abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73918048
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 15:43 schreef MCH het volgende:

[..]

Dat moet ruim zat zijn. Zoveel bezienswaardigheden zijn er nou ook weer niet. Lonely Planet heeft b.v. weinig boeiends te melden over de Aziatische wijken.
Lonely Planet zegt ook niet alles De belangrijkste historische trekpleisters zijn misschien wel te bezoeken in vijf dagen maar als je wat meer van de stad wil zien dan het toeristische deel kun je wel weken blijven hangen.

Wijken als Pierre Loti, Ortakoy, Bebek, Rumeli Hisari, Beylerbeyi (Azie), Moda (Azie) zijn het bezoeken waard al liggen ze buiten het centrum en zijn de bezienswaardigheden wat minder bekend. De boottocht over de Bosphorus is op zichzelf al een attractie
  woensdag 21 oktober 2009 @ 17:09:33 #202
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_73919890
qua attracties heb je aan 1 a 2 dagen voldoende. Maar wil je alles relaxt en ook wat zien buiten die attracties tjah dan 4 a 5 dagen heb je wel nodig!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_73920782
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 15:43 schreef MCH het volgende:

[..]

Dat moet ruim zat zijn. Zoveel bezienswaardigheden zijn er nou ook weer niet. Lonely Planet heeft b.v. weinig boeiends te melden over de Aziatische wijken.
De Lonely Planet city guide voor Istanbul vond ik zelf dan ook niet echt geweldig. Er staat bijvoorbeeld een pagina's lange uitleg in over de verschillende ruimtes in het Topkapi-paleis, maar de belangrijkste winkelstraat van de Aziatische kant, de Bağdat Caddesi, wordt in de hele gids niet genoemd!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2009 17:44:33 ]
pi_73921113
Als ik even op dat linkje klik lijkt me dat ook volkomen terecht.
pi_73924622
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 17:57 schreef k_man het volgende:
Als ik even op dat linkje klik lijkt me dat ook volkomen terecht.
Nee, dat is niet terecht. Hier van tripadvisor:
quote:
Bagdat street is the heart of the Asian side of Istanbul. [..] There might be nothing for the tourists here but, if you are curious about how people live on the Asian side of Istanbul, you may want to spend some time here
Ik vind gewoon dat als ik een reisgids van meer dan 250 pagina's over Istanbul koop, dat zoiets dan genoemd moet worden. Zeker als ze wél andere, waarschijnlijk nog veel minder interessante winkelstraten in Üsküdar en Kadiköy noemen.

Sowieso wijst de LP je bijna alleen maar naar tourist traps. Naar moskeeën waar je schuifelend door de "tourist zone" wordt geloodst etc. Dat is prima voor een hoofdstuk in een gids over Turkije, maar als ik een gids speciaal van Istanbul koop dan verwacht ik toch meer.

Ter vergelijking: Als ik 250 pagina's over Amsterdam koop, dan verwacht ik ook niet dat ze bij het Museumplein ophouden, dan wil ik ook dat ze de Amsterdam ArenA, de Nieuwendammerdijk en de honingraatflats van de Bijlmer noemen.
pi_73924784
Maar niet het Gelderlandplein.
pi_73925065
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 19:48 schreef k_man het volgende:
Gelderlandplein? Moet ik dat kennen? Is dat dé plek waar half Amsterdam heen gaat om te shoppen?
pi_73925667
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 17:44 schreef Igen het volgende:

[..]

De Lonely Planet city guide voor Istanbul vond ik zelf dan ook niet echt geweldig. Er staat bijvoorbeeld een pagina's lange uitleg in over de verschillende ruimtes in het Topkapi-paleis, maar de belangrijkste winkelstraat van de Aziatische kant, de Bağdat Caddesi, wordt in de hele gids niet genoemd!
Onjuist, die geweldige winkelstraat van jou wordt genoemd op p. 126. Helaas wel een typerende LP beschrijving
pi_73925713
Kijk aan. Zo blijft er al helemaal niks over van de kritiek.
pi_73926505
Welnu, 2 dagen is zeer zeker niet genoeg om de stad rustig te verkennen en om alle verplichte bezienswaardigheden te bezoeken. Als ik jou was zou ik er minstens 5 dagen voor vrijmaken.
pi_73926705
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 20:12 schreef MCH het volgende:

[..]

Onjuist, die geweldige winkelstraat van jou wordt genoemd op p. 126. Helaas wel een typerende LP beschrijving
O hee ja, nu zie ik inderdaad dat 'ie tussen neus en lippen door wordt genoemd. Alleen staat hij niet op de kaart dus je weet alsnog niet hoe je er kunt komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2009 20:37:48 ]
pi_73927089
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 20:36 schreef Igen het volgende:

[..]

O hee ja, nu zie ik inderdaad dat 'ie tussen neus en lippen door wordt genoemd. Alleen staat hij niet op de kaart dus je weet alsnog niet hoe je er kunt komen.
Hij lijkt me nogal moeilijk te ontwijken als je de veerboot afloopt.
pi_73927866
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 20:47 schreef MCH het volgende:

[..]

Hij lijkt me nogal moeilijk te ontwijken als je de veerboot afloopt.
Nee, dat is een andere straat. In de LP wordt het de "main street of Kadiköy" genoemd maar ik vond het maar een drukke, lawaaiige, lelijke en totaal niet boeiende straat.

Nee, dan liever die kleinere straatjes rond de "vismarkt", net rechts / ten zuiden van die drukke hoofdstraat. Talloze winkeltjes met verse vis, bakkerijen met heerlijk Turks brood, restaurants met lekker eten, weinig toeristen en obers die geen Engels kunnen... dát vond ik dan juist wel weer heel leuk.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2009 21:09:55 ]
  woensdag 21 oktober 2009 @ 21:33:26 #214
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_73928787
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 21:07 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, dat is een andere straat. In de LP wordt het de "main street of Kadiköy" genoemd maar ik vond het maar een drukke, lawaaiige, lelijke en totaal niet boeiende straat.

Nee, dan liever die kleinere straatjes rond de "vismarkt", net rechts / ten zuiden van die drukke hoofdstraat. Talloze winkeltjes met verse vis, bakkerijen met heerlijk Turks brood, restaurants met lekker eten, weinig toeristen en obers die geen Engels kunnen... dát vond ik dan juist wel weer heel leuk.
Mijn schoonouders wonen daar echt om de hoek dus ben er wel vaak. (Bagdat cad.)
Maar inderdaad vanuit de boot loop je daar dus NIET direct op.
Het is ook 1 van de duurdere wijken van Kadikoy (wat ik begrepen heb).
Heb er met een goede Nederlandse vriend zitten eten na de Formule 1 Grand Prix dit jaar, en die had in een uur tijd 4 Ferrari's geteld en nog wat getunede (netjes getunede) bakken. Hij vond het wel .

Als je er heen wil pak dan een Dolmus richting Bostanci (treinstation) en loop dan terug, vraag het desnoods welke kan je terug moet lopen want bagdat cad. is een 4 baans 1richtings weg.

Briljante straat je kan er alles wel vinden maar doordat het ontzettend lang is prefereer ik Moda (waar je ook de viswinkeltjes treft), is wat compacter allemaal bij elkaar!

Wat je ook kan proberen is Kokorec te eten... helaas eet ik het niet meer omdat ik inmiddels weet wat het is hahaah maar op zich smaakte het niet verkeerd. Ik ga niet zeggen wat het is, smaakt best redelijk op een broodje! Overigens ook alleen in Turkije te krijgen, niet hier in NL bij de lokale donertent!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_73929400
O ja, nog maar eens dit topic met foto's posten:

http://forum.fotofanforum.nl/fff/index.php?topic=1689.0

donderdag 22 oktober 2009 @ 19:16:25 #216
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_73959165
Zeg, als je naar Istanbul vliegt, welk vliegveld is dan beter/dichterbij: Atatürk of S.Gokcen? Ik heb wel eens op Istanbul gevlogen, maar heb geen idee meer welk vliegveld dat was....
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_73959721
Ataturk Airport ligt aan de Europese kant van de stad en vanuit hier is het (oude) centrum het snelste te bereiken. Sahiba Gocken ligt aan de andere oever van de Bosporus, dus aan de Aziatische zijde.
TRV
  donderdag 22 oktober 2009 @ 19:54:04 #218
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_73960294
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 19:35 schreef HomoSaabiens het volgende:
Ataturk Airport ligt aan de Europese kant van de stad en vanuit hier is het (oude) centrum het snelste te bereiken. Sahiba Gocken ligt aan de andere oever van de Bosporus, dus aan de Aziatische zijde.
Thanks!
Hoe lang doe je er vanaf Ataturk over (bijvoorbeeld met een taxi) en hoe duur is dat?

En hotel tips zijn ook nog steeds welkom!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_73960581
Hangt er een beetje vanaf hoe laat je aankomt. Ik kwam tegen de avondspits aan, rond 17h. Toen een taxi gepakt en dat duurde zo'n 40 minuten naar het centrum van de stad. Qua prijs moet je volgens mij een eurootje of 15-20 bieden. Meer moet je niet betalen, de maximumprijs moet je wel op internet kunnen vinden.
TRV
pi_73972325
Oh tvp'tje dan maar. Was even aan 't kijken voor een short holiday. Twijfelde tussen Israel en Istanbul en 't gaat deze maar worden

Iemand wel eens half november geweest? Is het qua weer nog aangenaam dan? Zag dat het nu ongeveer rond de 20 lag.

[ Bericht 21% gewijzigd door jmac op 23-10-2009 03:05:55 ]
pi_73975121
Ik heb nog even het hotel opgezocht waar ik destijds zat. Een tijd terug heb ik nog gekeken, en toen zag ik dat het hotel grondig gerenoveerd werd. Inmiddels is het een stuk luxer, maar nog wel prima prijzen denk ik. Het gaat om het Lady Diana Hotel. Wij hebben toen voor dit hotel gekozen vanwege de fantastische plek in de stad! Je zit op letterlijk 2 minuten lopen van de Blauwe Moskee, ik ben er toen ook iedere dag (even) geweest. Van de drukte heb je verder totaal geen last, je zit in een rustig zijstraatje.

Een linkje naar de plek:
http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=istanbul+lady+diana+hotel&sll=51.721073,5.882149&sspn=0.108044,0.307274&ie=UTF8&hq=lady+diana+hotel&hnear=Istanboel,+Turkije&ll=41.006435,28.976172&spn=0.003911,0.009602&t=h&z=17&iwloc=A

En het hotel: http://www.ladydianahotel.com/
TRV
pi_74000082
Hier nog wat mooie foto's (niet zelf geschoten) van Istanbul.

donderdag 5 november 2009 @ 10:50:47 #223
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_74412416
Ik heb geboekt voor Istanbul voor april (! ), met m'n vader. Ik ben er al een aantal keer geweest, hij weet van niets en ik denk dat het een bestemming is waar hij zelf niet zo snel naartoe zou gaan, maar die hij volgens mij súper gaat vinden. We gaan donderdagochtend heen en vliegen zondag eind van de middag terug.

Heb ook een heel leuk hotel gevonden... http://www.nazwoodenhouseinn.com/

Maargoed: leuke tips voor wat te doen met vader, waar te eten, etc. Welkom!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 5 november 2009 @ 11:20:48 #224
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_74413266
Eten kun je overal Ik zou je in elk geval de bazar aanraden, de grote moskeeën, een tochtje over de Bosporus naar Azië, een tram pakken en lekker om je heen kijken...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_74415255
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 19:48 schreef k_man het volgende:
Bagdat caddesi is meer een hele grote PC Hooftstraat. En het ligt dicht bij zee waar je leuk langs kunt lopen en wat eten met mooi uitzicht.
pi_74512474
Istanbul is geweldig! Ik ben er afgelopen zomer geweest, als onderdeel van mijn treinreis. Fantastisch!!!!
Hier wat foto's:

Ik heb ook nog een filmpje gemaakt (beetje crap kwaliteit) vanuit mijn bed! We sliepen in een hostel met open rooftop! Geweldige ervaring als je niet te veel waarde hecht aan luxe
http://www.zie.nl/videos/hagia-sofia-istanbul/m1dz0xifb24x
pi_74525715
quote:
Op zondag 8 november 2009 17:33 schreef Floffie het volgende:
Ik heb ook nog een filmpje gemaakt (beetje crap kwaliteit) vanuit mijn bed! We sliepen in een hostel met open rooftop! Geweldige ervaring als je niet te veel waarde hecht aan luxe
O ja, leuk, dat hadden wij ook! Geweldig, ontbijten met heerlijk Turks brood en uitzicht over de Bosporus.
pi_76812769
Ik ga waarschijnlijk rond Pasen een weekje naar Istanbul.

Wat is nou de wijk waarin het hotel zou moeten liggen, zodanig dat het in de buurt is van de bekende bezienswaardigheden? Volgens booking.com zijn er volop hotels in:
- Beyazit
- Old city Sultanahmet
- Taksim
Ik neem aan dat ik die tweede moet hebben?

En hoe kom ik op een makkelijke, snelle, betaalbare manier van vliegveld Sabiha naar het centrum vand e stad?
pi_76814022
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 16:50 schreef k_man het volgende:

Wat is nou de wijk waarin het hotel zou moeten liggen, zodanig dat het in de buurt is van de bekende bezienswaardigheden? Volgens booking.com zijn er volop hotels in:
- Beyazit
- Old city Sultanahmet
- Taksim

Ik neem aan dat ik die tweede moet hebben?
Beyazit, dat is direct bij de grote markt. Dat hele stuk van de stad (i.i.g. tussen de grote en de kleine markt) bestaat uit smalle kleine steegjes met kleine huisjes met winkeltjes met snuisterijen. Dat lijkt me nogal een vreemde plek voor een hotel.

Sultanahmet is inderdaad de toeristenwijk, met bijna alleen maar hotels en hostels naast elkaar. En restaurants met naar verluid een slechte prijs-kwaliteitverhouding. Maar je zit dan wel pal naast de vier belangrijkste bezienswaardigheden: de Aya Sofia, het Topkapi-paleis, Blauwe Moskee en de Basilica Cisterne.

De buurt rond Taksim, daar vind je de belangrijkste winkelstraat van de stad, en ook veel restaurants en café's. Schijnt wel een goede plek te zijn om een hotel te nemen als je niet alleen de bovengenoemde bezienswaardigheden in Sultanahmet wil bekijken maar ook bijvoorbeeld het nachtleven in wilt gaan.
pi_76815648
Nachtleven vind ik niet zo van belang. Ik doe meer overdag.

Inmiddels wat verder gespeurd en een tamelijk betaalbaar hotel gevonden, dat desondanks 4 sterren heeft een hoog scoort op Tripadvisor. Hotel ligt in sultanahmet.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2010 18:06:24 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 14 januari 2010 @ 18:09:35 #231
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_76815818
Bij veel hotels kun je een transfer boeken van de luchthaven naar het hotel. Lekker makkelijk
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_77046126
Ik heb zojuist een ticket naar Istanbul gekocht (voor 40 euro ). Eind september ga ik voor een week die kant op.

Nu de zoektocht naar een slaapplaats. Ik zoek een dorm in een hostel, max 15-17 euro per nacht, en zodanig schoon dat ik niet in een lakenzak in bed hoef te liggen en niet vastplak aan de toiletbril. Liefst in Sultanahmet, of anders in elk geval een beetje centraal gelegen ten opzichte van de bezienswaardigheden.
Heeft iemand suggesties? Op Hostelworld zie ik door de bomen het bos niet meer en zien ze er allemaal goed uit.

Kun je als vrouw alleen trouwens een beetje fatsoenlijk over straat? Ben in meer Islamitische landen geweest, ook alleen, dus ik weet wat ik wel en niet moet doen. Maar zou graag wat ervaringen van jullie horen. Hoe is dat 's avonds in het donker trouwens?
pi_77047577
40 euro voor een retourvlucht?
Mag ik vragen met welke maatschappij je vliegt en via welke site je dit hebt geregeld?

Ik ga eind Maart naar Istanbul, ik zit in een appartement met 5 vrienden. in de wijk Beyoglu.
Ik heb het nu niet bij de hand, maar vanavond post ik wel ff 2 hotels, die onder de 20 euro zitten, en in Sultanahmet liggen. Vriendin van me is bij beide geweest en was er wel te spreken over.
Eskimo Joe
pi_77049656
Vlieg met Jetair vanaf Charleroi.
pi_77063508
@Hoothoot

De hotels in Sultanahmet zijn, Ersu hotel en Sunlight hotel, beide onder de 20 euro.
Maar in die wijk zijn zo veel hotels/hostels, je zult er vast wel één vinden die goed is.

De prijzen vanaf Charleroi zijn idd laag, ga ik voor de volgende keer zeker in de gaten houden.
Eskimo Joe
  donderdag 21 januari 2010 @ 10:51:50 #236
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_77088428
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 16:50 schreef k_man het volgende:

Nou, ik zie je daar wel dan...
  vrijdag 29 januari 2010 @ 22:29:56 #237
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_77433391
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 11:49 schreef Hoothoot het volgende:
Kun je als vrouw alleen trouwens een beetje fatsoenlijk over straat? Ben in meer Islamitische landen geweest, ook alleen, dus ik weet wat ik wel en niet moet doen. Maar zou graag wat ervaringen van jullie horen. Hoe is dat 's avonds in het donker trouwens?
In de toeristische gebieden val je niet eens op. Overdag is het geen probleem, maar 's avonds even op je hoede zijn dat je de dronken figuren mijdt en in de buurt bent van andere mensen die wel nuchter zijn.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_77433584
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 10:51 schreef Hik het volgende:

[..]

Nou, ik zie je daar wel dan...
Misschien al wel op Schiphol...

Vlucht is geboekt. Voor ¤ 150 op en neer valt me niet tegen.
pi_77433951
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 22:34 schreef k_man het volgende:

[..]

Misschien al wel op Schiphol...

Heb je al een beetje in je hoofd welke trekpleisters je gaat bezoeken, of zie je daar wel wat het worden gaat?
pi_77438094
Nee, ik bereid het meestal wel voor, maar ik heb nog twee maanden om dat uit te zoeken. In ieder geval veel architectuur.
pi_77521554
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 22:34 schreef k_man het volgende:
Dat is zeker een goede prijs...

... en ja, ik ben er dus met Pinksteren
pi_77597371
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 18:09 schreef Rewimo het volgende:
Bij veel hotels kun je een transfer boeken van de luchthaven naar het hotel. Lekker makkelijk
Er zijn er zelfs die het gratis doen (nou ja, inbegrepen in de kamerprijs). Alleen... da's allemaal vanaf Ataturk, niet Sabiha.
  Moderator maandag 8 februari 2010 @ 12:16:50 #243
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_77764149
Ook met Pinksteren daar.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_77774094
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:16 schreef UIO_AMS het volgende:
Ook met Pinksteren daar.

Is er nog een FOK! 'er met een tweede huis daar dat we kunnen huren, of zullen we meteen maar een apartement kopen voor alle bezoekers
pi_77774833
HiZ?
  Moderator donderdag 4 maart 2010 @ 12:17:04 #246
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_78725458
Vlucht is geboekt, hotel is geboekt. We overnachten in een hotel in Taksim.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_79730894
Is er nog iemand die iets zinnigs kan zeggen over een boottochtje op de Bosporus? Is dat de moeite waard? En zo ja, welke dan? Ik lees van alles en nog wat over diverse mogelijkheden en zie door de boompjes het bos niet meer.
pi_79731754
quote:
Op maandag 29 maart 2010 23:41 schreef k_man het volgende:
Is er nog iemand die iets zinnigs kan zeggen over een boottochtje op de Bosporus? Is dat de moeite waard? En zo ja, welke dan? Ik lees van alles en nog wat over diverse mogelijkheden en zie door de boompjes het bos niet meer.
Heb je de LP? Daar wordt gerept over een boottocht inderdaad over de Bosporus, schijnt nogal een must te zijn. Alleen er zijn maar 1 of 2 afvaarten per dag en je bent bijna de hele dag onderweg. Een andere tip was om naar een aantal eilanden te gaan. Een daarvan was princess eiland ofzo Daar gaan veel Turken in het weekend lekker fietsen of donkeyrijden.

Helaas beide niet gedaan, omdat wintertijd en te laat opgestaan voor de boottocht langs de Bosporus.
pi_79731917
Ja, juist in de LP worden talloze mogelijkheden genoemd. Een tocht over de hele Bosporus of een wat kortere. Een tocht waarbij je onderweg ergens uitstapt en met de bus verder gaat. Tochten die wel of niet dicht langs de kust varen. Tochten naar paleizen, tochten naar eilanden. Und so weiter, und so weiter.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2010 00:04:55 ]
pi_79732219
Aan mijn post had je inderdaad verder weinig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')