Nou zeg...quote:Op donderdag 26 juli 2007 16:48 schreef _evenstar_ het volgende:
je kan er ook op door blijven zaniken
dannerbij heet het topic Wachten op een tweede streepje, niet patsen met je tweede streepje
quote:Op donderdag 26 juli 2007 17:38 schreef Again het volgende:
Fruppel en ik worden over 2 weken zwanger
Sommige mensen hoeven zelfs na inseminatie in het ziekenhuis niet of mss 10 minuutjes te blijven liggen, dus een half uur hoeft het zeker niet te duren.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:46 schreef Just_Curious het volgende:
Hoi,
Na lang alleen maar lezen heb ik besloten toch maar een account aan te maken.
Mijn vriend en ik zijn nu een maandje of 3-4 geleden begonnen met proberen zwanger te raken. Aangezien ik hiervoor een jaar of 6 aan de pil ben geweest weet ik dat het wel een jaar kan duren eer we resultaat hebben.
Ik heb echter wel een vraag en aangezien ik niemand in de omgeving wil laten weten dat we aan het proberen zijn hoop ik dat jullie me aan een antwoord kunnen helpen.
Het zit zo dat ik heb gelezen dat ik na de sex nog enige tijd plat moet blijven liggen en dat het beter is om niet te douchen kort na de sex. Dit om de kans op zwangerschap te vergroten.
Nu douche ik eigenlijk altijd vrij kort nadien omdat ik anders de ene op de andere blaasonsteking heb, zelfs als ik meteen naderhand ga plassen. Eigenlijk kan ik dus daar niet vanaf stappen omdat ik dan weer blaasonsteking heb en dat is ook niet echt bevordelijk.
Maar om een lang verhaal kort te maken: Is het erg kans verkleinend om binnen een half uur na de sex te gaan douchen?
Alvast bedankt.
p.s. ik zie nu dat ie misschien beter in het wachten op het tweede streepje topic had kunnen komen. Excuus daarvoor.
Er is momenteel een onderzoek bezig (of net afgelopen) of dit nu echt invloed heeft. Een deel van de groep moet 15 minuten blijven liggen, een ander deel mag direct weg. Dit wordt gedurende 3x IUI gedaan en dan wordt gekeken of het echt baat heeft. De gedachte is eigenlijk dat het niets uitmaakt.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:58 schreef Brighteyes het volgende:
Sommige mensen hoeven zelfs na inseminatie in het ziekenhuis niet of mss 10 minuutjes te blijven liggen, dus een half uur hoeft het zeker niet te duren.
Helaas, dit is slechts een bakerpraatje... (En trouwens, als ik klaar ben, wil ik eerst wel ff uitrusten hoor... Als dan m'n vrouw nog moet komen, wordt het wel erg vermoeiend; andersom is toch gemakkelijker)quote:Wat men wel zegt is dat het slimmer is om ervoor te zorgen dat de vrouw na de man klaar komt, op die manier trekt je baarmoeder door een soort van zuigende krampende beweging van de baarmoedermond het sperma nog verder omhoog in de juiste richting.
klopt, hoewel ik het dan wel weer erg zonde vind van alles wat verloren gaat.quote:Bij het plassen of douchen erna verlies je dan weliswaar weer een flink deel van het sperma, maar als het goed is zit er genoeg sperma hoog genoeg om zijn werk te kunnen doen.
yup, 'vreemd' genoeg (maar gelukkig) is dat inderdaad zo.quote:Overigens hoeft het feit dat je 6 jaar aan de pil bent geweest er niet voor te zorgen dat het mss een jaar duurt.
Mensen die niet aan de pil zijn kunnen er ook net zo lang over doen, en mensen die wel aan de pil waren kunnen ook met 1 maand zwanger zijn. Het hangt er maar net vanaf wanneer je cyclus weer op gang gekomen is.
Als jij nu al weer netjes elke maand (+/-28 dagen) ongesteld wordt heb je gewoon net zoveel kans zwanger te raken als iemand die nooit aan de pil geweest is.
Interessant!quote:Op vrijdag 27 juli 2007 16:17 schreef Bright het volgende:
[..]
Er is momenteel een onderzoek bezig (of net afgelopen) of dit nu echt invloed heeft. Een deel van de groep moet 15 minuten blijven liggen, een ander deel mag direct weg. Dit wordt gedurende 3x IUI gedaan en dan wordt gekeken of het echt baat heeft. De gedachte is eigenlijk dat het niets uitmaakt.
Waarschijnlijk heeft het voor de 'normale' bevruchting weinig meerwaarde.
Dat weet ik nog zo net niet. Ik vind het iig heel plausibel klinken, de baarmoedermond zou je op die manier in het sperma dopen oid.quote:Helaas, dit is slechts een bakerpraatje... (En trouwens, als ik klaar ben, wil ik eerst wel ff uitrusten hoor... Als dan m'n vrouw nog moet komen, wordt het wel erg vermoeiend; andersom is toch gemakkelijker)
Probeer dan ook niet al te veel te lezen en na te denken over blijven liggen met de billen omhoog.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 17:30 schreef Just_Curious het volgende:
Iedereen bedankt voor de reacties. Ik ben in ieder geval weer wat gerust gesteld.
Ik ben inderdaad eigenlijk na het stoppen met de pil erg regelmatig gebleven. Iedere keer op de 8ste of 9e van de maand. Dat is dan op zich wel weer positief.
Mijn vriend is helaas waarschijnlijk niet 100% vruchtbaar. We vonden het nu te vroeg om te laten testen aangezien we pas 4 maandjes bezig zijn maar in ons achterhoofd blijft wel de twijfel als ik weer ongesteld word.
Hij heeft namelijk pas op zijn 22ste een operatie gehad om 1 teelbal "naar beneden" te halen, die was namelijk nooit goed ingedaald. De arts heeft toen gezegd dat hij een mindere kans heeft. Maar hoeveel minder weten we niet.
Maar wat ik al zei, we gaan nog even van het positieve uit. Om nu al te gaan stressen lijkt me niet bevordelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |