Oh jaloers, voor mij pas volgende zomer weer. Het schijnt nu een graadje of vijftig te zijn en de burgemeester heeft de noodtoestand afgekondigd. Voor de tweede achtereenvolgende keer...quote:
Ach 50 graden, Istanbul begint toch 'snachts pas te levenquote:Op donderdag 28 juni 2007 00:28 schreef Dogbreath het volgende:
[..]
Oh jaloers, voor mij pas volgende zomer weer. Het schijnt nu een graadje of vijftig te zijn en de burgemeester heeft de noodtoestand afgekondigd. Voor de tweede achtereenvolgende keer...
Nog maar 2 dagen! Iyi yolculuklar alvastquote:Op donderdag 28 juni 2007 00:31 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Bedankt. Ik ga aanstaande zaterdag (30 juni).![]()
![]()
Jep, ik kan niet wachten.quote:Op donderdag 28 juni 2007 00:37 schreef cikolata het volgende:
[..]
Nog maar 2 dagen! Iyi yolculuklar alvast
Cok guzel ederim, nerede Istanbul'da?quote:Op donderdag 28 juni 2007 00:31 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Bedankt. Ik ga aanstaande zaterdag (30 juni).![]()
![]()
En in het SAS hotel wat zowat naast die moskee ligt is het ook goed toevenquote:Op donderdag 28 juni 2007 00:24 schreef Dogbreath het volgende:
Een van de leukste plaatsen van Istanbul vind ik Ortakoy, onder de eerste brug en met een moskee in het water. Veel eettentjes, elke dag markt en een prachtig uitzicht![]()
Bedoel je 'Çok güzel derim'?quote:Op donderdag 28 juni 2007 00:40 schreef Dogbreath het volgende:
[..]
Cok guzel ederim, nerede Istanbul'da?
Als je met het vliegtuig in Turkije arriveert (in mijn geval in Istanbul) moet je voor je door de douane gaat een visum van 10 euro per persoon kopen. Zal bij een grensovergang die je per auto of camper passeert dan ook wel zo zijn?quote:Op zondag 1 juli 2007 18:12 schreef student_van_het_leven het volgende:
Heb je voor Turkije (hoofdzakelijk Istanbul) een visum oid nodig? ik ga met een camper o.a. naar Istanbul!
okay thanks!quote:Op zondag 1 juli 2007 21:40 schreef Vava het volgende:
[..]
Als je met het vliegtuig in Turkije arriveert (in mijn geval in Istanbul) moet je voor je door de douane gaat een visum van 10 euro per persoon kopen. Zal bij een grensovergang die je per auto of camper passeert dan ook wel zo zijn?
Inderdaad, mijn Turks is belabberd, moeilijke taal ookquote:Op vrijdag 29 juni 2007 18:43 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Bedoel je 'Çok güzel derim'?
Atatürk Hava Limani.![]()
Vorig jaar zat ik in Mavi guesthouse, pal naast de Aya Sophia. Erg goedkoop, supervriendelijke mensen en een relaxete sfeer. Faciliteiten zijn minder, maar niet hopeloos. http://www.maviguesthouse.com/quote:Op woensdag 11 juli 2007 13:16 schreef Ikiskoel het volgende:
Ik wil in september/oktober een stedentrip naar Istanbul gaan maken. Heeft iemand tips qua reisorganisaties en hotels? Thanks!
quote:Op maandag 8 oktober 2007 19:57 schreef mcwops het volgende:
and up (tvp) want volgende week ben ik er ook voor een paar dagen.
Veel plezier.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 15:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Over een paar uur vertrek ik die kant op![]()
Dan pas?quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 16:27 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Veel plezier.Graag horen we je reactie wanneer je weer terug bent.
Weer is goed, beetje als een nederlandse lente. Stad is erg mooi. Aziatische kant, waar we verblijven, heeft tot nu toe mn voorkeur met zn (vis)markt ed.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 13:52 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Mag ook nu hoor.Hoe is het daar in Istanbul?
Hele mooie foto's.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 16:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Iskender
[ afbeelding ]
1
[ afbeelding ]
2
[ afbeelding ]
3
[ afbeelding ]
4
[ afbeelding ]
5
[ afbeelding ]
6
[ afbeelding ]
7
[ afbeelding ]
8
[ afbeelding ]
9
[ afbeelding ]
10
[ afbeelding ]
11
[ afbeelding ]
12
[ afbeelding ]
13
[ afbeelding ]
14
[ afbeelding ]
15
[ afbeelding ]
16
[ afbeelding ]
17
[ afbeelding ]
18
[ afbeelding ]
19![]()
Er is een shuttlebus, havas http://www.havas.com.tr/en/otobus_istanbul_saw.asp onderaan de paginaquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 17:23 schreef Doekes het volgende:
Ik ga vrijdag naar Istanbul. Het vliegtuig landt op Sabiha Gokcen. Hoe kom ik goedkoop en makkelijk naar mijn hotel in de wijk Beyoglu? Is een taxi de enige optie? Ik begrijp dat een taxi vanaf dit vliegveld nogal prijzig is. Iemand die weet wat dat kost?
harikaquote:Op donderdag 18 oktober 2007 16:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Iskender
[ afbeelding ]
1
[ afbeelding ]
2
[ afbeelding ]
3
[ afbeelding ]
4
[ afbeelding ]
5
[ afbeelding ]
6
[ afbeelding ]
7
[ afbeelding ]
8
[ afbeelding ]
9
[ afbeelding ]
10
[ afbeelding ]
11
[ afbeelding ]
12
[ afbeelding ]
13
[ afbeelding ]
14
[ afbeelding ]
15
[ afbeelding ]
16
[ afbeelding ]
17
[ afbeelding ]
18
[ afbeelding ]
19![]()
Ik was snachts van Ataturk naar Aziatische centrum (nabij stadion) zo'n 100 lira kwijt. Prijs wel vast van te voren vastgesteld.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 17:23 schreef Doekes het volgende:
Ik ga vrijdag naar Istanbul. Het vliegtuig landt op Sabiha Gokcen. Hoe kom ik goedkoop en makkelijk naar mijn hotel in de wijk Beyoglu? Is een taxi de enige optie? Ik begrijp dat een taxi vanaf dit vliegveld nogal prijzig is. Iemand die weet wat dat kost?
Ik zou als je er weinig ervaring mee hebt toch naar het reisbureau gaan, ook omdat ze daar gelijk de beschikbaarheid van dingen kunnen zien en je alles duidelijk en helder uit kunnen leggenquote:Op vrijdag 28 december 2007 14:38 schreef Leep het volgende:
Ik wil heel graag volgend jaar lente naar istanbul!
Maar ik heb eigenlijk heel weinig (geen) ervaring met reizen boeken :$
Kan ik het best naar een reisbureau gaan of iets via internet???
Ok, goeie tip, zal de website bekijkenquote:Op dinsdag 22 januari 2008 16:23 schreef cikolata het volgende:
Aan Istiklal Caddesi (hoofdstraat in het centrum) heb je een paar grote restaurants met meerdere verdiepingen. Deze bijvoorbeeld. Je kunt contact met ze opnemen, maar als je vroeg gaat is er misschien wel plaats.
naar het toeristische gedeelte, waar de meerderheid van de toeristen heengaat? Als ik buiten het centrum was gegaan had ik dat wel even vermeldquote:Op dinsdag 22 januari 2008 16:27 schreef Devrim_ het volgende:
Istanbul is een gigantische stad met 16 miljoen mensen
Het zou handig zijn als je zou zeggen waar je naar toe gaat...
Ok, ook goed ideequote:Op dinsdag 22 januari 2008 16:44 schreef OldJeller het volgende:
Het lijkt erop dat je op een soort van studiereis gaat.
Ik adviseer je van tevoren contact te zoeken met studenten van de universiteit in Istanbul.
Kennis van mij deed dat ook en daardoor kwamen ze in de beste, meest exclusieve clubs en restaurants waar ze anders nooit terecht zouden komen, of zelfs toegang voor zouden krijgen.
Kleine moeite, waar je veel voor terugkrijgt.. plus zijn de studenten daar heel relaxed.
TS is er al geweest, maar ik vind twee dagen wel ontzettend weinig. Op dag 1 heb je je vlucht, transfer naar de stad, inchecken - zelfs als je 's ochtends vliegt ben je pas halverwege de middag in de stad. En de volgende dag krijg je hetzelfde verhaal in omgekeerde volgorde, plus de wachttijd op het vliegveld. Je bent langer onderweg dan je in de stad bent en de tijd dat je wél in de stad bent is het grotendeels donker.quote:Op donderdag 31 januari 2008 20:41 schreef Roellio het volgende:
Wel zonde. Als je echt wilt moet je het natuurlijk doen, maar Istanbul is zo'n mooie grote stad. Daar heb je minstens 5 dagen voor nodig.
Het overgrote deel van Istanbul is normaal "normaal" volk, dus een minirok is zeker geen probleem en Istanbulse meisjes/vrouwen dragen het zelf vaak ook.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 10:32 schreef Whiskers het volgende:
* vliegt pinkstermaandag naar Istanbul
vraagje; iemand enig id in hoeverre er als meisje vrolijk in rokje gelopen kan worden in Instanbul zonder
lastiggevallen te worden door vrijpostige Turkse meneren? ik snap dat het in de moskeeen enzo niet gepast is, maar hoe handig is het verder?
verder nog tips voor 2 meiden (vriendje durft niet te vliegen...) behalve over de taxi's en achterin zitten?
istanbul is super! ik ben er met een schoolreis heengeweest via de TU/e. eerst naar athene en dan met de trein naar istanbul! erg super! we hebben ook de wat minder mooie plekken bezocht, zoals de wijk zeitinburnu, maar ook dat was vrij indrukwekkend! kindjes die met je willen voetballen als ze horen aan je dat je hollands bent, oude maar aardbevingbestendige huizen, verstopte restaurantjes die heerlijk zijn!quote:Op dinsdag 6 mei 2008 10:42 schreef IHVK het volgende:
[..]
Het overgrote deel van Istanbul is normaal "normaal" volk, dus een minirok is zeker geen probleem en Istanbulse meisjes/vrouwen dragen het zelf vaak ook.
Maar je hebt, net als hier in Nederland, van dat straattuig, en misschien maakt een minirok je dan (iets) aantrekkelijker, vooral als jullie geen man bij jullie hebben. Dat straattuig is heel achterlijk. De kans dat ze je lastigvallen is klein, maar aanwezig.
Dus jij kijkt maar hoe de situatie is, maar het valt altijd heel erg mee. Istanbul is geweldig als je weet waar je moet zijn.![]()
Geen Istanbul voor mij dit jaar.
De gemiddelde hollandse bouwvakker is vervelender.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 10:32 schreef Whiskers het volgende:
* vliegt pinkstermaandag naar Istanbul
vraagje; iemand enig id in hoeverre er als meisje vrolijk in rokje gelopen kan worden in Instanbul zonder
lastiggevallen te worden door vrijpostige Turkse meneren? ik snap dat het in de moskeeen enzo niet gepast is, maar hoe handig is het verder?
verder nog tips voor 2 meiden (vriendje durft niet te vliegen...) behalve over de taxi's en achterin zitten?
Die topics zijn nu gemerged in dit topicquote:Op zaterdag 24 mei 2008 02:50 schreef Devrim_ het volgende:
Istanbul #2 - Brug tussen Europa en Azië
http://forum.fok.nl/topic/1118449
http://forum.fok.nl/topic/1121346
Het Aziatische deel is meer dan Bagdat Caddesi hequote:Op zaterdag 24 mei 2008 02:20 schreef illusions het volgende:
Over Istanbul is al heeel erg veel gepost, zoek maar eens en je zult vinden. Taksim/Beyoglu is leuk om te verblijven, wel duur. Wil je goedkoper ga je een beetje bij Levent in de buurt.
Het is een ongelofelijk grote stad dus doe een beetje onderzoek naar wat je wilt bekijken, en ga daar dichtbij zitten, anders ben je hele dagen aan het reizen: Ter vergelijking, van Taksim naar een beetje het begin van het Aziatische gedeelte, bij Bagdat Caddesi bijv. doe je overdag 1.5 uur over ('s avonds 20 minuten).
Ga je schamen.quote:Op zondag 25 mei 2008 23:26 schreef clumsy_clown het volgende:
TVP. Ik ga in de zomer voor het eerst naar Istanbul, met een vriendin. Ik heb er alleen nog maar het vliegveld van gezien, als Turkse zijnde
. Het werd dus flink tijd.
En veel plezier als je nog gaatquote:Op zaterdag 24 mei 2008 01:54 schreef hetgras het volgende:
Welk deel is mooier/fijner om te verblijven? >> Ik zou zelf in het levendige Taksim gaan zitten
Het Europese of het Aziatische gedeelte? >> Europese gedeelte
In welk hotel(s) heb je overnacht? >> hostel: international house istanbul (zie www.hostelbookers.com geloof ik)
En is het een aanrader? >> Aan het begin van Istiklal street, betere locatie zul je niet vinden!!
Waar moet ik op letten bij het kiezen van een hotel? >> Ik zou in Taksim gaan zitten of als je erg toeristisch ingesteld bent in Sultanahmet
Vanaf mijn hotel in Sultanahamed (Eris) was het best een roteind lopen.. Niet aan te raden wat mij betreft.quote:Op woensdag 25 juni 2008 14:20 schreef Syrex_NL het volgende:
Of is het mogelijk om 's avonds/'s nachts van Sultanahmed naar Taksim en weer terug te lopen. Want in Sultanahmed zijn wel genoeg goede hostels te vinden.
Helal Olsun..quote:Op donderdag 10 juli 2008 23:48 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik vertrek over 4 uurtjes richting Schiphol om vervolgens naar Istanbul te vliegen.![]()
Hakkınızı helal edin.
Zoek even op 'Zafer bayrami' op youtubequote:Op zondag 13 juli 2008 13:12 schreef Syrex_NL het volgende:
Ok ik heb een hostel geboekt in Taksim, bedankt voor de info. Maar nu gaan we van 22-08 t/m 29-08. Nu zag ik dat het 30-08 daar een nationale feestdag is (overwinningsdag). Is dit een grote feestdag? Of maakt het niet zo veel uit dat we het dus missen?
ja man, bier en tieten..quote:Op zondag 13 juli 2008 13:12 schreef Syrex_NL het volgende:
Ok ik heb een hostel geboekt in Taksim, bedankt voor de info. Maar nu gaan we van 22-08 t/m 29-08. Nu zag ik dat het 30-08 daar een nationale feestdag is (overwinningsdag). Is dit een grote feestdag? Of maakt het niet zo veel uit dat we het dus missen?
Doe danquote:Op zaterdag 24 mei 2008 02:13 schreef remlof het volgende:
Istanbul, daar wil ik ook nog steeds een keer heen
Je vergeet de cistern en de kruidenbazaarquote:Op donderdag 6 november 2008 12:05 schreef wes55 het volgende:
ik ben nu net een week terug van Istanbul.
zeker een aanrader om te gaan en bezoek vooral de aye sofia, blauwe moskee, grote bazaar en een hamami .
crap maarja, daar is het een charter voorquote:Op dinsdag 11 november 2008 02:17 schreef fructis het volgende:
heeft iemand ervaring met Corendon.. ik zag daar een enkeltje istanbul voor 100 euro, terwijl je voor THY 220 euro betaald voor een enkeltje.. ik weet sowieso dat Corendon vliegt op Sabiha Gokcen Airport, maar afgezien daarvan hoe is die Corendon..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |