Redelijk dicht in de buurt van 'mijn' hotel. Dat is wel zó ontzettend kitsch dat het grappig wordt.quote:Op donderdag 5 november 2009 10:50 schreef Hik het volgende:
Heb ook een heel leuk hotel gevonden... http://www.nazwoodenhouseinn.com/
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klopt. Maar het is heel simpel om daaraan te ontsnappen: gewoon van de grote bazaar richting het noorden lopen. Kom je door allerlei steegjes heen waar ook ontelbaar van die kleine snuisterijen-winkeltjes zijn. Weliswaar niet overkapt, maar omdat er relatief weinig toeristen komen toch zeker zo leuk.quote:Op woensdag 7 april 2010 12:15 schreef k_man het volgende:
Oh ja, een ander mineur puntje van kritiek is de bazaar. Dat is toch wel een erg slap aftreksel van wat een bazaar zou moeten zijn. De vloeren zijn netjes betegeld. Er hangen overal wegwijzers, die het doolhofidee om zeep helpen. Er hangen nota bene flatscreens aan het plafond waarop reclame vertoond kan worden (ze stonden niet aan). En het ergste van allemaal: er hangen nota bene Enngelstalige bordjes om de straatnamen te verklaren. Hu! In een bazaar moet je kunnen verdwalen, uitkijken of je niet in een berg rottend groente-afval stapt, van de ene heerlijke geur terecht komen in de volgende afschuwelijke putlucht, aan de kant geschoven worden omdat er iemand langs wil met een ezelkar. Of op een brommer, met een schaap achterop. dát is een bazaar! Dit is - zoals de LP het terecht formuleerde - een tourist trap 'par excellence'.
Er is echt wel genoeg te zien voor vijf dagen. Zeker als het heel heet zomerweer is en je dus niet in sneltreinvaart bezienswaardigheden kan afchecken.quote:Op zondag 13 juni 2010 16:24 schreef casper019 het volgende:
ik zit eraan te denken een lastminute te boeken
ik twijfel alleen tussen 5 dagen 4 nachten of 4 dagen 3 nachten
wat raden jullie aan voor een stedentrip., is er genoeg te beleven voor 5 dagen of heb je het na 4 dagen wel gezien?
Wat ze eten?quote:Op zondag 13 juni 2010 18:01 schreef casper019 het volgende:
is het ook een stad waar je je alleen kan vermaken?
ik ben van plan namleijk alleen te reizen...
en hoeis het eten enzo eigenlijk in istanbul? waar lunchen ze mee wat hebben ze kwa avondeten?
en hoelaat eten ze smiddags/savonds de meeste mensen daar?
Wanneer ze 's avonds eten? Ga je naar een gastgezin of zo?quote:Op zondag 13 juni 2010 19:36 schreef casper019 het volgende:
en wat is de tijd dat ze savonds gemiddeld eten ongeveer? (ik week in griekenland was dat tegen 22.00!!)
balik ekmek klinkt wel lekker!<, is het trouwens een beetje gezonde keuken de turkse keuken (geen vette hap ofzo) ?
en heb je tips om slechte/goeie tentjes te herkenen?
en voor de reis.. ik twijfel tussen 4 of 5 dagen... is er genoeg alleen te beleven voor 5 dagen of is 4 dan genoeg?
Zoals ik in dit (en in het andere topic) al zei: genoeg anders te eten.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 17:54 schreef casper019 het volgende:
Ik zit nu in istanbul, en ik vroeg me af...
lunchen die mensen hier echt alleen maar zon beetje met broodje doner??
ik kan nergens een normaal stokbroodje ofoz vinden tis echt overla broodje doner met friet en groenten ertussen....
watg is kokoreç precies??quote:Op zaterdag 26 juni 2010 20:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Zoals ik in dit (en in het andere topic) al zei: genoeg anders te eten.
Denk aan een broodje vis (balik ekmek). Of ga eens langs bij een "kokoreç". Het gerecht kokoreç zelf schijnen veel buitenlanders ontzettend smerig te vinden, maar bij die kokoreç-zaken is in principe ook genoeg ander eten te koop.
Broodje gekruide darmvlees. En lekker dat het is!quote:Op zaterdag 26 juni 2010 21:25 schreef casper019 het volgende:
watg is kokoreç precies??
Oh okee, heb me voor niks bang laten maken dus.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 21:42 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Broodje gekruide darmvlees. En lekker dat het is!![]()
Wat hebben ze jou wijsgemaakt dat het is?quote:Op zaterdag 26 juni 2010 21:57 schreef Igen het volgende:
Oh okee, heb me voor niks bang laten maken dus.
Iets dat ontzettend ranzig smaakt.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 21:58 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Wat hebben ze jou wijsgemaakt dat het is?
Op een half uurtje met de trein heb je wel leuke strandjes. De banlieu trein nemen vanaf het oude hoofdstation in het Europese deel naar Florya (er is maar 1 trein) en daar naar het water lopenquote:Op donderdag 1 juli 2010 14:12 schreef Ayca het volgende:
Trouwens heeft er iemand tips voor een strand in de buurt van Istanbul (paar uur reizen is geen probleem)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |