Na Jogy, begint TS.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:04 schreef jogy het volgende:
[..]
Uhu. Ah, de tijd zal het leren. Stiekem hoop ik dat die dingen fake zijn, ik zou in mijn broek schijten van angst als ie boven me hangt.
.
quote:I'd like to share a revelation that I've had during my time here. It came to me when I tried to classify your species and I realized that you're not actually mammals. Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment but you humans do not. You move to an area and you multiply and multiply until every natural resource is consumed and the only way you can survive is to spread to another area. There is another organism on this planet that follows the same pattern. Do you know what it is? A virus. Human beings are a disease, a cancer of this planet. You're a plague and we are the cure.
Daar wilde ik het nu dus niet over hebbenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:15 schreef jslavenburg het volgende:
UFO's bestaan.
Als jij iets in de verte ziet gaan, en je herkent het niet met je blote oog, is het ook een UFO. Al is het een voertuig, door de mens gemaakt, dat je niet kan herkennen...
Wel een erg neerslachtige gedachte. Hoewel ik er op zichzelf nog iets in zie, betekent het einde van de mensheid ook het einde van mij, en dat wil ik dan absoluut weer nietquote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:17 schreef Armageddon het volgende:
Ik hoop dat ze heel snel langskomen en alles en iedereen opblazen. Mensheid heeft z'n langste tijd wel gehad. Optiefen met dat volk.
Agent Smith had nog een mooie uitspraak erover.
[..]
Idem, ik voorzie binnen de kortste keren de eerste schermutselingen en waarschijnlijk zal dat uitlopen op een oorlog tegen de "indringers".quote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:12 schreef Wombcat het volgende:
De menselijke geschiedenis leert in ieder geval dat de minst gevorderde beschaving er uiteindelijk aan onderdoor gaat en/of overwonnen wordt.
Het is tijd voor iets anders. Geef toe, we maken er hier toch ook een gigantische kankerbende van met z'n allen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:23 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wel een erg neerslachtige gedachte. Hoewel ik er op zichzelf nog iets in zie, betekent het einde van de mensheid ook het einde van mij, en dat wil ik dan absoluut weer niet.
En wie zegt dat hetgene dat ons wegblaast dan beter is?
Dit geniale stukje komt van George Carlin. En ik denk er hetzelfde over.quote:"This is a group of social criminals, these people in the space program. NAS(A)holes, I call them. In case you haven't heard, the latest disaster for the rest of the universe is that the United States is gonna go to Mars. Okay? Ah, yeah. We're gonna go to Mars. And then of course we're gonna colonize deep space. With our microwave hot dogs and plastic vomit, fake dog shit and cinnamon dental floss, lemon-scented toilet paper and sneakers with lights in the heels. And all these other impressive things we've done down here. But let me ask you this: what are we gonna tell the intergalactic council of ministers the first time one of our teenage mothers throws their newborn baby into a dumpster? How are we gonna explain that to the space people? How are we gonna let them know that our ambassador was only late for the meeting because his breakfast was cold and he had to spend half an hour punching his wife around the kitchen? And what are they gonna think when they find out, its just a local custom, that over 80 million women in the Third world have had their clitorises forcibly removed in order to reduce their sexual pleasure so they won't cheat on their husbands? Can't you just sense how eager the rest of the universe is for us to show up?"
Maar hoe zou jij reageren, persoonlijk gezien dus, als op de NOS opeens een live uitzending zou komen dat er een schip is gelandt vol met grijze wezentjes.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:29 schreef L.Denninger het volgende:
Er gebeurt geen fuck, alles is in perfecte staat van balans.
Er zijn evenveel goede als slechte mensen / wezens, en daar veranderen aliens niks aan.
Alles klopt zoals het nu is, en dat blijft altijd zo - wat er ook verandert.
Dat zeg jij dat dat niet kan. Die gasten draaien hun hand daar niet voor om.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:51 schreef Megumi het volgende:
Aangezien sneller reizen dan het licht niet mogelijk is. Ben ik niet bang voor een ruimteschip met stokoude bejaarden er in.
Ik zou nog snel ff een ritje naar de slijter en de supermarkt doen,quote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:46 schreef jogy het volgende:
[..]
Maar hoe zou jij reageren, persoonlijk gezien dus, als op de NOS opeens een live uitzending zou komen dat er een schip is gelandt vol met grijze wezentjes.
Ik zou de TV niet meer uitzetten en in de eerste instantie mij zorgen maken of die wezentjes niet ala de spanjaarden in Mexico ons hard gaan bitchslappen tot er niets meer over is behalve brandende steden en een globale lijkengeur.
Maar ik zou mij wel realiseren dat niet iedereen is zoals wij kunnen zijn, godzijdank dus ik zal niet de hand aan mijzelf slaan in blinde paniek. Meer dan toekijken kan ik niet en dat zal ik dan ook zeker doen, toekijken en hopen voor het beste.
Iedereen zou even behoorlijk uit zijn/haar doen zijn. Met bonzende hartjes en zweethandjes voor de TV, de telefoonlijnen overbelast enzo.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:46 schreef jogy het volgende:
[..]
Maar hoe zou jij reageren, persoonlijk gezien dus, als op de NOS opeens een live uitzending zou komen dat er een schip is gelandt vol met grijze wezentjes.
Ik zou de TV niet meer uitzetten en in de eerste instantie mij zorgen maken of die wezentjes niet ala de spanjaarden in Mexico ons hard gaan bitchslappen tot er niets meer over is behalve brandende steden en een globale lijkengeur.
Maar ik zou mij wel realiseren dat niet iedereen is zoals wij kunnen zijn, godzijdank dus ik zal niet de hand aan mijzelf slaan in blinde paniek. Meer dan toekijken kan ik niet en dat zal ik dan ook zeker doen, toekijken en hopen voor het beste.
Dat is ook wel interessant.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:53 schreef Redux het volgende:
Ik ben benieuwd hoe de gelovigen erop reageren.
Wat er met het dagelijkse leven gebeurt is natuurlijk ook erg afhankelijk van wat die aliens doen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:33 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Iedereen zou even behoorlijk uit zijn/haar doen zijn. Met bonzende hartjes en zweethandjes voor de TV, de telefoonlijnen overbelast enzo.
Maar ik denk ook dat de mens erg goed is in aanpassen. We moeten toch eten, slapen etc. en daarna dingen als werk, school, boodschappen. Kortom het dagelijkse leven zou weer doorgaan. Denk ik.
Stel de aliens geven aan dat ze onze 'vaderen' zijn. In dat geval zou 'het geloof' gebaseerd op die aliens en wordt alles ineens een stuk tastbaarder. Zou interessant zijn hoe de kerken daarop reageren.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat is ook wel interessant.
Tenzij natuurlijk blijkt dat die aliens ook een geloof aanhangen wat hier ook voorkomt, dat is dan weer een aardige aanwijzing dat het misschien toch klopt (of dat ze al eens eerder langs zijn geweest natuurlijk).
Dat is ervan afhankelijk. Maar als het ons leven niet direct beinvloed, dat ze niet ala War of the Worlds bezig gaan ed., dan passen we ons gemakkelijker aan dan de meesten denken volgens mij.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:45 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wat er met het dagelijkse leven gebeurt is natuurlijk ook erg afhankelijk van wat die aliens doen.
De basisdingen zullen doorgaan, maar hoe het eruit zal zien?
Dat ben ik met je eensquote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:53 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Dat is ervan afhankelijk. Maar als het ons leven niet direct beinvloed, dat ze niet ala War of the Worlds bezig gaan ed., dan passen we ons gemakkelijker aan dan de meesten denken volgens mij.
We gaan door met ons leven en zien wel hoe het verder gaat lopen. Als er fysieke afstand is kunnen we ook afstand in onze geest scheppen. We richten ons weer op het dagelijkse gebeuren.
Ik zou in ieder geval beginnen met al die gelovigen flink hard uit te lachen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:48 schreef Redux het volgende:
[..]
Stel de aliens geven aan dat ze onze 'vaderen' zijn. In dat geval zou 'het geloof' gebaseerd op die aliens en wordt alles ineens een stuk tastbaarder. Zou interessant zijn hoe de kerken daarop reageren.
Naja, hoe we nu bezig zijn is de staat die het dichtst tegen een equilibrium aan zit, hoe droevig dat ook isquote:Op dinsdag 12 juni 2007 16:05 schreef Armageddon het volgende:
Dat equilibrium heeft de mens niet. Alleeen dieren. Wij zijn een groot kankergezwel voor de aarde beste jogy.
Voor bewijzen zit je in het verkeerde subforumquote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:29 schreef Demellie het volgende:
zien we dan wel weer?!!
kunnen wel uitgebreid gaan praten over wat er kan gebeuren en een of/of situatie bedenken, maar daarmee is niets bewezen of bepaald
Niemand is toch belangrijk ervan uitgaande dat ze technologie hebben om ons eronder te krijgen ?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 16:35 schreef Dromenvanger het volgende:
Als ze echt zijn en ze komen met kwaaie bedoelingen dan zouden ze waarschijnlijk eerst naar de belangrijke mensen gaan dus dan heb ik me niet druk te maken mochten ze proeven willen doen met mensen als Bush of Blair.
Ze kunnen niet alle 6,5 miljard mensen onderzoeken dus de kans dat ik het doelwit ben is erg klein.
Zoals ik alle films.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 16:35 schreef Dromenvanger het volgende:
Als ze echt zijn en ze komen met kwaaie bedoelingen dan zouden ze waarschijnlijk eerst naar de belangrijke mensen gaan dus dan heb ik me niet druk te maken mochten ze proeven willen doen met mensen als Bush of Blair.
Ze kunnen niet alle 6,5 miljard mensen onderzoeken dus de kans dat ik het doelwit ben is erg klein.
Yep. Het hangt er helemaal vanaf of ze "goedaardig" zijn of komen om de planeet te plunderen. En als ze goedaardig zijn, en contact willen maken, hoe gaat het dan verder? Hoe snel? Hoe zichtbaar aanwezig? enz.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens
Als ze gewoon langskomen, effe hallo zeggen en weer vertrekken (of wat vriendelijke tips geven) dan wordt het gewoon business as usual.
Gaan ze zich flink met ons bemoeien, dan gaat alles er anders uitzien.
Dat er contact is lijkt me ver gezocht maar goed. Dat ze af en toe een kijkje nemen en eventueel monsters nemen voor onderzoek lijkt me niet uitgesloten.quote:Op woensdag 13 juni 2007 09:22 schreef Ticker het volgende:
Zoals ik het hele verhaal zie, is er in mijn ogen (persoonlijke visie op de wereld) geen twijfel mogelijk dat er zelfs al contact is.
Een contact in zo'n stadium dat er een zeker uitwisselings project is.. zowel voor levende organisme als technologie.
In andere woorden ze zijn er nu ook al, waarom zouden ze ons dalijk pas 'ontdekken'. In grote lijnen zal er niet veel anders zijn, en sowieso heb je te maken met verschillende rassen en soorten.
Je hebt te maken met wezens die al veel langer bezig zijn met ontwikkelen dan ons. Technisch gezien zijn wij totaal niet interessant. We zullen misschien bepaalde dingen anders bekijken.. of uitvoeren, dat kan interessant zijn. Maar hetgeen wat wij te bieden hebben, is dat wat op de planeet aanwezig is. Bronnen.
Of je zou met een passief volk te maken kunnen hebben, wat erop uit is om door het gehele universum rassen te helpen en vooruitgang te boeken.
Hoe dan ook, zoals ik zie het is het alleen maar wachten op de dag dat het bekend wordt dat er contact is. Wat er dan gebeurt? Tja dat weet je nooit, ik geloof niet dat de mens dan als slaaf o.i.d. wordt gebruikt, daar is het te druk voor in ons universum, er zullen altijd wel volken/rassen opkomen voor de belangen van de mens, het goed.. het slecht. Ying/Yang.
Tot hier kan ik helemaal met je mee komen en heb ik dezelfde visie.quote:Op woensdag 13 juni 2007 09:51 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Dat er contact is lijkt me ver gezocht maar goed. Dat ze af en toe een kijkje nemen en eventueel monsters nemen voor onderzoek lijkt me niet uitgesloten.
En natuurlijk zal er in grote lijnen een hoop veranderen. We hebben tenslotte een nieuwe vijand er bij. Een gevaar. Ook al zouden ze "vriendelijk" zijn het zit in de mensheid om argwanend te zijn en waanbeelden te creeeren. Dus de achterdocht zal er altijd zijn waardoor de mensheid de drang zal hebben om zich te bewapenen tegen buitenaards gevaar. Want DIT zijn misschien vriendelijke wezens misschien zijn de volgende bezoekers dat niet. Dus er komt een nieuwe wapenwedloop. Daarnaast zal waarschijnlijk de wereld op z'n kop staan voor een tijd omdat mensen (met name gelovigen) het niet goed kunnen verwerken denk ik.
StarTrek heeft natuurlijk niets te maken met de realiteit. Kapitein Kurk(?) is misschien een leuk t.v. personage maar daar doelde ik niet op.quote:Jij houdt er hele theorien op na ala startrek. Probeer het eens wat realistischer. Waarom zullen andere rassen/volken het opnemen voor ons ? Als er 1 ras in staat is om ons te bereiken hoezo ga je er dan vanuit dat er opeens meerdere rassen tegelijk zich aandienen om een bezoekje te leggen aan de aarde ? Als er al meerdere zijn (wat ik niet uitsluit) is het logischer dat er tussenpozen van honderden jaren tussen die bezoekjes ligt puur op basis van kansberekening. Als die aliens iets willen hebben van ons waarom zouden ze niet het op een hardhandige manier van ons willen afpakken ? Wat is de reden om dat niet te doen ? Wij kunnen toch niets terug doen als ze geavanceerdere technologie hebben.
Goed punt, het hoeft niet altijd zo te zijn dat ze slimmer zijn. Er hoeft maar net een technologische doorbraak te zijn. Een soort Einstein die erachter komt hoe je sneller reist dan het licht. David Serera denkt dat hij die technologie kan verklaren. Wij weten ook al waar we naar moeten kijken.. het uitvoeren is voor ons nog een probleem.quote:Daarnaast is het niet uitgesloten dat ze qua intelligentie achterlopen. Stel je voor dat stoffen zoals Uranium en dergelijke ook aanwezig zijn op hun planeet alleen in een dermate krachtige vorm dat ze ondanks dat ze technisch minder ontwikkeld zijn toch verder kunnen reizen. Doordat er duurzamere materialen zijn en ze langer leven als ons.
Ja het internet staat vol met onzin helaasquote:Op woensdag 13 juni 2007 10:12 schreef Ticker het volgende:
StarTrek heeft natuurlijk niets te maken met de realiteit. Kapitein Kurk(?) is misschien een leuk t.v. personage maar daar doelde ik niet op.
Wat voor jou misschien raar en nieuw in de oren klinkt, is voor mij iets waar ik me al sinds me jeugd in heb geintresseerd. Telkens weer komen er verhalen over grijze wezens.. wezens die op mensen lijken maar met kleine veranderingen. Wezens die meer dierlijke eigenschappen hebben etc. Overal op de wereld worden er meldingen gemaakt van diverse soorten. In het begin snapte ik er geen klote van. Want er was toch maar 1 alien.. die grijze klein. Dat moest hem wel zijn. Toen ik wat ouder werd liet ik het onderwerp weer liggen en ben toen later weer gaan lezen. Toen kwamen de docu's en teksten/verklaringen van oude officieren die in in tijdscriften als x-factor en op het internet tegen kwam. Mensen die top-functies hebben gehad en een boekje open gooien. Mensen die op plekken hebben gezeten die wij alleen van foto's kennen... (area 51). Niet 4 of 5.. nee serieus er zijn honderden van zulke mensen! Mensen die het verhaal compleet maken, soort van de puzzels een geheel geven. Er is niet contact met 1 soort ras. Van alle uithoeken in de melkweg komen ze vandaan. Als er 1 soort niet bekend wordt gemaakt, worden ze allemaal niet bekend gemaakt. En ze hebben ons niet in de afgelopen jaren gevonden, ze hebben ons al jaren geleden gevonden.. misschien geholpen maar dan ga ik weer te ver in de geschiedenis.
[..]
Doe eens onderzoek naar het uitlezen van mensen. Oftewel de manier van overtuiging hoe zij iets vertellen.quote:Op woensdag 13 juni 2007 10:31 schreef Buschetta het volgende:
Ik ga er wel vanuit dat aliens onderzoek plegen op organismen op aarde. Ik heb zelf onderzoek gedaan naar cow mutilations en mijn conclusie is dat het praktisch onmogelijk is voor mensen om dat te doen. Ik heb als kind bij weilanden altijd gewoond en dan weet je hoe koeiensporen eruit zien en de koeien die ik zag waren opgetild en verderop weer neergegooid met laser incisies.
Maar echt contact..... ik weet het niet. Ik heb i.i.g. nooit een betrouwbare getuige gezien.
Ik heb toegang tot DOD bronnen en ook heb ik vrij veel documenten van de UK Extraterrestrial research group (semi-geheime overheids organisatie). Daarin worden alle meldingen genoemd. En ja er zitten erg vreemde verklaringen tussen. Maar aan de hand van het aflezen van iemands gezicht kan je vrij weinig opmaken. Uit studies is gebleken dat mensen die zogezegt slachtoffer zijn van ontvoeringen pathologische leugenaars zijn. Voor hen IS het de waarheid dus als zodanig is hun lichaamstaal ook. Je moet eerder kijken naar overheids bronnen en feiten. Dan is het voor mij duidelijk dat er wel iets aan de hand is maar er geen direct contact is. Ga voor de grap eens in de FBI files kijken naar cow mutilations en dergelijke. (is sowiezo interesant om rapporten te zien over dat soort X-files) er word onderzoek naar gedaan door de overheid dus het is geen fictie.quote:Op woensdag 13 juni 2007 10:40 schreef Ticker het volgende:
[..]
Doe eens onderzoek naar het uitlezen van mensen. Oftewel de manier van overtuiging hoe zij iets vertellen.
Een gezicht spreekt zoveel boekdelen.
Niet dat je nu echt onderzoek moet doenMaar ikzelf lees van iemand zijn gezicht uit. Of iemand aan het liegen is of de halve waarheid verteld. Mensen met de wildste verhalen, vertellen dit uit de grond van hun hart. Zulke mensen moet ik wel serieus nemen.
Maar waarom ga je er wel vanuit dat ze hier koeien mee nemen, maar geen contact hebben met wereldleiders? Probeer de puzzel eens af te maken, door bepaalde gebouwen en verhalen in de geschiedenis te mengen met de technologie van buiten aards leven. Kennis die vreemd genoeg aanwezig was, in tijden dat het gewone volk nog niet eens kon lezen en schrijven.
Je gaat er dus nu van uit dat al deze mensen een psychische afwijking hebben. Ze hebben allemaal iets verzonnen, wat nooit is gebeurt, en wat zij nooit hebben gezien.quote:Op woensdag 13 juni 2007 10:51 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Ik heb toegang tot DOD bronnen en ook heb ik vrij veel documenten van de UK Extraterrestrial research group (semi-geheime overheids organisatie). Daarin worden alle meldingen genoemd. En ja er zitten erg vreemde verklaringen tussen. Maar aan de hand van het aflezen van iemands gezicht kan je vrij weinig opmaken. Uit studies is gebleken dat mensen die zogezegt slachtoffer zijn van ontvoeringen pathologische leugenaars zijn. Voor hen IS het de waarheid dus als zodanig is hun lichaamstaal ook.
Je kan niet verwachten dat in hetzelfde rapport waar onderzoek wordt gedaan naar zulke zaken, ook een verwijzing staat met direct contact. Overheid werkt met levels. Niet iedere boeren lul weet alles. Dat is toch logisch, en daar moet je ook wel over nagedacht hebben.quote:Je moet eerder kijken naar overheids bronnen en feiten. Dan is het voor mij duidelijk dat er wel iets aan de hand is maar er geen direct contact is. Ga voor de grap eens in de FBI files kijken naar cow mutilations en dergelijke. (is sowiezo interesant om rapporten te zien over dat soort X-files) er word onderzoek naar gedaan door de overheid dus het is geen fictie.
Ja natuurlijk zo leren we dat op school. Maar ook weleens verder nagedacht waar die bron vandaan kwam. Al vanaf Sumer is het zo dat gene die het dichtsbij de Goden staan de meeste informatie krijgen. Nou wil ik dit topic niet gelijk gaan kapen en een vergelijking leggen met de Goden van vroeger, en buitenaardse beschavingen, maar ook dat allemaal past perfect in die grote puzzel. Je moet alleen door hebben wat je nou precies leest en je voor kunnen stellen wat de beweeg redenen zijn geweest.quote:Over die kennis en dat het gewone volk niet eens kon lezen en schrijven. Dat is altijd zo geweest tot eind 18e eeuw. Alleen monniken en adelijke mensen konden lezen en schrijven dus dat zegt niet zoveel. Technologie en kennis gaat verloren. Bedenk je maar eens dat we nu een grote natuurramp krijgen. Vrijwel niets blijft er nog over van de geschreven kennis en op PC's opgeslagen apparatuur.
Tussen ons dood willen en doelen hebben die in ons nadeel zijn zit nog een heel stuk.quote:Op woensdag 13 juni 2007 22:28 schreef P8 het volgende:
Ik ben van mening dat zodra je een échte ufo ziet. Eentje waar no doubt aliens in zitten, dat je kan stellen dat ze goedaardig zijn.
Een miljoen jaar meer geavanceerde technologie betekent ook een miljoen jaar sterkere wapens.
Als ze ons dood zouden willen hebben, zouden we er niks van merken.
leuke vergelijking. Maar ik denk (ben bang) dat je gelijk hebt. Door die cow mutilations ben ik ernstig gaan nadenken over dat soort dingen. En ik moet het eens zijn dat er een grote kans in zit dat wij mieren zijn in hun ogen.quote:Op woensdag 13 juni 2007 22:39 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Tussen ons dood willen en doelen hebben die in ons nadeel zijn zit nog een heel stuk.
En als ze zo geavanceerd zijn kan het ze misschien niks schelen of wij ze zien? Als wij in hun ogen primitieve dieren zijn, och wat kan het dan schelen of wij zo nu en dan iets in de lucht zien vliegen.
Ergens zijn momenteel honderden gestressde mieren bezig de schade te herstellen die jij hebt aangebracht toen je vanmiddag zonder het te weten over hun nest liep.
ik ga ervan uit dat ze geen slaven nodig hebben. Daar hebben ze wel robots voor. Of klonen. Of wat dan ook. Steeds meer bij ons wordt geautomatiseerd. Als deze trend nog een tijdje doorzet (pakembeet een miljoen jaar), zal wellicht (bijna) elk beroep geautomatiseerd zijn. In ieder geval elk beroep waar mechanische handelingen voor nodig zijn.quote:Op woensdag 13 juni 2007 22:39 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Tussen ons dood willen en doelen hebben die in ons nadeel zijn zit nog een heel stuk.
En als ze zo geavanceerd zijn kan het ze misschien niks schelen of wij ze zien? Als wij in hun ogen primitieve dieren zijn, och wat kan het dan schelen of wij zo nu en dan iets in de lucht zien vliegen.
Ergens zijn momenteel honderden gestressde mieren bezig de schade te herstellen die jij hebt aangebracht toen je vanmiddag zonder het te weten over hun nest liep.
Weleens in 'onze' slachthuizen gekeken.quote:Op woensdag 13 juni 2007 22:43 schreef Buschetta het volgende:
[..]
leuke vergelijking. Maar ik denk (ben bang) dat je gelijk hebt. Door die cow mutilations ben ik ernstig gaan nadenken over dat soort dingen. En ik moet het eens zijn dat er een grote kans in zit dat wij mieren zijn in hun ogen.
Maakt die grote voorsprong van ons, als mensen, geen verdachte indruk?quote:Op donderdag 14 juni 2007 00:22 schreef P8 het volgende:
[..]
ik ga ervan uit dat ze geen slaven nodig hebben. Daar hebben ze wel robots voor. Of klonen. Of wat dan ook. Steeds meer bij ons wordt geautomatiseerd. Als deze trend nog een tijdje doorzet (pakembeet een miljoen jaar), zal wellicht (bijna) elk beroep geautomatiseerd zijn. In ieder geval elk beroep waar mechanische handelingen voor nodig zijn.
Als ze zo geavanceerd zijn is het inderdaad de vraag of het hun wat kan schelen of ze ons zien. Echter zullen ze ongetwijfeld van ons bestaan weten als ze in de buurt zijn.
De vergelijking met mieren ben ik het niet mee eens. Net als dat wij dieren kunnen onderscheiden aan de hand van hun intelligentie, zullen aliens ook zien dat wij een stuk intelligenter zijn dan een gemiddeld (zoog)dier. Zodra een dier bewust is van zichzelf, en technologieen ontwikkeld en verbeterd, denk ik dat er daardoor een groot verschil ontstaat tussen zo'n "dier" en een dier die dit niet doet. Hierdoor zullen zij niet op dezelfde manier naar ons kijken als dat wij naar mieren kijken.
Daarnaast zijn mensen als enige diersoort op aarde in staat zichzelf compleet uit te roeien (afgezien van de panda's, maar die moeten maar eens leren neuken). Dit is niet iets positiefs, maar het is wel bewonderenswaardig.
Beknopte samenvatting: De mens is intelligenter dan plusminus 99,9999% van alle diersoorten in het universum. Dit maakt ons bestudeerwaardig voor aliens.
Een vergelijking gaat altijd mank, maar je kunt het ook zo zien. Het is jou doel helemaal niet om die mieren te schaden, jij loopt gewoon op weg ergens na toe. Hebt niet eens in de gaten dat je er op stapt en als je het wel toevallig ziet omdat je naar de grond kijkt zul je ws. niet omlopen.quote:Op donderdag 14 juni 2007 00:22 schreef P8 het volgende:
[..]
ik ga ervan uit dat ze geen slaven nodig hebben. Daar hebben ze wel robots voor. Of klonen. Of wat dan ook. Steeds meer bij ons wordt geautomatiseerd. Als deze trend nog een tijdje doorzet (pakembeet een miljoen jaar), zal wellicht (bijna) elk beroep geautomatiseerd zijn. In ieder geval elk beroep waar mechanische handelingen voor nodig zijn.
Als ze zo geavanceerd zijn is het inderdaad de vraag of het hun wat kan schelen of ze ons zien. Echter zullen ze ongetwijfeld van ons bestaan weten als ze in de buurt zijn.
De vergelijking met mieren ben ik het niet mee eens. Net als dat wij dieren kunnen onderscheiden aan de hand van hun intelligentie, zullen aliens ook zien dat wij een stuk intelligenter zijn dan een gemiddeld (zoog)dier. Zodra een dier bewust is van zichzelf, en technologieen ontwikkeld en verbeterd, denk ik dat er daardoor een groot verschil ontstaat tussen zo'n "dier" en een dier die dit niet doet. Hierdoor zullen zij niet op dezelfde manier naar ons kijken als dat wij naar mieren kijken.
Daarnaast zijn mensen als enige diersoort op aarde in staat zichzelf compleet uit te roeien (afgezien van de panda's, maar die moeten maar eens leren neuken). Dit is niet iets positiefs, maar het is wel bewonderenswaardig.
Beknopte samenvatting: De mens is intelligenter dan plusminus 99,9999% van alle diersoorten in het universum. Dit maakt ons bestudeerwaardig voor aliens.
Als aliens hier kunnen komen, betekent dat dat ze waarde hechten aan kennis. Een evolutie, die zij ook ongetwijfeld hebben meegemaakt, is niet 100% gericht op ruimtereizen.quote:Op donderdag 14 juni 2007 00:59 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Een vergelijking gaat altijd mank, maar je kunt het ook zo zien. Het is jou doel helemaal niet om die mieren te schaden, jij loopt gewoon op weg ergens na toe. Hebt niet eens in de gaten als je erop stapt en als je het wel toevallig ziet omdat je naar de grond kijkt zul je ws. niet omlopen.
Buitenaardsen hoeven het helemaal niet slecht met ons voor te hebben om ons schade te doen.
Wij hebben waarde als studieobject? Misschien hebben ze wel veel meer belangstelling voor schimmels of insecten. Wie weet zijn ze daar meer mee verwant dan met onze intelligentie waar ze zich wellicht helemaal niet in herkennen. Gevoel en emoties, moraal, goed en kwaad, zijn allemaal menselijke eigenschappen, iets dat een buitenaardse levensvorm helemaal niet hoeft te hebben. Wat voor hen waarde heeft of belangrijk is, is vooraf onmogelijk te zeggen.
Dertigduizend genen verschil met chimps, die ook werktuigen maken en gebruiken, ook cultuur hebben, onderling communiceren ed. Een alien maakt wellicht niet eens verschil.
Ik denk dat evolutie over het algemeen overal in het universum gelijk. Dat wil zeggen, het stadium waar wij nu in zitten, het op 2 benen lopen en bewust zijn van onszelf en alles om ons heen. Huminoid noemen ze dat.quote:Op donderdag 14 juni 2007 00:59 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Een vergelijking gaat altijd mank, maar je kunt het ook zo zien. Het is jou doel helemaal niet om die mieren te schaden, jij loopt gewoon op weg ergens na toe. Hebt niet eens in de gaten dat je er op stapt en als je het wel toevallig ziet omdat je naar de grond kijkt zul je ws. niet omlopen.
Buitenaardsen hoeven het helemaal niet slecht met ons voor te hebben om ons schade te doen.
Wij hebben waarde als studieobject? Misschien hebben ze wel veel meer belangstelling voor schimmels of insecten. Wie weet zijn ze daar meer mee verwant dan met onze intelligentie waar ze zich wellicht helemaal niet in herkennen. Gevoel en emoties, moraal, goed en kwaad, zijn allemaal menselijke eigenschappen, iets dat een buitenaardse levensvorm helemaal niet hoeft te hebben. Wat voor hen waarde heeft of belangrijk is, is vooraf onmogelijk te zeggen.
Dertigduizend genen verschil met chimps, die ook werktuigen maken en gebruiken, ook cultuur hebben, onderling communiceren ed. Een alien maakt wellicht niet eens verschil.
Simpel.quote:Op donderdag 14 juni 2007 08:59 schreef Swetsenegger het volgende:
Waarom gaan we er altijd maar vanuit dat WIJ gevonden worden en verantwoording moeten afleggen aan een groep intergalactische tovenaars. Wellicht zijn wij wel het slimste jongetje in de klas en zullen we over een jaar of 20 een groep holbewoners op century 4 de les gaan lezen.
Omdat de kans dat als er intelligent leven is, minder ver als ons is, heel erg klein is eigenlijk. Aangezien wij vrij "jong" zijn.quote:Op donderdag 14 juni 2007 08:59 schreef Swetsenegger het volgende:
Waarom gaan we er altijd maar vanuit dat WIJ gevonden worden en verantwoording moeten afleggen aan een groep intergalactische tovenaars. Wellicht zijn wij wel het slimste jongetje in de klas en zullen we over een jaar of 20 een groep holbewoners op century 4 de les gaan lezen.
Jij gaat ervan uit dat we al contact hebben met aliens op basis van vage websites en filmpjes die gefabriceerd zijn uit geldelijk gewin.quote:Op donderdag 14 juni 2007 08:51 schreef Ticker het volgende:
[..]
Ik denk dat evolutie over het algemeen overal in het universum gelijk. Dat wil zeggen, het stadium waar wij nu in zitten, het op 2 benen lopen en bewust zijn van onszelf en alles om ons heen. Huminoid noemen ze dat.
Een tijdje geleden las ik weer eens over een ex-werknemer van de amerikaanse regering.
Deze vertelde dus dat er volgens hem iets van 52 verschillende soorten rassen zijn, die de aarde bezoeken. En al deze rassen hebben een menselijke vorm.
De wetenschappers zouden het niet kunnen verklaren maar het leek er in ieder geval op, dat overal dezelfde manier van evolutie plaats vindt. Ik vraag me alleen af wat de volgende stap dan is.
Ook verwacht ik niet dat emoties iets menselijks is. Mijn hond kan zelfs dromen in zijn slaap, dat zegt toch eigenlijk wel heel veel.
Dat wij soms denken dat we speciaal zijn, wil nog best wel mee vallen.
Je post zo'n verhaal, met daarin een duidelijk overtuiging in geloof van buitenaardse wezens alleen maar omdat de regering ook heeft gezegd dat er vreemde kadavers langs te wegen liggen.quote:Op donderdag 14 juni 2007 10:24 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Jij gaat ervan uit dat we al contact hebben met aliens op basis van vage websites en filmpjes die gefabriceerd zijn uit geldelijk gewin.
Ik ga op basis van overheids informatie ervan uit dat er wel degelijk iets ons in de gaten houdt maar dat men niet weet wat dat is.
Probeer nou eens fictie van realiteit te scheidden en ga niet af op vage getuigenissen van "area 51" medewerkers die altijd achteraf lage functies blijken te hebben of gepensioneerde gekken zijn die hun 15 minutes of fame willen krijgen. Er is simpelweg gewoon geen bewijs wat geverifieerd is dat er contact is met buitenaards leven. Laat staan dat je uberhaupt kan zeggen dat er 52 verschillende rassen zijn.
Die cow mutilations die dus wel te verifieren zijn en gedocumenteerd door o.a. de FBI wijzen er namelijk op dat er een onbekende partij (of dat nou aliens zijn of niet) luk raak koeien van de grond af tillen en transporteren en terwijl ze in transport zijn worden er met laser scalpels belangrijke organen verwijderd.
Dit zou erop kunnen wijzen dat ze dat doen voor wetenschappelijk onderzoek. Het feit dat men technologie gebruikt die nauwelijks bekend is bij ons geeft aan dat het om vrij geavanceerde mensen en of aliens gaat. Als je de foto's bekijkt van die mutilations zij je dat er geen spatje bloed langs de snij wonden zit. Iets wat met onze huidige technieken niet/of nauwelijks mogelijk is.
Daarnaast is het vrij rigoreus om als prive persoon en/of onderneming luk raak koeien van de grond te tillen met een helicopter (ervanuitgaande dat het mensen zijn) en dan zo'n beest te ontdoen van organen die waarschijnlijk gratis af te halen zijn bij het gemiddelde slachthuis. Dus de kosten wegen niet op tegen de ondernomen ingrepen.
Dan komt er nog eens bij kijken dat er verschillende meldingen soms zijn op 1 dag op honderden kilometers van elkaar. Wat dus aangeeft dat het niet om een psychopaat gaat die de hele wereld afreist om koeien te ontvoeren.
Dus aan de hand van het feit dat ze specifieke organen verwijderen van koeien die de boer een aanzienlijke schadepost opleveren en het feit dat de koe tijdens de ingrepen nog leeft. Kan je stellen dat de entiteiten die de aarde bezoeken niet echt begaan zijn met het lot van dieren noch mensen.
quote:Op donderdag 14 juni 2007 09:08 schreef Ticker het volgende:
[..]
Simpel.
Omdat er al genoeg op duidt dat het niet zo is.
uberhaupt is de kans op intelligent leven nihil. Er moet namelijk nogal aan extreem veel eisen voldaan worden voor leven an sich, laat staan intelligent leven, wat dan ook nog eens verder is dan wij in ontwikkeling.quote:Op donderdag 14 juni 2007 10:01 schreef bigore het volgende:
[..]
Omdat de kans dat als er intelligent leven is, minder ver als ons is, heel erg klein is eigenlijk. Aangezien wij vrij "jong" zijn.
Jij noemt nergens die top-fuctionaris bij naam. Ook heb jijzelf waarschijnlijk geen middelen om dat soort verhalen te verifieren.quote:Op donderdag 14 juni 2007 10:41 schreef Ticker het volgende:
[..]
Je post zo'n verhaal, met daarin een duidelijk overtuiging in geloof van buitenaardse wezens alleen maar omdat de regering ook heeft gezegd dat er vreemde kadavers langs te wegen liggen.
Maar als ik een top-functionaris noem met een geloofwaardig verhaal en overeenkomsten met dergelijke verhalen van diverse(honderden) mensen uit zulke functies, en nee geen gestoorde gek of wat jij er van maakt, ik vraag me dan serieus af wie je bedoelt? Billy Meier ofzo? Dan kom ik in jouw ogen met een ongeloofwaardig verhaal?
Ok ik kan dus nu ineens geen fictie en realiteit meer onderscheiden, maar koeien worden 100% zeker door een buitenaards ras meegenomen...
Tja ok, maar dan ben je me kwijt.
Wat begrijp je niet aan die zin ?quote:vrij geavanceerde mensen en of aliens
Dat is volgen mij dus gewoon bullshit. Je kan mij geen namen geven uit die functies met linkjes naar bestaande U.S overheids websites waar hun functies duidelijk staan omschreven.quote:Maar als ik een top-functionaris noem met een geloofwaardig verhaal en overeenkomsten met dergelijke verhalen van diverse(honderden) mensen uit zulke functies
Waarom zou ik persoonlijk achter die namen aangaan als dat op internet al lang en breedt wordt gedaan. Denk je nou echt dat iedere gek zomaar een uitspraak kan doen en een publiek van honderden journalisten kan vergaren. Keer op keer?quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:00 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Jij noemt nergens die top-fuctionarissen bij naam. Ook heb jijzelf waarschijnlijk geen middelen om dat soort verhalen te verifieren.
Ook andere ooggetuigen verklaringen waar jij het over hebt zijn niet of nauwelijks te verifieren.
Nergens claim ik dat die koeien 100% door een buitenaards ras worden meegenomen..
Hoe kom je daar nou bij? Ben je vandaag pas voor het eerst op dit onderwerp gestuit? Of is dit je conclusie nadat je urenlang documentaires heb gezien en daarna deze conclusie hebt getrokken? Het is namelijk, sorry maar helaas, dikke bullshit. Ik kan alleen al het gehele Disclosure Project opnoemen. Dit zijn geen zwervers in pakkies ofzo. Dit zijn mensen die daadwerkelijk op die plekken hebben gezeten! Twijfel daar nou maar niet aan hoor.quote:Dat is volgen mij dus gewoon bullshit. Je kan mij geen namen geven uit die functies met linkjes naar bestaande U.S overheids websites waar hun functies duidelijk staan omschreven.
Omdat in mijn ervaring die zogenaamde hooggeplaatste figuren in de praktijk vaak laaggeschoolde militairen zijn die hun 15 minutes of fame willen hebben.
Mogen we dit jouw ontkennings fase noemen? Raar is als een vogel ondersteboven vliegt. Dit soort sightings verdienen wel wat meer woorden dan alleen 'raar'.quote:Tuurlijk zijn er verhalen van een enkele vliegenier die iets raars heeft gezien in de lucht op een missie. Maar dat is alles. Een Ufo. Dus niet te verklaren.
En wat maakt jou dan zo'n belangrijke getuige in deze zaak? Dus een officier lult maar uit zijn nek, verteld fictie, wat ik volgens jou, verkeerd aanneem als een feit. Maar het doorhameren op die verminkingen, moet wel de doorslag geven op bewijs. Ik denk dat je de rollen omdraait, en jouw eigen positie in het verhaal boven die van andere plaatst.quote:Ik kan wel alle beschikbare documenten leveren van de FBI over de cattle mutilations. En over ooggetuige verklaringen met bijbehorende foto's.
Ook heb ik in de zomer van 1998 verschillende cattle mutilations zelf gezien en daardoor redelijk vast kunnen stellen dat de verhalen op waarheid berusten.
Dus naast het feit dat er honderden pagina's gedocumenteerd materiaal is over het fenomeen van een overheids opsporings bevoegde instantie zijn er ook links te leggen met een geavanceerdere vorm van leven door de gebruikte methodes.
Dat is de manier hoe ik mijn onderzoek/bevindingen probeer te classificeren. Ik ga niet uit van websites die verhalen plaatsen met namen van zogenaamde hooggeplaatste officieren. Maar ik ga uit van gedocumenteerde feiten. Dat is een groot verschil.
Goh, ze zijn niet capitalistisch ingesteld. Foei.quote:Dus mijn stelling is in feite dat er vanuitgaande dat het aliens zijn die die cattle mutilations uitvoeren dan kan je stellen dat ze niet echt vriendelijk omgaan met die beesten en ook geen rekening houden met de enorme schadepost voor de boer. Waarbij ik dus niet zeg dat dat zo is het aliens zijn het is slechts een stelling aan de hand van feitelijke bevindingen.
Ik hoop dat je het zo begrijpt.
Hoezo betekent het dat? Misschien hebben ze wel dringend 'lebensraum' nodig, of grondstoffen.quote:Op donderdag 14 juni 2007 01:25 schreef P8 het volgende:
[..]
Als aliens hier kunnen komen, betekent dat dat ze waarde hechten aan kennis. Een evolutie, die zij ook ongetwijfeld hebben meegemaakt, is niet 100% gericht op ruimtereizen.
Ja ik ben vanaf m'n 14e bezig (nu dus zo'n 15 jaar) met onderzoek nadat ik een door de luchtmacht gedocumenteerde UFO heb gezien waarbij honderden ooggetuige verklaringen zijn opgenomen.quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:20 schreef Ticker het volgende:
[..]
Waarom zou ik persoonlijk achter die namen aangaan als dat op internet al lang en breedt wordt gedaan. Denk je nou echt dat iedere gek zomaar een uitspraak kan doen en een publiek van honderden journalisten kan vergaren. Keer op keer?
Amerika loopt ver voorop met dit soort mensen, en het zijn er echt veel. Al die mensen zijn nagechekt, dat verifieërd het verhaal van Bob Lazar alleen al.
En wat doe jijzelf dan, jij gaat uit van rapporten van de FBI, dus omdat de FBI een rapport uitgeef trek jij een conclusie. Jij doet toch ook niet zelf die uitgebreide onderzoeken, dat lees je lekker uit dat rapport.
[..]
Hoe kom je daar nou bij? Ben je vandaag pas voor het eerst op dit onderwerp gestuit? Of is dit je conclusie nadat je urenlang documentaires heb gezien en daarna deze conclusie hebt getrokken?
quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:49 schreef Buschetta het volgende:
Ik weet dat a.d.h.v. onderzoek dus beter laten we deze discussie voor wat het is want jij bent niet iemand die afgaat op wetenschap maar op fictie. Dat is een groot probleem want dan zie je door de bomen het bos niet meer.
Dat is een beetje de moeilijkheid van je vraag. We weten de bedoelingen van de aliens niet.quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:26 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hoezo betekent het dat? Misschien hebben ze wel dringend 'lebensraum' nodig, of grondstoffen.
Klopt, het is ook allemaal speculatie natuurlijkquote:Op donderdag 14 juni 2007 12:42 schreef NorthernStar het volgende:
Het gaat niet over of UFO's/aliens wel of niet bestaan. Kijk nog eens naar de OP.
[..]
Dat is een beetje het probleem met het beantwoorden van je vraag. We weten de bedoelingen van de aliens niet.
Idd, want in je eerste post in dit topic (met die landing in Mexico), dacht ik er al achteraan "en dan landt er een kruisraket op de schotel, omdat de VS er een bedreiging in zag."quote:In de natuur spreken ze van de Flight or Fight reactie. Bij bedreiging is het vluchten of vechten. Als je dat als uitgangspunt neemt voor een eerste collectieve reactie zal er dus of heel snel geruststelling moeten komen (blijk van goed vertrouwen van de aliens) of de mensheid in zijn algemeen zal in een vecht-houding schieten, vluchten kan immers niet. Zo bekeken is het misschien te verwachten dat een eerste reactie van ons vrij agressief zal zijn.
Het is afhankelijk denk ik van de collectieve menselijke ervaring denk ik. Om een parralel te scheppen. Toen de Spanjaarden de Maya's bezochten werden ze in de eerste instantie als goden binnengehaald door hun uiterlijke kenmerken en bijvoorbeeld door de paarden die ze meebrachten. Later kwamen ze natuurlijk tot het besef dat ze voor de gek waren gehouden en dat hun beschaving gedoemd was tot vernietiging.quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:42 schreef NorthernStar het volgende:
Het gaat niet over of UFO's/aliens wel of niet bestaan. Kijk nog eens naar de OP.
[..]
Dat is een beetje de moeilijkheid van je vraag. We weten de bedoelingen van de aliens niet.
In de natuur spreken ze van de Flight or Fight reactie. Bij bedreiging is het vluchten of vechten. Als je dat als uitgangspunt neemt voor een eerste collectieve reactie zal er dus of heel snel geruststelling moeten komen (blijk van goed vertrouwen van de aliens) of de mensheid in zijn algemeen zal in een vecht-houding schieten, vluchten kan immers niet. Zo bekeken is het misschien te verwachten dat een eerste reactie van ons vrij agressief zal zijn.
Een volledig altruïstische opstelling van de aliens geloof ik niet zo in. Ze willen er ongetwijfeld iets voor terug hebben.quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:47 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Het is afhankelijk denk ik van de collectieve menselijke ervaring denk ik. Om een parralel te scheppen. Toen de Spanjaarden de Maya's bezochten werden ze in de eerste instantie als goden binnengehaald door hun uiterlijke kenmerken en bijvoorbeeld door de paarden die ze meebrachten. Later kwamen ze natuurlijk tot het besef dat ze voor de gek waren gehouden en dat hun beschaving gedoemd was tot vernietiging.
Stel je voor dat aliens ons eerst technologie verschaffen die bijvoorbeeld kanker en aids laten genezen en een oplossing geven voor het energie probleem dan zou de totale menselijke instelling waarschijnlijk positief zijn ten opzichte van aliens. Ondanks dat misschien in een later stadium blijkt dat de aliens er iets voor willen hebben in ruil, iets wat erg negatief kan uitpakken voor de mensheid.
quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Idd, want in je eerste post in dit topic (met die landing in Mexico), dacht ik er al achteraan "en dan landt er een kruisraket op de schotel, omdat de VS er een bedreiging in zag."
Dat zeg ik toch juistquote:Op donderdag 14 juni 2007 12:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Een volledig altruïstische opstelling van de aliens geloof ik niet zo in. Ze willen er ongetwijfeld iets voor terug hebben.
Maar misschien is het een menselijke drang om altijd iets terug te moeten krijgen voor verleende diensten en hebben aliens een andere visie hierop. (hopelijk)quote:Ondanks dat misschien in een later stadium blijkt dat de aliens er iets voor willen hebben in ruil, iets wat erg negatief kan uitpakken voor de mensheid.
Ze zouden alleen jou wel weg mogen nemen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:17 schreef Armageddon het volgende:
Ik hoop dat ze heel snel langskomen en alles en iedereen opblazen. Mensheid heeft z'n langste tijd wel gehad. Optiefen met dat volk.
Agent Smith had nog een mooie uitspraak erover.
[..]
En dat bevestig ik dusquote:
Zou kunnen, je gaat natuurlijk uit van de wereld zoals je die kent, er is niets wat bewijst dat het per se ook voor andere werelden zo in elkaar zit.quote:Maar misschien is het een menselijke drang om altijd iets terug te moeten krijgen voor verleende diensten en hebben aliens een andere visie hierop. (hopelijk)
Sitchin... Ancient Astronaut theorie.quote:Op donderdag 14 juni 2007 13:02 schreef Wombcat het volgende:
Of wat als blijkt dat die aliens joden/christenen/islamieten/hindoeïsten/whatever zijn. Blijkt er opeens een ware godsdienst te zijn.
Heh, of ze geven elke inwoner van de wereld gratis en voor niets een of andere zero point energie ding zodat elke burger van het netwerk af kan en vervangen ze ook meteen de brandstofmotors daarmee.quote:Op donderdag 14 juni 2007 16:32 schreef Buschetta het volgende:
[heel ver gezocht]
Stel nou dat ze een soort reproduceer machine hebben om voedsel te maken. En dan alle bedrijven op aarde weten kapot te concureren. Dat zou ook natuurlijk een erg vage actie zijn van ze
[/heel ver gezocht]
Als dat zo is, vind ik het wel vreemd dat die aliens zich zo gemakkelijk in de zak laten steken door de regeringsleiders.quote:Op donderdag 14 juni 2007 19:02 schreef huupia het volgende:
ikzelf denk dat er allang contact is tussen bepaalde aliens en regeringsleiders , als er dan openlijk contact zou komen zou dat eerst worden voorbereid met de mensen dmv toespraken e.d. voor de vn.
ik verwacht daar voorlopig weinig van omdat ze liever alien technology voor hun zelf houden ipv te delen met de rest van de wereld.
Ik denk dat aliens misschien eerder op basis van intelligentie hun eigen gesprekspartners uitkiezen i.p.v met bush en consorten aan een tafel te gaan zitten (hoop ik)quote:Op donderdag 14 juni 2007 19:04 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als dat zo is, vind ik het wel vreemd dat die aliens zich zo gemakkelijk in de zak laten steken door de regeringsleiders.
Dat zou mij ook lijken.quote:Op donderdag 14 juni 2007 19:24 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Ik denk dat aliens misschien eerder op basis van intelligentie hun eigen gesprekspartners uitkiezen i.p.v met bush en consorten aan een tafel te gaan zitten (hoop ik)
De alternatieve manieren van energie worden niet voor niets bedacht he. Uiteindelijk is de olie op, en tenzij men wil dat de hele wereld instort zal men toch met andere manieren moeten komen. Nu zegt Shell bijvoorbeeld dat het te duur is om alternatieve vormen van energie te brengen, maar tegen de tijd dat de olie op is kunnen ze het ineens wel. Immers, er moet toch winst gemaakt worden he.quote:Op donderdag 14 juni 2007 19:02 schreef huupia het volgende:
de reactie van de mensen op aarde zou als ze onvoorbereid worden geconfronteerd met de aankomst van aliens totaal onvoorspelbaar zijn.
dan zou de tv alleen nog maar dat nieuws brengen en de gevolgen vele malen groter als 9/11
ikzelf denk dat er allang contact is tussen bepaalde aliens en regeringsleiders , als er dan openlijk contact zou komen zou dat eerst worden voorbereid met de mensen dmv toespraken e.d. voor de vn.
ik verwacht daar voorlopig weinig van omdat ze liever alien technology voor hun zelf houden ipv te delen met de rest van de wereld.
wat te denken van super energie bronnen, de machtige olie elite kan wel inpakken dan.
zelfde met de farmacie sector en vele anderen.
En hoeveel mensen worden dan werkloos opeens?quote:Op donderdag 14 juni 2007 18:42 schreef jogy het volgende:
[..]
Heh, of ze geven elke inwoner van de wereld gratis en voor niets een of andere zero point energie ding zodat elke burger van het netwerk af kan en vervangen ze ook meteen de brandstofmotors daarmee.
Hoeveel bedrijven zullen dan helemaal uit hun plaat gaan en afsterven?.
Inderdaad. Alles is afhankelijk van alles. Iets wat veel mensen blijkbaar niet snappen. Je kunt bijvoorbeeld niet gewoon ineens zeggen van "Armoede?, nou dan geven we iedereen in het land hetzelfde minimale inkomen, waar iedereen fatsoenlijk van rond kan komen zonder daarvoor te hoeven werken. Dat zou ultiem zijn ja, maar waar je dan bijvoorbeeld tegen aan loopt is dat een stratenmaker net zoveel verdiend als een arts. Veel mensen zullen er dan niet meer zijn die 10 jaar gaan zwoegen om arts te worden.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 10:54 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En hoeveel mensen worden dan werkloos opeens?
Volgens mij is dit weer zoiets wat leuker klinkt dan het is, omdat je hoe je het draait of keert, ons economisch systeem op een bepaalde manier in elkaar zit, en als daar opeens iets grondig in verandert (van de ene dag op de andere), dan heeft dan consequenties.
de "bekende" alternatieve energie broneen zoals zon en wind energie zetten totaal geen zoden aan de dijk in vergelijking met olie. ze zouden nooit die rol kunnen overnemen.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 10:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
De alternatieve manieren van energie worden niet voor niets bedacht he. Uiteindelijk is de olie op, en tenzij men wil dat de hele wereld instort zal men toch met andere manieren moeten komen. Nu zegt Shell bijvoorbeeld dat het te duur is om alternatieve vormen van energie te brengen, maar tegen de tijd dat de olie op is kunnen ze het ineens wel. Immers, er moet toch winst gemaakt worden he.
De regeringen vinden het best. Die willen namelijk niet dat hun handelspositie op wereldniveau in het gedrang komt. Als alleen 1 land nog oliereserves heeft, dan zijn andere landen daarvan afhankelijk. Immers, machines, transportmiddelen etc etc draaien op olie, al is het maar als smeermiddel. Als je dat niet meer hebt betekent dat dat auto's/vrachtwagens niet meer kunnen rijden, kranen niet meer kunnen draaien, schepen niet meer kunnen varen, treinen niet meer kunnen rijden, etc etc. Dan heb je een probleem.
Ik denk dat die olieconcerns tegen die tijd gesubsidieerd zullen worden door de overheden. Jij doet het voorkomen alsof het de regeringen vs. olieconcerns is. Ik denk eerder dat die 2 handen op 1 buik zijn.
Mijn idee...quote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:11 schreef Cudles het volgende:
Ik koop gelijk een ruimteschip van de Aliens met mijn spaargeld en ga handel drijven. Ik doop mezelf Han Solo en Bokito wordt mijn co-piloot. Samen zullen wij flink gaan cashen dmv de grondstoffen die de aliens van de aarde willen hebben, en die ik voor ze vervoer.
Ik zal verheugd reageren iig
Ik zou geen problemen hebben met werkeloosheid als ik in mijn eigen onderhoud zou kunnen voorzien hoor. Ik draai op dit moment lekker mee in de economie maar ik kan niet zeggen dat ik rouwig ben wanneer het inzakt omdat de aliens bijvoorbeeld gratis energie en meteen een voedselreplicator meegeeft aan de gemiddelde burger.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 10:54 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En hoeveel mensen worden dan werkloos opeens?
Volgens mij is dit weer zoiets wat leuker klinkt dan het is, omdat je hoe je het draait of keert, ons economisch systeem op een bepaalde manier in elkaar zit, en als daar opeens iets grondig in verandert (van de ene dag op de andere), dan heeft dan consequenties.
Gewoon, als de aliens morgen dus voor je deur staan met een cameraploeg eromheen en de NOS een liveuitzending uitbrengt met een delegatie buitenaardse die met balkenende aan het keuvelen zijn. Wat zou jij dan doen?quote:Op maandag 18 juni 2007 13:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Als wat precies echt is? Al die verhalen over ontvoeringen ed?
Vragen wat Balkenende mankeert om hier aan de deur te komen...quote:Op maandag 18 juni 2007 13:53 schreef jogy het volgende:
[..]
Gewoon, als de aliens morgen dus voor je deur staan met een cameraploeg eromheen en de NOS een liveuitzending uitbrengt met een delegatie buitenaardse die met balkenende aan het keuvelen zijn. Wat zou jij dan doen?
Dat soort "diepe" filosofie hadden wij op de kleuterschoolquote:Op maandag 18 juni 2007 15:43 schreef American_Nightmare het volgende:
Misschien zijn ze hier allang, maar weten we dat niet van elkaar. Misschien zijn de zogenaamde aliens maar ongeveer 3 moleculen groot. Of misschien bestaat elk molecuul wel uit een heel helal. Of misschien leven we met onze hele zonnestelsel wel in 1 atoom in een wereld van 'aliens'.
En hoeveel daarvan vertoont wat wij intelligent en zelfbewust gedrag noemen?quote:Waarom zouden aliens in hemelsnaam tussen de 1.50 en 2.00 meter zijn? Die kans is volgens mij gruwelijk klein juist, als je bekijkt dat 99,999999% van de organismen op aarde < 0,1 mm is.
Neehee, hij is op tv te zien en tegelijkertijd staan er een paar aan je deur.quote:Op maandag 18 juni 2007 13:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Vragen wat Balkenende mankeert om hier aan de deur te komen...
hier op fok kom ik ook genoeg grotere wezens tegen die niet aan die criteria voldoenquote:Op maandag 18 juni 2007 15:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat soort "diepe" filosofie hadden wij op de kleuterschool.
[..]
En hoeveel daarvan vertoont wat wij intelligent en zelfbewust gedrag noemen?
Uitsluiten van elke mogelijkheid van het bestaan van buitenaards leven vind je intelligenter?quote:Op maandag 18 juni 2007 15:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wat maakt ons alwetend? De aarde bestaat miljoenen jaren, en hoeveel jaar weten wij nu dat de aarde rond is ipv plat? Vind je het niet lichtelijk arrogant om te denken dat we nu aan de top zitten wat wetenschappelijke kennis betreft?quote:[..]
En hoeveel daarvan vertoont wat wij intelligent en zelfbewust gedrag noemen?
zucht..quote:Op maandag 18 juni 2007 16:16 schreef huupia het volgende:
[..]
hier op fok kom ik ook genoeg grotere wezens tegen die niet aan die criteria voldoen![]()
he zuurpruim, wel eens van humor gehoord?quote:Op maandag 18 juni 2007 16:35 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
zucht..
Anyway, het lijkt mij logisch om aan te nemen dat er meer leven is buiten het leven op de planeet aarde. Of dat leven persé gelijkenis moet tonen met de mens door op 2 benen te lopen etc etc lijkt me dan weer niet. Helaas denken de meeste mensen dat het persé aliens moeten zijn met grote amandelvormige ogen etc etc, maar wat nou als het een soort van struik is ofzo, of in ieder geval iets wat op ons als een struik overkomt.
Dat kan natuurlijk ook, maar goed, een struik past dan weer niet zo goed bij het beeld van intelligent leven dat een vliegende schotel bestuurd.
Jawel, maar het is toevallig bij jou altijd zo dat jij dergelijke opmerkingen plaatst, en als er op gereageerd wordt dan is het 'toevallig' altijd een grapje/humor. Gebruik dan diequote:Op maandag 18 juni 2007 17:50 schreef huupia het volgende:
[..]
he zuurpruim, wel eens van humor gehoord?
Nee, wie doet dat dan?quote:Op maandag 18 juni 2007 16:32 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Uitsluiten van elke mogelijkheid van het bestaan van buitenaards leven vind je intelligenter?
[..]
Nee, dat vind ik niet lichtelijk arrogant, dat vind ik enorm dom... Wie beweert dat dan?quote:Wat maakt ons alwetend? De aarde bestaat miljoenen jaren, en hoeveel jaar weten wij nu dat de aarde rond is ipv plat? Vind je het niet lichtelijk arrogant om te denken dat we nu aan de top zitten wat wetenschappelijke kennis betreft?
Voornamelijk in TRU en aanverwante forums. Ze claimen vaak juist heel erg bewust te zijn, van van alles en nog wat waar het bestaan niet van te bewijzen of zelfs maar aannemelijk te maken valt.quote:Op maandag 18 juni 2007 16:16 schreef huupia het volgende:
[..]
hier op fok kom ik ook genoeg grotere wezens tegen die niet aan die criteria voldoen![]()
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:51 schreef Megumi het volgende:
Aangezien sneller reizen dan het licht niet mogelijk is. Ben ik niet bang voor een ruimteschip met stokoude bejaarden er in.
dat valt wel mee hoorquote:Op maandag 18 juni 2007 18:09 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jawel, maar het is toevallig bij jou altijd zo dat jij dergelijke opmerkingen plaatst, en als er op gereageerd wordt dan is het 'toevallig' altijd een grapje/humor. Gebruik dan diesmiley ofzo. Je zou het namelijk ook zomaar serieus kunnen bedoelen, en dan is het heel wat minder 'grappig'.
Dan was je behoorlijk ver voor je leeftijd want wat die poster beschrijft is in feite een van de dingen die Einstein trachtte te bevatten met z'n relativeits theoriequote:Op maandag 18 juni 2007 15:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
[..]
Het grote verschil is dat Einstein atomen niet als mini-zonnestelsels (laat stáán hele sterrenstels of universa) zag. De gelijkenis tussen een zonnestelsel en een atoom is op zijn best "heel oppervlakkig" te noemen....quote:Op maandag 18 juni 2007 22:59 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Dan was je behoorlijk ver voor je leeftijd want wat die poster beschrijft is in feite een van de dingen die Einstein trachtte te bevatten met z'n relativeits theorie
quote:Op maandag 18 juni 2007 23:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het grote verschil is dat Einstein atomen niet als mini-zonnestelsels (laat stáán hele sterrenstels of universa) zag. De gelijkenis tussen een zonnestelsel en een atoom is op zijn best "heel oppervlakkig" te noemen....
Leg het maar eens uit dan.quote:Op maandag 18 juni 2007 23:13 schreef Buschetta het volgende:
[..]
![]()
Dan begrijp jij dus niets van de hele theorie leer om atomen. En de theorien die Einstein erop nahield.
De vijf dimensies die Einstein aanhing en de atoomstructuur van ons universum is namelijk wel degelijk gestaafd op een dergelijke theorie die die poster naar voren haalde. Als je daarbij Dark Matter en dergelijke in ogenschouw neemt dan is dus alles mogelijk
Zonder dromers waren we nooit zover gekomen als dat we nu zijn....
Geef eens een zetje in de goede richting dan, want alles wat ik over natuurkunde en Einstein heb gelezen heeft nooit met een woord gerept over atomen als mini-zonnestelsels....quote:Op maandag 18 juni 2007 23:28 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Dit topic gaat daar niet over. Google maar en misschien pik je nog wat op
Ik denk dat als je niet begrijpt wat hij bedoeld en je volgens eigen zeggen zoveel gelezen hebt over het onderwerp dat je het waarschijnlijk nooit zult begrijpen.quote:Op maandag 18 juni 2007 23:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Geef eens een zetje in de goede richting dan, want alles wat ik over natuurkunde en Einstein heb gelezen heeft nooit met een woord gerept over atomen als mini-zonnestelsels....
lees het boek " het heelal" van stephen hawkingsquote:Op maandag 18 juni 2007 23:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Geef eens een zetje in de goede richting dan, want alles wat ik over natuurkunde en Einstein heb gelezen heeft nooit met een woord gerept over atomen als mini-zonnestelsels....
Your wrong.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 09:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Eerlijk gezegd heb ik het idee dat jullie gewoon iets gelezen hebben over fysica en daar zelf een boel bij zijn gaan fantaseren, correct me if I'm wrong.
Ik heb even de moeite gedaan, en ik kan inderdaad wat wetenschappelijke verklaringen vinden voor wat je bedoelt.quote:Op maandag 18 juni 2007 23:28 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Dit topic gaat daar niet over. Google maar en misschien pik je nog wat op
Leg het dan eens uit ipv naar google te verwijzenquote:
Mijn god...quote:Op dinsdag 19 juni 2007 11:01 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ik heb even de moeite gedaan, en ik kan inderdaad wat wetenschappelijke verklaringen vinden voor wat je bedoelt.
Zie : "Atomen bestaan uit ruimteschepen" door Harrie Weggelaar.
Maar dat bedoelde ik dus niet. Het gaat erom dat de kosmos uit meerdere dimensies bestaat en dat de ontdekking van quirks aanleiding gaf tot een het staven van de theorie die gebaseerd is op combinatie van dimensies en moment 0 en de mogelijkheid dat die quirks nog kleinere deeltjes kunnen bevatten die een universum op zich weer kunnen bevatten.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 11:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Mijn god...Dat is dus precies wat ik bedoel, een hoop gefantaseer en filosofie...
aankomt zetten.quote:daar hadden we het over in de kleuterklas
Een bepaald werk wat je aan kan raden?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:11 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Maar dat bedoelde ik dus niet. Het gaat erom dat de kosmos uit meerdere dimensies bestaat en dat de ontdekking van quirks aanleiding gaf tot een het staven van de theorie die gebaseerd is op combinatie van dimensies en moment 0 en de mogelijkheid dat die quirks nog kleinere deeltjes kunnen bevatten die een universum op zich weer kunnen bevatten.
Dit kan je allemaal in Einsteins filosofieen lezen en ik heb geen zin om een topic te verneuken omdat een of andere wijsneus niet kan bevatten wat Einstein beredeneerde. Of uberhaupt met opmerkingen als
aankomt zetten.
http://www.ingentaconnect(...)37/00000002/art00002quote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Een bepaald werk wat je aan kan raden?
Nee ik bedoelde quirks in quarks.... wijsneus.quote:En volgens mij bedoel je "quarks", toch?
Sterker nog, dat weet ik wel zekerquote:Op dinsdag 19 juni 2007 09:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Eerlijk gezegd heb ik het idee dat jullie gewoon iets gelezen hebben over fysica en daar zelf een boel bij zijn gaan fantaseren, correct me if I'm wrong.
Als ik zou weten waar dat topic was zou ik het misschien wel doen.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:
edit, verder in dat andere topic.
*uche*quote:Op dinsdag 19 juni 2007 17:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als ik zou weten waar dat topic was zou ik het misschien wel doen.
Al lijkt het me vrij relevant als er serieuze theorieën zouden bestaan over micro-universa ed. Vooralsnog lijkt het iig onzin![]()
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:57 schreef jogy het volgende:
Een universum binnen een universum? Graag gedaan.
Ja, zo'n one-liner onder aan de pagina, die zie ik natuurlijk nietquote:
Ja, als dat zo zou zijn dan zou dit in fasen of stappen gaan, denk ik, een pionier fase. Er gaat natuurlijk een fase vooraf aan het moment dat jij en ik 'gewoon' de ruimte in kunnen waarin die pioneers verder gaan dan jij en ik kunnen gaan. Net zoiets als columbus die amerika ontdekt.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 15:47 schreef Unrealist- het volgende:
Wat ik me wel eens afvraag is:
We zijn nu druk bezig met ruimtevaart enzo, de ontwikkelingen gaan vrij hard in de ruimtevaart. Over 10.000 jaar is ruimtevaart voor iedereen beschikbaar. Dat houd dus in dat iedereen in zn eigen schip even ergens heen kan reizen in het heelal waar hij wil. Dit kan natuurlijk ook zo met aliens zijn. Dat betekend dat als wezens ons komen bezoeken ze helemaal geen doel hoeven te hebben (zoals ons onderzoeken ofzo) Het kunnen net zo goed toeristen zijn of jonge wezens die net een hun ruimtevaartbewijs hebben gehaald en een einde door de ruimte gaan vliegen...
Zo zal het met de mens tenslotte ook gaan (als er niks gebeurd) Wij zullen over zoveel jaar ook gewoon beschikking hebben over een ding wat de even de ruimte in kan vliegen net zoals iedereen een auto heeft nu( dat was vroeger ook totaal ondenkbaar)
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:11 schreef Cudles het volgende:
Ik koop gelijk een ruimteschip van de Aliens met mijn spaargeld en ga handel drijven. Ik doop mezelf Han Solo en Bokito wordt mijn co-piloot. Samen zullen wij flink gaan cashen dmv de grondstoffen die de aliens van de aarde willen hebben, en die ik voor ze vervoer.
Ik zal verheugd reageren iig
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |