Dan ook opzouten met Jehova-getuigen, christelijke scholen, kerken, synagoges, rechtsradicalen, creationisten.quote:Op woensdag 20 juni 2007 11:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ik vind het een mooi stukje van Wilders![]()
Whehehe, ik ben het er ook helemaal mee eens. Opzouten met moskeen, burqas, inhuwelijkingen usw
veel verder komt ´rechts´ doorgaans niet met haar ´argumentatie´.quote:Op woensdag 20 juni 2007 11:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Whehehe, ik ben het er ook helemaal mee eens. Opzouten met moskeen, burqas, inhuwelijkingen usw
quote:
Graag, zou een hoop ellende om niets schelenquote:Op woensdag 20 juni 2007 12:11 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Dan ook opzouten met Jehova-getuigen, christelijke scholen, kerken, synagoges, rechtsradicalen, creationisten.
Deze reactie toont dan blijkbaar de beperkte informatievergaring van "links" aanquote:Op woensdag 20 juni 2007 12:34 schreef Argento het volgende:
[..]
veel verder komt ´rechts´ doorgaans niet met haar ´argumentatie´.
droevig eigenlijk.
Ach man ga een theoretisch prietpraatverhaaltje houden van je uit de postkamer van het ministerie van Justitie gejatte rechtboek neerpennen of zo.quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:34 schreef Argento het volgende:
[..]
veel verder komt ´rechts´ doorgaans niet met haar ´argumentatie´.
droevig eigenlijk.
Dit blijft zo, ik denk namelijk dat hij als doel heeft de PVV te vormen tot de waakhond van Den Haag. Dan gaat het nog niet eens om het feit dat hij daadwerkelijk zaken oplost, maar het gaat er gewoon om dat hij in de media bepaalde zaken aan de kaak kan stellen. Als hij vervolgens wordt verweten dat hij zelf er niets aan doet, kan hij wijzen naar de regering die het beleid moet voeren.quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:50 schreef SCH het volgende:
Maar wat is dan de waarde van deze prietpraat van Wilders?
Het is zover bezijden welke realiteit dan ook dat ik me voor kan stellen dat de stemmers op zijn partij zich zorgen gaan maken. Wordt het niet eens tijd dat hij voorstellen doet die het wel halen, die wel ergens toe zullen leiden? Het is allemaal leuk en aardig, dat gebash en geroep en al die kamervragen maar de punten waarop hij serieus is, en naar draagvlak zoekt, en naar samenwerking met andere partijen zoekt (dat zal moeten met 9 zetels) zijn echt op de vingers van 1 hand te tellen.
Hij zal toch wel iets meer willen dan de partij van de hofnarren zijn of blijft dit de komende jaren zo?
Ja hoor, het is een slimme tactiek en het zal ook zetels opleveren. Maar dat er mensen zijn die iets meer hebben dan basisschool die hier ook intuinen vind ik echt onvoorstelbaar en erg griezelig.quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:55 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Dit blijft zo, ik denk namelijk dat hij als doel heeft de PVV te vormen tot de waakhond van Den Haag. Dan gaat het nog niet eens om het feit dat hij daadwerkelijk zaken oplost, maar het gaat er gewoon om dat hij in de media bepaalde zaken aan de kaak kan stellen. Als hij vervolgens wordt verweten dat hij zelf er niets aan doet, kan hij wijzen naar de regering die het beleid moet voeren.
Ik weet bijna zeker dat dit hem zetels gaat opleveren. Beetje herrie schoppen, en tel uit je winst.
Hij provoceert bewust om de boel wakker te houden, is mijn indruk. Dat je daar op termijn niet ver mee komt lijkt hem nu weinig te kunnen schelen.quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:50 schreef SCH het volgende:
Maar wat is dan de waarde van deze prietpraat van Wilders?
Het is zover bezijden welke realiteit dan ook dat ik me voor kan stellen dat de stemmers op zijn partij zich zorgen gaan maken. Wordt het niet eens tijd dat hij voorstellen doet die het wel halen, die wel ergens toe zullen leiden? Het is allemaal leuk en aardig, dat gebash en geroep en al die kamervragen maar de punten waarop hij serieus is, en naar draagvlak zoekt, en naar samenwerking met andere partijen zoekt (dat zal moeten met 9 zetels) zijn echt op de vingers van 1 hand te tellen.
Hij zal toch wel iets meer willen dan de partij van de hofnarren zijn of blijft dit de komende jaren zo?
waarom zou sesamstraat alleen door de overheid gefabriceerd kunnen worden ? Waarom kan dat niet in de vrije markt?quote:Op woensdag 20 juni 2007 14:36 schreef LangeTabbetje het volgende:
Hoe gaan jullie je kinderen uitleggen dat er geen Sesamstraat meer komt omdat de Publieke Omroep is opgeheven door een man met raar haar, aangezien het contract van een columnist niet is verlengd ?
Wat eenquote:Op dinsdag 19 juni 2007 18:08 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
De hele speech: (ik heb trouwens een kwartier onder tafel gelegen vanwege de zin in vetgedrukt...)
Baggerbeleid - Speech Wilders bij debat Beleidsprogramma 2007 - 2011
dinsdag 19 juni 2007
Voorzitter, onlangs las ik het ongelooflijke bericht over een man die na zo’n twintig jaar uit een coma ontwaakte. Na twintig jaar werd hij wakker en schrok zich rot. Alles dat hij had gekend bleek veranderd. Niets van zijn vertrouwde wereld was hetzelfde, niets was herkenbaar.
Zeg, weet jij waar Sesamstraat oorspronkelijk vandaan komt?quote:Op woensdag 20 juni 2007 14:36 schreef LangeTabbetje het volgende:
Hoe gaan jullie je kinderen uitleggen dat er geen Sesamstraat meer komt omdat de Publieke Omroep is opgeheven door een man met raar haar, aangezien het contract van een columnist niet is verlengd ?
Dat immer herhalende mantra over de Islamisering van Nederland en het makkelijk roepen om belastingverlagingen zonder daarvoor met constructieve oplossingen te komen riekt wel erg naar het naar de mond praten van een deel van de burgers, en is mijns inziens zeker geen verrijking van de politiek, anders dan om de ontevredenheid van een deel van de burgers te kanaliseren.quote:Op woensdag 20 juni 2007 14:55 schreef zhe-devilll het volgende:
Wilders zegt tenminste iets!
En tis nog wel zinnig ook, kan ik van de rest in den haag niet zeggen, voorbeeld:
Ik las vanmorgen:
Varkenhouders moeten verplicht worden
speeltjes in een varkenshok te leggen zodat de varkens elkaar uit verveling niet meer bijten...
duh![]()
dat is dan een nieuwe wet!Hallooooooo er zijn nog zoveel andere belangrijke dingen, en daar heeft Wilders gelukkig wel oog voor en hij gaat ervoor!
Dus zijn stem is zeker nodig in den haag! Anders vallen ze daar in slaap.
Hij heeft wel veel meer standpunten.quote:Op woensdag 20 juni 2007 15:07 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Dat immer herhalende mantra over de Islamisering van Nederland en het makkelijk roepen om belastingverlagingen zonder daarvoor met constructieve oplossingen te komen riekt wel erg naar het naar de mond praten van een deel van de burgers, en is mijns inziens zeker geen verrijking van de politiek, anders dan om de ontevredenheid van een deel van de burgers te kanaliseren.
quote:Op woensdag 20 juni 2007 14:55 schreef zhe-devilll het volgende:
Wilders zegt tenminste iets!
En tis nog wel zinnig ook, kan ik van de rest in den haag niet zeggen, voorbeeld:
Ik las vanmorgen:
Varkenhouders moeten verplicht worden
speeltjes in een varkenshok te leggen zodat de varkens elkaar uit verveling niet meer bijten...
duh![]()
dat is dan een nieuwe wet!Hallooooooo er zijn nog zoveel andere belangrijke dingen, en daar heeft Wilders gelukkig wel oog voor en hij gaat ervoor!
Dus zijn stem is zeker nodig in den haag! Anders vallen ze daar in slaap.
Heb ik gezegd dat hij alle stemmen had moeten krijgen?quote:Op woensdag 20 juni 2007 15:15 schreef jaoka het volgende:
[..]
Als voor een deel van de kiezers dierenleed de reden was dat ze op een bepaalde partij stemden, mag dat ook best gehoord worden, hoor.
Sommige mensen hebben het gevoel dat Wilders extra aandacht moet krijgen, omdat die 'de' gewone man zou vertegenwoordigen.
De niet gewone man (en vrouw) en zelfs andere soorten van gewone mannen en vrouwen, hebben ook recht op vertegenwoordiging. Anders had Wilders wel alle stemmen gehaald.
Heb ik gezegd dat jij zei dat hij alle stemmen had moeten krijgen?quote:Op woensdag 20 juni 2007 15:18 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Heb ik gezegd dat hij alle stemmen had moeten krijgen?
Nee maar dat hij er is, is een goede balans.
PWNED!quote:Op woensdag 20 juni 2007 14:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Zeg, weet jij waar Sesamstraat oorspronkelijk vandaan komt?
Provocerende onzin dat je nu weer uitblaat SCHquote:Op woensdag 20 juni 2007 15:18 schreef SCH het volgende:
Als Wilders zo begaan is met moslims die van hun geloof af willen, waarom is hij dan niet betrokken bij het comite van afvalligen en moet de PvdA dat weer opknappen?
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 20 juni 2007 15:53 schreef JohnDope het volgende:
[..]
PWNED!![]()
[..]
Provocerende onzin dat je nu weer uitblaat SCH
PvdA censureert eigen achterban
Wederom: PWNED![]()
Het is natuurlijk niet alleen het verhaal van die columnist. Het is weer het Zoveelste verhaal.quote:Op woensdag 20 juni 2007 15:57 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Gefeliciteerd![]()
Maar waar het mij om gaat, waarom moet je iets als een Publieke Omroep met al zijn tv, radio en internet en muziek, opheffen omdat een columnist van een programma van 1 uur per week zijn contract niet wordt verlengd ?
hoeveel (ex)moslims zijn er lid van de PVV?quote:Op woensdag 20 juni 2007 15:18 schreef SCH het volgende:
Als Wilders zo begaan is met moslims die van hun geloof af willen, waarom is hij dan niet betrokken bij het comite van afvalligen en moet de PvdA dat weer opknappen?
Stel je voor dat ouders hun kinderen zelf moeten gaan opvoeden ipv. dat door staatstv te laten doen.quote:Op woensdag 20 juni 2007 14:36 schreef LangeTabbetje het volgende:
Je kan niet lid worden bij de PVV, alleen donateur.quote:Op woensdag 20 juni 2007 16:06 schreef Napalm het volgende:
[..]
hoeveel (ex)moslims zijn er lid van de PVV?
en wat een off-topic geneuzel weer op dit forum..lijkt wel een slowchatquote:Op woensdag 20 juni 2007 17:40 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Je kan niet lid worden bij de PVV, alleen donateur.
Ik dacht trouwens aan Hikmat Khan, maar die blijkt op de lijst bij 1NL te hebben gestaan.
Als hij dat zou willen staat dat toch helemaal los van het afschaffen van de P.O. ?quote:Op woensdag 20 juni 2007 18:15 schreef gelly het volgende:
Waarom richt huilebalk Geert z'n eigen omroep niet op ?
Waarom wil hij het afschaffen ? Omdat hij ook wel weet dat een fatsoenlijk rechts alternatief weinig kans tot leven heeft, en wat doe je dan ? Precies, dan hef je de PO maar op zodat meningen die jou niet aanstaan ook niet meer gehoord kunnen worden. Dat doet ie overigens niet alleen als het op de PO aankomt, het is zijn denkwijze. Ben ik het ergens niet mee eens en kan ik er niet genoeg tegengas tegen bieden ? Dan verbieden we het. Het is jou nooit opgevallen dat Wilders de dingen die hem niet aanstaan niet met alternatieven wil bestrijden maar consequent met verboden ? Het is gewoon een maffe fascist, heeft niks met vrijheid of met het liberale gedachtengoed van doen.quote:Op woensdag 20 juni 2007 18:47 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Als hij dat zou willen staat dat toch helemaal los van het afschaffen van de P.O. ?
Zijn motieven zijn inderdaad verre van zuiver, maar ik sta wel achter hem in zijn missie de P.O. af te schaffen.quote:Op woensdag 20 juni 2007 18:54 schreef gelly het volgende:
Waarom wil hij het afschaffen ? Omdat hij ook wel weet dat een fatsoenlijk rechts alternatief weinig kans tot leven heeft, en wat doe je dan ? Precies, dan hef je de PO maar op zodat meningen die jou niet aanstaan ook niet meer gehoord kunnen worden. Dat doet ie overigens niet alleen als het op de PO aankomt, het is zijn denkwijze. Ben ik het ergens niet mee eens en kan ik er niet genoeg tegengas tegen bieden ? Dan verbieden we het. Het is jou nooit opgevallen dat Wilders de dingen die hem niet aanstaan niet met alternatieven wil bestrijden maar consequent met verboden ? Het is gewoon een maffe fascist, heeft niks met vrijheid of met het liberale gedachtengoed van doen.
Ook dat zei ik niet, en ik heb niet op hem gestemd!quote:Op woensdag 20 juni 2007 15:21 schreef jaoka het volgende:
[..]
Heb ik gezegd dat jij zei dat hij alle stemmen had moeten krijgen?
Verder is het prima dat hij er is en een gedeelte van het volk vertegenwoordigt, maar dat betekent niet dat issues van mensen die niet op hem gestemd hebben, minderwaardig zijn.
Het is opvallend dat hij niks doet voor die mensen en het aan de pvdA overlaat.quote:Op woensdag 20 juni 2007 16:06 schreef Napalm het volgende:
[..]
hoeveel (ex)moslims zijn er lid van de PVV?
Alsof dat gaat gebeurenquote:Op woensdag 20 juni 2007 18:59 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Zijn motieven zijn inderdaad verre van zuiver, maar ik sta wel achter hem in zijn missie de P.O. af te schaffen.
Ik vind het een nobel streven om de publieke omrioep met al zijn diversiteit te behouden, al dient het dan wel wat minimaler te zijn. Zo vind ik alle spelletjestroep als Lingo beter bij een commerciële passen. Juist de porgramma's die niet kunnen bestaan zonder commercieel oogpunt horen bij de publieken thuis, daarom bestaat het ook.quote:Op woensdag 20 juni 2007 19:17 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Vast niet, maar daarom is het nog wel een nobel streven.
Als je genoegen neemt met Dancing on Ice en Hart van Nederland wel ja.quote:Op woensdag 20 juni 2007 19:17 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Vast niet, maar daarom is het nog wel een nobel streven.
Ik wil gewoon niet meebetalen aan entertainment van andere mensen, zeker niet onder dwang.quote:Op woensdag 20 juni 2007 19:22 schreef SCH het volgende:
Als je genoegen neemt met Dancing on Ice en Hart van Nederland wel ja.![]()
Waarom zou ik gedwongen moeten meebetalen aan bv. religieuze propaganda, kindertv, spelletjesshows, debatprogramma's en politieke propaganda?quote:Op woensdag 20 juni 2007 19:22 schreef gelly het volgende:
Ik vind het een nobel streven om de publieke omrioep met al zijn diversiteit te behouden, al dient het dan wel wat minimaler te zijn. Zo vind ik alle spelletjestroep als Lingo beter bij een commerciële passen. Juist de porgramma's die niet kunnen bestaan zonder commercieel oogpunt horen bij de publieken thuis, daarom bestaat het ook.
quote:Op woensdag 20 juni 2007 19:22 schreef gelly het volgende:
Ik vind het een nobel streven om de publieke omrioep met al zijn diversiteit te behouden,
Je betaalt aan zoveel dingen mee waar je waarschijnlijk nooit gebruik van zal maken. Je betaalt via de producten die je koopt ook mee aan alle andere media ellende, dus jouw houdiing is sowieso een beetje onrealistisch.quote:Op woensdag 20 juni 2007 19:28 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Waarom zou ik gedwongen moeten meebetalen aan bv. religieuze propaganda, kindertv, spelletjesshows, debatprogramma's en politieke propaganda?
Alle bizarre religieuzen mogen er op kosten van iedereen hun propaganda uitzenden, van christen en moslim tot boedhist. Dat is vrij divers. Divers absurd, daar niet van, maar wel divers.quote:
En links hun propaganda machine verliezen?quote:
Sja, wat is rechts ? Kennelijk voelt niemand zich geroepen iets dergelijks te proberen, dan moet je ook niet zeuren vind ik. Het is niet de schuld van liinks dat ze in het omroep bestel zitten, het is het niet nemen van de rechtse eigen verantwoordelijkheid dat die rechtse mening kennelijk niet gehoord wordt.quote:Op woensdag 20 juni 2007 19:36 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het enige wat niet echt vertegenwoordigd is bij de P.O. is rechts.
quote:Op woensdag 20 juni 2007 19:35 schreef gelly het volgende:
[..]
Je betaalt aan zoveel dingen mee waar je waarschijnlijk nooit gebruik van zal maken. Je betaalt via de producten die je koopt ook mee aan alle andere media ellende, dus jouw houdiing is sowieso een beetje onrealistisch.
Daar wil ik dan ook graag vanaf. De P.O. afschaffen is een begin.quote:Op woensdag 20 juni 2007 19:35 schreef gelly het volgende:
Je betaalt aan zoveel dingen mee waar je waarschijnlijk nooit gebruik van zal maken.
Maar het product wat ik koop waarmee andere media ellende betaald kan worden heb ik een keuze in. De P.O. niet, dat wordt mij opgedrongen omdat 'men' 'kwaliteitsprogramma's' wil zien.quote:Je betaalt via de producten die je koopt ook mee aan alle andere media ellende, dus jouw houdiing is sowieso een beetje onrealistisch.
Daar verkijk je je denk ik een beetje op. Je zou een heel boekwerk moeten bijhouden van welk merk door welke producent op de markt wordt gebracht.. Maar goed, het is Wilders ook helemaal niet te doen om de p.o. Hij baalt er gewoon van dat er geen goed rechts alternatief bestaat. Volgens zijn denkwijze dan, want rechts komt genoeg aan het woord bij die zogenaamde linkse p.o.quote:Op woensdag 20 juni 2007 19:41 schreef Boze_Appel het volgende:
Maar het product wat ik koop waarmee andere media ellende betaald kan worden heb ik een keuze in.
Nee, het is dezelfde linkse massamedia die gewoon in meerdere formats herhaald wordt. De rest is net zo commercieel als de bagger van SBS 6.quote:Op woensdag 20 juni 2007 19:36 schreef gelly het volgende:
Jij vindt de PO niet divers ? Wat grappig.
Kennelijk kijk je alleen naar Lingo ofzo ? Nou ja, het zou wat verklaren natuurlijk,quote:Op woensdag 20 juni 2007 19:52 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee, het is dezelfde linkse massamedia die gewoon in meerdere formats herhaald wordt. De rest is net zo commercieel als de bagger van SBS 6.
Discovery Channel e.d. zijn toch ook geen staatsomroepen of wel soms? Verder knipt de PO rustig "kutmarokkaantjes" uit de uitzending als het om een pvda-vrindje gaat.. Maar ach, objectieve media is totaal neit van belang als de staat betalen moet..quote:Op woensdag 20 juni 2007 19:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Als je genoegen neemt met Dancing on Ice en Hart van Nederland wel ja.![]()
Vergelijk je de Publieke Omroepen nu met een volksverzekering ala WAO?quote:Op woensdag 20 juni 2007 19:35 schreef gelly het volgende:
Je betaalt aan zoveel dingen mee waar je waarschijnlijk nooit gebruik van zal maken. Je betaalt via de producten die je koopt ook mee aan alle andere media ellende, dus jouw houdiing is sowieso een beetje onrealistisch.
Hij brengt wel leven in de brouwerijquote:Op woensdag 20 juni 2007 19:49 schreef TJDoornbos het volgende:
hij maakt het steeds gekker..........
.quote:Op woensdag 20 juni 2007 22:34 schreef Hexagon het volgende:
Daar had je vroeger Wimpie Bosboom voor maar die is dood
Maargoed misschien kan deze columnist dez kant van de Tros wel nieuw leven inblazen
de discussie word meestal al verziekt door lieden die zijn argumenten niet serieus nemen, vaak vanwege het feit dat zijn thema's cq. opmerkingen niet in hun politiek correct plaatje passen.quote:Op woensdag 20 juni 2007 22:38 schreef Hexagon het volgende:
[quote]Op woensdag 20 juni 2007 22:36 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Hij brengt wel leven in de brouwerij![]()
Je kunt voor of tegen hem zijn, maar hij maakt wel menige discussies los.
[/quote
Al verziekt dit wel behoorlijk de discussie
Wacht maar, achter de schermen is al een ongekende denktank bezig om zo'n zender uit de grond te stampen. Geloof me, zoiets wil je echt nietquote:Op woensdag 20 juni 2007 22:32 schreef nonzz het volgende:
Ik heb eigenlijk wel behoeft aan een rechts conservatief politiek programma op de publieke omroep. Waarom doet niemand dat?
zozo, ongekende denktank.....quote:Op woensdag 20 juni 2007 22:45 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Wacht maar, achter de schermen is al een ongekende denktank bezig om zo'n zender uit de grond te stampen. Geloof me, zoiets wil je echt niet
Waarom niet? Zolang het niet van gestolen geld gebeurt, prima tochquote:Op woensdag 20 juni 2007 22:45 schreef JohnDope het volgende:
Wacht maar, achter de schermen is al een ongekende denktank bezig om zo'n zender uit de grond te stampen. Geloof me, zoiets wil je echt niet
klopt zoals ik al zeiquote:Op woensdag 20 juni 2007 22:46 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Waarom niet? Zolang het niet van gestolen geld gebeurt, prima toch
Omdat het gewoon gaat worden zoals de Publieke Omroep nu is. Alleen waarschijnlijk nog harder en directer, want er zijn een hoop mensen met veel geld die koken van frustratie, dus die zullen kei en keihard terug slaan via de mediaquote:Op woensdag 20 juni 2007 22:46 schreef nonzz het volgende:
[..]
zozo, ongekende denktank.....
Waarom wil ik dat niet?
Ja en? Lijkt me prima!quote:Op woensdag 20 juni 2007 22:49 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Omdat het gewoon gaat worden zoals de Publieke Omroep nu is. Alleen waarschijnlijk nog harder en directer, want er zijn een hoop mensen met veel geld die koken van frustratie, dus die zullen kei en keihard terug slaan via de media
Hoe bedoel je peanuts? En wie zijn "ons"?quote:Media controllen is sowieso al geen linkse aangelegenheid, die zijn daar niet zo goed in. Dus de PO is peanuts, ookal zit er nog niks voor ons bij....
De PO is in principe een bij elkaar geraapt zooitje melkertbanen. De enige reden dat ze nogsteeds veel macht hebben, is omdat ze vroeger zijn begonnen met een hardnekkige monopolypositie.quote:Op woensdag 20 juni 2007 22:52 schreef nonzz het volgende:
[..]
Ja en? Lijkt me prima!
[..]
Hoe bedoel je peanuts? En wie zijn "ons"?
quote:Op woensdag 20 juni 2007 22:54 schreef gelly het volgende:
Het is weer internetuurtje in het pieter-baan ?
Sinds RTL4 is begonnen (ik hou het even bij de TV voor het gemak) kan iedereen gewoon een omroep of programma beginnen met zulke rechtse meningen als ze maar willen. Waarom is dat er nog niet?quote:Op woensdag 20 juni 2007 22:55 schreef JohnDope het volgende:
[..]
De PO is in principe een bij elkaar geraapt zooitje melkertbanen. De enige reden dat ze nogsteeds veel macht hebben, is omdat ze vroeger zijn begonnen met een hardnekkige monopolypositie.
Maar een feit blijft dat de kapitalisten veel beter zijn in het controllen van de Media. Het is dus een kwestie van tijd, dat het rechtse geluid de boventoon gaat voeren in Medialand.
Geen overheidssteun?quote:Op woensdag 20 juni 2007 22:57 schreef nonzz het volgende:
[..]
Sinds RTL4 is begonnen (ik hou het even bij de TV voor het gemak) kan iedereen gewoon een omroep of programma beginnen met zulke rechtse meningen als ze maar willen. Waarom is dat er nog niet?
Omdat RTL4 veel later is begonnen, zij moesten eerst groot geld verdienen en krijgen geen geld van de staat e.d.. Het komt echt wel, maak je maar geen zorgen, er is een ongekende denktank achter de schermen bezig. De Media is er uiteindelijk ook bij gebaat om de Politiek te domineren en politici zijn weer afhankelijk van media, het is een wisselwerking.quote:Op woensdag 20 juni 2007 22:57 schreef nonzz het volgende:
[..]
Sinds RTL4 is begonnen (ik hou het even bij de TV voor het gemak) kan iedereen gewoon een omroep of programma beginnen met zulke rechtse meningen als ze maar willen. Waarom is dat er nog niet?
Er gebeurt ook wel genoeg, zie RTL 7.quote:Op woensdag 20 juni 2007 23:04 schreef nonzz het volgende:
Maar waarom hebben ze in die 15 jaar (toch ongeveer?) nog helemaal niets gedaan?
En nu je het toch al 4 keer hebt genoemd: waar kunnen wij gewone stervelingen aan zien dat er "een ongekende denktank achter de schermen bezig is"? Wie zitten daar in? Wie betaald ze? Wanneer zien we eens wat resultaten?
Maar goed dat er "een ongekende denktank achter de schermen bezig is". Ik ben benieuwd hoe deze "ongekende danktank" dat gaat oplossen. En wanneer en door wie.quote:Op woensdag 20 juni 2007 23:08 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Er gebeurt ook wel genoeg, zie RTL 7.
Maar dit snappen ambtenaren niet; een bedijf als RTL moet ook de investering er uit halen, voordat ze zich zegmaar op idealistisch vlak kunnen begeven. Bij de StaatsOmroep is dat omgedraaid.
Als je wilt weten hoe het gaat worden, dan moet je naar de VS kijken, daar lopen ze voor op ons.
Ben ik ook wel benieuwd naarquote:Op woensdag 20 juni 2007 23:11 schreef nonzz het volgende:
[..]
Maar goed dat er "een ongekende denktank achter de schermen bezig is". Ik ben benieuwd hoe deze "ongekende danktank" dat gaat oplossen. En wanneer en door wie.
Welke dan? Is het zaagsel in het hoofd van Pechtold weer aan het malen?quote:Op donderdag 21 juni 2007 00:09 schreef Hexagon het volgende:
Gelukkig dat er achter de schermen ook een immense progressieve denktank bezig is om die rechtsconservatieve rukkers een poepje te laten ruiken.
Wacht maar af, de VPRO is er niks bij en ook BNN zal verbleken bij dit staaltje vooruitstrevendheid en vrijheid
Jullie hebben geen knaken en ook geen media-potentie.quote:Op donderdag 21 juni 2007 00:09 schreef Hexagon het volgende:
Gelukkig dat er achter de schermen ook een immense progressieve denktank bezig is om die rechtsconservatieve rukkers een poepje te laten ruiken.
Wacht maar af, de VPRO is er niks bij en ook BNN zal verbleken bij dit staaltje vooruitstrevendheid en vrijheid
Nee, daar hebebn ze de bevriende media wel voor ja.quote:Op donderdag 21 juni 2007 00:57 schreef Hexagon het volgende:
Bovendien hebben progressieve organisaties geen bakken met geld nodig om hun punt duidelijk te maken.
Kennelijk is er dus geen groot genoege markt voor die praatjes in Nederland. Anders was het er allang geweest.quote:Op woensdag 20 juni 2007 23:08 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Er gebeurt ook wel genoeg, zie RTL 7.
Dit snappen ambtenaren niet; maar een bedrijf als RTL moet ook de investering er uit halen, voordat ze zich zegmaar op idealistisch vlak kunnen begeven. Bij de StaatsOmroep is dat omgedraaid.
Als je wilt weten hoe het gaat worden in MediaLand, dan moet je naar de VS kijken, daar lopen ze voor op ons.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |