Voor je blauw werd dus.quote:Op maandag 18 juni 2007 23:23 schreef Drugshond het volgende:
Valt wel mee, ik heb ook edits en notes gekregen vanwege postings in de SC. Alleen toen was het niet 2007 laat staan 2006.
Dus zo vreemd is het allemaal nog niet.
ik dacht dat dit een demilitarized zone wasquote:Op maandag 18 juni 2007 23:23 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Valt wel mee, ik heb ook edits en notes gekregen vanwege postings in de SC. Alleen toen was het niet 2007 laat staan 2006.
Sterker nog, er is mij door diezelfde mod eens verteld dat ik me maar in de SC moest uitleven.quote:Op maandag 18 juni 2007 23:25 schreef Aoristus het volgende:
ik dacht dat dit een demilitarized zone was
Binnen een zekere zedelijkheid...quote:Op maandag 18 juni 2007 23:26 schreef PJORourke het volgende:
Sterker nog, er is mij door diezelfde mod eens verteld dat ik me maar in de SC moest uitleven.
Drop your weapons. This is a robberyquote:Op maandag 18 juni 2007 23:25 schreef Aoristus het volgende:
ik dacht dat dit een demilitarized zone was
Er zijn geen kleine letters meegestuurd.quote:Op maandag 18 juni 2007 23:29 schreef Drugshond het volgende:
Binnen een zekere zedelijkheid...
ik ben in de warquote:Op maandag 18 juni 2007 23:26 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Sterker nog, er is mij door diezelfde mod eens verteld dat ik me maar in de SC moest uitleven.
Get real,quote:Op maandag 18 juni 2007 23:31 schreef PJORourke het volgende:
Er zijn geen kleine letters meegestuurd.
True. Met als verborgen agenda beetje pesten voor gevorderen (iedereen doet het). Alleen niet zo geschikt voor new-kids-on-the-block. Maar sommige zien meer humor in het bij elkaar de hersens inslaan dan dat ze semi-politieke feitjes/meningen op de hak kunnen nemen. En daar gaat het een beetje fout.quote:Op maandag 18 juni 2007 23:25 schreef PJORourke het volgende:
Dit was toch de plek voor niet-onderbouwd populistisch geblaat etc?
Moi non plus.quote:Op maandag 18 juni 2007 23:38 schreef Aoristus het volgende:
ik ben in de war
De erkenning is de helft van het succes op genezing.quote:Op maandag 18 juni 2007 23:38 schreef Aoristus het volgende:
ik ben in de war
dat verklaart jouw lompheidquote:Op maandag 18 juni 2007 23:40 schreef Drugshond het volgende:
[..]
De erkenning is de helft van het succes op genezing.
Dat werd afgeschaft zo eind jaren '30. Totdat ze in Polen de slechtse leefomstandigheden van alle landen hadden.quote:Op maandag 18 juni 2007 23:04 schreef Monidique het volgende:
[..]
Acht incidenten in 1918, 200 a 300 doden, gelijke rechten voor joden en Hebreeuws op joodse scholen. Klinkt niet echt nazi-achtig.
Nee, dat zul jij vast niet vreemd vinden, jij bent immers zelf zo'n gluiperd geworden.quote:Op maandag 18 juni 2007 23:23 schreef Drugshond het volgende:
[..]
*gaap*quote:Op dinsdag 19 juni 2007 08:22 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Anyway, stelletje luilakken, opstaan en werken voor je centen!![]()
quote:Computerprogramma voorspelt waar file komt
Niet meer urenlang vaststaan in de spits
Een nieuw systeem berekent waar het verkeer zal stagneren en geeft alternatieve routes. Ontwerper TNO hoopt dat de reistijd voor weggebruikers met 15 procent afneemt.
Rotterdam, 19 juni. Automobilisten kunnen binnenkort meldingen op de borden boven de weg verwachten over files die kort daarop zullen ontstaan. Alternatieve routes die op tijd op de borden verschijnen, kunnen helpen deze files te voorkomen, zo hopen onderzoekers van TNO Mobiliteit en Logistiek. Zij hebben een landelijk ‘verkeersverwachtingssyteem’ ontworpen dat voorspelt hoe het verkeer zich op de hoofdwegen per kwartier ontwikkelt.
Als tests in samenwerking met Rijkswaterstaat succesvol zijn, dan verschijnen dit najaar waarschijnlijk al de eerste fileprognoses boven de weg.
André Oldenburger, onderzoeker bij TNO, demonstreert het prototype van de verkeersvoorspeller van TNO. Het scherm toont waar het druk is op het hoofdwegennet van Nederland en hoe hard er wordt gereden. De wegen met files zijn rood gekleurd, drukke wegen zijn oranje en groen betekent goed doorrijden. Oldenburger klikt door naar een volgend kwartier. Al naar gelang de prognoses verspringen de wegen van kleur. Het programma kan uren vooruit kijken en neemt in de verwachtingen historische verkeersinformatie en actuele stremmingen mee, maar ook informatie over schoolvakanties, concerten en openingstijden van woonboulevards.
De verkeersvoorspeller zou de reistijd van automobilisten tot wel 15 procent kunnen verminderen, schat Oldenburger op basis van de benutting van de huidige wegcapaciteit. „Het nut van reguliere filemeldingen is beperkt voor iemand die al vaststaat of nog een uur van de file verwijderd is”, zegt Oldenburger. „Bovendien weten mensen vaak niet welke beslissing ze moeten nemen bij een filemelding.” Spitsprognoses van ANWB en de Verkeersinformatiedienst kijken wel vooruit, maar houden weer geen rekening met de huidige files. De verkeersvoorspeller die TNO met het Amerikaanse bedrijf Inrix ontwikkelt, gebruikt actuele èn historische informatie.
De actuele informatie komt nu van Rijkswaterstaat. Die meet met koperen lussen in het wegdek hoe hard het verkeer rijdt en hoeveel auto’s er langskomen. In het asfalt van het hoofdwegennet ligt vaak om de paar honderd meter zo’n lus. Het voorspellingssysteem van TNO combineert deze gegevens over verkeersintensiteit met de historische verkeersinformatie, de weersverwachtingen van de buienradar en de informatie over evenementen toe. Het programma legt zelf verbanden tussen de gegevens.
Neem bijvoorbeeld een analyse van het verkeer op de A12 richting Utrecht tijdens de spits. Bij 6.000 auto’s per uur – een realistische inschatting – met een gemiddelde snelheid van 80 km per uur en harde regenval is er 60 procent kans op langzaam rijdend verkeer en 30 procent kans op stilstaand verkeer. Dan komt de extra informatie. Als de weg vol is en de Ikea gaat open, dan is er 60 procent kans dat het verkeer stagneert. Op grond van werkelijk gemeten snelheden en verkeersdrukte past het programma zijn voorspellingen aan, en leert het ook hoe het de volgende keer beter moet.
De verkeersvoorspeller kan ook ingebouwd worden in on-board navigatiesystemen. De gesprekken hierover zijn in volle gang, zeggen de onderzoekers, maar ze kunnen nog niet vertellen met wie. Navigatiesysteemfabrikant TomTom zegt niets te gaan doen met de nieuwe verkeersvoorspeller. „We concentreren ons op onze eigen techniek”, zegt een woordvoerder. „Maar we zien uit naar de resultaten van TNO.”
Wie nu met TomTom navigeert, kan aanwijzingen krijgen om files te ontwijken. Dit gebeurt volgens het bedrijf op basis van „lokale bronnen die we niet vrij kunnen geven”. TomTom doet nu proeven met het traceren van mobiele telefoons via zendmasten om de autobestuurder naar minder drukke routes te leiden.
http://www.nos.nl/nos/art(...)1C7B205716CC399.htmlquote:19 Juni 2007
Cuba niet meer op zwarte lijst VN
De VN-mensenrechtenraad heeft Cuba en Wit-Rusland van de lijst gehaald van landen die speciale aandacht nodig hebben. Op die lijst staan negen landen, waaronder Noord-Korea en Soedan.
De raad werd vorig jaar opgericht. De VS werd geen lid, omdat landen die de mensenrechten schenden er te veel invloed in zouden hebben.
De raad besloot de situatie in Cuba en Wit-Rusland niet nader te onderzoeken onder druk van China, Rusland en een aantal ontwikkelingslanden. Die stemden in ruil daarvoor ermee in dat alle landen zich moeten onderwerpen aan een periodiek mensenrechtenonderzoek.
Prachtige samenvattingquote:Een rondje langs andere olieproducenten levert ook geen vrolijk beeld op. Volgens gerenommeerde instituten sjoemelt Koeweit met haar oliereserves. Nigeria kampt met ontvoeringen en aanslagen. Iran en Venezuela worden geregeerd door onberekenbare idioten. Rusland investeert te weinig in haar productie en in Irak vechten soennieten en sjiieten elkaar de tent uit.
Koeweit rekent als dank voor hulp bij de oorlog reserves uit Irak erbij zekerquote:Op dinsdag 19 juni 2007 10:15 schreef pberends het volgende:
http://www.nu.nl/news/111(...)_toe_deze_zomer.html
[..]
Prachtige samenvatting.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |