Na 10 min. wordt het anders.... Maar goed dat je alleen de eerste 10min. hebt gezienquote:Op zaterdag 23 juni 2007 13:06 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ik heb even de eerste 10 minuten ofzo gezien. Het ziet eruit als de zoveelste theorie over Jezus. Kickje naar WFL?
Wat klopt er dan niet precies?quote:Op zondag 5 augustus 2007 17:14 schreef JelleS het volgende:
Wel een aardige docu. Probleem met dit soort films is dat veel die het kijken er net zo heilig in gaan geloven als degene waar de docu kritiek op geeft.
Van die hele 9/11 docu klopt geen flikker, en veel van die elementen worden hierin overgenomen. Zonde, want deel 1 is best goed. Alleen ook daar zitten weer foute redeneringen in.
Ik vraag me dus ook af of dit nog te stoppen is. En ik ben t met je eens dat de meesten te dom zullen zijn om dit te snappen. Eigenlijk hoef je alleen maar te snappen dat "macht" de neiging heeft zichzelf te concentreren in 1 punt. Als je dat in ziet, ben je al een heel eind.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 12:02 schreef SikFok het volgende:
Op piratebay staat ie ook.
Dit komt natuurlijk over als: heb je weer zon docu... Vraag je zelf af waarom.
Weinigen zullen dit geloven, omdat ze er te dom, kortzichtig voor zijn (NOFI!), human nature... (ignorance is bliss). Denk niet dat dit alles (zie docu) te stoppen is.
Have a nice life.
Jup, al is er maar één van de drie daadwerkelijk neergehaald dan nog komt de vraag 'hoe?' en 'wie?' naar boven.quote:Op zondag 5 augustus 2007 19:54 schreef Faxie het volgende:
Niet opgeblazen.... maar hoe kan dat Building 7 verhaal dan verklaard worden. Waarom stortte die dan in? En ook de manier waarop is inderdaad vreemd.... vanuit het midden....
Die is wel opgeblazen ja. En dat is heel onduidelijk. Maar dat wil nog niet zeggen dat het een inside job is.quote:Op zondag 5 augustus 2007 19:54 schreef Faxie het volgende:
Niet opgeblazen.... maar hoe kan dat Building 7 verhaal dan verklaard worden. Waarom stortte die dan in? En ook de manier waarop is inderdaad vreemd.... vanuit het midden....
Maar kun je het uitsluiten? Nog niet zo heel lang geleden wist Hitler miljoenen mensen te brainwashen en ondertussen met zijn elite zn kwade plannen uit te voeren en dit aardig geheim te houden van zijn eigen bevolking.quote:Op zondag 5 augustus 2007 19:45 schreef JelleS het volgende:
De conclusie gaat ook weer veels te ver, zonder het echt te onderbouwen.
??quote:Op zondag 5 augustus 2007 19:59 schreef JelleS het volgende:
[..]
Die is wel opgeblazen ja. En dat is heel onduidelijk. Maar dat wil nog niet zeggen dat het een inside job is.
Ze hebben gebouw 7 volgestopt met explosieven en gewacht tot een terroristische organisatie vliegtuigen ging kapen om de TwinTowers binnen te vliegen?quote:Op zondag 5 augustus 2007 19:59 schreef JelleS het volgende:
[..]
Die is wel opgeblazen ja. En dat is heel onduidelijk. Maar dat wil nog niet zeggen dat het een inside job is.
Heel goed punt. Ik kijk dan ook eigenlijk gewoon geen journaal meer of ik kijk met het idee dat ik er een korrel of een hele vlakte aan zout bij moet nemen. Te veel mensen die het nieuws als leidraad nemen van de dagelijkse realiteit.quote:Op zondag 5 augustus 2007 20:01 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Verder merk ik aan mezelf dat ik me ook wel eens gebrainwashed voel. Soms heb ik langere periodes waarin ik geen tv kijk en geen nieuws lees. Ik voel me dan eigenlijk gelijk een stuk positiever en helderder. En dan ben ik nog een vrij intelligente jongen.
Wie heeft het hier over geloven? Dit heeft voor mij meer te maken met het verbreden van je perspectief. Dit is niet direct de waarheid omdat het wordt gezegd in een filmpje.quote:Op zondag 5 augustus 2007 20:09 schreef JelleS het volgende:
Als vrij intelligente jongen zou je beter moeten weten. De Amerikaanse overheid zou het kunnen opblazen omdat er gevoelige info ligt, maar dat wil nog niet betekenen dat ze zelf die vlietuigen erin hebben gevlogen.
De media manipuleert, en de alle grote mainstream media zijn in handen van maar een paar machtige mannen. Maar deze documentaire manipuleert net zo goed. Ik vertrouw de Amerikaanse overheid ook niet, maar dat betekent nog niet dat ik daarom meteen elke idioot die een filmpje op het internet zet met deels goede en deels onjuiste informatie zet, wel meteen geloof.
Jup, en aan de andere kant; een grote wereldgemeenschap is hoe dan ook de logische volgende stap in deze wereld. Wat mij betreft gaan eventuele achterliggende krachten lekker hun gang en leggen ze het grondwerk neer qua één regering en daarna ( met pijn en moeite wellicht ) komt er uiteindelijk een opstand bij de bevolking omdat de restricties net iets te ver zijn doorgevoerd door de overbloated ego's die de touwtjes tot dan toe in handen hebben gehad en met een beetje geluk kunnen we verder boorduren maar dan met een eerlijke en transparante regering. Wie weet? Ik heb in ieder geval wel het idee dat de massa een breekpunt heeft die zal worden overschreden met alle gevolgen van dien.quote:Op zondag 5 augustus 2007 20:27 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Verder denk ik ook dat het voor de alledaagse burger allemaal moeilijk te bevatten is dit. In onze dagelijkse leventjes hebben we het al moeilijk met "onze controle".
Dat er dan mensen zijn die enorm machtig zijn en ontzettend veel controle kunnen uitoefenen, is dan gewoon moeilijk te bevatten.
Het gedeelte over geloof geeft in de eerste plaats aan dat het spel "hoe hou ik de massa onder controle" al heel oud is en niet is begonnen rond of na de wereldoorlogen.quote:Op maandag 6 augustus 2007 22:49 schreef BobRooney het volgende:
Heb het zelf ook gekeken, eerste gedeelte over geloof vond ik niet zo intresting. De rest vond ik eigelijk ontzettend boeiend.
quote:Op maandag 6 augustus 2007 23:29 schreef Hugo- het volgende:
Ik ga de docu zo ook even kijken, hij staat nu op 10 minuten maar ik begrijp dat hij dan pas echt begint. Overigens valt het me wel een beetje op dat figuren zoals Probably_on_pcp heel hard roepen, als je dit niet gelooft dan ben je te dom om het te bevatten. Ik vind dat dat weer op religie begint te lijken.
BNW eerder, denk ikquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 08:51 schreef yvonne het volgende:
Kan dit niet beter naar TRU ofzo?
Ik zit nu op 26 minuten, man oh man oh man.
Ja, dat laatste dus, hoe krijg je het bijelkaar!quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 09:40 schreef jogy het volgende:
[..]
BNW eerder, denk ik. Alleen het eindstukje is wel een beetje TRUtherig, dat dan weer wel. Maar in wat voor een manier vind je het 'man oh man oh man' eigenlijk? Het staat zo wijdopen voor interpretatie dat het niet leuk meer is
.
Oh dat is zeker een goede instelling waar je ook ingelooft. Ik zie genoeg mensen alle kanten van het spectrum zich zo gedragen. Best spijtig.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 09:58 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja, dat laatste dus, hoe krijg je het bijelkaar!
En dat ik me steeds meer ga verbazen hoe makkelijk mensen iets meteen na één keer geloven.
Zo vaak, geen "Oh ja, is dat zo, dat ga ik onderzoeken, of navragen, of me in verdiepen" Nee, wat je ziet, hoort, is waar, meteen.
Ik ben dolblij dat wetenschappers, ik hoop studenten enzulks, dat niet doen.
"Piet zegt dat 6+6 =876
Dat heeft hij zelf gezegd, gehoord, gezien"
De aarde is vierkant, want Trees zegt het![]()
Excuses, SikFok zei het.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 05:35 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
![]()
Dat is idd precies wat ik riep![]()
Want jij was erbij en weet zeker dat dit niet het geval is? Je kan ook je kop in het zand steken, heeft net zoveel zin.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 10:02 schreef nietzman het volgende:
Zodra er weer iemand begint te huilen dat building 7 gecontroleerd naar beneden zou zijn gehaald zou een topic automatisch verplaatst moeten worden. Hophop.
Helemaal mee eens. De amerikaanse regering kan ons wel wijs maken dat ze door Al-qaida zijn aangevallen en Al Gore kan wel zeggen dat we met z'n allen gaan verdrinken, maar ik geloof dat natuurlijk niet zo maar.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 09:58 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja, dat laatste dus, hoe krijg je het bijelkaar!
En dat ik me steeds meer ga verbazen hoe makkelijk mensen iets meteen na één keer geloven.
Zo vaak, geen "Oh ja, is dat zo, dat ga ik onderzoeken, of navragen, of me in verdiepen" Nee, wat je ziet, hoort, is waar, meteen.
Ik ben dolblij dat wetenschappers, ik hoop studenten enzulks, dat niet doen.
"Piet zegt dat 6+6 =876
Dat heeft hij zelf gezegd, gehoord, gezien"
De aarde is vierkant, want Trees zegt het
quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 10:02 schreef nietzman het volgende:
Zodra er weer iemand begint te huilen dat building 7 gecontroleerd naar beneden zou zijn gehaald zou een topic automatisch verplaatst moeten worden. Hophop.
En massale ontkenningen van de feiten in de rest.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:27 schreef Zyggie het volgende:
[..]
. Massale psychoses vinden in TRU en die andere plaats.
En waarom zou een God dan niet kunnen bestaan?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:47 schreef Sisko het volgende:
[..]
Want jij was erbij en weet zeker dat dit niet het geval is? Je kan ook je kop in het zand steken, heeft net zoveel zin.
OT:
bla bla
Welk beroep?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:40 schreef Beauregard het volgende:
Beroepsmatige tvp.
+1quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 02:09 schreef MuKe het volgende:
Ik vond het wel erg jammer dat ze in het 2e deel zo overdreven op de 9/11 toer gingen met veel stukken waar ze geen bewijs voor geven en alleen gedachtenspinsels van de makers lijken, het tast voor mij een beetje de verdere geloofwaardigheid van de docu aan.
Op welke punten dan zoal?quote:Op zondag 12 augustus 2007 15:34 schreef Vagere_Hein het volgende:
Ik vond Zeitgeist op veel punten erg ongeloofwaardig en ononderbouwd. Wat ik wel heel erg frappant vond was dat verhaal over de FED. Ik heb nav Zeitgest de docu the Money Changers gekeken en dat zet een aantal zaken in de geschiedenis wel in een ander perspectief voor me.
Ik weet niet hoe ik hier op moet reageren..maar toch vind ik je reactie wel vreemd. Vraag me aub niet waarom. Maar een feit is dat ik hiet een tvp plaatsquote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:33 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Prima filmpje. Dat het christendom een verkrachting van allemaal andere onzin (en astrologische waarheden natuurlijk) was wist ik al, maar dit legt mooi de details uit. Dat van die Amerikaanse oorlogen was ook al duidelijk voor elk weldenkend mens. Maar dat gedoe over die banken... hoe ga ik dat ooit propageren in de kroeg?
Alsof ze ook in GB bepaalde wetten door wilden voeren, en dus maar voor een situatie moeten zorgen. Maar aangezien ze niet te streng willen zijn voor hun inwoners hebben ze alvast maar de hulp geregeld, met als vermomming een oefening. Zelfde als de VS met 9/11 maar dan wat jaren eerder, wat wetten betreft dan. En zelfs als het allemaal écht terrorisme is (nou ja, dat is het sowieso, ook als de VS er zelf achter zou zitten), dan is het een verdomd makkelijke reden om allerlei nare wetten in te voeren.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 09:55 schreef pberends het volgende:
Interessant was dat er schijnbaar terroristische oefeningen waren op dezelfde tijd en dezelfde stations op het moment van de aanslagen in Londen. Dat is toch wel schokkend. Er is dan hoe dan ook een overheids-connectie of de overheid wist ervan.
quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 02:09 schreef MuKe het volgende:
Je hebt 3 soort mensen die hiernaar kijken:
- De mensen die gelijk alles aannemen wat er wordt gezegd
- De mensen die niet verder kunnen kijken dan hun neus lang is en de hele docu als nonsens beschouwen en
- De mensen die er objectief naar proberen te kijken en misschien zelfs het 1 en ander wat er wordt gezegd onderzoeken ipv gelijk aannemen of afkeuren
Wees aub nummertje 3 en niet gelijk roepen wat er het eerst bij je opkomt. Zeitgeist bevat wel waarheden en bij veel stukken zet het je zeker aan het denken, maar is op sommige stukken te overdreven en vertelt ook soms dingen waar ze geen enkel bewijs voor hebben.
Venezuela.quote:Op zaterdag 8 september 2007 22:16 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Wat zijn die N. Rockefeller eigenlijk als derde doel? We're going to Afghanistan, Iraq... en verder?
Nee hoor. Dat eerste deel was volledig gebasseerd op een gebakken lucht verhaal van de zogenaamde Egyptologen Massey en Acharyah (volgens de website van Zeitgeist ook de bronnen).quote:Op zondag 9 september 2007 16:56 schreef Commensaal het volgende:
In het eerste gedeelte over het christendom zaten nog wel wat valide punten
quote:Op donderdag 13 september 2007 00:57 schreef koningdavid het volgende:
Met droge ogen beweren dat Jezus nooit echt bestaan heeft is, sorry dat ik het zeg, historisch gezien vrij belachelijk.
Als dat uit komt, zou het dan veilig zijn om te stellen dat Zeitgeist richting de waarheid gaat?quote:
dat kan zonder Venezuela ook al.quote:Op donderdag 13 september 2007 09:46 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Als dat uit komt, zou het dan veilig zijn om te stellen dat Zeitgeist richting de waarheid gaat?.
quote:Op donderdag 13 september 2007 11:52 schreef brooklynzoo het volgende:
- Jezus liep over water
- Jezus splitste de zee in twee-en.
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op donderdag 13 september 2007 11:52 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
dat kan zonder Venezuela ook al.
Ik vind de link tussen Jezus en Horus trouwens ijzersterk.
Ik heb zelf nog twee bijbelteksten weten te relateren aan de zon.
Bekijk de foto's hieronder maar en lees er de volgende tekst bij:
- Jezus liep over water
- Jezus splitste de zee in twee-en.
[afbeelding]
[afbeelding]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |