THY vliegt via Dusseldorf best goedkoop.quote:Op woensdag 12 november 2008 08:45 schreef MCH het volgende:
Zijn er low-cost maatschappijen die vliegen op Istanbul? Dusseldorf, Keulen, Brussel etc. is ook goed.
Kofte? (krijg hier geen puntjes op de O; die moet je er zelf bij denken)quote:Op woensdag 12 november 2008 17:34 schreef nils7 het volgende:
Daarnaast kan ik kleine/kleffe hamburgertjes aanbevelen. Deze zijn te vinden aan de linkerkant als je Istiklal cad. ingelopen komt (vanuit Taksim) en er zitten tal van tentjes daro. meerder bieden het aan maar er is maar 1 de echte (volgens m'n vriendin, zij komt er vandaan). Zeer smakelijk en niet duur...
Ik heb er opweg naar Iznik ook wel een stel gecrashed gezien..quote:Wat ook tof is, is in een Dolmus rondcrossen90 door de binnenstad en dan vol inremmen voor een file hihi.
Nope geen koftequote:Op donderdag 13 november 2008 09:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Kofte? (krijg hier geen puntjes op de O; die moet je er zelf bij denken)
[..]
Ik heb er opweg naar Iznik ook wel een stel gecrashed gezien..
Ik vlieg van Brussel... scheelt vliegtaxquote:Op donderdag 13 november 2008 08:55 schreef saban het volgende:
Je kan ook de KLM pakken, ik ben in de hoogseizoen (zomer) van Amsterdam -> Istanbul gevlogen. EUR 315,00 all-in.
Whatever, ik check altijd de reviews op verschillende sites. Bovendien heb ik nu al geboekt dus kan niet meer terug.quote:Op vrijdag 12 december 2008 23:25 schreef IHVK het volgende:
Pas op met té goedkope reisjes. Hotel kan tegenvallen en daarmee ook de beleving van de stad.
Istanbul is heel groot en heeft ook probleemgebieden zoals elke grote wereldstad.
Verder is het de meest geweldige en mooie stad van de wereld, als je op de goede plekken bent.
Waar naar toe? Naar het oosten vanuit Haydarpasa... ga er wel vanuit dat je je treinkaartje van te voren moet halen! Als je ver weg reist en je dus een kaartje moet reserveren, kan op het station of wellicht dat de receptie van je hotel het kan doen!quote:Op zondag 14 december 2008 19:40 schreef WRDA6 het volgende:
Wie kan me meer vertellen over de mogelijkheden/ onmogelijkheden etc. van het reizen vanuit Istanbul per trein?
Hangt af qua drukte... vorige week was het offerfeest en dan wil iedereen naar familie dus is het wel aan te raden om het dan een aantal dagen tot een week te regelen.quote:Op zondag 14 december 2008 20:37 schreef WRDA6 het volgende:
nils7: bedankt voor je reactie.
Ik wil inderdaad richting het oosten. Weet je of de wachttijden ver vooruit liggen of slechts een paar dagen?
Oh nee je moet echt niet bang worden.quote:Op zaterdag 13 december 2008 00:46 schreef MCH het volgende:
[..]
Whatever, ik check altijd de reviews op verschillende sites. Bovendien heb ik nu al geboekt dus kan niet meer terug.![]()
Zelf gemaakt?quote:Op zaterdag 13 december 2008 10:43 schreef Grunner het volgende:
Ik ben net een week terug uit Istanbul. Was daar met Corendon, dus vrij goedkoop, maar heb een super tijd gehad. Misschien dat dit je weer wat positiever stemt
[ afbeelding ]
Wie gaat er tegenwoordig nog naar een reisbureau?quote:Op zondag 14 december 2008 21:44 schreef IHVK het volgende:
[..]
Oh nee je moet echt niet bang worden.![]()
Zolang je bij een reisbureau zit enzo, komt het goed. Geweldig vakanties gehad daarzo.![]()
Vergelijk de 'problemen' die ik noemde maar met die van Rotterdam/Amsterdam.
Geen idee.quote:Op zondag 14 december 2008 21:45 schreef MCH het volgende:
[..]
Wie gaat er tegenwoordig nog naar een reisbureau?
Bedankt. Ik hoef me dus geen zorgen te maken dat het erg lang duurt.quote:Op zondag 14 december 2008 20:47 schreef nils7 het volgende:
[..]
Hangt af qua drukte... vorige week was het offerfeest en dan wil iedereen naar familie dus is het wel aan te raden om het dan een aantal dagen tot een week te regelen.
Maar de treinen gaan om het uur wel naar het oosten. Dus meestal kan je wel een kaartje reserveren voor de dag erop.
Waar en wanneer ben je van plan om ergens naar toe te gaan? Als je met de trein naar het oosten gaat heb je grote kans dat je komende week langs mij komt
Ik was goedkoper uit met KLM dan dat ik met Corendon zou zijn...quote:Op zaterdag 13 december 2008 10:43 schreef Grunner het volgende:
Ik ben net een week terug uit Istanbul. Was daar met Corendon, dus vrij goedkoop, maar heb een super tijd gehad. Misschien dat dit je weer wat positiever stemt
[ afbeelding ]
ik over 3 weken weerquote:Op vrijdag 3 april 2009 11:14 schreef Rewimo het volgende:
TVP-tje voor thuisGa er volgende week heen
Hoelang ga je?quote:Op vrijdag 3 april 2009 12:57 schreef Rewimo het volgende:
Weet iemand met wat voor systeem de metro werkt? Moet je steeds losse kaartjes kopen? Kun je een driedagenkaart kopen of zoiets? En weet iemand een plattegrond van de metro online te staan? (Zit nu op mijn werk en kan niet uitgebreid zoeken)
In ons geval was het lopen lopen boot lopen lopen lopenquote:Op vrijdag 3 april 2009 15:57 schreef yvonne het volgende:
[..]
Hoelang ga je?
En wat ze hier zeggen, muntjesOveral bij haltes staat een hokje waar je die kunt kopen, kan niet missen.
Maar waar zitten jullie dan dat je met de metro wilt?
Lopen, lopen, lopen, tram, tram,lopen, lopen, bus.
iig: bewegen!quote:Op vrijdag 3 april 2009 16:00 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
In ons geval was het lopen lopen boot lopen lopen lopen
Jahquote:Op vrijdag 3 april 2009 16:23 schreef nils7 het volgende:
En voor de luie flikkers onder onsTaxi
Overigens ook ooit eens een taxi gehad die ons niet wilde rijden van de Haya Sophia naar de boten (richting Azie). Vond ie te dichtbij
Lopen zullen we zekerquote:Op vrijdag 3 april 2009 15:57 schreef yvonne het volgende:
Hoelang ga je?
En wat ze hier zeggen, muntjesOveral bij haltes staat een hokje waar je die kunt kopen, kan niet missen.
Maar waar zitten jullie dan dat je met de metro wilt?
Lopen, lopen, lopen, tram, tram,lopen, lopen, bus.
Ik ga volgende week zondag, en donderdags terugquote:Op vrijdag 3 april 2009 16:30 schreef _Nienna_ het volgende:
Volgende week zaterdag vertrek ik voor 4 dagen richting IstanbulDe dinsdag erop dus al weer terug... Wel gunstige vliegtijden ('s ochtends heen, terug 's avonds). Hotelletje in Sultanahmet geboekt, dus tussen de toeristische dingen... Handig die metrokaart, die gaat mee
Als je deze kaart bekijkt, zie je dat het van het airport naar Aksaray gaat, of je gaat vanaf daar lopen, maar je zult wel moe zijn, of je loopt even naar de tram, die je iig over de brug brengt.quote:Op vrijdag 3 april 2009 19:32 schreef Rewimo het volgende:
Adres hotel: Pera Tulip Superior, Mesrutiyet CAD.103 Beyoglu Taksim 34430; nu nog uitvinden of daar een metrostation in de buurt is.
Vliegveld is Atatürk naar het schijnt. Dat ligt in elk geval aan de metrolijn zag ik.
Snap ik wel hoorquote:
Ik was daar afgelopen februari en in de uitverkoop is het daar best goedkoop. Ook alle westerse merkwinkels nagenoeg aanwezig. Het was er alleen wel stervensdruk. De bovenste twee verdiepingen op de foto was trouwens foodcourt. Duizend kebabtenten maar ook KFC, BK en McDonaldsquote:Op vrijdag 10 april 2009 21:50 schreef Rewimo het volgende:
Ik hoor net iets over een winkelcentrum Cevahir, dat een van de grootste ter wereld moet zijn, kent iemand dat? Is het de moeite waard om er eens rond te kijken?
Kanyon Mall is vet. Ik ben er zelf nooit geweest, maar ik vind het een architectonisch hoogstandje.quote:Op vrijdag 10 april 2009 21:58 schreef MCH het volgende:
[..]
Als je van winkelen houdt heen gaan, maar ook als je zoiets nog nooit gezien hebt even heen gaan. Best een belevenis en ze zijn elke dag (ook zondag) tot 10 uur open. Cevahir is trouwens niet de enige, er zitten nog een aantal grote centra in Istanbul, maar deze is wel het grootste dacht ik inderdaad.
Alle overdekte winkelcentra in Turkije hebben beveiligingspoortjes.quote:Op vrijdag 10 april 2009 22:01 schreef MCH het volgende:
Beveiligingspoortjes bij de ingang, net zoals op het vliegveld.
Dat ziet er behoorlijk goed uit.quote:Op vrijdag 10 april 2009 22:08 schreef Rewimo het volgende:
We zitten trouwens in dit hotel: http://www.peratulip.com/
Joh, plu mee en gaanquote:Op vrijdag 10 april 2009 22:08 schreef Rewimo het volgende:
Lijkt me best leuk om eens rond te kijken't Weer ziet er niet zo best uit de komende dagen daar, dus bij slecht weer is het een aardige optie. Of om er 's avonds eens te kijken en een hapje te eten
![]()
We zitten trouwens in dit hotel: http://www.peratulip.com/
Vanaf zondag
Wat mij betreft niet. Ik heb er inkopen gedaan omdat mijn koffer later dan mij aankwam en dit winkelcentrum volgens de receptie de enige was die 's avonds op zondag open was (ik moest op maandagochtend weer representatief zijn en wist niet of en wanneer mijn koffer aan zou komen).quote:Op vrijdag 10 april 2009 21:50 schreef Rewimo het volgende:
Ik hoor net iets over een winkelcentrum Cevahir, dat een van de grootste ter wereld moet zijn, kent iemand dat? Is het de moeite waard om er eens rond te kijken?
Hoe was het rewimo?!quote:Op vrijdag 3 april 2009 19:52 schreef Rewimo het volgende:
Het Turkse bussysteem is me bekend, ik neem tenminste aan dat het net zo werkt als elders in Turkije't Is alleen even puzzelen welke verbinding het handigst is.
Die eerste kaart van IVHK wil trouwens voor geen meter meewerken, ding is te groot of zo. Ik kreeg hem niet geprint ook.
Het Sultanahmet-plein was volgens mij helemaal afgezet. Heb je de Aya Sophia, de Blauwe Moskee, etc. wel kunnen bezoeken?quote:Op zondag 19 april 2009 16:58 schreef Djaser het volgende:
Ah, Istanbul!![]()
Bestaat er een mooiere stad?
Deze maand nog twee dagen geweest op onze reis door Turkije. Obama was er ook.![]()
http://img23.imageshack.us/img23/3171/p4080282.jpg
http://img25.imageshack.us/img25/8572/p4070257i.jpg
http://img25.imageshack.us/my.php?image=p4070263.jpg
http://img25.imageshack.us/my.php?image=p4080267.jpg
Inderdaad, het zou jammer zijn om dat te missen.quote:Op zondag 19 april 2009 17:13 schreef Djaser het volgende:
De tweede dag zijn we naar het Archeologisch museum geweest en de Aya Sofia. De rest had ik de vorige keer al gezien dat ik er was, dus dat was niet zo erg om te missen.
Hoeveel doden waren er vorige keer bij Taksim met 1 mei , tientallen jaren gelee?quote:Op zondag 19 april 2009 23:55 schreef IHVK het volgende:
Mensen die rond 1 mei gaan: laat je inlichten waar 1 mei 'gevierd' gaat worden en blijf uit de buurt.
Zonder te spammenquote:Op maandag 29 juni 2009 12:38 schreef Dylan Dog het volgende:
Mensen,
Ik ga eind september met 4 man (vrienden) naar Istanbul. We moeten nog een hotel boeken: wat niet doen, wat wel, waar zeker niet gaan zitten? Is echt voor slapen en verder niks, maar een 2-sterren geval lijkt me ook wat overdreven (matig).
Verder tips?
Bagdat cad. is erg indrukwekkend gewoon de PCHooft alleen dan 6km (met ook wel gewone winkels) maar de alle topmerken hebben er een eigen winkelquote:Op maandag 24 augustus 2009 23:08 schreef Igen het volgende:
Hee, een Istanbul-topic. Leuk, ik ben daar deze zomer ook geweest.
[ afbeelding ]
Havengebouwtje bij station Haydarpaşa
Laat ik maar met het slechte beginnen: Sultanahmet vind ik echt véél en véél te toeristisch, dat vond ik niet echt leuk meer. Geweldig idee dus om dáár, alleen, in een niet al te gezellig hostel te gaan zitten.
Wat was wél leuk?
- Met de boot de Bosporus over
- In Üsküdar een godsdienst in de moskee meemaken
- De moskee in Ortaköy van binnen, ongelofelijk mooi
- De Keith Haring-achtige graffiti's op de rolluiken van de winkeltjes in de straat van Tünel naar beneden
- Vissers op de brug
- 's Avonds, als de boten niet meer varen, markt op het haventerrein
- En vooral: eten! Şiş Kebap, gevulde mossels, vis in alle soorten en maten, echt Turks brood, thee, turkse joghurt, versgeperst fruitsap, allemaal even lekker!
O ja, de grootste verrassing was voor mij trouwens het rookverbod. In mijn reisgids werd gewaarschuwd dat Turken altijd en overal roken, dus ik zag de bui als niet-roker al hangen. Maar dat viel dus echt reuze mee.
Moet er zeker nog een terug heen, want ik heb nog best een aantal dingen helemaal niet gezien. Levent niet, de Bagdat Caddesi aan de Aziatische kant niet, Dolmabahçe-paleis niet, en vast nog wel meer niet.
Prachtige foto's/quote:Op maandag 24 augustus 2009 22:22 schreef Rewimo het volgende:
't Is alweer even geleden maar inmiddels heb ik mijn foto's online staan
Kadıköy daar ben ik wel geweest, en omdat ik wél graag vis eet was dat wel een succes.quote:Op maandag 24 augustus 2009 23:37 schreef nils7 het volgende:
[..]
Bagdat cad. is erg indrukwekkend gewoon de PCHooft alleen dan 6km (met ook wel gewone winkels) maar de alle topmerken hebben er een eigen winkel.
Alhoewel Moda in Kadikoy ook leuk is om wat "normaler" te shoppen en veel verse vis winkeltjes, maar ben geen vis liefhebber!
Dank je welquote:
quote:Op maandag 24 augustus 2009 22:22 schreef Rewimo het volgende:
't Is alweer even geleden maar inmiddels heb ik mijn foto's online staan
Jezus, huilie.quote:Op maandag 20 april 2009 14:35 schreef Burakius het volgende:
[..]
Hoeveel doden waren er vorige keer bij Taksim met 1 mei , tientallen jaren gelee?
(om maar even de toeristen te attenderen hoe gevaarlijk het is)
Dat moet ruim zat zijn. Zoveel bezienswaardigheden zijn er nou ook weer niet. Lonely Planet heeft b.v. weinig boeiends te melden over de Aziatische wijken.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:03 schreef k_man het volgende:
Ik denk erover om volgend (voor)jaar te gaan, maar hoeveel tijd heb ik nodig? Hoeveel dagen moet je rekenen om de hoogtepunten van de stad te zien zonder een Japans tempo te hanteren? Stuk of vier, vijf volle dagen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |