Na 10 min. wordt het anders.... Maar goed dat je alleen de eerste 10min. hebt gezienquote:Op zaterdag 23 juni 2007 13:06 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ik heb even de eerste 10 minuten ofzo gezien. Het ziet eruit als de zoveelste theorie over Jezus. Kickje naar WFL?
Wat klopt er dan niet precies?quote:Op zondag 5 augustus 2007 17:14 schreef JelleS het volgende:
Wel een aardige docu. Probleem met dit soort films is dat veel die het kijken er net zo heilig in gaan geloven als degene waar de docu kritiek op geeft.
Van die hele 9/11 docu klopt geen flikker, en veel van die elementen worden hierin overgenomen. Zonde, want deel 1 is best goed. Alleen ook daar zitten weer foute redeneringen in.
Ik vraag me dus ook af of dit nog te stoppen is. En ik ben t met je eens dat de meesten te dom zullen zijn om dit te snappen. Eigenlijk hoef je alleen maar te snappen dat "macht" de neiging heeft zichzelf te concentreren in 1 punt. Als je dat in ziet, ben je al een heel eind.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 12:02 schreef SikFok het volgende:
Op piratebay staat ie ook.
Dit komt natuurlijk over als: heb je weer zon docu... Vraag je zelf af waarom.
Weinigen zullen dit geloven, omdat ze er te dom, kortzichtig voor zijn (NOFI!), human nature... (ignorance is bliss). Denk niet dat dit alles (zie docu) te stoppen is.
Have a nice life.
Jup, al is er maar één van de drie daadwerkelijk neergehaald dan nog komt de vraag 'hoe?' en 'wie?' naar boven.quote:Op zondag 5 augustus 2007 19:54 schreef Faxie het volgende:
Niet opgeblazen.... maar hoe kan dat Building 7 verhaal dan verklaard worden. Waarom stortte die dan in? En ook de manier waarop is inderdaad vreemd.... vanuit het midden....
Die is wel opgeblazen ja. En dat is heel onduidelijk. Maar dat wil nog niet zeggen dat het een inside job is.quote:Op zondag 5 augustus 2007 19:54 schreef Faxie het volgende:
Niet opgeblazen.... maar hoe kan dat Building 7 verhaal dan verklaard worden. Waarom stortte die dan in? En ook de manier waarop is inderdaad vreemd.... vanuit het midden....
Maar kun je het uitsluiten? Nog niet zo heel lang geleden wist Hitler miljoenen mensen te brainwashen en ondertussen met zijn elite zn kwade plannen uit te voeren en dit aardig geheim te houden van zijn eigen bevolking.quote:Op zondag 5 augustus 2007 19:45 schreef JelleS het volgende:
De conclusie gaat ook weer veels te ver, zonder het echt te onderbouwen.
??quote:Op zondag 5 augustus 2007 19:59 schreef JelleS het volgende:
[..]
Die is wel opgeblazen ja. En dat is heel onduidelijk. Maar dat wil nog niet zeggen dat het een inside job is.
Ze hebben gebouw 7 volgestopt met explosieven en gewacht tot een terroristische organisatie vliegtuigen ging kapen om de TwinTowers binnen te vliegen?quote:Op zondag 5 augustus 2007 19:59 schreef JelleS het volgende:
[..]
Die is wel opgeblazen ja. En dat is heel onduidelijk. Maar dat wil nog niet zeggen dat het een inside job is.
Heel goed punt. Ik kijk dan ook eigenlijk gewoon geen journaal meer of ik kijk met het idee dat ik er een korrel of een hele vlakte aan zout bij moet nemen. Te veel mensen die het nieuws als leidraad nemen van de dagelijkse realiteit.quote:Op zondag 5 augustus 2007 20:01 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Verder merk ik aan mezelf dat ik me ook wel eens gebrainwashed voel. Soms heb ik langere periodes waarin ik geen tv kijk en geen nieuws lees. Ik voel me dan eigenlijk gelijk een stuk positiever en helderder. En dan ben ik nog een vrij intelligente jongen.
Wie heeft het hier over geloven? Dit heeft voor mij meer te maken met het verbreden van je perspectief. Dit is niet direct de waarheid omdat het wordt gezegd in een filmpje.quote:Op zondag 5 augustus 2007 20:09 schreef JelleS het volgende:
Als vrij intelligente jongen zou je beter moeten weten. De Amerikaanse overheid zou het kunnen opblazen omdat er gevoelige info ligt, maar dat wil nog niet betekenen dat ze zelf die vlietuigen erin hebben gevlogen.
De media manipuleert, en de alle grote mainstream media zijn in handen van maar een paar machtige mannen. Maar deze documentaire manipuleert net zo goed. Ik vertrouw de Amerikaanse overheid ook niet, maar dat betekent nog niet dat ik daarom meteen elke idioot die een filmpje op het internet zet met deels goede en deels onjuiste informatie zet, wel meteen geloof.
Jup, en aan de andere kant; een grote wereldgemeenschap is hoe dan ook de logische volgende stap in deze wereld. Wat mij betreft gaan eventuele achterliggende krachten lekker hun gang en leggen ze het grondwerk neer qua één regering en daarna ( met pijn en moeite wellicht ) komt er uiteindelijk een opstand bij de bevolking omdat de restricties net iets te ver zijn doorgevoerd door de overbloated ego's die de touwtjes tot dan toe in handen hebben gehad en met een beetje geluk kunnen we verder boorduren maar dan met een eerlijke en transparante regering. Wie weet? Ik heb in ieder geval wel het idee dat de massa een breekpunt heeft die zal worden overschreden met alle gevolgen van dien.quote:Op zondag 5 augustus 2007 20:27 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Verder denk ik ook dat het voor de alledaagse burger allemaal moeilijk te bevatten is dit. In onze dagelijkse leventjes hebben we het al moeilijk met "onze controle".
Dat er dan mensen zijn die enorm machtig zijn en ontzettend veel controle kunnen uitoefenen, is dan gewoon moeilijk te bevatten.
Het gedeelte over geloof geeft in de eerste plaats aan dat het spel "hoe hou ik de massa onder controle" al heel oud is en niet is begonnen rond of na de wereldoorlogen.quote:Op maandag 6 augustus 2007 22:49 schreef BobRooney het volgende:
Heb het zelf ook gekeken, eerste gedeelte over geloof vond ik niet zo intresting. De rest vond ik eigelijk ontzettend boeiend.
quote:Op maandag 6 augustus 2007 23:29 schreef Hugo- het volgende:
Ik ga de docu zo ook even kijken, hij staat nu op 10 minuten maar ik begrijp dat hij dan pas echt begint. Overigens valt het me wel een beetje op dat figuren zoals Probably_on_pcp heel hard roepen, als je dit niet gelooft dan ben je te dom om het te bevatten. Ik vind dat dat weer op religie begint te lijken.
BNW eerder, denk ikquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 08:51 schreef yvonne het volgende:
Kan dit niet beter naar TRU ofzo?
Ik zit nu op 26 minuten, man oh man oh man.
Ja, dat laatste dus, hoe krijg je het bijelkaar!quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 09:40 schreef jogy het volgende:
[..]
BNW eerder, denk ik. Alleen het eindstukje is wel een beetje TRUtherig, dat dan weer wel. Maar in wat voor een manier vind je het 'man oh man oh man' eigenlijk? Het staat zo wijdopen voor interpretatie dat het niet leuk meer is
.
Oh dat is zeker een goede instelling waar je ook ingelooft. Ik zie genoeg mensen alle kanten van het spectrum zich zo gedragen. Best spijtig.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 09:58 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja, dat laatste dus, hoe krijg je het bijelkaar!
En dat ik me steeds meer ga verbazen hoe makkelijk mensen iets meteen na één keer geloven.
Zo vaak, geen "Oh ja, is dat zo, dat ga ik onderzoeken, of navragen, of me in verdiepen" Nee, wat je ziet, hoort, is waar, meteen.
Ik ben dolblij dat wetenschappers, ik hoop studenten enzulks, dat niet doen.
"Piet zegt dat 6+6 =876
Dat heeft hij zelf gezegd, gehoord, gezien"
De aarde is vierkant, want Trees zegt het![]()
Excuses, SikFok zei het.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 05:35 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
![]()
Dat is idd precies wat ik riep![]()
Want jij was erbij en weet zeker dat dit niet het geval is? Je kan ook je kop in het zand steken, heeft net zoveel zin.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 10:02 schreef nietzman het volgende:
Zodra er weer iemand begint te huilen dat building 7 gecontroleerd naar beneden zou zijn gehaald zou een topic automatisch verplaatst moeten worden. Hophop.
Helemaal mee eens. De amerikaanse regering kan ons wel wijs maken dat ze door Al-qaida zijn aangevallen en Al Gore kan wel zeggen dat we met z'n allen gaan verdrinken, maar ik geloof dat natuurlijk niet zo maar.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 09:58 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja, dat laatste dus, hoe krijg je het bijelkaar!
En dat ik me steeds meer ga verbazen hoe makkelijk mensen iets meteen na één keer geloven.
Zo vaak, geen "Oh ja, is dat zo, dat ga ik onderzoeken, of navragen, of me in verdiepen" Nee, wat je ziet, hoort, is waar, meteen.
Ik ben dolblij dat wetenschappers, ik hoop studenten enzulks, dat niet doen.
"Piet zegt dat 6+6 =876
Dat heeft hij zelf gezegd, gehoord, gezien"
De aarde is vierkant, want Trees zegt het
quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 10:02 schreef nietzman het volgende:
Zodra er weer iemand begint te huilen dat building 7 gecontroleerd naar beneden zou zijn gehaald zou een topic automatisch verplaatst moeten worden. Hophop.
En massale ontkenningen van de feiten in de rest.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:27 schreef Zyggie het volgende:
[..]
. Massale psychoses vinden in TRU en die andere plaats.
En waarom zou een God dan niet kunnen bestaan?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:47 schreef Sisko het volgende:
[..]
Want jij was erbij en weet zeker dat dit niet het geval is? Je kan ook je kop in het zand steken, heeft net zoveel zin.
OT:
bla bla
Welk beroep?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:40 schreef Beauregard het volgende:
Beroepsmatige tvp.
+1quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 02:09 schreef MuKe het volgende:
Ik vond het wel erg jammer dat ze in het 2e deel zo overdreven op de 9/11 toer gingen met veel stukken waar ze geen bewijs voor geven en alleen gedachtenspinsels van de makers lijken, het tast voor mij een beetje de verdere geloofwaardigheid van de docu aan.
Op welke punten dan zoal?quote:Op zondag 12 augustus 2007 15:34 schreef Vagere_Hein het volgende:
Ik vond Zeitgeist op veel punten erg ongeloofwaardig en ononderbouwd. Wat ik wel heel erg frappant vond was dat verhaal over de FED. Ik heb nav Zeitgest de docu the Money Changers gekeken en dat zet een aantal zaken in de geschiedenis wel in een ander perspectief voor me.
Ik weet niet hoe ik hier op moet reageren..maar toch vind ik je reactie wel vreemd. Vraag me aub niet waarom. Maar een feit is dat ik hiet een tvp plaatsquote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:33 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Prima filmpje. Dat het christendom een verkrachting van allemaal andere onzin (en astrologische waarheden natuurlijk) was wist ik al, maar dit legt mooi de details uit. Dat van die Amerikaanse oorlogen was ook al duidelijk voor elk weldenkend mens. Maar dat gedoe over die banken... hoe ga ik dat ooit propageren in de kroeg?
Alsof ze ook in GB bepaalde wetten door wilden voeren, en dus maar voor een situatie moeten zorgen. Maar aangezien ze niet te streng willen zijn voor hun inwoners hebben ze alvast maar de hulp geregeld, met als vermomming een oefening. Zelfde als de VS met 9/11 maar dan wat jaren eerder, wat wetten betreft dan. En zelfs als het allemaal écht terrorisme is (nou ja, dat is het sowieso, ook als de VS er zelf achter zou zitten), dan is het een verdomd makkelijke reden om allerlei nare wetten in te voeren.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 09:55 schreef pberends het volgende:
Interessant was dat er schijnbaar terroristische oefeningen waren op dezelfde tijd en dezelfde stations op het moment van de aanslagen in Londen. Dat is toch wel schokkend. Er is dan hoe dan ook een overheids-connectie of de overheid wist ervan.
quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 02:09 schreef MuKe het volgende:
Je hebt 3 soort mensen die hiernaar kijken:
- De mensen die gelijk alles aannemen wat er wordt gezegd
- De mensen die niet verder kunnen kijken dan hun neus lang is en de hele docu als nonsens beschouwen en
- De mensen die er objectief naar proberen te kijken en misschien zelfs het 1 en ander wat er wordt gezegd onderzoeken ipv gelijk aannemen of afkeuren
Wees aub nummertje 3 en niet gelijk roepen wat er het eerst bij je opkomt. Zeitgeist bevat wel waarheden en bij veel stukken zet het je zeker aan het denken, maar is op sommige stukken te overdreven en vertelt ook soms dingen waar ze geen enkel bewijs voor hebben.
Venezuela.quote:Op zaterdag 8 september 2007 22:16 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Wat zijn die N. Rockefeller eigenlijk als derde doel? We're going to Afghanistan, Iraq... en verder?
Nee hoor. Dat eerste deel was volledig gebasseerd op een gebakken lucht verhaal van de zogenaamde Egyptologen Massey en Acharyah (volgens de website van Zeitgeist ook de bronnen).quote:Op zondag 9 september 2007 16:56 schreef Commensaal het volgende:
In het eerste gedeelte over het christendom zaten nog wel wat valide punten
quote:Op donderdag 13 september 2007 00:57 schreef koningdavid het volgende:
Met droge ogen beweren dat Jezus nooit echt bestaan heeft is, sorry dat ik het zeg, historisch gezien vrij belachelijk.
Als dat uit komt, zou het dan veilig zijn om te stellen dat Zeitgeist richting de waarheid gaat?quote:
dat kan zonder Venezuela ook al.quote:Op donderdag 13 september 2007 09:46 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Als dat uit komt, zou het dan veilig zijn om te stellen dat Zeitgeist richting de waarheid gaat?.
quote:Op donderdag 13 september 2007 11:52 schreef brooklynzoo het volgende:
- Jezus liep over water
- Jezus splitste de zee in twee-en.
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op donderdag 13 september 2007 11:52 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
dat kan zonder Venezuela ook al.
Ik vind de link tussen Jezus en Horus trouwens ijzersterk.
Ik heb zelf nog twee bijbelteksten weten te relateren aan de zon.
Bekijk de foto's hieronder maar en lees er de volgende tekst bij:
- Jezus liep over water
[afbeelding]
[afbeelding]
Daar wordt ook op ingegaan tijdens Zeitgeist. Noah heette die geloof ik.quote:Op donderdag 13 september 2007 12:00 schreef koningdavid het volgende:
[..]
![]()
En Jezus splitste de zee in tweëen? Nee man... Jezus was die gozer met die grote boot met al die dieren enzo!![]()
Haha, op een of andere manier kan het zo bij de Zeitgeist theorie hoor! Top research.quote:Op donderdag 13 september 2007 11:52 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
dat kan zonder Venezuela ook al.
Ik vind de link tussen Jezus en Horus trouwens ijzersterk.
Ik heb zelf nog twee bijbelteksten weten te relateren aan de zon.
Bekijk de foto's hieronder maar en lees er de volgende tekst bij:
- Jezus liep over water
[afbeelding]
[afbeelding]
Nee man! Jezus velde Goliath met de steen! Zoals je hier symbolisch ziet weergegeven in de zon:quote:Op donderdag 13 september 2007 12:00 schreef koningdavid het volgende:
![]()
En Jezus splitste de zee in tweëen? Nee man... Jezus was die gozer met die grote boot met al die dieren enzo!![]()
Het zou er zo in kunnenquote:Op donderdag 13 september 2007 12:05 schreef speknek het volgende:
[..]
Nee man! Jezus velde Goliath met de steen! Zoals je hier symbolisch ziet weergegeven in de zon:
[afbeelding]
Christelijke verkrachting van echte astrologie.
Klopt.quote:Op donderdag 13 september 2007 00:57 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Nee hoor. Dat eerste deel was volledig gebasseerd op een gebakken lucht verhaal van de zogenaamde Egyptologen Massey en Acharyah (volgens de website van Zeitgeist ook de bronnen).
Die 'Jezus Zonnegod'-nonsens is al lang en breed onderuit gehaald, hele belabberde research van de makers van Zeitgeist dat ze dit erin hadden gestopt.
Nou, nee dus. Het is geen docu. Het is een stemmingmakende film in de vorm van een docu.quote:Was verder wel een interessante docu, goed gemaakt sowieso.
quote:Just shut up.
Mmm zou je correspondentie op fok willen zetten?quote:Op maandag 3 december 2007 07:16 schreef koningdavid het volgende:
Ik heb gemaild met een van de mensen achter Zeitgeistthemovie.com vooral over deel 1 van de docu (over Jezus en het christendom).
Geloof mij, die gasten weten echt totaal niet waar ze het over hebben. Allemachtig zeg...
Dat ik ze vierkant heb uitgeluld is duidelijk, getuige de laatste reactie die ik van hen gehad heb:
[..]
![]()
Komt ie...quote:Op maandag 3 december 2007 16:27 schreef Mejoon het volgende:
[..]
Mmm zou je correspondentie op fok willen zetten?
quote:koningdavid op 29 nov:
Zeitgeist is a pretty interesting film, well at least the 2nd and 3rd part is.
Too bad the first part contains so many lies using shady sources like Massey and Acharyah. Believing Jesus is a myth was a popular thing to do in the 1800's, but it's really outdated now pretty much and completely out of touch with what present scholars believe.
quote:Zeitgeistmovie.com op 29 nov:
Jesus is a myth. Buddha and Krishna and even Mithras are still worshiped to this day and he said the same thing about them.
"Who" said the same thing about all of them?
Don't be a fool and study the evidence. Contemporary egyptology depicts Horus entirely different than Zeitgeist (Massey, Acharyah) does. The same goes for Krisha.
Mithras was more influenced by Jesus than vice versa.
Get your facts straight sir, because you're promoting lies.
quote:Zeitgeistmovie.com op 29 nov:
Thats weird because Mitfras was worshiped 600 years before Jesus.
Unlike you, I have studied the evidence. I can list books that say the same thing. And Mithras is 600 years older than Jesus.
The religion he was in, Zoroastian, which origenated in Persia, found it's way into Rome arond the first century CE where it was called the cult of Mithras.
And answer me this:
Why do you accept what Peter said on the third part? You accept the evidence he put on the Federal Reserve and International Bankers, yet, you ignore the evidence for the first part. Granted, he was off in some areas, but there was so much more that he left out.
I suggest you watch "Jordan Maxwell The Naked Truth". It lists far more gods than Zeitgeist and goes in depth of the Astrological significance of it.
> Thats weird because Mitfras was worshiped 600 years before > Jesus.
That's true (actually more than 600 years before Jesus). But have you looked how far back most of the 'Jesuslike' stuff goes?
The 'pre-Jesus' Mithras had hardly any shocking comparisons with Jesus. Most comparisons evolved after 30 AD.
> Unlike you, I have studied the evidence. I can list books
> that say the same thing.
Yeah books that are terribly outdated. Man, I studied the evidence too. Let's look at your main figure 'Horus'.
You depict the Horus of Massey which is a kind of Horus almost NONE of the present Egyptologists depict. Find me ONE present egyptology-website that says Horus was born of a virgin, crucified and resurrected, there are none.
Your Horus is the Horus that was depicted (or made up?) by some 19th century amateur-egyptologists (like Massey) that aren't even considered egyptologists in present times.
You choose the outdated Horus over the present Horus. Crazy.
>And answer me this:
Why do you accept what Peter said on the third part? You accept
>the evidence he put on the Federal Reserve and International
>Bankers, yet, you ignore the evidence for the first part.
I don't accept al stuff on the federal reserve and international bankers. I found it interesting, mainly because I don't know much about it. So I'm not really making judgments about what is true and what not.
But on the first part however I do happen to know a lot. And I know it's nothing less than silly to believe Jesus never existed. It's even more silly to say that Horus, Krishna, Dyonisus and Mithras were crucified and resurrected.
But the most silliest part is where Zeitgeist claims that the bible is actually promoting 'astrology'. Dude... the bible condemns astrology and sunworship very clearly.
Stop promoting lies.
quote:Zeitgeistmovie.com op 1 dec:
Silly to believe Jesus never existed?
It is silly to believe that he did.
How about people who believed Buddha existed? Or Muhammad? Or Zoroaster?
They are all made up.
quote:koningdavid op 2 dec:
Man... you don't know a thing about history do you?
Just compare the historical evidence for Jesus with Buddha or Zoroaster, the difference is huge.
And if you don't believe Muhammad existed, man, that's dumb
Anyway, Jesus:
- There are about 27 books written about him in a timespan of a few decades after his death where Jesus' name only is mentioned about a THOUSAND times. In a few decades, that's like a newsflash in ancient times.
Show me any 'made-up' historical figure that has the same amount of writings about him written in such a short timespan?
There isn't ONE.
- Plus there are mentions from major non-christian ancient historians Josephus (although one is partly interpolated) and Tacitus.
If you don't believe Jesus existed you can scratch 95% from your historybook my man.
En toen was ik geblokkeerd....quote:Zeitgeistmovie.com op 2 dec:
Just shut up. Your religion is as made as the ancient Greek Religion.
Het probleem is als je dat doet, maar niet tot dezelfde "logische" conclusies komt als hun. Je wordt gezien als een dom, argeloos, dichtgetikt, blindeloos gelovig persoon. Ja, je mag nadenken, maar dan moet je wel hetzelfde denken.quote:Op woensdag 14 november 2007 08:37 schreef xman het volgende:
De doel van de docu wat volgens de maker dan ook niet om 'de waarheid' te verkondigen, maar om mensen tot nadenken te dwingen. Mensen moeten zelf op onderzoek gaan doen en niet alles wat voorgekouwd is, blindeloos geloven.
Je bedoelde die bijbelse bronnen van je?quote:Op maandag 3 december 2007 16:59 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Komt ie...
En toen was ik geblokkeerd....
Zo zit iedere religie toch in elkaar?quote:Op maandag 3 december 2007 17:12 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Het probleem is als je dat doet, maar niet tot dezelfde "logische" conclusies komt als hun. Je wordt gezien als een dom, argeloos, dichtgetikt, blindeloos gelovig persoon. Ja, je mag nadenken, maar dan moet je wel hetzelfde denken.
Ik had het dus over de makers van Zeitgeist en dergelijke figuren.quote:Op maandag 3 december 2007 17:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zo zit iedere religie toch in elkaar?
Wat een gast ben je ook. Je bent zo selectief-kritisch dat je het hier zelfs op gaat nemen voor die Zeitgeist-kneus.quote:Op maandag 3 december 2007 17:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je bedoelde die bijbelse bronnen van je?Daar hebben we al een paar topic's over gebabbeld en die discussie win je hier ook niet.
Die Zeitgeist-kneus heeft anders wel een indrukwekkende docu gemaakt. Wat heb jij om dat te weerleggen? Misschien zelf maar iets in elkaar zetten?quote:Op maandag 3 december 2007 18:27 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Wat een gast ben je ook. Je bent zo selectief-kritisch dat je het hier zelfs op gaat nemen voor die Zeitgeist-kneus.![]()
Die bijbels bronnen? Ga je weer je stokpaardje berijden? Ik gebruik daar AMPER bijbelse bronnen, lees eens goed.
Wat is dat voor argumentatie? Dus als iemand een geweldig schilderij maakt over hoe de aarde in 6 dagen is gemaakt moet jij ook een schilderij maken om dit tegen te spreken?quote:Op maandag 3 december 2007 20:44 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Die Zeitgeist-kneus heeft anders wel een indrukwekkende docu gemaakt. Wat heb jij om dat te weerleggen? Misschien zelf maar iets in elkaar zetten?
Dat kan je ook over de bijbel zeggen.quote:Op maandag 3 december 2007 21:03 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Wat is dat voor argumentatie? Dus als iemand een geweldig schilderij maakt over hoe de aarde in 6 dagen is gemaakt moet jij ook een schilderij maken om dit tegen te spreken?
Leugens zijn leugens, hoe mooi verpakt ook.
Als je dat leugens vindt wel ja.quote:Op maandag 3 december 2007 21:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat kan je ook over de bijbel zeggen.
Ik probeer te zeggen dat jij misschien wel gelijk kunt hebben, maar door het een en ander lichtelijk onsamenhangend op een forum neer te gooien, overtuig je niet veel mensen. Zo'n docu heeft nou eenmaal meer impact. Zo werkt dat anno 2007.quote:Op maandag 3 december 2007 21:03 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Wat is dat voor argumentatie? Dus als iemand een geweldig schilderij maakt over hoe de aarde in 6 dagen is gemaakt moet jij ook een schilderij maken om dit tegen te spreken?
Leugens zijn leugens, hoe mooi verpakt ook.
... of je leest eens een krant.quote:Op zondag 9 maart 2008 23:54 schreef Agiath het volgende:
Dat stukje met die zon die 3 dagen stil blijft staan
Het zet je wel aan het denken zeg... Alleen dat 9/11 stukje word wel een beetje oude koek.
Maar wat ik me eigenlijk afvraag over dat derde deel, laatst was er in Engeland toch ook een bank waar iedereen zijn geld ging ophalen omdat het failliet ging, maar die bank is gered door een man die vorig jaar 10 miljard dollar verdient heeft, is hij ook 1 van die rockefeller mensen?
Waarom zou ik een krant lezen, jij geeft het antwoordquote:Op maandag 10 maart 2008 10:56 schreef mgerben het volgende:
[..]
... of je leest eens een krant.
Moet je eens proberen, is leuk.
De bank is de Northern Rock, die via problemen in de kredietcrisis te maken kreeg met dat klassieke voorbeeld van de self-fulfilling-prophecy: Als iedereen denkt dat de bank niet meer kan uitbetalen, gaat iedereen snel zijn geld opnemen met als gevolg dat de bank écht problemen krijgt. Die man die de bank gered heeft was de minister van Financiën en die 10 miljard heeft hij niet zelf verdiend.
Richard Branson, de baas van Virgin, de man van 10 miljard, wilde de bank wel kopen maar dan wel graag op een manier dat hij er winst op kon maken, maar dat ging niet door.
quote:Beste Dirk,
Hartelijk dank voor je mail.
BNN heeft slechts 6 uur zendtijd per week en televisie-concepten moeten daarom aan het specifieke profiel van onze zender voldoen.
Helaas moeten we je meedelen dat we je voorstel niet gaan gebruiken omdat wij geen ruimte hebben voor een documentaire.
Nee tuurlijk, ze moeten de tieten van Katje laten zien, ergens inbreken en een huis bekladden. Anders is het geen BNN natuurlijk..quote:
Haal die bananen eens uit je oren.quote:Op maandag 14 juli 2008 12:35 schreef the_contract_killer het volgende:
deze film is bedoeld om je ogen te openen en voor je eigen te denken,niet om hun eigen theorieen op te dringen.
en als je idd verder gaat denken is het waar dat we als individu geen macht hebben en we allemaal slaven zijn.
kunnen we eigenlijk nog zelf beslissen wat we doen met ons leven?
maar dit betekend ook dat het hele millieu probleem niet bestaat,of altans niet bewezen is en dat ondersteunen veel wetenschappers,het hele millieu probleem is er puur om meer regels op te leggen en de vrijheid te beperken.
Linkje naar die bronnen heb ik anders nog niet van je gezien...quote:Op maandag 14 juli 2008 11:07 schreef koningdavid het volgende:
Precies. Toch kom ik zoveel mensen tegen die Zeitgeist verschrikkelijk serieus nemen, terwijl als je even bronnen gaat checken, alles als een kaartenhuis in elkaar stort. En dan heb ik het vooral over deel 1 van de docu.
Ben je te dom of te lui om zelf bronnen te checken?quote:Op maandag 14 juli 2008 13:23 schreef Agiath het volgende:
[..]
Linkje naar die bronnen heb ik anders nog niet van je gezien...
Sommige critici beweren dat deze tekst van Tacitus gemanipuleerd is door christenen vroeger. Maar andere historici vinden dat ook weer onlogisch omdat dit stuk nou niet bepaald positief is over christenen, ze worden namelijk beticht van brandstichting in Rome.quote:Consequently, to get rid of the report, Nero fastened the guilt and inflicted the most exquisite tortures on a class hated for their abominations, called Christians by the populace. Christus, from whom the name had its origin, suffered the extreme penalty during the reign of Tiberius at the hands of one of our procurators, Pontius Pilatus, and a most mischievous superstition, thus checked for the moment, again broke out not only in Judaea, the first source of the evil, but even in Rome, where all things hideous and shameful from every part of the world find their centre and become popular. Accordingly, an arrest was first made of all who pleaded guilty; then, upon their information, an immense multitude was convicted, not so much of the crime of firing the city, as of hatred against mankind. Mockery of every sort was added to their deaths. Covered with the skins of beasts, they were torn by dogs and perished, or were nailed to crosses, or were doomed to the flames and burnt, to serve as a nightly illumination, when daylight had expired
Dit soor geschiedschrijving klinkt voor christenen bijna te mooi om waar te zijn, omdat het perfect overeenkomt met het Nieuwe Testament. Juist door die 'perfectheid' wordt er ook getwijfeld aan de betrouwbaarheid van dit stuk.quote:About this time came Jesus, a wise man, if indeed it is appropriate to call him a man. For he was a performer of paradoxical feats, a teacher of people who accept the unusual with pleasure, and he won over many of the Jews and also many Greeks. He was the Christ. When Pilate, upon the accusation of the first men amongst us, condemned him to be crucified, those who had formerly loved him did not cease [to follow him], for he appeared to them on the third day, living again, as the divine prophets foretold, along with a myriad of other marvellous things concerning him. And the tribe of the Christians, so named after him, has not disappeared to this day.
De biograaf van Caesar (Suetonius) en de Romeinse gouverneur Plinius de Jongere maakten in hun schrijven ook melding van ene 'Christus'. De Joodse talmoed vermoedelijk ook.quote:The Christians, you know, worship a man to this day — the distinguished personage who introduced their novel rites, and was crucified on that account… You see, these misguided creatures start with the general conviction that they are immortal for all time, which explains the contempt of death and voluntary self-devotion which are so common among them; and then it was impressed on them by their original lawgiver that they are all brothers, from the moment that they are converted, and deny the gods of Greece, and worship the crucified sage, and live after his laws.
Paulus geef hier b.w.v.s. aan dat Korintiërs het bij die ooggetuigen na kunnen vragen als ze dat zouden willen. Dat Paulus weet dat een aantal van die ooggetuigen gestorven zijn, geeft aan dat hij er veel ook persoonlijk kent. De Korintiërs zouden aan Paulus kunnen vragen: "Hey Paulus, geef ons eens wat van die namen, dan gaan we zelf eens in Jeruzalem kijken of zij Jezus echt allemaal gezien hebben na zijn dood."quote:1 Broeders en zusters, ik herinner u aan het evangelie dat ik u verkondigd heb, dat u ook hebt aangenomen, dat uw fundament is 2 en uw redding, als u tenminste vasthoudt aan de boodschap die ik u verkondigd heb. Anders bent u tevergeefs tot geloof gekomen. 3 Het belangrijkste dat ik u heb doorgegeven, heb ik op mijn beurt ook weer ontvangen: dat Christus voor onze zonden is gestorven, zoals in de Schriften staat, 4 dat hij is begraven en op de derde dag is opgewekt, zoals in de Schriften staat, 5 en dat hij is verschenen aan Kefas en vervolgens aan de twaalf leerlingen. 6 Daarna is hij verschenen aan meer dan vijfhonderd broeders en zusters tegelijk, van wie er enkelen gestorven zijn, maar de meesten nu nog leven. 7 Vervolgens is hij aan Jakobus verschenen en daarna aan alle apostelen. 8 Pas op het laatst is hij ook aan mij verschenen, aan het misbaksel dat ik was. 9 Want ik ben de minste van de apostelen, ik ben de naam apostel niet waard omdat ik Gods gemeente heb vervolgd. 10 Alleen dankzij zijn genade ben ik wat ik ben. En zijn genade is bij mij niet zonder uitwerking gebleven. Integendeel, ik heb harder gezwoegd dan alle andere apostelen, niet op eigen kracht maar dankzij Gods genade. 11 Hoe dan ook, of zij het nu zijn of ik, wij verkondigen allemaal dezelfde boodschap, en door die boodschap bent u tot geloof gekomen.
http://ct.grenme.com/index.php/Zeitgeist_Part_Iquote:Op maandag 14 juli 2008 13:23 schreef Agiath het volgende:
[..]
Linkje naar die bronnen heb ik anders nog niet van je gezien...
En ga aub niet de Bijbel een bron noemen
Ik geloof net zo min in horus dan jezus of elke andere God.quote:
Neem jij deel 2 en 3 wel serieus dan?quote:Op maandag 14 juli 2008 01:17 schreef koningdavid het volgende:
Ik ben benieuwd.
Zijn er nou nog mensen die deel 1 van de docu (over Jezus) geloven en serieus nemen?
Dat dus. Elke persoon met een IQ > 80 kan dit soort dingen toch heel erg simpel betwijfelen en gaat ook kritisch om met deze docu.quote:Op maandag 14 juli 2008 13:38 schreef Terecht het volgende:
[..]
http://ct.grenme.com/index.php/Zeitgeist_Part_I
http://www.conspiracyscience.com/articles/zeitgeist/part-one/
Ik snap ook niet wat er nou zo boeiend is aan zeitgeist, één van de matigste complotfims die ik heb gezien. Goedkoop geproduceerd prul, voer voor lichtgelovige idioten.
Het gaat in dit specifieke geval om Jezus. Wat heeft 'de christelijke Jezus' allemaal van andere 'geloven' gejat dan?quote:Op maandag 14 juli 2008 14:39 schreef Agiath het volgende:
[..]
Ik geloof net zo min in horus dan jezus of elke andere God.
Dus die vergelijkingen met elkaar hoeven van mij niet waar te zijn.
Wat me duidelijk is geworden is dat veel geloven dingen van elkaar lenen, mythe's, symbolen etc.
In de bijbel wordt het aanbidden van hemellichamen alleen maar belachelijk gemaakt. Ook wordt het aanbidden van de Zon of de Maan verboden.quote:Op maandag 14 juli 2008 14:39 schreef Agiath het volgende:En omdat vroegere geloven inderdaad de zon als een god zagen, is het niet meer dan logisch dat deze dingen (misschien onbewust) terugkomen in nieuwere geloven.
Omdat de Romeinse Staat en het Vaticaan dat hebben besloten. Dat was zodat ze de heidenen makkelijker konden 'kerstenen'.quote:Op maandag 14 juli 2008 14:39 schreef Agiath het volgende:
Je geeft zelf toe dat Jezus niet in December geboren is, dus waarom zou dat wel gevierd worden?
Uhm... in hoeverre is het kenmerkend voor 'algemene geloofsverhalen'? Wat zijn 'algemene geloofsverhalen'?quote:Op maandag 14 juli 2008 14:39 schreef Agiath het volgende:Jezus heeft in mijn ogen misschien dan niet of wel bestaan, dat doet er niet toe. Als hij wel bestaan heeft zijn de verhalen en feiten wel kenmerkend voor algemene geloofsverhalen en dus verdraaid/overdreven.
Sja... omdat er toevallig een dier in het verhaal van Mozes tegenkomt dat tevens een sterrenbeeld is, was het opeens de intentie van de schrijvers (die astrologie belachelijk maakten) om sterrenbeelden in de tekst te verwerken? Waar is de logica?quote:Op maandag 14 juli 2008 14:39 schreef Agiath het volgende:
Verder snap ik je ontkrachting van de astrologie niet helemaal, je citeert wat dingen uit de bijbel over dat Christenen de Zon niet mogen eren, maar het directe verband met die sterrebeelden? Zoals de Bok in het tijdeprk van Mozes, tijdperk van Vissen (ik weet de details niet meer).
Huh, wat een merkwaardige vraag. Volgens mij kan je die beter aan jezelf stellen?quote:Op maandag 14 juli 2008 14:39 schreef Agiath het volgende:
Het enige wat mij echt duidelijk is geworden is dat de meeste verhalen van geloven gebaseerd zijn op astrologie, waarom zou het dan raar zijn als het verhaal van Jezus dat niet zou zijn?
De kern van het christendom is niet per se de booschap, de kern van het christendom is dat Jezus echt geleefd heeft, en vooral ook echt geleden heeft voor onze zonden, en bovenal is opgestaan uit de dood.quote:Op maandag 14 juli 2008 14:39 schreef Agiath het volgende:
En de hamvraag:
Waarom zou Jezus echt bestaan moeten hebben om aan zijn regels te voldoen? Het gaat om de boodschap, niet om de verteller. Dat vergeten jullie nog wel eens, door de regels heenlezen.
Mensen die denken dat Jezus niet echt bestaan heeft horen in het rijtje van mensen die niet geloven dat de big-bang heeft plaatsgevonden of dat evolutie bestaat.quote:Op maandag 14 juli 2008 14:39 schreef Agiath het volgende:
Zodra iemand zegt dat jezus niet bestaat gaan jullie zowat flippen.
Zeker niet nadat ik deel 1 heb gezien. Maar ik ben wat bescheidener in mijn oordeel over deel 2 en 3 omdat ik daar simpelweg te weinig vanaf weet.quote:
Het enige wat jij weet is wat jouw via doctrine is ingepeperd. Sterker nog, je bent door je ouders en die hele verwerpelijke kerk gebrainwashed....quote:Over deel 1 weet ik wel veel en daarom weet ik ook dat 99% van de info gewoon regelrechte bullshit is.
Ken je mij ofzo dat je dit allemaal denkt te weten? Ik ben niet-gelovig opgegroeid kerel.quote:Op zondag 12 oktober 2008 03:32 schreef hurmie11 het volgende:
[..]
Het enige wat jij weet is wat jouw via doctrine is ingepeperd. Sterker nog, je bent door je ouders en die hele verwerpelijke kerk gebrainwashed....
Waar slaat dit allemaal op? Ik heb niks over Bush en 9/11 gezegd. Ik zeg alleen dat deel 1 van Zeitgeist (over Jezus) regelrechte lariekoek is. En dat heb ik al talloze keren ontkracht hier.quote:Op zondag 12 oktober 2008 03:32 schreef hurmie11 het volgende:
Droom lekker verder in je eigen wereld. Blijf vooral je geloof verdedigen, dat wil jouw dominee graag.
En als jij echt ZO VRESELIJK stom bent dat jij nog steeds denkt dat de Amerikaanse regering, lees: George W. Bush, niets met de aanslagen van 9/11 te maken had, dan verdien jij ook niets beters dan de religie waarin jij, Koning David, zo in verstrikt bent geraakt....
greetz, Hurmie
Je maakt je onsterfelijk belachelijk met deze uitspraak.quote:Op maandag 14 juli 2008 20:34 schreef koningdavid het volgende:
Mensen die denken dat Jezus niet echt bestaan heeft horen in het rijtje van mensen die niet geloven dat de big-bang heeft plaatsgevonden of dat evolutie bestaat.
Oftewel: domme of onwetende mensen.
Kan je ook nog uitleggen waarom? Zou wel zo netjes zijn, denk je niet?quote:Op zondag 12 oktober 2008 12:44 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Je maakt je onsterfelijk belachelijk met deze uitspraak.
Nee. Mensen die dergelijke uitspraken doen, heb ik niets uit te leggen. Sorry.quote:Op zondag 12 oktober 2008 14:03 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Kan je ook nog uitleggen waarom? Zou wel zo netjes zijn, denk je niet?
Sja... als je niet eens kan uitleggen wat er dan mis is met die uitspraak vrees ik dat ik je niet echt serieus kan nemen.quote:Op zondag 12 oktober 2008 14:31 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Nee. Mensen die dergelijke uitspraken doen, heb ik niets uit te leggen. Sorry.
Dat hoeft ook niet.quote:Op zondag 12 oktober 2008 15:00 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Sja... als je niet eens kan uitleggen wat er dan mis is met die uitspraak vrees ik dat ik je niet echt serieus kan nemen.
Dan heb je de replies niet goed gelezen. Dit kijkbuiskindje valt in ieder geval niet onder je beschrijving.quote:Op maandag 10 november 2008 11:15 schreef PDOA het volgende:
Nou, na alle replies gelezen te hebben blijkt maar weer dat alle kijkbuiskinderen tegenwoordig alles slikken wat een beetje geloofwaardig wordt gebracht. Ik denk dat deze mensen na 'Fitna' ook gelijk riepen dat ze op de PVV zullen stemmen omdat het 'zo niet langer kan'.
Sorry, bijna alle.quote:Op maandag 10 november 2008 11:58 schreef w8jij17 het volgende:
[..]
Dan heb je de replies niet goed gelezen. Dit kijkbuiskindje valt in ieder geval niet onder je beschrijving.
By the way, heb je de film zelf ook gezien?
En wat vond je er precies zo welletjes aan dan? Kom eens met argumenten, als je wilt.quote:Op maandag 10 november 2008 12:01 schreef PDOA het volgende:
[..]
Sorry, bijna alle.
Ik heb ongeveer één uur gezien. Daarna vond ik het wel welletjes.
Doe dat eens dan, nu doe je zelf exact hetzelfde. Je schoffelt iets onderuit zonder enige argumentatie.quote:Op maandag 10 november 2008 12:07 schreef PDOA het volgende:
maar ze vrijwel allemaal makkelijk te weerleggen.
Indien je dit serieus bedoelt, zegt het genoeg.quote:
Nee, ik kwam hier om mening te geven over deze onzin. Dat jij dat meteen ziet als trollen omdat er iemand niet meegaat in jouw gedachtengang is toch echt jouw probleem.quote:Op maandag 10 november 2008 12:28 schreef PietjePuk007 het volgende:
Dus je kwam gewoon ff trollen, gezellig.
Dit is nog wel het meest trieste argument voor deze 'documentaire', mensen via onzin aanzetten tot kritisch denken wat een lachertjequote:Op maandag 10 november 2008 12:21 schreef w8jij17 het volgende:
Als je je een beetje beter verdiept had, had je misschien gesnapt dat de maker van de film niet pretendeert de waarheid uit de doeken te doen, maar mensen juist aan probeert te zetten op kritisch denken.
Ik probeer jouw standpunten helemaal niet te debunken, knuppel. Ik kwam hier alleen om mening te geven over die flutmockumentary van je. Nergens voor nodig om me hier persoonlijk op aan te vallen.quote:Op maandag 10 november 2008 12:44 schreef w8jij17 het volgende:
Je poging om onze standpunten te debunken is vooralsnog redelijk kansloos. Zolang je dat niet doet kom je hier in mijn ogen gezellig trollen.
Je vergeet de woorden 'vind ik'. Dat je iets vind wil nog niet zeggen dat het zo hoeft te zijn.quote:Op maandag 10 november 2008 12:46 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dit is nog wel het meest trieste argument voor deze 'documentaire', mensen via onzin aanzetten tot kritisch denken wat een lachertjeSnap je zelf niet wat voor drogreden dat is?
Aggresief? Jij interpreteert het als agressief. Mag ik je weer uitnodigen om mij uit te leggen waarom je vind dat ik agressief overkom?quote:Op maandag 10 november 2008 12:49 schreef PDOA het volgende:
[..]
Ik probeer jouw standpunten helemaal niet te debunken, knuppel. Ik kwam hier alleen om mening te geven over die flutmockumentary van je. Nergens voor nodig om me hier persoonlijk op aan te vallen.
Maar goed: je agressieve reactie laat maar weer eens zien dat (elke vorm van) discussie onmogelijk is met die conspiracy-types.
Die woorden vergeet ik dus juist niet.quote:Op maandag 10 november 2008 12:55 schreef w8jij17 het volgende:
[..]
Je vergeet de woorden 'vind ik'. Dat je iets vind wil nog niet zeggen dat het zo hoeft te zijn.
Heb je mij horen zeggen dat de film 100% onjuist is? De maker heeft op zijn eigen manier de film in elkaar gezet en nodigt de kijker uit om dit zelf te onderzoeken. Het leuke is dat je in de meeste gevallen inderdaad op eenzelfde visie uitkomt. Dat de rest van de samenleving de waarheid verwart met de mening van een grote groep mensen is hun probleem. Ik hoef mensen niet te overtuigen, ik zoek mijn eigen waarheid.
Je gaat het pas zien als je het doorhebt. Niets is wat het lijkt.
Hij nodigt niet uit tot onderzoeken; hij draagt het onderzoek al aan, helemaal af, in hapklare brokjes.quote:Op maandag 10 november 2008 12:55 schreef w8jij17 het volgende:
De maker heeft op zijn eigen manier de film in elkaar gezet en nodigt de kijker uit om dit zelf te onderzoeken. Het leuke is dat je in de meeste gevallen inderdaad op eenzelfde visie uitkomt.
Dat is de standaardredenering van alle complotten.quote:Je gaat het pas zien als je het doorhebt. Niets is wat het lijkt.
Hrmz. Ik leef met je mee, broeder. Zo ben ik ook iemand met een open geest die me niet zo snel laat beïnvloeden. Dat zouden meer mensen eens moeten doen! Zo las ik laatst De Protocollen van de Ouderen van Zion, waarin wordt duidelijk gemaakt hoe het Joodse ras de wereld over wil nemen. Nu weet ik ook wel dat dit een vervalsd document is, maar ik heb nog nergens echt een debunk gevonden van het idee dat alle joden een complot vormen tegen de mensheid. Kan iemand me hieraan helpen?quote:Op maandag 10 november 2008 15:01 schreef Reuzenpanda het volgende:
Ik moet zeggen dat ik tot nu toe nog geen website heb kunnen vinden die de "core-idea" van deel 1 van zeitgeist debunked. Je krijgt alleen detail-debunking (het is duidelijk dat de maker van zeitgeist geen pro is in astrologie, theologie etc), maar het idee van het origine van religie, dat vind ik dus nergens debunked. Kan me iemand hier helpen?
Totaal niet. Zeitgeist deel 1 (over Jezus dus) is complete onzin zoals ik al talloze keren onderbouwd heb. Er is een brede historische consensus dat Jezus echt bestaan heeft, een gelovige jood was, volgelingen had en gekruisigd is door de Romeinen.quote:Op maandag 10 november 2008 15:15 schreef Doff het volgende:
Ik zou niet willen zeggen dat het allemaal onzin is (zoals de ontstaansgeschiedenis van het verhaal van Jezus, waar wel wat punten in zitten waar volgens mij een redelijk brede historische consensus over is)
Welke 'core-idea' heb je het dan over?quote:Op maandag 10 november 2008 15:01 schreef Reuzenpanda het volgende:
Ik moet zeggen dat ik tot nu toe nog geen website heb kunnen vinden die de "core-idea" van deel 1 van zeitgeist debunked. Je krijgt alleen detail-debunking (het is duidelijk dat de maker van zeitgeist geen pro is in astrologie, theologie etc), maar het idee van het origine van religie, dat vind ik dus nergens debunked. Kan me iemand hier helpen?
Klopt helemaal. Zo ver ben ik in de docu niet gekomenquote:Op maandag 10 november 2008 15:27 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Totaal niet. Zeitgeist deel 1 (over Jezus dus) is complete onzin zoals ik al talloze keren onderbouwd heb. Er is een brede historische consensus dat Jezus echt bestaan heeft, een gelovige jood was, volgelingen had en gekruisigd is door de Romeinen.
Dat Jezus eigenlijk een soort astrologisch symbolisch figuur is kom je helemaal nergens tegen in het geleerdencircuit.
En daar ben ik het geloof ik ook wel mee eens.quote:Op maandag 10 november 2008 15:02 schreef mgerben het volgende:
[..]
Hij nodigt niet uit tot onderzoeken; hij draagt het onderzoek al aan, helemaal af, in hapklare brokjes.
Bij elke stap maakt hij bewust keuzes om op zijn gewenste conclusie uit te komen.
Wat hij niet laat zien is welke keuzes hij niet maakt en met welke reden hij die weglaat.
Dat is geen onderzoek, dat is sturen.
Hij nodigt uit om dezelfde denkwijze over te nemen. Dat is geen onderzoek.
[..]
Dat is de standaardredenering van alle complotten.
Bewijs tégen het complot is vals. Je weet dat het vals is, want het complot is echt, dus moet het tegenbewijs vals zijn.
En zo weet je dat het complot echt is, want iemand heeft zich ingespannen om het valse bewijs te produceren.
Als het écht zo is dat alles nep is, en dat alles gecontroleerd en gestuurd wordt, hoe kan het dan dat een maker van zo'n 'onthullende' film gewoon zijn gang kan gaan?
Jesus als persoon kan echt wel hebben bestaan. Maar of hij ook alles deed en kon wat in de bijbel staat... dat valt niet de bewijzen.quote:Op maandag 10 november 2008 15:27 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Totaal niet. Zeitgeist deel 1 (over Jezus dus) is complete onzin zoals ik al talloze keren onderbouwd heb. Er is een brede historische consensus dat Jezus echt bestaan heeft, een gelovige jood was, volgelingen had en gekruisigd is door de Romeinen.
Dat Jezus eigenlijk een soort astrologisch symbolisch figuur is kom je helemaal nergens tegen in het geleerdencircuit.
dat religies leentjebuur bij elkaar spelen. christendom is daar geen uitzondering op.quote:Op maandag 10 november 2008 15:29 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Welke 'core-idea' heb je het dan over?
Nou wat ik begreep was dat religies hun oorsprong in het niet kunnen verklaren van natuurlijke gebeurtenisen hebben. Of tenminste kwam het zo over. Die details die hij aanhaald met al die goden enzo, slaan nergens op. Ik weet niet veel maar een beetje wat griekse mythology en dat dionysos verhaal was BS. Ik neem dan ook aan dat veel andere dingen ook BS zijn. (met BS bedoel ik dat de maker het of heeft verzonnen, of zijn bronnen het hebben verzonnen)quote:Op maandag 10 november 2008 15:29 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Welke 'core-idea' heb je het dan over?
De meeste mensen komen hier achter op de basischool, maar gefeliciteerd dat je er een drie uur durende documentaire van een door aliens ontvoerde malloot voor nodig had. Props.quote:Op maandag 10 november 2008 15:46 schreef Reuzenpanda het volgende:
[..]
Nou wat ik begreep was dat religies hun oorsprong in het niet kunnen verklaren van natuurlijke gebeurtenisen hebben.
quote:Op maandag 10 november 2008 15:53 schreef Sai het volgende:
[..]
De meeste mensen komen hier achter op de basischool, maar gefeliciteerd dat je er een drie uur durende documentaire van een door aliens ontvoerde malloot voor nodig had. Props.
Maar ja. Dat klopt wel zo'n beetje.
Hrmm... Holocaustontkenning heeft wel een core van waarheid...quote:Op maandag 10 november 2008 15:59 schreef Reuzenpanda het volgende:
[..]
Waar zeg ik nou weer dat ik er pas na die film achter kwam?
Ik ben atheistisch opgevoedt dus het is heel normaal. Ik zeg alleen dat er mensen zijn die zeggen dat alles in deel 1 100% gelogen is, en ik zeg alleen dat het core-verhaal, of tenminste wat ik als core verhaal begreep, iets is wat ik als waar beschouw.
Dat is een nogal domme veronderstelling want zo zwart-wit is het niet. Ik zou mezelf wel atheïst kunnen noemen maar dat wil nog niet zeggen dat alles uit het anti-religieuze straatje komt mij aanspreekt. Bovendien zijn er genoeg mensen die in God geloven en niet alles uit de bijbel klakkeloos overnemen. En ik denk niet dat ik veel uit de voeten kan met deze 'Zeitgeist'.quote:Op maandag 10 november 2008 16:05 schreef Young_David het volgende:
[...]
Alledrie de complottheorien hebben 1 ding gemeen, je gelooft erin, of je gelooft er niet in. De ene partij kan de andere partij moeilijk overtuigen. Geloof je in god, dan doen de argumenten van zeitgeist je weinig, ben je atheist, dan zal elk argument van een gelovige als onzin overkomen.
Euhuhm...quote:In zijn jaarlijkse speech op het Lord Mayor's Banquet in Londen zal de premier van Groot-Brittannië, Gordon Brown, vanavond oproepen tot het stichten van een nieuwe wereldorde. Brown meldt dat zijn land, de VS en Europa daarin het voortouw moeten nemen. Dat blijkt uit een samenvatting van de speech, die alvast is vrijgegeven.
“De alliantie tussen Groot-Brittannië, de Verenigde Staten en Europa kan en móet zorgen voor sterk leiderschap, niet om zelf de regels te bepalen, maar in de geest van een sterkere en rechtvaardigere internationale orde”, aldus Brown.
Brown en andere wereldleiders zullen dit weekeinde in Washington langetermijnoplossingen bespreken om de in het sop verkerende economie gecoördineerd verder te helpen. Brown: “In deze tijd van globalisering ligt het in ons bereik samen te werken, om 2008 niet alleen te herinneren als het jaar van de financiële crash, maar ook als het jaar waarin het tij van de economische storm gekeerd werd, en uiteindelijk ook overwonnen. Met alle neuzen dezelfde kant op kunnen we samen dit moment pakken om de wereld te veranderen in een werkelijk globale samenleving, ons baserend op onze ervaring eenheid van doelen in eenheid van acties om te zetten.”
Brown zegt vijf grote problemen in de wereld te zien die mondiale aanpak nodig hebben: terrorisme en extremisme, de mondiale economie, klimaatverandering, gewapende conflicten en de mogelijkheden landen te hervormen na die conflicten, en armoede en ziekte.
Hij zegt ook een vijfstappenplan te hebben om de economie nieuw leven in te blazen; het herkapitaliseren van noodlijdende banken, betere internationale samenwerking op fiscaal en monetair beleid, het voorkomen van het verder verspreiden van de kredietcrisis naar weer andere landen door een nieuw IMF-beleid, nieuwe mondiale handelsverdragen en een hervorming van het globale financiële systeem.
Brown: “Mijn boodschap is dat we internationalistisch in plaats van protectionistisch moeten zijn. Interventionalistisch in plaats van neutraal. Progressief en niet reactief, vooruitstrevend in plaats van vastgeroest in het heden. We kunnen dit moment grijpen, en zodoende een écht wereldwijde samenleving creëren.”
Of Brown zijn land binnenkort omdoopt tot 'Airstrip One' is onbekend.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |