abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 juli 2007 @ 10:00:24 #226
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_51846058
Maakt niet uit hoor!
Bedankt voor het in het lijstje zetten!
  donderdag 26 juli 2007 @ 10:55:15 #227
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_51847583
Jammer Fruppel en Again!
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  donderdag 26 juli 2007 @ 15:41:06 #228
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_51856750
Fruppel en again ook spijtig voor jullie...

BE's reactie telt wel.. maar vond het zo erg voor marie dat ze haar bericht allemaal overlazen.. ik weet hoe ik me zelf zou voelen.. ook al verwacht ik hier niks anders meer dan de ongi's het is altijd leuk als ze je een virtuele knuffel geven....

Hier verschrikkelijke hoofdpijn....
  donderdag 26 juli 2007 @ 16:18:24 #229
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_51857895
Daarom moest je tot twee keer toe op haar reageren, én ook nog even aannemen dat ik maar snel zwanger ben geworden? . Dit soort reacties is precies waarom ik hier niet vanaf dag 1 ben gaan posten. Stel je voor dat ik wel in één keer zwanger was geweest . Dan had ik tegen mensen moeten zeggen dat ze mij wel mochten feliciteren, maar niet teveel, en ook nog even op de rest van het topic hadden moeten reageren .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  donderdag 26 juli 2007 @ 16:20:15 #230
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_51857949
ik hoop dat het nog lang duurt voor ik streepjes zie, stel je voor dat ik hier vaker moet gaan posten

Gefeliciteerd KIM!!!
  donderdag 26 juli 2007 @ 16:22:49 #231
14746 k_i_m
pi_51858029
Kan je ook nog even op de rest van het topic reageren? Zo hoort dat he? .
In my life
Why do I smile
  donderdag 26 juli 2007 @ 16:48:52 #232
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51858743
je kan er ook op door blijven zaniken

dannerbij heet het topic Wachten op een tweede streepje, niet patsen met je tweede streepje
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 26 juli 2007 @ 16:57:35 #233
14746 k_i_m
pi_51858995
En jij komt hier om ruzie te zoeken. Nou, hernoem het topic dan maar naar Wijvennijd .
In my life
Why do I smile
pi_51860007
Oke klaar!

Tuurlijk is het voor Marie rot maar de blijdschap van Kim is weer super! Ben juist blij dat we eindelijk weer een 2e streepje zien.

Fruppel en ik worden over 2 weken zwanger
  donderdag 26 juli 2007 @ 17:44:07 #235
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51860135
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 16:48 schreef _evenstar_ het volgende:
je kan er ook op door blijven zaniken

dannerbij heet het topic Wachten op een tweede streepje, niet patsen met je tweede streepje
Nou zeg... Beetje minder kan ook wel, denk je niet?

Ik heb Kim nergens zien patsen, het was nota bene iemand anders die het vroeg en het kan nou eenmaal gebeuren dat het enthousiasme voor een streepje een andere reactie iets oveschaduwd. Ik was juist heel blij te zien dat iemand die niet echt een veel-poster in OUD is, zoveel positieve reacties kreeg. Eindeljik OUD een beetje uit de schulp zeg maar.

Lief van Luna dat die nog even aandacht vraagt voor Marie en dat doet volgens mij verder niets af aan Kim d'r streepje.

Zo, en nu is het wel klaar. Sorry Again, ik wilde toch nog even...
  donderdag 26 juli 2007 @ 21:23:35 #236
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_51866806
Sorry BE, maar wil er toch iets aan toevoegen:
Ik voelde me niet ondergesneeuwd hoor, door Kim haar tweede streepje...

[ Bericht 2% gewijzigd door Marie79 op 26-07-2007 21:31:57 ]
18-11-2008 Maarten Alexander
  donderdag 26 juli 2007 @ 21:24:25 #237
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51866829
Dan is het al helemaal goed natuurlijk.
Hoefde je geen sorry voor te zeggen hoor.
  donderdag 26 juli 2007 @ 21:32:29 #238
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_51867112
Bij deze heb ik geen sorry gezegt
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_51867648
marie, wel erg leuk dat je gaat trouwen! en snel ook! hopelijk met verse positieve test op zak.
pi_51870133
Hoi iedereen, ik was een week op vakantie.

Eerst Again, Fruppel en Marie: rot joh, weer ongesteld. Ik hoop dat het niet teveel frustratie met zich meebrengt.

k_i_m: gefeliciteerd met je tweede stipje!

En nu ik : als ik een vierweekse cyclus zou hebben zou ik maandag mijn NOD hebben, als ik een zesweekse cyclus zou hebben (ineens, omdat het vorige maand zo lang duurde) duurt 't nog twee weken na maandag. Wel lastig, want ik heb zo helemaal geen houvast. Ik hoop op een vierweekse cyclus natuurlijk, maar dat weet ik op z'n vroegst maandag en op z'n laatst twee weken later. Tenzij ik allerlei zwangerschapssymptomen krijg ga ik namelijk niet testen in de tussentijd. Afwachten dus!
  vrijdag 27 juli 2007 @ 09:45:56 #241
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_51878779
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 17:38 schreef Again het volgende:

Fruppel en ik worden over 2 weken zwanger
Ik vind het een heel goed idee !
  vrijdag 27 juli 2007 @ 13:58:47 #242
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51885599
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 12:46 schreef Just_Curious het volgende:
Hoi,
Na lang alleen maar lezen heb ik besloten toch maar een account aan te maken.
Mijn vriend en ik zijn nu een maandje of 3-4 geleden begonnen met proberen zwanger te raken. Aangezien ik hiervoor een jaar of 6 aan de pil ben geweest weet ik dat het wel een jaar kan duren eer we resultaat hebben.
Ik heb echter wel een vraag en aangezien ik niemand in de omgeving wil laten weten dat we aan het proberen zijn hoop ik dat jullie me aan een antwoord kunnen helpen.

Het zit zo dat ik heb gelezen dat ik na de sex nog enige tijd plat moet blijven liggen en dat het beter is om niet te douchen kort na de sex. Dit om de kans op zwangerschap te vergroten.
Nu douche ik eigenlijk altijd vrij kort nadien omdat ik anders de ene op de andere blaasonsteking heb, zelfs als ik meteen naderhand ga plassen. Eigenlijk kan ik dus daar niet vanaf stappen omdat ik dan weer blaasonsteking heb en dat is ook niet echt bevordelijk.

Maar om een lang verhaal kort te maken: Is het erg kans verkleinend om binnen een half uur na de sex te gaan douchen?

Alvast bedankt.

p.s. ik zie nu dat ie misschien beter in het wachten op het tweede streepje topic had kunnen komen. Excuus daarvoor.
Sommige mensen hoeven zelfs na inseminatie in het ziekenhuis niet of mss 10 minuutjes te blijven liggen, dus een half uur hoeft het zeker niet te duren.

Wat men wel zegt is dat het slimmer is om ervoor te zorgen dat de vrouw na de man klaar komt, op die manier trekt je baarmoeder door een soort van zuigende krampende beweging van de baarmoedermond het sperma nog verder omhoog in de juiste richting.
Bij het plassen of douchen erna verlies je dan weliswaar weer een flink deel van het sperma, maar als het goed is zit er genoeg sperma hoog genoeg om zijn werk te kunnen doen.

Overigens hoeft het feit dat je 6 jaar aan de pil bent geweest er niet voor te zorgen dat het mss een jaar duurt.
Mensen die niet aan de pil zijn kunnen er ook net zo lang over doen, en mensen die wel aan de pil waren kunnen ook met 1 maand zwanger zijn. Het hangt er maar net vanaf wanneer je cyclus weer op gang gekomen is.
Als jij nu al weer netjes elke maand (+/-28 dagen) ongesteld wordt heb je gewoon net zoveel kans zwanger te raken als iemand die nooit aan de pil geweest is.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:06:38 #243
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_51885831
Er worden immers ook mensen ongepland zwanger op de raarste momenten... Die doen het staand, of even vlug op kantoor of in een bezemkast...

Niets blijven liggen dan hoor

(en nee bij mij was het wel gepland, en bovenstaand verhaal is niet uit ervaring )

Maar genoeg gekheid, zoals BE zegt, zo'n paar minuutjes blijven liggen is alleen al voor je eigen idee fijner misschien, en douchen zal heus geen kwaad kunnen!

[ Bericht 1% gewijzigd door DeLiedje op 27-07-2007 14:11:58 ]
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:13:09 #244
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51886053
Idd ja, dat is wel het beste voorbeeld!
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:24:43 #245
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_51886418
Het blijven liggen is echt voor je eigen idee hoor. Bij een terugplaatsing mag je ook blijven liggen als je dat wilt. Ik heb gewoon gevraagd of het kwaad kan als je meteen weer opstaat, en toen zij zelfs de gyn dat het meer voor jezelf was. Nou ik ben dus iemand die niet nutteloos gaat blijven liggen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_51890533
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 13:58 schreef Brighteyes het volgende:
Sommige mensen hoeven zelfs na inseminatie in het ziekenhuis niet of mss 10 minuutjes te blijven liggen, dus een half uur hoeft het zeker niet te duren.
Er is momenteel een onderzoek bezig (of net afgelopen) of dit nu echt invloed heeft. Een deel van de groep moet 15 minuten blijven liggen, een ander deel mag direct weg. Dit wordt gedurende 3x IUI gedaan en dan wordt gekeken of het echt baat heeft. De gedachte is eigenlijk dat het niets uitmaakt.
Waarschijnlijk heeft het voor de 'normale' bevruchting weinig meerwaarde.
quote:
Wat men wel zegt is dat het slimmer is om ervoor te zorgen dat de vrouw na de man klaar komt, op die manier trekt je baarmoeder door een soort van zuigende krampende beweging van de baarmoedermond het sperma nog verder omhoog in de juiste richting.
Helaas, dit is slechts een bakerpraatje... (En trouwens, als ik klaar ben, wil ik eerst wel ff uitrusten hoor... Als dan m'n vrouw nog moet komen, wordt het wel erg vermoeiend; andersom is toch gemakkelijker)
quote:
Bij het plassen of douchen erna verlies je dan weliswaar weer een flink deel van het sperma, maar als het goed is zit er genoeg sperma hoog genoeg om zijn werk te kunnen doen.
klopt, hoewel ik het dan wel weer erg zonde vind van alles wat verloren gaat.
quote:
Overigens hoeft het feit dat je 6 jaar aan de pil bent geweest er niet voor te zorgen dat het mss een jaar duurt.
Mensen die niet aan de pil zijn kunnen er ook net zo lang over doen, en mensen die wel aan de pil waren kunnen ook met 1 maand zwanger zijn. Het hangt er maar net vanaf wanneer je cyclus weer op gang gekomen is.
Als jij nu al weer netjes elke maand (+/-28 dagen) ongesteld wordt heb je gewoon net zoveel kans zwanger te raken als iemand die nooit aan de pil geweest is.
yup, 'vreemd' genoeg (maar gelukkig) is dat inderdaad zo.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 16:51:41 #247
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_51891768
hoi

Zoals BE meldt ben ik even blij voor jouw kim dat je een 2de streepje hebt.. ik misgun het niemand.. maar vond het eigenlijk erg voor Marie...
vind het wel erg dat je zo reageerd.... en als je dus zegt dat je niet van eerste keer zwanger bent.. hoelang heeft het dan mogen duren???? Niet slecht bedoeld hoor kim.. gewoon interesse

Hier ongi geworden.... nieuwe (n)od.. want geloof er niet meer in.... 26/8, maar zet me er maar bij... ik kom hier nu al zolang....
pi_51892897
Iedereen bedankt voor de reacties. Ik ben in ieder geval weer wat gerust gesteld.

Ik ben inderdaad eigenlijk na het stoppen met de pil erg regelmatig gebleven. Iedere keer op de 8ste of 9e van de maand. Dat is dan op zich wel weer positief.
Mijn vriend is helaas waarschijnlijk niet 100% vruchtbaar. We vonden het nu te vroeg om te laten testen aangezien we pas 4 maandjes bezig zijn maar in ons achterhoofd blijft wel de twijfel als ik weer ongesteld word.
Hij heeft namelijk pas op zijn 22ste een operatie gehad om 1 teelbal "naar beneden" te halen, die was namelijk nooit goed ingedaald. De arts heeft toen gezegd dat hij een mindere kans heeft. Maar hoeveel minder weten we niet.
Maar wat ik al zei, we gaan nog even van het positieve uit. Om nu al te gaan stressen lijkt me niet bevordelijk.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 17:35:44 #249
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51893038
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 16:17 schreef Bright het volgende:

[..]

Er is momenteel een onderzoek bezig (of net afgelopen) of dit nu echt invloed heeft. Een deel van de groep moet 15 minuten blijven liggen, een ander deel mag direct weg. Dit wordt gedurende 3x IUI gedaan en dan wordt gekeken of het echt baat heeft. De gedachte is eigenlijk dat het niets uitmaakt.
Waarschijnlijk heeft het voor de 'normale' bevruchting weinig meerwaarde.
Interessant!
quote:
Helaas, dit is slechts een bakerpraatje... (En trouwens, als ik klaar ben, wil ik eerst wel ff uitrusten hoor... Als dan m'n vrouw nog moet komen, wordt het wel erg vermoeiend; andersom is toch gemakkelijker)
Dat weet ik nog zo net niet. Ik vind het iig heel plausibel klinken, de baarmoedermond zou je op die manier in het sperma dopen oid.

Enneh... heeft jouw vrouw geen handjes gekregen?
Ok, het is niet leuk om elke keer op die manier te vrijen, maar meestal weet je toch wel wanneer je 'gericht' bezig bent en ik heb me dan herhaaldelijk gewoon even met mezelf vermaakt.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 17:37:47 #250
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51893087
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 17:30 schreef Just_Curious het volgende:
Iedereen bedankt voor de reacties. Ik ben in ieder geval weer wat gerust gesteld.

Ik ben inderdaad eigenlijk na het stoppen met de pil erg regelmatig gebleven. Iedere keer op de 8ste of 9e van de maand. Dat is dan op zich wel weer positief.
Mijn vriend is helaas waarschijnlijk niet 100% vruchtbaar. We vonden het nu te vroeg om te laten testen aangezien we pas 4 maandjes bezig zijn maar in ons achterhoofd blijft wel de twijfel als ik weer ongesteld word.
Hij heeft namelijk pas op zijn 22ste een operatie gehad om 1 teelbal "naar beneden" te halen, die was namelijk nooit goed ingedaald. De arts heeft toen gezegd dat hij een mindere kans heeft. Maar hoeveel minder weten we niet.
Maar wat ik al zei, we gaan nog even van het positieve uit. Om nu al te gaan stressen lijkt me niet bevordelijk.
Probeer dan ook niet al te veel te lezen en na te denken over blijven liggen met de billen omhoog.
Ja, makkelijker gezegd, en ik was de koningin van de trucjes en dingetjes op het laatst hoor, maar ik heb me iig de eerste 6 maanden moeten gedragen van mezelf, pas daarna mocht heel langzaam de trucendoos met oa. temperaturen en andere dingen open.

Maar goed, zoals ik zeg, heel makkelijk gezegd terwijl ik hier nu met een dikke buik zit. Ik snap best dat als je al weet dat je vriend mss problemen heeft, dat je dan wat sneller gaat denken aan extra dingetjes die je kan doen om het te bevorderen.

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 27-07-2007 19:29:39 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')