abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50606458
Welkom in het politiek cafe van het politieke subforum van Fok!. Hier kan gepraat worden over politieke complotjes die niet worden besproken in POL, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: het passioneel spuien van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder feitelijke justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en andere onzin.

Als je een boek krijg van een ander, eerst uitschudden!
  † In Memoriam † dinsdag 19 juni 2007 @ 10:56:58 #2
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_50606857
Carpe Libertatem
  dinsdag 19 juni 2007 @ 11:11:26 #3
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_50607316
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 10:44 schreef Autodidact het volgende:
[afbeelding]
ik en mijn boekverzameling vrezen dit monster. Nieuwe tweede handsboeken (sowieso liever niet) gaan altijd eerst in quarantaine.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_50607592
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 11:11 schreef Napalm het volgende:

[..]

ik en mijn boekverzameling vrezen dit monster. Nieuwe tweede handsboeken (sowieso liever niet) gaan altijd eerst in quarantaine.
Dat zijn de verkeerde prioriteiten. Dit wezen gaat eerst op de hoofdletters van Duitse literatuur af, hierna volgen de mythen uit de Oudheid en als daarna de filosofie. Hij houdt voornamelijk van epistemologie
  dinsdag 19 juni 2007 @ 12:16:25 #5
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_50609632
[14.gif]!
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_50609895
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 10:26 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

Koeweit rekent als dank voor hulp bij de oorlog reserves uit Irak erbij zeker
Wie levert de brandstof eigenlijk voor het Amerikaanse leger in Irak? Kuwait zeker.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 12:32:50 #8
Stranger than fiction
pi_50610206
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 12:24 schreef pberends het volgende:
Buitenhof ontslaat 'te rechtse' columnist

Met een beetje geluk een columnist van de PvdA als vervanger!
Dat wilde ik hier net posten.

Ik heb een paar columns van die kerel bekeken; hij is gewoon een enorme prutser en een jankbek nu ook.

Van mij mag er wel een nieuwe 'rechtse" columnist komen.
pi_50610316
quote:
'Dat zijn in feite veredelde melkertbaanprojecten voor kansarme linkse journalisten.'' Volgens hem wordt het hoog tijd dat er een Nederlandse versie komt van de Amerikaanse zender Fox News, als tegenwicht tegen de grote stroom van ''linkse programma's.''
Iets zegt mij dat hij een slechte verliezer is. Zijn Meneer-Uil-toontje is gewoon irritant en zijn columns van een kinderlijk niveau. Kom maar met een fatsoenlijke rechtse columnist....Herman Philipse weer terug
  dinsdag 19 juni 2007 @ 12:41:51 #10
66825 Reya
Fier Wallon
pi_50610539
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 12:35 schreef Autodidact het volgende:

[..]
Kom maar met een fatsoenlijke rechtse columnist....Herman Philipse weer terug
Goed idee.

Overigens heb ik al verscheidene mails gehad van uitzendbureaus en andere bemiddelaars of ik bijna ben afgestudeerd en niet op zoek ben naar een baan. Is er zo'n tekort aan arbeidskrachten?
  dinsdag 19 juni 2007 @ 12:42:33 #11
66825 Reya
Fier Wallon
pi_50610565
Twee uur en veertien minuten.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 12:44:32 #12
Stranger than fiction
pi_50610633
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 12:41 schreef Reya het volgende:

[..]

Goed idee.

Overigens heb ik al verscheidene mails gehad van uitzendbureaus en andere bemiddelaars of ik bijna ben afgestudeerd en niet op zoek ben naar een baan. Is er zo'n tekort aan arbeidskrachten?
Ja.

Zet je CV maar s op Monsterboard.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 12:46:50 #13
66825 Reya
Fier Wallon
pi_50610716
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 12:44 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Ja.

Zet je CV maar s op Monsterboard.
Ik ben nog niet afgestudeerd
  dinsdag 19 juni 2007 @ 12:47:56 #14
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50610749
quote:

[..]

Goed idee.

Hoe komen ze dan aan je gegevens?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_50610787
quote:

[..]

Goed idee.

Hoe komen ze aan jouw e-mailadres dan?

Als je je cv op monsterboard zet wordt je helemaal gekgebeld. Ik zou m'n telefoonnummer er niet bij vermelden in ieder geval...
  dinsdag 19 juni 2007 @ 12:51:42 #16
66825 Reya
Fier Wallon
pi_50610861
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 12:47 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hoe komen ze dan aan je gegevens?
Ik heb me ooit eens ingeschreven bij een uitzendbureau, daar heb ik tzt niets mee gedaan, maar nu heeft men blijkbaar de onderkant van de stapel weer bereikt en krijg ik een stortvloed aan mails in mijn mailbox.
pi_50610933
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 12:51 schreef Reya het volgende:

[..]

Ik heb me ooit eens ingeschreven bij een uitzendbureau, daar heb ik tzt niets mee gedaan, maar nu heeft men blijkbaar de onderkant van de stapel weer bereikt en krijg ik een stortvloed aan mails in mijn mailbox.
Als je ze vraagt om ermee te stoppen zijn ze verplicht om daar aan te voldoen in ieder geval.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 12:55:04 #18
66825 Reya
Fier Wallon
pi_50610964
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 12:53 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Als je ze vraagt om ermee te stoppen zijn ze verplicht om daar aan te voldoen in ieder geval.
Ik wacht nog maar even; ik heb de komende paar maanden toch niet zoveel te doen.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 12:58:51 #19
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_50611088
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 12:32 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Dat wilde ik hier net posten.

Ik heb een paar columns van die kerel bekeken; hij is gewoon een enorme prutser en een jankbek nu ook.

Van mij mag er wel een nieuwe 'rechtse" columnist komen.
Ik heb hem een keer gezien, over de gratis hype, en dat was heel goed. Ongelooflijk dat andersdenkenden er weer uitgefilterd worden.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_50611112
Deense rel om radicale moslimkleuterschool

Bedankt voor deze verrijking mensen
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_50611419
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 12:42 schreef Reya het volgende:
Twee uur en veertien minuten.
Wrijf het even in .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  † In Memoriam † dinsdag 19 juni 2007 @ 13:12:56 #22
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_50611542
quote:
AMSTERDAM - Rokers kunnen binnenkort veel minder schadelijke sigaretten opsteken. Dat stellen Belgische wetenschappers. Zij zijn er naar eigen zeggen in geslaagd een veiliger substantie voor een alternatieve sigaret te produceren.

De negatieve effecten van meeroken verdwijnen totaal, lichten onderzoekers van de Katholieke Universiteit Leuven toe. Verder zou in de alternatieve sigaret minstens zeventig procent minder nicotine zitten dan in normale.

De damp die de nieuwe sigaret produceert, bevat geen giftige stoffen voor de roker en zijn omgeving, stellen de onderzoekers. Ook zouden de sigaretten veel goedkoper zijn te maken dan traditionele exemplaren.

Kruiden

Ze zouden de roker lichamelijk en geestelijk kunnen bieden wat hij wil. Smaak en aroma zouden hetzelfde zijn. Details willen de Belgen niet geven. Zo beantwoorden ze de vraag of hun sigaret tabak bevat niet. Wel zeggen ze dat er geen kruiden in zitten.

Vrijdag wordt wat de Belgen een wereldprimeur noemen gepresenteerd. Spoedig daarna komt de sigaret in België op de markt, zegt een woordvoerder. Daarna zijn Nederland en Luxemburg aan de beurt. Volgens de woordvoerder komt de alternatieve sigaret ook in Frankrijk, Spanje, Rusland en China op de markt.
nu.nl
Carpe Libertatem
  dinsdag 19 juni 2007 @ 13:47:59 #23
Stranger than fiction
pi_50612743
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 12:58 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik heb hem een keer gezien, over de gratis hype, en dat was heel goed. Ongelooflijk dat andersdenkenden er weer uitgefilterd worden.
Out-of-the-box thinking is da bomb. Verder vind ik hem gewoon matig. Waarom gaat Wilders niet een column doen?
  dinsdag 19 juni 2007 @ 14:19:01 #26
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_50613857
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 13:47 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Out-of-the-box thinking is da bomb. Verder vind ik hem gewoon matig. Waarom gaat Wilders niet een column doen?
Out-of-the-box thinking is managementtaal, verder niks.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  dinsdag 19 juni 2007 @ 15:46:32 #29
Stranger than fiction
pi_50617280
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 14:19 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Out-of-the-box thinking is managementtaal, verder niks.
Het is andersdenken in managementtaal.
pi_50617907

Die vrouw was allah's straf zeker....Potjandorie.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 16:22:18 #35
Stranger than fiction
pi_50618621
  dinsdag 19 juni 2007 @ 18:17:58 #36
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_50622666
quote:
Oppositie kraakt beleidsprogramma kabinet

ANP

DEN HAAG - De oppositiepartijen in de Tweede Kamer hebben dinsdag het beleidsprogramma van het nieuwe kabinet bekritiseerd.

Volgens VVD-leider Mark Rutte is de invloed van de SP op het vierde kabinet-Balkenende enorm. Deze partij houdt het kabinet in zijn greep. Dat geldt vooral voor de PvdA, die bang is voor electorale concurrentie van de SP, maar indirect ook voor het CDA en de ChristenUnie. Daardoor is er sprake van een links kabinet.

VVD kraakt financieel beleid

De VVD-leider vindt dat het kabinet bij belangrijke onderwerpen de keuzes uit de weg gaat. Zo is het onduidelijk hoe het de vacatures in de zorg en het onderwijs gaat aanpakken of de wachtlijsten voor de kinderopvang gaat oplossen. Ook steekt het kabinet ‘nul euro’ extra in wegen en spoor. Rutte lanceerde het plan om pensioenfondsen mee te laten investeren in het verbeteren van het wegennet.

Felle kritiek had de VVD-leider op het financiële beleid van het kabinet. In tijdens van economische hoogconjuctuur zou het er alles aan moeten doen om het financieringstekort weg te werken, maar in werkelijkheid laat het het tekort oplopen. ‘De zon schijnt, het dak is stuk en Balkenende en de zijnen liggen in de tuin te zonnen.’

CDA: zorg over nieuwe woningen en probleemwijken

CDA-fractievoorzitter Pieter van Geel vindt dat Rutte ‘fabeltjes’ vertelt over het financiële beleid van het kabinet. Volgens Van Geel is het financiële beleid degelijk, gebaseerd op een realistische economische groei en koersend op een begrotingsoverschot van 1 procent in 2011. Daarnaast is er pas in het tweede deel van de kabinetsperiode sprake van lastenverlichting.

In zijn bijdrage aan het debat uitte Van Geel zijn zorgen over het achterblijven van de bouw van nieuwe woningen. Volgens hem moet het kabinet veel meer doen om de ambitieuze doelstelling van 80.000 tot 100.000 nieuwe huizen per jaar waar te kunnen maken. Van Geel zei teleurgesteld te zijn dat in het beleidsprogramma niets staat over starters op de woningmarkt. Ook over de aanpak van probleemwijken toonde de CDA-fractievoorzitter zijn zorgen. In het beleidsprogramma is het geld voor de verbetering van de veertig probleemwijken nog niet ingevuld. ‘Dat bevalt mij ook niet’, aldus Van Geel.

SP: geen verlening Afghanistan

De SP heeft in het debat over het beleidsprogramma van het kabinet de PvdA uitgedaagd de uitspraak waar te maken dat die partij ‘de randen van het regeerakkoord’ zal opzoeken. ‘Welke voorstellen van de SP steunt u?’ vroeg SP-Tweede Kamerlid Agnes Kant aan PvdA-fractievoorzitter Jacques Tichelaar. De SP vroeg om steun van de PvdA om de marktwerking in de publieke sector, met name in ziekenhuizen en thuiszorg een halt toe te roepen.

De SP keerde zich in het marathondebat tegen verlenging van de ‘onmogelijke’ missie in Afghanistan. Kant had ook geen goed woord over versoepeling van het ontslagrecht.

Wilders vindt beleidsprogramma bagger

Fractieleider Geert Wilders van de PVV vindt het beleidsprogramma van het kabinet ‘bagger’ en ‘drie keer niets’. Hij sprak dinsdag in het debat van ‘een klef boekje’ en ‘een PR-show om de leegte te verhullen’. V olgens Wilders heeft het kabinet geen oog voor wat er bij de gewone man en vrouw leeft en maakt het de kloof met de kiezer alleen maar groter. Wilders mist in het beleidsprogramma vooral aandacht voor lastenverlichting, misdaadbestrijding en de ‘islamisering’ van Nederland.

Wilders wees erop dat woorden als ‘islam’ of ‘islamisering’ geen enkele maal voorkomen in het beleidsprogramma. Het lijkt volgens hem of dit stuk is geschreven voor het Nederland van 1960. ‘Een totale ontkenning van de realiteit.’ Wilders wond zich bijzonder op over het gedwongen vertrek van de rechtse columnist Joshua Livestro bij de tv-rubriek Buitenhof. Dat is volgens hem ‘een ultralinks zwetsprogramma’. Wat de PVV betreft krijgt de publieke omroep (‘een links zootje’) geen cent meer van de overheid.

GroenLinks: milieuvervuiling gaat door

Onder het kabinet van CDA, PvdA en ChristenUnie gaat de vervuiling van het milieu gewoon door. Dat betoogde GroenLinks-leider Femke Halsema. Ze wees op de uitbreiding van luchthaven Schiphol, het uitstel van de kilometerheffing, meer asfalt en nieuwe kolencentrales. Uit onvrede over de volgens GroenLinks vage doelstellingen en het gebrek aan daadkracht in het beleidsprogramma, presenteerde de partij dinsdag een alternatief plan.

Daarin staan voorstellen om onder meer milieuvervuiling tegen te gaan, zoals hogere milieubelasting, meer geld voor het openbaar vervoer en stimulering van duurzame energie.

ChristenUnie: vasthouden aan kilometerheffing

De ChristenUnie wil niet dat het rekeningrijden op de lange baan wordt geschoven. Fractievoorzitter Arie Slob zei dinsdag in het debat over het beleidsprogramma vast te willen houden aan de afgesproken invoeringstermijn. Volgens hem heeft het kabinet nog niet aangetoond dat snelle invoering niet mogelijk is. Slob wil ook dat het kabinet ‘concreet beleid’ over duurzaamheid gepaard laat gaan met een ‘concreet tijdspad, met een jaarlijkse doelstelling’.

PvdA verdedigt honderd-dagentijd

PvdA-fractievoorzitter Jacques Tichelaar vindt het maar ‘ketelmuziek’ als zou de coalitie van CDA, PvdA en ChristenUnie tijdens haar eerste honderd dagen niet geregeerd hebben. ‘Als er iets is dat deze regering heeft laten zien, is dat er geluisterd kan worden én gepresteerd’, zei Tichelaar dinsdag tijdens het debat in de Tweede Kamer over het beleidsprogramma, de vorige week gepresenteerde uitwerking van het regeerakkoord.

Als voorbeelden noemde Tichelaar het generaal pardon, het aanwijzen van veertig probleemwijken en het bestuursakkoord met de gemeenten over decentralisatie. De zoektocht naar draagvlak is volgens de PvdA'er de ‘werkelijke omslag’ van het huidige kabinet in vergelijking met vorige. Daarnaast zijn er grote ambities op het gebied van milieu, het verminderen van de criminaliteit en het vergroten van de arbeidsparticipatie.
Bijgewerkt 16:06 19 juni 2007
Gepubliceerd 16:04 19 juni 2007
Rutte is het zat om de eigen vuile was buiten te hangen zie ik. Zijn macht is groeiende, dat moet hij aan zijn likdoorns hebben gevoeld
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_50623008
Pakistan wil Salman Rushdie ontridderen

Jezus, de Renaissance is echt iets wat andere mensen is overkomen.
pi_50623193
quote:
Fractieleider Geert Wilders van de PVV vindt het beleidsprogramma van het kabinet ‘bagger’ en ‘drie keer niets’. Hij sprak dinsdag in het debat van ‘een klef boekje’ en ‘een PR-show om de leegte te verhullen’. V olgens Wilders heeft het kabinet geen oog voor wat er bij de gewone man en vrouw leeft en maakt het de kloof met de kiezer alleen maar groter. Wilders mist in het beleidsprogramma vooral aandacht voor lastenverlichting, misdaadbestrijding en de ‘islamisering’ van Nederland.

Wilders wees erop dat woorden als ‘islam’ of ‘islamisering’ geen enkele maal voorkomen in het beleidsprogramma. Het lijkt volgens hem of dit stuk is geschreven voor het Nederland van 1960. ‘Een totale ontkenning van de realiteit.’ Wilders wond zich bijzonder op over het gedwongen vertrek van de rechtse columnist Joshua Livestro bij de tv-rubriek Buitenhof. Dat is volgens hem ‘een ultralinks zwetsprogramma’. Wat de PVV betreft krijgt de publieke omroep (‘een links zootje’) geen cent meer van de overheid.
Dit wil ik zien.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 18:38:41 #39
Stranger than fiction
pi_50623390
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 18:33 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Dit wil ik zien.
Over theater gesproken.
  † In Memoriam † dinsdag 19 juni 2007 @ 18:53:34 #40
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_50623894
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 12:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Deense rel om radicale moslimkleuterschool

Bedankt voor deze verrijking mensen
Moehahhahahahahaha, whahahahahaha, hoeoeoeoeoeoeoe hoeoe hoeooe

waaaaaa, hahahahahaha.

Wat een mongolen!!!
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_50624019
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 18:29 schreef DrWolffenstein het volgende:
Pakistan wil Salman Rushdie ontridderen

Jezus, de Renaissance is echt iets wat andere mensen is overkomen.
Is Rushdie eigenlijk wel zo geweldig en het ridderzijn waard? Ik heb alleen dat Nederlandse boekenweekgeschenk gelezen, wat wel oké was, maar.... tsja...
  dinsdag 19 juni 2007 @ 18:58:23 #42
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_50624062
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 11:20 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Dat zijn de verkeerde prioriteiten. Dit wezen gaat eerst op de hoofdletters van Duitse literatuur af, hierna volgen de mythen uit de Oudheid en als daarna de filosofie. Hij houdt voornamelijk van epistemologie
je beschrijft exact mn boekenkast
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_50624107
DrW.-nieuws:
quote:
Large teams of newly trained suicide bombers are being sent to the United States and Europe, according to evidence contained on a new videotape obtained by the Blotter on ABCNews.com.

Teams assigned to carry out attacks in the United States, Canada, Great Britain and Germany were introduced at an al Qaeda/Taliban training camp graduation ceremony held June 9.

A Pakistani journalist was invited to attend and take pictures as some 300 recruits, including boys as young as 12, were supposedly sent off on their suicide missions.
http://blogs.abcnews.com/theblotter/2007/06/exclusive_suici.html
pi_50624727
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 18:57 schreef Monidique het volgende:

[..]

Is Rushdie eigenlijk wel zo geweldig en het ridderzijn waard? Ik heb alleen dat Nederlandse boekenweekgeschenk gelezen, wat wel oké was, maar.... tsja...
Ik begrijp eigenlijk ook niet zo goed wat Rusdie met Engeland te maken heeft op een manier dat hij het verdiende geridderd te worden. Maar het maakt de moslims boos, dus het is wel prima.
pi_50626680
het Vaticaan heeft de zomervakantie ook al in de bol:
quote:
Het Vaticaan heeft tien geboden voor automobilisten gepresenteerd, onder de titel Richtlijnen voor de Geestelijke Zorg op de Weg. Daarin staat onder meer: Gij zult zich aan de maximumsnelheid houden, Gij zult een auto niet als een object van verheerlijking beschouwen of hem gebruiken als een plaats van zonde.
http://www.nos.nl/nos/art(...)1C7B2754DFEA699.html
  † In Memoriam † dinsdag 19 juni 2007 @ 20:15:04 #46
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_50626973
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 20:07 schreef zakjapannertje het volgende:
het Vaticaan heeft de zomervakantie ook al in de bol:
[..]

http://www.nos.nl/nos/art(...)1C7B2754DFEA699.html
Carpe Libertatem
pi_50627188
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 20:19 schreef pberends het volgende:
Lindsay Lohan
Pb, je moet je beperken tot lekkere wijven.
pi_50627481
quote:
Wall Street shuffle

Uitgegeven: 19 juni 2007 11:20
Door Hans Jager van Blikopdebeurs.com

Amerikaanse beleggers kijken met een vergrootglas naar inflatiecijfers. Die moeten immers bevestigen dat de rente laag blijft en aandelenkoersen hoog. En als de cijfers tegenvallen, dan passen we ze desnoods aan. Do the Wall Street shuffle!

De AEX index steeg vorige week met 3,2 procent en ook Amerikaanse indices eindigden in het groen. Opmerkelijk, want zowel de Amerikaanse index voor producentenprijzen (PPI) als consumentenprijzen (CPI) stegen veel sneller dan verwacht. Respectievelijk met 0,9 procent en 0,7 procent over de maand mei. Oei, daar gaat het Goldilocks rentescenario...

'Inflatie light'
Als we de komende 12 maanden deze lijn doortrekken dan komt de inflatie uit op 8 tot 10 procent. Maar die boodschap wil niemand horen, dus focussen beleggers zich nu op de zgn. 'kerninflatie'. Dat is een soort 'inflatie light', geschoond voor energie en voedingsmiddelen. En, hoera, dan stijgen de producentenprijzen met slechts 0,2 procent en consumentenprijzen met een verwaarloosbare 0,1 procent.

Laat het nu net de energie- en voedingsmiddelenprijzen zijn die de laatste maanden omhoog schieten. Voedselprijzen zijn deels seizoensgebonden, zult u wellicht tegenwerpen. Het gezaghebbende Breakingviews.com wijst echter op de structureel groeiende ethanolproductie en toenemende voedselimporten door China en India, die voor recordprijzen voor maïs en tarwe hebben gezorgd.

Realiteitszin
En wat energieprijzen betreft, de olieproductie zal in de komende jaren steeds meer moeite hebben de stijgende mondiale vraag bij te benen. Ondertussen vlakt de Amerikaanse economische groei af en daalt het consumentenvertrouwen. Inflatiecijfers zonder energie en voeding is als een huis zonder dak, auto zonder motor, beurs zonder aandelen of beleggers zonder realiteitszin.
Bron: NU.nl

.
pi_50627490
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 20:21 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Pb, je moet je beperken tot lekkere wijven.
Ze is toch Amerikaans?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')