Lonely Planet zegt ook niet allesquote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:43 schreef MCH het volgende:
[..]
Dat moet ruim zat zijn. Zoveel bezienswaardigheden zijn er nou ook weer niet. Lonely Planet heeft b.v. weinig boeiends te melden over de Aziatische wijken.
De Lonely Planet city guide voor Istanbul vond ik zelf dan ook niet echt geweldig. Er staat bijvoorbeeld een pagina's lange uitleg in over de verschillende ruimtes in het Topkapi-paleis, maar de belangrijkste winkelstraat van de Aziatische kant, de Bağdat Caddesi, wordt in de hele gids niet genoemd!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:43 schreef MCH het volgende:
[..]
Dat moet ruim zat zijn. Zoveel bezienswaardigheden zijn er nou ook weer niet. Lonely Planet heeft b.v. weinig boeiends te melden over de Aziatische wijken.
Nee, dat is niet terecht. Hier van tripadvisor:quote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:57 schreef k_man het volgende:
Als ik even op dat linkje klik lijkt me dat ook volkomen terecht.
Ik vind gewoon dat als ik een reisgids van meer dan 250 pagina's over Istanbul koop, dat zoiets dan genoemd moet worden. Zeker als ze wél andere, waarschijnlijk nog veel minder interessante winkelstraten in Üsküdar en Kadiköy noemen.quote:Bagdat street is the heart of the Asian side of Istanbul. [..] There might be nothing for the tourists here but, if you are curious about how people live on the Asian side of Istanbul, you may want to spend some time here
Gelderlandplein? Moet ik dat kennen? Is dat dé plek waar half Amsterdam heen gaat om te shoppen?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 19:48 schreef k_man het volgende:
Maar niet het Gelderlandplein.
Onjuist, die geweldige winkelstraat van jou wordt genoemd op p. 126. Helaas wel een typerende LP beschrijvingquote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:44 schreef Igen het volgende:
[..]
De Lonely Planet city guide voor Istanbul vond ik zelf dan ook niet echt geweldig. Er staat bijvoorbeeld een pagina's lange uitleg in over de verschillende ruimtes in het Topkapi-paleis, maar de belangrijkste winkelstraat van de Aziatische kant, de Bağdat Caddesi, wordt in de hele gids niet genoemd!
O hee ja, nu zie ik inderdaad dat 'ie tussen neus en lippen door wordt genoemd. Alleen staat hij niet op de kaart dus je weet alsnog niet hoe je er kunt komen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:12 schreef MCH het volgende:
[..]
Onjuist, die geweldige winkelstraat van jou wordt genoemd op p. 126. Helaas wel een typerende LP beschrijving
Hij lijkt me nogal moeilijk te ontwijken als je de veerboot afloopt.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:36 schreef Igen het volgende:
[..]
O hee ja, nu zie ik inderdaad dat 'ie tussen neus en lippen door wordt genoemd. Alleen staat hij niet op de kaart dus je weet alsnog niet hoe je er kunt komen.
Nee, dat is een andere straat. In de LP wordt het de "main street of Kadiköy" genoemd maar ik vond het maar een drukke, lawaaiige, lelijke en totaal niet boeiende straat.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:47 schreef MCH het volgende:
[..]
Hij lijkt me nogal moeilijk te ontwijken als je de veerboot afloopt.
Mijn schoonouders wonen daar echt om de hoek dus ben er wel vaak. (Bagdat cad.)quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, dat is een andere straat. In de LP wordt het de "main street of Kadiköy" genoemd maar ik vond het maar een drukke, lawaaiige, lelijke en totaal niet boeiende straat.
Nee, dan liever die kleinere straatjes rond de "vismarkt", net rechts / ten zuiden van die drukke hoofdstraat. Talloze winkeltjes met verse vis, bakkerijen met heerlijk Turks brood, restaurants met lekker eten, weinig toeristen en obers die geen Engels kunnen... dát vond ik dan juist wel weer heel leuk.
Thanks!quote:Op donderdag 22 oktober 2009 19:35 schreef HomoSaabiens het volgende:
Ataturk Airport ligt aan de Europese kant van de stad en vanuit hier is het (oude) centrum het snelste te bereiken. Sahiba Gocken ligt aan de andere oever van de Bosporus, dus aan de Aziatische zijde.
Bagdat caddesi is meer een hele grote PC Hooftstraat. En het ligt dicht bij zee waar je leuk langs kunt lopen en wat eten met mooi uitzicht.quote:
O ja, leuk, dat hadden wij ook! Geweldig, ontbijten met heerlijk Turks brood en uitzicht over de Bosporus.quote:Op zondag 8 november 2009 17:33 schreef Floffie het volgende:
Ik heb ook nog een filmpje gemaakt (beetje crap kwaliteit) vanuit mijn bed! We sliepen in een hostel met open rooftop! Geweldige ervaring als je niet te veel waarde hecht aan luxe
Beyazit, dat is direct bij de grote markt. Dat hele stuk van de stad (i.i.g. tussen de grote en de kleine markt) bestaat uit smalle kleine steegjes met kleine huisjes met winkeltjes met snuisterijen. Dat lijkt me nogal een vreemde plek voor een hotel.quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:50 schreef k_man het volgende:
Ik ga waarschijnlijk rond Pasen een weekje naar Istanbul.
Wat is nou de wijk waarin het hotel zou moeten liggen, zodanig dat het in de buurt is van de bekende bezienswaardigheden? Volgens booking.com zijn er volop hotels in:
- Beyazit
- Old city Sultanahmet
- Taksim
Ik neem aan dat ik die tweede moet hebben?
Nou, ik zie je daar wel dan...quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:50 schreef k_man het volgende:
Ik ga waarschijnlijk rond Pasen een weekje naar Istanbul.
In de toeristische gebieden val je niet eens op. Overdag is het geen probleem, maar 's avonds even op je hoede zijn dat je de dronken figuren mijdt en in de buurt bent van andere mensen die wel nuchter zijn.quote:Op woensdag 20 januari 2010 11:49 schreef Hoothoot het volgende:
Kun je als vrouw alleen trouwens een beetje fatsoenlijk over straat? Ben in meer Islamitische landen geweest, ook alleen, dus ik weet wat ik wel en niet moet doen. Maar zou graag wat ervaringen van jullie horen. Hoe is dat 's avonds in het donker trouwens?
Heb je al een beetje in je hoofd welke trekpleisters je gaat bezoeken, of zie je daar wel wat het worden gaat?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 22:34 schreef k_man het volgende:
[..]
Misschien al wel op Schiphol...
Vlucht is geboekt. Voor ¤ 150 op en neer valt me niet tegen.
Dat is zeker een goede prijs...quote:Op vrijdag 29 januari 2010 22:34 schreef k_man het volgende:
Vlucht is geboekt. Voor ¤ 150 op en neer valt me niet tegen.
Er zijn er zelfs die het gratis doen (nou ja, inbegrepen in de kamerprijs). Alleen... da's allemaal vanaf Ataturk, niet Sabiha.quote:Op donderdag 14 januari 2010 18:09 schreef Rewimo het volgende:
Bij veel hotels kun je een transfer boeken van de luchthaven naar het hotel. Lekker makkelijk
quote:
Heb je de LP? Daar wordt gerept over een boottocht inderdaad over de Bosporus, schijnt nogal een must te zijn. Alleen er zijn maar 1 of 2 afvaarten per dag en je bent bijna de hele dag onderweg. Een andere tip was om naar een aantal eilanden te gaan. Een daarvan was princess eiland ofzoquote:Op maandag 29 maart 2010 23:41 schreef k_man het volgende:
Is er nog iemand die iets zinnigs kan zeggen over een boottochtje op de Bosporus? Is dat de moeite waard? En zo ja, welke dan? Ik lees van alles en nog wat over diverse mogelijkheden en zie door de boompjes het bos niet meer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |