Ik ben inderdaad eigenlijk na het stoppen met de pil erg regelmatig gebleven. Iedere keer op de 8ste of 9e van de maand. Dat is dan op zich wel weer positief.
Mijn vriend is helaas waarschijnlijk niet 100% vruchtbaar. We vonden het nu te vroeg om te laten testen aangezien we pas 4 maandjes bezig zijn maar in ons achterhoofd blijft wel de twijfel als ik weer ongesteld word.
Hij heeft namelijk pas op zijn 22ste een operatie gehad om 1 teelbal "naar beneden" te halen, die was namelijk nooit goed ingedaald. De arts heeft toen gezegd dat hij een mindere kans heeft. Maar hoeveel minder weten we niet.
Maar wat ik al zei, we gaan nog even van het positieve uit. Om nu al te gaan stressen lijkt me niet bevordelijk.
Bedankt voor je fijne reactie.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 17:37 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Probeer dan ook niet al te veel te lezen en na te denken over blijven liggen met de billen omhoog.
Ja, makkelijker gezegd, en ik was de koninging van de trucjes en dingetjes op het laatst hoor, maar ik heb me iig de eerste 6 maanden moeten gedragen van mezelf, pas daarna mocht heel langzaam de trucendoos met oa. temperaturen en andere dingen open.
Maar goed, zoals ik zeg, heel makkelijk gezegd terwijl ik hier nu met een dikke buik zit. Ik snap best dat als je al weet dat je vriend mss problemen heeft, dat je dan wat sneller gaat denken aan extra dingetjes die je kan doen om het te bevorderen.
Tja. Ik weet eigenlijk niet of dat bij jullie invloed zal hebben. Op zich ben je op je 12 nog in de groei dus zou het gewoon normaal kunnen zijn. Bij mijn vriend heeft de arts gezegd dat die ene wat kleiner is als de ander en dat daardoor de kans groot is dat die ene niets doet. Maar dat zou niets met de vruchtbaarheid te maken hoeven hebben. Ook met 1 "goede" zou je nog genoeg produceren.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 19:36 schreef Jore het volgende:
Mijn vriend heeft ook zo'n teelbaloperatie gehad, op z'n 12e. Heeft dat nog invloed? Ik durf het eigenlijk niet aan z'n moeder te vragen en hij zelf ook niet(die weet dat wel namelijk, die is meegeweest naar de artsen enzo). Dan weet ze natuurlijk ook precies waar we mee bezig zijn. Maar ik heb ook aldoor in mijn achterhoofd dat het niet zomaar gaat lukken daardoor, ik heb geen idee of die gedachte terecht is maar het blijft spoken, net als bij jou.
quote:
Het klinkt idd. plausibel, maar dat zegt niet erg veel, helaas. En 'dopen', daar heb ik nog niet eerder van gehoordquote:Dat weet ik nog zo net niet. Ik vind het iig heel plausibel klinken, de baarmoedermond zou je op die manier in het sperma dopen oid.
ja, maar dat vind ik dan weer niet fair tegenover haar, dan lijk ik wel zo'n oude zak die direct erna zich omdraait en gaat slapen, terwijl z'n vrouw onbevredigd achterblijft (een beetje nuanceloos verteld natuurlijkquote:Enneh... heeft jouw vrouw geen handjes gekregen?
Ok, het is niet leuk om elke keer op die manier te vrijen, maar meestal weet je toch wel wanneer je 'gericht' bezig bent en ik heb me dan herhaaldelijk gewoon even met mezelf vermaakt.![]()
Randjesfietsen?quote:Op maandag 30 juli 2007 08:51 schreef lunastar het volgende:
ik lees juist dat be iets zegt over klaarkomen van de vrouw na klaarkomen van de man... je hebt ook zoiets als randjesfietsen heb ik gelezen... en daar zijn al veel positieve verhalen bij....
misschien kun je dat eens proberen .... is voor de vrouw ook leuk....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |