quote:Op dinsdag 26 juni 2007 20:14 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[afbeelding]
Zijn zege op de Champs Elysées in 2005 is een typisch voorbeeld van waarom Vino zo cool is!
quote:Op dinsdag 26 juli 2005 22:37 schreef Arcee het volgende:
Alexandre Vinokourov begint de afsluitende etappe van de Tour de France van 2005 als zesde in het algemeen klassement. Hij heeft slechts 2 seconden achterstand op Levi Leipheimer. In een tussensprint verslaat-ie Leipheimer en z'n hele Gerolsteiner-ploeg op geweldige wijze en pakt 2 seconden terug. Door een verschil van enkele honderdsten van een seconde in de tijdritten blijft-ie echter toch zesde staan. Op de streep in Parijs zijn echter ook nog bonificatieseconden te winnen. Drie kilometer voor de finish springt-ie weg en samen met Krivtsov krijgt-ie een klein gaatje. Met nog 1km te gaan moet Krivtsov afhaken. McGee en even later Cancellara springen ook nog uit het peloton. Daar waar altijd de sprinters uitmaken wie de afsluitende etappe wint, lukt het Vinokourov om vooruit te blijven. Juichend en even verbaasd als de kijkers komt hij over de streep. Een aanvaller pur sang. Hij pakt de bonificatieseconden en eist op de streep in Parijs nog de vijfde plaats voor zich op.
[afbeelding]
Magistraal, wat een krachtpatser.
Inderdaad, daardoor ben ik het wielrennen ook echt gaan volgen (daarvoor alleen tourkijker).quote:Op dinsdag 26 juni 2007 20:14 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[afbeelding]
Zijn zege op de Champs Elysées in 2005 is een typisch voorbeeld van waarom Vino zo cool is!
Denk dat hij die slechte dag op wilskracht wel kan beperken. Hij is er volgens mij echt gigantisch op gebrand om deze te winnenquote:Op dinsdag 26 juni 2007 21:30 schreef -skippybal- het volgende:
Ik zie 'm nog steeds niet echt winnen.
Altijd wel een flinke slechte dag en die kan je in de Tour niet echt hebben. Of je neemt daarna een fles whiskey.
Hij en een stuk of 8 anderen.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 22:45 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
Denk dat hij die slechte dag op wilskracht wel kan beperken. Hij is er volgens mij echt gigantisch op gebrand om deze te winnen
Ja!quote:Op dinsdag 26 juni 2007 22:28 schreef Leatherface het volgende:
Formidabele renner.
Ik gun het hem van harte
Klopt maar zoals hij vorig jaar in de 3e week even de controle over de Vuelta nam vond ik toch wel redelijk indrukwekkend. Maar ach, de vuelta is de Tour nietquote:
Daarom, zo is het wel even wat anders dan in de luwte lekker kunnen aanvallen. Ik zou het hem wel gunnen in ieder geval.quote:Op woensdag 27 juni 2007 21:10 schreef Gitanki het volgende:
Als hij geen man in zwarte kledij is.. dan is hij inderdaad topfavoriet.. maar of hij het waar kan maken is gewoon een tweede.
http://www.youtube.com/watch?v=7ZCdDNk2V4Qquote:Op dinsdag 26 juni 2007 20:14 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[afbeelding]
Mooi, dat stukje slowmotion op de finish. Je ziet hem echt verbaasd kijken dat ie echt gaat winnen. En vervolgens lacht ie iedereen straalhard uitquote:Op donderdag 28 juni 2007 00:03 schreef Arcee het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/watch?v=7ZCdDNk2V4Q
quote:Op donderdag 12 juli 2007 22:02 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Hij pakt die minuut wel terug op de Champs Elysees
Ketting eraf.quote:Op donderdag 12 juli 2007 21:57 schreef IbeBen het volgende:
Is er al bekend waarom die nu eigenlijk zo languit op de weg lag?
Bron? Oa. teletekst dus:quote:
quote:"Ik weet eigenlijk niet precies wat er
gebeurde",zei Vinokoerov na afloop."M'n
ketting vloog eraf en ik knalde vol met
mijn knieën op het asfalt.Stomme pech.
En het kost me ook nog een hoop tijd."
Zijn eigen woordenquote:
Heb je daar een bron van?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 10:43 schreef -skippybal- het volgende:
Vino gaat startenMet 30 hechtigen in de knieën en elleboog...
Bronquote:"Ik weet hoe ik de pijn moet verdragen"
vr 13/07/07 - Donderdag werd een zwarte dag voor de Astana-ploeg. Andreas Klöden (staartbeentje) en Aleksandr Vinokoerov kwamen ten val. De Kazak werd genaaid aan zijn twee knieën en zijn rechterelleboog.
"Ik kom terug, ik kom terug", zei Aleksandr Vinokoerov tussen de pijnscheuten door, op weg naar het ziekenhuis.
"Ik moet doorgaan, ik heb niets gebroken." Vinokoerov kreeg wel twee keer vijftien hechtingen.
Over zijn val: "Ik denk dat mijn ketting afliep, waardoor ik het evenwicht verloor.
[....]
Heeft Vinokoerov gedacht aan opgeven? "Geen enkel moment. Ik heb me geen vragen gesteld, ik zal vrijdag op de fiets zitten, zoals alle anderen. Ik zal pijn hebben, maar ik weet hoe ik pijn moet verdragen."
Ik ookquote:Op vrijdag 13 juli 2007 10:33 schreef kreischer2000 het volgende:
Vino presteert eigenlijk het best als alles tegenzit, ik heb er iig nog vertrouwen in!
Ah ook een beschadigde vino avatarquote:
dat werd ook gedacht over heras toen die een een 52tandwiel in zijn knie had staan. Hij heeft die vuelta uiteindelijk wel gewonnen. (tot hij gepakt werd op doping that is)quote:Op zaterdag 14 juli 2007 01:21 schreef Ericr het volgende:
Als morgen de boel waarschijnlijk ontploft zal zo'n rekverband niet prettig aanvoelen. Vino komt wel aan misschien maar de Tour lijkt me gestreden voor hem.
moet ie enkel door al de controles gerakenquote:Op zaterdag 14 juli 2007 10:01 schreef Blawh het volgende:
Hopen dat Vino een deze dagen de boel laat ontploffen. Dan is heldenstatus compleet en hoeft hij niet eens te winnen.
quote:Op zaterdag 14 juli 2007 12:32 schreef flyck het volgende:
[..]
moet ie enkel door al de controles geraken
Schaafwonden zijn veel gevoeliger dan bijvoorbeeld snijwonden. Enige wat Vino kan redden is een etappe waar de favorieten afwachten.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 09:40 schreef flyck het volgende:
[..]
dat werd ook gedacht over heras toen die een een 52tandwiel in zijn knie had staan. Hij heeft die vuelta uiteindelijk wel gewonnen. (tot hij gepakt werd op doping that is)
tuurlijk ga volledig akkoord met u. Maar een sprankeltje hoop mag je toch nog overlatenquote:Op zaterdag 14 juli 2007 12:48 schreef Ericr het volgende:
[..]
Schaafwonden zijn veel gevoeliger dan bijvoorbeeld snijwonden. Enige wat Vino kan redden is een etappe waar de favorieten afwachten.
Ik denk dat de grote meerderheid der overige favorieten afwachtend rijdt, op misschien een Sastre na.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 12:48 schreef Ericr het volgende:
[..]
Enige wat Vino kan redden is een etappe waar de favorieten afwachten.
Hij heeft het overleefd.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 13:28 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik denk dat de grote meerderheid der overige favorieten afwachtend rijdt, op misschien een Sastre na.
Hoe langer Vinokourov kan aanhaken, hoe meer vertrouwen hij er in krijgt.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 18:21 schreef flyck het volgende:
Nu morgen nog en dan kan hij terug volledig meedingen voor tourwinst.
Nee.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 19:56 schreef ondersoeker het volgende:
Zijn reactie na afloop:
"Alexandre Vinokourov (KAZ/Astana) : «J'allais un peu mieux que hier (vendredi). Je suis passé avec tout le monde et, pour moi, c'est comme une victoire. J'ai beaucoup souffert dans la dernière montée. Demain, j'espère que je pourrai limiter les écarts avec les meilleurs. Après la journée de repos, j'espère que cela ira encore mieux. Cette chute m'a pris beaucoup de forces mais, si je compare par rapport à hier (vendredi), j'ai bien récupéré. Gagner le Tour ? L'espoir, il faut l'avoir jusqu'au bout. J'essaye toujours d'y croire."
bron:http://www.lequipe.fr/Cyclisme/breves2007/20070714_175053Dev.html
Dit frans is hoop ik wel te volgen, toch ?
Tuurlijk, dat maakt zijn verhaal bij een mogelijke tourzege er alleen maar mooier opquote:Op zaterdag 14 juli 2007 22:40 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En volgens mij speelt hij toch een behoorlijk stukje komedie eigenlijk. Vraag mij af of hij morgen niet zal toeslaan ...
Zoals Landis die vorig jaar opeens met zijn kapotte heup afkwam. Zou je van kapotte knieën ook een te hoog testosteron krijgen ?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 22:41 schreef Falco het volgende:
[..]
Tuurlijk, dat maakt zijn verhaal bij een mogelijke tourzege er alleen maar mooier op
Kloden reed vandaag ook fluitend bij de eerste tien omhoog. Ze zullen wel pijn hebben, maar dat ze gisteren deden alsof het nog maar de vraag was of ze uberhaupt vandaag zouden starten lijkt nu toch wel behoorlijk overdreven, anders rijdt je niet zo makkelijk vandaag.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 22:40 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En volgens mij speelt hij toch een behoorlijk stukje komedie eigenlijk. Vraag mij af of hij morgen niet zal toeslaan ...
Dat hij gehavend is zal niemand ontkennen , maar als je hem ingepakt zag gisteren leek het wel of hij net van een slachtveld van wereldoorlog II afkwam dan in de Tour zou meerijden. Er zal best wel wat overdrijving in zitten , denk ik. Zeker bij Kloden, die reed volgens mij vandaag al fluitend meequote:Op zaterdag 14 juli 2007 22:53 schreef Leatherface het volgende:
Nou, hij was toch wel echt flink gehavend hoor. Dat hoeven we heus niet in twijfel te trekken.
Ergens zit er misschien wel een voordeel in. Elke dag dat ie nu overleeft is een nieuwe mentale slag die hij wint. In zijn koppie zal ie daar alleen maar sterker door worden.
Hetzelfde verhaal als van Hamilton. Van het ongeluk gebruik maken door een spelletje mentale oorlogsvoering te doen.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 22:56 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat hij gehavend is zal niemand ontkennen , maar als je hem ingepakt zag gisteren leek het wel of hij net van een slachtveld van wereldoorlog II afkwam dan in de Tour zou meerijden. Er zal best wel wat overdrijving in zitten , denk ik. Zeker bij Kloden, die reed volgens mij vandaag al fluitend mee
en na de rit alletwee maar klagenquote:Op zaterdag 14 juli 2007 22:52 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Kloden reed vandaag ook fluitend bij de eerste tien omhoog. Ze zullen wel pijn hebben, maar dat ze gisteren deden alsof het nog maar de vraag was of ze uberhaupt vandaag zouden starten lijkt nu toch wel behoorlijk overdreven, anders rijdt je niet zo makkelijk vandaag.
Laten we het hopen!quote:Op zondag 15 juli 2007 20:58 schreef Bezemwagen het volgende:
Valverde vandaag in de Spaanse sporkrant Marca: 'Vinokourov is nog lang niet uitgeschakeld. Hij zal vanaf nu alleen maar beter worden. In de Vuelta van vorig jaar stond hij ook ruim 2 minuten achter, maar won hij toch...'
Ze kozen duidelijk voor een kopman (Kas was voorin vooral bezig te controleren). Men zit wel goed op 1 lijn bij Astana en met de rustdag voor de boeg kan Vino zeker terugkomen. Het hangt natuurlijk ook van de aard van de blessures af. Als Vino gewoon wat tijd nodig is, terwijl Klodens blessures voorlopig niet zullen verbeteren was het een goede keus.quote:Op zondag 15 juli 2007 21:48 schreef Ereinion het volgende:
Intelligen gefahren? Je beste man opofferen voor iemand die toch al op een aanzienlijke achterstand staat is slim?
Uhm Klöden zijn leven anders niet zeker? leipe gasten die Kazakken hoorquote:Op zondag 15 juli 2007 21:48 schreef Ereinion het volgende:
Intelligen gefahren? Je beste man opofferen voor iemand die toch al op een aanzienlijke achterstand staat is slim?
Die lijn lijkt te zijn: alleen een Kazach mag voorin eindigen. Laat Kloden hier voor eigen kansen rijden (of beter, laat Vinokourov voor hem tempo maken), en hij eindigt makkelijk binnen de minuut. Een achterstand die voor Kloden in de tijdritten geen enkel probleem is.quote:Op zondag 15 juli 2007 21:53 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Ze kozen duidelijk voor een kopman (Kas was voorin vooral bezig te controleren). Men zit wel goed op 1 lijn bij Astana en met de rustdag voor de boeg kan Vino zeker terugkomen. Het hangt natuurlijk ook van de aard van de blessures af. Als Vino gewoon wat tijd nodig is, terwijl Klodens blessures voorlopig niet zullen verbeteren was het een goede keus.
Dat speelt vast wel een rol, maar men wil Vino nog niet opofferen. We weten natuurlijk niet de exacte details. Als Vino niet aan de beterende hand was zou men Kloden echt niet opofferen. Plus alle 3 Astana mannen hebben nu nog kansen, wat tactisch wel handig is.quote:Op zondag 15 juli 2007 21:56 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Die lijn lijkt te zijn: alleen een Kazach mag voorin eindigen. Laat Kloden hier voor eigen kansen rijden (of beter, laat Vinokourov voor hem tempo maken), en hij eindigt makkelijk binnen de minuut. Een achterstand die voor Kloden in de tijdritten geen enkel probleem is.
Leipiquote:Op zondag 15 juli 2007 21:59 schreef Bezemwagen het volgende:
Kann ja auch sein dass der Leipi nicht so gut Deutsch spricht. Vielleicht wollte er nur sagen: die sind gar nicht intelligent gefahren, die sind ganz verrückt gefahren. Und viellieicht kann man auch sagen dass der Leipi selber nicht so intelligent ist.
Hij schijnt een scheurtje te hebben in zijn staartbeen, wat hij overigens al eens eerder gehad heeft. Volgens de berichten is staan op de pedalen het meest problematisch voor hem, hoewel hij dat vandaag toch een paar keer duidelijk zichtbaar deed.quote:Op zondag 15 juli 2007 21:59 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Overigens, wat is er exact mis nu met Kloden?
quote:"Vino hersteld en strijdvaardig"
**Aleksandr Vinokoerov zal dinsdag,in
de negende etappe,laten zien dat hij
nog niet uitgerangeerd is.Dat zegt Marc
Biver,de ploegleider van Astana.
Volgens Biver is zijn kopman voldoende
hersteld van zijn val om de strijd weer
aan te gaan met de klassementsrenners.
Biver:"Kasjetsjkin mag best meerijden
met een kopgroep,maar de aanval openen
mag hij niet.En ook Klöden heeft een
beschermde status,maar Vinokoerov is
onze kopman.Op de Iseran,de Telegraphe
en de Galibier zal Aleksandr de wereld
laten zien waaròm hij onze kopman is."
Zonder beschermde status had Klöden gewoon Vino moeten helpen terugkomen na de val afgelopen donderdag, maar nu mocht ie gewoon in het peloton blijven zitten. Dát is 'beschermde status'. Maar als er verder niemand meer is, zal hij toch Vino moeten helpen in plaats van voor zijn eigen kans te gaan.quote:Op maandag 16 juli 2007 23:18 schreef Lortnoc het volgende:
Ik ben benieuwd....
Vraag me wel af hoe veel een 'beschermde status' bij Astana is als je gewoon keihard moet wachten/knechten of verboden wordt aan te vallen.
vorig jaar had kloden moet winnen en hij was gisteren ook erg sterk vond ik toen het bergop ging. Beetje jammer dat ze hem bij vino lieten.quote:Op maandag 16 juli 2007 10:31 schreef -skippybal- het volgende:
Kuploeg. De grootste kanshebber in je ploeg hebben en dat dan verprutsen omdat één of andere corrupte regering een ander wil zien winnen
Gaan ze bij Astana een Discovery'tje doen? Die zakten op de Schlucht massaal door het ijs, met enkel Armstrong die er net aan bleef hangen en na de rustdag sleurden ze 'plots' met z'n allen op kop om 95% van het peloton uit het wiel te rijdenquote:
toen lieten ze zich afslachten ook. Maar astana heeft al een discoverytje gedaan hoor. als je die ploeg zondag bezig zag dan kon je zeggen dit is de sterkste ploeg. De zaterdag was die ploeg nergens te bespeuren.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 00:59 schreef wimderon het volgende:
[..]
Gaan ze bij Astana een Discovery'tje doen? Die zakten op de Schlucht massaal door het ijs, met enkel Armstrong die er net aan bleef hangen en na de rustdag sleurden ze 'plots' met z'n allen op kop om 95% van het peloton uit het wiel te rijden![]()
verwacht ik ook, was in de dauphine ook al.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 08:30 schreef Ericr het volgende:
Kaske zakt ook nog wel door het ijs, ze gokken op de verkeerde paarden bij Astana. Vino zal vandaag in ieder geval iets moeten doen wil hij nog kans maken op de overwinning.
Daar vond ik Kashechkin niet echt door het ijs zakken.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 09:22 schreef flyck het volgende:
[..]
verwacht ik ook, was in de dauphine ook al.
Gewoon allemaal goeie pot bier gehad hequote:Op dinsdag 17 juli 2007 00:59 schreef wimderon het volgende:
[..]
Gaan ze bij Astana een Discovery'tje doen? Die zakten op de Schlucht massaal door het ijs, met enkel Armstrong die er net aan bleef hangen en na de rustdag sleurden ze 'plots' met z'n allen op kop om 95% van het peloton uit het wiel te rijden![]()
hij moest lossen bij leipo, evans en co. dusjah die verzwakte met de dag.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 09:25 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Daar vond ik Kashechkin niet echt door het ijs zakken.
Was meer de kracht van Moreau toen.
Whehe... zo had ik dat nog nooit bekeken, maar nu je het zegt....quote:Op dinsdag 17 juli 2007 00:59 schreef wimderon het volgende:
[..]
Gaan ze bij Astana een Discovery'tje doen?
Hij zal zijn ritje wel uitkiezen en waarschijnlijk ook wel winnen. Tis en blijft een klasbak. De tegenvallende prestatie van vandaag zal wel 50% valpartij, 50% klassiek Vino zijn. Hij heeft altijd wel zo zijn slechte dagen bergop.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 17:19 schreef Ereinion het volgende:
Wat gaat hij nu doen? Vol voor Kloden rijden, proberen voor zijn eigen kansen te gaan door lange ontsnappingen, of uit de koers stappen?
Wat heb je tegen hem? Ik vind het juist een renner die uiterst sympathiek over komt en aanvallend durft te koersen?quote:
hij bedoelt dat hij kansloos is nu voor eindwinst.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:28 schreef PrinceSL het volgende:
[..]
Wat heb je tegen hem? Ik vind het juist een renner die uiterst sympathiek over komt en aanvallend durft te koersen?
Idd erg sneu dat het zo moet lopen allemaalquote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:23 schreef maril het volgende:
[..]
Hij huilde zojuist bij het tourjournaal![]()
![]()
Grote kans dat ie er toch vrij snel een eind aan breidt.quote:
Ik denk dat hij hoedanook zal rijden, maar ik denk dat zijn beste jaren nu al achter hem liggen. Vorig jaar was zijn grote kans, maar hij mocht niet starten. In september wordt hij 34. Er zijn maar drie renners die met 34 of ouder de Tour hebben gewonnen. Als hij het volgend jaar doet wordt hij de op één na oudste winnaar in 95 edities van de Tour. Hoe moeten we op basis hiervan zijn kansen inschatten? Armstrong was 33 toen hij zijn laatste Tour won. Ik gun een renner als Vinokourov de Tours van 2006 en 2007 niet zoals ze voor hem zijn verlopen. Het blijft een koning..quote:
ik denk dat ik z'n antwoord al gevonden hebquote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:33 schreef Bartoli het volgende:
[..]
hij bedoelt dat hij kansloos is nu voor eindwinst.
quote:Tegen Astana vooral, heb niks met die ploeg die voortkomt uit een zooi dopeurs en waar dit jaar ook nog dopeurs rondreden. Die ploeg hoort niet thuis in het wielrennen vind ik. Zo zijn er nog wel meer ploegen, maar Astana is het voorbeeld hoe het niet moet.
Ik zou me eerder afvragen waarom Vino zo goed gereden heeft, hij heeft bij een hele reeks ploegen gereden waar de dopinggeur vanaf komt. Als het wielrennen nog serieus genomen moet worden zullen dit soort renners moeten verdwijnen.
Vino wint de Tour nooitquote:Op dinsdag 17 juli 2007 22:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, volgend jaar weer een keertje of zo
Lijkt me inderdaad uitgesloten, deze Tour moest het gebeuren. Weer een jaar alles opofferen voor 1 wedstrijd is niet des Vino's eigenlijk.quote:
Heel apart voor iemand die een andere beruchte dopeur als usericoon neemtquote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:26 schreef PrinceSL het volgende:
[..]
ik denk dat ik z'n antwoord al gevonden heb![]()
[..]
quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:06 schreef Falco het volgende:
[..]
Heel apart voor iemand die een andere beruchte dopeur als usericoon neemt.
Door als een dolle aan te vallen won hij uiteindelijk wel de Vuelta.quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:25 schreef Ericr het volgende:
[..]
Andere tijden, toen spoot bij iedereen de EPO uit de oren. Het aantal schandalen was echter een stuk minder, ook al heeft de media en een veranderde UCI daar ook mee te maken. Ploegen die nu nog een zweem hebben van duisternis mogen van mij zo snel mogelijk verdwijnen.
Begrijp verder ook niet dat mensen hem zien als Tourfavoriet, de man heeft bijna iedere Tour wel een mindere dag en zijn taktisch vernuft is niet van de hoogste orde. Als een blinde aanvallen is leuk, maar dan moet je het wel kunnen afmaken. Kan me 2005 nog herinneren waar Vino soms echt als een clown aanviel terwijl je al direct wist dat het tevergeefs was.
Zijn ritwinst in Parijs is wel legendarisch, maar verder vind ik het een drieste stier die zichzelf enigzins overschat.
Vuelta is een slechte indicator om te peilen of iemand de Tour kan winnen. Vuelta is toch de minste van de grote drie, zeker qua parcours maar ook qua deelnemersveld.quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:32 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Door als een dolle aan te vallen won hij uiteindelijk wel de Vuelta.
Okay, andere koers, andere bergen, andere deelnemers, andere Vino niet te vergeten.
Maar het is toch niet raar dat je vertrouwen in hem krijgt nadat ie net een grote ronde heeft gewonnen?
Vinokourov is in zijn genen ook geen ronderenner, maar een coureur voor de Gold Race, LBL en kleinere rondes als Parijs-Nice, Ronde van Zwitserland enzovoorts.quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:51 schreef Ericr het volgende:
[..]
Vuelta is een slechte indicator om te peilen of iemand de Tour kan winnen. Vuelta is toch de minste van de grote drie, zeker qua parcours maar ook qua deelnemersveld.
Vuelta is Vino vanuit een achterstandspositie teruggekomen, wat knap is. Maar in de Tour is dat bijna onmogelijk, daar wordt in principe ieder foutje afgestraft. Dit keer een foutje buiten zijn schuld helaas. De enige die een misser kon rechtbreien was Landis, we weten allemaal wat daar voor nodig was.
Vino is als renner te bewonderen, maar ik heb gewoon niks op met ploegen door voortkomen uit ploegen die behoorlijk besmet zijn. Hoop dat de grote schoonmaak dan ook echt begonnen is in het wielrennen (ijdele hoop waarschijnlijk) en de ploegen, ploegleiders en renners met een besmet verleden zo snel mogelijk verdwijnen uit de sport. Schone sport is een illusie, maar wielrennen was tever doorgeslagen.
straffer gezegd, als diluca die niet combineerde trok hij op de **** in de giro. Zelfde effect met vino. Die heeft veel meer competitie nodig om op top niveau te zijn. (Voight ook zo een persoon)quote:Op woensdag 18 juli 2007 11:03 schreef Ericr het volgende:
Het jaar dat Vino het beste draaide was het jaar dat hij de klassiekers er ook naast deed. Met succes. Daarom inderdaad jammer dat een klassiekerrenner alles opoffert voor de Tour. Di Luca lukte het ook om klassiekers en een grote ronde te combineren dit jaar.
quote:Op woensdag 18 juli 2007 11:51 schreef Herbert_Dijkstra het volgende:
Alles kan nog! Hij staat op 7' 45", dus in principe zou hij dit in een kleine 80 kilometer kunnen dichtrijden.
Hij kan zijn huidige achterstand op Rasmussen nog terugpakken in de twee tijdritten. Maar meer dan een top10 zit er niet meer in denk ikquote:Op woensdag 18 juli 2007 10:32 schreef assie het volgende:
Wat zal Vino met een goede tijdrit nog kunnen terugpakken op Rasmussen en Valverde???
Inderdaad, 1 minuut per 10 km regel!quote:Op woensdag 18 juli 2007 11:51 schreef Herbert_Dijkstra het volgende:
Alles kan nog! Hij staat op 7' 45", dus in principe zou hij dit in een kleine 80 kilometer kunnen dichtrijden.
Ik denk dat de kans groter is dat Vino een vrije rol houdt met Der Andreas im gelben tricot.quote:Op donderdag 19 juli 2007 17:39 schreef Ereinion het volgende:
Een Landis aanval, ik weet niet of hij daar al de kracht voor heeft. Daarnaast is de kans natuurlijk groot dat hij na zaterdag het geel van Andreas kan verdedigen.
Zou kunnen, het blijft natuurlijk een kazachstaanse ploeg. Maar ik zou het van meer grootsheid getuigen als hij zich volledig zou wegcijferen voor de Touroverwinning van Kloden, die notabene een paar dagen geleden zonder morren kostbare tijd vergooide om bij Vino te blijven.quote:Op donderdag 19 juli 2007 18:09 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik denk dat de kans groter is dat Vino een vrije rol houdt met Der Andreas im gelben tricot.
Dat denk ik dus niet.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 08:54 schreef Ericr het volgende:
de enige die eer kan redden heeft zijn Tour waarschijnlijk al verknald toen hij moest wachten op Vino.
Denk 't ook. Hij heeft alleen ook kans dat 'ie net wat te kort komt, en dan staat weer flink te balen (net als vorig jaar).quote:Op vrijdag 20 juli 2007 08:58 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat denk ik dus niet.
Klöden maakt w.m.b. nog een zeer goede kans om het geel naar Parijs te brengen.
Het kan nog alle kanten op.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 09:03 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Denk 't ook. Hij heeft alleen ook kans dat 'ie net wat te kort komt, en dan staat weer flink te balen (net als vorig jaar).
Inderdaad, als de proloog een voorteken was gaat-ie 2 ijzersterke tijdritten op 't asfalt leggen, zeker met de afsluitende tijdrit van vorig jaar in gedachten.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 09:05 schreef Leatherface het volgende:
Maar in een tijdrit meer dan een minuut goedmaken op de Spanjaarden en Evans. Ik denk niet dat der Andreas daar zijn hand voor omdraait.
Nee, dat denk ik ook niet, maar in de bergen kan 'ie nog tijd verliezen natuurlijk. Alles staat nog zo dicht op elkaar dat er nog van alles kan gebeuren.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 09:05 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Het kan nog alle kanten op.
Maar in een tijdrit meer dan een minuut goedmaken op de Spanjaarden en Evans. Ik denk niet dat der Andreas daar zijn hand voor omdraait.
wie niet..quote:
Naja, dat ie met die dokter zit wil iets zeggen imoquote:Op zaterdag 21 juli 2007 17:16 schreef qonmann het volgende:
[..]
wie niet..
de nederlandse verslaggevers natiuurlijk..
Ach, wie nietquote:
Als dit een doping-aantuiging is, moet je maar even een ander topic vinden. Dit is het topic voor fans van Vino en mooi wielrennen. Twas gewoon geweldig wat hij liet zien vandaag. Niemand had het hem kwalijk genomen als hij was afgestapt na zijn val en kijk nu eens. Hij staat weer top 10 en it's looking up.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 17:55 schreef qonmann het volgende:
een goede dokter doet wonderen...
Zeker bij Astana ..
Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat ze dorst hadden.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:04 schreef itsme het volgende:
Het viel mij trouwens ook op dat Vino erg populair is. Overal hoorde je mensen zijn naam roepen op het traject.
Dat is omdat hij een aanvaller is en mensen ook respect voor hem hebben. Ik ook![]()
Yah, en hij heeft zich niet al die jaren gespaart voor de Tour. Heeft ook klassieke overwinningen op zijn palmares staan en een sloot kleinere rondes (Parijs-Nice, Dauphine, Rv Duitsland, Rv Zwitserland). En hij wint door aan te vallen. Die man verdient ook gewoon fans!quote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:04 schreef itsme het volgende:
Het viel mij trouwens ook op dat Vino erg populair is. Overal hoorde je mensen zijn naam roepen op het traject.
Dat is omdat hij een aanvaller is en mensen ook respect voor hem hebben. Ik ook![]()
Verbaasd me niks gezien zijn doorzettingsvermogenquote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:04 schreef itsme het volgende:
Precies. Alles dat Vino doet heeft ergens iets episch. Het pakt niet altijd even goed uit voor hem, maar tis prachtig om naar te kijkenquote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:21 schreef Leatherface het volgende:
Het komt ook wel omdat bij Vino door zijn aanvalslust en doorzettingsvermogen zijn zeges vaak iets episch hebben.
Bijvoorbeeld Luik-Bastenaken-Luik winnen door 50 km met Voigt voorop te rijden, waar meestal men tot diep in de finale wacht in die koers.
De Vuelta won ie nadat ie zich had teruggeknokt van een achterstand in de eerste week. Parijs-Nice won Vino terwijl zijn jeugdvriend Kivilev in diezelfde koers verongelukte.
Meest tot de verbeelding sprekend is natuurlijk zijn exploot op de Champs-Elysées.
Door dit soort dingen is Vinokourov een speciale en hebben veel mensen ook bewondering voor hem.
Natuurlijk gaan er vaak dingen mis.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:57 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Precies. Alles dat Vino doet heeft ergens iets episch. Het pakt niet altijd even goed uit voor hem, maar tis prachtig om naar te kijken
Maar dat is juist het mooie aan die man. Je ziet hem ook compleet dood gaan soms. Hij wint en hij verliest. Dat geeft hem toch iets extra's boven een Armstrong die 3 weken per jaar onaantastbaar was en that's it.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:59 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Natuurlijk gaan er vaak dingen mis.
Maar hij heeft toch wel een erg knappe erelijst opgebouwd.
ja dat geeft hem iets menselijks. Die tranen ook verleden keer maar ook dat doorzetten en die wilskracht.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 19:18 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Maar dat is juist het mooie aan die man. Je ziet hem ook compleet dood gaan soms. Hij wint en hij verliest. Dat geeft hem toch iets extra's boven een Armstrong die 3 weken per jaar onaantastbaar was en that's it.
overdrijven is anders ook een kunst hoorquote:Op zaterdag 21 juli 2007 19:34 schreef Unhuman het volgende:
Tja, vandaag had hij ook wel de pech in de regen te rijden. Anders had hij zeker nog een paar minuten kunnen pakken als je zag hoe voorzichtig hij daalde (logisch ook).
Inderdaad, dan kunnen ze een held met 30 hechtingen bijschrijven.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 19:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
Vinokourov zou ook de mooiste aanwinst zijn voor het palmares van de Tour.
Evans had het anders behoorlijk droger in de afdaling..quote:Op zaterdag 21 juli 2007 19:53 schreef flyck het volgende:
[..]
overdrijven is anders ook een kunst hoor.
Hetzelfde geld voor cancellera, en popovych, en kloden, en gusev (die allemaal gevallen zijn).
een valpartij kost meer tijd dan een paar bochtjes hoorquote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:14 schreef Unhuman het volgende:
[..]
Evans had het anders behoorlijk droger in de afdaling..
En zoals Maarten al 100 keer zei, elk spatje minder is in het voordeel. Dus je kan wel zeggen dat Vino in slechtere omstandigheden heeft gereden. Zoals Maarten ook al zei scheelt het in sommige bochten gelijk een aantal seconden en aan het einde van de rit kom je dan wel aan een minuut of meer.
Gehoord op de VRT: José De Cauwer (co-commentator en ex-ploegleider van oa Greg Lemond en 4de ploegleider in nood bij Predictor-Lotto) wist iemand in de streek van Albi die speciale regenbanden in voorraad had en regelde dat die nog voor de start van Cadel Evans op zijn wielen gemonteerd konden worden waardoor Cadel (op de beelden zelfs duidelijk zichtbaar) de natte bochten kon nemen waar de meeste renners (niemand had zo'n zondvloed verwacht) onderuit gingen bij die snelheid ...quote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:14 schreef Unhuman het volgende:
[..]
Evans had het anders behoorlijk droger in de afdaling..
En zoals Maarten al 100 keer zei, elk spatje minder is in het voordeel. Dus je kan wel zeggen dat Vino in slechtere omstandigheden heeft gereden. Zoals Maarten ook al zei scheelt het in sommige bochten gelijk een aantal seconden en aan het einde van de rit kom je dan wel aan een minuut of meer.
Hij heeft ook wel iets oriëntaals in zijn gelaatstrekken, al is ie blond en heeft ie blauwe ogen.quote:Op zondag 22 juli 2007 05:50 schreef sturky100 het volgende:
hij heeft echt zo'n oostblok-Jetzin kop, prachtig.
ja 28 minuten en 50 seconden achterstandquote:Op zondag 22 juli 2007 17:55 schreef Opgezwollenlever het volgende:
Is 'ie al binnen?
Daarmee bedoelde ie dat ie de etappe naar Parijs ging winnen.quote:Op zondag 22 juli 2007 18:15 schreef Melro het volgende:
[..]
De Tour is pas gereden in Parijs... wijze woorden Vino...![]()
Hij liet wel doorschemeren: Vino is terug.quote:Op zondag 22 juli 2007 19:31 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Daarmee bedoelde ie dat ie de etappe naar Parijs ging winnen.
Dus met de tijdrit van a.s. zaterdag is dat al 3x winst.
Verder wil ie morgen de bergrit nog winnen, daarom heeft ie zich vandaag op achterstand gereden, zodat ie morgen weg mag.
4x etappewinst is toch niet slecht? Boonen doet het hem niet na.
quote:Op zondag 22 juli 2007 20:15 schreef Melro het volgende:
[..]
Hij liet wel doorschemeren: Vino is terug.
Als hij weer gevallen is, is die tijdrit ook niet zo vanzelfsprekend. Mocht Cancellara gewoon op de fiets blijven zitten zie ik daar de man die een hattrick maakt.
Je hebt het al over 4 etappes terwijl hij er pas 1 heeft![]()
"publiek" zucht...quote:'Vino' ligt opnieuw tegen het asfalt
Uitgegeven: 22 juli 2007 19:40
PLATEAU DE BEILLE - Het is niet de Tour die Aleksandre Vinokoerov zich vooraf had voorgesteld. De kopman van Astana kwam in de vijfde etappe zwaar ten val, maar weigerde ondanks diverse verwondingen de strijd te staken.
ANP
Zaterdag was hij de glorieuze winnaar van de eerste echte tijdrit in de Ronde van Frankrijk en leek hij weer kansrijk voor de eindzege. Zondag na de eerste Pyreneeënrit was de Kazak terug bij af.
Podium
'Vino' verloor bijna 29 minuten op de Spanjaard Alberto Contador en klassementsleider Michael Rasmussen. Over een podiumplaats hoeft Vinokoerov zich niet meer druk te maken. Dat deed hij zondag wel over het publiek langs de route.
Of de ellende nog niet groot genoeg was, kwam de Astana-coureur in de slotklim opnieuw ten val. Niet door een collega of kapotte fiets, maar door het opdringerige publiek. Hij liep er nog wat verwondingen bij op.
de tour was hoe dan ook op de Palhieres of hoe je dat schrijft al over. Eerlijk gezegd was die al over al voor de tijdrit al had ik gehoopt van niet mejehquote:Op zondag 22 juli 2007 20:47 schreef Cootz het volgende:
Vooruit, dat is wel kut. Maar dat was pas op de laatste klim. Zonder die val had ie misschien geen 28 minuten verloren, maar 18... Uiteindelijk brak hij toch al veel eerder.
Dat komt nu wel wat sneu over, achteraf.quote:Op zondag 22 juli 2007 05:50 schreef sturky100 het volgende:
En dan die spierballentaal
Voor het klassement.quote:Op zondag 22 juli 2007 17:38 schreef Zyggie het volgende:
This is the end.
quote:Op maandag 23 juli 2007 21:22 schreef ebeaydojraes het volgende:
tsja.. Vino is een geweldige verliezer. hij gaat er de dag erna gewoon dubbel zo hard weer tegenaan. (al lijkt ditt wel een beetje een Landisje, maar goed ...)
Ja echt geen woorden voor hoe dom.....quote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:48 schreef MaxPower het volgende:
dom dom dom
Beter.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:48 schreef UtrechtSlim het volgende:
Gans Astana pakt zijn snoeptrommels in en verlaat de Tour! Tering!
quote:Renners in de krant:
David Millar: "Het hele Tourpeloton is het slachtoffer van die kerel, en bij uitbreiding de hele wielersport. Rasmussen heeft verwittigingen van de UCI in de wind geslagen, dus verdient hij een straf."
Jérôme Pineau: "Als renner die zijn vak correct beoefent doet het me pijn als ik de speaker enthousiast hoor doen over mensen als Zabel en Rasmussen. Als die Deen een Fransman was geweest, had hij nu al een schorsing aan zijn broek."
Alexander Vinokourov: "Onbegrijpelijk dat de UCI niet tijdig heeft ingegrepen. Één controle buiten competitie missen is erg, maar twee? Maar nu rijdt Rasmussen in de gele trui en wat doe je eraan? Ze hadden hem gewoon niet mogen laten starten."
Ik denk nooit meer..............quote:Op maandag 23 juli 2007 17:20 schreef Leatherface het volgende:
Tourzege zal er niet meer inzitten, ook de komende jaren waarschijnlijk niet.
Wat begrijp je niet van bloeddopingquote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:01 schreef Wilskracht het volgende:
Is het mogelijk dat hij te veel medicijnen heeft gekregen voor zijn knie blessure
Het ís een Landisje ...quote:Op maandag 23 juli 2007 21:22 schreef ebeaydojraes het volgende:
tsja.. Vino is een geweldige verliezer. hij gaat er de dag erna gewoon dubbel zo hard weer tegenaan. (al lijkt ditt wel een beetje een Landisje, maar goed ...)
quote:Alexander Vinokourov: "Onbegrijpelijk dat de UCI niet tijdig heeft ingegrepen. Één controle buiten competitie missen is erg, maar twee? Maar nu rijdt Rasmussen in de gele trui en wat doe je eraan? Ze hadden hem gewoon niet mogen laten starten."
Lijkt me niet want er wordt gesproken over bloeddoping.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:01 schreef Wilskracht het volgende:
Is het mogelijk dat hij te veel medicijnen heeft gekregen voor zijn knie blessure
quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:05 schreef TargaFlorio het volgende:
![]()
![]()
[..]
![]()
[..]
Lijkt me niet want er wordt gesproken over bloeddoping.
De hele ploeg is opgestapt dus het zal heus niet alleen speculatie van L'Equipe zijn.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:06 schreef Wilskracht het volgende:
Ik kan gewoon moeilijk geloven dat Vino doping heeft gebruikt
[..]
Dan is er meer aan de hand ook, anders stap je als ploeg niet zomaar op.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:10 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
De hele ploeg is opgestapt dus het zal heus niet alleen speculatie van L'Equipe zijn.
Miljoenen boete is prima, maar dan moet het controlesysteem wel waterdicht zijn. Want dat blijkt dus ook niet zo te zijn. Bij Landis zijn er waarschijnlijk ook monsters verwisseld. Hoge straffen zijn prima, maar dan moet er ook wel echt met zeer grote zekerheid bewezen worden dat iemand doping gebruikt heeft.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:14 schreef -skippybal- het volgende:
Ze moeten gewoon eens met échte straffen komen. Cel kan natuurlijk niet zomaar, maar wie weet via de EU.
Maar gewoon eens komen met boetes van miljoenen euros. Dan neem je niet zo snel het riisico.
]quote:
Toen jij het schreef hoopte ik ook dat mijn vermoeden niet waar zou zijnquote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:29 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
]
maar dat was niet de bedoeling :S
Ach, daar zetten ze wel een hoop advocaten op, dat gaat nooit lukken.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
Gaat 'm iig genoeg geld kosten.... jaarsalaris inleveren etc.
ZDF ook:quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:31 schreef Toad het volgende:
NOS heeft kennelijk de bevestiging dat Astana uit de tour stapt.
quote:Winokurow mit Fremdblut gedopt
Team Astana steigt aus der Tour de France aus
Radprofi Alexander Winokurow ist bei einer Dopingprobe während der laufenden Tour de France am 21. Juli Doping durch eine Fremdbluttransfusion nachgewiesen worden. Dies bestätigte Astana-Sprecherin Corinne Druey. Als Konsequenz hat sich Astana mit sofortiger Wirkung von der Tour zurückgezogen. Damit ist auch für Andreas Klöden die Tour de France beendet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |