Oh jaloers, voor mij pas volgende zomer weer. Het schijnt nu een graadje of vijftig te zijn en de burgemeester heeft de noodtoestand afgekondigd. Voor de tweede achtereenvolgende keer...quote:
Ach 50 graden, Istanbul begint toch 'snachts pas te levenquote:Op donderdag 28 juni 2007 00:28 schreef Dogbreath het volgende:
[..]
Oh jaloers, voor mij pas volgende zomer weer. Het schijnt nu een graadje of vijftig te zijn en de burgemeester heeft de noodtoestand afgekondigd. Voor de tweede achtereenvolgende keer...
Nog maar 2 dagen! Iyi yolculuklar alvastquote:Op donderdag 28 juni 2007 00:31 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Bedankt. Ik ga aanstaande zaterdag (30 juni).![]()
![]()
Jep, ik kan niet wachten.quote:Op donderdag 28 juni 2007 00:37 schreef cikolata het volgende:
[..]
Nog maar 2 dagen! Iyi yolculuklar alvast
Cok guzel ederim, nerede Istanbul'da?quote:Op donderdag 28 juni 2007 00:31 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Bedankt. Ik ga aanstaande zaterdag (30 juni).![]()
![]()
En in het SAS hotel wat zowat naast die moskee ligt is het ook goed toevenquote:Op donderdag 28 juni 2007 00:24 schreef Dogbreath het volgende:
Een van de leukste plaatsen van Istanbul vind ik Ortakoy, onder de eerste brug en met een moskee in het water. Veel eettentjes, elke dag markt en een prachtig uitzicht![]()
Bedoel je 'Çok güzel derim'?quote:Op donderdag 28 juni 2007 00:40 schreef Dogbreath het volgende:
[..]
Cok guzel ederim, nerede Istanbul'da?
Als je met het vliegtuig in Turkije arriveert (in mijn geval in Istanbul) moet je voor je door de douane gaat een visum van 10 euro per persoon kopen. Zal bij een grensovergang die je per auto of camper passeert dan ook wel zo zijn?quote:Op zondag 1 juli 2007 18:12 schreef student_van_het_leven het volgende:
Heb je voor Turkije (hoofdzakelijk Istanbul) een visum oid nodig? ik ga met een camper o.a. naar Istanbul!
okay thanks!quote:Op zondag 1 juli 2007 21:40 schreef Vava het volgende:
[..]
Als je met het vliegtuig in Turkije arriveert (in mijn geval in Istanbul) moet je voor je door de douane gaat een visum van 10 euro per persoon kopen. Zal bij een grensovergang die je per auto of camper passeert dan ook wel zo zijn?
Inderdaad, mijn Turks is belabberd, moeilijke taal ookquote:Op vrijdag 29 juni 2007 18:43 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Bedoel je 'Çok güzel derim'?
Atatürk Hava Limani.![]()
Vorig jaar zat ik in Mavi guesthouse, pal naast de Aya Sophia. Erg goedkoop, supervriendelijke mensen en een relaxete sfeer. Faciliteiten zijn minder, maar niet hopeloos. http://www.maviguesthouse.com/quote:Op woensdag 11 juli 2007 13:16 schreef Ikiskoel het volgende:
Ik wil in september/oktober een stedentrip naar Istanbul gaan maken. Heeft iemand tips qua reisorganisaties en hotels? Thanks!
quote:Op maandag 8 oktober 2007 19:57 schreef mcwops het volgende:
and up (tvp) want volgende week ben ik er ook voor een paar dagen.
Veel plezier.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 15:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Over een paar uur vertrek ik die kant op![]()
Dan pas?quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 16:27 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Veel plezier.Graag horen we je reactie wanneer je weer terug bent.
Weer is goed, beetje als een nederlandse lente. Stad is erg mooi. Aziatische kant, waar we verblijven, heeft tot nu toe mn voorkeur met zn (vis)markt ed.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 13:52 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Mag ook nu hoor.Hoe is het daar in Istanbul?
Hele mooie foto's.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 16:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Iskender
[ afbeelding ]
1
[ afbeelding ]
2
[ afbeelding ]
3
[ afbeelding ]
4
[ afbeelding ]
5
[ afbeelding ]
6
[ afbeelding ]
7
[ afbeelding ]
8
[ afbeelding ]
9
[ afbeelding ]
10
[ afbeelding ]
11
[ afbeelding ]
12
[ afbeelding ]
13
[ afbeelding ]
14
[ afbeelding ]
15
[ afbeelding ]
16
[ afbeelding ]
17
[ afbeelding ]
18
[ afbeelding ]
19![]()
Er is een shuttlebus, havas http://www.havas.com.tr/en/otobus_istanbul_saw.asp onderaan de paginaquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 17:23 schreef Doekes het volgende:
Ik ga vrijdag naar Istanbul. Het vliegtuig landt op Sabiha Gokcen. Hoe kom ik goedkoop en makkelijk naar mijn hotel in de wijk Beyoglu? Is een taxi de enige optie? Ik begrijp dat een taxi vanaf dit vliegveld nogal prijzig is. Iemand die weet wat dat kost?
harikaquote:Op donderdag 18 oktober 2007 16:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Iskender
[ afbeelding ]
1
[ afbeelding ]
2
[ afbeelding ]
3
[ afbeelding ]
4
[ afbeelding ]
5
[ afbeelding ]
6
[ afbeelding ]
7
[ afbeelding ]
8
[ afbeelding ]
9
[ afbeelding ]
10
[ afbeelding ]
11
[ afbeelding ]
12
[ afbeelding ]
13
[ afbeelding ]
14
[ afbeelding ]
15
[ afbeelding ]
16
[ afbeelding ]
17
[ afbeelding ]
18
[ afbeelding ]
19![]()
Ik was snachts van Ataturk naar Aziatische centrum (nabij stadion) zo'n 100 lira kwijt. Prijs wel vast van te voren vastgesteld.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 17:23 schreef Doekes het volgende:
Ik ga vrijdag naar Istanbul. Het vliegtuig landt op Sabiha Gokcen. Hoe kom ik goedkoop en makkelijk naar mijn hotel in de wijk Beyoglu? Is een taxi de enige optie? Ik begrijp dat een taxi vanaf dit vliegveld nogal prijzig is. Iemand die weet wat dat kost?
Ik zou als je er weinig ervaring mee hebt toch naar het reisbureau gaan, ook omdat ze daar gelijk de beschikbaarheid van dingen kunnen zien en je alles duidelijk en helder uit kunnen leggenquote:Op vrijdag 28 december 2007 14:38 schreef Leep het volgende:
Ik wil heel graag volgend jaar lente naar istanbul!
Maar ik heb eigenlijk heel weinig (geen) ervaring met reizen boeken :$
Kan ik het best naar een reisbureau gaan of iets via internet???
Ok, goeie tip, zal de website bekijkenquote:Op dinsdag 22 januari 2008 16:23 schreef cikolata het volgende:
Aan Istiklal Caddesi (hoofdstraat in het centrum) heb je een paar grote restaurants met meerdere verdiepingen. Deze bijvoorbeeld. Je kunt contact met ze opnemen, maar als je vroeg gaat is er misschien wel plaats.
naar het toeristische gedeelte, waar de meerderheid van de toeristen heengaat? Als ik buiten het centrum was gegaan had ik dat wel even vermeldquote:Op dinsdag 22 januari 2008 16:27 schreef Devrim_ het volgende:
Istanbul is een gigantische stad met 16 miljoen mensen
Het zou handig zijn als je zou zeggen waar je naar toe gaat...
Ok, ook goed ideequote:Op dinsdag 22 januari 2008 16:44 schreef OldJeller het volgende:
Het lijkt erop dat je op een soort van studiereis gaat.
Ik adviseer je van tevoren contact te zoeken met studenten van de universiteit in Istanbul.
Kennis van mij deed dat ook en daardoor kwamen ze in de beste, meest exclusieve clubs en restaurants waar ze anders nooit terecht zouden komen, of zelfs toegang voor zouden krijgen.
Kleine moeite, waar je veel voor terugkrijgt.. plus zijn de studenten daar heel relaxed.
TS is er al geweest, maar ik vind twee dagen wel ontzettend weinig. Op dag 1 heb je je vlucht, transfer naar de stad, inchecken - zelfs als je 's ochtends vliegt ben je pas halverwege de middag in de stad. En de volgende dag krijg je hetzelfde verhaal in omgekeerde volgorde, plus de wachttijd op het vliegveld. Je bent langer onderweg dan je in de stad bent en de tijd dat je wél in de stad bent is het grotendeels donker.quote:Op donderdag 31 januari 2008 20:41 schreef Roellio het volgende:
Wel zonde. Als je echt wilt moet je het natuurlijk doen, maar Istanbul is zo'n mooie grote stad. Daar heb je minstens 5 dagen voor nodig.
Het overgrote deel van Istanbul is normaal "normaal" volk, dus een minirok is zeker geen probleem en Istanbulse meisjes/vrouwen dragen het zelf vaak ook.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 10:32 schreef Whiskers het volgende:
* vliegt pinkstermaandag naar Istanbul
vraagje; iemand enig id in hoeverre er als meisje vrolijk in rokje gelopen kan worden in Instanbul zonder
lastiggevallen te worden door vrijpostige Turkse meneren? ik snap dat het in de moskeeen enzo niet gepast is, maar hoe handig is het verder?
verder nog tips voor 2 meiden (vriendje durft niet te vliegen...) behalve over de taxi's en achterin zitten?
istanbul is super! ik ben er met een schoolreis heengeweest via de TU/e. eerst naar athene en dan met de trein naar istanbul! erg super! we hebben ook de wat minder mooie plekken bezocht, zoals de wijk zeitinburnu, maar ook dat was vrij indrukwekkend! kindjes die met je willen voetballen als ze horen aan je dat je hollands bent, oude maar aardbevingbestendige huizen, verstopte restaurantjes die heerlijk zijn!quote:Op dinsdag 6 mei 2008 10:42 schreef IHVK het volgende:
[..]
Het overgrote deel van Istanbul is normaal "normaal" volk, dus een minirok is zeker geen probleem en Istanbulse meisjes/vrouwen dragen het zelf vaak ook.
Maar je hebt, net als hier in Nederland, van dat straattuig, en misschien maakt een minirok je dan (iets) aantrekkelijker, vooral als jullie geen man bij jullie hebben. Dat straattuig is heel achterlijk. De kans dat ze je lastigvallen is klein, maar aanwezig.
Dus jij kijkt maar hoe de situatie is, maar het valt altijd heel erg mee. Istanbul is geweldig als je weet waar je moet zijn.![]()
Geen Istanbul voor mij dit jaar.
De gemiddelde hollandse bouwvakker is vervelender.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 10:32 schreef Whiskers het volgende:
* vliegt pinkstermaandag naar Istanbul
vraagje; iemand enig id in hoeverre er als meisje vrolijk in rokje gelopen kan worden in Instanbul zonder
lastiggevallen te worden door vrijpostige Turkse meneren? ik snap dat het in de moskeeen enzo niet gepast is, maar hoe handig is het verder?
verder nog tips voor 2 meiden (vriendje durft niet te vliegen...) behalve over de taxi's en achterin zitten?
Die topics zijn nu gemerged in dit topicquote:Op zaterdag 24 mei 2008 02:50 schreef Devrim_ het volgende:
Istanbul #2 - Brug tussen Europa en Azië
http://forum.fok.nl/topic/1118449
http://forum.fok.nl/topic/1121346
Het Aziatische deel is meer dan Bagdat Caddesi hequote:Op zaterdag 24 mei 2008 02:20 schreef illusions het volgende:
Over Istanbul is al heeel erg veel gepost, zoek maar eens en je zult vinden. Taksim/Beyoglu is leuk om te verblijven, wel duur. Wil je goedkoper ga je een beetje bij Levent in de buurt.
Het is een ongelofelijk grote stad dus doe een beetje onderzoek naar wat je wilt bekijken, en ga daar dichtbij zitten, anders ben je hele dagen aan het reizen: Ter vergelijking, van Taksim naar een beetje het begin van het Aziatische gedeelte, bij Bagdat Caddesi bijv. doe je overdag 1.5 uur over ('s avonds 20 minuten).
Ga je schamen.quote:Op zondag 25 mei 2008 23:26 schreef clumsy_clown het volgende:
TVP. Ik ga in de zomer voor het eerst naar Istanbul, met een vriendin. Ik heb er alleen nog maar het vliegveld van gezien, als Turkse zijnde
. Het werd dus flink tijd.
En veel plezier als je nog gaatquote:Op zaterdag 24 mei 2008 01:54 schreef hetgras het volgende:
Welk deel is mooier/fijner om te verblijven? >> Ik zou zelf in het levendige Taksim gaan zitten
Het Europese of het Aziatische gedeelte? >> Europese gedeelte
In welk hotel(s) heb je overnacht? >> hostel: international house istanbul (zie www.hostelbookers.com geloof ik)
En is het een aanrader? >> Aan het begin van Istiklal street, betere locatie zul je niet vinden!!
Waar moet ik op letten bij het kiezen van een hotel? >> Ik zou in Taksim gaan zitten of als je erg toeristisch ingesteld bent in Sultanahmet
Vanaf mijn hotel in Sultanahamed (Eris) was het best een roteind lopen.. Niet aan te raden wat mij betreft.quote:Op woensdag 25 juni 2008 14:20 schreef Syrex_NL het volgende:
Of is het mogelijk om 's avonds/'s nachts van Sultanahmed naar Taksim en weer terug te lopen. Want in Sultanahmed zijn wel genoeg goede hostels te vinden.
Helal Olsun..quote:Op donderdag 10 juli 2008 23:48 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik vertrek over 4 uurtjes richting Schiphol om vervolgens naar Istanbul te vliegen.![]()
Hakkınızı helal edin.
Zoek even op 'Zafer bayrami' op youtubequote:Op zondag 13 juli 2008 13:12 schreef Syrex_NL het volgende:
Ok ik heb een hostel geboekt in Taksim, bedankt voor de info. Maar nu gaan we van 22-08 t/m 29-08. Nu zag ik dat het 30-08 daar een nationale feestdag is (overwinningsdag). Is dit een grote feestdag? Of maakt het niet zo veel uit dat we het dus missen?
ja man, bier en tieten..quote:Op zondag 13 juli 2008 13:12 schreef Syrex_NL het volgende:
Ok ik heb een hostel geboekt in Taksim, bedankt voor de info. Maar nu gaan we van 22-08 t/m 29-08. Nu zag ik dat het 30-08 daar een nationale feestdag is (overwinningsdag). Is dit een grote feestdag? Of maakt het niet zo veel uit dat we het dus missen?
Doe danquote:Op zaterdag 24 mei 2008 02:13 schreef remlof het volgende:
Istanbul, daar wil ik ook nog steeds een keer heen
Je vergeet de cistern en de kruidenbazaarquote:Op donderdag 6 november 2008 12:05 schreef wes55 het volgende:
ik ben nu net een week terug van Istanbul.
zeker een aanrader om te gaan en bezoek vooral de aye sofia, blauwe moskee, grote bazaar en een hamami .
crap maarja, daar is het een charter voorquote:Op dinsdag 11 november 2008 02:17 schreef fructis het volgende:
heeft iemand ervaring met Corendon.. ik zag daar een enkeltje istanbul voor 100 euro, terwijl je voor THY 220 euro betaald voor een enkeltje.. ik weet sowieso dat Corendon vliegt op Sabiha Gokcen Airport, maar afgezien daarvan hoe is die Corendon..
THY vliegt via Dusseldorf best goedkoop.quote:Op woensdag 12 november 2008 08:45 schreef MCH het volgende:
Zijn er low-cost maatschappijen die vliegen op Istanbul? Dusseldorf, Keulen, Brussel etc. is ook goed.
Kofte? (krijg hier geen puntjes op de O; die moet je er zelf bij denken)quote:Op woensdag 12 november 2008 17:34 schreef nils7 het volgende:
Daarnaast kan ik kleine/kleffe hamburgertjes aanbevelen. Deze zijn te vinden aan de linkerkant als je Istiklal cad. ingelopen komt (vanuit Taksim) en er zitten tal van tentjes daro. meerder bieden het aan maar er is maar 1 de echte (volgens m'n vriendin, zij komt er vandaan). Zeer smakelijk en niet duur...
Ik heb er opweg naar Iznik ook wel een stel gecrashed gezien..quote:Wat ook tof is, is in een Dolmus rondcrossen90 door de binnenstad en dan vol inremmen voor een file hihi.
Nope geen koftequote:Op donderdag 13 november 2008 09:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Kofte? (krijg hier geen puntjes op de O; die moet je er zelf bij denken)
[..]
Ik heb er opweg naar Iznik ook wel een stel gecrashed gezien..
Ik vlieg van Brussel... scheelt vliegtaxquote:Op donderdag 13 november 2008 08:55 schreef saban het volgende:
Je kan ook de KLM pakken, ik ben in de hoogseizoen (zomer) van Amsterdam -> Istanbul gevlogen. EUR 315,00 all-in.
Whatever, ik check altijd de reviews op verschillende sites. Bovendien heb ik nu al geboekt dus kan niet meer terug.quote:Op vrijdag 12 december 2008 23:25 schreef IHVK het volgende:
Pas op met té goedkope reisjes. Hotel kan tegenvallen en daarmee ook de beleving van de stad.
Istanbul is heel groot en heeft ook probleemgebieden zoals elke grote wereldstad.
Verder is het de meest geweldige en mooie stad van de wereld, als je op de goede plekken bent.
Waar naar toe? Naar het oosten vanuit Haydarpasa... ga er wel vanuit dat je je treinkaartje van te voren moet halen! Als je ver weg reist en je dus een kaartje moet reserveren, kan op het station of wellicht dat de receptie van je hotel het kan doen!quote:Op zondag 14 december 2008 19:40 schreef WRDA6 het volgende:
Wie kan me meer vertellen over de mogelijkheden/ onmogelijkheden etc. van het reizen vanuit Istanbul per trein?
Hangt af qua drukte... vorige week was het offerfeest en dan wil iedereen naar familie dus is het wel aan te raden om het dan een aantal dagen tot een week te regelen.quote:Op zondag 14 december 2008 20:37 schreef WRDA6 het volgende:
nils7: bedankt voor je reactie.
Ik wil inderdaad richting het oosten. Weet je of de wachttijden ver vooruit liggen of slechts een paar dagen?
Oh nee je moet echt niet bang worden.quote:Op zaterdag 13 december 2008 00:46 schreef MCH het volgende:
[..]
Whatever, ik check altijd de reviews op verschillende sites. Bovendien heb ik nu al geboekt dus kan niet meer terug.![]()
Zelf gemaakt?quote:Op zaterdag 13 december 2008 10:43 schreef Grunner het volgende:
Ik ben net een week terug uit Istanbul. Was daar met Corendon, dus vrij goedkoop, maar heb een super tijd gehad. Misschien dat dit je weer wat positiever stemt
[ afbeelding ]
Wie gaat er tegenwoordig nog naar een reisbureau?quote:Op zondag 14 december 2008 21:44 schreef IHVK het volgende:
[..]
Oh nee je moet echt niet bang worden.![]()
Zolang je bij een reisbureau zit enzo, komt het goed. Geweldig vakanties gehad daarzo.![]()
Vergelijk de 'problemen' die ik noemde maar met die van Rotterdam/Amsterdam.
Geen idee.quote:Op zondag 14 december 2008 21:45 schreef MCH het volgende:
[..]
Wie gaat er tegenwoordig nog naar een reisbureau?
Bedankt. Ik hoef me dus geen zorgen te maken dat het erg lang duurt.quote:Op zondag 14 december 2008 20:47 schreef nils7 het volgende:
[..]
Hangt af qua drukte... vorige week was het offerfeest en dan wil iedereen naar familie dus is het wel aan te raden om het dan een aantal dagen tot een week te regelen.
Maar de treinen gaan om het uur wel naar het oosten. Dus meestal kan je wel een kaartje reserveren voor de dag erop.
Waar en wanneer ben je van plan om ergens naar toe te gaan? Als je met de trein naar het oosten gaat heb je grote kans dat je komende week langs mij komt
Ik was goedkoper uit met KLM dan dat ik met Corendon zou zijn...quote:Op zaterdag 13 december 2008 10:43 schreef Grunner het volgende:
Ik ben net een week terug uit Istanbul. Was daar met Corendon, dus vrij goedkoop, maar heb een super tijd gehad. Misschien dat dit je weer wat positiever stemt
[ afbeelding ]
ik over 3 weken weerquote:Op vrijdag 3 april 2009 11:14 schreef Rewimo het volgende:
TVP-tje voor thuisGa er volgende week heen
Hoelang ga je?quote:Op vrijdag 3 april 2009 12:57 schreef Rewimo het volgende:
Weet iemand met wat voor systeem de metro werkt? Moet je steeds losse kaartjes kopen? Kun je een driedagenkaart kopen of zoiets? En weet iemand een plattegrond van de metro online te staan? (Zit nu op mijn werk en kan niet uitgebreid zoeken)
In ons geval was het lopen lopen boot lopen lopen lopenquote:Op vrijdag 3 april 2009 15:57 schreef yvonne het volgende:
[..]
Hoelang ga je?
En wat ze hier zeggen, muntjesOveral bij haltes staat een hokje waar je die kunt kopen, kan niet missen.
Maar waar zitten jullie dan dat je met de metro wilt?
Lopen, lopen, lopen, tram, tram,lopen, lopen, bus.
iig: bewegen!quote:Op vrijdag 3 april 2009 16:00 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
In ons geval was het lopen lopen boot lopen lopen lopen
Jahquote:Op vrijdag 3 april 2009 16:23 schreef nils7 het volgende:
En voor de luie flikkers onder onsTaxi
Overigens ook ooit eens een taxi gehad die ons niet wilde rijden van de Haya Sophia naar de boten (richting Azie). Vond ie te dichtbij
Lopen zullen we zekerquote:Op vrijdag 3 april 2009 15:57 schreef yvonne het volgende:
Hoelang ga je?
En wat ze hier zeggen, muntjesOveral bij haltes staat een hokje waar je die kunt kopen, kan niet missen.
Maar waar zitten jullie dan dat je met de metro wilt?
Lopen, lopen, lopen, tram, tram,lopen, lopen, bus.
Ik ga volgende week zondag, en donderdags terugquote:Op vrijdag 3 april 2009 16:30 schreef _Nienna_ het volgende:
Volgende week zaterdag vertrek ik voor 4 dagen richting IstanbulDe dinsdag erop dus al weer terug... Wel gunstige vliegtijden ('s ochtends heen, terug 's avonds). Hotelletje in Sultanahmet geboekt, dus tussen de toeristische dingen... Handig die metrokaart, die gaat mee
Als je deze kaart bekijkt, zie je dat het van het airport naar Aksaray gaat, of je gaat vanaf daar lopen, maar je zult wel moe zijn, of je loopt even naar de tram, die je iig over de brug brengt.quote:Op vrijdag 3 april 2009 19:32 schreef Rewimo het volgende:
Adres hotel: Pera Tulip Superior, Mesrutiyet CAD.103 Beyoglu Taksim 34430; nu nog uitvinden of daar een metrostation in de buurt is.
Vliegveld is Atatürk naar het schijnt. Dat ligt in elk geval aan de metrolijn zag ik.
Snap ik wel hoorquote:
Ik was daar afgelopen februari en in de uitverkoop is het daar best goedkoop. Ook alle westerse merkwinkels nagenoeg aanwezig. Het was er alleen wel stervensdruk. De bovenste twee verdiepingen op de foto was trouwens foodcourt. Duizend kebabtenten maar ook KFC, BK en McDonaldsquote:Op vrijdag 10 april 2009 21:50 schreef Rewimo het volgende:
Ik hoor net iets over een winkelcentrum Cevahir, dat een van de grootste ter wereld moet zijn, kent iemand dat? Is het de moeite waard om er eens rond te kijken?
Kanyon Mall is vet. Ik ben er zelf nooit geweest, maar ik vind het een architectonisch hoogstandje.quote:Op vrijdag 10 april 2009 21:58 schreef MCH het volgende:
[..]
Als je van winkelen houdt heen gaan, maar ook als je zoiets nog nooit gezien hebt even heen gaan. Best een belevenis en ze zijn elke dag (ook zondag) tot 10 uur open. Cevahir is trouwens niet de enige, er zitten nog een aantal grote centra in Istanbul, maar deze is wel het grootste dacht ik inderdaad.
Alle overdekte winkelcentra in Turkije hebben beveiligingspoortjes.quote:Op vrijdag 10 april 2009 22:01 schreef MCH het volgende:
Beveiligingspoortjes bij de ingang, net zoals op het vliegveld.
Dat ziet er behoorlijk goed uit.quote:Op vrijdag 10 april 2009 22:08 schreef Rewimo het volgende:
We zitten trouwens in dit hotel: http://www.peratulip.com/
Joh, plu mee en gaanquote:Op vrijdag 10 april 2009 22:08 schreef Rewimo het volgende:
Lijkt me best leuk om eens rond te kijken't Weer ziet er niet zo best uit de komende dagen daar, dus bij slecht weer is het een aardige optie. Of om er 's avonds eens te kijken en een hapje te eten
![]()
We zitten trouwens in dit hotel: http://www.peratulip.com/
Vanaf zondag
Wat mij betreft niet. Ik heb er inkopen gedaan omdat mijn koffer later dan mij aankwam en dit winkelcentrum volgens de receptie de enige was die 's avonds op zondag open was (ik moest op maandagochtend weer representatief zijn en wist niet of en wanneer mijn koffer aan zou komen).quote:Op vrijdag 10 april 2009 21:50 schreef Rewimo het volgende:
Ik hoor net iets over een winkelcentrum Cevahir, dat een van de grootste ter wereld moet zijn, kent iemand dat? Is het de moeite waard om er eens rond te kijken?
Hoe was het rewimo?!quote:Op vrijdag 3 april 2009 19:52 schreef Rewimo het volgende:
Het Turkse bussysteem is me bekend, ik neem tenminste aan dat het net zo werkt als elders in Turkije't Is alleen even puzzelen welke verbinding het handigst is.
Die eerste kaart van IVHK wil trouwens voor geen meter meewerken, ding is te groot of zo. Ik kreeg hem niet geprint ook.
Het Sultanahmet-plein was volgens mij helemaal afgezet. Heb je de Aya Sophia, de Blauwe Moskee, etc. wel kunnen bezoeken?quote:Op zondag 19 april 2009 16:58 schreef Djaser het volgende:
Ah, Istanbul!![]()
Bestaat er een mooiere stad?
Deze maand nog twee dagen geweest op onze reis door Turkije. Obama was er ook.![]()
http://img23.imageshack.us/img23/3171/p4080282.jpg
http://img25.imageshack.us/img25/8572/p4070257i.jpg
http://img25.imageshack.us/my.php?image=p4070263.jpg
http://img25.imageshack.us/my.php?image=p4080267.jpg
Inderdaad, het zou jammer zijn om dat te missen.quote:Op zondag 19 april 2009 17:13 schreef Djaser het volgende:
De tweede dag zijn we naar het Archeologisch museum geweest en de Aya Sofia. De rest had ik de vorige keer al gezien dat ik er was, dus dat was niet zo erg om te missen.
Hoeveel doden waren er vorige keer bij Taksim met 1 mei , tientallen jaren gelee?quote:Op zondag 19 april 2009 23:55 schreef IHVK het volgende:
Mensen die rond 1 mei gaan: laat je inlichten waar 1 mei 'gevierd' gaat worden en blijf uit de buurt.
Zonder te spammenquote:Op maandag 29 juni 2009 12:38 schreef Dylan Dog het volgende:
Mensen,
Ik ga eind september met 4 man (vrienden) naar Istanbul. We moeten nog een hotel boeken: wat niet doen, wat wel, waar zeker niet gaan zitten? Is echt voor slapen en verder niks, maar een 2-sterren geval lijkt me ook wat overdreven (matig).
Verder tips?
Bagdat cad. is erg indrukwekkend gewoon de PCHooft alleen dan 6km (met ook wel gewone winkels) maar de alle topmerken hebben er een eigen winkelquote:Op maandag 24 augustus 2009 23:08 schreef Igen het volgende:
Hee, een Istanbul-topic. Leuk, ik ben daar deze zomer ook geweest.
[ afbeelding ]
Havengebouwtje bij station Haydarpaşa
Laat ik maar met het slechte beginnen: Sultanahmet vind ik echt véél en véél te toeristisch, dat vond ik niet echt leuk meer. Geweldig idee dus om dáár, alleen, in een niet al te gezellig hostel te gaan zitten.
Wat was wél leuk?
- Met de boot de Bosporus over
- In Üsküdar een godsdienst in de moskee meemaken
- De moskee in Ortaköy van binnen, ongelofelijk mooi
- De Keith Haring-achtige graffiti's op de rolluiken van de winkeltjes in de straat van Tünel naar beneden
- Vissers op de brug
- 's Avonds, als de boten niet meer varen, markt op het haventerrein
- En vooral: eten! Şiş Kebap, gevulde mossels, vis in alle soorten en maten, echt Turks brood, thee, turkse joghurt, versgeperst fruitsap, allemaal even lekker!
O ja, de grootste verrassing was voor mij trouwens het rookverbod. In mijn reisgids werd gewaarschuwd dat Turken altijd en overal roken, dus ik zag de bui als niet-roker al hangen. Maar dat viel dus echt reuze mee.
Moet er zeker nog een terug heen, want ik heb nog best een aantal dingen helemaal niet gezien. Levent niet, de Bagdat Caddesi aan de Aziatische kant niet, Dolmabahçe-paleis niet, en vast nog wel meer niet.
Prachtige foto's/quote:Op maandag 24 augustus 2009 22:22 schreef Rewimo het volgende:
't Is alweer even geleden maar inmiddels heb ik mijn foto's online staan
Kadıköy daar ben ik wel geweest, en omdat ik wél graag vis eet was dat wel een succes.quote:Op maandag 24 augustus 2009 23:37 schreef nils7 het volgende:
[..]
Bagdat cad. is erg indrukwekkend gewoon de PCHooft alleen dan 6km (met ook wel gewone winkels) maar de alle topmerken hebben er een eigen winkel.
Alhoewel Moda in Kadikoy ook leuk is om wat "normaler" te shoppen en veel verse vis winkeltjes, maar ben geen vis liefhebber!
Dank je welquote:
quote:Op maandag 24 augustus 2009 22:22 schreef Rewimo het volgende:
't Is alweer even geleden maar inmiddels heb ik mijn foto's online staan
Jezus, huilie.quote:Op maandag 20 april 2009 14:35 schreef Burakius het volgende:
[..]
Hoeveel doden waren er vorige keer bij Taksim met 1 mei , tientallen jaren gelee?
(om maar even de toeristen te attenderen hoe gevaarlijk het is)
Dat moet ruim zat zijn. Zoveel bezienswaardigheden zijn er nou ook weer niet. Lonely Planet heeft b.v. weinig boeiends te melden over de Aziatische wijken.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:03 schreef k_man het volgende:
Ik denk erover om volgend (voor)jaar te gaan, maar hoeveel tijd heb ik nodig? Hoeveel dagen moet je rekenen om de hoogtepunten van de stad te zien zonder een Japans tempo te hanteren? Stuk of vier, vijf volle dagen?
Lonely Planet zegt ook niet allesquote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:43 schreef MCH het volgende:
[..]
Dat moet ruim zat zijn. Zoveel bezienswaardigheden zijn er nou ook weer niet. Lonely Planet heeft b.v. weinig boeiends te melden over de Aziatische wijken.
De Lonely Planet city guide voor Istanbul vond ik zelf dan ook niet echt geweldig. Er staat bijvoorbeeld een pagina's lange uitleg in over de verschillende ruimtes in het Topkapi-paleis, maar de belangrijkste winkelstraat van de Aziatische kant, de Bağdat Caddesi, wordt in de hele gids niet genoemd!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:43 schreef MCH het volgende:
[..]
Dat moet ruim zat zijn. Zoveel bezienswaardigheden zijn er nou ook weer niet. Lonely Planet heeft b.v. weinig boeiends te melden over de Aziatische wijken.
Nee, dat is niet terecht. Hier van tripadvisor:quote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:57 schreef k_man het volgende:
Als ik even op dat linkje klik lijkt me dat ook volkomen terecht.
Ik vind gewoon dat als ik een reisgids van meer dan 250 pagina's over Istanbul koop, dat zoiets dan genoemd moet worden. Zeker als ze wél andere, waarschijnlijk nog veel minder interessante winkelstraten in Üsküdar en Kadiköy noemen.quote:Bagdat street is the heart of the Asian side of Istanbul. [..] There might be nothing for the tourists here but, if you are curious about how people live on the Asian side of Istanbul, you may want to spend some time here
Gelderlandplein? Moet ik dat kennen? Is dat dé plek waar half Amsterdam heen gaat om te shoppen?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 19:48 schreef k_man het volgende:
Maar niet het Gelderlandplein.
Onjuist, die geweldige winkelstraat van jou wordt genoemd op p. 126. Helaas wel een typerende LP beschrijvingquote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:44 schreef Igen het volgende:
[..]
De Lonely Planet city guide voor Istanbul vond ik zelf dan ook niet echt geweldig. Er staat bijvoorbeeld een pagina's lange uitleg in over de verschillende ruimtes in het Topkapi-paleis, maar de belangrijkste winkelstraat van de Aziatische kant, de Bağdat Caddesi, wordt in de hele gids niet genoemd!
O hee ja, nu zie ik inderdaad dat 'ie tussen neus en lippen door wordt genoemd. Alleen staat hij niet op de kaart dus je weet alsnog niet hoe je er kunt komen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:12 schreef MCH het volgende:
[..]
Onjuist, die geweldige winkelstraat van jou wordt genoemd op p. 126. Helaas wel een typerende LP beschrijving
Hij lijkt me nogal moeilijk te ontwijken als je de veerboot afloopt.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:36 schreef Igen het volgende:
[..]
O hee ja, nu zie ik inderdaad dat 'ie tussen neus en lippen door wordt genoemd. Alleen staat hij niet op de kaart dus je weet alsnog niet hoe je er kunt komen.
Nee, dat is een andere straat. In de LP wordt het de "main street of Kadiköy" genoemd maar ik vond het maar een drukke, lawaaiige, lelijke en totaal niet boeiende straat.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:47 schreef MCH het volgende:
[..]
Hij lijkt me nogal moeilijk te ontwijken als je de veerboot afloopt.
Mijn schoonouders wonen daar echt om de hoek dus ben er wel vaak. (Bagdat cad.)quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, dat is een andere straat. In de LP wordt het de "main street of Kadiköy" genoemd maar ik vond het maar een drukke, lawaaiige, lelijke en totaal niet boeiende straat.
Nee, dan liever die kleinere straatjes rond de "vismarkt", net rechts / ten zuiden van die drukke hoofdstraat. Talloze winkeltjes met verse vis, bakkerijen met heerlijk Turks brood, restaurants met lekker eten, weinig toeristen en obers die geen Engels kunnen... dát vond ik dan juist wel weer heel leuk.
Thanks!quote:Op donderdag 22 oktober 2009 19:35 schreef HomoSaabiens het volgende:
Ataturk Airport ligt aan de Europese kant van de stad en vanuit hier is het (oude) centrum het snelste te bereiken. Sahiba Gocken ligt aan de andere oever van de Bosporus, dus aan de Aziatische zijde.
Bagdat caddesi is meer een hele grote PC Hooftstraat. En het ligt dicht bij zee waar je leuk langs kunt lopen en wat eten met mooi uitzicht.quote:
O ja, leuk, dat hadden wij ook! Geweldig, ontbijten met heerlijk Turks brood en uitzicht over de Bosporus.quote:Op zondag 8 november 2009 17:33 schreef Floffie het volgende:
Ik heb ook nog een filmpje gemaakt (beetje crap kwaliteit) vanuit mijn bed! We sliepen in een hostel met open rooftop! Geweldige ervaring als je niet te veel waarde hecht aan luxe
Beyazit, dat is direct bij de grote markt. Dat hele stuk van de stad (i.i.g. tussen de grote en de kleine markt) bestaat uit smalle kleine steegjes met kleine huisjes met winkeltjes met snuisterijen. Dat lijkt me nogal een vreemde plek voor een hotel.quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:50 schreef k_man het volgende:
Ik ga waarschijnlijk rond Pasen een weekje naar Istanbul.
Wat is nou de wijk waarin het hotel zou moeten liggen, zodanig dat het in de buurt is van de bekende bezienswaardigheden? Volgens booking.com zijn er volop hotels in:
- Beyazit
- Old city Sultanahmet
- Taksim
Ik neem aan dat ik die tweede moet hebben?
Nou, ik zie je daar wel dan...quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:50 schreef k_man het volgende:
Ik ga waarschijnlijk rond Pasen een weekje naar Istanbul.
In de toeristische gebieden val je niet eens op. Overdag is het geen probleem, maar 's avonds even op je hoede zijn dat je de dronken figuren mijdt en in de buurt bent van andere mensen die wel nuchter zijn.quote:Op woensdag 20 januari 2010 11:49 schreef Hoothoot het volgende:
Kun je als vrouw alleen trouwens een beetje fatsoenlijk over straat? Ben in meer Islamitische landen geweest, ook alleen, dus ik weet wat ik wel en niet moet doen. Maar zou graag wat ervaringen van jullie horen. Hoe is dat 's avonds in het donker trouwens?
Heb je al een beetje in je hoofd welke trekpleisters je gaat bezoeken, of zie je daar wel wat het worden gaat?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 22:34 schreef k_man het volgende:
[..]
Misschien al wel op Schiphol...
Vlucht is geboekt. Voor ¤ 150 op en neer valt me niet tegen.
Dat is zeker een goede prijs...quote:Op vrijdag 29 januari 2010 22:34 schreef k_man het volgende:
Vlucht is geboekt. Voor ¤ 150 op en neer valt me niet tegen.
Er zijn er zelfs die het gratis doen (nou ja, inbegrepen in de kamerprijs). Alleen... da's allemaal vanaf Ataturk, niet Sabiha.quote:Op donderdag 14 januari 2010 18:09 schreef Rewimo het volgende:
Bij veel hotels kun je een transfer boeken van de luchthaven naar het hotel. Lekker makkelijk
quote:
Heb je de LP? Daar wordt gerept over een boottocht inderdaad over de Bosporus, schijnt nogal een must te zijn. Alleen er zijn maar 1 of 2 afvaarten per dag en je bent bijna de hele dag onderweg. Een andere tip was om naar een aantal eilanden te gaan. Een daarvan was princess eiland ofzoquote:Op maandag 29 maart 2010 23:41 schreef k_man het volgende:
Is er nog iemand die iets zinnigs kan zeggen over een boottochtje op de Bosporus? Is dat de moeite waard? En zo ja, welke dan? Ik lees van alles en nog wat over diverse mogelijkheden en zie door de boompjes het bos niet meer.
Redelijk dicht in de buurt van 'mijn' hotel. Dat is wel zó ontzettend kitsch dat het grappig wordt.quote:Op donderdag 5 november 2009 10:50 schreef Hik het volgende:
Heb ook een heel leuk hotel gevonden... http://www.nazwoodenhouseinn.com/
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klopt. Maar het is heel simpel om daaraan te ontsnappen: gewoon van de grote bazaar richting het noorden lopen. Kom je door allerlei steegjes heen waar ook ontelbaar van die kleine snuisterijen-winkeltjes zijn. Weliswaar niet overkapt, maar omdat er relatief weinig toeristen komen toch zeker zo leuk.quote:Op woensdag 7 april 2010 12:15 schreef k_man het volgende:
Oh ja, een ander mineur puntje van kritiek is de bazaar. Dat is toch wel een erg slap aftreksel van wat een bazaar zou moeten zijn. De vloeren zijn netjes betegeld. Er hangen overal wegwijzers, die het doolhofidee om zeep helpen. Er hangen nota bene flatscreens aan het plafond waarop reclame vertoond kan worden (ze stonden niet aan). En het ergste van allemaal: er hangen nota bene Enngelstalige bordjes om de straatnamen te verklaren. Hu! In een bazaar moet je kunnen verdwalen, uitkijken of je niet in een berg rottend groente-afval stapt, van de ene heerlijke geur terecht komen in de volgende afschuwelijke putlucht, aan de kant geschoven worden omdat er iemand langs wil met een ezelkar. Of op een brommer, met een schaap achterop. dát is een bazaar! Dit is - zoals de LP het terecht formuleerde - een tourist trap 'par excellence'.
Er is echt wel genoeg te zien voor vijf dagen. Zeker als het heel heet zomerweer is en je dus niet in sneltreinvaart bezienswaardigheden kan afchecken.quote:Op zondag 13 juni 2010 16:24 schreef casper019 het volgende:
ik zit eraan te denken een lastminute te boeken
ik twijfel alleen tussen 5 dagen 4 nachten of 4 dagen 3 nachten
wat raden jullie aan voor een stedentrip., is er genoeg te beleven voor 5 dagen of heb je het na 4 dagen wel gezien?
Wat ze eten?quote:Op zondag 13 juni 2010 18:01 schreef casper019 het volgende:
is het ook een stad waar je je alleen kan vermaken?
ik ben van plan namleijk alleen te reizen...
en hoeis het eten enzo eigenlijk in istanbul? waar lunchen ze mee wat hebben ze kwa avondeten?
en hoelaat eten ze smiddags/savonds de meeste mensen daar?
Wanneer ze 's avonds eten? Ga je naar een gastgezin of zo?quote:Op zondag 13 juni 2010 19:36 schreef casper019 het volgende:
en wat is de tijd dat ze savonds gemiddeld eten ongeveer? (ik week in griekenland was dat tegen 22.00!!)
balik ekmek klinkt wel lekker!<, is het trouwens een beetje gezonde keuken de turkse keuken (geen vette hap ofzo) ?
en heb je tips om slechte/goeie tentjes te herkenen?
en voor de reis.. ik twijfel tussen 4 of 5 dagen... is er genoeg alleen te beleven voor 5 dagen of is 4 dan genoeg?
Zoals ik in dit (en in het andere topic) al zei: genoeg anders te eten.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 17:54 schreef casper019 het volgende:
Ik zit nu in istanbul, en ik vroeg me af...
lunchen die mensen hier echt alleen maar zon beetje met broodje doner??
ik kan nergens een normaal stokbroodje ofoz vinden tis echt overla broodje doner met friet en groenten ertussen....
watg is kokoreç precies??quote:Op zaterdag 26 juni 2010 20:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Zoals ik in dit (en in het andere topic) al zei: genoeg anders te eten.
Denk aan een broodje vis (balik ekmek). Of ga eens langs bij een "kokoreç". Het gerecht kokoreç zelf schijnen veel buitenlanders ontzettend smerig te vinden, maar bij die kokoreç-zaken is in principe ook genoeg ander eten te koop.
Broodje gekruide darmvlees. En lekker dat het is!quote:Op zaterdag 26 juni 2010 21:25 schreef casper019 het volgende:
watg is kokoreç precies??
Oh okee, heb me voor niks bang laten maken dus.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 21:42 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Broodje gekruide darmvlees. En lekker dat het is!![]()
Wat hebben ze jou wijsgemaakt dat het is?quote:Op zaterdag 26 juni 2010 21:57 schreef Igen het volgende:
Oh okee, heb me voor niks bang laten maken dus.
Iets dat ontzettend ranzig smaakt.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 21:58 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Wat hebben ze jou wijsgemaakt dat het is?
Op een half uurtje met de trein heb je wel leuke strandjes. De banlieu trein nemen vanaf het oude hoofdstation in het Europese deel naar Florya (er is maar 1 trein) en daar naar het water lopenquote:Op donderdag 1 juli 2010 14:12 schreef Ayca het volgende:
Trouwens heeft er iemand tips voor een strand in de buurt van Istanbul (paar uur reizen is geen probleem)
Ben nog geen Turk tegengekomen die kokorec heeft gegeten in mijn vriendengroepquote:Op zaterdag 26 juni 2010 21:42 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Broodje gekruide darmvlees. En lekker dat het is!![]()
Ik heb Istanbul in 5 dagen gedaan en dat was MEER dan genoeg. Maar goed ik kwam ook thuis met dikke blaren en ik wil wedden dat niemand zo een tempo heeft gehad om Istanbul te verkennen.quote:Op zondag 13 juni 2010 17:04 schreef IHVK het volgende:
Van weet ik over Istanbulgangers weet is vijf dagen zelfs te weinig.
Als je slim bent, neem je een hotelletje in Kadiköy en dan neem je de boot(vapur) elke dag naar Eminönü of Karaköy of Besiktas etc. Dan heb je genoeg boottocht. En je kan ook vanaf Besiktas busje nemen naar Rumeli Hisari en daar ontbijt doen in Bebek!quote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:56 schreef IHVK het volgende:
Die boottochten zijn een must heb ik gehoord.
Büyükada moet je zeker bezoeken. Hele mooie huizen en je kunt er fietsen (in tegenstelling tot de rest van Turkije)
Auto's en dergelijke zijn er verboden. En vrijwel iedereen die er heen is gegaan is er lyrisch over.
Als je met je partner ofzo daar bent is de koets ook heel erg aan te raden.
Je moet er wel een dagje voor uittrekken (heen en terug duurt wel vrij lang) en niet de goedkope ferry (3 euro) maar de dure (20 euro) nemen. Anders wordt het geen leuk dagje uit.![]()
Bron: een vriend
*euro kan ook Turkse Lira zijn, dat weet hij niet meer zeker. Maar dat is dan gelijk de helft. 1
Toen ik nog klein was, en nog niet wist wat het was, at ik het altijd in Turkije wanneer mijn opa een geit of een schaap voor ons had geslachtquote:Op donderdag 1 juli 2010 15:47 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ben nog geen Turk tegengekomen die kokorec heeft gegeten in mijn vriendengroep. En in Istanbul zelf, zag ik ze het niet eens eten (zelfs bij de kokorec zaakjes
).
Hebben ze dat ook in Griekenland trouwens?quote:Op donderdag 1 juli 2010 18:59 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Toen ik nog klein was, en nog niet wist wat het was, at ik het altijd in Turkije wanneer mijn opa een geit of een schaap voor ons had geslacht. En ik herinner mij nog dat ik het echt lekker vond.
Je bent gek, kokorec is lekker!quote:Op donderdag 1 juli 2010 15:47 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ben nog geen Turk tegengekomen die kokorec heeft gegeten in mijn vriendengroep. En in Istanbul zelf, zag ik ze het niet eens eten (zelfs bij de kokorec zaakjes
).
Nee, wel in Rusland dan?quote:Op donderdag 1 juli 2010 19:30 schreef Burakius het volgende:
[..]
Hebben ze dat ook in Griekenland trouwens?
Waarschijnlijk wel, daar wonen veel Turken vandaar. Maar ik vroeg me af of jullie Grieken dit ook hadden, terwijl jullie het gemis hebben van Turken ???quote:
I haven't tried. Ik wil niet ziek worden op vakantie.quote:
Waarom zou je er sneller ziek van worden dan van worst (omhulsel is in principe ook darm) of kebap (zit ook op een spies)?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 20:36 schreef Burakius het volgende:
[..]
I haven't tried. Ik wil niet ziek worden op vakantie.
Ik neem dat het koud is met misschien sneeuw of veel sneeuw. Voor de rest kan je rond Taksim gewoon kerst vieren lijkt me, maar als je toch in de kerst ergens naar toe moet ga dan naar New Yorkquote:Op zaterdag 3 juli 2010 13:13 schreef DarkElf het volgende:
tvp, istanbul staat hoog op mijn lijstje.
is iemand er al eens rond kerst geweest? (citytrips rond kerst vinden we fijn, beter dan met de familie gourmetten) maar is het een beetje weer dan? (niet te nat bijv?)
Kan wel regenen dan. 2 jaar geleden was ik er met oud en nieuw en heeft het bijna elke dag geregend. Je kunt dan wel een winkelcentrumtoer doen maar ik neem aan dat je daarvoor niet naar Istanbul gaatquote:Op zaterdag 3 juli 2010 13:13 schreef DarkElf het volgende:
tvp, istanbul staat hoog op mijn lijstje.
is iemand er al eens rond kerst geweest? (citytrips rond kerst vinden we fijn, beter dan met de familie gourmetten) maar is het een beetje weer dan? (niet te nat bijv?)
Hmm het kan wel verschillen jaquote:Op zaterdag 3 juli 2010 16:54 schreef DarkElf het volgende:
las net t weer van afgelopen kerst, 14-16 graden, 72% kans op zon, 20 % kans op regen.... alleen maar regen zou idd wel zonde zijn ja...
je kan altijd pech hebben natuurlijk maar t fijne van die periode is dat daar alles doorgaat met kerst en je dus alles kan bezoeken wat je wiltquote:Op zaterdag 3 juli 2010 16:56 schreef cikolata het volgende:
[..]
Hmm het kan wel verschillen jaJe moet net geluk hebben dat het dit jaar wat droger is.
Het kan ook sneeuwen, ook mooiquote:Op zaterdag 3 juli 2010 16:54 schreef DarkElf het volgende:
las net t weer van afgelopen kerst, 14-16 graden, 72% kans op zon, 20 % kans op regen.... alleen maar regen zou idd wel zonde zijn ja...
Ja, in Bursa, het hele jaar door zelfs.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 17:05 schreef DarkElf het volgende:
je kan toch ook niet ver van Istanbul op de lange latten staan?
Anders koop je er toch één?quote:Op zaterdag 3 juli 2010 17:16 schreef Burakius het volgende:
Ik was met de kerst in Ankara. Helaas voor mij had ik niet een goede jas mee. Was dan ook niet de leukste tijd ooit.
Nou ik heb die plekken dan niet kunnen vinden. Ik vind Turkije vet duur geworden i.v.m. jaren geleden.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:40 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Anders koop je er toch één?Kleding is spotgoedkoop in Turkije en van goede kwaliteit ook nog.
Istanbul in de sneeuw![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:40 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Anders koop je er toch één?Kleding is spotgoedkoop in Turkije en van goede kwaliteit ook nog.
Istanbul in de sneeuw![]()
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |