ik en mijn boekverzameling vrezen dit monster. Nieuwe tweede handsboeken (sowieso liever niet) gaan altijd eerst in quarantaine.quote:
Dat zijn de verkeerde prioriteiten. Dit wezen gaat eerst op de hoofdletters van Duitse literatuur af, hierna volgen de mythen uit de Oudheid en als daarna de filosofie. Hij houdt voornamelijk van epistemologiequote:Op dinsdag 19 juni 2007 11:11 schreef Napalm het volgende:
[..]
ik en mijn boekverzameling vrezen dit monster. Nieuwe tweede handsboeken (sowieso liever niet) gaan altijd eerst in quarantaine.
Wie levert de brandstof eigenlijk voor het Amerikaanse leger in Irak? Kuwait zeker.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 10:26 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Koeweit rekent als dank voor hulp bij de oorlog reserves uit Irak erbij zeker
Dat wilde ik hier net posten.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:24 schreef pberends het volgende:
Buitenhof ontslaat 'te rechtse' columnist
Met een beetje geluk een columnist van de PvdA als vervanger!
Iets zegt mij dat hij een slechte verliezer is. Zijn Meneer-Uil-toontje is gewoon irritant en zijn columns van een kinderlijk niveau. Kom maar met een fatsoenlijke rechtse columnist....Herman Philipse weer terugquote:'Dat zijn in feite veredelde melkertbaanprojecten voor kansarme linkse journalisten.'' Volgens hem wordt het hoog tijd dat er een Nederlandse versie komt van de Amerikaanse zender Fox News, als tegenwicht tegen de grote stroom van ''linkse programma's.''
Goed idee.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:35 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Kom maar met een fatsoenlijke rechtse columnist....Herman Philipse weer terug
Ja.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:41 schreef Reya het volgende:
[..]
Goed idee.
Overigens heb ik al verscheidene mails gehad van uitzendbureaus en andere bemiddelaars of ik bijna ben afgestudeerd en niet op zoek ben naar een baan. Is er zo'n tekort aan arbeidskrachten?
Ik ben nog niet afgestudeerdquote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:44 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ja.
Zet je CV maar s op Monsterboard.
Hoe komen ze dan aan je gegevens?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:41 schreef Reya het volgende:
[..]
Goed idee.
Overigens heb ik al verscheidene mails gehad van uitzendbureaus en andere bemiddelaars of ik bijna ben afgestudeerd en niet op zoek ben naar een baan. Is er zo'n tekort aan arbeidskrachten?
Hoe komen ze aan jouw e-mailadres dan?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:41 schreef Reya het volgende:
[..]
Goed idee.
Ik heb me ooit eens ingeschreven bij een uitzendbureau, daar heb ik tzt niets mee gedaan, maar nu heeft men blijkbaar de onderkant van de stapel weer bereikt en krijg ik een stortvloed aan mails in mijn mailbox.quote:
Als je ze vraagt om ermee te stoppen zijn ze verplicht om daar aan te voldoen in ieder geval.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:51 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik heb me ooit eens ingeschreven bij een uitzendbureau, daar heb ik tzt niets mee gedaan, maar nu heeft men blijkbaar de onderkant van de stapel weer bereikt en krijg ik een stortvloed aan mails in mijn mailbox.
Ik wacht nog maar even; ik heb de komende paar maanden toch niet zoveel te doen.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:53 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Als je ze vraagt om ermee te stoppen zijn ze verplicht om daar aan te voldoen in ieder geval.
Ik heb hem een keer gezien, over de gratis hype, en dat was heel goed. Ongelooflijk dat andersdenkenden er weer uitgefilterd worden.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:32 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Dat wilde ik hier net posten.
Ik heb een paar columns van die kerel bekeken; hij is gewoon een enorme prutser en een jankbek nu ook.
Van mij mag er wel een nieuwe 'rechtse"columnist komen.
Wrijf het even inquote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:42 schreef Reya het volgende:
Twee uur en veertien minuten.
nu.nlquote:AMSTERDAM - Rokers kunnen binnenkort veel minder schadelijke sigaretten opsteken. Dat stellen Belgische wetenschappers. Zij zijn er naar eigen zeggen in geslaagd een veiliger substantie voor een alternatieve sigaret te produceren.
De negatieve effecten van meeroken verdwijnen totaal, lichten onderzoekers van de Katholieke Universiteit Leuven toe. Verder zou in de alternatieve sigaret minstens zeventig procent minder nicotine zitten dan in normale.
De damp die de nieuwe sigaret produceert, bevat geen giftige stoffen voor de roker en zijn omgeving, stellen de onderzoekers. Ook zouden de sigaretten veel goedkoper zijn te maken dan traditionele exemplaren.
Kruiden
Ze zouden de roker lichamelijk en geestelijk kunnen bieden wat hij wil. Smaak en aroma zouden hetzelfde zijn. Details willen de Belgen niet geven. Zo beantwoorden ze de vraag of hun sigaret tabak bevat niet. Wel zeggen ze dat er geen kruiden in zitten.
Vrijdag wordt wat de Belgen een wereldprimeur noemen gepresenteerd. Spoedig daarna komt de sigaret in België op de markt, zegt een woordvoerder. Daarna zijn Nederland en Luxemburg aan de beurt. Volgens de woordvoerder komt de alternatieve sigaret ook in Frankrijk, Spanje, Rusland en China op de markt.
Out-of-the-box thinking is da bomb. Verder vind ik hem gewoon matig. Waarom gaat Wilders niet een column doen?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:58 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik heb hem een keer gezien, over de gratis hype, en dat was heel goed. Ongelooflijk dat andersdenkenden er weer uitgefilterd worden.
Out-of-the-box thinking is managementtaal, verder niks.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:47 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Out-of-the-box thinking is da bomb. Verder vind ik hem gewoon matig. Waarom gaat Wilders niet een column doen?
Het is andersdenken in managementtaal.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 14:19 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Out-of-the-box thinking is managementtaal, verder niks.
Rutte is het zat om de eigen vuile was buiten te hangen zie ik. Zijn macht is groeiende, dat moet hij aan zijn likdoorns hebben gevoeldquote:Oppositie kraakt beleidsprogramma kabinet
ANP
DEN HAAG - De oppositiepartijen in de Tweede Kamer hebben dinsdag het beleidsprogramma van het nieuwe kabinet bekritiseerd.
Volgens VVD-leider Mark Rutte is de invloed van de SP op het vierde kabinet-Balkenende enorm. Deze partij houdt het kabinet in zijn greep. Dat geldt vooral voor de PvdA, die bang is voor electorale concurrentie van de SP, maar indirect ook voor het CDA en de ChristenUnie. Daardoor is er sprake van een links kabinet.
VVD kraakt financieel beleid
De VVD-leider vindt dat het kabinet bij belangrijke onderwerpen de keuzes uit de weg gaat. Zo is het onduidelijk hoe het de vacatures in de zorg en het onderwijs gaat aanpakken of de wachtlijsten voor de kinderopvang gaat oplossen. Ook steekt het kabinet ‘nul euro’ extra in wegen en spoor. Rutte lanceerde het plan om pensioenfondsen mee te laten investeren in het verbeteren van het wegennet.
Felle kritiek had de VVD-leider op het financiële beleid van het kabinet. In tijdens van economische hoogconjuctuur zou het er alles aan moeten doen om het financieringstekort weg te werken, maar in werkelijkheid laat het het tekort oplopen. ‘De zon schijnt, het dak is stuk en Balkenende en de zijnen liggen in de tuin te zonnen.’
CDA: zorg over nieuwe woningen en probleemwijken
CDA-fractievoorzitter Pieter van Geel vindt dat Rutte ‘fabeltjes’ vertelt over het financiële beleid van het kabinet. Volgens Van Geel is het financiële beleid degelijk, gebaseerd op een realistische economische groei en koersend op een begrotingsoverschot van 1 procent in 2011. Daarnaast is er pas in het tweede deel van de kabinetsperiode sprake van lastenverlichting.
In zijn bijdrage aan het debat uitte Van Geel zijn zorgen over het achterblijven van de bouw van nieuwe woningen. Volgens hem moet het kabinet veel meer doen om de ambitieuze doelstelling van 80.000 tot 100.000 nieuwe huizen per jaar waar te kunnen maken. Van Geel zei teleurgesteld te zijn dat in het beleidsprogramma niets staat over starters op de woningmarkt. Ook over de aanpak van probleemwijken toonde de CDA-fractievoorzitter zijn zorgen. In het beleidsprogramma is het geld voor de verbetering van de veertig probleemwijken nog niet ingevuld. ‘Dat bevalt mij ook niet’, aldus Van Geel.
SP: geen verlening Afghanistan
De SP heeft in het debat over het beleidsprogramma van het kabinet de PvdA uitgedaagd de uitspraak waar te maken dat die partij ‘de randen van het regeerakkoord’ zal opzoeken. ‘Welke voorstellen van de SP steunt u?’ vroeg SP-Tweede Kamerlid Agnes Kant aan PvdA-fractievoorzitter Jacques Tichelaar. De SP vroeg om steun van de PvdA om de marktwerking in de publieke sector, met name in ziekenhuizen en thuiszorg een halt toe te roepen.
De SP keerde zich in het marathondebat tegen verlenging van de ‘onmogelijke’ missie in Afghanistan. Kant had ook geen goed woord over versoepeling van het ontslagrecht.
Wilders vindt beleidsprogramma bagger
Fractieleider Geert Wilders van de PVV vindt het beleidsprogramma van het kabinet ‘bagger’ en ‘drie keer niets’. Hij sprak dinsdag in het debat van ‘een klef boekje’ en ‘een PR-show om de leegte te verhullen’. V olgens Wilders heeft het kabinet geen oog voor wat er bij de gewone man en vrouw leeft en maakt het de kloof met de kiezer alleen maar groter. Wilders mist in het beleidsprogramma vooral aandacht voor lastenverlichting, misdaadbestrijding en de ‘islamisering’ van Nederland.
Wilders wees erop dat woorden als ‘islam’ of ‘islamisering’ geen enkele maal voorkomen in het beleidsprogramma. Het lijkt volgens hem of dit stuk is geschreven voor het Nederland van 1960. ‘Een totale ontkenning van de realiteit.’ Wilders wond zich bijzonder op over het gedwongen vertrek van de rechtse columnist Joshua Livestro bij de tv-rubriek Buitenhof. Dat is volgens hem ‘een ultralinks zwetsprogramma’. Wat de PVV betreft krijgt de publieke omroep (‘een links zootje’) geen cent meer van de overheid.
GroenLinks: milieuvervuiling gaat door
Onder het kabinet van CDA, PvdA en ChristenUnie gaat de vervuiling van het milieu gewoon door. Dat betoogde GroenLinks-leider Femke Halsema. Ze wees op de uitbreiding van luchthaven Schiphol, het uitstel van de kilometerheffing, meer asfalt en nieuwe kolencentrales. Uit onvrede over de volgens GroenLinks vage doelstellingen en het gebrek aan daadkracht in het beleidsprogramma, presenteerde de partij dinsdag een alternatief plan.
Daarin staan voorstellen om onder meer milieuvervuiling tegen te gaan, zoals hogere milieubelasting, meer geld voor het openbaar vervoer en stimulering van duurzame energie.
ChristenUnie: vasthouden aan kilometerheffing
De ChristenUnie wil niet dat het rekeningrijden op de lange baan wordt geschoven. Fractievoorzitter Arie Slob zei dinsdag in het debat over het beleidsprogramma vast te willen houden aan de afgesproken invoeringstermijn. Volgens hem heeft het kabinet nog niet aangetoond dat snelle invoering niet mogelijk is. Slob wil ook dat het kabinet ‘concreet beleid’ over duurzaamheid gepaard laat gaan met een ‘concreet tijdspad, met een jaarlijkse doelstelling’.
PvdA verdedigt honderd-dagentijd
PvdA-fractievoorzitter Jacques Tichelaar vindt het maar ‘ketelmuziek’ als zou de coalitie van CDA, PvdA en ChristenUnie tijdens haar eerste honderd dagen niet geregeerd hebben. ‘Als er iets is dat deze regering heeft laten zien, is dat er geluisterd kan worden én gepresteerd’, zei Tichelaar dinsdag tijdens het debat in de Tweede Kamer over het beleidsprogramma, de vorige week gepresenteerde uitwerking van het regeerakkoord.
Als voorbeelden noemde Tichelaar het generaal pardon, het aanwijzen van veertig probleemwijken en het bestuursakkoord met de gemeenten over decentralisatie. De zoektocht naar draagvlak is volgens de PvdA'er de ‘werkelijke omslag’ van het huidige kabinet in vergelijking met vorige. Daarnaast zijn er grote ambities op het gebied van milieu, het verminderen van de criminaliteit en het vergroten van de arbeidsparticipatie.
Bijgewerkt 16:06 19 juni 2007
Gepubliceerd 16:04 19 juni 2007
Dit wil ik zien.quote:Fractieleider Geert Wilders van de PVV vindt het beleidsprogramma van het kabinet ‘bagger’ en ‘drie keer niets’. Hij sprak dinsdag in het debat van ‘een klef boekje’ en ‘een PR-show om de leegte te verhullen’. V olgens Wilders heeft het kabinet geen oog voor wat er bij de gewone man en vrouw leeft en maakt het de kloof met de kiezer alleen maar groter. Wilders mist in het beleidsprogramma vooral aandacht voor lastenverlichting, misdaadbestrijding en de ‘islamisering’ van Nederland.
Wilders wees erop dat woorden als ‘islam’ of ‘islamisering’ geen enkele maal voorkomen in het beleidsprogramma. Het lijkt volgens hem of dit stuk is geschreven voor het Nederland van 1960. ‘Een totale ontkenning van de realiteit.’ Wilders wond zich bijzonder op over het gedwongen vertrek van de rechtse columnist Joshua Livestro bij de tv-rubriek Buitenhof. Dat is volgens hem ‘een ultralinks zwetsprogramma’. Wat de PVV betreft krijgt de publieke omroep (‘een links zootje’) geen cent meer van de overheid.
Over theater gesproken.quote:
Moehahhahahahahaha, whahahahahaha, hoeoeoeoeoeoeoe hoeoe hoeooequote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Deense rel om radicale moslimkleuterschool
Bedankt voor deze verrijking mensen
Is Rushdie eigenlijk wel zo geweldig en het ridderzijn waard? Ik heb alleen dat Nederlandse boekenweekgeschenk gelezen, wat wel oké was, maar.... tsja...quote:Op dinsdag 19 juni 2007 18:29 schreef DrWolffenstein het volgende:
Pakistan wil Salman Rushdie ontridderen
Jezus, de Renaissance is echt iets wat andere mensen is overkomen.
je beschrijft exact mn boekenkastquote:Op dinsdag 19 juni 2007 11:20 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Dat zijn de verkeerde prioriteiten. Dit wezen gaat eerst op de hoofdletters van Duitse literatuur af, hierna volgen de mythen uit de Oudheid en als daarna de filosofie. Hij houdt voornamelijk van epistemologie
http://blogs.abcnews.com/theblotter/2007/06/exclusive_suici.htmlquote:Large teams of newly trained suicide bombers are being sent to the United States and Europe, according to evidence contained on a new videotape obtained by the Blotter on ABCNews.com.
Teams assigned to carry out attacks in the United States, Canada, Great Britain and Germany were introduced at an al Qaeda/Taliban training camp graduation ceremony held June 9.
A Pakistani journalist was invited to attend and take pictures as some 300 recruits, including boys as young as 12, were supposedly sent off on their suicide missions.
Ik begrijp eigenlijk ook niet zo goed wat Rusdie met Engeland te maken heeft op een manier dat hij het verdiende geridderd te worden. Maar het maakt de moslims boos, dus het is wel prima.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 18:57 schreef Monidique het volgende:
[..]
Is Rushdie eigenlijk wel zo geweldig en het ridderzijn waard? Ik heb alleen dat Nederlandse boekenweekgeschenk gelezen, wat wel oké was, maar.... tsja...
http://www.nos.nl/nos/art(...)1C7B2754DFEA699.htmlquote:Het Vaticaan heeft tien geboden voor automobilisten gepresenteerd, onder de titel Richtlijnen voor de Geestelijke Zorg op de Weg. Daarin staat onder meer: Gij zult zich aan de maximumsnelheid houden, Gij zult een auto niet als een object van verheerlijking beschouwen of hem gebruiken als een plaats van zonde.
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 20:07 schreef zakjapannertje het volgende:
het Vaticaan heeft de zomervakantie ook al in de bol:
[..]
http://www.nos.nl/nos/art(...)1C7B2754DFEA699.html
Bron: NU.nlquote:Wall Street shuffle
Uitgegeven: 19 juni 2007 11:20
Door Hans Jager van Blikopdebeurs.com
Amerikaanse beleggers kijken met een vergrootglas naar inflatiecijfers. Die moeten immers bevestigen dat de rente laag blijft en aandelenkoersen hoog. En als de cijfers tegenvallen, dan passen we ze desnoods aan. Do the Wall Street shuffle!
De AEX index steeg vorige week met 3,2 procent en ook Amerikaanse indices eindigden in het groen. Opmerkelijk, want zowel de Amerikaanse index voor producentenprijzen (PPI) als consumentenprijzen (CPI) stegen veel sneller dan verwacht. Respectievelijk met 0,9 procent en 0,7 procent over de maand mei. Oei, daar gaat het Goldilocks rentescenario...
'Inflatie light'
Als we de komende 12 maanden deze lijn doortrekken dan komt de inflatie uit op 8 tot 10 procent. Maar die boodschap wil niemand horen, dus focussen beleggers zich nu op de zgn. 'kerninflatie'. Dat is een soort 'inflatie light', geschoond voor energie en voedingsmiddelen. En, hoera, dan stijgen de producentenprijzen met slechts 0,2 procent en consumentenprijzen met een verwaarloosbare 0,1 procent.
Laat het nu net de energie- en voedingsmiddelenprijzen zijn die de laatste maanden omhoog schieten. Voedselprijzen zijn deels seizoensgebonden, zult u wellicht tegenwerpen. Het gezaghebbende Breakingviews.com wijst echter op de structureel groeiende ethanolproductie en toenemende voedselimporten door China en India, die voor recordprijzen voor maïs en tarwe hebben gezorgd.
Realiteitszin
En wat energieprijzen betreft, de olieproductie zal in de komende jaren steeds meer moeite hebben de stijgende mondiale vraag bij te benen. Ondertussen vlakt de Amerikaanse economische groei af en daalt het consumentenvertrouwen. Inflatiecijfers zonder energie en voeding is als een huis zonder dak, auto zonder motor, beurs zonder aandelen of beleggers zonder realiteitszin.
Ze is toch Amerikaans?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 20:21 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Pb, je moet je beperken tot lekkere wijven.
Hij is volgens mij vooral echt te achterlijk om een goed verhaal te houden. Als een column een standaard zapmoment wordt houdt het snel op natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:24 schreef pberends het volgende:
Buitenhof ontslaat 'te rechtse' columnist
Met een beetje geluk een columnist van de PvdA als vervanger!
Heb enkel twee bijzonder tenenkrommende columns van hem gezien. Hij stukken slechter in gespeeld grappig zijn dan Plasterkquote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:58 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik heb hem een keer gezien, over de gratis hype, en dat was heel goed. Ongelooflijk dat andersdenkenden er weer uitgefilterd worden.
http://www.vrtnieuws.net/(...)enland/070619_gierenquote:Vale gieren laten vleesontbijt liggen
di 19/06/07 - De dertig vale gieren, die vannacht in Ninove hebben overnacht, zijn weer vertrokken. Het smakelijke ontbijt van 200 kilo varkensvlees hebben ze laten liggen.
Vogelbescherming Vlaanderen had vanmorgen bij het krieken van de dag zo'n 200 kilo slachtafval verspreid in een weide aan het Neigembos waar de dertig gieren hebben overnacht.
De vale gieren zijn eergisteravond in ons land neergestreken. Ze leven voornamelijk in de Spaanse Pyreneeën, maar daar vinden ze geen voedsel meer. De vale gier is een aaseter en eet dus alleen dood vlees.
Door een nieuwe wet mogen de Spaanse landbouwers de dode karkassen van hun vee niet langer op hun akkers laten liggen voor de gieren.
Uitgehongerd zijn de dieren dan noordwaarts gekeerd op zoek naar voedsel. Eergisteren is een kolonie van 96 gieren in ons land neergestreken. Gisterochtend zijn ze richting Nederland vertrokken.
Een deel van hen is in Nederland gebleven, maar ongeveer dertig gieren zijn gisteravond al teruggekeerd naar België en zijn blijven slapen in het Neigembos in Ninove.
"Afval in de wei mag niet"
"De gieren moeten terug naar de Spaanse Pyreneeën, want dat is hun natuurlijke habitat", zegt Jan Rodts van Vogelbescherming Vlaanderen.
"We hebben 200 kilo vlees gelegd, niet om de gieren te voederen of te lokken, maar om hen weer de energie te geven om de tocht van 2.000 kilometer naar Spanje te kunnen ondernemen."
Vogelbescherming Vlaanderen hoopte dat de vale gieren het varkensvlees zouden ontdekken en zichzelf zouden sterken voor de weg terug. Maar de gieren lieten het vlees dus links liggen.
Vlaams minister van Milieu Kris Peeters (CD&V) heeft vanmorgen overlegd met enkele experts over de voederbeurt. Vanaf nu mogen de gieren niet meer gevoederd worden met vlees. "Dat is wettelijk verboden", zegt Peeters. De verschillende administraties zullen in het oog houden dat het verbod wordt gerespecteerd.
Volgens de experts zijn de gieren fit genoeg om tot in Spanje te vliegen. Vanmorgen is wel een verzwakte vale gier gevonden.
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 20:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hij is volgens mij vooral echt te achterlijk om een goed verhaal te houden. Als een column een standaard zapmoment wordt houdt het snel op natuurlijk.
Die van desanne (dat is dat blonde wichie toch?) zap ik weg. heeft niets met politieke voorkeur te maken naar een goede column luister ik graag.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:15 schreef pberends het volgende:
[..]!
Alsof die columns van Desanne geen zapmomenten zijn.
Overigens laat je je politieke mening wel duidelijk doorklinken door uberhaupt te zeggen dat het zapmomenten zijn.
Helaas voor jou zijn Mao en Marx overleden. Maar toen hadden ze toch geen tv.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die van desanne (dat is dat blonde wichie toch?) zap ik weg. heeft niets met politieke voorkeur te maken naar een goede column luister ik graag.
Propagada op het grote witte scherm werkt dan ook veel beter.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:22 schreef pberends het volgende:
[..]
Helaas voor jou zijn Mao en Marx overleden. Maar toen hadden ze toch geen tv.
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Propagada op het grote witte scherm werkt dan ook veel beter.
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 @ 21:30 schreef Longmen het volgende:
volgens mij niet, heb het niet gezien trouwens, was die docu eigenlijk al niet eerder geweest?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:53 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Geen zin om te zoeken... Heeft iemand gister nog een topic geopend over Tegenlicht met DeSoto?
Onder welke steen zat jij?quote:
Weet niet of het eerder was geweest .. ik kijk niet zo vaak tegenlicht.. Ik had dus in ieder geval nog niet eerder gezien.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:07 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
volgens mij niet, heb het niet gezien trouwens, was die docu eigenlijk al niet eerder geweest?
Bijna een maand of zo.quote:
De vraag blijft: "Zou je haar doen?"quote:
Daar is wel 8 bier voor nodig.quote:
Zo snel dronken?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:18 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Daar is wel 8 bier voor nodig.
enerzijds.quote:
http://www.nos.nl/nosjournaal/columns/newdelhi/index.htmlquote:Een eenzame verjaardag in Birma 19-06-07
Correspondent Wilma van der Maten houdt een weblog bij vanuit haar standplaats New Delhi in India.
Een eenzame verjaardag in Birma
New Delhi, 19 juni - In haar villa aan het meer van Rangoon viert 'the Lady', zoals ze door haar landgenoten liefkozend wordt genoemd, vandaag haar 62ste verjaardag.
Groot feest zal het voor de wettelijk gekozen Aung San Suu Kyi in Birma niet worden. Vandaag houden de militairen de Nobelprijswinnares precies elf jaar en 238 dagen onder huisarrest.
Verjaardagskaarten of telefoontjes zal ze niet ontvangen. Ook niet van haar twee zonen en kleinkinderen die in het buitenland wonen. Haar post wordt onderschept en de telefoonlijn is al jaren afgesloten. De enige die Suu Kyi zo nu en dan nog mag bezoeken is een dokter. Verder is ze alleen.
De laatste keer dat ze haar familie zag, is al weer jaren geleden. Dat was vlak na de dood van haar echtgenoot. Ze was niet bij zijn begrafenis in Engeland uit angst Birma nooit meer in te komen. Toen ze voor het eerst haar kleinzoon in haar armen mocht sluiten, wilde ze hem niet echt knuffelen.
Het bezoek kwam tussen twee huisarresten. "Er zitten zoveel moeders en grootouders in de gevangenis. Ik wil geen bevoorrechte positie", zou ze tegen de toenmalige VN-gezant voor Birma Razali Ismail hebben gezegd. Het regime gaf hem twee keer toestemming haar te bezoeken.
Razali was erg onder de indruk van haar. "Een geweldige patriot. Een sterke vrouw. Enorm toegewijd", vertelde Razali Ismail me tijdens een interview in de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur.
Maar hij maakt zich grote zorgen om haar. "Hoe kan een vrouw al zolang geïsoleerd leven. Zo eenzaam en zo verlaten. Hoe lang kan ze die strijd nog aan. Wat doet het met haar lichaam en haar geest", vroeg hij zich bedroefd af.
De wereld is Aung San Suu Kyi vergeten. De dochter van de onafhankelijkheidsstrijder Aung San trouwde ooit met een Brit en werd een huisvrouw, een moeder in Engeland. Tot haar eigen moeder ziek werd en ze terugkeerde naar Birma om haar tot haar dood te verzorgen.
Het waren de roerige jaren tachtig in Birma. Suu Kyi kwam in bloedige studentendemonstraties terecht. Meer dan 3.000 mensen werden doodgeschoten. Voor ze het wist werd ze de oppositieleidster en sprak ze als een echte dochter van haar vader bevlogen haar aanhangers toe.
In 1990 won ze met overweldigende meerderheid de verkiezingen. De militairen schoven haar en haar partij bruut opzij. Birma ontwikkelde zich voor de ogen van de wereld tot een van de meest onderdrukkende regimes van de wereld. Duizenden politieke gevangenen zitten vast, zonder proces.
Birma is een van de mooiste landen van Azië. Met misschien wel de vriendelijkste bevolking van de wereld. De VS hebben nog een paar keer geroepen dat de militairen de macht moeten teruggeven aan Suu Kyi en haar partij.
Maar de generaals lachen de VS uit. Er is geen meerderheid in de VN om het militaire regime werkelijk te isoleren. Landen als China, Rusland en India stemden onlangs nog tegen een VN-resolutie om de generaals van Birma te veroordelen.
Het trio doet veel te goede zaken met het land. De Indiase minister van Buitenlandse Zaken vindt de 'machtsstrijd' tussen de militairen en Aung San Suu kyi een binnenlandse aangelegenheid.
Vorige maand werd het huisarrest van Suu Kyi opnieuw met een half jaar verlengd. Grote kans dat de Nobelprijswinnares volgend jaar weer in alle eenzaamheid haar verjaardag 'viert'.
Ik vind het wel een leuk idee.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:35 schreef Boze_Appel het volgende:
Zomaar uit het niets, is een nieuwe POL-meet geen leuk idee ... de vorige en enige die ik mee kon maken heb ik gemist
het is iets gecompliceerder:quote:Op woensdag 20 juni 2007 00:27 schreef Napalm het volgende:
birma bestaat al 20 jaar niet meer. Myanmar
http://en.wikipedia.org/wiki/Myanmar#Etymologyquote:In 1989, the military junta officially changed the English version of its name from Burma to Myanmar, along with changes to the English versions of many place names in the country, such as its former capital city from Rangoon to Yangon. However, the official name of the country in the Burmese language, Myanma, did not change. Within the Burmese language, Myanma is the written, literary name of the country, while Bama (from which "Burma" derives) is the oral, colloquial name.
The renaming proved to be politically controversial. Burmese opposition groups continue to use the name "Burma" since they do not recognize the legitimacy of the ruling military government nor its authority to rename the country. Some western governments, namely those of the United States, Australia, Ireland, and Britain, continue to use "Burma", while the European Union uses "Burma/Myanmar" as an alternative. The United Nations uses "Myanmar".
Ik vraag me dan elke keer weer af: "Wie weet zoiets in godsnaam en wie van die mensen denkt van: 'Hey, laat ik het eens op wikipedia zetten!'"quote:Op woensdag 20 juni 2007 01:08 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
het is iets gecompliceerder:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Myanmar#Etymology
Lelijke sjacho kop.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:31 schreef sizzler het volgende:
[..]
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/images/vanlubavoorpritt.html
Mwoah
Vrijheid blijheid, ik vind het niks, daar ben ik nu wel achter.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:35 schreef Boze_Appel het volgende:
Zomaar uit het niets, is een nieuwe POL-meet geen leuk idee ... de vorige en enige die ik mee kon maken heb ik gemist
De vorige Pol-meet was nog maar vier maanden geleden. Meets moet je met mate doenquote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:35 schreef Boze_Appel het volgende:
Die Geert.quote:Dit kabinet is na honderd dagen al wereldkampioen in het wegredeneren van wezenlijke problemen in de Nederlandse samenleving. Zo is het integratieprobleem nu een volkshuisvestingkwestie en denkt de minister van Wonen, Wijken en Integratie zogenaamde ‘aandachtswijken’ in ‘prachtwijken’ te kunnen omtoveren met een likje verf en wat extra jeugdhonken. Alsof Mohammed Bouyeri de moord op Theo van Gogh niet gepleegd zou hebben als zijn kozijnen een extra keer geschilderd zouden zijn.
quote:
quote:Voorzitter, onlangs las ik het ongelooflijke bericht over een man die na zo’n twintig jaar uit een coma ontwaakte. Na twintig jaar werd hij wakker en schrok zich rot. Alles dat hij had gekend bleek veranderd. Niets van zijn vertrouwde wereld was hetzelfde, niets was herkenbaar.
Ook wie twintig jaar niet in Nederland is geweest, kent het land niet meer terug. Ons onderwijs is achteruitgehold, één op de drie mensen die van zorg afhankelijk zijn, is ondervoed, onze steden en dorpen zijn toneel van multicultureel geweld, eerwraak, hoofddoekjes, satellietschotels, burka’s. Kinderen van twaalf die zich in een coma zuipen. Marokkanen in de bijstand mogen 13 weken per jaar op vakantie naar Marokko. De misdaad is geëxplodeerd en Nederlanders betalen zich blauw aan belastingen en premies. Dat is Nederland nu.
De vraag is: hoe zal dat zijn over twintig jaar? Is Nederland verder achteruitgehold of hebben we gezegd: nee, genoeg is genoeg! Hoe ziet Nederland er in 2027 uit? In wat voor land leven wij dan?
Het is geen suikergoed.quote:Op woensdag 20 juni 2007 09:52 schreef Fastmatti het volgende:
Owja, wel met slotjes strooien en dan zelf knipsels hier plaatsen
quote:We hebben er honderd dagen op gewacht. En het resultaat is beschamend. Zeven maanden na de verkiezingen komt het kabinet met drie keer niets. Met een klef boekje, op glimmend papier met veel gladde foto’s en een pr-show van jewelste om al die leegheid te verhullen.
Ben je ergens blijven steken of is het gelukt?quote:Op woensdag 20 juni 2007 10:34 schreef Reya het volgende:
Wee mij, ik heb getracht de gemeentelijke bureaucratie te doorkluwen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |